Zwanger worden vanaf december 2019 *nieuw*

17-01-2020 10:40 748 berichten
:cheer2: Wil je zwanger worden vanaf december? Schrijf dan gezellig mee!


NaamLeeftijd# KindNOD / zwangerBijzonderheden
Selene321....
Suusy31107-01
Snunnie29118-01
Gelukszoeker31105-02
Wishfulthinking36126-02
Sneeuwwitje32207-02
Luikje32107-02
HartjeJynx24123-01
Elisabert352..
BabyGroot28130-01Onregelmatige cyclus
Millie9128112-02PCOS
ASP?2..
Vosje198732109-01
NOD = Niet Ongesteld Dag, dus de dag dat je eigenlijk ongesteld had moeten worden.
DPO = Days Past Ovulation, hoeveelheid dagen na je ovulatie.
:duckie: = Tuurteststreep
:cheer2: = Zwanger!
UD = Uitgerekende datum
Wachtbankje = De dagen tussen eisprong en NOD. +/- 14 dagen.
Foto’s via: https://www.mupload.nl/ en dan de link copy/paste.

Wij klussen niet ;)
anoniem_63ad89762d6fc wijzigde dit bericht op 17-01-2020 10:40
2.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Maar na je nachtdienst ga je thuis slapen neem ik aan? Dan kan je daarna prima een test doen, dat is hetzelfde idee als met ochtend urine.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net ongesteld geworden. Mijn NOD is dan 20-02/22-02 lengte wisselt nog wel wat
snunnie wijzigde dit bericht op 20-01-2020 11:13
94.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ging wat mis
snunnie wijzigde dit bericht op 20-01-2020 11:12
Reden: Foutje
98.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Balen dat je ongesteld bent geworden!!
..
Alle reacties Link kopieren
snunnie schreef:
20-01-2020 09:14
Maar na je nachtdienst ga je thuis slapen neem ik aan? Dan kan je daarna prima een test doen, dat is hetzelfde idee als met ochtend urine.

Ik las m verkeerd maar als je minimaal 6 uur ofzo geslapen hebt zou ik het idd gewoon proberen. Duim duim duim.
..
En windgong wat fijn dat je beste vriendin ook zwanger is! Dat lijkt me heel bijzonder samen zwanger zijn!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook geveld door buikgriep 😕 Zit midden in de vruchtbare dagen. Hopelijk op tijd opgeknapt voor m’n ovulatie, maar niet heel gunstig voor deze ronde....
Ik ben ook net ongesteld geworden. Jammer, maar helaas. Ik ga in elk geval niet meer te vroeg testen, slecht voor de zenuwen haha!

Balen Snunnie, dat je ongesteld bent geworden :(

@Sneeuwwitje, oei, sterkte. Hopelijk ben je inderdaad op tijd opgeknapt, rottige timing. Lijkt me ook lastig om zin te maken als je net buikgriep hebt gehad 😬

Nieuwe NOD 17-1
anoniem_63a632f258dad wijzigde dit bericht op 20-01-2020 18:01
Reden: Aanvulling op nieuwe berichten
41.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jammer snunnie, dat je ongesteld bent geworden en buikgriep hebt. Beterschap!

Voor jou ook beterschap sneeuwitje. Hopelijk kun je inderdaad tijdig genieten van je vruchtbare dagen.

Jammer Dee, dat jij ook ongesteld bent geworden. Ik neem dat je met je nieuwe NOD 17-2 bedoeld? ;-)

Hier, ik hoefde niet persé in de tabel, maar het mag wel, ik schrijf alleen wat minder mee. Ik ben trouwens 31 jaar.

Mijn NOD die weet ik op dit moment niet, want ik kan uitgaan van 28 dagen, of 33 dagen. Sowieso ga ik mij er niet op vastpinnen, want ik wil toch proberen om er weer nuchter in te staan.
Oepsie, klopt, inderdaad februari 😆
Alle reacties Link kopieren
Ah ik moet me hier ook nog even melden. Hier paar dagen geleden ook buikgriep gehad en heel veel stress op werk, dus het is allemaal niet heel gunstig geweest. Nog even een weekje wachten...
Alle reacties Link kopieren
-
televisiemeubel wijzigde dit bericht op 31-03-2020 09:38
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Televisiemeubel schreef:
21-01-2020 14:24
Jammer snunnie! Was het een grote tegenvaller?

Ben je er veel mee bezig, BabyGroot? Spannend, nog een weekje.

Hier zojuist ongesteld geworden... helaas. Even een teleurstelling, maar we gaan vol frisse moed weer op naar de volgende ronde. Gelukkig heb ik een hele mooie regelmatige cyclus, waardoor we samen met onze donor al hebben gepland wanneer we het weer gaan proberen. Dat is wel echt een groot voordeel :)
Ja deze maand voor het eerst best wel. Ook omdat we voor het eerst een eisprong hebben gevonden en het daardoor iets reëeler wordt. Maar ik probeer er wel iets minder mee bezig te zijn.

En jij succes! Wel fijn dat je het een beetje kunt plannen.
Alle reacties Link kopieren
Sneeuwwitje , vervelend! Knap je alweer wat op?

Dee, jammer dat je ongesteld bent geworden. Misschien wel fijn dat de onzekerheid nu weg is. Op naar volgende maand. We lopen redelijk tegelijk.

Sunshine soms is wat loslaten inderdaad ook goed. Wel leuk dat je weer af en toe meeschrijft.

Babygroot, die week ervoor vind ik altijd het meest lastig. Spannend!

Televisiemeubel jammer dat je ongesteld bent. Wel fijn zo’n regelmatige cyclus! Die van mij wisselt nog wel eens een paar dagen. Teleurstelling Mwah opzich viel dat mee, kon het wel snel en makkelijk relativeren.
Hallo dames,

Ik schrijf ook graag mee in het nieuwe topic! Even niets van me laten horen omdat we dit weekend verhuisd zijn. Wat een geregel is dat zeg, erg fijn dat we nu over zijn (al zijn er nog duizend kleine dingen over om te regelen, af te maken qua klussen (in dit geval mag het woord wel ☺️), en uit te pakken).

Wij hopen via IUI een tweede te krijgen. Mijn vrouw heeft ons zoontje gebaard en nu hoop ik zwanger te worden. We wilden al in december starten maar toen heb ik mijn ovulatie gemist, waarschijnlijk door teveel water, thee en wijn te drinken (dit was bij het kerstdiner). Ook nu heb ik nog steeds geen positieve test gehad terwijl ik dat wel verwachtte met mijn cyclus. Daarom heb ik vandaag maar eens gebeld met de kliniek. Ik mocht langs voor een echo, bleek dat er gewoon nog een eitje zat en dat dat waarschijnlijk in de komende dagen springt. Te ongeduldig geweest dus... Het valt me echt tegen hoe onzeker ik word van dit soort dingen, en dan heb ik nog geen ‘echte’ poging gewaagd terwijl het wel een aardig aantal pogingen kan duren. Maar ik denk dat het ook wel weer makkelijker wordt als je alles een keer gedaan hebt.

@de andere dames: jammer dat zoveel van jullie ongesteld zijn geworden.

Televisiemeubel: leuk, nog iemand met een vrouw. ☺️
Spannend Sportygirl!

Die laatste week duurt inderdaad gevoelsmatig echt een eeuwigheid...
Deze maand ga ik voor het eerst beginnen met een ovulatie test. Op welke dag kun je daar het beste mee beginnen?
Alle reacties Link kopieren
Hier vandaag normaal gesproken mijn NOD. Ben niet ongesteld, test is negatief.. Denk dat mijn eisprong wat later is geweest.
Alle reacties Link kopieren
Sportygirl leuk dat je er weer bent! Ik dacht stiekem ook dat je onder een nieuwe naam gekomen was haha.
Het is ook een lastig en onzeker proces hoor! En je lichaam gaat ook altijd tijdens zo’n proces anders reageren. Zeker omdat je je ook meer bewust bent. En ik moet zeggen wij zitten nu in ronde 5, en er komt meer rust. Gok mezelf niet meer zo op, terwijl ik aan de andere kant ook juist wel meer ongeduldig wordt.
Hopelijk vind je snel je eisprong!


Hartjejynx spannend, naar dat wachten hè? Jammer van je negatieve test. Hopelijk toch zwanger! En anders snel ongesteld voor duidelijkheid :-)
Snunnie Dat had zomaar gekund, maar nee, gewoon heel druk met verhuizing en daarom geen tijd voor een forum. Ik denk inderdaad ook dat het makkelijker wordt als je het vaker doet. Best paradoxaal, omdat het eigenlijk juist wel frustrerend is als het wéér niet is gelukt. Maar bij de eerste duurde het bij ons ook wel even en eigenlijk werden wij er ook steeds rustiger van. Hoe ga jij daarmee om?

Dee81 Volgens mij staat de dag waarop je moet beginnen in de bijsluiter van de test. Het is afhankelijk van je normale cycluslengte. In mijn ervaring (bij vrouwlief en mezelf) is het advies op de bijsluiter wel vrij vroeg te testen, echt iets van vier of vijf dagen voor je ovulatie. Als je regelmatig bent, is een dagje later beginnen dan de bijsluiter zegt ook wel ok, is mijn ervaring.

Ik heb wel goed nieuws: gisteravond was mijn ovulatietest positief en ik heb vanmiddag de IUI gehad. Het ging eigenlijk vrij makkelijk, ik voelde het wel een beetje maar het deed geen ontzettend veel pijn (en de arts paste het ook wel aan als ik zei dat het pijn deed, heel fijn). Ik was een beetje bang door het uitstrijkje dat ik op mijn 30e had, toen hing ik huilend van de pijn tegen het plafond. Dit viel 100% mee en het ging heel snel.

Nu is het spannend, ben benieuwd! Ik zou waarschijnlijk op 8 februari ongesteld moeten worden.
Alle reacties Link kopieren
Dee81 Ter aanvulling op Sportygirl, het staat inderdaad meestal in de bijsluiter. Ik dacht alleen ook heel regelmatig te zijn met meteen een cyclus van 28 dagen, maar bleek toch “verre van” de 14e te ovuleren ;) Ik zou de eerste 2 keer dan ook even de bijsluiter volgen en erna op je eigen gevoel afgaan. Wie weet ovuleer je veel eerder of juist later en het zou zonde zijn als je die mist. Vaak adviseren ze ook (iig CB) om van de kortste van je laatste 6 cyclussen uit te gaan.

Fijn dat het meeviel Sportygirl! Mijn eerste bevolkingsonderzoek vond ik ook de hel, maar gaandeweg bleek het gelukkig ook mee te vallen. En wat spannend. Ik duim voor je!

Gek he Snunnie wat voor gekke sprongen je lijf kan maken. Hier nu eind 4e ronde en herken de rust wel die je noemt. De huisarts gaf al aan bij 35+ liefst na een half jaar vast wat testjes te willen doen zodat je na een jaar snel de rest op kan starten, maar hoewel de 6 maanden om lijken te vliegen had ik vd week voor het eerst de rust om te denken: we kijken dat hele eerste jaar eerst maar eens even lekker aan.

hartjeJynx dat klinkt of het nog alle kanten op kan, zeker bij een late(re) eisprong. Spannend!

Fijn gevoel he BabyGroot zo’n eerste eisprong detecteren. Alsof je toch dan pas een beetje de bevestiging krijgt dat alles wel degelijk werkt zoals het moet ;)

Hier obv de app/positieve ovulatietest 26-1 NOD. Moet nog steeds de tabel aanpassen, sorry! Merk vooralsnog nergens iets van, dus ik kan er echt geen peil op trekken. Waarschijnlijk word ik weer keurig na precies 14 dpo ongesteld verwacht ik. :clown:
Alle reacties Link kopieren
Sportygirl fijn dat het meeviel!

Snunnnie herkenbaar dat je nu meer rust Ervaart, dat heb ik ook nu ronde 4 erop zit.

Babygroot fijn dat je je eisprong hebt gedetecteerd!

Hier gisteren alsnog ongesteld geworden. Had het wel verwacht, vriend was wel een beetje teleurgesteld. Nieuwe NOD 20 feb. Ik ben zelf niet zo goed met tabellen :clown:
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden...

Ik had niet gedacht ooit nog zo’n berichtje te zullen plaatsen en het moet nog steeds landen... Vandaag is mijn NOD en waar ik het helemaal niet van plan was besloot ik gisteravond ineens vast een test klaar te leggen. Voor het eerst helemaal geen symptomen deze maand (misschien wat sneller buiten adem met sporten, maar weet het aan de kerstvakantiepauze) dus verwachtte niks. Et voila! :$ Ik rende meteen naar boven om ook de Clearblue test erbij te pakken en zelfde resultaat: ik zou 1-2 weken zwanger zijn... Toch maar even mijn vriend wakker gemaakt en ook daar moest het even doordringen... (hij dacht dat er wat met de vissen was :biggrin: ). Ik ben nog helemaal verbijsterd.... En gek genoeg waar het steeds zo enorm lang leek te duren voelt het nu ineens heel snel... Alsof er ineens vanalles gebeurt waar je geen invloed meer op hebt...

https://www.mupload.nl/img/54nhkt.jpeg
Wow!!! Gefeliciteerd!!
Wat heerlijk en spannend zeg!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn wishfullthinking! Super zeg! Gefeliciteerd! :cheer2: :hug:
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd :hyper: wat een goed nieuws!! Snap dat het nog even moet doordringen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven