Zwanger worden vanaf augustus - deel 2

25-11-2018 14:36 1438 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we verder. :)

Bij deze een link naar het oude topic: zwanger/zwanger-worden-vanaf-augustus/l ... start=1480

Tabel is gesloten!
Naam: Leeftijd: Ronde: NOD/UD: Bijzonderheden:
Gracey30 33/33 :cheer2: 03-05 Niek is geboren!
Fiona2018 31/35 :cheer2: 11-06 Dochter is geboren!
Mo_niekk 25/35 :cheer2: 24-07 Dochter is geboren!
Lotus85 33/40 :cheer2: 15-09 Dochter is geboren!
Monkey123 29/33 :cheer2: 23-09 Zoon is geboren!
Pavo07 28/33 :cheer2: 23-10 Dochter is geboren!
LBtwee 29/44 :cheer2: 26-12 1e kind
Luna-87 31/34 :cheer2: 18-12 dochter is geboren!
Tinkeltje33 34/37 :cheer2: 25-01 2e kind
tinkeltje33 wijzigde dit bericht op 28-12-2019 19:30
45.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Monkey123 schreef:
28-11-2018 09:49
Ik wist helemaal niet dat door pilgebruik je baarmoeder te dun kan zijn. Hebben ze ook gezegd hoe snel dst bij kan trekken?
Nou dat wist ik dus ook niet.. lekker dan. Ik zit vanaf mijn 15e aan de pil en ben nu 33. Dat is 18 jaar non-stop pilgebruik. Dit soort dingen melden ze je nooit van tevoren. Het klinkt misschien wat verwend, maar ik vind het nu eigenlijk al lang duren. Ik had verwacht dat het wat sneller zou gaan. Maar na jullie berichten merk ik steeds meer dat het eigenlijk ook echt een wonder is om zwanger te worden. En als je zwanger bent, moet het idd ook nog maar eens blijven zitten en 9 maanden goed gaan.
Alle reacties Link kopieren
Even een heel erg off-topic vraagje. Maar elke keer als ik op deze site kom, moet ik mij eerst inloggen. Ik kan niet ingelogd blijven. En ik krijg dan eerst een reclame blokje en daaronder dat ik een knop om verder te lezen. Hebben jullie dit ook?

Kan ik op de 1 of andere manier iets wijzigen waardoor het wat prettiger leest? :-$
Alle reacties Link kopieren
@Tinkeltje, ik had mijn planning en teamleider al ingelicht doordat ik zoveel pijn had en daardoor maar op 1 locatie kon werken ipv 2. En omdat ik geen nachtdiensten meer wilde draaien. Verder weten mijn collega’s het nog niet. Die vertel ik het pas in het nieuwe jaar.

@fiona, het is hoogstwaarschijnlijk idd een soort vab 2de vruchtzakje geweest ja. Zeker weten doen we het niet en zullen we ook nooit weten. Wat vervelend dat jij je zo beroerd voelt zeg! Bah!! Beterschap!!

@Luna ik ben idd al een beetje bijgekomen. Vind het wel nog steeds super bizar! En ben telkens bang dat als ik naar de wc ga dat het weer gebeurd. Spannend de afspraak vrijdag. Ben je zenuwachtig? Ben ook heel benieuwd wat ze vanbinnen kunnen zien als je eisprong nadert!

@Monkey, bloed heb ik niet meer. Heb ik ook echt alleen tijdens die bloedexplosie gehad en daarna niet meer. Nu heb ik alleen nog wat bruine afscheiding. Had net weer pijn in m’n buik en ging toen op de toilet zitten. Ik merk wel dat ik het nog super eng vind want ik ben als de dood dat het gezonde vruchtje erachteraan komt. Die heeft natuurlijk ook een optater gehad! Geeft het voor jou meer rust nu je geen ovulatie testen gebruikt??

@Lotus ik heb soms ook dat ik moet inloggen. Op mij telefoon niet, maar op de laptop wel.
Het reclame blokje heb ik ook. Daaronder heb je idd het vakje meer lezen. Super vervelend maar is helaas niks aan te doen :(. Ik scrol altijd eerst naar beneden en druk meteen op die knop, scrol dan weer naar boven en begin te lezen waar ik vorige keer was gebleven!
Alle reacties Link kopieren
Lotus85 schreef:
28-11-2018 12:43
Nou dat wist ik dus ook niet.. lekker dan. Ik zit vanaf mijn 15e aan de pil en ben nu 33. Dat is 18 jaar non-stop pilgebruik. Dit soort dingen melden ze je nooit van tevoren. Het klinkt misschien wat verwend, maar ik vind het nu eigenlijk al lang duren. Ik had verwacht dat het wat sneller zou gaan. Maar na jullie berichten merk ik steeds meer dat het eigenlijk ook echt een wonder is om zwanger te worden. En als je zwanger bent, moet het idd ook nog maar eens blijven zitten en 9 maanden goed gaan.

Ik zit op mijn werk, dus heb niet zo veel tijd maar wilde hier even op reageren. Het is natuurlijk niet gezegd dat hier bij alle vrouwen die de pil slikken sprake van is. Als ik het berichtje lees dat er bij haar sprake van was en dat het door pilgebruik kan komen.
Alle reacties Link kopieren
Even snel : Moniek wat was dat schrikken zeg!! Gelukkig alles in orde!! Fiona beterschap. Wat akelig. Leentje welkom. En Lbtwee duim voor je! Ik had vandaag een vrije dag. Nou ja jongens naar school, auto naar de garage, stoelen gehaald, boodschappen gedaan, naar fysio met oudste, naar zwemles, gauw nog wat in huishouden gedaan en gegeten met een vriendin. Relaxed he haha. Het zal wel weer een keer rustiger worden. Gisteren naar Guido Weijers geweest. Mijn vader mag bijna uit het zkh!
Alle reacties Link kopieren
klopt hoor gebeurt ook niet bij elke vrouw, maar mijn gyn zei wel dat het een bekende bijwerking is van langdurig pil gebruik. als ik een maand of 2 zou stoppen met de pil zou het weer langzaam opbouwen. bij sommige vrouwen is dat dan niet voldoende en die krijgen er dan medicatie voor. ik wist het eerst ook niet hoor het is dat ik sinds vorig jaar met een pap3 rond liep en allerlei onderzoeken kreeg dat dit naar voren kwam. het zijn gewoon vervelende dingen omdat je niet kan zien wat er allemaal aan de binnenkant gebeurd. als we dat nou eens konden he.

@lotus85 ik snap je wel hoor. zie dat het je 4e ronde is en voor je gevoel duurt het natuurlijk al heel lang. ook al zijn er vrouwen waarbij het echt jaren duurt of misschien wel helemaal niet. dat wil natuurlijk niet zeggen dat je zelf niet mag hopen dat het zsm raak is. je wilt gewoon heel erg graag mama worden!

@monkey123 ja dat was echt een domper. ik dacht echt wauw dat is snel! te vroeg testen durf ik nu echt niet meer zomaar. ook al weet je dat het dan nog mis kan gaan zodra je dat streepje heb gezien gaat er toch een knop om,en die is weer lastig terug te zetten.


heb er deze ronde wel een goed gevoel over, zat gisteravond echt op mijn tanden te bijten. een gevoel alsof ik stuwing had en heeel nodig moest kolven. maar goed moeder natuur kan ook weer de de grapjas aan hebben en me heel hard voor de gek houden.


@lbtwee ik ben ook heel benieuwd of je al een test heb gedaan ?? :-D
Alle reacties Link kopieren
@lotus85 ik zie nu pas dat wij gelijk lopen! wat leuk!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook zo lang aan de pil geweest. Ik kan me voorstellen dat een paar rondes niet raak als zo lang voelt. Grappig Lotus en Leentje NOD dezelfde datum. Moniek hoe is het met jou? Lbtwee hoe is het bij jou??
Alle reacties Link kopieren
Vervelend dat je zo ziek bent Fiona, beterschap!

Mo_niekk, snap dat de angst er nog wel inzit bij ieder wc bezoek.

Lotus, hier ook iedere keer weer inloggen op laptop. Op mobiel inderdaad niet.

Al getest Lbtwee? Ben benieuwd hoor!!

Gracey, haha jouw vrije dag klinkt behoorlijk druk! Gelukkig dat het goed gaat met je vader.

Leentje, jouw symptomen klinken hoopvol deze ronde. Ben benieuwd :)

Hier gaat het mwa, heb nog steeds veel bloedverlies en krampen. Het valt me deze keer lichamelijk ook zwaarder. Verder ben ik niet te genieten en ben ik niet zo gezellig tegen vriend. We gaan morgen een weekend weg en ik hoop echt dat ik dit weekend wel gewoon lekker kan zwemmen (mits bloedverlies minder is). Morgen even navragen of je tampons mag gebruiken. Ik lees een beetje wisselende verhalen.

Verder ben ik ook best wel boos op de echoscopiste/verloskundige, omdat ze ons toch (weer) valse hoop had gegeven na de echo vorige week. Nu ik er nog over nadenk voel ik me gewoon niet zo serieus genomen mbt mijn eigen berekening enzo. Ik snap best dat vrouwen er soms een week ofzo naast zitten, maar 3?! Kom op.. Ze gaf ook heel vrolijk een foto van de echo mee, met de woorden 'die hoort ook bij de familie he'. Maar goed, ik moet het gaan loslaten...
Alle reacties Link kopieren
@Pavo, ga je het ook nog aan de verloskundige doorgeven wat het met je gedaan heeft? Misschien lucht het wel op als je je gevoel deelt. Als zij geen terugkoppeling krijgen doen ze het bij een ander de volgende keer misschien ook. Wie weet kun je het dan sneller loslaten. Al is dat voor iedereen natuurlijk anders. Ik hoop dat je morgen toch kunt genieten van je weekendje weg met je vriend. Het zal voor hem ook zwaar zijn. Hij heeft ook verdrietig nieuws gekregen en nu ook nog een verdrietige vriendin :( Sterkte nogmaals!

@Leentje ja idd haha leuk hoor! Alleen eerst had ik 3x over een 27 daagse cyclus en daarna ineens langer.. dus ik weet niet hoe serieus ik deze datum moet nemen. De app berekend een gemiddelde en dat komt uit op 3 december. Ik hoop natuurlijk dat het helemaal niet komt deze maand haha :-D

Mijn vriend kan ook echt niet wachten. Hij wilde al eerder dan ik kinderen.. maar ik was er eerst niet zo mee bezig. Toen ik afgelopen zomer de knoop had doorgehakt was hij helemaal blij. Hij zei heel zielig 'ik dacht al bijna dat het er voor mij niet meer in zat om vader te worden'. Aaaah :-$
Alle reacties Link kopieren
Wauw pavo! Ja ik kan me heel goed inbeelden hoe jij je voelt richting die vrouw! Heeft ze niet heel netjes gedaan !! Maar 3 weken verschil, is dat misschien niet zo omdat het vruchtzakje gestopt was met groeien op 5 weken? Dat ze het zelf verkeerd uitgelegd/berekend heeft?? Pff ik vind het echt super super klote voor je!! En de verloskundige had tegen mij gezegd dat ik geen tampon mocht gebruiken in verband met infectie gevaar. Maar ik denk dat je best een tampon in kan doen als je gaat zwemmen hoor. Als je hem daarna weer uit doet zal je niet zo veel infectie gevaar hebben denk ik!

Morgen heb je weer een echo toch? Om te kijken of alles schoon is??



@gracey, gaat nu beter! Nog wel soms de buikpijn als die ik de afgelopen 4 weken had dus dat geeft me heel veel angst! Maar ik las ook dat je na een miskraam nog een week wat krampjes kan houden. Fijn dat het weer beter gaat met je vader!!! En jouw vrije dag klinkt niet vrij. Klinkt chaotisch en druk hahaha.

@fiona wanneer krijg jij de uitslag van je uitstrijkje en van de nipt test?? Spannend !!!

@leentje spannend !!! Wanneer wil je gaan testen?

@lotus Agosh, die is dus super blij dat jullie bezig zijn haha!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Pavo, wat een onbegrijpelijke reactie van de verloskundige. Was je al eerder bij haar geweest? Ik zou dit zeker terugkoppelen. Hopelijk kun je toch een beetje genieten van het weekendje weg. Wees lief voor jezelf :hug:

Leentje, jouw symptomen klinken hoopvol! Ik duim voor je.

Gracey, jouw vrije dag klinkt niet heel ontspannen ;-) Wat fijn dat je vader bijna naar huis mag! Hoe voel jij je, heb je veel zwangerschapskwaaltjes?

Luna, succes morgen in het ziekenhuis, eindelijk is het zo ver. Ik ben benieuwd wat ze zeggen.

Hier zijn we weer iets aan de beterende hand, ik denk dat we een buikgriep hebben gehad. Dochter heeft gelukkig nergens last van maar mijn man en ik waren erg ziek. Nu ben ik vooral nog slapjes en misselijk omdat ik al drie dagen niets in mijn maag heb.
De uitslag van mijn uitstrijkje was goed, echt zo fijn! Pap 1 en geen HPV meer. Ik moet nu over twee jaar pas weer terug. De uitslag van de NIPT krijgen we eind volgende week.
Alle reacties Link kopieren
aah pavo ik zit jou bericht te lezen...wat erg!! wat had ik die graag over het bureau getrokken! je verwacht bij mensen die hier ervaring mee hebben dat ze het toch allemaal wel weten. jeetje ik kan helemaal begrijpen hoe je je voelt!
wat betreft het zwemmen je mag inderdaad wel even een tampon in hoor dat is geen probleem. daarna gelijk eruit halen dan is er niks aan de hand. wat ik je wel wil aanraden (sorry nu komt mijn verpleegkundige kennis even naar boven) is om geen maandverband of inlegkruisjes te gebruiken waar parfum oid in zit. dat is zoiezo eigenlijk al slecht maar nu zou ik daar even extra op letten ivm irritatie etc. ook schimmeltjes kunnen nu eerder toeslaan.

@lotus ik ben echt super benieuwd wanneer wil jij gaan testen? voel je dingen of juist echt helemaal niks? wel super leuk om te lezen dat je vriend zo enthousiast is!

@Mo_niekk ik wil het liefste zo snel mogelijk testen hahaha maar weet dat de test negatief aan kan geven en dat ik dan misschien toch zwanger ben.bij mijn jongste had ik op nod ook nog maar een heel licht streepje. ik ga ze zo wel alvast in huis halen. en dan hopen dat ik mezelf kan bedwingen haha. stom is dat 4e kind maar toch weer zo onzeker als de pest. en ook weer net zo ongeduldig terwijl ik normaal altijd zo nuchter ben. zondag ochtend wil ik het in ieder geval proberen.

@fiona dankjewel!! en wat fijn om te horen dat je uitstrijkje goed was. opluchting he?! mijn laatste uitstrijkje was ook iets beter maar nog wel steeds hpv. moet 5 jaar onder controle blijven en mag dan terug naar het bevolkingsonderzoek. ging bij mij heel snel in een half jaar van pap2 naar pap3. het is dat ik klachten had anders had ik het niet eens geweten. welke pap had jij?
Alle reacties Link kopieren
leentje88 schreef:
29-11-2018 12:16
@fiona dankjewel!! en wat fijn om te horen dat je uitstrijkje goed was. opluchting he?! mijn laatste uitstrijkje was ook iets beter maar nog wel steeds hpv. moet 5 jaar onder controle blijven en mag dan terug naar het bevolkingsonderzoek. ging bij mij heel snel in een half jaar van pap2 naar pap3. het is dat ik klachten had anders had ik het niet eens geweten. welke pap had jij?
Ik had pap 3a en CINII. Ik mocht kiezen voor een lisexcisie, maar vanwege een kinderwens raadde de gynaecoloog aan om het een jaar af te wachten. Er was 30% kans dat mijn lichaam het zelf zou oplossen maar daar had ik dus niet op durven hopen. Ik had geen klachten, kwam er via het bevolkingsonderzoek achter.
Alle reacties Link kopieren
Gracey: fijn dat het beter gaat met je vader. Dat zijn spannende tijden zeg. Is de verwachting dat hij weer helemaal hersteld?

Pavo: ach wat verdrietig zeg. Ik zou het ook terugkoppelen naar de echoscopiste. Het klinkt inderdaad alsof er niet goed gekeken is. Maar het is mijn vakgebied niet, dus kan er weinig zinnigs over zeggen. Ik hoop dat je toch een beetje kan genieten tijdens jullie weekendje weg.

Lotus: het valt mij ook wel een beetje tegen dat we nu al 5 maanden bezig zijn. Maar het helpt me wel om te bedenken dat ik tot juli volgend jaar de tijd heb en alles wat daarvoor is, is normaal. Dus die tijd probeer ik mezelf ook wel te geven.

Fiona: wat een goed nieuws van je uitstrijkje. Weer een zorg minder. Ik hoop op een goede uitslag voor de NIPT. Doen ze dan ook een echo zoals bij de combinatietest?

Leentje: grappig dat je dat zegt van het maandverband. Een jaar lang na mijn bevalling kon ik niet tegen geparfumeerd maandverband. Het is nu gelukkig weer beter, maar het voelde alsof ik in de fik stond van onderen. @(

Moniek: wat een week heb jij gehad zeg. Het blijft nog wel even spannend denk ik. Over een tijdje kan je je kindje voelen en dat kan veel rust geven.

Violetje: hoe is het met jou?

Hier weinig nieuws te melden. Ik ben ook al een paar weken wat verkouden en niet fit. Ik ben deze week begonnen met mijn gespekken bij de psych. Ik had een goede klik met haar, dus dat is fijn. Het is echt gericht op miijn sombere periodes steeds. Het lijkt trouwens alsof ik deze ronde wel wat minder PMS heb, wel veel irritaties vorige week en wat labiel afgelopen weekend. Meestal komt daarna de somberheid ook, maar die is nog niet heel heftig.
Alle reacties Link kopieren
@fiona nou ik had precies hetzelfde. Pap3a en cin2.

@tinkeltje ja kan heel goed kloppen wat je beschrijft. Kan echt enorm irriteren. Ik kan er nu nog steeds niet tegen.

Dames, ik kon me dus niet bedwingen. Heb vanmiddag 4 testen gekocht waaronder een early en die ook maar gelijk ff geprobeerd. Heel slecht I know maaaarrrrr ik wil heel graag even jullie mening. De test is positief. Ik dacht al dat ik iets tevoorschijn zag komen nog voordat de controle streep er stond. Ben heel even weg gelopen en na een goeie 20 sec ofzo gaan kijken. Maar ik weet niet hoe ik een foto plaats.
anoniem_379292 wijzigde dit bericht op 29-11-2018 15:50
Reden: Foto plaatsen lukt niet
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Streep is streep leentje, maar is natuurlijk nog wel heel pril. Je kunt een foto uploaden via tinypic.
Alle reacties Link kopieren
ja ik weet het. daarom ben ik ook nog een beetje voorzichtig. heb het dus in ronde 1 ook gehad alleen deze is wel een stuk duidelijker en kwam al heel snel tevoorschijn. maar alsnog is het altijd fijn om de mening van anderen te horen. tinypic?? waar kan ik dat vinden?
Alle reacties Link kopieren
@leentje streep is idd streep! Die normale van de kruidvat, 2v5 die gaven bij mij ook 3 dagen voor NOD positief aan. Die vond ik zelfs beter dan de early testen! Je kan foto uploaden via tinypic en dan de URL hier plaatsen! 😁
Alle reacties Link kopieren
Tinypic is een website. Even intikken op google

http://nl.tinypic.com/

Dan moet je daarna de “URL voor e-mail en IM” hier plaatsen. Dan kunnen wij de foto ook zien!
mo_niekk wijzigde dit bericht op 29-11-2018 16:14
56.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
ik heb het gevonden. kun je mij uitleggen hoe ik het moet doen zodat de foto hier te zien is?
Alle reacties Link kopieren
o jullie waren snel haha ik ga het proberen
Alle reacties Link kopieren
Lees even mijn vorige bericht. Die heb ik aangepast haha



Je upload je foto, en dan zie je links allemaal url links staan, dan kopiër je de url voor email en im. En die plaats je dan hier. Dan kunnen wij hem zien!
Alle reacties Link kopieren
http://nl.tinypic.com/r/2hzplpv/9
Alle reacties Link kopieren
volgens mij is het gelukt ik ben hier nooit zo slim mee haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven