Zwanger worden vanaf december 2019 *nieuw*

17-01-2020 10:40 748 berichten
:cheer2: Wil je zwanger worden vanaf december? Schrijf dan gezellig mee!


NaamLeeftijd# KindNOD / zwangerBijzonderheden
Selene321....
Suusy31107-01
Snunnie29118-01
Gelukszoeker31105-02
Wishfulthinking36126-02
Sneeuwwitje32207-02
Luikje32107-02
HartjeJynx24123-01
Elisabert352..
BabyGroot28130-01Onregelmatige cyclus
Millie9128112-02PCOS
ASP?2..
Vosje198732109-01
NOD = Niet Ongesteld Dag, dus de dag dat je eigenlijk ongesteld had moeten worden.
DPO = Days Past Ovulation, hoeveelheid dagen na je ovulatie.
:duckie: = Tuurteststreep
:cheer2: = Zwanger!
UD = Uitgerekende datum
Wachtbankje = De dagen tussen eisprong en NOD. +/- 14 dagen.
Foto’s via: https://www.mupload.nl/ en dan de link copy/paste.

Wij klussen niet ;)
anoniem_63ad89762d6fc wijzigde dit bericht op 17-01-2020 10:40
2.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dat hoop ik ook @Windgong! Man, man... dat lijkt me leuk :)
Wat vervelend om te lezen dat er nog weinig gebeurt bij je. Het zou inderdaad fijn zijn als het doorzet uit zichzelf. Hopelijk is het roze een begin... sterkte morgen!

Vervelend hè, dat wachten @Dee! Volgens mij kun je iets gaan voelen vanaf het moment van innesteling, omdat je lichaam dan hCG aanmaakt. Tja, dan weet je eigenlijk nog niks want je weet natuurlijk niet wanneer dat is... :roll:. Spannend, wel.
Alle reacties Link kopieren
Nou bij mij mag er weer een badeend in..ik heb een positieve test in handen. Licht, maar duidelijk positief.

Ik zit nu op 9dpo, dus ik hoop nog niet al teveel. Inmiddels duidelijk dat bevruchting geen probleem is bij mij :-D ik zou donderdag ongesteld moeten worden, dus tot vrijdag durf ik nog niet blij te zijn. Spotten gaat ondertussen ook vrolijk door, dus ik duim duim duim..
Alle reacties Link kopieren
Ah millie91 wat spannend! Ik ga voor je duimen!!
Alle reacties Link kopieren
Ow spannend millie! Ik duim voor jullie
Alle reacties Link kopieren
Millie ik duim ook voor jullie!
Alle reacties Link kopieren
Duim duim duim Millie!!!
..
Spannend Millie!!! Ik duim ook!!
Alle reacties Link kopieren
https://www.mupload.nl/img/fq4gi2yki.jpg

Inmiddels geen tuurstreep meer, zelfs vriend ziet hem makkelijk. Geen spotting meer gezien..we blijven hopen :)

Bedankt voor jullie geduim! Dit weekend doe ik een digitale test, dan geloof ik het pas écht.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen Dames,

Na mijn vorig bericht heb ik alleen maar meegelezen, ik dacht laat weer even iets horen.

Millie, fijn dat het spotten is gestopt, en je een vooralsnog positieve test in handen hebt. Ik hoop dat het zo blijft, en dat je je afspraak die pas in juni kan plaatsvinden, niet nodig hebt!

Windgong, jeetjes, vervelend dat je er nog steeds mee rond loopt. Alsnog heel veel sterkte! Hopelijk krijg je snel wat meer duidelijkheid.

Snunnie, fijn dat je nieuwe baan je goed bevalt!

Luikje, jammer dat je ongesteld bent geworden. Hopelijk is het in de volgende ronde wel raak!

Hier, heeft mijn cyclus al vanaf december een 'klap' gehad. Normaal werd ik altijd rond de 28e dag van mijn cyclus ongesteld, maar vanaf december is dit verschoven naar dag 34! In december dacht ik dat het iets eenmaligs was, maar de vorige cyclus was het ook dag 34, en gisteren ook weer ongesteld geworden op dag 34!

Als je altijd een regelmatige cyclus hebt gehad, is het wel even wennen dat het nu is verlengd met 6 dagen. Van de week was ik echt aan het hopen op een menstruatie, puur om te weten dat alles daar binnen nog goed functioneert. Toen ik gisteren dan eindelijk ongesteld was geworden, was ik dan ook behoorlijk blij.

Aangezien ik niet weet of 34 dagen nu 'the new normal' is, heb ik geen flauw idee wanneer mijn vruchtbare dagen en/of NOD is. De ovulatietesten wil ik niet gaan gebruiken, want ik merkte tijdens de 1e ronde dat ik er toch veel druk op had gelegd, en dat wil ik nu niet.

Als ik iemand ben vergeten te noemen, sorry!
Alle reacties Link kopieren
Spannend nog steeds millie! Spotting nog steeds gestopt?

Windgong, hoe is het met jou? Vandaag moest je weer heen toch?

Sunshine, vervelend dat je cyclus om gegooid is. Nog moeilijker om het dan te peilen hè?
Van die ovulatietesten snap ik helemaal, komt toch meer druk op dan hè?

Ik merk dat ik deze ronde heel rustig erover ben. Heel fijn. Mede ook omdat ik denk dat deze ronde niet veel is geworden, doordat ik veel ziek was. Nieuw werk helpt ook mee als bliksemafleider haha! Hopelijk blijft dat zo tot ik zwanger ben!
Alle reacties Link kopieren
@Millie: Spannend hoor! Leuk die badeend. Hopelijk snel een :cheer2:

@sunshine: 34 dagen is lang maar wel regelmatig zo te horen. Je zou kunnen overwegen 1 maand ovulatietesten te doen om idee te krijgen van welke dag in de maand.. maar begrijp ook goed als je niet teveel mee bezig wilt zijn. Roze olifant en niet aan denken is zoo moeilijk!

@snunnie: Fijn dat je er rustig onder bent deze ronde. Kan me zeker goed voorstellen dat een nieuwe baan als perfecte afleiding werkt.

Ik vandaag bij gyn geweest. Heb pillen meegekregen die ik vrijdag ga inbrengen. Morgen nog werken. Hopelijk daarmee een kickstart en na dit weekend een heel eind. 28e nacontrole of alles weg is. Ga denk ik een zwaar weekend tegemoet maar hopelijk dan mentaal en lichamelijk het ergste gehad en geen nasleep met curretage ofzo. Maar is weer afwachten...
..
Alle reacties Link kopieren
Snunnie, het is dan inderdaad lastig om er een peil op te trekken, maar gelukkig ben ik wel ongesteld geworden, ook al was het dan later dan ik normaal gewend ben.

Wat de vruchtbare dagen betreft: dan moet ik het maar wat vaker gezellig maken!

Windgong, zoals je het zegt heb ik er niet naar gekeken, 34 dagen is inderdaad lang, maar wel regelmatig. 3 maanden achter elkaar, is wel regelmatig te noemen.

Fijn, dat je medicatie hebt gekregen. Ik hoop dat ze meteen hun werk doen, en jullie dan kunnen beginnen om alles een plekje te geven!
Alle reacties Link kopieren
@millie wat een mooie test! Mijn duimen draaien voor jou. Erg spannend!

@sunshine bijzonder hoe zo’n lichaam werkt en dat je cyclus dan ineens langer is. Kans is groot dat je eisprong dan ook opschuift. Net wat je zegt: vaak gezellig maken dan maar :)

@windgong sterkte voor jou dit weekend. Hopelijk gauw achter de rug allemaal :redrose:

Fijn hoor, die afleiding @snunnie! Helemaal niet erg dat de tijd dan wat sneller gaat :-D

Hier ook weer wat minder ermee bezig. Maar dat komt vooral omdat m’n vruchtbare dagen er nog niet zijn denk ik... vlak na nod ga ik op vakantie. Ergens wel fijn, want dan ga ik óf met goed nieuws weg óf heb ik lekker wat afleiding. Hopelijk kan ik het daardoor ook weer wat meer loslaten deze ronde.
Alle reacties Link kopieren
Sunshine, leuk dat je er weer even bent! Vervelend dat je cyclus niet regelmatig is. Bij mij is echt alles anders geworden sinds we proberen zwanger te worden, waarschijnlijk toch iets met hormonen en stress.

Windgong, wat een weekend heb jij voor de boeg. Ik hoop dat het nou inderdaad snel achter de rug is, heel erg veel sterkte :hug:

Snunnie, supergoed dat je deze ronde zo rustig bent. Dit hele proces kan zo met je op de loop gaan, wat juist eerder averechts werkt. Fijn dat je nieuwe werk je rust geeft in plaats van meer stress!

Luikje, wat lekker om op vakantie te gaan. Bijna iedere zwangere die ik ken is zwanger geraakt op vakantie, dus wie weet.. :-D

Hier nog steeds een oplopende test en geen menstruatie. Ik heb wel veel krampjes en dingen in mijn buik, waar ik elke keer van denk: nu gaat het mis. Heel slopend. Spotting is sinds gisterenavond ook weer even teruggeweest, maar vandaag is mijn officiële NOD en geen rood bloed. Dus de seinen staan nog op groen. Gek, dat je eerst vooral hoopt op zo'n positieve test, en als je die hebt gehad komen weer nieuwe zorgen en angsten :facepalm: mijn nieuwste angst is een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, na vannacht wakker te zijn geworden van steken in mijn rechter onderbuik.

Ik heb wel met mezelf afgesproken dat als zondag alles nog goed gaat, ik het loslaat. Je kan niet 9 maanden lang voorbereid zijn op het ergste! En dan ga ik het ook vieren en durf ik verder te kijken dan de volgende dag. Nog even door duimen!
Zo, even bijlezen hoor! Ik heb het druk op werk en merk dat ik iets minder bezig ben met zwanger worden.

Millie Ik duim mee met de anderen! En je moet maar denken (of proberen te denken) dat de kans op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap erg klein is, dus geen reden om daar veel rekening mee te houden.

Windgong Wat vervelend dat je medicatie nodig hebt, terwijl het al zo’n moeilijk proces is. Ik hoop dat het gaat helpen.

Luikje Geniet in ieder geval van je vakantie!

Sunshine Herkenbaar dat je cyclus ineens anders gaat, lijkt inderdaad dat ineens als je ermee bezig bent, je cyclus raar gaat doen.

Zelf verwacht ik nu binnen een paar dagen mijn ovulatie - en dan maar een tweede poging wagen.
De duimen blijven draaien hoor Millie! Het klinkt wel erg positief allemaal! Ik denk dat het inderdaad goed is om met jezelf een soort ultimatum af te spreken, anders blijf je er misschien te lang in hangen, in dat onzekere. Uiteindelijk is het toch een "leap of faith", om de onzekerheden naast je neer te leggen en het te ga vieren.

Windgong, veel sterkte aankomend weekend. Moet je maandag alweer werken, of heb je een paar dagen vrij?
Ik kan me voorstellen dat je niet maandag gelijk denkt: en hup,.weer door...
Alle reacties Link kopieren
Jullie hebben zeker gelijk, daarom is zondag voor mij echt een mentale mijlpaal. Ik ben dan 4 weken zwanger, dus een mooi moment om het te vieren! Dan zet ik ook een officiële :cheer2: in de tabel.

Vanochtend was dit wel een mooi valentijnscadeautje:

https://www.mupload.nl/img/ftriibv174jq.jpg
Alle reacties Link kopieren
Windgong heel veel sterkte!

Millie91 ik ga je stiekem toch al feliciteren hoor :D

Hier een egopost. Het zaadonderzoek van mijn man is binnen. Beetje dubbel gevoel. Onder aan de streep is het goed, een vcm van 43. Qua bewegende spermacellen moet je echter op 50% zitten. Mijn man zit maar op 19%. En van de belangrijkste (A rond de 25%) is dat zelfs maar 9%.
Maar omdat hij heel veel zaadcellen per keer heeft, resulteert dit in een goed genoeg aantal. Maar toch, maar 19%...
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd @millie! Jij bent hartstikke zwanger :cheer2:

Wat betekent deze uitslag precies @babygroot?
Begrijp ik het goed dat, omdat hij zoveel cellen heeft, de kans toch gemiddeld is om zwanger te worden?
Alle reacties Link kopieren
Windgong heftig weekend dus voor de boeg! Heel veel sterkte, en hopelijk verloopt het allemaal wat vlot.... zorg goed voor jezelf de komende dagen! En laat ook goed voor je zorgen :hug:

Millie volgens mij is dat hartstikke zwanger hoor! Ik zal tot na zondag wachten met mijn felicitaties ;-)

Windgong aldoor 34 is inderdaad ook regelmatig. Wat langer maar er zijn genoeg mensen met een langer cyclus. Veel gezelligheid werkt dan inderdaad ;-)

Sportygirl spannend weer de komende tijd dus!

Babygroot inderdaad wat houdt het precies in? Is er dan ook daadwerkelijk minder kans om zwanger te worden? Of heft het elkaar wat op? Dus meer zaadcellen zorgen weer voor een normaler percentage? Of zeg ik nu wat raars? Als dat daadwerkelijk zo is, wat is er dan erg aan 19%? Het is beduidend minder dan het gemiddelde maar als het elkaar weer het gemiddelde optrekt maakt dat toch niet uit? Behalve als ik het verhaal natuurlijk verkeerd begrepen heb.

Hier ineens last van lichte bloeding dus ik denk dat mijn menstruatie eraan komt. Hier baal ik wel van in de zin dat mijn cyclus dan echt onregelmatig aan het worden is... aangezien dit 5-7 dagen te vroeg is... maar goed zit ik in ieder geval straks niet op mijn menstruatie te wachten denk ik dan maar....

Iedereen een fijn weekend! Nog dingen op de planning staan?
Ik ga morgen met mijn broers en aanhang uit eten en daarna even de kroeg in, heb ik wel zin in! Wel een voordeel als ik dan wel gewoon morgen ongesteld word bedenk ik me nu ;-)
Alle reacties Link kopieren
Millie, dat is inderdaad een leuk cadeau. Ook ik zal je feliciteren als jij daar echt klaar voor bent.

Babygroot, ook ik ben wel benieuwd wat het betekent.

Snunnie, vervelend als je eerder ongesteld zou worden, dan heb jij er ook geen vat meer op. Hopelijk, komt het toch op tijd, zodat je cyclus niet echt veranderd.

Hier, werd ik vannochtend verrast met ontbijt op bed. Dus dat was wel leuk. Gelukkig is mijn menstruatie weer voorbij en kunnen mijn man en ik, het weer gezellig gaan maken!

Fijne avond en alvast fijn weekend!
Alle reacties Link kopieren
Snunnie balen dat je ongesteld wordt. Hoelang was deze cyclus?

In theorie zou het betekenen dat het genoeg moet zijn. Want het percentage zwemmers is minder, maar het aantal totaal is veel groter. Al zei de huisarts dat het in de praktijk vaak toch anders is. Ik wacht de gynaecoloog wel af, maar blegh.
Alle reacties Link kopieren
Mijn cyclus zit vandaag op dag 26. Normaal kom ik zeker wel tot dag 32-34. Misschien is dit ook nog wel steeds in het gareel komen na het verwijderen van mijn spiraaltje in augustus. Benieuwd of het ook daadwerkelijk doorzet of het een schijnbeweging is en het me toch nog laat wachten tot dag 32 ofzo haha.

Babygroot Dan snap ik je teleurstelling van je! Hoe is je vriend eronder? Kan me voorstellen dat deze uitslag ook wel invloed op hem heeft. Wanneer moeten jullie naar de gynaecoloog?

Sunshine dat is lief! Zulke ontbijtjes zijn het lekkerst! Geniet van het weekend!
Alle reacties Link kopieren
Ten eerste super bedankt voor alle steun. Was een rare valentijnsdag.

@Luikje: Leuk een vakantie in het vooruitzicht! Wanneer is je NOD?/vakantie? En wat Millie zegt.. vakanties zijn perfect om babies te maken.

@Millie: Ziet er allemaal erg positief uit. Kom maar door met die :cheer2: Gefeliciteerd!!

@Sportygirl: Succes/veel plezier over paar dagen :P

@Dee: Ja ik moet maandag weer werken. Ik denk er wel aan om maandag de 24e een extra dagje vrij te nemen.

@Babygroot: Ik snap dat je teleurgesteld bent. Maar heel veel waarvan de helft minder is klinkt alsnog als een goeie kans. Vrouwen met 1 eierstok zijn ook niet 50% minder vruchtbaar, dus misschien werkt dat hier ook net zo. En je hebt maar 1 zaadcel nodig. En met een vingerhoedje vol kan je een heel land bevruchten volgens mij. En misschien kan jouw man dan alleen alles boven de rivieren bevruchten, maar dat is nog steeds heeeeel veel. En er zijn etenswaren die kunnen bevorderen. En geen alcohol bijvoorbeeld. Wanneer staat de afspraak met de gyn?

@Snunnie: Dag 26 ipv 32... En je weet zeker dat het geen innestelingsbloeding kan zijn? Veel plezier in de kroeg vanavond.

@Sunshine: Ontbijtjes op bed. Heerlijk. Fijn weekend!

Hier is de miskraam alsnog vanzelf op gang gekomen donderdagavond. Heb gisterenavond wel besloten om de medicatie toch nog te nemen om het te bespoedigen. Volgens mij ben ik vannacht het vruchtje verloren. Was een raar gezicht. Niets herkenbaars, maar zeker geen stolsel. Bloeden neemt weer iets toe, maar veel minder stolsels. Mijn controle zal nu vallen bij de Vk ipv de gyn. Scheelt weer 4 dagen wachten want kan eerder bij de vk terecht. Hopelijk dan alles schoon.
..
Fijn dat het heeft doorgezet Windgong. Lijkt me ook echt naar, als je het dan zo verliest. Ik zou ook lekker maandag vrij nemen als ik jou was. Toch nog even een dagje alles laten landen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven