Zwanger worden vanaf april/mei/juni (nieuw topic)

15-04-2018 21:37 2649 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat het fijner is dat iedereen zelf de tabel kan wijzigen heb ik een nieuw account aangemaakt.



Het is erg makkelijk om het aan te passen en het wijst zich, hoop ik, vanzelf uit.

Voel je vrij om een kolom toe te voegen.
Naam Leeftijd (+prtnr) Kindje Gestart Bijzonderheden
Sisterr 26/26 Eerste December 2017 Onregelmatige cyclus
Moosforhappiness1988 30/33 Eerste Februari 2018 miskraam in april
Nioma 28/28 Eerste April 2018 miskraam in augustus, 27-..
LiefsM 31/26 Eerste April 2018 Vrij regelmatige cyclus
Beau1992 26/28 Eerste April 2018 Cyclus: 28-34-27-30-28-31-..
summerjamm 34 Tweede Mei 2018
Blauwbosbesje 27/30 Eerste Oktober 2018
Open plekje :)
Mamavaneenboefje :rose: :hug:

De zwangeren van ons topic! :cheer2:

:heart: = Kloppend hartje
Naam Leeftijd (+prtnr) Kindje Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Baby12345 27/28 Eerste Juni 2018 11 maart 2019 :heart:
Sunflower_26 26 Tweede Mei 2018 26 maart 2019
Caretaker 29/39 Tweede April 2018 18 april 2019 :heart:
RobinScottie 27/30 Eerste April 2018 5 mei 2019
Arie 28 Eerste april 2018 juli 2019 :heart:
-Anna89- 29/35 Eerste April 2018 10 augustus 2019 :heart:
LUV91 27 Eerste mei 2018 21 augustus 2019 :heart:
DEM89 29/37 Eerste April 2018 30 augustus 2019 :heart:
:love:
Naam Leeftijd (+prtnr) Kindje Gestart Bijzonderheden
Bruschetta_ 29 Eerste April 2018 :heart: 18 december 2018 bevallen van een zoon!
MQ11 26/26 Eerste April 2018 :heart: 16 januari 2019 bevallen van een zoon!
Sali1985 32/34 Eerste April 2018 :heart: 23 januari 2019 bevallen van een zoon!
Happy-Life 25/28 Tweede Mei 2018 :heart: 4 februari 2019 bevallen van een dochter!
Nijn5 33/33 Eerste Juni 2018 :heart: 17 februari 2019 bevallen van een dochter!
Zegeens 27/34 Eerste April 2018 :heart: 18 februari 2019 bevallen van een dochter!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:55
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
65.46% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wauw Bruschetta, gefeliciteerd!! Geniet ervan :)

Ben deze week vruchtbaar (volgens de app) dus hoop zo dat het lukt. Ben benieuwd!

Mamavaneenboefje: hier ook nog druk bezig met afvallen haha, hoop dat er nog wat kilo’s af kunnen, scheelt dan straks weer!
My bags under my eyes are couture
Alle reacties Link kopieren
@mamavaneenboefje Ach, het is alleen maar fijn dat iedereen zo actief met de tabel is. Het loopt zo echt lekker. 😊

Andere vraag. Jullie zijn zelf een huis aan ‘t bouwen? Dus geen projectbouw? Wanneer is het bij jullie klaar?

Vriendinnen vragen of ik komende week mee sushi ga eten. Had bijna gezegd dat ik kon, maar is natuurlijk niet handig.. haha
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk zo'n forum, ik sluit me aan. Mijn partner en ik willen ook graag samen een kindje. Sinds begin deze maand de mirena eruit dus nu uitvinden hoe lang mijn cyclus is..
@mq11: het is wat die kilo’s, het aankomen tijdens een zwangerschap is allemaal voor het goede doel! Maar hoop nog wel een kilo of 5 af te vallen voor die tijd. Bij ons zoontje was ik 26 kilo aangekomen en dat wil ik echt niet weer, kan tijdens een zwangerschap gewoon niet stoppen met eten..

Spannend die vruchtbare week, dat wordt goed benutten 😉

@dem89: we laten een vrijstaand huis casco bouwen, alles in en rondom het huis gaan we wel zelf doen. We hopen in september klaar te zijn! Zijn jullie ook aan het bouwen?

Zolang je niet zwanger ben kun je gewoon alles blijven eten en drinken wat je wilt. Natuurlijk wel met mate, dus ik zou lekker met je vriendinnen op stap gaan als ik jou was 😊
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de sushi nog gewoon meepikken hoor! Als het een beetje een goeie tent is moet dat vast wel goed komen nu het nog zo pril is!

Wat betreft de nieuwbouw, heerlijk is dat! Alles naar eigen wens! Alleen wel een hoop geregel en gestress bij ons haha! We wonen er nu 3 jaar en ben nog steeds dolgelukkig!

Hier ook nog wat kg die er af moeten. Ik ben ook veel aangekomen de laatste zwangerschap, met name ook door het immobiel zijn (nul beweging vanwege Mn bekken) en de verplichte bedrust de laatste weken. Ik ben een half jaar na de bevalling gaan afvallen en heb er toen 28 kg af weten te bikkelen! Nu alleen sel al weer 3 kg zwaarder dan een half jaar geleden, dus dat moet weer ff in het gareel :)

Hier nog geen nieuws. De ovulatie nog niet te pakken gekregen, ik test me rot haha! Al vanaf dag 11 bezig en het is nu dag 16! Afscheiding verandert wel al echt van doorzichtig sticky naar wit-sticky. Zit er dus wel aan te komen denk ik. Mn app zegt dat Mn ovulatie maandag zou moeten komen (weet niet zo goed waarom ) dus er is nog ‘hoop’! En de hele week al keurig om de dag seks dus wie weet :)
Vandaag niet, zit in de nachtdienst dus dat wordt niks. Morgen weer een dag :)
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
Alle reacties Link kopieren
Ook als het een grote kans is dat ik woensdag m’n eisprong heb? Het is wel een goedkopere all you can eat..
oh nou, ik had net besloten om dan gewoon mee te gaan. Doet m’n vriend moeilijk. En niet zo zeer omdat ‘t sushi is, maar omdat hij wil dat we dan tijd hebben voor elkaar. Pfff.. ergens heeft hij wel een punt. Maar het is niet alsof we het ieder uur van de dag moeten gaan doen. 😅

Wij laten een 2 onder 1 kap casco bouwen. Alleen de badkamer zit er al in. De rest moeten we zelf doen, maar besteden ook wel wat uit. Zo laten we de muren stucen, laten houten vloer leggen en laten de keuken zetten.. Wij hopen dat we voor kerst de sleutel krijgen. Kan ook twee maanden eerder of later zijn. Dus stel dat het snel raak is, zitten we wel met het verbouwen. Maar we willen onze kinderwens echt niet langer uitstellen. En als het hier al zou gebeuren hebben we ook genoeg ruimte.
Alle reacties Link kopieren
Ik volg ook, meiden! Ik heb woensdag/donderdag/vrijdag ook eisprong en wil in die dagen ook nog sushi eten maar twijfel of dat verstandig is. Al lees ik overal dat er de eerste weken geen bloedverbinding is met de baby dus dat het geen kwaad kan.. vandaar ook geen probleem als mensen er later achterkomen en wel wat wijntjes op hebben. Klinkt logisch, maar toch!

En dem89: klinkt wel heel lief van je vriend.. Maarre, na het eten is er toch ook tijd? Of voor mijn part vóór het eten? :proud: ;-))
Alle reacties Link kopieren
Ik snap de twijfel wel :)
Ik zit zelf ook nog te puzzelen met de vraag of ik op stap wil met Koningsdag. Eisprong is dan geweest dus drinken lijkt Me niet verstandig.. maar lijkt me zo mooi om alvast uitsluitsel te hebben en dan óf met een blij gevoel thuis te zitten of Mn verdriet te verdrinken in de stad ;-D haha

Hoe vroeg werken de eerste zwangerschapstesten al? Die vroege?
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
Alle reacties Link kopieren
@Nioma Ja, precies! Dat zei ik ook tegen hem. Hoewel ik het wel druk heb op m’n werk dus ook daar veel tijd aan zal besteden. Maar goed, hij wil dat het ‘onze’ week wordt met veel tijd voor elkaar. Lieve gedachte, maar week erna zijn we ook al veel samen. Ik maak er maar geen probleem van.

Leuk dat jij ook al gelijk loopt. Heb jij al een idee wanneer en hoe vaak jullie het gaan doen of houden jullie het lekker spontaan?
Alle reacties Link kopieren
@caretaker Volgens mij kan je die vijf dagen voor je nod gebruiken. Niet vroeg genoeg dus?

Kan je de eerste weken al last hebben van misselijkheid? Wij zitten de week na Koningsdag in het buitenland. Weekje vakantie.
Alle reacties Link kopieren
Nee das idd niet vroeg genoeg dan.. vrijmarktje doen dan maar ;)

Ik zou niet weten of dat zo vroeg al kan. Ik ben zelf destijds geen minuut misselijk geweest, maar ik ken iemand die er de klok oo gelijk kon zetten met haar NOD. Of het eerder kan dan dat weet ik eigenlijk niet. Misschien wel, je hcg stijgt, ook al voor je nod. En dat is waar je de klachten van krijgt..
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
Alle reacties Link kopieren
Terwijl ik dit lees denk ik: we zijn nu al bezorgde mama’s in spe!! :heart:
Ik denk dat ik gewoon ga maar weinig rauwe sushi eet..

En ik vier ook Koningsdag maar zonder alcohol. Nu ben in sowieso geen alcohol-liefhebber dus dat scheelt.. ik denk dat we zelf allemaal een goede afweging kunnen maken en stel je voor dat het nog even duurt, wil je dan al die tijd niks doen omdat je het risico loopt?

Dem89: ik wil het om de dag proberen, gebruik geen ovulatietest/temperatuurmeting maar hou wel de app in de gaten.. dus half spontaan en half “gepland” :)

Lekker dat jullie een weekje weggaan! Waar gaan jullie heen? Wij gaan 6 mei een week weg, naar Spanje.. daar mogelijk ook testen! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Hoop dan trouwens maar dat ik niet te misselijk word inderdaad! Bruschetta had gevoelige borsten, daar kan ik nog wel mee leven.. o_o
Alle reacties Link kopieren
Van harte gefeliciteerd Bruschetta! Super leuk !

Ik probeer de tabel aan te passen, maar krijg het niet voor elkaar🙈
Hoe kan ik hem wijzigen?
Alle reacties Link kopieren
Welkom Autumngirl!

Haha Nioma, inderdaad bezorgde mama’s in spe.

Er staan gelukkig bij veel van die sushi restaurants wat je wel en niet mag eten, dat is handig!
My bags under my eyes are couture
Alle reacties Link kopieren
Ik heb toevallig net na m'n eisprong ook nog sushi gegeten, en de zondag voor de test (donderdag) nog een biertje gedronken. Je kan nog lang genoeg alles laten staan, en er is idd nog niet eens een innesteling geweest dan laat staan een bloedband. Vind het zelf zonde om zo vroeg al alles te laten staan, voor hetzelfde geld duurt het nog maanden of jaren en dan ontzeg je je al die tijd van alles.
Alle reacties Link kopieren
Bij een goed sushi restaurant kun je ook zwanger sushi eten heb ik begrepen van een kennis die bij het Cbs werkt.

Zeker voordat ik een positieve test in mijn handen heb ga ik daar niet te veel in laten, ik denk dat ik dan ook nog meer druk erop ga zetten onbewust. Behalve ibuprofen!
Alle reacties Link kopieren
Ben zo blij, groen licht, nog 4 dagen en dan stop ik met de pil :yes:
Alle reacties Link kopieren
Wie van de dames was hier bekend met temperaturen.

Mijn temperatuur kaart slaat helemaal op hol O_O ik sta nu al 2 dagen op 37.4 en vandaag 37 graden. Terwijl ik daarvoor temperaturen had van max 36.7. Ook eergisteren een cb ovulatie test geen smiley en tweede streepje was echt heel licht. Zou het door de warmte komen?

Meld u meld u :shout:
Bij mij ook summerjamm! Ook bijna halve graad hoger dan anders, misschien dan toch het weer. Ik kon in ieder geval niks vinden waar het aan kon liggen :|
Alle reacties Link kopieren
Ik had gisteren 0,3 hoger. Denk indd dat het aan het weer ligt. Hoewel ik wel vaker een schommeling heb.. periode na mijn ongesteldheid zit ik altijd Rond de 36,5. Na eisprong gaat hij rond de 37 graden zitten. Maar heb niet echt een rechte lijn ofzo.
Alle reacties Link kopieren
@dem89, Maar zal temperaturen dan wel betrouwbaar zijn? Ik bedoel straks wordt het nog zomer En nog warmer dan lijkt het me niet echt betrouwbaar eerlijk gezegd.

@nijn, nee ik ook niet vandaar dat ik het zo gek vond. Sterker nog ik moet als het goed is volgende week woensdag ongesteld geworden.
Volgens mij houdt je lichaam zichzelf in principe "op temperatuur", ongeacht de buitentemperatuur (en als je niet ziek bent natuurlijk). En zo vreselijk warm was het ook nog niet, dus kan me bijna niet voorstellen. Maar weet ook niks beters @(

En ik moet ook bijna ongesteld worden (dat hoop ik tenminste :) ), misschien dat het dan toch daar aan ligt. Maar als ik dat Google kan ik het niet echt vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit is gehoord dat het in het begin van een zwangerschap niet heel schadelijk is wat je drinkt,eet of rookt. Dit omdat de baby nog niet met de navelstreng aan je vast zit..

Hier ook nog geen nieuws; ik ben net een maandje gestopt met de pil. Zit nu op cyclusdag 25.
Dream until your dreams come true ♡
Alle reacties Link kopieren
Ja dat dacht ik ook Beau.
Voel me nu wel onvoorbereid nu ik jullie verhalen zo lees haha. Maak me echt (nog) niet druk over dingen als sushi haha.
Ik wilde er heel graag relaxt en nuchter in staan en tot nu toe gaat dat best goed (wat ik echt niet had verwacht!). Dus ik geniet er nog maar even van dat ik me nog niet zo druk maak over van alles.
Overigens begrijp ik het wel hoor, dat je hier over nadenkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven