Zwanger worden vanaf aug/september

11-08-2019 13:28 607 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zwanger worden vanaf aug/september! Spannend, we gaan het allemaal proberen! :heart:

Voor aanpassingen graag de laatste tabel in het topic aanpassen :cheer2:
NaamleeftijdrondekindjeNODbijzonderheden
PepperyPie293eerste8 septemberendometriose
Lostit294eerste21 september
Uiensoepje321eerste5 oktoberstart in september
Kokoloko281eerste?
Zonnestraal91283eerste13 september
Solane351eerste8 september
Cappuccino_lover281tweede26 september?start in september
MienMandolien261eerste?eind juli gestopt met pil
Maida233eerste?
swimkim322eerste?
Bubbels85341eerste14 september
Es1390281eerste?
Nina_90291tweede29 augustuszwanger :heart:
Sunshine1992264eerste22 september
viva01012019331?derde?
Jinxie282tweede1 septemberzwanger :heart:
vrouw van fietsslot372eerste?ronde 2 in september
veikie?2???
nina_90 wijzigde dit bericht op 29-08-2019 15:05
96.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hey Nina, wat vervelend van de buikgriep? Weet je zeker dat het geen zwangerschapsmisselijkheid en overgeven was? Fijn dat alles goed gaat verder en wat goed dat je het al hebt verteld op je werk! Dan kunnen ze daar ook een beetje rekening mee houden. Toevallig dat jij ook van die krampen had tijdens de innesteling. Ik ben echt zo benieuwd! Volgende week kan ik eindelijk testen.
Wat leuk dat je een omslagdoek hebt gekregen van Moeders voor Moeders. Mijn eigen moeder heeft daar ook aan mee gedaan, en ik zou het zelf ook leuk vinden.
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
@libe nee ik denk echt buikgriep omdat ik voornamelijk hele erge diarree had (sorry voor de details...). En aangezien het nu ook weer helemaal over is denk ik niet dat het zwangerschap gerelateerd was. Misschien ben je wel wat meer vatbaar tijdens zwangerschap? Geen idee maar ik voel me nu iig weer goed!! Ook niet meer misselijk.

Spannend nog een weekje!
Hier geen last meer van mijn buik.. stiekem toch 2 dagen voor nod getest..kon het niet laten.. maar negatief. Merk aan me dat ik me toch een beetje rot voel erover. Toch even afwachten weer.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet heel even mijn enthousiasme kwijt haha.
Sinds maandag heb ik een soort ongesteldheids krampjes in m'n onderbuik. Vanmorgen misselijk, maar dat kan ook van het eten van gisteren zijn (lactose intolerantie) en einde van de dag erg moe.
Dus ben heel benieuwd!

Nog +/- een week tot NOD dus ben zoooo benieuwd!
Hoe doen jullie dat wachten? Het is vrij stil hier haha.

Trouwens opmerkelijk veel koude handen deze week en levendige dromen. Herkent iemand dit uit ervaring?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook wat stil sinds het weekend, heeeeel druk op werk en ook nog niks te melden. De vruchtbare dagen zijn weer achter de rug, dus nu wachten tot 14 oktober.

Wij hadden het tijdens de vruchtbare periode ook ontzettend druk (zowel lamge dagen op werk als savonds veel afspraken) en dus er voor ons gevoel niet optimaal gebruik van kunnen maken. Nu met vriend afgesproken dat we de volgende vruchtbare periode echt vrij houden. Hoe doen jullie dat??
Alle reacties Link kopieren
Nina90: oja dan was het inderdaad toch buikgriep, maar gelukkig voel je je nu weer goed 🙂

Spannend Crabberryjuice, maar dan was je waarschijnlijk toch iets te vroeg met testen net als ik afgelopen maandag. Ik mag zondag pas weer testen van mezelf. Zit nu op dag 28 van mijn cyclus, dus dan ben ik denk ik wel overtijd.

Es1390: dat zouden best innestelingskrampen kunnen zijn. Het wachten valt inderdaad tegen! Ik merk ook dat ik er de hele dag mee bezig ben en ook met hoe ik me voel. Ik ben ook extreem moe, maar daar had ik al last van voordat ik zwanger was. En ik heb ook koude handen, maar het is buiten ook wel erg fris. Verder heb ik nu last van hoofdpijn en duizeligheid. Geen idee of dat er iets mee te maken heeft.
Ik zag wel een interessant filmpje op youtube over de eerste zwangerschapssymptomen:
https://youtu.be/H0LAQlxjOX4
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
Lostit schreef:
03-10-2019 13:32
Nu met vriend afgesproken dat we de volgende vruchtbare periode echt vrij houden. Hoe doen jullie dat??
Klinkt een beetje onromantisch, maar dan kun je het beste een afspraak maken met elkaar wanneer je vruchtbaar bent.
Do you want to be right? Or happy?
Lostit schreef:
03-10-2019 13:32


Wij hadden het tijdens de vruchtbare periode ook ontzettend druk (zowel lamge dagen op werk als savonds veel afspraken) en dus er voor ons gevoel niet optimaal gebruik van kunnen maken. Nu met vriend afgesproken dat we de volgende vruchtbare periode echt vrij houden. Hoe doen jullie dat??

Wij hebben sowieso elke dag seks, maar meestal op verschillende tijden waarop het ons uitkomt. Soms 6 uur smorgens, soms in de avond. En af en toe zelfs tijdens de lunchpauze 😂. We zorgen er in ieder geval voor dat we het elke dag doen. ( misschien een tikkeltje onromantisch maar ach.. )
@libe ; precies! Ik hoop het zo erg. Ik wacht nu af tot 7 oktober. Dan Ben ik 3 dagen overtijd. & Ik duim voor je zondag!

@es1390; ik had ook last van krampen precies 5 dagen na mijn eisprong ( dit heb ik gevoeld ). Alsof ik elk moment ongesteld kon worden. Misselijkheid heb ik geen last van. En levendige dromen weer wel heel erg en supermoe. En over het wachten, ik heb 2 dagen voor nod getest dus ik kan het niet aan HAha! Ik vind het ook maar lang duren. :) maar liever wat langer wachten en meer zekerheid.
Alle reacties Link kopieren
@cranberry, tijdens de vruchtbare periode of altijd elke dag haha??!
Alle reacties Link kopieren
Haha, dat vroeg ik me ook al af.😁 Dankje voor het mee duimen Cranberryjuice! Ik duim ook voor jou maandag.
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
Es1390: toevallig heb ik ook afgelopen maandag innestelingskrampjes gevoeld (denk ik dan). Heb jij daarbij een dag eerder ook heel licht bloed verloren? Wie weet lopen we precies tegelijk! Wanneer ga jij een test doen? Ik had vannacht heel onrustig geslapen en ook veel levendige dromen gehad. Voel me niet zo lekker vanochtend. Kan niet wachten tot ik kan testen zondag.
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
Oh wat spannend Libe! Nee geen bloed verloren, wel de hele week bij vlagen ongesteldheids gevoel. Gisteravond heel sterk het gevoel wat ik altijd heb als ik de keer erna naar de wc ga en de duivels aantref. Maar tot op heden geen duivels dus ik zit hem maar gewoon uit.
Wel hele koude handen en rare dromen nog steeds. Verder nergens last van....
Ben er best wel veel mee bezig maar omdat ik de lengte van mn cyclus nog niet weet, weet ik niet zo goed wanneer mn NOD is. (Ergens komende week waarschijnlijk) Dus ik denk dat als ik volgend weekend niet ongesteld ben ik een testje doe.

Zo spannend en leuk!!
Ik ga voor je duimen Libe!! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Es1390: ik loop ook de hele tijd te checken op rode duivels. Gelukkig ook nog niets hier! Wel echt irritant dat we de lengte van onze cyclus niet precies weten. Ik zit vandaag op dag 29. Stel dat mijn zwangerschapstest zondag al positief is, dan kan jij ook wel testen.😉
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
Oeh we lopen dan echt samen op! Ik zit op dag 26 vandaag, zondag 28.
Eisprong op dag 17 dus ben benieuwd!
Ik denk dat ik het toch even afwacht tot ergens komende week haha, als ik het volhoud!

Volgende week vrijdag een uitje van werk, misschien ervoor ff testen of ik wat kan drinken of niet hihi.
Alle reacties Link kopieren
Spannend es1390 en Libe!! Ik zal voor jullie duimen!

Ik heb zelf ook een beetje kramp gister en vandaag. Zou het de innesteling zijn? NOD is pas 10 dagen... Ik probeer niet enthousiast te zijn haha! We zullen zien.
Alle reacties Link kopieren
Nou Lostit, ik ben benieuwd!

Es1390, ah, dan loop ik toch een paar dagen voor.🙂 Het is inderdaad beter om even te wachten tot je echt overtijd bent, dus dan kun je het beste ergens volgende week testen.

Ik drink en rook trouwens niet, dus dat is handig want dan hoef ik daar geen rekening mee te houden.
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
Spannend meiden! Nog even geduld.
Libe houd je het nog vol?

Same here, rook niet en drink al een tijdje niet meer.
Heb gisteren tijdens een etentje 1 glaasje wijn gedronken maar smaakte niet zoals ik gewend ben, vond het niet zo lekker, terwijl ik normaal wel een wijntje (of 2) lust haha!
Misschien ben ik mijn smaak ervoor kwijt na een tijd niet drinken....

Hoe gaat het met de andere dames?

Fijn weekend allemaal!! :bigkiss:
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik kon er vannacht bijna niet van slapen, vond het zo spannend! Maar ik heb negatief getest. 😓 En ik dacht het zo zeker te weten! Ik ben nu pas een paar dagen over tijd. Misschien later deze week nog maar eens testen? Ik word hier zo onzeker van!
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
Aahw wat balen Libe, kan het zijn dat je nog onregelmatig ongesteld bent en dat je misschien nog niet over tijd bent?
Alle reacties Link kopieren
Libe wat een telleurstelling dan als je het echt dacht ... Ik zou het niet eerlijk vinden om je hoop aan te praten dus ik zeg alleen: later nog een keertje testen kan geen kwaad.

Es1390 & lostit voor jullie ook spannend! :hyper: zou mooi zijn als er deze ronde weer meer bij mogen komen. Ik merk dat ik hier vaak even kijk omdat ik nieuwsgierig ben. Dan reageer ik niet altijd maar ik lees mee. :proud:


Hier weinig te melden, 15 oktober 1e echo, dan zit ik in week 8. Ik ben toch erg voorzichtig en voel me niet zwanger. Ik moet het echt met eigen ogen zien voor ik het geloof. Te veel gelezen op internet en te vaak dat het hartje bijvoorbeeld niet klopt of al gestopt is met groeien. Had niet verwacht dat de onzekerheid na die positieve testen zo aanwezig zou zijn. :-[
Alle reacties Link kopieren
Mienmandolien: precies, zolang ik niet ongesteld ben, blijf ik hoop houden. Lijkt me in jouw geval ook echt spannend als je niets voelt! Maar dat hoeft natuurlijk geen slecht teken te zijn. Nog 9 dagen wachten tot de echo...(lijkt me ook een eeuwigheid)

Lostit: dat zou inderdaad goed kunnen, want ik weet de precieze datum van mijn NOD niet. Ik weet alleen dat mijn vermeende innestelingsbloeding nu een week geleden is, maar geen idee of ik dan al genoeg HCG opgebouwd zou moeten hebben.
Als er te weinig HCG is, zou het ook nog een miskraam kunnen worden, dus in dat geval is het misschien maar goed dat ik nu nog niets zeker weet, anders ben ik blij met een dooie mus.
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
@Libe, als ik naar mijn eigen cyclus zou kijken dan zou ik na de innesteling nog ongeveer 10 dagen later mijn NOD hebben. Ik zal voor je duimen!!

@Mienmandolien, Kan me ergens ook wel voorstellen dat je nu van de ene onzekerheid in de andere stapt, maar ik hoop dat je snel echt kan gaan genieten! 15 oktober is dan nog wel ver weg he!
Alle reacties Link kopieren
Wat balen Libe! Misschien over een paar dagen wachten nog inderdaad.
Ik duim nog even extra voor je! :bigkiss:

Leuk dat je nog steeds meeleest Mien.
Lijkt mij ook wel erg gek als je je nog niet zwanger voelt maar het wel schijnt te zijn. Komt hopelijk snel genoeg. Dikke knuffel voor jou! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Es1390 en Lostit!

@Lostit Hoe weet je dat van die 10 dagen?
Do you want to be right? Or happy?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven