Zwanger worden vanaf december 2019

28-11-2019 08:49 660 berichten
:cheer2: Wil je zwanger worden vanaf december? Schrijf dan gezellig mee! Tabel is wel vol.




NaamLeeftijd#KindNOD/ ZwangerBijzonderheden
Fitze332 :cheer2: Geen
Selene321 .. Geen
Suusy31107-01Geen
Snunnie29118-01Geen
Gelukszoeker31105-02Geen
Wishfulthinking36126-01Geen
Sneeuwwitje32207-02Geen
Luikje32107-02Geen
HartjeJynx24123-01Geen
Elisabert352 .. Geen
BabyGroot28130-01Onregelmatige cyclus
Millie91281 .. PCOS
ASP..2?Geen
Vosje198732109-01Geen
NOD = Niet Ongesteld Dag, dus de dag dat je eigenlijk ongesteld had moeten worden.
DPO = Days Past Ovulation, hoeveelheid dagen na je ovulatie.
:duckie: = Tuurteststreep
:cheer2: = Zwanger!
UD = Uitgerekende datum
Wachtbankje = De dagen tussen eisprong en NOD. +/- 14 dagen.
Foto’s via: https://www.mupload.nl/ en dan de link copy/paste.

Wij klussen niet ;)




Wijzigingen voor de tabel dik gedrukt schrijven. Staat de wijziging na een dag nog niet in de tabel heb ik deze ws gemist.
anoniem_393093 wijzigde dit bericht op 13-01-2020 13:38
62.07% gewijzigd
Welkom Elisabert! :cheer2: En dankzij jou heb ik nu een beeld in mijn hoofd van een mooie klassieke dame met een dikke snor. :-P) Elisabeth + Bert..

Seaofdreams hoe was je inseminatie? Of heet dat anders?
Elisabert, we hadden het eerder al over een nieuwe zorgverzekering maar kijk jij vooral even goed naar je nieuwe regelingen? Zelfs met een uitvoerig Healthcare plan kan een bevalling makkelijk $10.000 kosten. En thuis bevallen mag dacht ik niet in elke staat. Maar dat kan ik verwarren met Australië.
Alle reacties Link kopieren
Ha Fitze, ja daar zeg je me wat. We gaan vanuit de overheid dus ik ga ervan uit dat die alls superstrak regelen, maar ik heb inderdaad ook wel eens horror-verhalen gehoord (kosten tot 100.000 euro's als een kindje wat langer in ziekenhuis moet blijven).

En grappig dat je 't zegt want zo zie ik er dus precies uit (klassiek hoofd, zwarte snor)!
Morning!

Ja dat heet inseminatie! Ging goed, duurde alles bij elkaar 3 minuten - iets minder gezellig dan bij jullie haha!
Maar alles ging volgens het boekje - 15 miljoen zaadjes zijn mn baarmoeder in!

Haha ik dacht ook aan Elisabeth & Bert
Alle reacties Link kopieren
15 miljoen! Wow das eigenlijk echt wel bizar. Doe je dat dan zelf met een spuit, of doen ze dat voor je..? Of is dit teveel info :).

Wat duren die 2 weken dan lang he.... Dat zijn wij natuurlijk ook helemaal niet gewend in deze tijd, dat je ergens op moet wachten..

Maar misschien weet je t dan net voor kerst :). Dan is het OF drinken, Of zwanger zijn .
Elisabert schreef:
11-12-2019 09:07
Ha Fitze, ja daar zeg je me wat. We gaan vanuit de overheid dus ik ga ervan uit dat die alls superstrak regelen, maar ik heb inderdaad ook wel eens horror-verhalen gehoord (kosten tot 100.000 euro's als een kindje wat langer in ziekenhuis moet blijven).

En grappig dat je 't zegt want zo zie ik er dus precies uit (klassiek hoofd, zwarte snor)!
Hè ben je een man? :$

Ik las laatst een verhaal van een vrouw in de USA die volledig gedekt was voor de hele bevalling en verblijf. Behalve dat ze huid op huid contact wilde direct na de geboorte. Dus niet eerst helemaal de baby laten wassen en in een doek een gereinigde baby wilde ontvangen. Daar kreeg ze een factuur voor van $40 :wtf:
Seaofdreams schreef:
11-12-2019 09:22
Morning!

Ja dat heet inseminatie! Ging goed, duurde alles bij elkaar 3 minuten - iets minder gezellig dan bij jullie haha!
Maar alles ging volgens het boekje - 15 miljoen zaadjes zijn mn baarmoeder in!

Haha ik dacht ook aan Elisabeth & Bert

Drukke bedoeling in je baarmoeder :-P)
Haha nee hoor totaal niet teveel info om te geven. Kort gezegd gaat het zo in zijn werk:
- positieve ovulatietest dus ziekenhuisbellen
- dag erna melden in het ziekenhuis
- die ochtend wordt een rietje zaad handmatig (? Geen idee hoe ik dat zelf voor me moet zien) ontdooit, gewassen en gecentrifugeerd. Zo blijven de beste over.
- ik ga liggen, ze brengen een eendebek in, een kathether tot in mijn baarmoeder en spuiten dan alle vloeistof in.
- daarna mag ik er meteen weer vandoor!

Wat ik heel gek vond: het is zo vloeibaar als water en beetje roze door de bewerking!


Jeetje veertig dollar? Ze weten daar ook wel overal een factuur voor te bedenken!
Alle reacties Link kopieren
@seaofdreams, spannend zo'n inseminatie, dus nu ook op het wachtbankje...

Ik ben vandaag ongesteld geworden, dus kan gelukkig drinken met kerst :-)
Maar aan de andere kant ook wel jammer. Mijn nieuwe NOD is 7 januari
Ah balen Suusy! Zag je het aankomen?
Zo is het, gezellige feestdagen van maken :-) en wie weet mooie start van het nieuwe jaar!!
Alle reacties Link kopieren
Seaofdreams, klopt vroeger was het niet mogelijk geweest om alleen een kindje te krijgen. Dus het is heel mooi, dat het nu wel gaat. Spannend, nu je de inseminatie hebt gehad. Hopelijk is het meteen raak.

Elisabert,hier proberen wet het 3x in de week te doen, vooral omdat ik niet weet of de vruchtbare dagen volgens de app kloppen. Op deze manier, hoop ik ze toch te kunnen benutten.

Haha, ik kan goed begrijpen dat als het normaal niet zoveel dagen gebeurt, het dan een beetje teveel wordt. Daar ben ik ergens wel bang voor, dus ik wil het dan vooral gezellig houden, zodat het niet te gemaakt voelt.

Hopelijk heeft de overheid het inderdaad goed geregeld wat de verzekering betreft. Belachelijk dat ze $40 in rekening hebben gebracht, het moet niet gekker worden!

Jammer Suusy, op naar de volgende ronde!
sunshine18 wijzigde dit bericht op 11-12-2019 14:12
0.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jammer Suusy! Zeker extra genieten van de drankjes met kerst en vol goede moed op naar de volgende ronde.

Interessant hoe dat in zijn werk gaat Seaofdreams. Bizarre gedachte 15 miljoen zaadjes.
Weten naast de vriendinnen die je bijstaan meer mensen in je omgeving dat je ermee bezig bent of wordt het straks een hele grote verrassing?

Hoe is het met jou Vonkster? Het idee al een beetje geland?

In Amerika is het denk ik inderdaad wel belangrijk om goed na te kijken wat er verzekerd is. Voor je het weet houd je inderdaad je baby 2 seconden te lang vast en zat dat niet bij de prijs inbegrepen. Haha gekke wereld daar!

Wij probeerden vorige maand om de dag maar normaal gebeurt het niet zoveel als dat waardoor het al heel snel gemaakt voelde inderdaad. Omdat mijn menstruatie ook nog zo onregelmatig is moet je dat dus wel een paar weken volhouden, vandaar ook de ovulatietesten waarmee ik zometeen ga beginnen (!) zodat het wel gezellig blijft in de slaapkamer en geen "moetje" wordt.
Alle reacties Link kopieren
Gelukszoeker, als je een onregelmatige cyclus hebt, dan kun je inderdaad beter ovulatietesten gebruiken. Er een noodzaak van maken, om het om de de dag te doen, lijkt mij ook niet gezond. Het spontane is er dan denk ik ook van af. Anyway's: hopelijk weet je snel wanneer je vruchtbare dagen zijn!

Fitze, voel jij je trouwens alweer beter?
Sunshine ik voel me belabberd :nooo: Maar dan wel zonder kind vandaag thuis en dat is een stuk beter ziek zijn dan huggend kuchend en niezend een dwarse peuter zo ver te krijgen dat hij doet wat ik wil :clown: Er was vanmorgen bijna niks zo lekker als van beneden horen ‘’lekker slapen mama, ik ga met papa in de auto!’’ en daarna de deur dicht te horen vallen :A:

Seaofdreams opwarmen tussen hun handen? Zoals je meteen houtje een vuurtje maakt oid? :lol:

Suusy Jammer dat het niet gelukt is deze keer. Je NOD zat op 12-12 toch? Als je nu eerder ongesteld bent geworden, was je ovulatie dan ook niet eerder dan je dacht?

Moetje: ik vraag mij ook af wanneer het als een moetje gaat voelen. De vorige keer was ik in ronde 1 zwanger. We hebben toen gericht seks gehad op de avond van eisprong en de ochtend erna. Dat was idd ook doordeweeks waar we normaal enkel opstaan om te gaan werken. Ik vond het toen wel eens verfrissend om seks met een ander ‘doel’ dan normaal te hebben.
Wel lijkt het mij bijvoorbeeld na een jaar van witte testen behoorlijk lastig om nog iets van zin te maken..
Alle reacties Link kopieren
Elisabert ik vind dat soms best lastig! Zeker omdat hij ook zichtbaar teleurgesteld is als ik ongesteld ben geworden. Het gaat sowieso allemaal een beetje andersom haha, hij was en is diegene die heel graag kinderen wil. Ik wilde eerst geen kinderen, en vind het nu wel oké. Daardoor vind ik het denk ik extra lastig dat hij er onrustig van word. Mijn wens is minder groot dan die van hem. En teleurstellen ben ik niet zo goed in. Ik weet dat ik er niks aan kan doen als ik ongesteld word maar in mijn hoofd voelt dat wel soms zo.

Seaofdreams spannend zeg! Nu maar afwachten dus :-)

Suuzy balen zeg! Op naar volgende maand. En inderdaad, mooi positief bekijken.

Fitze beterschap! Ik kan me voorstellen dat het dan fijn is als kind even van huis is. Dan kan je tenminste ook echt even niks doen! Hopelijk knap je snel op.

Het geplande seks proberen wij een beetje te voorkomen. Ik ben daar niet zo goed in geloof ik haha! Proberen wel rond de eisprong ergens wat meer ons best te doen, maar verder zien we het eerst allemaal wel.

Ik wacht nog geduldig mijn menstruatie af, zal ergens komende dag wel komen verwacht ik.
Alle reacties Link kopieren
@snunnie, jammer dat het soms voelt dat je bijna je vriend teleurstelt... Geduld is best lastig, voor mannen en vrouwen dus :!:

@fitze, beterschap!

Over seks rond de eisprong, ik had mijn vriend vorige keer verteld wanneer de eisprong was, toen voelde hij zoveel prestatiedruk, terwijl ik dit niet per se zo bedoelde, dat we geen plezier hadden in de seks... Dus ik probeer het de komende keer niet te vertellen, en hopelijk is hij wat relaxter. Maar ik had echt niet verwacht dat hij daar last van zou hebben... Dus weer wat geleerd
Alle reacties Link kopieren
Fitze, fijn dat je vandaag dan even alleen was. Hopelijk heeft het geholpen en je uiteraard ook goed gedaan!

Snunnie, jammer dat je je zo voelt op het moment dat je ongesteld bent geworden. Ik herken het gevoel, want dat had ik vorig jaar ook. Het klinkt heel makkelijk, maar weet als de beste dat het niet is: probeer het los te laten. Geen van beide heeft schuld als het niet lukt.

Wat de prestatiedruk betreft, daar had mijn man ook last van. Daarom wil ik het ook niet om de dag doen, want ik wil niet dat hij het weer gaat voelen. En daarnaast, sta ik ook niet te springen om het om de dag te doen!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nog niet ongesteld, test is negatief. @Fitze: zou je de tabel willen aanpassen en mij vooralsnog op ronde 2 en een “?” willen zetten? Veel dank :)

@Suusy jammer dat je ongesteld bent geworden!

@seaofdreams: super spannend. Ik duim voor je!

@Fitze: balen dat je je nog zo beroerd voelt. Hopelijk knap je gauw op!

Interessant om jullie ervaringen te lezen over seks in de vruchtbare periode. Ik vind dat wel lastig en probeer ook te voorkomen dat het een moetje wordt. Al is dat niet helemaal te vermijden denk ik, daarvoor zijn wij beiden te rationeel. Gelukkig maakt mijn vriend het niet zoveel uit allemaal, althans dat zegt hij. Hij staat er wat dat betreft wel nuchter in en ik kan ook wel veel met hem delen. Al merk ik wel dat hij wat sneller weer overgaat tot de orde van de dag dan ik. Enfin, dat helpt mij dan ook wel weer.

De de donkere dagen voor kerst breken weer aan... wie weet helpt dat nog een beetje om het binnen extra gezellig te maken :shame: ;)
Morning!

Thanks voor al het duimen :) weet niet meer wie het vroeg, maar eigenlijk weet bijna iedereen in mijn directe omgeving het. Allemaal super enthousiast en blij. Iedereen leeft heel erg mee en is het liefst overal bij betrokken haha. En dan ook weer mannen van vriendinnen - dus het kopje mannelijk figuur in leven van mn kindje maak ik me ook niet al te druk over. Mijn moeder is mee geweest naar de eerste intake in het ziekenhuis en ook mijn broertje op de hoogte. Wel weer anders denk ik dan bij jullie - want bij mij zullen ook de meeste mensen het meteen weten als ik zwanger ben.

Hardnekkig griepje Fitze! Ik hoor het veel om me heen. Hopelijk knap je snel op.

@Vonkster: hoe is het? Nieuws aa beetje kunnen landen? :)

Hmm ik begrijp het wel dat jullie geen druk op de man willen leggen en het leuk houden. Maar je wil hem er ook weer niet buitenhouden kan ik me voorstellen. Maar idd de donkere dagen komen eraan. De meeste baby’s schijnen dan toch ook in december verwerkt te worden ;-)
Alle reacties Link kopieren
Mooi nieuws Seaofdreams, je hebt je 15 miljoen in ieder geval al binnen! Heb nog wel even aan je moeten denken... Nu hard duimen dat alles volgens planning verloopt en blijft plakken! :high5: Het lijkt me al heel bijzonder om het alleen te doen, zo zonder partner, met alles wat daarbij komt kijken. En wat moet het fijn zijn dat je lopende dingen dan toch zo met je nabije familie kan delen! Speelde je trouwens al langer met het idee om het in je 'upppie' te gaan doen of was 34 de magische grens? ;) Leuk iig dat je ons zo bijpraat over de ins en outs!

Spannend Luikje, dat schemergebied tussen is het wel of niet raak en waarom gebeurt er nu verder dan even niets? Wie weet... even afwachten en desnoods opnieuw testen?

Fitze, beterschap dame!
Jammer SuusY, maar gelukkig ligt 7 januari ook alweer dichtbij. Dan maar even extra genieten van al het lekkers rondom de Kerst.

Sunshine: Je advies is helemaal zo gek nog niet. Hoe meer ik lees, hoe meer ik erachter kom dat (zelfs bij een regelmatige cyclus) je ovulatiedag per maand kan wisselen, afhankelijk van stress, omstandigheden etc. Een fors percentage stellen zouden van de verkeerde dagen uitgaan. Laat staan als je dan ook nog onregelmatig bent... Ik vertrouw mijn eigen app soms ook van geen kanten :frusty: En door mijn eigen uitkomst (maar daarover later meer) neig ik heel onverwachts zelf ook naar komende maand weer testen. Gelukszoeker: klinkt als goed initiatief dus in jouw geval en ben heel benieuwd naar jouw ervaringen!

Welkom nog Elisabert! En wat heb ik gelachen om de beeldvorming :rofl: Laat je niet kisten! :biggrin:

Zebraman, hoe is het intussen met jou? Het blijft even zo stil... (lees: je wordt gemist ;) ) Intussen meer duidelijkheid gekregen of onverwachte ontwikkelingen?

Wat leuk om jullie ervaringen te lezen over het klussen rondom de eisprong en wat jammer dat sommige mannen en zo als prestatiedruk ervaren. Ik heb zelf sinds m'n pilstop wel steeds geprobeerd de 2e week van mijn cyclus om de dag aan te houden voor zover het lukte. Dit keer zelfs met de 5 knipperende smileys dagelijks (op 1 keer na) wat gek genoeg ontzettend fijn was en goed beviel. Maar he, het blijft een dun lijntje tussen leuk en even zat zijn. Wij hebben ook niet voor niets niet alle knipperende smileys benut :facepalm:

Hier even weinig gereageerd (wel gelezen) omdat ik even volop in een ik-twijfel-aan-mezelf-bubbel zat. 5 dagen een knipperende smiley en toen waren de teststrips op. Diezelfde dag (het wonder van dezelfde-dag-bezorging) een nieuwe set laten bezorgen en daar vanochtend de 1e teststrip van gebruikt met de gedachte: mijn hemel, hoe lang moet ik nog doortesten?! Doet alles het wel en ben ik niet weer die ene uitzondering en springt m'n eitje weer niet?! Et voila: vanochtend een vaste smiley met piekvruchtbaarheid!!!!! Eindelijk!!! :yes: :high5:
Gisteravond de kans al goed benut. En misschien maar goed ook, want binnen 24-36 uur zou je eitje moeten springen en je weet tenslotte niet hoe lang je waarde al verhoogd is. Dus ik zie het inmiddels (en mezelf) weer wat rooskleuriger in :sun:

Het gekke is dus wel dat ik nu op dag 18 zit en als ik geen ovulatietesten had gedaan, 0 idee had gehad dat ik niet rond dag 14 ovuleerde. En hoe meer je leest, hoe meer je erachter komt dat zelfs bij een regelmatige cyclus je ovulatie nog erg kan wisselen. Terugkijkend herken ik nu wel wat signaaltjes van vorige maand, dus het doel is bereikt: m'n testen ondersteunen de app en symptomen (iig enigszins :biggrin: )
anoniem_392711 wijzigde dit bericht op 12-12-2019 11:21
Reden: Even wat mensen eruit lichten (dikgedrukt)
0.35% gewijzigd
Wishfulthinking wat fijn dat je toch je eisprong hebt gevonden! :cheer2:
En zullen we in dit topic seksen, wippen, batsen, copuleren, gezellig maken maar alsjeblieft niet ‘klussen’ :-$ Diegene die die term bedacht heeft mag van mij in de hoek.

Tenzij je idd een schroefmachine ter hand neemt ;)
Alle reacties Link kopieren
Fitze schreef:
12-12-2019 15:26
En zullen we in dit topic seksen, wippen, batsen, copuleren, gezellig maken maar alsjeblieft niet ‘klussen’ :-$ Diegene die die term bedacht heeft mag van mij in de hoek.

Tenzij je idd een schroefmachine ter hand neemt ;)
:rofl: hahaha, goed plan :rofl:

Even een snelle ego-post (reageer als ik achter m’n laptop zit even uitgebreider); ik word helemaal gek van m’n lichaam, voel van alles. Maar ja, als ik ongesteld wordt dan heb ik ook allerlei lichamelijke klachten. Maar denk steeds; zou het dan toch... probeer mezelf een beetje rustig te houden qua gedachten, maar is soms echt lastig.
Alle reacties Link kopieren
Fitze schreef:
12-12-2019 15:26
En zullen we in dit topic seksen, wippen, batsen, copuleren, gezellig maken maar alsjeblieft niet ‘klussen’ :-$ Diegene die die term bedacht heeft mag van mij in de hoek.

Tenzij je idd een schroefmachine ter hand neemt ;)
Hoe verhoudt zich dat tot het TMI (wat we volgens mij stiekem toch niet gebruiken).. mag die er ook vanaf? :hihi: :clown: :A:
WishfulThinking schreef:
12-12-2019 16:31
Hoe verhoudt zich dat tot het TMI (wat we volgens mij stiekem toch niet gebruiken).. mag die er ook vanaf? :hihi: :clown: :A:


Die TMI kan wel goed van pas komen bij slijm, draden, bloed en misselijkheid. Ik skip de TMI alinea’s meestal :-$ Twee mensen die een potje seksen vind ik minder goor.

Maar ik zal de TMI uit de OP halen ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven