Zwanger worden vanaf april/mei/juni (nieuw topic)

15-04-2018 21:37 2649 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat het fijner is dat iedereen zelf de tabel kan wijzigen heb ik een nieuw account aangemaakt.



Het is erg makkelijk om het aan te passen en het wijst zich, hoop ik, vanzelf uit.

Voel je vrij om een kolom toe te voegen.
Naam Leeftijd (+prtnr) Kindje Gestart Bijzonderheden
Sisterr 26/26 Eerste December 2017 Onregelmatige cyclus
Moosforhappiness1988 30/33 Eerste Februari 2018 miskraam in april
Nioma 28/28 Eerste April 2018 miskraam in augustus, 27-..
LiefsM 31/26 Eerste April 2018 Vrij regelmatige cyclus
Beau1992 26/28 Eerste April 2018 Cyclus: 28-34-27-30-28-31-..
summerjamm 34 Tweede Mei 2018
Blauwbosbesje 27/30 Eerste Oktober 2018
Open plekje :)
Mamavaneenboefje :rose: :hug:

De zwangeren van ons topic! :cheer2:

:heart: = Kloppend hartje
Naam Leeftijd (+prtnr) Kindje Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Baby12345 27/28 Eerste Juni 2018 11 maart 2019 :heart:
Sunflower_26 26 Tweede Mei 2018 26 maart 2019
Caretaker 29/39 Tweede April 2018 18 april 2019 :heart:
RobinScottie 27/30 Eerste April 2018 5 mei 2019
Arie 28 Eerste april 2018 juli 2019 :heart:
-Anna89- 29/35 Eerste April 2018 10 augustus 2019 :heart:
LUV91 27 Eerste mei 2018 21 augustus 2019 :heart:
DEM89 29/37 Eerste April 2018 30 augustus 2019 :heart:
:love:
Naam Leeftijd (+prtnr) Kindje Gestart Bijzonderheden
Bruschetta_ 29 Eerste April 2018 :heart: 18 december 2018 bevallen van een zoon!
MQ11 26/26 Eerste April 2018 :heart: 16 januari 2019 bevallen van een zoon!
Sali1985 32/34 Eerste April 2018 :heart: 23 januari 2019 bevallen van een zoon!
Happy-Life 25/28 Tweede Mei 2018 :heart: 4 februari 2019 bevallen van een dochter!
Nijn5 33/33 Eerste Juni 2018 :heart: 17 februari 2019 bevallen van een dochter!
Zegeens 27/34 Eerste April 2018 :heart: 18 februari 2019 bevallen van een dochter!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:55
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
65.46% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wow Anna, echt waanzinnig dit! Door jou durf ik ook een beetje meer te dromen :heart:
Alle reacties Link kopieren
Wat een geweldig bericht Anna, ben zo blij voor je!

Je wordt mama van een hele mooie baby! Geweldig om dat lijfje zo te zien!

Nu kan je echt gaan genieten!
Alle reacties Link kopieren
:cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het met jullie, meiden? Anna bij jou het nieuws al gezakt? Hoe voel jij je?

Moos morgen je afspraak, ben je zenuwachtig? :hug:
Alle reacties Link kopieren
Er komen hier bijna bevallingen aan, spannend!

Dem, wens je een hele mooie echo morgen!

Nioma, jij alweer 6 weekjes. Toch even een hele mooie mijlpaal hè? :heart:

Klein beetje spannend wel, hoop zo dat het schoon is. En dan weer opnieuw voorruit kijken.

Anna, jij dit weekend genoten van je mooie echo met je vriend?
Alle reacties Link kopieren
Hier inmiddels bijna 9 weken zwanger :heart: begin me ook gelukkig steeds weer beter te voelen. De misselijkheid begint langzaam beheersbaar te worden en ik krijg door wat ik wel en niet kan eten om erger te voorkomen.

Ik moest van de vk naar de huisarts bellen ivm de anti-epileptica de assistente bereidde me er al op voor dat het waarschijnlijk naar de gynaecoloog wordt. Morgen weet ik het zeker. Baal er stiekem wel enorm van....

Ben zo benieuwd naar je echo Dem! :hello:
Alle reacties Link kopieren
Mooi nieuws, Anna!
Nioma, probeer hoop te houden! De tijd tikt vanzelf weg...
Luv, wat vervelend van je epilepsie. Heb je er veel last van?
Moos, ben je gespannen? Hopelijk is alles schoon en komt er een goed eitje!

Hier start ik met ovulatietesten deze week. Vind ik stiekem wel spannend. Test van net was wel wit (hoewel ik met heel veel moeite wel iets dacht te zien), maar daar ging ik al van uit. Kortste cyclus is 28 dagen, maar gemiddeld 32, dus dan zou vandaag wel vroeg zijn om iets te zien.
Alle reacties Link kopieren
Op de hoeveelste dag zit je, blauwbosbesje? Hopelijk gauw een beter zichtbare streep. Ik moest even nadenken wat je bedoelde met hoop houden, want ik heb heel veel hoop en vertrouwen. Maar je bedoelt zeker omdat het nog 2 weken duurt tot de echo.. ik moet zeggen dat ik de tijd wel snel vind gaan, kan alleen echt niet wachten om het kleine druifje echt op beeld te zien.

Luv wat spannend, moet je mogelijk andere anti epileptica?
Alle reacties Link kopieren
Zit pas op dag tien, haha.

Ja, dat bedoelde ik.:) Het duurt nog even, maar daarin dus wel vertrouwen/de hoop houden dat alles goed zit. Wel fijn dat de tijd goed wegtikt!
Alle reacties Link kopieren
Nou andere epileptica zullen ze niet zo snel doen verwacht ik. Het kan maanden duren voor ze de juiste gevonden hebben en in die tussentijd kan het natuurlijk minder zijn.. dat lijkt me ook niet goed voor de baby. Deze medicijnen bepalen wel al dat ik geen borstvoeding mag geven, maar dat wil ik sowieso niet. Veder is er nog te weinig over bekend.. helaas
Alle reacties Link kopieren
Echo was super! Hartje klopt zoals het moet kloppen. Met de lengte van de embryo wordt het nu op 6 weken en 6 dagen geschat. Was zooo fijn om te zien! ♥️
Alle reacties Link kopieren
Lastig, Luv. Ken ook iemand met epilepsie en dat is naar! Hij mag een kindje bijvoorbeeld nooit op commode verschonen, maar dat moet op de grond gebeuren voor het geval hij een aanval krijgt

Heeeerlijk, Dem!
Alle reacties Link kopieren
Zo erg heb ik het gelukkig niet Bosbes. Mn laatste echte aanval was juli 2015. Deze medicatie onderdrukken alles nagenoeg perfect.

Oh wat fijn Dem! :heart: bijzonder moment hè?
Fijn DEM! En mooi om te zien hè? Ik vond het misschien wel de mooiste echo om te zien, niet om wat je ziet maar gewoon het bewijs dat er écht een kleine wurm in je groeit :heart: Is de termijn ongeveer gelijk aan wat je zelf dacht?
Alle reacties Link kopieren
Mooi nieuws Dem.

Fijn dat je zo goed in de gaten wordt gehouden Luv.

Ik zit nu in 2e trimester 14 weken en vind het nog steeds onwerkelijk. Een gek gevoel dat ik niet kan beschrijven, ik geloof het nog niet echt. Misschien bescherm ik mezelf wel op deze manier, stel dat het later nog mis gaat.
Just keep swimming! #Dorry
Alle reacties Link kopieren
Lieve Moos, ik las je berichtje in een ander topic. Wat vreselijk dat je nu, na al die maanden wachten, alsnog een ingreep moet ondergaan!
Weet je wanneer deze gepland staat? Ik hoop zo erg dat het je meevalt (voor zover dat kan) en dat je snel weer vooruit kan kijken.
Ik gun jullie ook zo erg ook een hartje op de echo en een kindje van jullie samen!

Luv, wat zei de huisarts?

Hopelijk geven de ovulatietesten wat meer duidelijkheid, Bosbes!

En wat een super goed nieuws voor jou, Dem!
Geloof je het al?
Alle reacties Link kopieren
Met mij gaat het goed hoor. Soms ben ik nog wel ineens ontzettend bang dat het alsnog misgaat, maar dan hou ik mezelf maar voor wat de verloskundige zei dat de kans daarop nu heel klein is. En ik hoop dat dit met de tijd minder word.
We hadden eigenlijk gezegd dat we pas dingen zouden kopen als we zeker wisten dat alles goed was, maar ik denk dat ik vanmiddag al stiekem wat kleertjes ga kijken haha. Helpt ook om positief te blijven :)
Volgende week alweer de termijn echo! Dan laten we ook gelijk bloed prikken voor de nipt.
Alle reacties Link kopieren
@dem wat fijn een goeie echo! Op naar een goede termijn echo!

@anna snap je onzekerheid maar denk dat je echt wel langzaam mag gaan geloven dat je mama word! Wanneer is de termijn echo??

Hier nu 37 weken dus het mag komen! Wel weer heel gek de zeangerschap is voorbij gevlogen!
Alle reacties Link kopieren
Anna, wat lief dat je aan mij dacht.
Was inderdaad echt een flinke tegenval. Had niet verwacht dat er nog restweefsel zit. Ik kan maandag om 08.00 terecht.
Ik kijk ernaar uit om weer voorruit te kunnen.
Heb jij deze zwangerschap not iets anders gedaan dan tijdens je miskramen?
En of jij mama wordt! Dat is een feit :heart:

Happy, wat spannend voor jullie. Het kan nu elk moment gebeuren.
Ben je er klaar voor?

Luv, heb jij nog nieuws van je huisarts over medicatie gebruik?
Gaat het beter rondom je misselijkheid?
Alle reacties Link kopieren
Toevallig ben ik vanmiddag gebeld door de huisarts. Hij heeft een spoedverwijzing naar een ziekenhuis gestuurd en zei me dat ik die morgen zelf even moest bellen. Dat zou sneller gaan dat een week wachten zoals op de verwijzing staat.

Dan wordt ik onderzocht en bepaald de neuroloog of ik medisch ben ja of nee. Kans is denk ik wel groot ivm kans op een insult tijdens de bevalling.. nu wilde ik sowieso wel in het ziekenhuis bevallen, maar de term medisch drukt er wel een stempel op. Ik hoop ook echt zoooo dat het niet zo is.
luv91 wijzigde dit bericht op 17-01-2019 17:46
Reden: Typfoutje
0.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wel goed dat ze het zo goed in de gaten houden, Luv. Natuurlijk is het jammer als het op die manier voor je bepaald word, maar ik denk niet dat het zoveel verschil zal maken of je in het ziekenhuis bevalt met medische indicatie of niet. Nu ik dit typ, weet ik dit eigenlijk helemaal niet haha.
Ik heb waarschijnlijk ook een medische indicatie en ik dacht vooral dat dat goed uit zou komen, omdat dan alles geheel vergoed word en je anders een eigen bijdrage moet betalen haha.
Heeft de medicatie verder geen invloed op de zwangerschap of het kindje?

Dat is inderdaad snel gegaan Happy! Hadden jullie nog stiekem gekeken of jullie een dochter of zoon gaan krijgen? Of word het een verrassing?

Moos, ik vond het sneu om te lezen, een miskraam op zich is al erg genoeg en dan ook nog deze lange nasleep. Fijn dat je wel snel terecht kan, dan is het ook weer snel achter de rug en kunnen jullie ook verder.
Ik wil zo graag binnenkort lezen dat je ook weer zwanger bent!

Nou, ik heb een lage dosis aspirine geslikt. Ik heb dit met de gynaecoloog besproken en hij geloofde er niet zo in, maar ik mocht het wel proberen, omdat het ook geen kwaad zou kunnen. Of dat het verschil heeft gemaakt, zullen we nooit weten. Aan de ene kant denk ik van wel, omdat het wel heel toevallig is dat het nu voor het eerst goed gaat. Aan de andere kant vraag ik nu me wel af of zoiets zoveel verschil kan maken, het is natuurlijk niet echt een medicijn ofzo.
Ik ga er na de termijnecho ook mee stoppen, op advies van de vk. Ze geeft aan dat de kans dat het nu nog misgaat heel klein is en dat er geen reden is om het nog te slikken.
Het was voor mij vooral psychisch gezien goed, omdat ik me niet zo machteloos voelde en het idee had er wat aan te kunnen doen.
Alle reacties Link kopieren
Anna, het valt mij op dat er toch zo veel postieve verhalen naar voren komen over aspirine, heb je de kinder variant genomen of de normale?
Wel mooi dat de gyn er wel voor open stond en dat het het proberen waard was.
Vanaf wanneer begon je met slikken? Ik wil het misschien toch overwegen.

Wanneer is je volgende echo? En wanneer ben je uitgerekend? :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Dat voel mij toen inderdaad ook op, waardoor ik er heel veel over ben gaan lezen. Want ik wilde absoluut niet dat het kwaad zou kunnen voor een eventueel kindje. En ik heb heel veel onderzoeken gelezen en overal kwam uit dat het geen nadelig effect heeft op een kindje, ook niet op langere termijn. In Gent schijnen ze best wel voor te lopen op de behandeling bij meerdere miskramen en daar schrijven ze standaard aspirine voor onder het mom van baad het niet, dan schaad het niet. In NL geloven gynaecologen er niet zo in en je moet er ook bijna altijd zelf over beginnen. Mijn gynaecoloog geloofde er ook niet in, maar door alle positieve verhalen die ik had gelezen heb ik een beetje aangedrongen. Hij zei dat hij dus niet dacht dat het het verschil ging maken, maar dat ik het mocht overwegen.
Voor de zekerheid zou ik het wel met een arts bespreken, maar laat je niet meteen afschepen ;)

Of het waar is weet ik niet, maar het schijnt ook de innesteling te bevorderen. Het enige verschil wat ik gemerkt heb is dat ik de innesteling deze keer niet gevoeld heb. Ik heb drie keer een innestelingsbloeding gehad en de eerste twee keer ook best wat krampen gehad. De laatste keer dus alleen bloed en geen kramp. Of dat komt omdat mijn bloed dunner was, geen idee. Ik heb er zelf allerlei theorien op los gelaten haha, maar niet echt onderbouwd.

Ik ben het gaan slikken vanaf de eisprong, omdat ik dus hoopte dat het goed zou zijn voor de innesteling. Ik was meteen zwanger toen (maar ik was sowieso elke keer best snel zwanger, dus dat zegt niet echt iets denk ik).

Woensdag is de termijnecho. Dan ben ik 11,5 week. Als de uitgerekende datum dan nog overeen komt met die van nu, word het 12 augustus. Dus een zomerkindje :)
Alle reacties Link kopieren
Thanks voor het delen van je ervaring Anna :heart:
Mag ik je een pb sturen met wat extra vraagjes?

Zo fijn een zomerkindje, dat wordt een heerlijk verlof voor jullie!
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk mag dat ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven