Zwanger worden vanaf Augustus 2019

09-07-2019 19:51 777 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan het allemaal proberen, zwanger worden vanaf augustus 2019! :heart:

Om het overzichtelijk en persoonlijk te houden liever geen nieuwe mensen meer in de tabel. :daisy:

Wil je iets aanpassen, pas dan altijd de laatste tabel uit het topic aan a.u.b. Dan kan ik de laatste tabel weer in de OP zetten.






NaamNODRondeLeeftijdKindjeBijzonderhedenZwanger? :cheer2: Uitgerekend
Enigma12-11437EersteIUIzwanger :heart:
Snowy8821-9?131TweedeMiskraam :(
Sheika27-9431eersteGeen
Springmommy7-10235DerdeGeenzwanger :heart:
Maillootje7-12528EersteGeenZwanger!:heart:16-08-20
Rome9016-8?329EersteGeen
Queeniee17-8128EersteGeenZwanger!:heart:08-06-20
Orchidee19-8229EersteGeen
Leeuwtje1234526-12531TweedeMA in maart
Bonsa4-12428EersteGeenZwanger!:heart:11-08-20
Robina?134TweedeSpiraal verwijderd medio juli
Soof82?537TweedeGeenZwanger!:heart:08-08-20
Lila_Lilly_16-10331EersteGeenZwanger! :heart: eind juni
Michie927-12527EersteGeen
Smurfin8815-12531EersteGeen
Unexpectedmom21-8138TweedeMiskraam in juli
anoniem_387894 wijzigde dit bericht op 19-12-2019 06:50
93.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
NaamNODRondeLeeftijdKindjeBijzonderheden
Orchidee24-7129EersteGeen
Enigma7-8136EersteIUI
Maillootje16-8228EersteGeen
Queeniee17-8128EersteGeen
Leeuwtje12345?131TweedeMA in maart
Bonsa?128EersteGeen

Op volgorde van NOD gezet :)
Queenie en Bonsa, ik heb jullie ook toegevoegd.


Tip voor het aanpassen: als je de [ quote ] en [ / quote ] na het quoten weghaalt, wordt het een "normaal" bericht en kan de volgende hem ook aanpassen. Dus neem altijd de meest recente, quote deze met de "-knop en haal dan de quote-tags weg :)
Alle reacties Link kopieren
Dank Maillotje! Super fijn. Handig trouwens dat jij je eisprong zo goed voelt! Dat is toch makkelijker dan werken met ovulatietesten :)

Ik ben helemaal in de war! Had zaterdag ongesteld moeten worden, maar er is nog steeds niks. En ik heb vanmorgen getest en die was negatief. Dus niet zwanger. Maar een paar maanden geleden (toen ik de MA had) werd ik ook niet ongesteld (én testte ik negatief) en riep ik een paar weken later tegen mijn huisarts dat ik zo onregelmatig was. Toen bleek ik dus toch zwanger te zijn. Als ik nu nog wel ongesteld moet worden heb ik een cyclus van minimaal 36 dagen, dus dat is ook irritant lang.

Ik dacht vanmiddag even een krampje te voelen (ja, als je dan toch niet zwanger bent kan je maar beter ongesteld worden), maar dat is weer helemaal gezakt. Dus nu weet ik het niet meer en mag ik van mezelf pas donderdag weer testen (als ik mezelf los laat gaan test ik iedere dag en dat is ook niet een tof plan).

Queenie ik heb ook de hele dag de neiging om mijn frustratie te spuien hoor! Heel herkenbaar. Denk dat je best iemand in je buurt in vertrouwen kan nemen. En natuurlijk hier veel schrijven!

Bonsa, wat een verhaal! Zowel die vroege overgang als de tweeling. We hebben iemand in onze omgeving die zwanger is van een tweeling en hadden het er zaterdag nog over. Erg leuk, maar het lijkt me wel pittig. Spannend dus.
Alle reacties Link kopieren
Queenieee schreef:
22-07-2019 12:27
Vind het een spannende en leuke tijd en vind het zo moeilijk om het tegen niemand te vertellen🙈. Hebben jullie dat ook?
Ik vind het juist moeilijk het mensen te vertellen! Omdat ik bang ben dat mensen dan allemaal een soort verwachting hebben en vragen gaan stellen, terwijl ik het misschien liever pas vertel als het zover is. Heb je er al mensen over verteld? Of dat je er mee bezig bent? En wie dan als ik vragen mag? ;-)
Maillootje schreef:
22-07-2019 16:10
Bonsa, grappig is dat he? Dat besef dat je van als-ik-maar-niet-zwanger-ben "opeens" in de levensfase bent beland van hopelijk-is-het-binnenkort-raak. En wie weet dan ook nog eens twee! (stiekem ben ik daar ook een beetje "bang" voor, want ik was eigenlijk ook de helft van een twee-eiïge tweeling en bij ons zit het ook in de familie aan mijn moeders kant!)
Haha oei, dus bij jou zou het eventueel ook kunnen :) :) Maar inderdaad heel bijzonder hoe dat verandert! Nu ik erover schrijf naar jullie voelt het ook nog wel een beetje gek en begint het wel wat serieuzer te worden.
Alle reacties Link kopieren
Oh wat spannend dat het bij een paar al een 'misschien is het al raak' is!!

Ik heb het wel een paar mensen verteld, vond ik wel spannend. Maar ook omdat ik wel heel benieuwd was wat ze ervan zouden vinden dat ik het alleen ga doen. Gelukkig wel hele lieve en leuke reacties gehad. Het zijn ook nog maar een paar mensen die het weten, de rest hoort het wel als het zover is.
Vind het nu wel wat lastig dat sommige nu wel regelmatig vragen hoever het is en wanneer ik iui heb enzo. Merk wel dat ik ook niet de behoefte voel om het met iedereen echt tot in detail het erover te hebben. :mrgreen: Dus het is hier ook wel een beetje een balans erin zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Hi meiden, is er nog ruimte voor een nieuw iemand? Ik ben 31 en mijn man 36 en we gaan vanaf nu voor de tweede! Hebben een hele leuke dochter van ruim een jaar dus hopen nog zo’n wolk te krijgen. Bij de eerste zijn we echt wel een jaar bezig geweest en omdat de wens er is om snel een tweede te krijgen ben ik daarom ook niet meer aan de pil begonnen. Wel veilig gedaan tot nu! Echt heel spannend weer!
Alle reacties Link kopieren
Welkom nieuwe meiden! :)

Leeuwtje, wat spannend! Zeker als je kijkt naar de vorige keer dan inderdaad, zou het toch kunnen. Ik heb een beetje hetzelfde nu, ik heb zondag getest - negatief, maar heb nog steeds het gevoel dat het toch best nog positief zou kunnen worden omdat het redelijk vroeg was... was vandaag ontzettend moe en denk dan meteen oh zou het toch.. maar misschien wordt ik wel gewoon moe van dat focussen op alles haha! Ach ja ik wacht nu gewoon af of ik ongesteld wordt...

Bij mij weet 1 vriendin dat we aan het proberen zijn :) maar zij vraagt er gelukkig niet uit zichzelf naar, zou het wel vervelend vinden als er steeds gevraagd wordt hoe het ervoor staat haha.
Hi nieuwe meiden. Welkom en wat leuk dat de groep groeit!

Ik ben er nog maar op vakantie met beperkt internet. Zal later even goed reageren nog op een aantal dames.

Kan iemand mij toevallig in de lijst zetten? Zoniet dan probeer ik het wanneer ik weer terug ben. Ik heb waarschijnlijk donderdag mijn eisprong maar ben wel met ovulatietesten bezig. Blij dat t nu nog negatief is want met mijn ouders en kind in een klein appartement is niet handig deze periode haha! Morgen gelukkig een eigen appartement en dan kunnen we wat makkelijker aan de slag 😉

Mocht iemand mij in de lijst kunnen zetten: 37 jaar, 2e kind en 1e ronde nu.

Tot gauw weer en succes allemaal! :heart:
Alle reacties Link kopieren
@tabel ik ga morgen ff proberen!

Spannend bij die meiden waar het al raak zou kunnen zijn!!
Wij wachten deze ronde in principe nog...
Alle reacties Link kopieren
Mijn NOD kan naar 19-8 :(
Alle reacties Link kopieren
Oh Orchidee balen!
Alle reacties Link kopieren
Och, Orchidee dat is balen zeg!

Enigma wat dapper dat je dit avontuur in je eentje aangaat! Respect hoor. Wanneer ga je met vakantie? En waar ga je heen?

Bonsa Ik vertel het ook liever aan mensen als het 'gelukt' is. Ik heb alleen wel veel mensen die specifiek vragen of we al aan het proberen zijn. Ik geef dan aan dat we er nog een tijdje mee willen wachten. Vind het echt naar om dan dus te liegen. Er is 1 vriendin die het weet. Zij zal niet uit zichzelf vragen hoe het ervoor staat, maar is er als ik erover wil praten. Dat is wel heel erg fijn. Net als hier schrijven :)

Het afgelopen halfjaar was ik al lang klaar om ervoor te gaan, maar mijn man wilde wachten tot augustus. In dit halfjaar heb ik, voor mijn gevoel, echt een beetje onder een vergrootglas gelegen. Iedere keer als ik nee zei tegen een wijntje, niet lekker was enz dan kreeg ik meteen de vraag of ik zwanger was.

Leeuwtje wat een discipline heb jij, dat je kan wachten tot donderdag met testen! Ik duim voor je!

Maillootje ik denk dat ik gewoon pech heb dat ik 1 dag in mn ongesteldheid heftig bloed. Vraag me wel af of mijn cyclus zo blijft. Ik bedoel dan die ene heftige dag en die andere 3 heel weinig bloedverlies. Vraag me ook af of het dan allemaal goed werkt zegmaar. Vind het ook jammer dat mn cyclus tussen de 32 en 36 dagen is. Dat is zo lang! Hoop deze maand iig te ontdekken wanneer ik mn eisprong heb.
Alle reacties Link kopieren
Orchidee super balen! Maar zoals je idd al zei, wat ik heb gelezen is de kans inderdaad klein dat het de eerste keer al meteen raak is. Gewoon door voor de volgende ronde :-)

Leeuwtje heel spannend! Sommigen maken volgens mij geen of weinig hCG waardoor de test geen positief aangeeft. En soms kan je ineens gewoon een aantal dagen overtijd zijn zonder duidelijke aanwijzing. Ik hoop met je mee!

Springmommy en waarom wachten jullie nu als ik vragen mag? ;)

Hoe doen jullie dat in het algemeen met bijvoorbeeld drinken? Dus in de tijd dat je zwanger wil raken maar nog niet weet of je het bent. Stoppen jullie helemaal met wijn drinken of gewoon een beetje rustig aan? Ik vind dat soms lastig als ik bijvoorbeeld naar een festival ga. Als ik zo'n dag geen drankjes drink, verdenkt iedereen me gelijk haha :cheers:
Alle reacties Link kopieren
Orchidee wat balen :-(.

bonsa ik wil graag lang genoeg foliumzuur gebruikt hebben voor we er echt voor gaan. En iets later komt net wat beter uit qua de verjaardagen van de andere kids ;-).

@alcohol. Ik drink sinds de zwangerschappen al heel weinig, dus niet valt hier niet zo op. Vorige keren ben ik pas gestopt met drinken toen ik wist dat ik zwanger was, maar dronk toen ook al niet zo veel. Zou rustig aan doen in de tijd dat je het nog niet weet.
Leeuwtje wat spannend!😊

Orchidee: balen zeg. Op naar de volgende ronde helaas. 😔

Queenie: spannend ook wel he die testen? Als ik een cyclus van 28 dagen zou hebben dan zou hij toch morgen wel positief moeten zijn maar ik heb er een hard hoofd in. Ik heb ook totaal geen idee hoelang mijn cyclus is. We wachten het maar af.

Ik vind het trouwens ook echt heel lastig om niet tegen vrienden te vertellen dat we weer zwanger willen worden. Ben zo enthousiast :heart: . Maar nu is het ons geheimpje, het heeft ook wel wat. Bij mijn zoon (inmiddels 10) moest ik het bijv op werk meteen wel vertellen omdat ik ziek was. Hoop dat ik het nu wel langer op werk voor me kan houden mocht het weer ons weer gegund zijn.
Fijn om op een forum zo met andere dames te kletsen ;-)
Alle reacties Link kopieren
(is op de laatste dag van d'r menstruatie lekker wijntjes aan het drinken in de tuin en gaat later reageren op alle lieve dames hier!! :biggrin: )
Alle reacties Link kopieren
Even korte update: vanmorgen getest, maar super negatief. Ik heb nog nooit zo gehoopt dat ik snel ongesteld ga worden :rolling:
Alle reacties Link kopieren
Leeuwtje maar, als je de vorige keer ook negatief testte terwijl je wel zwanger was, zou het eventueel toch nu weer hetzelfde kunnen? Hoewel ze zeggen dat negatief meestal ook echt negatief is. Hoe was dat bij je eerste zwangerschap?

Soof, hopelijk ben je de volgende keer minder ziek! Ik vind het ook heel nice om er zo met jullie over te praten!

Maillootje heerlijk! Hopelijk geen kater? :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Leeuwtje, wat balen dat de test negatief was!

Soof82, dat dacht ik dus ook met cyclus rond de 28 dagen dat dan rond dag 14 die ovulatie toch wel zou zijn... mooi niet dus :wtf: Ik kon zelfs nog doosje nieuwe testen halen omdat hij maar negatief bleef... Lengte van cyclus zegt soms weinig, ik bleek een hele korte lf te hebben dus cyclus lijkt qua lengte best normaal, maar eisprong is pas heel laat.

Wat alcohol betreft drink ik nu al minder (niet dat ik normaal gesproken zo'n zuipschuit ben hoor :hihi: ) en ga na de IUI ook niks drinken. Vind het ook niet zo'n probleem om alcohol te laten staan, al is het op vakantie normaal gesproken wel elke dag een wijntje bij het eten. Dat zal wel even vreemd zijn. En de vriendin met wie ik op vakantie ga zal ik dan toch ook moeten vertellen dat ik een poging heb gedaan, die gaat het toch echt wel heel raar vinden als ik ineens alleen maar aan de fris zit.
Alle reacties Link kopieren
Spannend he meiden! Ik houd wel enigszins rekening met drinken, bij de eerste had ik dat niet echt gedaan in de eerste 2 weken omdat het al bijna een jaar duurde voor ik zwanger raakte. Ik heb daar best veel ‘stress’ over gehad toen ik zwanger bleek, dus ik houd het nu na de vermoedelijke eisprong even op een laag niveau. Max 2 drankjes per week. Om het helemaal te laten staan vind ik best lastig, omdat het voor hetzelfde geld nog heel lang duurt.

@Enigma82. Wel slim dat je dan getest hebt, anders zit je elke keer verkeerd te rekenen. Ik wist niet dat er zoveel variatie in kon zitten!
Alle reacties Link kopieren
NaamNODRondeLeeftijdKindjeBijzonderheden
Orchidee24-7129EersteGeen
Enigma7-8136EersteIUI
Maillootje16-8228EersteGeen
Queeniee17-8128EersteGeen
Leeuwtje12345?131TweedeMA in maart
Bonsa?128EersteGeen
Robina?134TweedeSpiraal net verwijderd
Hier word ik niet vrolijk van!
Alle reacties Link kopieren
Leeuwtje, blijft nog even spannend dus.. ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt!

Maillootje, haha ik heb er ook maar een wijntje op gedronken gister :) ik drink wel tot mijn vruchtbare dagen maar ik drink sowieso niet vaak/veel. Vorige week was ik wel uit eten met vriendinnen en dan drink ik niet, terwijl we altijd wel een cocktailtje erbij nemen. Dat vind ik dan best lastig, je zit al ‘smoesjes’ te verzinnen terwijl het achteraf gezien nog niet eens raak is.. Maar ik denk als het wel raak geweest zou zijn dat ik me er vervelend over zou gaan voelen.

Lijkt me best wel lastig als je cyclus niet helemaal duidelijk is of erg lang duurt. Ik heb mijn eisprong rond de 16e dag .De laatste keer gaf dit zelfs best wel flinke pijn. Ik heb wel ovulatietesten gehaald gister ( bij de Action ) zodat ik zeker ga weten wanneer het eraan komt, want je kan beter eerder dan de eisprong zijn toch ?
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat ik deze of volgende week mijn ovulatie heb, test niet en mijn spiraaltje is net verwijderd dus weet niet goed wat mijn cyclus nu is. Mijn vriend gaat eind volgende week op vakantie dus hoop dat mijn ovulatie voor die tijd is.
Gek eigenlijk hoe dat werkt in je hoofd. Je weet dat het een tijdje kan duren, maar toch ben je vanaf moment 1 al zenuwachtig...

@alcohol, ik drink sowieso maar een paar drankjes per week. Stop in zijn geheel wanneer ik een positieve test in handen heb. (hoop heel snel!!!)
Hier word ik niet vrolijk van!
Alle reacties Link kopieren
NaamNODRondeLeeftijdKindjeBijzonderheden
Orchidee24-7129EersteGeen
Enigma7-8136EersteIUI
Maillootje16-8228EersteGeen
Queeniee17-8128EersteGeen
Leeuwtje12345?131TweedeMA in maart
Bonsa?128EersteGeen
Robina?134TweedeSpiraal net verwijderd
Springmommy10-08135DerdeGeen
Alle reacties Link kopieren
Mag ik ook meedoen?

Zoals jullie aan mijn naam kunnen zien was ik onverwacht zwanger. Vandaag helaas een tweede echo gehad en het hartje klopte niet meer. Morgen curretage.

We waren inmiddels na de eerste schol gewend aan het idee en willen er nu bewust voor gaan. Ik ben 38 en heb een tiener uit een eerdere relatie.
Alle reacties Link kopieren
Maillootje schreef:
23-07-2019 23:25
(is op de laatste dag van d'r menstruatie lekker wijntjes aan het drinken in de tuin en gaat later reageren op alle lieve dames hier!! :biggrin: )
lekker even uitpakken omdat je toch ongesteld bent :D:D

leuk al die nieuwe meiden en fijn dat de tabel er is. Dan weet je een beetje wie wie is. Ik ga proberen om mijzelf toe te voegen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven