Zwanger worden vanaf april/mei/juni (nieuw topic)

15-04-2018 21:37 2649 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat het fijner is dat iedereen zelf de tabel kan wijzigen heb ik een nieuw account aangemaakt.



Het is erg makkelijk om het aan te passen en het wijst zich, hoop ik, vanzelf uit.

Voel je vrij om een kolom toe te voegen.
Naam Leeftijd (+prtnr) Kindje Gestart Bijzonderheden
Sisterr 26/26 Eerste December 2017 Onregelmatige cyclus
Moosforhappiness1988 30/33 Eerste Februari 2018 miskraam in april
Nioma 28/28 Eerste April 2018 miskraam in augustus, 27-..
LiefsM 31/26 Eerste April 2018 Vrij regelmatige cyclus
Beau1992 26/28 Eerste April 2018 Cyclus: 28-34-27-30-28-31-..
summerjamm 34 Tweede Mei 2018
Blauwbosbesje 27/30 Eerste Oktober 2018
Open plekje :)
Mamavaneenboefje :rose: :hug:

De zwangeren van ons topic! :cheer2:

:heart: = Kloppend hartje
Naam Leeftijd (+prtnr) Kindje Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Baby12345 27/28 Eerste Juni 2018 11 maart 2019 :heart:
Sunflower_26 26 Tweede Mei 2018 26 maart 2019
Caretaker 29/39 Tweede April 2018 18 april 2019 :heart:
RobinScottie 27/30 Eerste April 2018 5 mei 2019
Arie 28 Eerste april 2018 juli 2019 :heart:
-Anna89- 29/35 Eerste April 2018 10 augustus 2019 :heart:
LUV91 27 Eerste mei 2018 21 augustus 2019 :heart:
DEM89 29/37 Eerste April 2018 30 augustus 2019 :heart:
:love:
Naam Leeftijd (+prtnr) Kindje Gestart Bijzonderheden
Bruschetta_ 29 Eerste April 2018 :heart: 18 december 2018 bevallen van een zoon!
MQ11 26/26 Eerste April 2018 :heart: 16 januari 2019 bevallen van een zoon!
Sali1985 32/34 Eerste April 2018 :heart: 23 januari 2019 bevallen van een zoon!
Happy-Life 25/28 Tweede Mei 2018 :heart: 4 februari 2019 bevallen van een dochter!
Nijn5 33/33 Eerste Juni 2018 :heart: 17 februari 2019 bevallen van een dochter!
Zegeens 27/34 Eerste April 2018 :heart: 18 februari 2019 bevallen van een dochter!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:55
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
65.46% gewijzigd
Hoi :)
Alle reacties Link kopieren
Hoi! :) @Teemo Vind ik een goede, om wat kolommen toe te voegen.
Alle reacties Link kopieren
@Caretaker Pff, zelfs je vriendinnen. Ben blij dat mijn vriendinnen hier nog voorzichtig mee zijn. Hoewel ik zeker weet dat hierover wordt gesproken als ik er niet bij ben.
Alle reacties Link kopieren
Goed plan DEM89, om iedereen zelf de tabel te laten bijhouden :-)

Hier gaat het bij fam en vrienden ook regelmatig over baby’s en wanneer wij beginnen... maar volgens vriendlief voed ik dat zelf door er elke keer over te beginnen :-$ zonder daarbij te verklappen dat we al bijna starten hoor, maar meer zo van “kan niet wachten...”

Tsja... ben gewoon zo enthousiast!! Overigens denk ik dat niemand het nu al verwacht uiteindelijk en dat het dus toch nog een beetje als een verrassing komt. Hoop ik.
Alle reacties Link kopieren
Woow de groep is wel erg groot. Te groot voor mij, succes dames!
Bam!!!!
Hallo! Ik ben er ook weer :)

Ik heb het mijn vriendinnen zelf min of meer verteld toen een vriendin haar zwangerschap aankondigde, ik kon het niet meer helemaal voor me houden. Maar we hebben het er niet heel vaak over ofzo.

Mijn ouders zouden het heel leuk vinden maar vragen er verder niet echt naar, hebben ook al twee kleinkinderen. Maar mijn schoonouders lijken er echt nog helemaaaal niet mee bezig te zijn, ik denk dat ze oprecht verrast zijn, ondanks dat we toch aardig de leeftijd hebben.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend was gister met zijn zus op stap en die vroeg het wel aan hem... maar ik heb altijd heel hard gezegd eerst trouwen. Dus dat gaf hij maar als antwoord Haha 😜
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen dames

Hier vragen me collega's er wel naar zo van willen jullie een 2de.. dan zeg ik gewoon van ja maar nog niet haha.


Mijn ouders hebben nu 3 kleinkinderen en mijn schoonmoeder 4 dus ja die vragen er niet naar.. eerste was toen ook een verassing voor ze😅.. mijn broer had wel tegen mijn moeder gezegd van ik denk dat sunflower en vriend dit jaar een 2de krijgen.

Maar zo moeilijk om het nog stil te houden
Dat we binnenkort er weer voor gaan.
Ben zo enthousiast dat ik de dagen aftel tot ik stop met de pil
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen! Top idee van het nieuwe topic.

Mijn ouders zijn al opa en oma dus die stellen geen vervelende vragen, en we zijn nog best jong dus denk niet dat ze het verwachten!

Sunflower: Spannend! Wanneer stop je met de pil?
My bags under my eyes are couture
Alle reacties Link kopieren
Goed idee zo van het topic! Het is wel handig om het te wijzigen zo =)
Hier zijn we deze cyclus toch begonnen, eentje eerder dan gedacht! M’n eisprong was 11 april en we hebben het goed getimed (hoop ik haha), dus het is nu afwachten tot 26 april =)
Mijn ouders weten dat we binnenkort willen beginnen met proberen, maar ik ga niet vertellen dat we al daadwerkelijk begonnen zijn. Zo blijft het toch nog een beetje een verrassing :)

Hoe doen jullie dat tijdens het proberen met koffie en alcohol trouwens? Stoppen jullie rond de eisprong of drinken jullie gewoon helemaal niet?
Ik merk dat ik het een beetje lastig vind, zeker omdat er wat verjaardagen van familie aan komen en m’n man al zei ga je dan wel een wijntje drinken, want anders krijgen we vast en zeker praatjes of vragen. Maar ik denk dat ik liever gewoon helemaal ermee stop =)
Alle reacties Link kopieren
MQ11 : ik neem 17 mei de laatste pil
Dan ben ik niet meer ongesteld als we op vakantie gaan eind mei :-D
Alle reacties Link kopieren
Clandestinee schreef:
16-04-2018 11:53
Goed idee zo van het topic! Het is wel handig om het te wijzigen zo =)
Hier zijn we deze cyclus toch begonnen, eentje eerder dan gedacht! M’n eisprong was 11 april en we hebben het goed getimed (hoop ik haha), dus het is nu afwachten tot 26 april =)
Mijn ouders weten dat we binnenkort willen beginnen met proberen, maar ik ga niet vertellen dat we al daadwerkelijk begonnen zijn. Zo blijft het toch nog een beetje een verrassing :)

Hoe doen jullie dat tijdens het proberen met koffie en alcohol trouwens? Stoppen jullie rond de eisprong of drinken jullie gewoon helemaal niet?
Ik merk dat ik het een beetje lastig vind, zeker omdat er wat verjaardagen van familie aan komen en m’n man al zei ga je dan wel een wijntje drinken, want anders krijgen we vast en zeker praatjes of vragen. Maar ik denk dat ik liever gewoon helemaal ermee stop =)
Ik lust gelukkig geen koffie dus dat probleem heb ik niet 😉 alcohol drink ik ook amper maar denk dat ik het pas niet zou drinken als ik echt zwanger ben...
Alle reacties Link kopieren
Clandestinee: koffie drink ik 2 tot 3 kopjes per dag dus dat hou ik zo.. alcohol hoef ik me eigenlijk helemaal niet mee aan te passen,omdat ik nooit drink haha

Maar dat is natuurlijk wel lastiger als je dat normaal wel doet en nu niet. Dan ga je vragen krijgen.

Vorige x was lastiger toen dronk ik wel regelmatiger en ineens niks meer.. toen zei ik dat ik een antibiotica kuur had.. maarja dat kan je niet blijven doen haha
sunflower_26 wijzigde dit bericht op 16-04-2018 13:10
11.53% gewijzigd
Ik zou als het een keertje betreft ook iets van medicijnen faken denk ik, of expres met de auto komen zodat je de bob kunt zijn :) En dat kun je dan in verschillende gezelschappen misschien ook nog wel meerdere keren gebruiken : D

Ik denk van mezelf dat het in de meeste situaties niet enorm opvalt als ik niet drink, maar ik vroeg mijn vriend net en volgens hem staat het op mijn voorhoofd geschreven dat ik graag een kindje wil en heeft iedereen het meteen door als ik ik een colaatje drink.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha Nijn :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Ik ga drink momenten zoveel mogelijk vermijden. En anders zorg ik gewoon dat ik met de auto ben.

Ik denk dat ik straks van mezelf 1 kop koffie mag. Tijdens m’n ovulatiedagen ga ik me er nog niet echt in aanpassen. Ja, alcohol laat ik we staan, maar dat is niet zo moeilijk. Maar ik ga er pas echt kritisch in worden als ik daadwerkelijk zwanger ben.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net wat kolommen toegevoegd. Er staat alleen nog ergens een [/td] te veel. Wie kan hem vinden en even verwijderen?

Wat mijn probleem is, is dat ik veel te enthousiast ben dat we het gaan proberen en ik heb t nu eigenlijk al iets te veel mensen verteld. Ik ben er best open over geweest tegen een aantal collega’s. M’n familie weet geen details, maar ze weten wel dat we binnenkort vast zullen beginnen. En heb hetzelfde probleem als jou Nijn, het staat eigenlijk wel op m’n voorhoofd geschreven.. Haha.

Ik ben wel nog heel stil tegen een bepaalde vriendinnengroep die nu echt nog niet bezig zijn met kinderen. Ze weten wel dat ik niet te lang meer zal wachten. Ze vinden mij nu echt een saaie doos denk ik, ik ga namelijk naar geen enkel festival mee komende zomer. Heb geen zin om daar geld aan uit te geven als ik niet weet of ik wel kan gaan. Ik ga begin juli wel naar een feestje. Maar m’n vriend gaat dan ook mee. Hopelijk schenken ze daar alcoholvrij bier ofzo.. Haha. Terwijl ik eigenlijk geen bierdrinker ben..

Hoe ga ik in hemelsnaam mijn mond 12 weken lang houden. 😱 Ben blij dat ik mijn familie het wel iets eerder kan vertellen..

Ik vind t ook stom om nu te praten alsof er al vanuit ga dat t allemaal wel gaat lukken. En dat weet ik natuurlijk niet. Maar komt gewoon echt door m’n enthousiasme. 😅
Ik drink eigenlijk alleen op feestjes en dan nooit veel. Ik denk dat ik dit blijf doen tot een positieve test. Koffie drink ik niet.

Ik zit nu in mijn eerste cyclus na de pil. Ik heb de NOD maar gekozen met een cyclus van 35 dagen, maar het is natuurlijk gewoon afwachten of het weer op gang komt.

Een deel van mijn schoonfamilie hint ondertussen al 5 jaar op een baby. Ik weet zeker dat we een aantal reacties krijgen met "zie je wel" of "ik dacht het al", ja na 5 jaar kan je eindelijk toch gelijk hebben :P Ik vind die (on)subtiele hints vooral irritant, gelukkig zijn ze het voor de rest lieve mensen.
Ik heb jullie weer gevonden! Hier inmiddels op dag 29 ongesteld geworden, was even een emotionele week omdat het in mijn uitgerekende week gebeurde. Op na een nieuwe ronde met nieuwe kansen.

Ik merk dat mijn omgeving mij heel erg in de gaten houdt. Heb toen ook duidelijk verteld dat we nu pauze hebben en eind van het jaar weer gaan proberen. Tot nu toe geloven ze het!

Met rauw vlees en drinken blijf ik gewoon doen totdat ik een positieve test heb. De baby staat in de eerste 4 weken toch nog niet in contact met je bloedbaan en wie weet hoelang het zwanger worden gaat duren en om dan elke maand aan het eten en drinken te houden totdat het raak is, vind ik een beetje overdreven.
Alle reacties Link kopieren
Alcohol drinken en koffie drinken deed ik sowieso al weinig, dus dat scheelt. Maar ik eet wel veel sushi :') en dan vooral met vriendinnen en mijn zus, dus daar moet ik dan mee gaan uitkijken als het zo ver is!

Dem89: Hier ook geen festival deze zomer, ik heb maar als smoes gebruikt dat mijn dagen bijna op zijn (ik werk op zaterdag) maar precies om dezelfde redenen als jij, zonde van mijn geld haha.

Mamavaneenboefje: Op naar een nieuwe ronde!

Teemo: Haha die reacties zul je vast kunnen verwachten na 5 jaar, ik vind (on)subtiele ook irritant, weet me geen houding te geven.
My bags under my eyes are couture
Ik lust wel graag een wijntje bij het borrelen, dus dat wordt wel lastig. Maar degenen met wie ik het vaakst wijn drink, zou ik het denk ik stiekem al vertellen dus dan hoef ik niks geheim te houden. Was andersom ook. Zodra die vriendin naar een sapje vroeg, wist ik al hoe laat het was. Heb er zelf niet naar gehint, maar ze zei het al snel zelf.

Op feestjes ben ik vaak de bob, dus dat scheelt. En anders kan je altijd nog stiekem een bierflesje legen en vullen met water.

En de zomer komt eraan. Drink ik vaak Radler. Of je 2.0 of 0.0 neemt zal niemand iets van denken lijkt me. 0.0 is vrij normaal voor een Radler.

Ik zit wel te denken over de periode tussen ovulatie en menstruatie dat je mogelijk al zwanger bent...Maar ik heb geen zin dat het maanden duurt en ik mezelf dat steeds moet onthouden eigenlijk. Moet me maar eens inlezen of dat gevaarlijk kan zijn.
anoniem_367955 wijzigde dit bericht op 16-04-2018 15:10
0.69% gewijzigd
DEM89 schreef:
16-04-2018 13:44
Ik heb net wat kolommen toegevoegd. Er staat alleen nog ergens een [/td] te veel. Wie kan hem vinden en even verwijderen?
Ik moest goed zoeken, maar heb 'm gevonden. Nu is ie verwijderd.
Hey, ben ik ook weer.


Ronde 1 (vorige was eigenlijk kijken of mijn ongesteldheid nog werkt) is begonnen. Niet meer ongesteld.

Ik ben geheel gestopt met alcohol, reageerde er toch al nooit goed op en in mijn omgeving wordt er meer niet dan wel gedronken! Dus valt verder niet op.

Rood vlees deed ik al niet aan, sushi ook amper.

Fijne week, het wordt heel mooi weer.

Ik zal even kijken of ik die tabel kan aanpassen bij mij.
Alle reacties Link kopieren
@RobinScottie Dank voor het verwijderen. En Radler is een goede, ga ik onthouden. 👍🏻

@Stormvloedkering Leuk dat onze cyclus bijna gelijk loopt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven