Zwanger worden vanaf december 2017

28-11-2017 16:20 903 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vriend en ik hebben besloten om vanaf december voor ons eerste kindje te gaan!
Het lijkt me leuk om hier met mensen te kletsen over alles wat hierbij komt kijken.

NaamLeeftijdHoeveelste kindRondeNODBijzonderheden
Appeltje30 29 / 32 1ste 5 1-5
Bibi321 29 / 30 1ste 6 25-4
Celenne 32 / 37 1ste 5 17-5
Margriet26 25 / 25 1ste 3 24-4
Bloomaday 1ste 2 23-4
Evelien_88 30 / 31 1ste 5 11-5
Loekieloek3 28 / 38 1ste 7 5-3
Rein1986 31 / 31 1ste 4 18-5
Roffa38 38 / 40 1ste 6 17-5
Yellow-89 28 / 31 2de 1
SMJ91 25 / 34 1ste 1 31-5
Maikiex 21 / 35 1ste 1
Zwangeren
NaamLeeftijdHoeveelste kindUitgerekendGeplande echoGeslacht
Jentelente 28 / 30 2de :cheer2:
poezels 32 1ste 24-9 :cheer2:
bozz 30 / 32 1ste 25-11 :cheer2: 14-5
bozz wijzigde dit bericht op 03-05-2018 11:38
84.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gezellig Bibi :)

Wanneer verwacht je een ovulatie Roffa? Deze dagen?
Ja waarschijnlijk dinsdag, ik gebruik Clue. Ik zie dat sommige verzekeraars verandering toestaan en andere zijn strenger. Goed naar kijken dus!
Alle reacties Link kopieren
Hallo Bibi, gezellig dat je ook meeschrijft!
spannend dat je nu af moet wachten om te kijken of het is gelukt deze maand...

Ik gebruik ook de app Flo. Ik vind die extra informatie heel handig en leuk om te lezen. Verder is hij ook overzichtelijk en makkelijk in gebruik.

Ik ga wel wisselen van verzekering, maar dat komt meer doordat ik daar dan korting krijg vanuit mijn werkgever. Ik neem er een aanvullende verzekering bij, zodat ik extra verzekerd ben voor de zwangerschap en bevalling. Dan hoop ik natuurlijk wel dat ik in 2018 moet bevallen. :p

Ik heb deze week mijn vruchtbare dagen. Ik weet niet precies wanneer, maar dat zie ik vanzelf aan de ovulatietesten, dus we gaan gewoon om de dag seks hebben vanaf nu :)
Alle reacties Link kopieren
Bozz: Zeker spannend! En nu begint het wachten.. Zit wel bij elk pijntje/krampje na te gaan of dat iets betekent. Ben er veel mee bezig merk ik ☺.
Flo is inderdaad erg fijn in gebruik, noteer elke dag mijn symptomen. Is wel makkelijk met bijhouden en herkennen van je cyclus.
Zit me wel af te vragen of mijn ovulatie overeenkomt met de app. Heb geen testen gebruikt, maar heb echt dagenlang een zeurderig gevoel onderin gehad rond de ovulatie. Nog steeds trouwens. Mocht het deze keer niet gelukt zijn, ga ik wel testen halen! Jij succes (en plezier 😉) deze dagen!
Alle reacties Link kopieren
Oeh dat wachtbankje duurt zo lang he?!

Ik begin morgen met foliumzuur. Het wordt wel weer steeds echter. Heb wel moeite met dat ik, als het lukt, weer mijn lijf 'af moet staan', maar we willen zo graag nog een kleintje. Begin steeds meer aan het idee te wennen wel.
Alle reacties Link kopieren
Jentelente: ja dat wachtbankje is verschrikkelijk! Nog 12 dagen...
Met foliumzuur wordt het al wat echter inderdaad. Spannend allemaal he!
Alle reacties Link kopieren
Elke keer weer spannend dat wachtbankje.. zou het dan nu raak zijn. Klopt het wat ik voel, zouden het signalen zijn. aaaaah spannend :)

Ik vond dat zwanger zijn echt heerlijk Jentelente (ondanks de vele kwaaltjes), maar begrijp je ook als je zegt dat je je het idee hebt je lijf af te moeten staan.
Maar heb er al weer zoveel zin in!!

Werken jullie allemaal fulltime?
Ik ben na mijn zwangerschap terug gegaan van 5 naar 3 dagen, dat is wel een goede combi vind ik. En alles loopt wel soepel nu.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk ook fulltime ja, maar denk dat 3 dagen inderdaad een mooie optie zal zijn als het eenmaal zo ver is ☺
Alle reacties Link kopieren
Ik werk ook fulltime. Ik weet nog niet precies hoe ik het wil gaan doen eigenlijk. Ik denk dat ik die knoop wel ga doorhakken als ik zwanger ben.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie tips over de zorgverzekering...

Ik werk 32 uur, fulltime contracten worden niet meer gegeven. Ik werk onregelmatig met wisselende diensten.

Ik heb me voorgenomen om 24 uit te gaan werken als we een kindje hebben.
Fijn, mag ik ook meedoen?
Man en ik zijn bezig aan ronde nummer 2.
Heel erg spannend allemaal! Vorige cyclus was 36 dagen, ik hoop nu op een kortere!

Ik ben 29 en mijn man is er 30. We zijn nu al enkele jaartjes getrouwd, hebben verder alles goed op orde, dus nu is het tijd voor de volgende stap.
Alle reacties Link kopieren
Gezellig cactus!

Ik ben ook van 5 naar 3 dagen gegaan. Eerlijk gezegd wat weinig voor wat ik moet (wil) doen.
Maar 'voor thuis' wil ik niet meer dagen werken.
Zo gezellig om thuis te zijn!
Alle reacties Link kopieren
Leuk cactuss, wanneer verwacht je je ovulatie of heb je een onregelmatige cyclus?

Hoe staan jullie partners er trouwens in? Zijn ze echt pro actief betrokken en dat weten ze wanneer je ovulatie is enzo?
Of laten ze jullie gewoon je gang gaan en horen ze het wel wanneer het raak is?
Alle reacties Link kopieren
Leuk Cactuss :)

Mijn partner wil zelf wel graag weten wanneer mijn ovulatie en en we de meeste kans maken. Komt waarschijnlijk omdat hij al iets langer kinderen wil dan ik.

Hoe is dat bij jullie dan Bibi?
Alle reacties Link kopieren
Mijn partner heeft wat dat betreft heel lang onder een steen geleefd 😅. Er is een hele wereld voor hem opengegaan! We zitten nu voor het eerst op het wachtbankje en hij vraagt dagelijks of ik al wat voel, hoelang we nog moeten wachten op een test etc. Echt omgeslagen dus!
Mijn vriend moedigt mijn ovutesten aan hoor. Elke ochtend ‘En’? Moet ik wel steeds nee zeggen. Ontpillen gok ik zo. Temperatuur is elke dag rond de 36 graden. Ik heb vandaag maar lekker aan de rauwmelkse kaasplank geknabbeld :p
Ik werk 5 dagen en mijn partner 3. Hoor je niet vaak toch? 😁
Alle reacties Link kopieren
Haha Roffa dat hoor je inderdaad niet vaak. Maar maakt niet uit toch.

Hier leeft partner ook wel mee met wanneer ong de ovulatie plaatst vind maar is er wel minder mee bezig als dat ik ben.
Voor mijn vorige zwangerschap heeft hij op den duur zelfs minder bier moeten drinken van mij :p maar zover ben ik nu nog niet. Haha
Bedankt allemaal!

Ik denk dat mijn ovulatie er wel zit aan te komen, ik zit nu op cyclus dag 14, maar na mijn eisprong heb ik altijd gevoelige tepels, dus daarna kan ik het pas met zekerheid zeggen!

Wij willen geen ovulatietesten gebruiken, ik heb soms de neiging om obsessief bezig te zijn met dingen en dat wil ik nu net niet!
Ik heb een vriendin die bijna twee jaar bezig is, ze zit ook al in de MMM en ze nemen nu een pauze omdat ze het niet meer trekken. Echt verschrikkelijk! Dan denk je even, het kan ook zomaar bij ons gebeuren.

Mijn man is rustig en rationeel, gelukkig zijn we nog vaak actief in bed, dus hopelijk pikken we zo wel eens mijn eisprong mee! Ik weet wel dat ie dacht dat het van de eerste keer raak zou zijn, nouja, toch bij ons niet :-D !

Ohja, ik werk ook fulltime, man ook, we plannen niet om minder te werken, misschien bij een tweede.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, mag ik ook met jullie meedoen?

Aanstaande vrijdag gaat mijn Nuvaring eruit en gaan wij er ook voor! Mijn plan is natuurlijk om er heel relaxed in te staan en voorlopig nergens op te rekenen. Maar in de praktijk weet ik natuurlijk ook dat dat niet altijd zo werkt :biggrin:
In februari trouwen wij, dus ik heb de eerste of misschien zelfs de eerste twee rondes genoeg afleiding voor mezelf georganiseerd.

Ik ben 35 en dit wordt de eerste.

Oh en ik werk 32 uur en blijf dat doen met af en toe wat extra ouderschapsverlof. Aanstaande gaat van 5 naar 4 dagen als het zover is.
Alle reacties Link kopieren
Cactuss schreef:
06-12-2017 09:05
Ik weet wel dat ie dacht dat het van de eerste keer raak zou zijn, nouja, toch bij ons niet :-D !
Die van mij claimt ook dat het met zijn kwaliteitssperma zo gepiept is... Nou, we gaan het zien.... ;)
Volgens mij denkt elke man dat hij superzwenmers heeft 🤣
Ik heb zorgverzekeringen zitten uitpluizen. Voor als je zwanger wil worden/zwanger bent komt Delta lloyd compleet er zeer goed uit. Dus ik stap maar over denk ik:)
Alle reacties Link kopieren
Mijn man zei gelijk ' misschien hebben we nu wel een kindje gemaakt' na de eerste keer seks zonder anticonceptie. :rofl:
Gelijk maar even uitleg gegeven over de cyclus en ovulatie.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha ach het kan geen kwaad 😂

Vroeg me even af bij de dames die voor een tweede kindje gaan wat jullie eerste zwangerschaps symptomen waren? Merkte jullie al iets voor de NOD of later pas?
Leuk een nieuw topic! Zou ik mee mogen schrijven?

Ik ben in november gestopt met de nuvaring en zou zo ongeveer een deze dagen ongesteld moeten worden (of juist niet haha).

Ik zit nu op dag 30 volgens mijn app, maar geen idee hoelang de hormonen van de nuvaring nog in mijn lichaam rondzwerven natuurlijk.

Heb wel dat ik al van alles voel. 3 jaar terug had ik dat ook zowat elke maand, maakte mezelf gek haha, probeer het nu wat minder aandacht te geven. 3 jaar terug zijn we 5/6 rondes bezig geweest zonder anticonceptie, door een ingrijpende gebeurtenis toen toch maar weer anticonceptie gaan gebruiken (omdat ik me niet goed voelde, rouwverwerking), ben toen de nuvaring gaan gebruiken als AC omdat ik begreep dat deze gerichter hormonen afgeeft dan "de pil"

Nu dus gestopt en vind het wel spannend! Moet het wel wat proberen los te laten denk ik maar dat lukt nietttt haha
Ik hoor graag of ik mee mag schrijven :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven