Zwanger worden vanaf april/mei/juni (nieuw topic)

15-04-2018 21:37 2649 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat het fijner is dat iedereen zelf de tabel kan wijzigen heb ik een nieuw account aangemaakt.



Het is erg makkelijk om het aan te passen en het wijst zich, hoop ik, vanzelf uit.

Voel je vrij om een kolom toe te voegen.
Naam Leeftijd (+prtnr) Kindje Gestart Bijzonderheden
Sisterr 26/26 Eerste December 2017 Onregelmatige cyclus
Moosforhappiness1988 30/33 Eerste Februari 2018 miskraam in april
Nioma 28/28 Eerste April 2018 miskraam in augustus, 27-..
LiefsM 31/26 Eerste April 2018 Vrij regelmatige cyclus
Beau1992 26/28 Eerste April 2018 Cyclus: 28-34-27-30-28-31-..
summerjamm 34 Tweede Mei 2018
Blauwbosbesje 27/30 Eerste Oktober 2018
Open plekje :)
Mamavaneenboefje :rose: :hug:

De zwangeren van ons topic! :cheer2:

:heart: = Kloppend hartje
Naam Leeftijd (+prtnr) Kindje Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Baby12345 27/28 Eerste Juni 2018 11 maart 2019 :heart:
Sunflower_26 26 Tweede Mei 2018 26 maart 2019
Caretaker 29/39 Tweede April 2018 18 april 2019 :heart:
RobinScottie 27/30 Eerste April 2018 5 mei 2019
Arie 28 Eerste april 2018 juli 2019 :heart:
-Anna89- 29/35 Eerste April 2018 10 augustus 2019 :heart:
LUV91 27 Eerste mei 2018 21 augustus 2019 :heart:
DEM89 29/37 Eerste April 2018 30 augustus 2019 :heart:
:love:
Naam Leeftijd (+prtnr) Kindje Gestart Bijzonderheden
Bruschetta_ 29 Eerste April 2018 :heart: 18 december 2018 bevallen van een zoon!
MQ11 26/26 Eerste April 2018 :heart: 16 januari 2019 bevallen van een zoon!
Sali1985 32/34 Eerste April 2018 :heart: 23 januari 2019 bevallen van een zoon!
Happy-Life 25/28 Tweede Mei 2018 :heart: 4 februari 2019 bevallen van een dochter!
Nijn5 33/33 Eerste Juni 2018 :heart: 17 februari 2019 bevallen van een dochter!
Zegeens 27/34 Eerste April 2018 :heart: 18 februari 2019 bevallen van een dochter!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:55
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
65.46% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hahaha BlauwBosbesje ik moest zooo onwijs plassen en wilde perse mn ochtendurine gebruiken voor de test dus ik zat om half 5 met mn slaperige hoofd te testen :biggrin:
luv91 wijzigde dit bericht op 15-12-2018 09:34
1.48% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Moos en Bosbes gaat goed met mij. Ik ben nu ruim 9weken en besef het nog niet echt. Ik krijg van alle kanten (familie) vragen waar ik zelf nog niet mee bezig ben. Soms voelt het gek dat ik geen antwoord heb op bepaalde dingen.
Just keep swimming! #Dorry
Alle reacties Link kopieren
Haha Luv! Hoe reageerde je vriend/man?

ArieA, fijn dat alles goed gaat! Doe alles lekker op jullie eigen tempo, hoor. Je hebt tijd genoeg om alles te regelen, doe wat je je zelf goed bij voelt.

Nioma, hoe is het bij jou?
En thanks ;)
Alle reacties Link kopieren
Haha LUV, ik had mijn test ook om 4 of 5 uur 's ochtends gedaan, omdat ik ochtendurine wilde gebruiken :P

Gewoon rustig aan doen hoor ArieA. Wel 1 ding, ja nu begin ik ook :P
Dit ligt eraan waar jullie wonen en of jullie gebruik willen maken van betaalde opvang.
Toen wij rond 14 weken gingen kijken voor kinderopvang, waren we eigenlijk al (te) laat. Gelukkig wel nog een plekje kunnen krijgen, maar ik hoor ook mensen die helemaal niet terecht kunnen bij hun top 5 favoriete/dichtbijzijnste opvanglocaties. Dus ook al weten jullie misschien nog niet welke dagen jullie willen gebruiken, je kan je vaak alvast inschrijven voor de dagen die je misschien wil afnemen en dan word je op de wachtlijst gezet. Dat kan je dan later nog aanpassen of annuleren (meestal gratis, maar let daar wel even op).
Alle reacties Link kopieren
Bizar Zegeens, dat je dat zo ver van tevoren al moet regelen. Jullie wonen in een grote stad zeker?

Anna, lief dat je het vraagt. Gaat over het algemeen wel goed hier. Soms heb ik het moeilijk als ik me bedenk dat ik ook al lang en breed zwanger zou kunnen zijn maar over het algemeen lukt het me positief te blijven denken en de gedachte vast te houden dat het hier ook vast snel eens blijvend gaat lukken.. :-)
Wij hebben ook nog geen opvang geregeld :-$ We weten wel dat het moet maar het blijft er steeds een beetje bij. Gelukkig zijn we (of vooral mijn partner eigenlijk) wel heel flexibel als het niet op tijd lukt, maar toch. Ik hoorde hier ook al dat er opvangen vol zitten.

En het gaat je hele zwangerschap nog verder hoor ArieA :) Waar wil je bevallen? Borst- of flesvoeding? Welke kleur wordt de babykamer? Heb je nog belang bij een box/kleding/wieg? Wil je in een bad bevallen? Ik heb nog steeds heel vaak iets van "eeuhh, weet ik nog niet?"
Alle reacties Link kopieren
Fijn om te lezen dat er af en toe nog mooie positieve berichten zijn! :heart:

Voor alle andere dames houdt hoop het komt echt wel! Is alleen zo stom dat het bij de een heeeel makkelijk gaat en de ander het gewoon zo lang duurdt :hug:

Kleine update van deze kant alweer 32 weken.... einde is voor mijn gevoel al in het zicht.... wel veel bekkenklachten waardoor ik erg beperkt ben maar maak er het beste van!
Alle reacties Link kopieren
Happy, wat spannend zeg!
Hoe voel je je?

Anna, is jouw bloedverlies getopt en kan je steeds meer genieten?

Bosbes, super benieuwd hoe jij je voelt!
Nog geen testje gedaan?

Luv, hebben jullie het aan mensen in je omgeving verteld?
Hoe voel je je?

Nioma, jij druk op zoek naar je eisprong mop?

Hier gister geen goed nieuws, flink weefsel nog duidelijk zichtbaar tijdens de echo. Betekend dat het helaas nog niet klaar is, weer nieuwe dosis cytotec.
Vind het best lastig dat mn lijf nog steeds denkt dat ik zwanger ben.
Alle reacties Link kopieren
Anna hij reageerde best grappig. Vorige week zei hij: dit jaar doen we de blauwe ballen in de kerstboom (ja ik heb meerdere sets) want misschien is dat een teken. Hij heeft stiekem voorkeur geloof ik :bonk:
Ik had maandag getest en toen was hij niet thuis ivm nachtdienst en die was nog heel licht dus ik twijfelde en wilde donderdag opnieuw testen. Maar dinsdag gingen we een boom halen dus ik wil de boom gaan optuigen en legde de test voor hem neer met de vraag: wil je echt blauwe ballen? Toen vroeg hij eerst 4x of ik hem in de maling nam maar daarna was hij super blij.

Hoe is het met jou?

Bosbes ben ook benieuwd hoe het met jou is! Bijna je NOD toch?

Moos wat een rot nieuws lieverd. Hopelijk volgende keer toch een schone baarmoeder. Wanneer moet je weer terug?

We hebben het nog aan niemand verteld. Ik denk dat we onze ouders en opa en oma’s het met kerst vertellen. Zeker bij mn man zijn kant zal dat wel heel emotioneel worden. Ze willen zoooo graag opa en oma worden. M’n beste vriendin zie ik morgen, maar dat ga ik even proberen voor me te houden. Hopelijk lukt dat. Ben alleen nog denkende hoe ik dat met oud en nieuw ga doen.. ik sta er best bekend om dat ik aardig van wijntjes hou zegmaar :shame:

Jeetje Happy, wat gaat het snel! Balen van je bekken. Voel je je verder goed?
Alle reacties Link kopieren
Ah wat balen Moos! Wat naar dat het zolang duurt allemaal. Je wilt gewoon dat het voorbij is en dat je verder kwam. Hopelijk valt het deze keer wat meer mee en heb je er minder last van. Wanneer moet je weer terug? Hopelijk is dan wel alles weg!

Haha Luv! Hoe voel je je verder?
Je hebt nog even om te bedenken hoe je oud en nieuw gaat aanpakken ;) Ik zeg altijd dat ik moet rijden of moet werken, maar ik drink al bijna nooit dus dat valt misschien minder op.

Dat gaat snel, Happy!

Met mij gaat het wel oké hoor. Af en toe heb ik enorme stress, andere momenten denk ik dat alles goedkomt. Gelukkig zijn er wel mensen die mij door de stress momenten heen slepen.
Ik had gister weer een keer een beetje bloedverlies. Maar net als woensdag 1x een beetje en verder niks. En daarna had ik nog een goede echo, dus ik ga er maar vanuit dat het niet erg is. Ik vertrouw maar op de vk dat ze zegt dat ik een gevoelige baarmoedermond heb en dat er niks aan de hand, dat alles er voor nu goed uitziet en alles klopt. Maar de zorgen zijn niet helemaal weg.
Ik ben wel vaker een meer misselijk, dus ik ga er maar vanuit dat dat een goed teken is.
Alle reacties Link kopieren
Och Moos, wat naar... Ik hoopte zo dat je het goed kon afsluiten toen je het vruchtzakje verloor en dat samen met je vriend een plekje hebt gegeven. Wat naar dat je lichaam nog zo van slag is. Sterkte, meid.

Luv, mooi gedaan voor je vriend! Hij wil dus graag een jongetje? Veel plezier morgen met je vriendin. En met kerst vertellen aan je ouders lijkt me bijzonder!

Anna bah, die onzekerheid qua bloedverlies is naar. Houd je vast aan het nieuws van deze week en de nare symptomen. Zijn die tenminste ergens goed voor.;-)

Happy, zo ver alweer! Vervelend van de pijn, maar het einde is in zicht!

@opvang, jeetje, wat moet je dat vroeg weten, zeg. Geen idee hoe dat bij ons in de stad is geregeld. Het is ook zo gem om dat voor zwangerschap uit te zoeken!

Nioma, knuffel!

ArieA, 9 weken alweer! Hoe heeft familie gereageerd?

@hier. Ik zou vandaag ongesteld horen te worden volgens het gemiddelde, maar de cycli wisselen nog al eens. Wil morgen testen. Als die wit blijft, dan wacht ik sowieso tot vrijdag met een tweede test. Ik weet niet of ik ook al zo vroeg als Luv test als ik wakker zou zijn, hoor, haha. Heb er ook niet zo heel veel vertrouwen in. Geen symptomen en de onregelmatige cycli zorgen ook voor verwarring. Jullie horen het!
Alle reacties Link kopieren
Helaas, spierwitte test. Nu wachten op menstruatie (Dag 33).
Alle reacties Link kopieren
Bosbes wat jammer! :hug: :hug:
Mijn man heeft nu volgens mij stiekem wel voorkeur, of hij doet alsof. Maar ik denk dat als het een meisje word dat hij net zo blij is hoor.
Alle reacties Link kopieren
Jammer Bosbes!
Eigenlijk weet je dan nog steeds niks he, na en negatieve test...

Haha Luv, ik denk dat veel mensen een voorkeur hebben, maar dat het ze uiteindelijk een bal uitmaakt. Ik heb er vroeger ook weleens over nagedacht, maar nu het echt zover is, kan het me echt niks schelen, zolang alles maar goed is!
Alle reacties Link kopieren
Mm, ja, is dat zo, Anna? Ik verwacht nu niet dat de test toch nog positief wordt, want die kruidvattesten zijn toch heel gevoelig?

Ik denk dat iedereen wel eens over geslacht nadenkt. Dat zegt verder niets over de wens en hoe welkom het kindje is!
Alle reacties Link kopieren
Dat klopt, maar ik bedoel meer in de zin van als je een negatieve test hebt, maar als je ook niet ongesteld bent. Als je eisprong dan later was bijv, kan het nog alle kanten op.
Alle reacties Link kopieren
Mmm ja, klopt. Nou, vandaag niet ongesteld geworden, dus ik wacht af. We hebben de vruchtbare dagen wel ruim genomen, dus wie weet.
Alle reacties Link kopieren
Nog ongesteld geworden, Bosbes?

Moos, hoe gaat het met jou? Is alles achter de rug? Ik gun jullie ook zo erg over een tijdje wat goed nieuws!

Ik heb de 6 weken gehaald!
Het blijft toch nog spannend, maar dit was voor ons wel een belangrijke mijlpaal :)
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames! Weer even geleden maar super om te zien dat er weer twee dames zwanger zijn! Wat een spannende en onzekere weken toch..
Jammer bosbes, hopelijk voor jou ook snel beter nieuws.
Moos, hoop ook dat jouw lijf snel weer kan hervatten :hug:

Hier alles goed, voel me redelijk fit, ik had zelfs niet durven dromen dat het zo goed zou gaan.
We hebben een goede 20 weken echo gehad 3 weken geleden, en krijgen een meisje :)
Heel bijzonder, we hebben al een jongen dus kan nu vol aan het winkelen en shoppen voor meidenspulletjes. Heb al helemaal toegegeven aan mn nesteldrang en ben volop bezig met leuke spulletjes naaien en kopen.
Voelt goed om dit nu (al) allemaal te doen, de vorige keer had ik niks af en was er niks klaar(wat wil je met 30 weken) , dus ben blij dat ik dat nu ‘over’ kan doen :)

Ik blijf een beetje meelezen hier, fingers crossed voor de overgebleven dames!
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
Alle reacties Link kopieren
Anna, lijkt mij een heel bijzonder moment. Voorbij de 6 weken en al een kloppend hartje. Er komt zo denk ik stap voor stap meer vertrouwen. Ben zo blij voor je.

Hoe voel je je? Af en toe nog een bloeding?
Wanneer is je volgende echo?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel wat meer vertrouwen gelukkig. Maar het blijft gewoon nog spannend. Ik merk dat ik er ook nog niet teveel mee bezig durf te zijn ofzo, ik heb nog niet echt zoiets van dat ik onwijs blij ben. En dat voelt ook heel naar om te zeggen, omdat ik dit zo graag wilde en iedereen hier. En dan lijkt het eindelijk goed te gaan en doe ik nog steeds moeilijk..
Natuurlijk ben ik blij, maar ik denk dat ik toch een grotere klap heb gehad van de miskramen dan ik dacht & dat daarom de angst nog zo groot is.

Gelukkig sinds vrijdag niet meer gebloed, dus dat scheelt wel een hoop stress.
Ik voel me niet zo lekker, misselijk enzo. Maar dat vind ik helemaal prima eigenlijk ;)
De volgende echo is de 28e.

Hoe is het met jou?
Alle reacties Link kopieren
Anna, kan mij helemaal voorstellen dat je het spannend vindt!
Maar hetgeen wat je hebt gezien is zo mooi en positief. Ik denk dat het stap voor stap groeit.
Laat je weten hoe je echo was?

Ben benieuwd wie nie van onze mee-schrijvers als eerste uitgerekend is? Volgens mij al bijna! Wat spannend!

Bosbes, benieuwd hoe het met jou gaat? Menstruatie doorgezet of misschien toch nog goed nieuws?

Caretaker, wat mooi van jullie goede echo en hoe leuk een meisje!
Bijzonder gevoel lijkt mij. Hoe voel je je?

Dem, jouw nod komt er ook aan!
Hoe voel jij je?

Hier vannacht veel gedroomd over bloed.
Volgens mij verlang ik er nu echt naar dat weefsel mn lijf verlaat en dan ook de hormonen die er voor niks nu zijn.
Ik merk dat ik het wil afsluiten en verder wil. Straks acupuctuur om te kijken of dat iets oplevert.
Alle reacties Link kopieren
Anna, het is ook logisch dat je er een klap van hebt gekregen. Hopelijk groeit met de dag je vertrouwen! Wanneer heb je een echo?

Moos, zo vervelend dat het weefsel er nog zit. Hopelijk helpt de acupunctuur!

Caretaker, fijn dat alles in orde is! Binnenkort lekker meisjesspulletjes erbij halen. Moet je ook weer een nieuw babykamertje inrichten of schuift de oudste een kamertje op?

Hier: dag 37 en geen menstruatie. Vorige cyclus was ook opeens langer met 37 dagen. Gemiddeld was ik 32 dagen. Morgenvroeg test ik opnieuw. Wil nu wel duidelijkheid.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
En hier ook natuurlijk, geniet ervan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven