Zwanger worden vanaf augustus 2020

04-07-2020 23:26 183 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames!

Ik merk dat ik het een hele spannende periode vind om te 'beginnen' aan een 1e kindje met mijn man!

We zijn vorig jaar verhuisd en nu (bijna) helemaal gesetteld en klaar voor de volgende stap.
In mijn omgeving ben ik -voor mijn gevoel- de enige nu in deze fase, vandaar dit topic.





Naam Leeftijden Hoeveelste kindjeRonde NOD Bijzonderheden
Flowerlilly 29/321
Blauwblikje 29/30114-7
Mikla 25/271
*Metta* 38/422
Danya1231
neweve30/3012e wk aug
Roossie199029/3019-10 stoppen pil
kleinvosje32/361
Elena_26/291316-7
flowerlilly wijzigde dit bericht op 01-08-2020 08:10
60.05% gewijzigd
@blauwblikje. Dat soort dingen heb ik nog niet zoveel aan gedacht. Waar ik als enige erg tegenop zie is de slaap haha dus daar probeer ik nu extra van te genieten.

@danya. Leuk dat je ook meeschrijft en heel herkenbaar wat je noemt :)

Wij moeten nog een bloeduitslag afwachten ivm schildklierwaarden. Iemand van jullie hier toevallig ook mee te maken? Als dat goed is kunnen we in augustus beginnen dus nog even duimen. We gaan er wel vanuit. Anders zouden we nog een maandje moeten wachten door de aanpassing van medicijnen
@Mikla geen ervaring mee.. hopelijk kunnen jullie gewoon lekker beginnen in augustus! Spannend he...

Ik ben momenteel niet zo bezig met wat ik niet meer zou kunnen mocht ik een kindje krijgen. Ben voornamelijk bezig met de vraag of ik zwanger kan worden en zo ja, hoelang het zal duren etc.. Om gek van te worden haha. Zal het toch moeten afwachten! :) Wel fijn om mee te kunnen schrijven met dit topic, zo kan ik soms even van me af schrijven en wordt mijn vriend minder gek van mijn onzekerheden :lol:
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat je meeschrijft Danya! Heel herkenbaar wat je schrijft. Ik ben eigenlijk nog wel op zoek naar een gouden tip om gewoon aan 'normale' dingen te denken, want anders worden het hele lange maanden 😅

@mikla ook geen ervaring mee. Ik hoop dat de waarden goed zijn en dat jullie in augustus kunnen starten! Dat van die slaap vind ik inderdaad ook nog wel een dingetje haha.
Alle reacties Link kopieren
Nee geen ervaring mee Mikla, hopelijk is de waarde in orde!

Klopt, als je eenmaal de keuze hebt gemaakt ben je er erg veel mee bezig!
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

mag ik hier ook meeschrijven? Wij gaan begin september trouwen (sorry geen augustus) en na de bruiloft wil ik dan stoppen met de pil. Stopdatum van de pil is ook al bekend, namelijk 9 september :).

@danya, wat jij omschrijft herken ik precies. Ik wou eigenlijk al eerder met de pil stoppen, puur om erachter te komen of mijn cyclus wel weer goed op gang komt. Dat maakt me echt heel onzeker, dat je niet helemaal goed weet of alles nog wel 'goed' werkt.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik zou ook graag willen meeschrijven.

Mijn vriend (36) en ik (32) willen vanaf augustus voor ons eerste kindje gaan en wij vinden het enorm spannend! Niet alleen vanwege de huidige omstandigheden maar ook vanwege alle emoties en veranderingen die het hebben van een kind met zich meebrengt. En net zoals anderen vrees ik ook een beetje voor het gebrek aan slaap, haha.

Wat feitjes: ik ben een half jaar geleden gestopt met de pil en neem sinds een paar weken foliumzuur. Cyclus is vrij regelmatig en kwam meteen na het stoppen goed op gang.
kleinvosje wijzigde dit bericht op 09-07-2020 23:14
0.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
*spiekt om het hoekje*

ik schrijf/lees ook graag mee. Wij gaan vanaf deze week voor ons eerste kindje. Mentaal is het echt enorm wennen omdat we (of naja ik) lang hebben gewacht voordat we de stap konden nemen (studeren, verhuizen, verbouwen, trouwen etc). We zijn beide 30-.

Hier ben ik niet van plan ovulatietesten te gaan gebruiken. Zo zonder ben ik er al genoeg bezig :P (daarom ook twijfel om in het topic mee te schrijven maar van me af schrijven is ook wel fijn)


Poging voor uitbreiding tabel:
NaamLeeftijden Hoeveelste kindjeRondeNODBijzonderheden
Flowerlilly29/321
Blauwblikje29/30114 juli?
Mikla27/251
*Metta*38/422
Steppewolfje1
neweve30-1begin augustus?
kleinvosje36/321
roossie199029/301trouwen in september
neweve wijzigde dit bericht op 10-07-2020 09:23
0.17% gewijzigd
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
voor de tabel, mijn partner is 29, ik 30.

Ik ga trouwens ook niet aan de ovulatietesten, maar ik wil wel beginnen met het slikken van foliumzuur als ik ben gestopt. Alle beetjes helpen denken we maar :)
Alle reacties Link kopieren
Ik slik inderdaad foliumzuur.

Mijn man vroeg trouwens gisteren: wanneer moet je stoppen met alcohol en kaasjes eten? Wat doen jullie? We drinken niet veel maar delen wel af en toe een of 2 (speciaal) biertje(s).
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Welkom voor alle nieuwe meeschrijvers, ik heb jullie ook in de tabel gezet :)
Alle reacties Link kopieren
@neweve ik stop pas met filet american / carpaccio zodra ik een positieve test heb.. Alcohol drink ik max 1 glas per maand dus daarmee stoppen is ook geen probleem ;-)
Alle reacties Link kopieren
@metta ik heb nu mn 2e spiraal, het verwijderen was echt 2 seconden pijn. Ik moet hem ook nog laten verwijderen, heb nog geen afspraak gemaakt. Zie er zelf ook wel een beetje tegenop hoor.
Alle reacties Link kopieren
@neweve en flowerlilly: bedankt voor het updaten van de tabel! (moet zelf nog eens uitvogelen hoe dat werkt)

Voor de tabel: ik ben overigens 32, mijn partner is 36.
Alle reacties Link kopieren
Iedere regel in een tabel staat tussen de [tr] en [/tr]
Ieder vakje tussen de [td] en [/td]

Dus een nieuwe regel voor onze tabel ziet er zo uit:
[tr][td][/td][td][/td][td][/td][td][/td][td][/td][td][/td][/tr]

(Maar je hebt gelijk het is lastig te zien welk vakje wat is.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
voor mij voor de tabel: partner en ik zijn even oud ;-). Verwachte NOD 2e week augustus?
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Leuk die tabel zo voor het overzicht! Gezellig meer nieuwe meeschrijvers!

Mijn koperspiraal gaat er volgende week uit en dan heb ik ook ongeveer m'n eisprong. In theorie zou het dus al kunnen.. Dan zou 31 juli m'n NOD zijn.
Alle reacties Link kopieren
Nu we trouwens hebben besloten "ervoor te gaan" in september wordt het ineens wel heel spannend vind ik.
Heb altijd wel een kinderwens gehad, maar ben ook erg actief in de paardensport. Ik maak me vooral zorgen of het wel allemaal te combineren is mocht het lukken om kinderen te krijgen. Mijn werk vind ik ook super leuk, en belangrijk..
Als ik dan ga nadenken over hoe we alles straks moeten regelen breekt me het zweet dan wel uit.

Maar zoals ik al zei, dan moet het natuurlijk wel lukken :)
Alle reacties Link kopieren
Leuk alle meeschrijvers! Ik ben er echt zo blij mee om dit alles hier te kunnen delen haha. Zullen we hem trouwens met 10 mensen sluiten om het overzichtelijk te houden? Of liever meer?

Alcohol en kaasjes kan ik nog wel mee leven, maar sushi... Ik heb besloten om er niet te moeilijk over te doen en inderdaad alles pas aan de kant te schuiven bij een positieve test. Los van alcohol misschien, weet ik niet zo goed eigenlijk.

Rosie dat idee van alles moeten regelen herken ik wel. Ik ben bang dat het best wel intensief wordt allemaal. Maar ik loop op de zaken vooruit ;)
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Mag ik ook meeschrijven? Augustus zou voor ons de derde ronde worden, als het nu niet al raak is natuurlijk :) Mijn NOD is 16 juli.
Wij gaan voor ons eerste kindje. Ik ben 26 en mijn vriend 29. Heel spannend allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Blauwblikje schreef:
10-07-2020 11:56
Leuk alle meeschrijvers! Ik ben er echt zo blij mee om dit alles hier te kunnen delen haha. Zullen we hem trouwens met 10 mensen sluiten om het overzichtelijk te houden? Of liever meer?
Ik vind het ook superfijn om hier vanalles te delen. Merk toch dat ik bepaalde dingen in mijn directe omgeving liever voor mijzelf wil houden.

Mijn persoonlijke voorkeur is om de groep te sluiten bij 10 mensen. Dat is wel zo overzichtelijk indd.
Alle reacties Link kopieren
@Elena_ Welkom! Spannend zeg, het zou dus zomaar kunnen dat het raak is deze maand ;)
Alle reacties Link kopieren
kleinvosje schreef:
10-07-2020 12:59
@Elena_ Welkom! Spannend zeg, het zou dus zomaar kunnen dat het raak is deze maand ;)
Dankjewel! Ja het is echt enorm spannend! Ik voel alleen nog helemaal niks.. Dat zegt natuurlijk niets maar probeer niet teveel te hopen. Ik moet me ook echt inhouden om niet nu al te gaan testen haha. Leuk dat ik mee mag schrijven!
Alle reacties Link kopieren
@kleinvosje, voor mij net zo. Mijn omgeving weet helemaal niet dat we na de bruiloft willen kijken of het lukt. Sommigen zijn zelfs in de veronderstelling dat ik helemaal geen kinderen wil. Maar 1 hele goede vriendin weet ervan af.
Daarom is het wel fijn om hier dingen te kunnen bespreken :)
Alle reacties Link kopieren
@blauwblikje, de vega sushi's kunnen toch gewoon? :)

Oeh Elena, spannend! Wie weet!

Ja 10 is wel een fijn aantal, dan blijft het wat overzichtelijk.

Bij mij weten ook wel wat vrienden ervan, maar ik ben er dan ook heel open over. Maar wil ze niet overloaden haha, dus dan is dit topic erg fijn!
Mocht het niet lukken ook prima, we zijn nu ook heel gelukkig met zijn drieën. Ik wil ook absoluut niet lang gaan proberen -gezien onze leeftijden- dan is het maar zo (is wel makkelijk praten natuurlijk als je al een kindje hebt, dat snap ik).
Alle reacties Link kopieren
@Flowerlilly dank voor de tabel :)

@Elena spannend inderdaad, leuk!

@Metta, kleinvosje en Roossie: heel herkenbaar. Hier weten vrienden het ook niet, al vermoeden ze het misschien wel. Na de verhuizing is het ons best vaak gevraagd omdat we alles wel op de rit hadden. Ik vind die vragen irritant dus heb nogal enthousiast verkondigd dat kinderen nog jaaaren kunnen wachten haha. Wel prettig dus om het er hier wel gewoon over te kunnen hebben.
En fijne en rustige instelling Metta toch!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven