Zwanger worden vanaf Augustus 2019

09-07-2019 19:51 777 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan het allemaal proberen, zwanger worden vanaf augustus 2019! :heart:

Om het overzichtelijk en persoonlijk te houden liever geen nieuwe mensen meer in de tabel. :daisy:

Wil je iets aanpassen, pas dan altijd de laatste tabel uit het topic aan a.u.b. Dan kan ik de laatste tabel weer in de OP zetten.






NaamNODRondeLeeftijdKindjeBijzonderhedenZwanger? :cheer2: Uitgerekend
Enigma12-11437EersteIUIzwanger :heart:
Snowy8821-9?131TweedeMiskraam :(
Sheika27-9431eersteGeen
Springmommy7-10235DerdeGeenzwanger :heart:
Maillootje7-12528EersteGeenZwanger!:heart:16-08-20
Rome9016-8?329EersteGeen
Queeniee17-8128EersteGeenZwanger!:heart:08-06-20
Orchidee19-8229EersteGeen
Leeuwtje1234526-12531TweedeMA in maart
Bonsa4-12428EersteGeenZwanger!:heart:11-08-20
Robina?134TweedeSpiraal verwijderd medio juli
Soof82?537TweedeGeenZwanger!:heart:08-08-20
Lila_Lilly_16-10331EersteGeenZwanger! :heart: eind juni
Michie927-12527EersteGeen
Smurfin8815-12531EersteGeen
Unexpectedmom21-8138TweedeMiskraam in juli
anoniem_387894 wijzigde dit bericht op 19-12-2019 06:50
93.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hi dames!

Ik zou heel graag meeschrijven als jullie dat okee vinden. Wij zijn vanaf juni er echt mee bezig om een kindje te krijgen. Wel vorig jaar al gestopt met de pil, maar in de tussentijd veilig gedaan. Wat een verademing om van de pil af te zijn, ben echt een ander persoon! Andere groepen van juni en juli etc. zijn echter al erg vol en ik schrijf het liefst 'vanaf het begin' mee in een groep. Dus deze groep lijkt me erg gezellig! Ik hoor het wel :)
Rome90 schreef:
15-07-2019 09:45
Hi dames!

Ik zou heel graag meeschrijven als jullie dat okee vinden. Wij zijn vanaf juni er echt mee bezig om een kindje te krijgen. Wel vorig jaar al gestopt met de pil, maar in de tussentijd veilig gedaan. Wat een verademing om van de pil af te zijn, ben echt een ander persoon! Andere groepen van juni en juli etc. zijn echter al erg vol en ik schrijf het liefst 'vanaf het begin' mee in een groep. Dus deze groep lijkt me erg gezellig! Ik hoor het wel :)
:bye:
Welkom Rome90 :-) Ja fijn dat deze groep nog niet zo vol is he? Leuk dat je mee schrijft.

Ik heb trouwens volgende week mijn ovulatie en dat terwijl ik met mijn gezin en ouders op vakantie ben. 1 appartement met z'n 5en en de slaapkamer delen we met onze zoon van 10. Je begrijpt, het word een uitdaging :-?
Alle reacties Link kopieren
Hey Rome, leuke tijd he?

@ Soof82: Misschien kun je er overdag even met z'n tweeën op uit? Of 's avonds een keer apart dineren? Onder het mom van q time met zijn tweetjes? Dat gunnen jouw ouders jullie ook wel even toch? Er moet dan vast wel een moment waar het wel even kan :D Succes ermee.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Hebben jullie nog ruimte voor nog een meeschrijver? Wij zijn deze maand begonnen maar zoals al genoemd zijn de andere groepen al erg vol ;)
Nu ik aan het ‘wachten’ ben merk ik toch dat ik er best wel veel mee bezig ben.. en het misschien leuk is om erover te kunnen kletsen.
Alle reacties Link kopieren
Leuk meiden!

@Sheikha Ja zeker leuke tijd, al ben ik mezelf wel een beetje aan het overlezen op forums e.d. Als je iets zo graag wil..

Dan zal ik nog wat over mezelf vertellen. Ik ben 29, mijn man is 27. Zijn eind mei getrouwd. Onze grootste droom is een kindje samen.

Ik was dat ik vorig jaar stopte met de pil redelijk snel regelmatig (na 2 maanden). Heb maar 2x dan inene een week langer tussen menstruaties gehad, waaronder afgelopen maand. Ik dacht echt dat het raak was. Menstruatie was ook wel anders dan normaal.. Maar goed.,

Ik zit nu tussen ovulatie en menstruatie met veel rare klachtjes. Zere borsten. Erg moe (wil nu weer slapen). Zere onderrug. Krampjes in mn buik. Het zal toch niet?? Maar ik moet maar even geduld hebben tot eind deze week. Ik gebruik geen ovulatietesten o.i.d., we proberen er relaxed in te staan. Veel verhalen om ons heen waarbij het echter lang (denk aan meerdere jaren) heeft geduurd. Dat is wel een realitycheck. Hopelijk lukt het binnen een jaar :cheer:

@Soof82 Oei dat klinkt inderdaad als een uitdaging.. Misschien toch een paar keer in die week erop aandringen dat je zoon met je schoonouders er even op uitgaat haha! Die voorpret met z'n 2en over die situaties lijkt me wel heerlijk trouwens. Het moet lukken :applause:
Alle reacties Link kopieren
Wat duurt een week dan lang he? Heb je die klachten nooit eerder gehad?
Alle reacties Link kopieren
@Orchidee1111 welkom! Ja onbewust ben je er toch veel mee bezig he.

En @Sheikha ja een week duurt heel lang zo. Ik herken de klachten op deze manier niet, alleen misschien een beetje als de vorige keer.
Alle reacties Link kopieren
@Soof82 Dat is inderdaad een moeilijk geval haha. Ik zou ook zeggen er samen even tussenuit om iets op de kamer te gaan halen ofzo?

@Rome90 Spannend joh. Ik heb precies dezelfde klachten inclusief vlagen van misselijkheid maar mijn lichaam houdt me zwaar voor de gek. Ik had 8 juli al mijn menstruatie moeten hebben maar nog steeds niets. En ik heb getest maar die was blanco :nope:
Alle reacties Link kopieren
@Baconstrip Ja je lichaam kan je echt onwijs voor de gek houden! Dat heb ik hiervoor ook wel gehad. Dubbele gevoelens en gedachten zo tijdens die wachtweken.
Wat spannend dat er al een paar dames op het wachtbankje zitten :-)

Ik moet zeggen dat bij mijn eerste zwangerschap de gevoelige borsten, zere rug en moeheid vrij vroeg aanwezig was en ik eigenlijk meteen wist dat ik zwanger was. Ik hoop het zo voor jullie :heart:

Ik heb dus na deze week 3 weken vakantie dus er is een kleine kans dat ik terug kom op kantoor op een roze wolk. Hoop het zo erg! Het creatief zijn de komende week vind ik ook wel grappig. Ik ga in ieder geval mijn kans wel pakken, al moet ik tot midden in de nacht wachten toch mijn zoon slaapt haha :hihi: Ik ga morgen of woensdag beginnen met ovulatietesten, spannend.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb inderdaad ook dat ik heel erg aan het opletten ben of ik iets voel.. maar na een beetje googelen ben ik er achter gekomen dat dat nu nog helemaal niet kan haha. Mijn NOD is op 24 juli dus een eventuele innesteling is nog helemaal niet geweest als ik het goed begrijp.

Ik ben trouwens 29 jaar en wij gaan proberen voor de eerste nu! Ik heb meestal wel wat pijn bij eisprong.. vorige week gecheckt met een ovulatietest en het is inderdaad dus mijn eisprong die ik voel dus als dit zo blijft geen testen meer nodig. Hebben jullie dat ook weleens ? Ik ben pas 3 maanden gestopt met anticonceptie dus alles is nog best wel nieuw voor mij, ben wel meteen regelmatig gelukkig.
Ik heb het afgelopen jaar (ook met spiraal) wel soms het idee gehad dat ik mijn eisprong voelde maar zeker weet ik het niet. Nu zou komende weekend mijn eisprong moeten zijn (voor het eerst in 10 jaar zonder spiraal) dus ben erg benieuwd of ik wat ga voelen :-)
Alle reacties Link kopieren
@ baconstrip oeh! Spannend! Wie weet tóch.... Bij onze eerste testte ik op dag 35 negatief en dag 49 (ofzo) bleek het toch positief en raak!

@soof, ha ha dat wordt een hilarische vakantie dan.

Leuk nieuwe meiden (dames :P)!

Ik heb helemaal geen zin meer om te wachten eigenlijk. Maar hebben afgesproken te wachten tot ik vier weken vitamines gebruik. En die lamlendigheid van de eerste weken kan ik er de komende weken eigenlijk niet zo goed bij hebben vanwege groot project op m'n werk...
De vorige keren hebben we het zo niet met een plan aangepakt ;-D nu eindelijk eens op een volwassen manier zwanger proberen te worden...
Alle reacties Link kopieren
Nog ruimte in dit groepje? Andere topics zijn zo vol, dus een nieuw klein groepje lijkt me fijn!

Het kan zijn dat ik nog net in juli ga beginnen. Iets andere situatie, geen partner, dus ga proberen het in mijn eentje te doen met behulp van een donor. Geen romantische taferelen dus, maar ach, ook geen appartement inclusief ouders :mrgreen: Heeft het toch nog zo zijn voordelen :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Dapper van je, Enigma!
Alle reacties Link kopieren
Wauw enigma! Heel dapper en zeker zo spannend.

Hier is mijn menstruatie vanmorgen begonnen met knallende koppijn :@@:
Eigenlijk wel blij mee, cyclus nu van 5 weken dus zou mijn NOD nu 20 augustus zijn.
Met een beetje geluk ben ik dus maar 1 dag ongesteld op vakantie, dus kunnen we op vakantie aan de slag ;-)
Alle reacties Link kopieren
Heel dapper Enigma! Heb je hier al ervaring mee?

@Baconstrip ah sterkte. Hoop dat je er niet teveel last van hebt. Maaaaar qua timing met vakantie top!

@Springmommy ja lastig om te wachten he als het eenmaal in je hoofd zit. Wel heel volwassen dit ;-)

@soof82 en Orchidee1111 ja ik voel mn eisprong ook bijna elke keer. Best vervelend maar ook wel handig. Afgelopen keer echt pijnlijk. Ik voel het wel altijd maar aan 1 kant. :-?

En Soof dat zou toch bijzonder zijn, qls je weer start op je werk en dat het al raak is Haha! Afwachten maar.

Hier nog steeds mega moe maar andere klachten nemen af. Het zal dus wel niet. Maar als ik me vanaf nu elke keer voor menstruatie zo slecht ga voelen mehn... ben ook super neerslachtig afgelopen dagen en sloom. Normaal gesproken sportief en vrolijk. Ach misschien was /is dit een zomergriepje ofzo.

Fijne dag vandaag!
Alle reacties Link kopieren
@Rome90, nee nog geen ervaring mee. Alles is nieuw en dat maakt het extra spannend. Had er al wel vaker over nagedacht, maar er was steeds wel iets om het niet te doen. Maar een paar maanden geleden had ik zoiets van er is altijd wel iets niet perfect, als ik ga wachten tot alles perfect is gaat het er nooit van komen. Ik word wel steeds ouder dus moet er nu gewoon voor gaan en ben er zelf gewoon klaar voor.
Ben nu ook zover dat ik er wel zo insta dat wat er ook gaat gebeuren, ik los het dan wel weer op. Dat hele idee dat ik alles perfect moet plannen heb ik wel losgelaten.
Nou ja, en dan begint het hele circus. Het is net wat meer dan stoppen met de pil en afwachten maar. Op een gegeven moment in het hele voortraject heb ik wel verzucht dat het wel een stuk simpeler is om gewoon op de juiste dag iemand in de kroeg op te pikken, maar dat gaan we maar niet doen ;-D
En nu heb ik inmiddels alle stappen van het voortraject klaar. Rietjes liggen in de kliniek te wachten... het is nu echt wachten op een positieve ovulatietest en dan beginnen! Na die paar maanden van het ene onderzoek naar het andere en alles wat er maar bij kwam kijken vond ik dat toch wel weer een ding. Zo druk bezig met alles en dan ineens is het zover en kan ik niks anders meer dan wachten. En daar blijk ik niet zo heel goed in te zijn, nu wil ik beginnen ook :rofl:

Duimen draaien voor iedereen die al op het wachtbankje zit! Zou wat zijn als het zo snel al raak is. Zo stom, maar daar reken ik dus zelf helemaal niet op. Ik heb me er zo op ingesteld dat het de eerste maand echt niet gaat lukken dat ik volgens mij compleet in shock ga zijn als het de eerste keer meteen lukt :hihi:
Alle reacties Link kopieren
@Rome, vervelend dat je je niet helemaal top voelt.. :( en jammer dat het waarschijnlijk nog niet raak is dan.

@Soof, dat wordt spannend dan! Ik merk dat ik ook steeds naar de toekomst kijk inderdaad van oh dan zou het al zo ver kunnen zijn haha!

@Enigma, wat stoer van je allemaal! Spannend!! Lijkt me juist wel goed dat je er niet meteen op rekent. Ik merk bij mezelf dat ik stiekem echt zoiets heb van, ik ben gestopt met anticonceptie en op het juiste moment iets gedaan dus nu moet ik wel zwanger zijn. En dat levert wel weer teleurstelling op als het niet zo is, terwijl ik heel goed weet dat de kans gewoon klein is dat het binnen 1 x raak zou zijn..
@enigma Dapper hoor! Een kennis van mij is ook bewust alleenstaande moeder. Er zijn veel alleenstaande moeders en dat is echt wel zwaar maar veel voorkomend en zeker goed te doen. Het is vooral het voortraject waar ik veel respect voor heb. Liever zou je het misschien met een geliefde samen willen doen want het is niet niks. Ik wens je veel geluk en hoop dat je snel een positieve test in handen hebt.

@bacon vervelend van die hoofdpijn. Ik was dus ook voor het eerst ongesteld de afgelopen dagen en heb 2 dagen onwijs buikpijn gehad. Maar daarna wel fijn als het klaar is.

@springmommy Goed zeg van dat wachten. Ik heb hiervoor ruim een jaar moeten wachten ivm een slechte uitslag uitstrijkje. Was er ook helemaal klaar mee. Nu is mijn spiraal eruit en heb ik het geduld niet meer.

@orchidee spannend nu dat wachten ! :heart:
Even mijn hart luchten hoor...

Ik werk dus vlak naast een abortuskliniek. Ik moet eerlijk zeggen dat ik blij ben dat het bestaat daar niet van maar als ik zie soms hoeveel meiden er naar binnenlopen, ik word daar dan best verdrietig van. Vandaag was het weer spitsuur. Ik denk dat ik 6 jonge meiden naar binnen heb zien lopen en sommige lopen nog te geinen ook alsof het niets is. Dan vraag ik mij toch wel af hoe de jeugd erover denkt want mijn beeld is hierdoor wel een beetje gefokt.

Dan te bedenken dat het bij zoveel vrouwen die het heel graag willen heel lang duurt of zelf niet lukt. Nu ik zelf dan ook zwanger probeer te worden en hoe enthousiast ik erover ben is het toch even een "slap in the face". :nooo:
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames, ik schrijf ook graag met jullie mee!
Leuk altijd om je verhaal te kunnen delen, en zeker in een situatie die je verder nog stil wilt houden...

Morgenochtend wordt mijn spiraaltje verwijderd en dan hoop ik snel daarna zwanger te worden van ons tweede kindje. We hebben al een dochter van 3.
Ben heel benieuwd hoe lang het dit keer gaat duren, vorige keer ongeveer 8 maanden...
Hier word ik niet vrolijk van!
Alle reacties Link kopieren
Welkom Robina! Ik hoop dat het spiraaltje eruit halen goed ging en hopelijk snel een tweede kindje. Spannend en leuk om deze stap te zetten!

@Enigma, wat zeg je dat mooi. De timing is nooit perfect en er zullen altijd wel hobbels op de weg zijn. Het lijkt me een lastig traject maar ook heel mooi omdat je een heel bewuste keuze maakt. Snap zo goed dat je nu wil beginnen en niet kan wachten! Hopelijk snel een positieve ovulatietest! En ik snap heel goed wat je bedoelt met dat je ervan uitgaat dat het even duurt. Zelf heb ik ook die instelling en weet ik dat het zo een jaar kan duren, minimaal wel een half jaar. Maar toch... als je dan op die wachtbank zit.. heb je het idee OH JA nu al wel.


@Soof ik snap goed wat je bedoeld met de abortuskliniek.. Ik vind het heel goed dat het er is hoor, maar ik hoop dat mensen er niet te lichtzinnig over denken om een kindje weg te halen. Lijkt me ook best confronterend om daar de hele dag mensen naar binnen te zien lopen. Hun keuze en prima, maar wel dat je beseft dat er dus zoveel kindjes worden weggehaald want ongewenst :(
Alle reacties Link kopieren
Welkom Robina! Wordt een gezellig clubje hopelijk zo! Hoop dat het goed is gegaan met spiraaltje eruit halen.

@Soof, dat is wel confronterend inderdaad als je dat elke keer ziet.. Ik vind het soms ook zo verdrietig dat het bij sommige maar niet lukt en bij anderen die er totaal niet mee bezig zijn dan wel..

Ik ben mezelf lekker gek aan het maken :hyper: Ik ben normaal toch heel nuchter, maar nu constant bezig of ik iets voel of niet.. Heb wel het idee dat ik me anders voel dan normaal, maar dat zit waarschijnlijk tussen mijn oren.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Robina, gezellig dat je ook meeschrijft. Hopelijk is het allemaal goed verlopen met het spiraaltje eruit halen.

Die abortuskliniek langs de deur is inderdaad wel confronterend, maar anderzijds ook goed dat het bestaat.

Zijn jullie mannen heel erg betrokken erbij? Mijn man hoor ik er niet veel over Haha. Tot gisteren, ik gaf aan dat ik het wel fijn vond dat ik ongesteld ben geworden en dat alles nog werkt na zoveel jaar pil.
Toen zei hij: ik vind het jammer dat je ongesteld bent, was wel leuk geweest in 1x raak. Heb hem toen maar even uitgelegd dat het wel even kan duren :)
Toch wel schattig hoe onwetend hij is wat betreft cyclus etc ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven