zwanger worden vanaf augustus deel 2!

19-05-2017 09:15 517 berichten
Hier is het "starten in augustus 2016" topic mét tabel!

Inloggegevens om de tabel te bewerken:
Gebruikersnaam: zwanger-augustus2016
Wachtwoord: zwanger2016

Mama's to be :rose:
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Bijzonderheden
Zaphod 29/31 1e
AV1992 25/26 1e OFO was goed, tot sept 2018 zelf proberen
ZWANGER!! :yes:
Naam Leeftijd (v/m) Uitgerekend Kindje Bijzonderheden
Bevallen :flirting: td]
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Bevallen
Door87 29/23 Eerste :love: 01-05-2017 bevallen van een dochter!
AutumnTunes 28/40 Eerste :love: 05-05-2017 bevallen van een dochter!
Mermaid89 27 Tweede :love: 17-05-2017 bevallen van een dochter!
Herstblaadje89 27/29 Eerste :love: 25-05-2017 bevallen van een zoon!
HermioneJeanGranger 26/29 Eerste :love: 05-06-2017 bevallen van een zoon!
Hassebassie 29 Eerste :love: 13-06-2017 bevallen van een dochter!
Pandi 26/26 Eerste :love: 05-07-2017 bevallen van een zoon!
summer87 29/32 Eerste :love: 20-09-2017 bevallen van een dochter!
sneeuwwitje86 30/32 Eerste :love: 31-10-2017 bevallen van een dochter!
Mellala 26/31 Eerste :love: 11-11-2017 bevallen van een zoon!
Floor789 24/26 Eerste :love: 09-01-2018 bevallen van een zoon!
anoniem_63adbbda85a84 wijzigde dit bericht op 05-04-2018 10:21
51.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bah gewoon kloten voor jullie zaphod en Av.
Hoi dames!

Tijdje afwezig geweest. Maar het gaat goed! 31 weken zwanger. Vorige week nog weer een echo gehad in het Radboud. Baby groeit goed en doet het super. Hij wilde zich niet echt laten zien dus echt een duidelijke foto van de schisis hebben we niet. Wel kon ze zien dat het neusje aan 1 kant wat platter is door de schisis. Ze verwachten een spleetje van 5mm en nog steeds een deukje kaak. Mn vruchtwater was mooi en de hoeveelheid was perfect, baby had maaginhoud en slikte een keer heel netjes. De kans op een open gehemelte is hiermee een stukje kleiner geworden :).
Ik voel me verder prima. Ben net zo nieuwsgierig naar hoe ons wondertje eruit gaat zien, zoals iedere andere toekomstige mama nieuwsgierig zou zijn.
Wel veel last van bekkenpijn. Mn lichaam zit me behoorlijk in de weg. Nog 3 weken werken en dan verlof.

Ik lees dat het voor sommige nog steeds kut is. Wat moeten jullie het af en toe zwaar hebben zeg. En dan ook nog de buitenwereld die in je nek hijgt en onhandige opmerkingen maken. Jeetje. Dikke knuffel!!
Fijn om van je te horen Mellala, en super dat het allemaal zo goed gaat! Wat naar van je bekken, aftellen tot verlof dan maar. Wat gaat het hard zeg! Weet nog zo goed dat je eindelijk die positieve test had!

Dankjewel, lief van je! Het is af en toe heel kut en dan huil ik heel hard, gelukkig gaat het een dag later dan weer beter. Ik voel me over het algemeen goed en kan het ook steeds beter loslaten. Al blijft het moeilijk om overtijd te zijn bijvoorbeeld, dan ga je toch weer hopen. En afgelopen zaterdag had ik ineens een beetje bloedverlies. Het was ongeveer 5 dagen na eisprong en nog 6-7 dagen voor NOD, dus nu zit ik weer te hopen dat het innestelingsbloed was :facepalm: dat wordt dus weer een teleurstelling. Aan de andere kant heeft dit jaar wachten me ook heel veel goede dingen gebracht, dingen die ik anders niet gedaan of gedurfd had, dingen die ik heb geleerd, etc.
Wat fijn om te horen dat het goed gaat Mellala! Bekkenpijn is heel vervelend, pak de rust waar je die pakken kunt. Ben je al bij een bekkenfysio geweest? Dat gaf bij mij wat verlichting.

AV, het is ook gewoon ronduit kut. Op een gegeven moment zie je overal zwangeren en baby's en krijg je opmerkingen uit je omgeving. Heb je iemand die weet dat het zo moeizaam gaat bij jullie? Waar je even je zorgen kwijt kunt?
Hee mermaid! Hoe is het bij jou? Ja, ik ben er heel open over, en iedereen is heel lief. Ook al merk ik soms dat mensen op me letten wat ik eet of drink, dit is een stuk makkelijker dan geheimzinnig doen en stomme opmerkingen krijgen. En ik kan ook goed met herfstblaadje praten haha. Wel gek dat de buurvrouw weet wanneer ik ongesteld ben ;-)
Ik kan me er iets bij voorstellen AV. Maar inderdaad, geniet van de momenten. Ga lekker samen op vakantie. En geniet samen. Ook heel veel waard! Heel sterk van je!

Paar keer bij de bekkenfysio geweest. Heb gewoon alles vast zitten. Allemaal spierknopen in mn kont :facepalm: .
Vandaag een dag ziek gemeld. Heb straks toch nog controle bij de verloskundige en even een appje gestuurd naar de fysio voor een afspraak.
Fijn dat je erover kunt praten! Wat toevallig dat Herfstblaadje je buurvrouw is, super leuk! Kan me wel voorstellen dat iedereen dan in de gaten houdt wat je eet en drinkt, lijkt me wel gek.

Hier gaat alles z'n gangetje. Kleine dame is al niet meer zo klein. :hihi: ondertussen alweer 4 maanden. Wat een verandering 1 naar 2 kinderen. Je denkt dat je van de eerste al heel wat gewend bent maar ik vind van 1 naar 2 een grotere verandering dan van 0 naar 1. We beginnen nu onze draai te vinden en langzaam komt er een ritme in.

Mellala goed dat je je ziek hebt gemeld. Tijdens een zwangerschap moet je soms gewoon even voor jezelf en de baby kiezen.
Wat groeien die kleintjes snel he. Kan me niet voorstellen dat we zelf over 2 maanden zo'n hummeltje vast hebben.

Vanochtend bij de verloskundige een verklaring gekregen voor de bekkenpijn... t ventje is aan het indalen en loopt down under dus lekker te drukken.
Die laatste twee maanden vliegen om.

Jullie kleine man daalt dus al lekker vroeg in, hoef je je daar al geen zorgen over te maken. ;-) wel vervelend dat daardoor de bekkenpijn verergerd!
Ben weer ongesteld! Is eigenlijk geen nieuws meer maar ik meld het toch maar
He getsie AV, kan me voorstellen dat het je inmiddels niet meer verbaast, maar het blijft toch vervelend denk ik. :hug:

Hier is de baby nu ook helemaal ingedaald (verloskundige zei: "die gaat nergens meer heen"). 36 weken zwanger nu, dus de fase waarin ze op ieder moment kan komen begint wel aan te breken. Spannend!
Vervelend is een understatement ja ;-)

Spannend! Lijkt me heel gek, over een tijdje opeens met z'n drieën. Geniet nog even van je rust :-)
Ja... Wilde er ook geen grote woorden voor gebruiken als het voor jou even niet zo voelt, ik dacht: dan maak ik het misschien ook zwaarder dan dat het op dit moment voor je is. Maar zwaar klote natuurlijk... Jij ging voorlopig geen traject starten toch naar hoe het komt dat het tot nu toe niet lukt? Of heb ik dat even gemist?
Snap ik hoor sneeuwwitje! Geeft niet. Het ene moment voelt het ook vervelend, het andere moment voelt het zwaar klote. Dus je kunt het ook nooit goed doen dan eigenlijk.

Woensdag ga ik naar de gynaecoloog, die afspraak staat nu al 2 maanden maar duurde langer met vakanties ertussen enzo. Ik kijk ernaar uit, ben benieuwd wat hij qua onderzoek wil. Ik verwacht in eerste instantie een echo en bloedonderzoek.
Balen weer AV. Zo oneerlijk. Ik ben zo benieuwd naar je afspraak, vind het zelf ook helemaal spannend haha :)
Sjezus AV, het is ook gewoon enorm klote en oneerlijk! Ik hoop zo dat de gynaecoloog meteen goed onderzoek wilt gaan doen voor jullie!

Hoe gaat het met jou Herfstblaadje? Helemaal gewend?
Ja het gaat echt heel goed! Ik heb echt zo'n makkelijke baby, niet te geloven. Slaapt supergoed, is heel de tijd vrolijk en huilt ook bijna nooit. Alleen met drinken doet hij een beetje moeilijk, maar hij groeit goed dus maak me geen zorgen verder.
Met jullie gaat het ook wel goed lees ik? Fijn dat er een beetje een ritme in zit!

Gisteren zijn man en ik uit eten geweest en hebben AV en haar vriend een paar uurtjes opgepast. Heeft de kleine meteen voor het eerst een spuitluier gehad ;-D
Het zat oooooveral :hihi: thanks baby, weten we meteen wat we niet missen hahaha. Het is echt een kroelie, ik denk dat ik hem nog een keer ga stelen ;-)
Sorry, een egopost, moet het even kwijt. Gisteren was echt de kutste dag van het jaar, vriend en ik waren kotsmisselijk en hielden niks binnen, maar we moesten naar de gyn en die afspraak stond al 2 maanden. Dus wij, niks gegeten en gedronken, in de auto naar het ziekenhuis. Een uur in de wachtkamer gezeten en voor ons uitgestaard, gelukkig zonder over te geven. Vriend heeft uiteindelijk op de gang gewacht want die was te misselijk om mee de spreekkamer in te gaan. Conclusie was dat het misschien zo is dat mijn eicellen op raken (komt veel in mijn familie voor, heb een korte cyclus en mn AMH was ook niet heel hoog). Ik krijg nog een echo en bloedonderzoek, maar mogelijk wordt het IVF. Heb alvast een folder mee gekregen om me in te lezen. IVF! Ik was te ziek om het tot me door te laten dringen, maar toen ik me 's avonds wat beter voelde kwam het hard aan. En BAM! Toen kregen we een zwangerschapsaankondiging over de app, van de beste vriend van mijn vriend. Die waren nog maar net bezig want: wachten op koophuis, vast contract.. en toen dat er was, was het raak. Nou toen ben ik dus in huilen uitgebarsten. Misschien is het ons wel nooit gegund.. eicellen die opraken is echt het slechtste wat je kunt hebben op vruchtbaarheidsgebied, met de laagste kans van slagen. En toch hoop ik natuurlijk nog steeds op een baby, wat het eigenlijk alleen maar moeilijker maakt.
Ach AV, wat een ontzettende klotedag zeg! Ik kan me voorstellen dat je nogal ondersteboven bent van een eventuele IVF behandeling en het nieuws dat je AMH niet hoog was. En dan ook nog dat nieuws van vrienden die wel zwanger worden precies wanneer ze het gepland hadden... Niet eerlijk!

Wanneer heb je de echo en bloedonderzoek?

Voor nu veel sterkte! :hug:
Ach AV, ik ben er even stil van...
Wat klote zeg. Zo niet het nieuws waar je op gehoopt had. En dan meteen weer geconfronteerd met andermans geluk. Ik wilde dat ik wat vruchtbaarheid aan jou kon doorgeven, ik gun het je zo.

Wanneer krijg je echo en bloedonderzoek? Kan het nog zijn dat het toch iets anders is, of is het vrij zeker dat je eicellen opraken? Kan je nog bv eicellen laten invriezen (of zijn die dan al van slechte kwaliteit?).

Oh en sorry van de buikgriep, die heb je denk ik van ons want ik en man zijn ook flink ziek geweest...
Ach AV wat een klotenieuws zeg.
Ik las het met tranen in mn ogen. Ik weet ook niet zo goed wat ik moet zeggen... heel veel sterkte voor jou en je vriend. Laat het allemaal maar even bezinken. Dikke knuffel voor jou :hug: :hug:
Bedankt voor jullie lieve reacties. 4 oktober is de echo en bloedonderzoek, 20 november krijg ik de uitslag en verder plan. Het kan ook nog iets anders zijn, dat weten ze nog niet. Ik moet dus gewoon maar rustig proberen af te wachten.

Eicellen invriezen heeft geen zin, dat doe je als je bijvoorbeeld nu nog vruchtbaar bent en over 5-10 jaar pas wilt beginnen aan kinderen. Als het ivf zou worden, gaan ze eerst proberen een bevruchting te bewerkstelligen en als er dan meerdere embryo's groeien dan wordt er eentje terug geplaatst (vers embryo heet dat) en de rest gaat in de vriezer (cryo embryo's). Als de eerste bevruchting niet resulteert in een zwangerschap dan word er steeds één cryo van de eerste ivf ontdooid en teruggeplaatst (als ontdooien goed gaat) totdat ze op zijn. Als ze op zijn moet je een tweede ivf behandeling (tenzij je wilt stoppen natuurlijk). Als het wel resulteert in een zwangerschap blijven de cryo's in de vriezer voor een eventuele tweede zwangerschap. Dus dan heeft invriezen wel zin, maar dan gaat het dus om invriezen van een embryo ipv eicellen. Met een beetje 'geluk' is er maar één ivf behandeling nodig voor twee baby's, met een beetje pech lukt het na 3 ivf behandelingen (en misschien wel 15 terugplaatsingen) nog steeds niet en wordt het niet meer vergoed. Die kans dat het na 3 behandelingen nog niet is gelukt, is 50%. De kans dat het wel lukt is daarmee dus ook 50%.

Anyway, eerst 20 november afwachten of dit überhaupt het plan wordt.
Pfff spannend allemaal AV. Het lijkt me veel om allemaal te verwerken!
Ik hoop voor het beste voor je (maar dat wist je al wel :) )
Ja is het ook best wel.. ik word een beetje heen en weer geslingerd tussen 'het gaat vast goed komen, ik heb nog wel tijd' en 'mijn eicellen raken op dus de reden waarom ik besta is er niet meer'. Er rolden net weer tranen over m'n wangen omdat ik gewoon bang ben dat ik nooit een kindje kan 'geven' aan m'n vriend. Toen kreeg hij vervolgens weer tranen in z'n ogen: 'liever kinderloos met jou dan dat ik ooit zonder je moet, ik ga nooit bij je weg'. Zo lief. Gelukkig zijn we samen sterk, dat helpt. Ik hoop dat het zo blijft, ook als we een traject in gaan.

Ondertussen duim ik natuurlijk ook superhard voor jou!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven