Zwanger worden vanaf augustus 2020

04-07-2020 23:26 183 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames!

Ik merk dat ik het een hele spannende periode vind om te 'beginnen' aan een 1e kindje met mijn man!

We zijn vorig jaar verhuisd en nu (bijna) helemaal gesetteld en klaar voor de volgende stap.
In mijn omgeving ben ik -voor mijn gevoel- de enige nu in deze fase, vandaar dit topic.





Naam Leeftijden Hoeveelste kindjeRonde NOD Bijzonderheden
Flowerlilly 29/321
Blauwblikje 29/30114-7
Mikla 25/271
*Metta* 38/422
Danya1231
neweve30/3012e wk aug
Roossie199029/3019-10 stoppen pil
kleinvosje32/361
Elena_26/291316-7
flowerlilly wijzigde dit bericht op 01-08-2020 08:10
60.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
neweve schreef:
30-07-2020 21:49
We hebben besloten zaterdag te beslissen of we zondag wel/niet gaan testen. Eerst morgen maar eens afwachten...

Verder word ik 's ochtends wakker met kramp maar was ik gistermiddag een beetje misselijk en gevoelige tepels. Kortom, mijn lijf vliegt alle kanten op. (Mogelijk ook van het ontpillen).
Ben benieuwd ! Soms ga je kwalen ook voelen doordat je ze wilt voelen. Tenminste dat had ik de vorige x.
Alle reacties Link kopieren
@neweve Ja, eerste cyclus met testen. De vorige cyclus was echt net na de pilstop dus wilde ik het even aankijken omdat ik toch geen idee had. Gisteren had ik een positieve ovulatietest (dag 20) dus er gebeurt gelukkig toch wel wat.
Hoi allemaal!

Ik zag dat jullie al redelijk wat geschreven hebben, maar ik vroeg me af of het nog mogelijk is om mee te schrijven!
Ik ben 28 jaar en vanaf deze maand hebben ik en mijn vriend ook besloten er voor te gaan :). Ik merk dat ik redelijk enthousiast ben en mijn vriend er iets rustiger onder is, dus ik hoop dat het helpt om er online met anderen over te praten haha!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gewoon ongesteld geworden ja, iets eerder zelfs. Nu dus binnenkort de eerste echte poging weer!
Ik vind nu qua 2e weer net zo spannend eigenlijk!

Sorry wij hebben vakantie en heb alleen even snel bijgelezen, zal binnenkort even uitgebreid op jullie reageren hoor, dit is een beetje ego zo!
Alle reacties Link kopieren
@metta, fijne vakantie. Jammer dat je ongesteld bent geworden maar op naar de eerste echte poging.

@blauwblikje, fijn dat de ovulatietest, hetzij wat laat, toch positief is geworden.

@floor, daar heb je waarschijnlijk gelijk in. Naast overal extra duidelijk op letten wil je ook iets voelen.

@sannee, welkom. Ook voor de eerste?
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Nog getest uiteindelijk neweve?
Alle reacties Link kopieren
*Metta* schreef:
02-08-2020 19:30
Nog getest uiteindelijk neweve?
Ja en witter dan wit (zelfs met fantasie geen tuurstreep van te maken). Vandaag ook verder niet ongesteld geworden. We zullen zien...
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
@neweve jammer! Wie weet over een paar dagen even opnieuw testen met een andere uitkomst ? Spannend hoor.

@Sannee welkom! Gezellig dat je erbij bent. Voor jullie ook je eerste kindje ?

Ik mag eind volgende week testen.. NOD duurt nog 9 dagen maar heb zo’n veel te dure early test gehaald :-D Afgelopen weekend gezellig bij familie geweest, moest me zo inhouden om niet te delen dat we hiermee actief bezig zijn. Voel me enorm moe en sinds m’n eisprong wat wazige krampen onderin m’n buik steeds, maar dit kan ik me ook gewoon inbeelden 8-)

Ik heb een lijstje gemaakt met spullen voor de baby uitzet... wat is dat duur zeg. Bijv een autostoel die kan draaien (lijkt me handig) bijna €500. Moet alvast maar beginnen met sparen haha. Het enige wat ik (denk ik) zou kunnen lenen is een co-sleeper van een vriendin en m’n man zei vandaag dat hij absoluut geen kleertjes en spullen wou overnemen van anderen maar lekker alles zelf wil uitzoeken. Ik denk dat ie nog niet gezien heeft wat alles kost ;-)
Alle reacties Link kopieren
@Sanne Welkom :) online dit kunnen delen is inderdaad fijn!

@neweve Jammer, ben benieuwd hoe het er over een paar dagen voor staat... Afwachten maar.

@Flowerlilly Ik kan me voorstellen dat je van alles gaat 'voelen' ja. En duur he! Het is ook gewoon echt veel. Ik ben wel eens op de negenmaandenbeurs geweest (voor werk hoor ;)) en schrok toen best wel van de prijzen van al die spullen. Al weten ze je daar ook goed te vertellen dat die spullen heel hard nodig zijn natuurlijk.

Hier is het afwachten ook begonnen. Oorspronkelijke NOD zou volgende week zijn, maar daar tel ik maar een week bij op denk ik gezien de ovulatietest van vrijdag.
Bedankt allemaal voor de welkom berichtjes :) ook wij gaan voor de eerste inderdaad!
Alle reacties Link kopieren
Welkom Sannee!

Mijn advies is om vooral.nog niet teveel te kopen hoor, je weet echt nog niet goed wat je handig vindt, en dingen zijn tegenwoordig zo in huis.
Qua kleding weet je bijv. echt niet wat bij je kind gaat passen, heel apart is dat.

Jammer Neweve! Maar wie weet..en verder wat wachters, spannend!
Alle reacties Link kopieren
@babyspullen, gelukkig is er ook veel tweedehands. Al zou ik sta voor een autostoeltje ivm veiligheid niet zo snel doen maar buggy/box/kleding kan natuurlijk prima.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat je ook meeschrijft @sanne_Y92.
Ja mannen snappen dat toch niet zo goed ook omdat ze niet alles voelen wat wij wel ervaren.

@flowerlilly ik heb geleden dat die earlytesten totaal niet betrouwbaar zijn :facepalm: .
Had een blog van iemand gelezen die allemaal testen had geprobeerd . Bij de earlytest kwam eruit dat de niet zwanger was terwijl ze dat wel was..

Babyspullen zijn inderdaad super duur. Sommige dingen kan je prima tweedaags kopen . Die autostoelen die draaien zijn er ook van goedkopere merken.
Moet zeggen dat ik kleding vaak in de sale koop en voor de opvang haal ik het bij de zeeman/wibra&hema. Daar hebben ze ook super leuk spul.

Kinderwagens mag je echt even voor sparen die zijn echt zo duur. Maar ben wel heel blij met onze joolz geo. Zou zo weer dezelfde kopen.
Goeie wagen is wel wat waard .. als je je elke keer moet ergeren als je de wagen niet makkelijk kan inklappen wordt je ook niet blij.

Je moet ook niet alles geloven wat ze je aansmeren. Sommige dingen zijn echt onzin :)

Tip; vraag vrienden om je heen na ervaringen !

Ik ben trouwens veeel later dan gedacht toch nog ongesteld geworden. Nu wel duidelijkheid gelukkig ! :hello:
Alle reacties Link kopieren
Vandaag een beetje bruin bloed, ben benieuwd of het doorzet. Voel me verder goed (ook geen kampen)..

Hoe gaat het met de rest? Nog vakantieplannen?
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
neweve schreef:
05-08-2020 18:29
Vandaag een beetje bruin bloed, ben benieuwd of het doorzet. Voel me verder goed (ook geen kampen)..

Hoe gaat het met de rest? Nog vakantieplannen?
Spannend ! Hou ons op de hoogte .
Alle reacties Link kopieren
Mijn vakantieplannen hielden eigenlijk in dat ik iets wilde doen wat je met een nog heel jong kind niet meer kan doen, maar dat valt nu nogal in het water. Dus we gaan denk ik naar een centerparcs oid, haha. Wel eind september pas, even kijken wat er tegen die tijd mogelijk is.

@neweve Hoe is het nu?

Hier voel ik steeds van die kleine steekjes en ik vraag me echt af of ik die normaal ook heb of dat ik er nu meer op let.
Alle reacties Link kopieren
Menstruatie heeft vandaag doorgezet,(dag 35), op naar een nieuwe ronde dus.

Hier ook eind september vrij genomen. Nog geen plannen ik hoop in ieder geval een weekendje weg te kunnen (in Nederland).
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Balen neweve.. hopelijk de volgende ronde meer geluk!
Alle reacties Link kopieren
@Sannee Welkom! Leuk dat je mee schrijft!

@Blauwblikje Spannend! Dat wachten duurt dan zoo lang.. Ben je van plan om voor je NOD te testen?

@Floor, Neweve en Metta Jammer! Maar vol goede moed naar de volgende ronde!
@blauwblikje spannend! Heb je al getest?
@neweve jammer.. Inderdaad op naar een nieuwe ronde!

Ik heb gisteren mijn menstruatie gekregen, dag 31 dus wel op tijd. Wel apart, met de pil altijd enorme krampen voordat en tijdens het doorzetten, maar nu heel miniem. Was blij dat ik voor de zekerheid maandverband in had, want had het niet zien aankomen😂.
Hoi!

Is er nog een plekje vrij? Ik schrijf graag mee :)
Man en ik zijn rond mei gestopt met anticonceptie en ik merk dat ik het er af en toe met iemand over wil hebben. Net weer ongesteld geworden en dat is toch wel weer balen.
Ik ben 30 en man is 37 en het is ons eerste kindje
Alle reacties Link kopieren
Welkom Dahliaknol! Wat mij betreft prima hoor.

Ik heb er nu zonder spiraal ook veel minder last van Danya

Spannend blauwblikje, het wachten is weer begonnen.

Hier komen nu de vruchtbare dagen eraan, dus daar gaan we hahaha. Wel heet. :proud:
Alle reacties Link kopieren
Welkom dahlia!

@ metta, man zegt altijd, goede sex is een beetje plakkerig. Dus nu heb je snel goede sex :P

Hier merk ik vooral dat mijn menstruatie minder is dan toen ik nog aan de pil was. Ik gebruik een cup en die moest op de zware dagen echt een hakberwege de dag vol. Nu is het max 3/4 als ik hem wissel, en vanochtend was hij zelfs weer leeg (na 2 dagen), dat zou wel een korte menstruatie zijn. We zullen zien. Ovulatie valt rond onze trouwdag dus dat komt goed uit, want een heel weekendje voor onszelf gepland.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Hoi Dahliaknol :)

Hahaha, ik denk nu ook mn vruchtbare dagen te hebben, maar die hitte maakt het niet makkelijk :p
Alle reacties Link kopieren
Mag ik ook nog meeschrijven? Wij willen gaan voor een tweede kindje. Vanaf vorige maand gebruiken we geen anticonceptie en vandaag ben ik ongesteld geworden. Later dan verwacht, dus mijn lichaam heeft me gelijk voor de gek gehouden.
Ik merk dat ik er in mijn hoofd alweer heel erg mee bezig bezig, dus het lijkt me leuk om dat met mensen te delen die in hetzelfde schuitje zitten :mrgreen:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven