Zwanger worden vanaf december 2019 *nieuw*

17-01-2020 10:40 748 berichten
:cheer2: Wil je zwanger worden vanaf december? Schrijf dan gezellig mee!


NaamLeeftijd# KindNOD / zwangerBijzonderheden
Selene321....
Suusy31107-01
Snunnie29118-01
Gelukszoeker31105-02
Wishfulthinking36126-02
Sneeuwwitje32207-02
Luikje32107-02
HartjeJynx24123-01
Elisabert352..
BabyGroot28130-01Onregelmatige cyclus
Millie9128112-02PCOS
ASP?2..
Vosje198732109-01
NOD = Niet Ongesteld Dag, dus de dag dat je eigenlijk ongesteld had moeten worden.
DPO = Days Past Ovulation, hoeveelheid dagen na je ovulatie.
:duckie: = Tuurteststreep
:cheer2: = Zwanger!
UD = Uitgerekende datum
Wachtbankje = De dagen tussen eisprong en NOD. +/- 14 dagen.
Foto’s via: https://www.mupload.nl/ en dan de link copy/paste.

Wij klussen niet ;)
anoniem_63ad89762d6fc wijzigde dit bericht op 17-01-2020 10:40
2.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sunshine blijft lastig hè? Dat loslaten. Gelukkig heb je veel afleiding, dat werkt vaak het beste! Hopelijk heb je snel een positieve test in handen.

Selene bedankt, je bericht ontroerd me!
Balen dat je menstruatie nog niet op gang is en de testen wit. Wel fijn dat je dokter zo meedenkt! Hopelijk ben je dan toch nog snel zwanger.

Hartjejynx balen dat de operatie is uitgesteld zeker omdat hij er last van heeft! Aan de andere kant moet je er ook niet aan denken dat hij geopereerd is en dan Corona eroverheen krijgt.
2021 baby zou natuurlijk ook prima zijn! Maar wie weet, wordt je toch nog verrast deze maand.

Sneeuwwitje en? Al een menstruatie of een positieve test? Lastig hè, als je niet weet waar je aan toe bent... hopelijk is het snel duidelijk. Zou prima kunnen dat je vroege miskraam alles een beetje ontregelt heeft natuurlijk.

Luikje ja rare tijd hè? Drukte op het werk herkenbaar! Is het wel te doen met je werk? Of is het teveel drukte? Wie weet wordt je verrast.

Windgong een ritme is ook fijn ;-) laten we hopen dat we snel weer ons eigen ritme kunnen aannemen.

Ik heb mijn berichten even aangepast. En de situatie van nu er even uitgehaald. Bedankt voor jullie lieve en medelevende berichtjes!
Hier keert de rust wat terug, al blijft het de komende tijd natuurlijk spannend. Dit weekend hoef ik niks, dus ik zit nu ook heerlijk in de zon in de tuin. Weer even opladen voor een drukke week!
Morgen begin ik met de ovulatietesten, dag 13. En ben heel benieuwd hoe ik dat ga vinden.

Iedereen een fijn weekend! Blijf gezond en geniet waar kan van het mooie weer :sun:
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gisteren toch ongesteld geworden. Erg jammer, weer een ronde verder en een maand wachten... Als "cadeautje" heb ik ook weer een schimmelinfectie, zo irritant. Ik heb wel het gevoel dat ik er nu op tijd bij ben. Dus hoop dat ik er zo snel van af ben.
Daarnaast ook gehoord van een vriendin dat zij in verwachting is van de tweede. Heel leuk voor haar (bij eerste zwangerschap heeft ze diverse miskramen gehad), maar maakte me toch een beetje verdrietig.
Ik weet dat als ik eenmaal zwanger ben deze maanden zo weer vergeten zijn, maar als je er midden in zit komen er veel emoties bij kijken...

Gelukkig is het lekker weer, dus wij zijn veel buiten in de tuin nu :sun:

Veel succes met de ovulatietesten Snunnie. Ik ga ze nu toch ook maar bestellen denk ik.

Even afwachten voor jou dus Luikje. Maar snap dat als je heel druk bent met je werk dat je wel even wat anders aan je hoofd hebt.

Wat vervelend HartjeJynx dat je vriend nu nog langer moet wachten op de operatie. En super lastig ook met je studie. Ik ben sinds vorige zomer klaar en daar ben ik heel blij mee, want het is nu wel heel ingewikkeld allemaal.

Fijn dat de huisarts mee dacht Selene en fijn dat je niet een jaar hoeft te wachten.
Alle reacties Link kopieren
Sneeuwwitje wat balen zeg! Helemaal ook nog van de schimmelinfectie. Heel herkenbaar! Ik had het eerder ook heel vaak en vaak ook bij mijn menstruatie. Nu gelukkig al eventjes geen last van, even afkloppen wel.
Hopelijk ben je er snel van af! :hug:
Alle reacties Link kopieren
En daarbij zijn je gevoelens ook volkomen logisch! Je hebt een grote wens, dat dat nu nog gelukt is en bij iemand anders wel maakt je verdrietig, je wil zelf ook graag! Hopelijk komt de wens snel uit. En inderdaad het weer is heel fijn. Lekker van genoten ?
Alle reacties Link kopieren
Wat jammer @sneeuwwitje... en dan ook nog zo’n aankondiging. Ik sluit me aan bij Snunnie, erg logisch dat je daarvan verdrietig wordt. Het is bij jullie ook zo gewenst! Het kan heel confronterend zijn. In mijn directe omgeving veel zwangeren en het kost me steeds meer moeite om spontaan te reageren op alle foto’s en verhalen etcetera...

Ook hier niet gelukt deze ronde. Ik voel dat de ongesteldheid eraan komt en had zojuist een witte test (wilde graag wat zekerheid en had vooral zin in een extra kop koffie, of twee, haha!). Het begint een soort van te wennen ofzo, de teleurstelling elke maand. Gek is dat.

Succes met het zoeken naar je eisprong Snunnie:) wel toepasselijk zo, met de paasdagen in het vooruitzicht! haha!
Hmm jammer Snunnie en Luikje!

En je gevoel is heel herkenbaar hoor Snunnie - dat had ik ook. En dan kwam erbij dat ik het heel graag wou maar er geen partner was. Mag je best even aan toegeven. Wil niet zeggen dat je het haar niet gunt, maar jezelf ook gewoon vooral :)

Geniet van je extra koffie Luikje!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Selene, dat de huisarts je geen jaar laat wachten. Hopelijk heb je na 1,5 maand, al wat meer duidelijkheid!


Het is inderdaad grappig dat we gelijk lopen Hartjejynx. Ik ben benieuwd wat het gaat worden.

Wel vervelend, dat de operatie van je vriend is uitgesteld. Kan het dan geen kwaad dat hij zo lang rondloopt met metaal in zijn hand?

Klopt Luikje, het is inderdaad fijn dat ik genoeg om te doen heb. Dan gaat de tijd wel voorbij.

Leuk hoe je het zegt Windgong, dat je langzaam een corona ritme aan het ontwikkelen bent. Alhoewel het mij ook wel makkelijk afgaat - goed heb nog geen kinderen-, ben ik er wel klaar mee! Hopelijk is dit alles weer snel voorbij.

Het loslaten blijft inderdaad wel lastig Snunnie, alhoewel het de ene dag natuurlijk beter gaat dan de andere. Maar goed, we blijven hoop houden!

Begrijpelijk hoor Snunnie , dat je je verhaal hebt aangepast. Hopelijk heb je snel een positieve ovulatietest!

Jammer, Sneeuwitje, dat je ongesteld bent geworden én een schimmelinfectie hebt opgelopen. Hopelijk ben je snel weer beter!

Logisch, dat de zwangerschapsaankondiging van je vriendin, je een beetje verdrietig heeft gemaakt. Ja, die emoties zijn niet niks! Hopelijk, kun jij ook snel aankondigen dat je in verwachting bent van de 2de ;-)

Jammer Luikje , ik loop een paar dagen achter, maar in je vorig bericht klonk je zo hoopvol! Je gevoel over de tereurstelling, dat snap ik helemaal. Laten we hopen, dat het snel wel raak is, en je teleurstelling plaats kan maken voor blijdschap!

Nog even Seaofdreams, en je eerste echo komt eraan! Heb je je echo in de ochtend? Of moet je er wat langer op wachten?

Hier, is mijn spannende week aangebroken. Aan het einde van deze week, weet ik met zeker of ik zwanger ben ja of nee. Mijn gevoel is een beetje dubbel, maar ik heb ervoor gekozen om het los te laten, en alsnog hoopvol te blijven. Ik zei vanochtend al tegen mijn man: 'wat het ook is, het is oké'. Ik merk dat hij de teleurstelling soms harder tot zich neemt dan ik, vooral omdat hij ook zo graag vader wilt worden. Wetende dat ik in het verleden een miskraam heb gehad en recent een vroege miskraam, gaat hij dan ook denken dat het aan hem ligt, als het niet raak is. Dat vind ik best wel moeilijk.

Voor degene die een partner hebben, hoe gaan jullie om met hun teleurstellingen rondom het zwanger worden?
Oooh Sunshine wat een spannende week! Goede instelling om het een beetje los te laten. Hoe dan ook over een week zullen jullie het weten :) Ik heb natuurlijk geen partner, maar denk dat zolang je met elkaar blijft praten, gevoel kan uiten en dan ook van elkaar accepteert je al ver komt? Teleurstelling mag er zijn, dat geeft aan hoe groot de wens is van beide. En ik kan me voorstellen dat het voor een partner lastig is omdat hij er net zo goed geen controle over heeft. Ik merkte (en nog steeds) dat ik dat het lastigste vond. Je kan het zo goed als niet beïnvloeden, en leert meteen dat je geen controle hebt over het proces. En als vrouw heb je dan misschien nog wel het gevoel dat je door gezond te leven etc nog iets kan doen, maar voor een man is dat alweer heel anders. Ik duim iig zoals altijd!!

Hier donderdag nog steeds de echo ja!! Vind het nog niet heel spannend maar heb er vooral zin in :-) en ik hoop dat het niet last minute door corona wordt afgezegd. Sinds paar dagen afkeer tegen groenten - das op zich niet zo heeul handig. Maar dat warme avond eten ...blegh! Dus als iemand tips heeft.
Alle reacties Link kopieren
@Snunnie: Al een ovulatie gespot?

@Sneeuwwitje. Wat balen. Ook maar 2021 baby dan! En herken het verdrietige als andere mensen een aankondiging doen. Jouw tijd komt echt nog wel. Dan kan jij lekker kroelen met een kleine guppie.

@Luikje: Ook chips. Ongesteldheid al doorgezet? Koffie goed gesmaakt?

@Sunshine: Oh wat spannend. Heb je goeie hoop op een positieve uitslag? Ga je vrijdag testen? Mijn man wil het ook heel graag en vond de MA vooral voor mij erg lastig. Die had idee dat alles zo makkelijk zo gaan als de 1e keer. Verder is het voor hem vooral een paar dagen per maand spannend. Terwijl ik er veeeel vaker mee bezig ben omdat ik alles analyseer van wat ik voel. Krampjes, misselijk enz enz. Ergens in dat opzicht fijn dat ik deze ronde heb overgeslagen, want heb er weer op gelet en alles gevoeld, dus zegt niets. Dat geeft op een rare manier hopelijk rust voor volgende ronde.

@SeaofDreams: Echo donderdag!! Zo leuk. Waarom zou ie afgezegd worden? Is het een vroege echo? 8 weken ofzo? Oh en tips qua groenten... Gewoon wat minder van eten en wel meer fruit. Een paar weken minder groenten krijgt de baby niets van. Een uitgehongerde mama wel. En misschien lust je het koud wel? Dus een zoete puntpaprika als tussendoortje? Tomaat op je brood?
..
Alle reacties Link kopieren
luikje ik moest hard lachen om je opmerking haha.
Al ongesteld geworden? Wel balen zeg!

Sunshine spannend zeg! Die laatste week is het meest lastige hè?
Mijn man heeft er tot nu toe nog niet zoveel last van zegt hij. Hij vindt het jammer als ik ongesteld ben maar lijkt het ook zo weer vergeten en klaar voor de volgende ronde. Hoe hij dat doet geen idee, maar ik ben er soms wel jaloers op ;-)

Seaofdreams spannend zeg! Hopelijk een mooie echo donderdag.

Windgong nog geen ovulatie gespot. De paashaas heeft hem goed verstopt. Ik denk morgen of overmorgen. We zullen het zien.
Hopelijk kan je de komende rondes meer ontspannen er mee bezig zijn! En het analyseren zal toch gedeeltelijk blijven. Daar zijn we ook vrouwen voor denk ik ;-).

Hier valt het me mee hoe ik ermee bezig ben ondanks de ovulatietesten. Nu heb ik ook genoeg ‘afleiding’ natuurlijk op dit moment, maar het bevalt me goed. Ik doe de testen even snel tussendoor en daarna kan ik het weer loslaten. Heel fijn. Ik hoop wel dat ik snel mijn eisprong vind.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen Dames,

Nou, mijn spannende week is voorbij. Ik ben vanochtend ongesteld geworden. De hoofdpijn waar ik gisteren mee was gaan slapen en vandaag mee ben opgestaan, zei mij al genoeg. Mijn cyclus begint wel weer enigszins normaal te worden, het duurde nu 29 dagen.

Aan de ene kant vind ik het jammer, maar aan de andere kant ben ik vanwege het hele corona gebeuren ook wel blij, want had het echt niet leuk gevonden, als mijn man niet mee mocht naar de echo.

Dus, op naar de volgende ronde!
Thanks voor de tips windgong!
Het is idd een vroege echo omdat ik dmv iui ben zwanger geraakt.

Jammer sunshine - op naar de volgende rondje!
Alle reacties Link kopieren
sunshine jammer zeg! Op naar de volgende ronde. Ja in deze tijd is het ook een beetje dubbel hè? Mochten we zwanger worden nu gaat het sowieso heel anders allemaal. Maar goed ik denk dat dat ook niet zomaar voorbij is.

Seaofdreams vandaag je echo spannend! Hoe was het?

Hier heb ik net een duidelijke positieve ovulatietest dus dat is wel fijn.
De echo was :heart:
Zo bijzonder! Een flikkerend hartje en groei exact op de termijn...
Alle reacties Link kopieren
Sea fijn dat de echo goed was!

Sunshine he, balen.. Inderdaad zou het zwanger zijn wel heel anders zijn nu. Op naar een 2021 baby!

Snunnie fijn dat je een duidelijke ovulatie hebt gevonden!

Hier nog niet ongesteld tot nu toe. Zag dat mijn app mijn NOD heeft opgeschoven naar maandag. Ga het maar even afwachten, wil niet zo snel testen elke keer aangezien die teleurstelling zo vervelend voelt.
Alle reacties Link kopieren
@Sunshine: Ah jammer. Gek he dat het zo dubbel voelt in deze tijden. 2021 baby!

@snunnie: Ovulatie gespot!! Yes. Op hoeveel dagen van gemiddelde cyclus?

@seaofdreams: Zo blij voor je. Goeie echo is 1e geruststelling!

@HartjeJ: Spannend! Ga je morgen testen? Zegt je gevoel nog wat?
..
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend ongesteld geworden. Wisten eigenlijk al wel dat deze ronde niet gelukt was. Ook op naar een 2021 baby!
Alle reacties Link kopieren
Seaofdreams wat leuk! Lijkt me zo bijzonder :heart:

Windgong dag 17. Ook netjes wanneer het volgens de app mijn meest vruchtbare dag is.

Hartjejynx aah jammer zeg! Op naar een gezonde 2021 baby!

Hier lekker aan het genieten van het weer. Gister had ik een moeilijke dag en vloog alles even op mij af. Vandaag lekker 8 km gewandeld met mijn man deed me goed! Straks even lekker samen eten en vanavond even beeldbellen met mijn moeder, blijft toch gek! Zou zo graag even langs gaan.
Alle reacties Link kopieren
Meiden ik doe gezellig met jullie mee voor de 2021 baby! Vandaag na 59 dagen eindelijk ongesteld geworden. Normaal geen goed nieuws, maar in dit geval wel :-D
Alle reacties Link kopieren
Oh fijn dat je menstruatie er is, eindelijk niet meer wachten voor even. Doe jij eigenlijk ook aan ovulatietesten Selene? 2021 wordt vast een mooi jaar met mooie baby’s :gift:
Alle reacties Link kopieren
Zo is dat! :cheer2: Ja, die heb gebruikt, maar achteraf gezien te kort omdat ik dus dacht dat ik de eisprong had gemist *whoops*, maar deze maand ga ik ze wel weer gebruiken en volhouden. En dit keer ga ik ook een temperatuurcurve bijhouden, zodat ik die informatie er ook bij heb. Dat raden ze aan bij een onregelmatige cyclus. Ik vind het wel jammer dat ik het nou een beetje wetenschappelijk aan moet pakken, maar op een wat lossere manier hebben we ook nog niets bereikt :bonk: Hoe gaat het met jou? Fijne Pasen gehad tot nu toe?
En de rest van de dames hoe gaat het met jullie?

Sea gefeliciteerd met de goede echo!
Thanks allemaal :)

Oh Selene eindelijk! Kan me voorstellen dat je er blij mee bent.

Paasdagen waren hier wel prima. Mijn beste vriendin stond als verrassing bij mijn huis (1,5m) afstand... maar hadden elkaar al 6 weken niet gezien! Dus dat was erg leuk.
Alle reacties Link kopieren
Hi allen!

Lekker met zn allen ongesteld HartjeJynx en Selene. Ik ben het vandaag geworden met mijn overgeslagen ronde. :P

@Hartje: Was je erg teleurgesteld ondanks dat je al een vermoeden had?

@snunnie: Ik herken het helemaal. Ik was er voor het weekend zo klaar mee. Met geen grip hebben op alles. Op binnen zitten. En ik kan het echt wel relativeren omdat het natuurlijk 1e wereld problemen zijn, maar ik had echt even helemaal gehad. PMS werd extra vergroot hierdoor. Wist even niet wat ik met mezelf aan moest. Maar fijn pasen gehad opzich en het is weer weggezakt. Bij jou? Gebruik gemaakt van dat paasei? En woont je moeder erg ver weg? Kan je niet op afstand even langs?

@Selene: Fijn dat je ongesteld bent geworden! Hopelijk volgende keer een kortere ronde. Wanneer staat je bel afspraak met de huisarts?

@Sea: Die vriendin meteen het goeie nieuws verteld?

Hoe gaat het met de rest? Millie een echo staan?
..
Windgong: ja ik snap het hoor. Ik hoor iedereen in mn omgeving dat ze het zat zijn. Je doet het wel, maar het punt komt wel dat je gewoon echt beseft dat je al even binnen zit.

Jaaaa dat was de reden dat ze even langs ‘moest’ rijden! Wel gek want wen knuffel zat er niet in maar wel heel leuk om even gezien te hebben op afstand.
Alle reacties Link kopieren
selene dat snap ik, maar aan de andere kant als je zo je wens kunt vervullen is het ook weer een kleine moeite alles bij te houden toch? :-D

Seaofdreams wat leuk van je vriendin! Leuk zulke verrassingen. Elkaar zien doet ook al veel.

Windgong mijn ouders wonen wel in de buurt hoor! Maar mijn moeder hoort echt bij de risicogroep, en door mijn werk in de zorg heb ik gewoon veel contacten met andere mensen. Daardoor doen we het vaak op deze manier. Tijdje terug met mooi weer wel samen in de tuin koffie gedronken, maar vind die afstand bewaren dan wel echt lastig. Neem dan liever het zekere voor het onzekere.
Ik herken je hele verhaal! Het is ook allemaal niet zo leuk, zeker als je ongesteld moet worden....
Fijn dat je een leuk Pasen gehad hebt en je weer wat beter voelt!
Paasei gedeeltelijk gebruik van gemaakt. Ik vind het namelijk ook niks als ik mij zo voel steeds seks te hebben omdat het moet. Dus we zullen zien, 1x kan genoeg zijn en anders volgend jaar hopelijk een baby.
En ongesteld geworden dus, voelde je daar ook nog lichte teleurstelling bij, of was het prima voor je?


Verder is het hier rustig, rond de 24e is mijn menstruatie. De komende tijd ga ik dus weer wat aan struisvogelpolitiek doen. Verder heeft het mooie weer, rustig aan doen en mijn lieve man ervoor gezorgd dat ik weer beter in mijn vel zit, laten we dat vasthouden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven