Zwanger worden vanaf december 2017

28-11-2017 16:20 903 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vriend en ik hebben besloten om vanaf december voor ons eerste kindje te gaan!
Het lijkt me leuk om hier met mensen te kletsen over alles wat hierbij komt kijken.

NaamLeeftijdHoeveelste kindRondeNODBijzonderheden
Appeltje30 29 / 32 1ste 5 1-5
Bibi321 29 / 30 1ste 6 25-4
Celenne 32 / 37 1ste 5 17-5
Margriet26 25 / 25 1ste 3 24-4
Bloomaday 1ste 2 23-4
Evelien_88 30 / 31 1ste 5 11-5
Loekieloek3 28 / 38 1ste 7 5-3
Rein1986 31 / 31 1ste 4 18-5
Roffa38 38 / 40 1ste 6 17-5
Yellow-89 28 / 31 2de 1
SMJ91 25 / 34 1ste 1 31-5
Maikiex 21 / 35 1ste 1
Zwangeren
NaamLeeftijdHoeveelste kindUitgerekendGeplande echoGeslacht
Jentelente 28 / 30 2de :cheer2:
poezels 32 1ste 24-9 :cheer2:
bozz 30 / 32 1ste 25-11 :cheer2: 14-5
bozz wijzigde dit bericht op 03-05-2018 11:38
84.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@poezels nog steeds niets noppes nada
Alle reacties Link kopieren
Jammer Bloomaday!

Hier volgens app vandaag eisprong. Heb nog niets gevoeld. Ben benieuwd of ik weer zoveel pijn krijg als vorige maand.
Alle reacties Link kopieren
Bloomaday, we lopen vrij gelijk. Ik zit vandaag op dag 30. Omdat het ook mijn eerste ronde is na het slikken van de pil heb ik geen idee hoe lang mijn natuurlijke cyclus duurt. Als ik dit weekend nog niet ongesteld ben ga ik toch maar mijn eerste test doen.
Alle reacties Link kopieren
@margriet26 fijn om iemand te hebben bij wie op dit moment hetzelfde geval is. Vandaag dag 34. Ik ga morgenochtend toch nog maar een test doen.
Alle reacties Link kopieren
@yellow-89 pijn van de eisprong? Voel je dat zó goed?
Alle reacties Link kopieren
@bloomaday, ja op de dag van de eisprong zak ik bijna door de grond van de pijn. Of als ik bijv over een hobbel rij met m'n auto of ga zitten op een stoel voel ik dat super goed onder in m'n buik.
Alle reacties Link kopieren
@yellow-89 O jeetje! Nouja positieve is wel dat je overduidelijk weet wanneer je eisprong is maar geen pretje!
Alle reacties Link kopieren
Ja dat wel. Maar nu geen enkel pijntje en moet toch echt ergens afgelopen dagen eisprong hebben gehad.

Bozz inmiddels weer thuis? Zie dat vandaag je nod is en ook van vdwendy! Kan zijn dat ik al ff wat heb gemist...

Hoe gaat het met de zwangere? Al kwaaltjes?
@bozz en @vdwendy spannend....al getest?
@yellow ik slaap slecht en het rommelt een beetje maar verder helemaal prima!
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het goed gaat! Al een afspraak staan bij de verloskundige?
Ja op 5 februari!
Alle reacties Link kopieren
Spannend! @Roffa38
Alle reacties Link kopieren
Oeh yellow, weer op ‘t wachtbankje... succes!

Bozz en Wendy, spannend!

Hier alles prima. Ben wat overgevoelig, trek me alles erg aan. Verder niet zoveel bijzonders. Vandaag begonnen met moeders voor moeders. Maakt het ook weer wat echter. Ik vind het nog lastig te geloven.

Hoe was de wintersport bozz? Ik mag bijna, nog 5 weken :hyper:
Alle reacties Link kopieren
@margriet26 en bij jou al wat? Ik ben nog steeds niet ongesteld (6) Gisteren getest maar die is mislukt. Ik denk morgen nog maar een keer testen.
Alle reacties Link kopieren
Hoezo is die mislukt bloomaday? Had je de test niet goed gedaan?

Agrhh super chago irritant meisje hier vandaag. Lig nu ff uitgeput op de bank. Ook ff uitrusten nu ze op bed ligt.
Alle reacties Link kopieren
@yellow-89 Ja, heel raar. Ik deed voor het eerst een 2v5 Kruidvat test. Er verscheen niet echt een controle streep en hij werd helemaal roze gevlekt.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook nog steeds niet ongesteld. Heb vanmorgen een test gedaan, maar die was negatief.
hey dames! Hoe is het met iedereen? Ik zie dat er weer wat NOD aankomen, spannend hoor!

Voel je je al weer wat beter nu Yellow?

En is de andere test wel geluk Bloomaday? gek dat hij mislukte? Ik wist niet dat het kon.

En jammer Margriet, maar je cyclus komt vast op gang. Het kan even duren.

Naast het nodige gerommel in mijn buik en wat vlagen van misselijkheid voel ik me nog vrij goed. Nu begin ik wat vermoeider te worden omdat ik slecht slaap. Lekker tegenstrijdig is dat, super moe, mega slecht slapen.
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Fijn om met iedereen mee te lezen. Spannende tijden beginnen weer aan te breken als ik de tabel zo zie.

Ik heb deze week heel veel gesprekken gehad, o.a. met partner en ouders over kinderen en of we dat gaan redden. Zelfs op mijn werk begon iemand er spontaan over...

Hoe dan ook, na veel praten zijn we er wel over uit dat we kinderen zouden willen als het lukt. En na gesprekken met familie dat er ook geen reden is om het uit te stellen nu. Het verloop van het ziek zijn is grillig, maar het gaat niet ineens veel slechter of beter worden. En mensen willen ons graag helpen. Heel fijn.

Dus, we willen er toch voor blijven gaan. Zelfs ovulatietesten gekocht omdat ik het idee heb dat mijn cyclus nog niet echt op gang is. Tot nu toe 3 negatieve testen, we zullen zien. Mijn nod is in elk geval 6 februari . We gaan het zien!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!
Ik was nieuwschierig of er nog een plekje vrij is, zo ja dan schrijf ik graag mee :-)
Zelf ben ik 28 en mijn partner 38,
Eerste kindje voor mij en voor mijn partner 2e.
We zijn in september gestopt met de gedachten ‘ het komt wanneer het komt..’ maar onbewust ben ik er toch veel mee bezig!
Ik hoor graag of ik met jullie kan meelezen en schrijven!
Alle reacties Link kopieren
Nou, dat was eens maar voorlopig niet weer met dat ovulatietesten: mijn man blijkt er niet goed tegen te kunnen. Dus zodra die test positief was, lukte het allemaal ineens niet meer. Geen wachtbankje voor mij dus deze maand.
Voortaan zal ik dus maar mijn best doen te zorgen dat mijn man geen idee heeft van waar ik in mijn cyclus zit, maar zelfs dat is lastig want hij rekent dingen uit voor hij zelfs maar door heeft dat hij dat doet. :/. Het suffe is dat het met die kinderwens zeker wel goed zit. Alleen de druk van "nu is een gunstig moment" werkt kennelijk ontzettend averechts.

En nu zit ik met een frustratie die ik niet zo goed kwijt kan, want ik wil natuurlijk niet nog meer druk op hem leggen. Hopelijk is alles na de vruchtbare periode wel weer in orde.
Alle reacties Link kopieren
hallo Dames,

ik ben weer terug van wintersport en zie dat er veel veranderd is! Gefeliciteerd Roffa!! :cheer2: Wat fijn zo snel!

En welkom nieuwe mensen.

Hier helaas ongesteld geworden tijdens de wintersport. Ik heb daardoor het idee dat mijn luteale fase te kort is, maar hij wordt wel langer heb ik het idee. Nja, ik ga er dus in ieder geval maar bij temperaturen om het allemaal zeker te weten. Kan namelijk ook komen van het stoppen met de pil en dat het langzaam bijtrekt. We zien het wel.

@Celenne, wat vervelend dat het dus niet is gelukt deze maand! Wel lastig al die druk ineens ja, een soort van nu of nooit situatie ofzo als je test positief wordt.

@Boemelen, wat een heftig verhaal! Wel goed dat je heb gepraat met mensen in je omgeving en dat je nu toch het idee hebt dat het kan...

@poezels. Fijn dat je je nog aardig goed voelt. Hopelijk blijft dat ook zo dan! Nu alleen nog even wat beter slapen...

@Jentelente, de wintersport was echt heel erg goed! Lekker weer aan het begin van de week, toen een sneewstorm en daarna nog een paar dagen fantastische sneeuw. :-) Leuk dat jij binnenkort ook gaat! Hoe voel jij je nu dan? Al wat meer kwaaltjes of voel je je nog goed?

Ik ga vanavond de tabel aanpassen en de nieuwe mensen toevoegen. Dan kan ik ook nog even reageren op de rest.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ook maar even een aparte tabel bij gemaakt voor de zwangeren onder ons.
En nu maar hopen dat die andere tabel snel leger wordt en iedereen zicht kan aansluiten bij die zwangeren tabel.

Ik sta trouwens ook wel open voor een gesloten facebook groep. Ik weet niet hoe dat werkt, maar als dan inderdaad niemand anders dat kan zien lijkt het me wel leuk.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je het leuk hebt gehad Bozz!

Welkom nieuwe dames!

Heftig boemelen, het zijn ook geen kleine beslissingen.

Dames ik heb een ovulatietestvraag.
Vanochtend met ochtend urine een test gedaan. Hele donkere controle streep en een duidelijk lichtere teststreep. Zojuist opnieuw een test gedaan met een lichtere controlestreep als vanochtend maar de teststreep lijkt wel zelfde kleur te hebben als die controlestreep. Is dit een postitieve test?
Alle reacties Link kopieren
@bozz, wat fijn dat je zo’n goede vakantie hebt gehad! Jammer dat je ongesteld bent geworden... volgende ronde beter!!

@bibi, ik heb nog geen ovulatietesten gebruikt, dus uit ervaring kan ik niet spreken. Ik heb wel gelezen dat je het beste einde ochtend en in de avond een keer kan testen en dat je beter niet met ochtendurine kunt testen. Misschien morgen einde ochtend nog eens testen om te kijken of de teststreep nog donkerder is? Voor de zekerheid al wel vast knuffelen met je man ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven