Zwanger worden vanaf augustus 2020

04-07-2020 23:26 183 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames!

Ik merk dat ik het een hele spannende periode vind om te 'beginnen' aan een 1e kindje met mijn man!

We zijn vorig jaar verhuisd en nu (bijna) helemaal gesetteld en klaar voor de volgende stap.
In mijn omgeving ben ik -voor mijn gevoel- de enige nu in deze fase, vandaar dit topic.





Naam Leeftijden Hoeveelste kindjeRonde NOD Bijzonderheden
Flowerlilly 29/321
Blauwblikje 29/30114-7
Mikla 25/271
*Metta* 38/422
Danya1231
neweve30/3012e wk aug
Roossie199029/3019-10 stoppen pil
kleinvosje32/361
Elena_26/291316-7
flowerlilly wijzigde dit bericht op 01-08-2020 08:10
60.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oh yessss Elena wat leuk! Van harte gefeliciteerd!!
Het is echt zo hoor, een streep hoe licht ook, is een streep!!

Ik gebruik 'Mijn kalender'.

Ik laat m'n spiraal deze week net weghalen op de dag van mijn eisprong, al is mijn cyclus 28-30 dagen dus ik weet het niet precies. Ik denk dat we die dag nog wel een poging doen, en wie weet, maar ik ga maar uit van augustus écht proberen.
Duurt zo lang. :P
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Elena! Wat spannend! En inderdaad, een streep is een streep. Je ziet het echt duidelijk genoeg.

@Roossie1990 ik gebruik de app *kijkt in Google Play store* Menstruatiekalender. Ik heb andere geprobeerd maar ik vind deze toch het fijnst en het meest overzichtelijk.
Alle reacties Link kopieren
Oh Elena dat lijkt me duidelijk hoor! Wat leuk en spannend, gefeliciteerd!

Ik gebruik de app Flo. Ik vind het een beetje een stomme app maar die kalender is wel duidelijk. Volgens Flo zijn mijn meest vruchtbare dagen 24 en 25 juli. Dan ben ik een weekend weg met een vriendin ;-D dus tja
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Elena! (Het blijkt dus weer een streep is een streep).

Nog een paar weken, aan de ene kant wil ik ongesteld worden omdat ik benieuwd ben hoe mijn lichaam zonder pil werkt . Aan de andere kant natuurlijk niet want dat zou betekenen dat ik zwanger ben....

Ik gebruik mijn smartwatch, daar kon ik wil flow en symptomen van mijn menstruatie checken en eventueel kan ik ook de ovulatie datum aanzetten nog niet gedaan omdat ik me er al genoeg mee bezig houdt). Ik kom uit de wetenschap en het liefst zou ik 100 grafiekjes maken en kansen op een rij zetten etc etc.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
En nadat ik dat typte heb ik het vinkje in de al van anticonceptie naar geen gezet. Nu geeft de app ook fases aan. Blijkbaar zit ik nu in de folliculaire fase (kortom wachten op een springend ei). ;-D
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel allemaal! :-D

@Roossie Ik gebruik ook de app Menstruatiekalender. Vind dat wel een fijne app!

@Neweve en Metta Zijn jullie van plan om de eerste menstruatie na het stoppen met de pil af te wachten? Of willen jullie er toch gelijk al voor gaan?
Alle reacties Link kopieren
in principe wachten we de menstruatie niet af maar het voelt wel nog een beetje gek.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
@elena van harte gefeliciteerd! Spannende tijden komen eraan maar wat leuk zeg! Heb je samen met je partner getest of heb je hem verrast ?
Alle reacties Link kopieren
@elena ik heb een koperspiraal dus in principe al geen hormonen en normale menstruaties. Er kan alleen geen innestelling plaatsvinden nu. Wij gaan er direct voor, ook gezien onze leeftijden. Zou leuk zijn als ze straks maar twee jaar schelen, maar zal ook wel pittig zijn!
@Elena, wow van harte gefeliciteerd! Super bijzonder!!! Geniet er lekker van!

Ik gebruik ook de menstruatiekalender. Sinds vandaag geen bloeding meer van de pil en volgende week zou m'n eisprong zijn (voor zover het klopt). Ben heel erg benieuwd!! Wat spannend he...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds een uurtje kramp, laag in de onderbuik. Zou dit dat de ovulatie zijn? Of hang ik teveel aan de dingen die ik nu wel/niet voelt... Lastig.

@metta, misschien heb ik eroverheen geleden. Wanneer gaat de koperspiraal eruit?
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Ow en hebben jullie al nagedacht over testen? Wij gaan samen testen (als het zover mag komen), dat wil man erg graag. Tegelijkertijd roept hij dan wel heel hard maar het kiezen mag je alleen doen. Dat hoef ik niet te zien ;-)
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Morgen gaat hij eruit! :D
Alle reacties Link kopieren
@flowerlily Ik heb alleen getest, mijn vriend wist wel dat ik zou testen maar hij had erg vroege dienst dus toen ik wakker werd was hij al op zijn werk. Toen hij thuis kwam heb ik hem dus verrast.

@neweve Ik denk dat ik mijn ovulatie ook gevoeld heb maar weet het niet zeker. Ik werd wakker van de pijn, het waren steken links onderin laag in mijn buik. Dat duurde ongeveer een uur en was op de dag nadat ik een positieve ovulatietest had.

@metta spannend!!

Ik hoop dat er binnenkort nog meer positieve testen komen! :-D Ik merk wel dat ik nog steeds bang ben iedere keer dat ik naar de wc moet (en dat is vaaaak). Maar probeer het een beetje los te laten. Stress is natuurlijk al helemaal niet goed..
Alle reacties Link kopieren
@neweve Kan goed zijn dat het je ovulatie is denk ik. Ik voel zelf dan een soort steekjes aan één kant inderdaad. Wat ik me alleen afvroeg: is dat dan je ovulatie of een teken dat over een paar dagen (ofzo) je ovulatie is?
Testen nog niet over gehad eigenlijk. Ik ben wel van plan om met ovulatietesten te beginnen. Dat vond m'n vriend een beetje onnodig maar ik ben zelf wel benieuwd eigenlijk.

@Metta succes morgen!

@Elena Ik kan me voorstellen dat het spannend is inderdaad. Toch jezelf even afleiden tot er meer positieve testen volgen inderdaad :)
Alle reacties Link kopieren
Ja die eerste weken duren zoooolang! Hopelijk kan je het wat loslaten, en hopelijk krijg je ook niet teveel kwaaltjes!
Alle reacties Link kopieren
Zo, die is eruit. Volgens mij was m'n eisprong een beetje vroeg deze week, toch zou het in theorie kunnen deze maand, maar daar gaan we nog maar even niet van uit. Ben ook nog maar net begonnen met foliumzuur. Wel spannend allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik heb die app gedownload, maar vind hem nu nog niet handig :P.
Ik slik de pil altijd twee strips door, heb ook de dagen dat ik de pil slik ingevuld, maar hij blijft zeggen dat ik ongesteld moet worden.
Denk dat hij pas echt een toegevoegde waarde gaat hebben zodra ik stop met de pil.
Alle reacties Link kopieren
Ja, zo'n app werkt voor je natuurlijke cyclus.
Ik merk dat sinds ik nu echt gestopt ben met de pil, af en toe momenten heb dat ik mij ga beseffen hoe zeer m'n leven over een tijdje misschien kan veranderen. Aan de ene kant totaal geen moeite mee, maar dan soms vraag ik mij af of ik er echt klaar voor ben. Herkent iemand van jullie dit? Denk wel dat dit ook komt door bij wie ik ben. Het groepje collega's waar ik mee om ga, hebben allemaal nog geen kinderen. Terwijl mijn vriendengroep buiten werk wel al barst van de kleine kindjes of zwangeren haha. Achhh, ik laat het op mij afkomen!
@danya dat herken ik wel hoor! Al weet ik wel zeker dat ik er klaar voor ben. Bij mij is het meer een besef van, nu is er nooit meer een weg terug. Ook niet als het allemaal tegen valt..

Gefeliciteerd Elena!! Geniet ervan :)
Alle reacties Link kopieren
@Danya ik herken het maar al te goed. Een kind krijgen is behoorlijk definitief en soms vraag ik me af of ik wel ben opgewassen tegen de gebroken nachten en de continue zorg voor een pasgeboren kindje..
Aan de andere kant zeggen ze dat het vaak vanzelf gaat en dat je vaak meer aankunt dan je zelf denkt.
Dames ik heb misschien een beetje een gekke vraag... Is het noodzakelijk dat een vrouw ook een orgasme heeft om sneller zwanger te worden? Ik hoor hier verschillende dingen over. Het punt is anders dat ik niet allltijd klaarkom... Haha
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor dat hoeft niet, maar het helpt wel mee de zaadjes naar de eicel te krijgen. Maar niet noodzakelijk.

Ja zeker is de verandering spannend! Het is ook nogal wat. Ik heb dat nu ook weer van 1 naar 2. Voor 1 kan je de zorg afwisselen, en je regelt makkelijker oppas of een logeerpartijtje.
Vind dat ook weer echt spannend nu.

Volgens de arts in de kans wel echt minimaal dat ik nu al zwanger zou kunnen raken, dus volgende maand wordt dan echt de eerste ronde. Duurt lang! :P
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad wat metta zegt. Het helpt wel maar is geen voorwaarde.

Hier vind ik de verandering ook spannend. Vooral het non-stop verantwoordelijk zijn voor een ander mensje. Gelukkig is er nog 9 maanden zwangerschap om me.mentaal voor te bereiden.

Ik vind het ook spannend dat het niet echt planbaar is. Ik kan niet zeggen morgen wordt ik zwanger en dan heb ik dan een kindje... Ik ben een enorme planner. Merk dat ik al dat wachten en de onzekerheid echt lastig vind.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven