Zwanger worden vanaf augustus - deel 2

25-11-2018 14:36 1438 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we verder. :)

Bij deze een link naar het oude topic: zwanger/zwanger-worden-vanaf-augustus/l ... start=1480

Tabel is gesloten!
Naam: Leeftijd: Ronde: NOD/UD: Bijzonderheden:
Gracey30 33/33 :cheer2: 03-05 Niek is geboren!
Fiona2018 31/35 :cheer2: 11-06 Dochter is geboren!
Mo_niekk 25/35 :cheer2: 24-07 Dochter is geboren!
Lotus85 33/40 :cheer2: 15-09 Dochter is geboren!
Monkey123 29/33 :cheer2: 23-09 Zoon is geboren!
Pavo07 28/33 :cheer2: 23-10 Dochter is geboren!
LBtwee 29/44 :cheer2: 26-12 1e kind
Luna-87 31/34 :cheer2: 18-12 dochter is geboren!
Tinkeltje33 34/37 :cheer2: 25-01 2e kind
tinkeltje33 wijzigde dit bericht op 28-12-2019 19:30
45.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ah wat naar Tinkeltje, ik had zo voor je gehoopt dat je dit keer de dans zou ontspringen. Goed dat je op tijd aan de bel trekt, hopelijk wordt het niet erger.

Lotus, wat fijn dat het goed gaat en dat de groeiecho goed was! Jij kan ook al bijna beginnen met aftellen. Het is inderdaad vermoeiend dat ze alleen op ons (mij) wil slapen, maar gelukkig slaapt ze 's nachts wel in haar eigen bedje. Zo'n kleine baby kun je nog niet verwennen, ze 'wennen' dus ook nog niet eraan. Volgens mij is het pas rond de 6 maanden dat ze oorzaak-gevolg snappen. Ik geef er dus maar gewoon aan toe. Nu ben ik alleen met de twee meiden en heb ik haar in de draagdoek, zo heb ik mijn handen een beetje vrij.

Pavo, bij jou schiet het ook al op! Ik had ook zo'n lage bloeddruk, vond dat ook wel zwaar. Wat bijzonder dat je dochter ook de schopjes kan voelen, snapt ze het al een beetje? Hier vindt peuterdochter haar zusje heel lief. Ze wil de hele dag kusjes geven en zegt steeds "naambaby is heeeeeel lief"
Ik maakte de baby nog wakker voor een voeding omdat de kraamhulp dat had gezegd. Het CB is vorige week langsgeweest voor de intake en ze zei inderdaad dat we dat niet meer hoeven doen. Ze leek alleen bijna niet te zijn aangekomen in 1,5 week, dus ik hoop dat dat door het verschil in weegschaal komt. Maandag hebben we de eerste afspraak dus dan wordt ze weer gewogen.

Monkey, hoe was de groeiecho?

Moniek, hoe gaat het met jou? Ben je al bevallen, of gebeurt er nog helemaal niets?
Alle reacties Link kopieren
Gebeurt hier helaas nog helemaal niks nada noppes. Soms savonds wat menstruatiepijn maar verder niks. Ben het echt zat nu. Ik slaap onwijs k*t, wordt 30x per nacht wakker met de gedachte “Oh nog steeds geen weeën” overdag denk ik er ook non stop aan. Alles doet me zeer voel me net een dikke walvis als ik loop en beweeg en wil gewoon weer fatsoenlijk in bed kunnen liggen. Volgende week donderdag ben ik 40+2 en dan heb ik weer een afspraak bij de VK. Hopelijk wordt ik dan gestript. Doen ze normaal pas rond 41 weken bij ons, maar omdat ik me zo klote voel kunnen ze het bij mij al eerder doen. Maar dat bespreken we volgende week dus.

P.s ik geniet nog heerlijk van die beweging in m’n buik en ga het straks ook super missen hoor. Maar ben het zwanger zijn nu écht gewoon zat!! 😫
Alle reacties Link kopieren
Lotus: Tsjah dat is moeilijk te zeggen. Ik kan niet echt een reden aanwijzen, maar op zich is er zoveel gebeurd afgelopen jaren dat het wel kan meespelen. Heb wel het idee dat het hormonaal is. Ik been heel somber en verdrietig en heb nergens zin in.

Fiona: wat heerlijk zo’n kleintje en fijn dat je oudste zo blij met haar zusje is. Bij mijn eerste zwangerschap was ik juist extreem blij en zorgeloos. Ergens verbaast het me dan ook niet zo, het kan ook de andere kant op slaan. Achteraf was ik toen wel heel somber.

Moniek: nou echt klaar er voor. Ik hoop voor je dat het snel op gang komt.

Even een update: ik heb de vk vanmiddag gebeld. Ik heb nu versneld een afspraak op de pop-poli.
Alle reacties Link kopieren
Wat super vervelend tinkeltje. Ik hoop dat je snel de hulp krijgt die wat voor je kan betekenen. Lijkt me een moeilijke situatie.

Moniek jeetje wat ontzettend frustrerend zijn die laatste loodjes hé. Vooral als je verwacht had dat je eerder zou bevallen. Ik hoop alsnog dat 't lekker snel begint nu.

Lotus wat fijn dat de groeiecho kooi gemiddeld was. Kan niet beter toch! Nu echt aftellen naar de uitgerekende datum. Ben je er klaar voor?
Hier ook de groeiecho gehad. Iets boven gemiddeld maar niks zorgwekkends. Ben ook zo zeer nieuwsgierig naar de kleine man!!

Hoe was de controle Lbtwee?

Luna heb je al een geslachtsecho grhad? Ik gok ook een meisje! Heel spannend en leuk
Alle reacties Link kopieren
Fiona oké dat wist ik niet, wel fijn dat ze wel in haar eigen bedje slaapt. Hou je het een beetje vol met 2 kinderen nu je man weg is of wordt het pittig?

Ah wat balen Moniek. Ze laat dus nog echt even op zich wachten... wat fijn dat ze eventueel al eerder kunnen beginnen. Lijkt me ook erg zwaar als je zo slecht slaapt en dan ook nog last hebt van je buik en niet weet hoe je moet liggen

Monkey, ook al een mooie echo gehad dus? Fijn dat alles goed gaat! Ik ben er idd al klaar mee... niet omdat ik het zo zwaar heb haha, maar ik vind 40 weken gewoon heel lang duren. :-D alles is klaar. Vrienden van ons zijn net ouders geworden en nu we daar geweest zijn ben ik er helemaal klaar voor haha. Leuk om de baby te zien bij hun. Nog 4 weken werken en dan heb ik verlof. Mijn verlof gaat maandag 12 augustus in.. Dus vrijdag de 10e ofzo is mijn laatste werkdag. Aftellen!! Jij werkt tot het eind van die week toch? Ben je er al aan toe? Hou je het nog goed vol?

Afgelopen nacht had ik trouwens een ontzettende scherpe pijn net naast mijn navel... als ik er op drukte voelde ik het tot in mijn rechter zij. (Dit had ik vorige week een keer overdag maar toen trok het snel weg). Elke keer als ik ging staan om wat drinken te pakken of te plassen werd het erger. In bed wist ik ook even niet meer hoe ik moest liggen van de pijn. Uiteindelijk 2 paracetamol genomen en op mijn rechter zij in slaap gevallen en vanmorgen was het gelukkig weg.

Ik vraag me echt af wat dat geweest moet zijn. Ik had vannacht al gekeken op Google en las van alles over nierstuwing tijdens de zwangerschap maargoed, ik ben geen dokter en op internet lees je meteen de gekste dingen. Ik heb mijn telefoon maar weggelegd maar ik vind het wel heel vreemd. Iemand enig idee? Of zijn dit standaard klachten? Er leek ook een grote bult te zitten naast mijn navel dus ik dacht eerst dat de baby ergens tegen aan lag... maar ze was gisteren best druk en actief en ging ook anders liggen, dus ik denk niet dat zij het deed
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het zo goed gaat Lotus. Jij kan ook al bijna gaan aftellen! Betreft die pijn zou ik even overleggen met je vk. Hier ook weleens pijnscheuten oid, maar dat is dan van korte duur.

Wat vervelend dat je je zo voelt Tinkeltje. Heb je al een afspraak staan inmiddels?

Fiona, leuk te lezen dat je dochter haar zusje zo lief vindt! Ik ben ook heel benieuwd hoe dat hier gaat straks. Hopelijk is de baby weer voldoende aangekomen.

Mo_niekk, ahh die laatste loodjes zijn echt zwaar he! Ben benieuwd hoe het nu gaat?! Ik vond het wel gek na de bevalling, zo'n lege buik en geen bewegingen meer!

De bekkenfysio is 3 weken op vakantie, beetje jammer. Nu 1 week niet geweest en merk het meteen. Afgelopen zaterdag wel een zwangerschapsmassage gehad, aanrader! Maar dat is vooral ontspannend. Verder zwem ik wekelijks. Doen jullie nog iets qua sport/cursussen eigenlijk?
Alle reacties Link kopieren
Lotus
Haha ik heb een beetje hetzelfde gevoel als jij. Van mij mag 't wel september zijn. Heb er gewoon enorm veel zin in. Laat die kleine maar komen. Aan de andere kant denk ik van probeer te genieten want het is misschien wel de laatste keer.
Ik vind het overigens wel al zwaarder worden. Sommige dagen gaan goed en sommige dagen heb ik echt geen energie. Gister veel gepoetst en stond vanochtend op met rugpijn. Maarja vanvond na 't werk dan maar weer lekker met de beentjes omhoog.
Hier nog niet alles af maar wel bijna gelukkig. Ik ga pas de box enzo zetten op 't eind een beetje. Anders wordt het allemaal weer vies haha. Ik ga vast 5oxh weer over tijd.
Van die pijn kan ik niet echt verklaren. Ik heb weleens dat de baby met z'n kont ofzo ineens heel hard druk. Dat doet ok wel echt wel een beetje pijn. Maar toch anders dan jij beschrijft. Anders idd eventjes de vk bellen.

Pavo wat vervelend zeg dat je zoon last van je bekken hebt. En vooral nu de fysio weg is op vakantie. Lekker handig. Hebben ze niet iemand waar je ergens anders terecht kan?
Alle reacties Link kopieren
hoi dames, even afwezig geweest maar mijn telefoon functioneert echt niet goed met deze website, dus heb nu even op de laptop ingelogd.

Wat leuk om te zien dat iedereen er weer anders mee omgaat en andere kwaaltjes heeft. Lotus: ik zou meteen de vk bellen. Klinkt wel beetje als nierpijn (geen ervaring mee hoor). Je kunt beter 1x te veel bellen dan te weinig!

Tinkeltje,, goed dat je aan de bel trekt. Je staat er niet alleen voor!!!
Pavo wat vervelend van de bekkenpijn. Is er geen vervangster of heb je oefeningen meegekregen? Ik fitness 2x per week en doe soms aan hardlopen en pilates. Hiervoor deed ik fanatiek aan rugby dus dat is echt een no-go haha.
moniek hoe is het bij jou? Hopelijk heeft het een beetje doorgezet.


mijn controle vorige week was goed! Hartje weer gehoord en dat wat ze handmatig kon opmeten was goed. Ik voel nu ook duidelijk mijn baarmoeder als ik op mijn rug lig en zeker in de ochtend met volle blaas heb ik echt een buikje haha. Verder ziet mijn omgeving het nog niet echt. Gaat wss wel snel komen.
Ik voel me ook opperbest! Van de week box opgehaald en morgen ledikantje en matrasje kopen. Leuk om zo steeds kleine dingen te kopen, des te leuker!!
Alle reacties Link kopieren
Sorry voor mijn afwezigheid dames, had het ff gehad 😅.

Heb nu 3 nachten goed geslapen en merk dat ik me daardoor ook weer wat beter voel. Ondanks ik het wachten écht zat ben! Wil de kleine meid zo graag vasthouden ♥️ Verder nog geen oefen/voor weeën. Donderdag weer naar de VK.

@Tinkeltje, goed dat je het aangegeven heb! Fijn dat je de afspraak eerder krijgt. Hopelijk kunnen ze je helpen en voel je je snel weer beter! Dikke knuf voor jou! ♥️

@lotus & @monkey fijn dat jullie groei echo’s goed waren! Zo leuk dat jullie tegelijk lopen haha. Benieuwd wie er eerder bevalt 😁 en Lotus, ik heb echt geen flauw idee wat dat geweest kan zijn. De kleine meid duwt soms met der kontje omhoog en dan heb ik echt een punt op m’n buik wat ook niet heel fijn voelt maar dat is denk niet wat jij had. Je kan het beter even aan de VK vragen voor de zekerheid.

@pavo vervelend dat de fysio op vakantie is. Jammer dan ze niemand hebben die even die 3 weken kunnen overbruggen. Nu zit jij met de gebakken peren. Zijn er geen oefeningen die je thuis kan doen waardoor het misschien iets beter voelt? Als er dit weekend nog niks is gebeurd wil ik denk ik ook nog een zwangerschapsmassage doen. Misschien helpt lekker ontspannen even.

@lbtwee fijn dat je controle weer goed was. Je buikje komt vast snel. Hoe ver ben je nu? Super leuk vond ik dat. Alle spullen aanschaffen en lekker fantaseren bij alles wat je koopt. Geniet ervan!!
Alle reacties Link kopieren
Pavo dat helpt dus wel erg goed, de bekkenfysio. Ik heb nog nooit aan zwangerschapsmassage gedacht.. wel een aanrader dus? Ik doe helemaal niets op dit moment. Normaal ben ik erg sportief maar tijdens mijn zwangerschap heb ik niks gesport haha. Wel af en toe naar mijn werk gefietst (8 km enkele reis). Wil ik wel weer wat meer gaan doen.

Monkey bij jou mag de baby dus ook al komen haha. Ja leuk he dat je de spulletjes al bijna klaar mag zetten. Hier staat ook nog geen box en de deur vd babykamer zit ook dicht. Wij hebben 4 katten en die zullen niet weg te slaan zijn uit de box/babybedje haha. Heb je vaker rugpijn of alleen als je bijv gepoetst hebt? Ik krijg soms wat last van mijn onderrug... Maar ik zit ook de hele dag op mijn werk Dus ik twijfel of het daar niet van komt.

Wat ben je lekker actief nog LBtwee. En rugby... Ik ken niemand die die sport doet, wat leuk.. hoor je nooit. Dat is nu vast niet handig, zo'n ruige sport haha. Leuk hoor. Wat fijn dat je buikje begint te groeien! Nu wordt het helemaal "echt". Had ik tenminste... vanaf dat moment voelde het meer alsof ik zwanger was dan toen er nog geen buik was. Leuk he om lekker te shoppen. Mag je helemaal los gaan met baby spullen kopen haha. Yeehaa! En heerlijk dat je je zo goed voelt! Geniet er lekker van!

Ah Moniek... snap dat je er klaar mee bent. Gelukkig heb je een goede nachtrust gehad de afgelopen dagen. Vermaak je je wel in je verlofperiode? Wat doe je zoal? Of valt er niet veel te doen met een grote buik? (Heb geen idee...). Dit is mijn 1e zwangerschap en ik werk 40 uur dus ik zie het vooral als "beter... eerst 4 weken lekker vrij!!!". Maar geen idee of je dan ergens zin in hebt of liever op de bank ligt haha.

Ik heb de VK gemaild en een reactie ontvangen. Het konden volgens haar 3 dingen zijn; bandenpijn door de aanhechting aan de bovenkant vd baarmoeder, verticale buikspieren die door de groei van mijn buik iets uit elkaar gaan staan, en als laatste waarover ik zelf verbaasd was... (ik plak het even uit de mail)
"Als laatste kan het nog rek zijn van een overblijfsel van je navelstreng; dwz waar bij jou vroeger de navelstreng naar binnen liep (bij navel dus) blijft een soort bandje over. Deze krijgt door de groei van de baarmoeder ook te maken met rek en kan soms ineens ook heel gevoelig zijn.
Welke oorzaak het ook heeft: het betekent wel groei!! en helaas ook: niet echt wat aan te doen, maar: paracetamol is prima. Het verdwijnt vaak ineens weer. 
En de baby heeft er absoluut binnen in de baarmoeder geen last en geen weet van."


Nou ik had het niet geweten. Het is ook niet meer voorgekomen maar aan haar reactie te lezen is het niets ernstigs. Het kwam vaker voor zei ze dat vrouwen pijn hebben rond de navel. Apart he?
Alle reacties Link kopieren
Lotus: echt nooit van gehoord. Over de rugpijn. Ik heb ook een zittend beroep en sinds mijn vorige zwangerschap ook last van mijn onderrug. Mijn rugspieren waren niet sterk genoeg om het gewicht aan de voorkant te dragen. Dat is altijd een zwakke plek gebleven. Ik ga dus nu ook al vroeg rugversterking doen. Over 2 weken ga ik weer sporten. Tussen deze 2 zwangerschappen deed ik dat ook.

Pavo: wat naar van die bekkenpijn. Is er niks wat je zelf kunt doen?

Lbtwee: er gebeurt al veel! Leuk!

Moniek: fijn dat je goed geslapen hebt. Hoop dat de baby snel komt.

Hier gaat het best wel goed. Mijn buik is wel al behoorlijk zichtbaar, ik denk ik combinatie met dat ik me een beetje heb laten gaan met eten afgelopen tijd. Wel vervelend, want ik kan het bijna niet meer verborgen houden op het werk. Ik wil even wachten op de uitslag van de nipt voor ik het bekend maak. Ik heb in elk geval mijn zwangerschapskleding van de vorige zwangerschap opgezocht.
Alle reacties Link kopieren
@Lotus wij hebben ook 2 katten. Als ik bezig ben op de kinderkamer mogen hun daar ook snuffelen en rond lopen. Dan kan ik het in de gaten houden en verder is de deur altijd dicht. Alle deuren altijd eigenlijk behalve onze slaapkamer. Voordat ik alles “aangekleed” had mochten ze overal op en in. Zodat ze konden wennen. Nu is alles aangekleed en mag dat niet meer. Dit weten ze ook. Soms vergeet ik de deur dicht te doen en dan ben ik er eentje kwijt. Die ligt dan in de kinderwagen te slapen 😂. Wel super schattig, maar alles zit onder de haren. Heb daar nu een ballon in gelegd zodat ze er niet meer in kan. 1 van de 2 katten heb ik 3 jaar terug overgenomen van mensen en die is een beetje autistisch, super lief, maar komt echt met een dikke handleiding. Dus de box hebben wij wat vroeger opgezet zodat ze konden wennen. Eerste 2 dagen leeg, alleen de houte plank en daarna matrasje en boxkleed erop. Gevuld met ballonnen want nu kunnen ze er niet meer in. Wij hebben nu ook al 3 weken Feliway in het stopcontact beneden. (Hielp bij de verhuizing ook heel goed) Is voor de katten natuurlijk ook wennen, een kleintje in huis die lawaai maakt en veel mensen over de vloer. 🥰🥰

@tinkeltje fijn dat je je al beter voelt !! En balen dat je je buikje niet meer kan verstoppen. Maar hé, ooit moeten ze het zien :). En lekker eten hoor. Nu mag het 🙊
Alle reacties Link kopieren
Dames, hoe is het hier? Moniek, gebeurt er al wat?

Ik heb vandaag een goede uitslag van de nipt gehad. Pop-poli is ook opgestart, dus even afwachten hoe dat verder loopt.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Tinkteltje, een goede nipt!! Hoe voel je je verder, ben je nog erg misselijk?

Moniek, ik ben ook benieuwd hoe het met je gaat!

Ik lees al jullie berichten wel maar ik kan het reageren niet zo goed bijhouden. Hier gaat alles goed, maar met een baby en peuter in huis zijn de dagen erg gevuld. Op mijn telefoon lees ik alles, maar voor het reageren pak ik liever mijn laptop erbij. En dat komt er niet meer echt van.

De baby is inmiddels 5 weken. Ze slaapt goed, maar huilt de laatste dagen erg veel door krampjes. Soms echt uren achter elkaar. Het is voor het eerst dat ik er een beetje wanhopig van word. Gelukkig schijnt de huilpiek rond 6 weken te zijn, dus ik hoop op betere tijden :-)
Alle reacties Link kopieren
Hier alles nog redelijk rustig. Vorige week donderdag gestript en zondag ochtend gestript. Sinds gister nacht wel wat voorweeën maar echt doorzetten wil het helaas niet. Nu komen ze wel wat vaker, elke 5/6 minuten en duren ongeveer 30 seconden maar kunnen ook zo inene een uur niet komen. Morgen naar het ziekenhuis voor een hartfilmpje en ctg van de kleine en een gesprek met de gynaecoloog over inleiden ergens aankomende week. Hopelijk komt ze nog uit zichzelf maar lichamelijk ben ik nu echt op merk ik. Dus het is mooi geweest..

@Tinkeltje fijn dat je een goede uitslag heb en dat de pop poli opgestart is. Hoe vaak is dat?

@Fiona, begrijpelijk dat het druk is met peuter en baby!! Heeft baby geen “regeldag”? Zo iets las ik laatst ergens. Geen idee hoor, heb er nog geen verstand van haha.
Alle reacties Link kopieren
Fiona: geeft niks hoor. Wat vervelend van het huilen, zielig. Krampjes zijn zo sneu. Ik gebruikte probiotica. Geen idee of het echt werkte, maar ik dacht: dan doen we tenminste wat.

Moniek: ach wat heftig. Ik hoop zo dat ze snel komt. Liefst nog even voor donderdag.

Pop-poli is niet een vast aantal. Ze kijken echt naar een behandelplan voor je. Ik ben nu bij de gyn geweest en moet volgende keer naar de psychiater en dan wordt er een plan gemaakt. Doordat ik er afgelopen dagen veel over gepraat heb gaat het sowieso al veel beter. Ik snap beter wat er aan de hand is.

Ik heb het trouwens ook op het werk verteld. Maar was eigenlijk niet echt nodig: bijna iedereen had het al door. Mijn buik nu is net zo groot als 20+ weken vorige keer.
Alle reacties Link kopieren
Moniek wat leuk jij hebt ook 2 van die nieuwsgierige katten. Zo doen wij het ook.. ze mogen af en toe even ruiken en kijken en daarna gaat de deur dicht. Wel een goede tip van de ballonnen! Zo'n simpele oplossing ... :-) tis idd wel handig dat ze zo ook kunnen wennen aan de spullen, als alles er al staat.

Hoe was het hart filmpje van de kleine? Was alles goed? Wat spannend voor jou... ze heeft het vast goed bij je dat ze nog even blijft zitten haha.

Nou heel veel succes meid want het zal voor jou nu niet heel lang meer gaan duren!

Fiona zo dat gaat snel, 5 weken alweer. Vervelend voor haar dat ze zo'n last heeft van de krampjes. Waar ligt dat aan? ik heb van die flessen gekocht van dr Brown ofzo die dat schijnen tegen te gaan... zou dat werken? Of geef jij borstvoeding?

Tinkeltje kreeg je leuke reacties van je collega's op je zwangerschap? Kun je al snel terecht bij de psychiater?

Hier gaat alles goed. Vanavond hadden we een info avond over de bevalling en pijnbestrijding enzo. Ik ben nu eigenlijk nog zenuwachtiger dan daarvoor. Ik ben als de dood voor naalden en bloed en alles rondom het ziekenhuis haha. Dus zo'n ruggenprik durf ik al niet. Maar zo te horen is de periode tot volledige ontsluiting ook al heel pijnlijk... Ik heb geen idee wat me te wachten staat eigenlijk. Ik schijt 7 kleuren om eerlijk te zijn.. Ben blij dat ik gegaan ben vanavond maar eigenlijk zie ik er nu alleen nog maar erger tegenop.

Het zal allemaal wel goed komen dus ik ga er ook maar niet meer over na denken. Ik had wel graag de lachgas optie willen hebben maar die heeft het ziekenhuis hier niet. Ik blok de bevalling in mijn hoofd tot het echt zo ver is en dan hoop ik er zo snel mogelijk doorheen te komen haha. Ik zit er over na te denken om gewoon old school te bevallen want dat deden onze moeders en oma's ook gewoon en die hebben het ook overleefd ;-) Want al die pijnbestrijding opties vind ik ook maar eng.
Alle reacties Link kopieren
Dames ik verwaarloos jullie ernstig. De jongens hebben vakantie. Hebben een bad buiten. En het is heel gezellig. Maar ze zetten het huis van onder tot boven op de kop haha. We hebben donderdag op die bloedhete dag bruiloft van mijn zusje. En maandag op vakantie. Best druk nog dan. Fiona bij jou klinkt ook pittig. Na 6 weken wordt het inderdaad beter. Had ik ook gelezen ja. Is hier ook. Maar soms wel pittige dagen. Afgelopen dagen heeft Niek ook veel gehuild. Tinkeltje ze dachten dus al dat je zwanger was. Gaat het met de misselijkheid? Moniek het wordt spannend voor jou!! Succes!! Wel weer leuk dat we hier in het topic babynieuws krijgen. Hoe is het met Monkey en Pavo? En met de andere dames? Van Leentje nooit meer wat gehoord.
Alle reacties Link kopieren
Lotus: ik herken je angst van mijn vorige bevalling. Ik had wel vertrouwen in het natuurlijke proces van mijn lichaam, dus de weeen was ik niet zo bang voor. Maar het eventueel menselijk handelen vond ik wel heel eng. Wij deden een prive bevalcursus en daar heb ik dit besproken. Ik ben me vervolgens gaan verdiepen in de dingen die ik eng vond. Heel veel ervaringen gezocht over de ruggenprik en hoe vrouwen dat ervaren hadden en dat hielp me echt. Dus mijn angst werd minder door me er juist in te verdiepen. Behalve het hechten, dat bleef gewoon kut. Dat heb ik toen uiteindelijk met de vk besproken. Ze kon het verdoven zei ze, maar dat was vaak pijnlijker dan het hechten zelf. Ik heb er daarom voor gezorgd dat de vk mij zelf hechtte en niet de stagiair. Gewoon een paar geoefende handen die de handeling snel uitvoert, waardoor het niet onnodig lang duurt. Sowieso wilde ik geen co-assistenten of stagiairs aan mijn lijf.

Ik wilde ook ‘natuurlijk’ bevallen, ook om pijnbestrijding te voorkomen. Daarnaast had ik gelezen dat medisch ingrijpen ook invloed heeft op de bevalling en op het kindje. Ik heb toen een aantal boeken geleend van de cursusleidster over natuurlijk bevallen. Op zich fijn om me in te lezen hoe je dat kan bevorderen. Maaaaarrrr...in het heetst van de strijd gilde ik gewoon om een ruggenprik. Toen interesseerde het me echt niet meer. Uiteindelijk niet gekregen, want ik was thuis, de vk was er nog niet en ik was waarschijnlijk al veel te ver.

Ik wil de volgende keer ook gewoon weer thuis bevallen en ook zonder pijnbestrijding. Maar weer, zolang als het kan. Waarschijnlijk wil ik op een gegeven moment gewoon weer een ruggenprik. ;-D Aan de andere kant, ik weet nu ook dat er einde aan komt.

Gracie: wat een drukte zeg. Is het nu veel drukker met 3 dan met 2?

Collega’s reageerden heel leuk. De misselijkheid gaat heel goed. Ik ben nu 13 weken en merk wel dat het veel minder is geworden nu.
Alle reacties Link kopieren
Ik reageer een andere keer even op jullie hoor.

Dinsdag middag naar het ziekenhuis gegaan voor een ctg en hartfilmpje en dat was allemaal goed. Gesprek gehad over inleiden en datum geprikt voor de volgende ochtend 06:30.

Savonds nog even op de koffie bij m’n schoonouders gegaan en had toen al wat vaker voorweeën maar zette nog niks door. Savonds om 11 uur werden ze wat heftiger en om 12 uur begonnen met timen. Ze kwamen al vrij frequent om de 4/5 minuten en duurde gemiddeld een minuut. Ene wat korter en de ander wat langer. Rond half 4 naar het ziekenhuis gegaan omdat ik het écht niet meer trok. Half 6 zat de ruggenprik erin en toen ging het hard. Gister ochtend, 24-07-2019 om 09:52 is onze mooie dochter Mila Jade roepnaam Mila geboren. Even een fototje erbij geplakt 😍

Afbeelding

Nu al bijna 48 uur op de been, wakker vanaf dinsdag half 9 sochtends .. amper slaap gehad vannacht, denk totaal maar 1 of 2 uurtjes want mevrouw had vruchtwater ingeslikt en had echt last van oprispingen en haar darmpjes maar dan kijk ik naar dat snoetje wat dan heerlijk boven op mij ligt en dan is het het allemaal waard.

Jeetje dames wat zijn wij gelukkig. Echt alle clichés zijn waar !! ♥️♥️♥️
Alle reacties Link kopieren
Aah mo_niekk, wat een knappert!! Van harfe gefeliciteerd. Leuke namen ook!
Alle reacties Link kopieren
Ow wat een mooi plaatje! Van harte gefeliciteerd! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Moniek! Wat een mooie naam!
Alle reacties Link kopieren
Hoe zwaar en lang is ze? Het lijkt best wel op een flinke baby, maar ze zit in de maxicosi dus misschier vertekent dat.
Alle reacties Link kopieren
Oooh, wat fantastisch Moniek, van harte gefeliciteerd met jullie prachtige dochter!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven