Zwanger worden vanaf december 2019 *nieuw*

17-01-2020 10:40 748 berichten
:cheer2: Wil je zwanger worden vanaf december? Schrijf dan gezellig mee!


NaamLeeftijd# KindNOD / zwangerBijzonderheden
Selene321....
Suusy31107-01
Snunnie29118-01
Gelukszoeker31105-02
Wishfulthinking36126-02
Sneeuwwitje32207-02
Luikje32107-02
HartjeJynx24123-01
Elisabert352..
BabyGroot28130-01Onregelmatige cyclus
Millie9128112-02PCOS
ASP?2..
Vosje198732109-01
NOD = Niet Ongesteld Dag, dus de dag dat je eigenlijk ongesteld had moeten worden.
DPO = Days Past Ovulation, hoeveelheid dagen na je ovulatie.
:duckie: = Tuurteststreep
:cheer2: = Zwanger!
UD = Uitgerekende datum
Wachtbankje = De dagen tussen eisprong en NOD. +/- 14 dagen.
Foto’s via: https://www.mupload.nl/ en dan de link copy/paste.

Wij klussen niet ;)
anoniem_63ad89762d6fc wijzigde dit bericht op 17-01-2020 10:40
2.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd wishfulthinking!! Haha, kan me voorstellen dat je vriend het ook even moest verwerken!

Ik ben weer aardig opgeknapt, maar had net mijn vruchtbare dagen terwijl ik ziek was. Wel een keer seks gehad, maar ik denk dat deze ronde geen succes gaat worden. Ben er nu nog wel nuchter onder, maar denk dat als ik straks ongesteld wordt dat het dan wel weer een teleurstelling zal zijn. Vind het gewoon zo stom dat je dan een maand moet wachten...
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Wishful!! :cheer2: :cheer2: Heel fijn nieuws!

Hier nog geen eisprong gevonden en is al dag 23 van de cyclus. Morgen nog een keer testen en anders denk ik dat ik em gemist heb :sherlock:
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd wishfulthinking!!!

Hier even een baalmomentje. Ik ben vandaag ongesteld geworden. Twee dagen eerder dan ik dacht (na opnieuw uitrekenen zou mijn NOD 29 januari moeten zijn). Dus dat betekent dat ik een luteale fase heb van 12 dagen. Geen idee of dat onder te kort valt, maar had gehoopt dat er iig iets normaal zou zijn aan mijn cyclus.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is dat nog geen probleem hoor Babygroot. Snap wel dat je baalt trouwens. Het mooist zou zijn als alles volgens de boekjes ging, maarja dat is niet vaak zo helaas :-(
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel! :)

Volgens mij is 12 dagen nog netjes hoor, BabyGroot! Volgens mij is er ook pas sprake van een korte luteale fase als deze korter dan 11 dagen duurt. En dan nog gebeurt een innesteling gemiddeld na 9 dagen. Dus kijk het rustig aan zou ik zeggen. Alle hoop dat het gewoon goed komt!
Alle reacties Link kopieren
Wishfull gefeliciteerd! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Wishfull: Dat is echt een mega positieve test! Gefeliciteerd ☺
..
Alle reacties Link kopieren
sneeuwwitje fijn dat je weer opgeknapt bent! Wie weet heb je toch nog geluk gehad die ene keer, en anders nieuwe rondes nieuwe kansen denk ik dan maar.

Selene irritant dat je hem nog niet gevonden hebt! Hopelijk zie je hem morgen, en anders was die vliegensvlug deze keer :whip:

Babygroot ik snap je teleurstelling! Laat die er ook vooral even zijn hoor! :hug: de luteale fase weet ik niet zoveel van af, zal ik mij eens in verdiepen. Wat wel grappig is mijn autocorrectie maakt van lutealefase kutweken van :-D

Hier alles rustig! Veel nieuwe zwangere mensen om me heen, dat steekt soms wat maar kan het goed aan de kant zetten.
Alle reacties Link kopieren
@wishful wat een goed nieuws!!! Whoehoe! :cheer: :hello: zo blij voor jullie!!!
Alle reacties Link kopieren
Balen @sneeuwwitje. Maar wie weet... genoeg vrouwen zijn zwanger geworden van één keer seks op het juiste moment!

Heb je ovulatietesten gebruikt @Selene?

@babygroot, ik had ook zoiets de vorige ronde. 3 dagen te vroeg ongesteld. Zuur is dat. Maar 12 dagen zijn genoeg volgens mij!

@snunnie, herkenbaar al die zwangeren. Hier hetzelfde. Hopelijk voor ons ook gauw goed nieuws :-]

Hier geen bijzonderheden. Dit weekend een positieve ovulatietest dus mag weer op de wachtbank :popcorn:
Alle reacties Link kopieren
Spannend luikje! Hopelijk straks goed nieuws!😊
Alle reacties Link kopieren
Wishfulthinking, gefeliciteerd!! Wat super leuk, en wat een knaller van een test zeg. Ik snap dat het moet landen, het lijkt allemaal zo lang te duren tot het lukt...

Selene, ik zit in hetzelfde schuitje als jij. Dag 20 en nog geen ovulatie gevonden. Nou kan het bij mij ook nog wel eens tot dag 24 duren, maar horen de testen dan niet al een beetje te gaan oplopen?

Luikje: spannend! Ik duim voor je!

Babygroot: 12 dagen is helemaal normaal hoor. Tussen de 10 en de 16 is geloof ik normaal. Ik zit met 10 echt aan de ondergrens, en dan zou dat zelfs nog moeten kunnen.

Windgong: hoe gaat het met jou?

Ik ben zo op mijn lijf gefocust, dat het me niets zou verbazen als de stress die ik daardoor heb invloed heeft op mijn cyclus. Ik probeer het wel meer los te laten, maar ja, iets met een roze olifant :proud:

Ik hoop dat het na een paar cycli wat rustiger wordt in mijn hoofd, zoals ik bij een aantal van jullie lees. Het liefst zou ik helemaal stoppen met temperaturen en ovulatietesten doen, zodat het wat minder een dagelijkse bezigheid is, maar met mijn PCOS moet ik het dan wel heel extreem vaak gezellig maken in de slaapkamer om enige kans te maken mijn ovulatie te treffen!

Hoe zorgen jullie dat het je leven niet teveel gaat beheersen?
@millie Ik kan me voorstellen dat je er toch erg mee bezig blijft, als het niet vanzelf gaat. Ik merk zelf dat ik een week voor m'n menstruatie heel erg ermee bezig ben. Lastig om los te laten dan. Het scheelt wel als ik die week veel moet werken. Is het trouwens nodig om ovulatie test te doen en dan ook nog te temperaturen?

Wat vervelend, die onvindbare ovulaties. De maand duurt al zo lang en dan helemaal als je de ovulatie hebt gemist.

Is het al een beetje geland Wishul?
En hoe gaat het bij jou Windgong?

Deze maand begin ik met ovulatie testen. Ben benieuwd :) Als het goed is zou het zondag of maandag morgen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Millie91 schreef:
29-01-2020 17:50
Ik ben zo op mijn lijf gefocust, dat het me niets zou verbazen als de stress die ik daardoor heb invloed heeft op mijn cyclus. Ik probeer het wel meer los te laten, maar ja, iets met een roze olifant :proud:

Ik hoop dat het na een paar cycli wat rustiger wordt in mijn hoofd, zoals ik bij een aantal van jullie lees. Het liefst zou ik helemaal stoppen met temperaturen en ovulatietesten doen, zodat het wat minder een dagelijkse bezigheid is, maar met mijn PCOS moet ik het dan wel heel extreem vaak gezellig maken in de slaapkamer om enige kans te maken mijn ovulatie te treffen!

Hoe zorgen jullie dat het je leven niet teveel gaat beheersen?
Ik snap je helemaal. Ik vind het ook zo lastig om het los te laten. Het is zo’n psychologische mind f*ck dat hele zwanger worden... inderdaad de roze olifant waar je niet aan mag denken. Wat ik ook zo lastig vind is dat je regelmatig hoort dat mensen zo oepsie zwanger zijn geworden. Dan denk ik; hoe dan?!!! Hoe kan het dat de ene zomaar zwanger raakt en de ander er zo lang mee bezig is...
En dan te bedenken dat ik jaren bang was om zwanger te worden toen ik nog jonger was en aan de pil was. Denk nu; heb ik me dan druk gemaakt om niks 🤔

Maar goed, wat ik probeer is inderdaad me te richten op werk en ons vrolijke zoontje wat ook voor veel afleiding zorgt.
Alle reacties Link kopieren
@Sportygirl: Fijn dat IUI zo soepel ging. Daarna nog iets van gemerkt?

@HartjeJynx: Balen dat je ongesteld bent geworden. Ik zal de tabel binnenkort op pc aanpassen

@Sneeuwwitje: Fijn dat je je weer beter voelt! Ik begrijp je gevoel van gemiste kans. Dan is een maand ineens zo lang. En snap ook je gevoel van Hoe dan? Je hele jeugd ben je super voorzichtig en nu wil je het en voelt het soort van gek. En veel te lang natuurlijk.

@Selene: Eisprong gevonden?

@Babygroot: Wat houdt het precies in als je een te korte luteale fase zou hebben?

@Luikje: Spannend!! Leuk weekend gehad dus ;)

@Millie: Ik heb geen advies. Ben gigantisch gefaald in het niet denken aan de roze olifant. Ik zie in alles roze olifanten. Helpt wel om druk te zijn. Afspreken met mensen ipv thuis op de bank.

@Dee81: Succes met ovulatietesten!

Met mij gaat wisselend. Kan het paniekerige iets meer loslaten. Voel me schuldig dat ik zo doe, want tis tenminste al gelukt om weer zwanger te zijn. Heb me daarom ook iets meer meeleeserig opgesteld richting jullie. Ik heb dit weekend pretecho. 7 weken zou ik dan zijn. Ik hoop hartje te zien en te kunnen genieten.
..
Alle reacties Link kopieren
Lief dat je ernaar vraagt Dee81. Het gekke is dat we het goede nieuws echt nauwelijks konden bevatten zondag. We hadden zo de insteek “we zien wel waar het schip strandt” dat ik me bijna schuldig voelde naar de meiden die dit zo intens graag willen. Misschien had ik de moed ook al een beetje opgegeven, ik weet het niet. Je leest zoveel over onvruchtbaarheid na je 35e... Inmiddels voelt het echt (ook nog heel onwerkelijk en ongrijpbaar) maar is er bijna nog net zoveel onzekerheid als voor de test. Zit het wel goed? Groeit het wel? Wat als de eerste echo niet goed is? Volgens mij is het hele zwanger zijn ook een eindeloos proces van onzekerheid. De test lijkt het tovermiddel, maar dan begint het pas voor mijn gevoel ;) De scheidingslijn tussen wel en niet zwanger voelt dan ook ineens veel dunner dan ik had verwacht. Het is niet dat je automatisch ineens op een zorgeloze roze wolk zit.

Er was laatst op het forum iemand die zo’n mooi berichtje deelde over het net zwanger zijn en de (gevoelsmatig) lange weg ernaartoe. Ik heb daar toen ook zo veel aan gehad. En voor snunnie, sneeuwwitje, Millie en alle andere meiden die ook zo graag willen.... Ik snap jullie zo goed. En ik heb zoveel gehad aan het samen kunnen delen van het gevoel “Waarom wij nog niet?” en “Gaat het ooit eigenlijk wel gebeuren?” Dank je wel voor al die openheid en eerlijkheid, dat maakte het wachten voor mij des te draaglijker! En des te liever en waardevoller jullie reacties op mijn nieuws. Want het was nog maar een paar dagen geleden dat ik aan dezelfde kant van de lijn stond als jullie. Ik was er heilig van overtuigd dat het mij mogelijk gewoon niet gegund zou zijn, ik ben tenslotte al 36 en 20 jaar aan de pil geweest. En iedereen maar in no time zwanger worden. Beste vriendin vergevorderd, afgelopen week weer het nieuws dat 2 nichten zwanger waren. En dan “alweer in ronde 4”, met ook nog eens een keer een cyste vanwege een niet goed gesprongen eitje. En toch... hoe bizar lang het ook duurde (wat een hel, die wachtweken), achteraf gezien voelt het ook of het zo snel is gegaan. Het voelt ergens ook wel fijn dat m’n lijf even de tijd kreeg van de pil-hormonen af te komen en in balans te komen (sterk matigen alcohol, extra gezond eten). En, een troost, ik had dit keer echt totaal geen symptomen (op achteraf gezien wat kleine dingetjes na, zoals wat kortademiger met sporten en een dag met vest en 2 sjaals en liefst ook nog handschoenen door het huis struinen omdat ik het zo koud had). Dus zoals we vaker lezen kan “0,0 symptomen” juist ook ineens de grote omslag zijn. Houd moed! Wie weet zit je er al zo enorm dichtbij! Of het juiste moment voor de juiste eicel-zaadcel combi moet nog komen. Wie weet is het ongemerkt al heel vaak raak geweest en is je lijf juist een pro in herkennen dat het nog niet de ideale combi is. Er is zoveel wat we niet merken aan ons lijf, maar wat wel zo mooi werkt.

Weet in ieder geval dat het jullie enorm gegund is. Laat je vooral niet uit het veld slaan door alle positieve berichten, maar zie het als hoopgevend en probeer vertrouwen te hebben in je eigen lijf. Al die positieve berichten beloven wat voor de volgende op de lijst! Laten we hopen dat dit gewoon een super vruchtbaar topic is en de volgende snel aan de beurt is. Schijt aan de statistieken, we kunnen dit! Ik heb er in ieder geval vertrouwen in. Het komt vroeg of laat echt goed meiden! :hug:
Alle reacties Link kopieren
-
televisiemeubel wijzigde dit bericht op 31-03-2020 09:37
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Even ego-post, ga later uitgebreider reageren op jouw mooie bericht wishfulthinking

Ik heb net een dikke smiley op mijn ovulatietest gekregen! Vanavond en morgen dus maar gezellig maken!
Millie91 spannend! En tja, wat zeg je dan, ‘ga ervoor’, ‘veel plezier’? Geen idee. :A:

Wishful wat een mooie post! Je weet het inderdaad niet wanneer het bij jou mag lukken. Als ik voor mezelf spreek, geeft het mij juist wel veel hoop dat het bij anderen (snel) lukt. Zal waarschijnlijk wel anders zijn als je een jaar verder ben, maar als ik bijv. topics zie van mensen die in september zijn begonnen en de helft al zwanger is, geeft dat ook wel vertrouwen. Dus voel je vooral niet ‘teveel’ in dit topic.

Windgong Hoe voel je je nu?

Televisiemeubel Wij hebben een onbekende Deense donor. Had een beetje verschillende redenen; niet echt een meteen geschikte bekende donor in onze omgeving (we hadden wel iemand bedacht maar wisten ook dat het bij hem en zijn vriendin niets was gelukt met kinderen krijgen dus dat zou heel awkward kunnen worden), en mijn vrouw is al wat ouder dus de wachtlijst met Nederlandse donoren was niet echt handig. En met de Deense donoren heb je meer informatie dus dan vonden we ook wel fijn voor ons kind. Er waren ook Amerikaanse donoren maar dat zagen we echt niet zitten met diegene straks opzoeken voor een ontmoeting, wat je kind mag als die 16 of 18 oid is.

Zelf voel nu echt he-le-maal niets qua mogelijke zwangerschap. Maar het is ook nog maar een week na de behandeling dus het hoeft niets te zeggen. Als ik het zo lees, is een innesteling pas rond dag 9 na de eisprong dus vind het ook niet onlogisch. Ik probeer er ook maar niet teveel vanuit te gaan dat het meteen de eerste keer is gelukt, een soort zelfbescherming denk ik.
Nou, spannend weer allemaal, nieuwe rondes, nieuwe kansen zullen we maar zeggen 😁
Vandaag bij mij een iets dikker streepje op de ovulatietest. Ben benieuwd of het uiteindelijk overeenkomt met mijn waarschijnlijke ovulatie op aanstaande woensdag.
Ik vond het wel fijn om te weten dat het nu nog niet is. Ik kon daardoor nog lekker vanavond een wijntje drinken tijdens een etentje. Vanaf mijn ovulatie ga ik dat niet meer doen in elk geval. Wel jammer, want ik hou echt van een wijntje (of twee...) 😏
Alle reacties Link kopieren
Egopost: Net echo gehad. Vruchtje is 5weken. Moest minstens 7 zijn. Nog geen bloedverlies.
..
:-|
Alle reacties Link kopieren
Meiden, wat mij betreft hoeven we ons niet te “verontschuldigen” voor een ego-post hier hoor, er wordt meer dan genoeg met iedereen meegeleefd dus no worries! ;)

Jeetje Windgong... :hug: Hoe ben je er zelf onder? Betekent dit dat het vruchtje met 5 weken gestopt is met groeien en dat het definitief mis is? Gezien je “nog geen bloedverlies”....
Alle reacties Link kopieren
Windgong12 schreef:
01-02-2020 10:15
Egopost: Net echo gehad. Vruchtje is 5weken. Moest minstens 7 zijn. Nog geen bloedverlies.
Och wat naar Windgong. Nu afwachten of moet je binnenkort weer voor een echo? :hug:
Alle reacties Link kopieren
Mijn eigen vk gaat deze week ook nog kijken. Maar kan gewoon onmogelijk zo klein zijn. Datum conceptie werd op 8 jan gezet op basis van deze echo. 10 jan was mn positieve test. Tijdlijnen kloppen niet. Volgens mij noemen ze dit een missed abortion. Geen idee hoe nu verder.
..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven