Zwanger worden vanaf augustus

02-08-2018 20:55 1483 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tabel is gesloten!

Naam:Leeftijd:Ronde:NOD/UD:Bijzonderheden:
Lbtwee 29/44 4 25-11 1e kind
Lotus85 33/39 4 03-12 1e kind
Tinkeltje33 33/37 5 06-12 2e kind
Monkey123 29/33 4 15-12 2e kind
Luna-87 31/34 5 16-12 1e kind
Julietara 28/32 2 pauze 2e kind
Gracey30 33/33 :cheer2: 09-05 3e kind
Violetje 35/45 :cheer2: 25-05 1e kind
Fiona2018 31/35 :cheer2: 11-06 2e kind
Pavo07 28/33 :rose: - 2e kind
Mo_niekk 24/35 :cheer2: 16-07 1e kind
bam_1984 wijzigde dit bericht op 25-11-2018 13:38
95.89% gewijzigd
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Spannend Bam, dat je bijna weer gaat beginnen!

Hier verloopt het romantischer dan bij de eerste. Toen probeerden we echt elke 2 dagen seks te hebben en nu doen we het alleen als we er zin in hebben. Mijn libido is wel weer een stuk omhoog gegaan sinds ik geen spiraaltje meer heb, dat valt me echt op. Volgende keer maar geen spiraaltje meer denk ik.

Opvallend dat er verder niemand is die mee wil schrijven, augustus is geen tijd om zwanger te willen worden denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil wel meeschrijven maar we schrijven ook al in het starten zomer topic ! Gaan we daar toch gewoon verder met zn allen ;)
Alle reacties Link kopieren
Haha dat scheelt wel ja nu die kleine hier ook rondloopt. Minder tijd om er over na te denken. Maar als die op bed ligt dan denk ik aan niks anders. Nog 10 dagen tot nod

Wat fijn fiona dat het bij jullie wel romantisch gaat. Dat zou ik eigenlijk ook wel fijn vinden maar ik ben er te veel mee bezig denk ik om het op z'n beloop te laten.

Leuk pavo als je mee wilt schrijven. Het zomer topic is al super vol zie ik, dus dat wordt mij toch iets te druk denk ik. Hopelijk sluiten er nog een paar meiden aan.
Alle reacties Link kopieren
Hee pavo, hoe gaat het nu?

Ik vind dit ook wel leuk, een specifiek augustus topic.

Hahaha monkey, ik moet wel lachen. Mijn kids liggen ook altijd op tijd in bed en slapen dan ook echt dus de avond heb ik altijd voor mezelf maar dan ben ik vooral bezig met m’n serie en m’n chippies! Wil eigenlijk nog wel een paar kilo eraf voor ik zwanger raak, vorige keren kwam ik ong 25 kilo bij dus hoe lager ik start hoe beter :@@: :biggrin:
Misschien scheelt het ook wel dat ik nog niet na m’n eisprong zit, de eerste 2 weken zit je toch wat rustig op je stoel dan de 2 weken tussen eisprong en nod. Ik merk al verandering in de vochtigheid daar beneden dus heb ik donor geappt dat ik hem wellicht eerder nodig heb. We hadden vr za zo staan maar miss do al.. even afwachten :)
bam_1984 wijzigde dit bericht op 13-08-2018 14:43
0.19% gewijzigd
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik zou graag met jullie willen mee posten! Ik had me al aangemeld bij het 'Zwanger worden vanaf het najaar' topic, echter deze was vol en ik had toch best wel veel berichten gemist.

Mijn vriend en ik hebben besloten te stoppen met de pil. Ik ben sinds gisteren niet meer ongesteld en nu dus 'pilloos'. Een hele bewust, maar zeker ook spannende, keuze. Ik ben inmiddels een week of 6 aan de foliumzuur.

Wij zijn 31 & 34 jaar en wonen samen. Hebben het heel erg leuk en al vanaf het begin was heel erg duidelijk dat we beide graag kindjes willen. We zijn nu een jaar samen. Het wordt voor ons alle twee een eerste kindje! Spannend!

Leuk om elkaar hier op de hoogte te houden en spannend hoe het voor iedereen gaat lopen!

BTW: Je mag me prima opnemen in het lijstje! Mijn NOD is 5 september.
Dank voor de tip in het najaar-topic Luna :-)
Als jullie het goed vinden stap ik ook over. Dat is zo'n ontzettend vol topic dat ik het bijna niet meer bij kan houden.

Ik ben 33 (man is 34) en wij gaan voor de derde. Mijn derde in ieder geval en voor mijn man is dat de tweede. Ik heb een dochter van 7 uit een eerdere relatie waarbij ik co-ouderschap heb en samen met mijn huidige partner een zoon van 1 jaar en 9 maanden. En nu dus op voor nr. 3! Ondanks dat dit de derde keer is dat ik dit doorga, vind ik het toch weer onwijs spannend.

Ik ben afgelopen zaterdag met de pil gestopt en zit nu dus te wachten op de eerste menstruatie. Ik heb een lange cyclus van ca. 48 dagen dus mijn eerste NOD is pas rond 24 september vermoed ik.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Luna en Trijntje! :hello:

Ik schrijf inderdaad ook mee in het zomertopic Pavo, maar dat topic is al vrij vol en veel meiden zijn al zwanger of al een tijdje bezig.

Bam, wat fijn dat je je lichaam zo goed kent en daardoor weet hoe je cyclus is. Ik ben altijd aan de pil geweest of heb een spiraaltje gehad en bij mijn dochter was ik na de 2e ronde zwanger. Ik heb dus geen flauw idee wanneer ik vruchtbaar ben of wanneer mijn menstruatie bijna begint.
Alle reacties Link kopieren
Wat een gezelligheid ineens! Welkom dames

Bam: het scheelt inderdaad misschien dat in al na de eisprong zit, maaaaar ik ben ook gewoon super ongeduldig hoor. Zit een beetje in me.

Pfff ik moet ook nog wat kilos kwijt ofja dat zou niet verkeerd zijn. Ik kwam 16 kg aan maar was ook al 5 kg zwaarder dan normaal toen ik zwanger raakte. Ben nu wel weer alles kwijt maar mag nog wel wat vanaf.

Luna: welkom! Spannende tijd hé. Ik duim mee voor snel een positieve test. Ga je de bewust de eisprong zoeken of laat je het op z'n beloop?

Trijntje ook welkom. Wat leuk een derde kindje. Spannend ook weer. Je hebt dus binnenkort de eisprong als je net ongesteld bent geweest. Zelfde vraag als bij luna: laat je het op z'n beloop of ga je de eisprong zoeken?
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames!

Mag ik ook nog meeschrijven? Het lijkt me erg fijn om ergens mijn verhaal kwijt te kunnen. Ik zit nu op mijn werk, dus heb nog niet alles doorgelezen. Dat zal ik vanavond even doen.

Ik ben 23, mijn vriend ook. We wonen samen, maar waar ik erg bang voor ben is dat mensen ons te jong vinden. Bang voor beoordeling denk ik. Dat vind ik lastig.

Ik heb een erg onregelmatige cyclus en daarom ook nog geen idee wanneer mijn NOD is. Het zou ons eerste kindje worden. We zitten in ronde 1.

Zou iemand het voor mij in de tabel willen zetten?

Lijkt me erg leuk zo! 😊
Alle reacties Link kopieren
Monkey123 schreef:
13-08-2018 12:46

Luna: welkom! Spannende tijd hé. Ik duim mee voor snel een positieve test. Ga je de bewust de eisprong zoeken of laat je het op z'n beloop?
Een lastige vraag. Mijn vriend wil het liever wat op zijn beloop laten. Zelf denk ik gewoon dat het handig is om te weten wanneer het ongeveer is, zodat je iets gerichter te werk kan gaan. Hoe hebben jullie dit gedaan? Met temperaturen of met ovulatietesten? En vanaf wanneer doe je dat dus ongeveer? Ik ben sinds gisteren niet meer ongesteld.

Zelf ga ik er verder vanuit dat ik over 2 maanden zwanger kan zijn, maar dat het ook best 2 jaar kan duren. Natuurlijk wil je het liever zo snel mogelijk. Maar dat is niet iedereen gegund.
Alle reacties Link kopieren
Welkom allemaal! Gezellig! Ik heb jullie in de tabel gezet, als er iets aangepast moet worden hoor ik het graag! Hopelijk zijn jullie ook allemaal snel weer regelmatig ongesteld!

Aardbei, lekker boeiend, wat anderen ervan vinden. Als jullie het voor elkaar hebben en er klaar voor zijn is dat toch prima!

Ik gebruik altijd ovulatie testen. Bij de eerste ben ik wel gaan temperaturen maar dat vind ik zo'n gedoe, daar heb ik nu na 2 redelijk vlotte zwangerschappen geen zin meer in. Ik ken mn lijf ook wel inmiddels.
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Ik ga niet met ovulatietesten aan de slag. Ik ben bij beide zwangerschappen zwanger geworden door hormoonbehandelingen (met pillen). Ik heb een erg lange cyclus (48 dagen) en sla regelmatig een eisprong over. Gyn heeft na de eerste gezegd dat ik een volgende keer niet lang hoef te wachten met aan de bel te trekken maar gewoon een afspraak kan maken voor (wederom) hormonen. Dus ik wacht drie cyclussen af zonder ovulatietesten etc. en als het dan niet raak is en de cyclussen wederom zo lang zijn, ga ik naar de gyn.

@Aardbei: ik was op mijn 25e zwanger van de eerste en dat vonden mensen ook al vroeg. Maar als je basis goed is, zou ik me daar lekker niets van aantrekken.
Alle reacties Link kopieren
Wel een fijn idee dat jullie al een heleboel ervaring hebben. Voor ons is alles nieuw. Nu heb ik wel 2 vriendinnen met kinderen, maar je wilt ze ook niet lastig vallen met alles ;-)

Ik ben ongeveer 2 jaar geleden ook al eens gestopt met de pil. Gewoon omdat ik toen single was en de hormonen even helemaal zat was. Toen had ik gelijk een regelmatige cyclus van 28/29 dagen. Ik hoop dat dat nu ook het geval is.
Alle reacties Link kopieren
Vervelend trijntje! Wel fijn dat je meteen mag bellen. Hoelang duurde het dat je zwanger was?

Je kunt hier idd alles vragen Luna! :-D
~ It takes a rad mama to be a father too ~
De eerste keer ruim een jaar zelf geprobeerd. Toen kreeg ik hormonen en was het de eerste keer daarna gelijk raak. De tweede keer ben ik ook na 3 cyclussen naar de gyn gegaan, kreeg ik hormonen en toen weer gelijk raak. Dus I :heart: hormonen ;-)

Haha, kom maar op Luna als je vragen hebt.
Mag ik ook meeschrijven?
Ik ben 31 en man 33 dochter van bijna 2.

6 weken terug gestopt met de anticonceptie. Vorige maand was man in het buitenland voor werk tijdens mijn ovulatie, dus zag dat ala wen proefmaandje haha
Als het allemaal klopt heb ik rond vrijdag weer een eisprong ;-)
Alle reacties Link kopieren
Helaas nog geen tijd voor mij om te kunnen proberen.. Eerst een ander huis kopen en dan hopelijk beginnen.

Door mijn klapperende eierstokken zit ik in dit topic, ben er zo veel mee bezig! Ik lees dus lekker mee, en hoop volgend jaar in een topic mee te kunnen kletsen over de pogingen :)

Succes allemaal!
Alle reacties Link kopieren
O dat is fijn Trijntje! Mag ik vragen waarom je (dan) toch weer eerst zelf wil proberen?
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Wauw Trijntje, dat klinkt erg hoopvol!

Ergens in mijn hoofd zit toch nog altijd een stemmetje die denkt dat het niet gaat lukken. Dit komt ook omdat ik opgegroeid ben met het idee dat het erg lastig is om kinderen te krijgen. Mijn ouders hebben er een jaar of 6 over gedaan om mij te krijgen.. uiteindelijk wel gelukt met het berekenen van de ovulatie door de gyn en sex hebben op verplichte tijdstippen (op de 2 a 3 uur nauwkeurig).

Natuurlijk hebben wij dit er ook voor over als dit zou moeten. Maar het zou fijner zijn wanneer dit niet nodig is :-)

Welkom Meme!
Alle reacties Link kopieren
bam_1984 schreef:
13-08-2018 11:22
Hee pavo, hoe gaat het nu?

Ik vind dit ook wel leuk, een specifiek augustus topic.

Hahaha monkey, ik moet wel lachen. Mijn kids liggen ook altijd op tijd in bed en slapen dan ook echt dus de avond heb ik altijd voor mezelf maar dan ben ik vooral bezig met m’n serie en m’n chippies! Wil eigenlijk nog wel een paar kilo eraf voor ik zwanger raak, vorige keren kwam ik ong 25 kilo bij dus hoe lager ik start hoe beter :@@: :biggrin:
Misschien scheelt het ook wel dat ik nog niet na m’n eisprong zit, de eerste 2 weken zit je toch wat rustig op je stoel dan de 2 weken tussen eisprong en nod. Ik merk al verandering in de vochtigheid daar beneden dus heb ik donor geappt dat ik hem wellicht eerder nodig heb. We hadden vr za zo staan maar miss do al.. even afwachten :)
Lief dat je het vraagt! Gaat wel oké. Nog aardig bloedverlies en wat krampen, maar het lijkt nu iets minder heftig te worden gelukkig. Verloskundige vandaag even gebeld, even afwachten tot vrijdag. Daarna eventueel nog een echo om te kijken of alles schoon is.
Alle reacties Link kopieren
Als jullie het prima vinden, schrijf ik hier ook graag mee. Aangezien ik nu een vroege miskraam heb in ronde 2, voelt het alsof we weer opnieuw moeten beginnen (en dat is ook zo natuurlijk..)

Leuk dat er hier aantal voor 2e/3e kindje gaan!

NOD is hier dus nog onbekend. Ik wil deze maand wel ovulatietesten gebruiken, aangezien cyclus misschien in de war is. Uitgaande van mijn vorige cyclussen zou het rond 8 september moeten zijn.

Aardbei, ik was bijna 26 toen dochter geboren werd. Ik herken wel wat je zegt. Was ook erg bang voor reacties over mijn leeftijd. Mja als je alles aardig op de rit hebt en een stabiele relatie.. waarom wachten? Ik zie er nu wel de voordelen van in :-D.

Trijntje84, wat fijn dat je zo snel zwanger was met behulp van hormonen! Hopelijk deze keer niet nodig :).
@Bam: ik wil eerst zeker weten of mijn cyclus weer zo raar lang is. Dat zullen ze toch wel weer vragen in het ziekenhuis vermoed ik. En 3 cyclussen zijn zo voorbij. Heb de hormoonpillen van de vorige zwangerschap nog staan maar durf het niet aan die nu te nemen. Ze zijn niet over datum maar wel al 2.5 jaar oud. Vraag toch maar nieuwe.
Luna, 6 jaar is wel lang zeg. Hopelijk gaat het bij jullie voorspoedig. En gelukkig kunnen ze heel veel tegenwoordig om te helpen als het minder voorspoedig gaat
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk pavo, altijd goed! Hopelijk pakt je lijf het snel weer op. Sterkte iig!

Trijntje, 3 cyclussen duren lang als je een kinderwens hebt, laat staan als ze zo lang duren :biggrin: maar knap dat je er zo in staat!
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Aardbei zoals de rest zegt moet je er niks van aantrekken. Je moet doen wat goed voelt.

Luna spannend inderdaad als het bij je ouders zolang heeft geduurd. Gelukkig zegt dit niks over jullie. Hopelijk snel raak.

Pff pavo wat ontzettend verdrietig van je miskraam. Je bent vaak wel extra vruchtbaar na een zwangerschap dus wie weet deze ronde wel weer raak. Ik hoop 't voor je! Bij mij na m'n miskraam was ik ook direct weer zwanger zonder ongesteld te worden.

Pff trijntje ik vind 3 cyclussen ook lang maae dat is ook vooral omdat ik zo ongeduldig ben. Fijn dat jij er anders in staat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven