Zwanger worden vanaf december 2019

28-11-2019 08:49 660 berichten
:cheer2: Wil je zwanger worden vanaf december? Schrijf dan gezellig mee! Tabel is wel vol.

NaamLeeftijd#KindNOD/ ZwangerBijzonderheden
Fitze332 :cheer2: Geen
Selene321 .. Geen
Suusy31107-01Geen
Snunnie29118-01Geen
Gelukszoeker31105-02Geen
Wishfulthinking36126-01Geen
Sneeuwwitje32207-02Geen
Luikje32107-02Geen
HartjeJynx24123-01Geen
Elisabert352 .. Geen
BabyGroot28130-01Onregelmatige cyclus
Millie91281 .. PCOS
ASP..2?Geen
Vosje198732109-01Geen
NOD = Niet Ongesteld Dag, dus de dag dat je eigenlijk ongesteld had moeten worden.
DPO = Days Past Ovulation, hoeveelheid dagen na je ovulatie.
:duckie: = Tuurteststreep
:cheer2: = Zwanger!
UD = Uitgerekende datum
Wachtbankje = De dagen tussen eisprong en NOD. +/- 14 dagen.
Foto’s via: https://www.mupload.nl/ en dan de link copy/paste.

Wij klussen niet ;)

Wijzigingen voor de tabel dik gedrukt schrijven. Staat de wijziging na een dag nog niet in de tabel heb ik deze ws gemist.
anoniem_393093 wijzigde dit bericht op 13-01-2020 13:38
62.07% gewijzigd
Fitze schreef:
12-12-2019 15:26
En zullen we in dit topic seksen, wippen, batsen, copuleren, gezellig maken maar alsjeblieft niet ‘klussen’ :-$ Diegene die die term bedacht heeft mag van mij in de hoek.

Tenzij je idd een schroefmachine ter hand neemt ;)
HAHAHAHa !! Heerlijk dit 😂
sneeuwwitje1 schreef:
12-12-2019 15:53
:rofl: hahaha, goed plan :rofl:

Even een snelle ego-post (reageer als ik achter m’n laptop zit even uitgebreider); ik word helemaal gek van m’n lichaam, voel van alles. Maar ja, als ik ongesteld wordt dan heb ik ook allerlei lichamelijke klachten. Maar denk steeds; zou het dan toch... probeer mezelf een beetje rustig te houden qua gedachten, maar is soms echt lastig.
Ooh snap ik helemaal! Leuke plannen het weekend? Voor de afleiding? Ik duim iig voor je!
Alle reacties Link kopieren
Jammer Luikje, dat je nog geen duidelijkheid hebt. Voel wel enigszins tekenen van een opkomende menstruatie?

Fijn Seaofdreams, dat je zoveel steun krijgt in je nabije omgeving. Ook handig dat je kindje later genoeg mannelijke figuren in zijn/haar leven zal hebben.

Wishfulthinking, hoe meer je erover leest, hoe meer je erover tegenkomt. Daarnaast heeft ook iedereen een eigen mening. Wat de app's betreft: zij geven een verwachting van de vruchtbare dagen, maar dat geeft nog geen garantie. Voor een definitieve bevestiging, is dan toch echt een ovulatietest nodig, of een van de andere handige weetjes om erachter te komen. In ieder geval fijn om te lezen, dat je een positieve ovulatietest in hadden had vanochtend.

Haha Fitze, copuleren? nog nooit van gehoord, maar ik begrijp je punt. Het klinkt ook wel raar om het klussen te noemen. Waarschijnlijk heeft degene die het heeft bedacht, er echt een hele 'klus' aangehad :rofl:

Maar, daarentegen snap ik de opmerking van wisfulthinking over TMI ook wel.

Ach ja, we zijn voor zover ik het weet - allemaal vrouwen onder elkaar- en we zijn ook allemaal volwassen. We hoeven het dus niet mooier te maken dan het is. Tenminste, dat is mijn mening.
Haha ja klussen, misschien komt bob de bouwer wel langs voor extra spanning ;-)

Sneeuwwitje ook wel logisch toch? Je wordt je overal extra bewust van!
Zo smaakte mij de cracker kaas niet vanmorgen, dan denk je ook gelijk van alles haha. Terwijl waarschijnlijk was de kaas gewoon niet goed meer :rofl: ik lach er af en toe ook maar gewoon om
Vandaag in ieder geval nog geen menstruatie en ook nog geen klachten, behalve de hoofdpijn afgelopen week. Wacht nog rustig af tot zondag, ik verwacht hem wel ergens deze dagen.
Zo, even achter de laptop, dat reageert toch wat fijner.

Fijn dat de inseminatie is gelukt Seaofdreams, nu dus de wachtweken voor jou! Kan me voorstellen dat jij het wel deelt met je omgeving, anders moet je toch ook overal alleen over nadenken.

Balen Suusy dat je ongesteld bent geworden, op naar de volgende ronde voor jou! En wijntjes + rood vlees bij de kerst :P

Hoe gaat het met de ovulatietesten Gelukszoeker?
Mooi dat je je ovulatie hebt gevonden WishfulThinking!

Haha, inderdaad Sunnie, als je iets ruikt (heel sterk of als je het niet lekker vindt ruiken) dan denk je daar ineens aan. Toen ik de vorige keer zwanger was vond ik tosti's met kaas helemaal het einde, rook ik vanmiddag weer en toen moest ik daar meteen weer aan denken.

Grappig om te lezen dat iedereen er weer anders mee omgaat en dat de mannen soms toch ineens druk voelen om te presteren. Mijn vriend heeft hier gelukkig geen last van, die vind het alleen maar leuk om de dag seks :P Ik probeer het in ieder geval ook een beetje spontaan te houden, zodat het niet een moetje wordt voordat we naar bed gaan 's avonds.

Ik vind het overigens wel fijn dat er zo veel te vinden is op internet, ik hou er wel van om me een beetje in te lezen. Vooral toen ons zoontje er net was hebben we veel op internet gelezen. Hij had in het begin ineens de hik, geen idee hoe dat werkt bij zo'n kleintje. Natuurlijk niks ergs, maar je krijgt er geen handleiding bij :proud: dus dan is online iets lezen wel even fijn. Ook om tips te lezen van anderen.
snunnie schreef:
12-12-2019 18:17
Haha ja klussen, misschien komt bob de bouwer wel langs voor extra spanning ;-)

Sneeuwwitje ook wel logisch toch? Je wordt je overal extra bewust van!
Zo smaakte mij de cracker kaas niet vanmorgen, dan denk je ook gelijk van alles haha. Terwijl waarschijnlijk was de kaas gewoon niet goed meer :rofl: ik lach er af en toe ook maar gewoon om
Vandaag in ieder geval nog geen menstruatie en ook nog geen klachten, behalve de hoofdpijn afgelopen week. Wacht nog rustig af tot zondag, ik verwacht hem wel ergens deze dagen.

Klussen komt dacht ik van zeg maar ‘samen een baby bouwen’. Het is echt een Viva-term. Voor zo ver ik weet heeft de man in deze klus weinig manuren :-P)

Ik had exact hetzelfde met een cracker met kaas vorige week! Ik had een netje kaasjes van de jumbo met verschillende smaken en na 1 cracker dacht ik word ik hier nou misselijk van? o_o Ik ben nooit misselijk, behalve als ik zwanger ben.

De vorige keer dat ik zwanger was leek het vanaf de innesteling als of ik flink ongesteld ging worden. TMI een hoop bruin slijm en kramp. Plus last van mijn darmen. Ik dacht echt dat als ik zwanger zou zijn het een bijzonder sterk eitje moest zijn om al die prut richting de uitgang te weerstaan. Bleek idd een sterk eitje te zijn die stug tot 42 weken bleef zitten :facepalm:
Sneeuwwitje ik vind het ook leuk om alles te lezen over zwanger zijn en baby’s. Als ik al die info niet had gehad hadden man en ik er vast niet zo relaxt ingestaan. De eerste weken waren we bezig met op de klok voeden en slapen. Frustratie alom. Toen las ik ergens dat er ook zat mensen zijn die dat loslaten en om de baby zijn behoeftes heen leven.

Mijn man heeft ook geen last van prestatiedruk :-$ Er komt zelfs een soort oergevoel bij hem los van ‘we gaan dat vrouwtje eens zwanger maken’. Erg verfrissend moet ik zeggen :popcorn:
Hahaha Fitze, wat beschrijf je dat heerlijk; dat vrouwtje even zwanger maken.

Mijn man voelt gelukkig noch prestatiedruk, noch zou hij denk ik heel teleurgesteld zijn als ik ongesteld word. Hij loopt vast de wijn in voor kerst, zeg maar. Maar zou het ook wel heel leuk vinden hoor!

Lijkt me lastig om mee om te gaan als hij juist heel teleurgesteld is als het niet is gelukt.. je denkt toch ergens; doe jij het dan beter, oh nee dat kan dus niet..

Leuk om te lezen hoe iedereen in het seksen staat (Nee niet klussen, goede suggestie Fitze). TMI ik hou het meeste van overdag seks, nou daarvoor is er bijna nooit een window of oppurtunity met een dochter van 3.
Dus nu doen we t savonds als zij naar bed is, duiken wij er ook gelijk in. Wel knus zo in de donkere dagen voor kerst.

Dit had ik trouwens nog niet verteld maar we waren eerder zwanger na mijn dochter, dat was een zoontje die na 27 weken dood ter wereld kwam.. Dus wij hebben een lastig jaar achter de rug en ook wel heel erg getwijfeld of we het nog een keer aandurven (geen medische indicatie om het niet te doen, meer mentaal). Maar nu is die wens wel helemaal terug eigenlijk en ben ik ook niet bang om zwanger te zijn, al denk ik wel dat het spannende momenten met zich mee zal brengen.

Nou dat was weer een hele lap, sorry. Overigens wilde ik ook nog even zeggen dat ik dit een hele lieve respectvolle groep vind zoals iedereen op elkaar reageert. Leuk :).
Wat heb je dat mooi verwoord Elisabert! :thumbsup: En ik deel je gevoel helemaal. Het is zo fijn om af en toe echt even van je af te kunnen schrijven, ook al is het soms een wat langere lap tekst (voel me soms een beetje bezwaard). Maar wat heftig, dat je zoontje bij 27 weken dood ter wereld kwam... Weten jullie ook waardoor het kwam of was er geen directe aanleiding? Dapper dat jullie er weer voor durven gaan samen! Het brengt toch altijd weer een hoop onzekerheid met zich mee. We gaan er gewoon vanuit dat alles dit keer wel goed gaat! Het lijkt me trouwens een hele uitdaging met zo'n uk in huis om geschikte momentjes te vinden om het even samen gezellig te maken ;-)

Daar noemen jullie wat Fitze en Snunnie, die geuren en smaken. Daar valt volgens mij helemaal geen pijl op te trekken. En toch kun je er soms heilig van overtuigd zijn dat iets heel anders/vies/zoet smaakt... en dan ook op de gekste momenten... Hebben jullie ook wel eens een metaalsmaak? Ik heb het nu al 2x vrij hevig gehad, vaak rond de 14e (wat dus geen ovulatie blijkt).

Vind het ook ideaal hoor, sneeuwwitje, dat inlezen. Al is het maar dat je over alles wel iets kunt vinden. Het is alleen zaak zelf nuchter na te blijven denken (niet alles blind aan te nemen) en je eigen mening te vormen, dan kom je volgens mij een heel eind.. ;)

Mijn vriend keek me ook al zo gek aan toen ik een grapje maakte over klussen en ernaar verwees als forum term... Wat ik trouwens wel heel schattig vind is dat hij zich er ongemerkt steeds meer in laat betrekken. Af en toe komt er ineens een wijze opmerking uit, bv. om mij gerust te stellen over een verlate eisprong, dat ik denk: wacht eens even, jij hebt wel degelijk goed opgelet. Hij maakte laatst al een grapje over een kerstkindje en hij denkt erg met me mee over hoe het met sporten zou moeten/kunnen als ik echt zwanger zou blijken te zijn. Ze moeten er soms gewoon ingroeien, maar ik ben wel aangenaam verrast! :love:
Elisabert mijn man zou het ook leuk vinden maar maalt er idd niet om als het een maandje niet lukt. Wat verdrietige dat jullie jullie kindje zijn verloren met 27 weken :( Fijn dat jullie er samen toch voor willen gaan :heart:

Wishfull Leuk dat je vriend het een beetje onthoud. En gewoon opschrijven hier hoor :)
Als jullie trouwens denken dat je al last hebt van spooksymptomen, lees dan dit topic eens :biggrin: zwanger/8-dagen-voor-nod/list_messages/454185
Ik wil ook graag meeschrijven. Ik ben nu bijna een jaar gestopt met de pil. Helaas nog totaal niet regelmatig ongesteld, dus we zullen echt geluk moeten hebben dat we elke maand op het goede moment seks hebben (ik wil nog niet aan de ovulatietesten beginnen).
We wilden eigenlijk al in augustus beginnen, maar iets daarvoor gebeurden er wat heftige dingen prive, waardoor we besloten om onze kinderwens even wat maanden uit te stellen. Nu we het verdriet (een overlijden van een naaste) wat meer hebben kunnen plaatsen willen we weer van start gaan!
BabyGroot schreef:
13-12-2019 11:19
Ik wil ook graag meeschrijven. Ik ben nu bijna een jaar gestopt met de pil. Helaas nog totaal niet regelmatig ongesteld, dus we zullen echt geluk moeten hebben dat we elke maand op het goede moment seks hebben (ik wil nog niet aan de ovulatietesten beginnen).
We wilden eigenlijk al in augustus beginnen, maar iets daarvoor gebeurden er wat heftige dingen prive, waardoor we besloten om onze kinderwens even wat maanden uit te stellen. Nu we het verdriet (een overlijden van een naaste) wat meer hebben kunnen plaatsen willen we weer van start gaan!
Welkom! Hoe oud ben je? En nu zit ik in mijn hoofd met ‘I am Groot’ :-D

Naar dat je een naaste bent verloren :hug: Dan staat alles even stil.

Ben je helemaal niet regelmatig ongesteld (cyclus van 15-100 dagen) of verschild het een paar dagen per maand?
Hey dames!

Ik heb wel bijgelezen, maar niet echt meer gereageerd de laatste tijd. :)
Dit wordt even een ego post, maar ik beloof vanaf vandaag weer lief te gaan zijn en te gaan reageren!

Hier nog steeds geen menstruatie te bekennen, maar inmiddels wel wat klachten die ik niet kan plaatsen. Zo nam ik eergisteren een douche en deed het water enorm pijn aan mijn tepels, dat herken ik niet van een naderende menstruatie dus dat deed me wel even denken. Maar toen ik die avond een (action) test deed, bleef deze echt omo wit.

Vanmorgen heb ik mijn app nog eens nagekeken, en als ik uit zou gaan van hoe mijn cyclus vorige maand was (39-41 dagen), dan zou ik nu 8 of 9dpo zijn in plaats van op mijn NOD. Ik heb dus een 2v5 test gedaan vanmiddag van het Kruidvat en ik denk een mega tuurlijntje te zien. Heb er water in gedruppeld en het blijft staan, dus het is denk ik geen indroogstreepje. Alleen is het een dusdanig klein tuurlijntje dat ik hem niet op de foto krijg. Oftewel, nu ben ik nog onzekerder dan ik voorheen was. :A: Maar in principe zou een tuurlijntje voor 8 of 9dpo natuurlijk wel kunnen.

Overmorgen ga ik dus nog eens testen (en dan wel met ochtend urine) en dan hopelijk meer duidelijkheid, want dit is ook niks. Als ik dan niet zwanger blijk, dan gaan we beginnen met ovulatietesten. :)
Meid pijn aan je tepels van water + vage streep = zwanger.

Gefeliciteerd :heart:
:love: Dankjewel
Ik durf er toch nog niet op te hopen, ik vertel het ook mijn man nog niet, pas als ik een duidelijker streepje heb, die geloofd het anders toch niet :facepalm:
Ooooo zebraman wat spannend!!! Men... Ik kan deze spanning bij jou al bijna niet aan haha.

Babygroot welkom en leuk dat je mee schrijft!
Aah ik reageer later uitgebreid ) nu irritante telefoon) maar @zebraman :

Klinkt zwangerrr!! :hyper: :hello:

Al beetje gefeliciteerd!!
Fitze schreef:
13-12-2019 11:43
Welkom! Hoe oud ben je? En nu zit ik in mijn hoofd met ‘I am Groot’ :-D

Naar dat je een naaste bent verloren :hug: Dan staat alles even stil.

Ben je helemaal niet regelmatig ongesteld (cyclus van 15-100 dagen) of verschild het een paar dagen per maand?
Zet me maar alvast op 28 jaar, want over 3 dagen ben ik jarig haha. Het veschilt bij mij heel erg per keer. 51 dagen, dan 39 dan weer iets in de 40 met een uitschieter in de 80. Maar we gaan lekker rustig aan beginnen en willen er voor nu zo min mogelijk druk op leggen.
Haha snunnie, apart hoe ons lichaam ons voor de gek kan houden. Vooral als je er echt mee bezig bent. Ik vond de smaak van mijn koffie toen ik 6 dagen te laat was, niet meer lekker. Ging toen ook meteen van alles in mijn hoofd halen.

Spannend snunnie! Wie weet, was je gevoel van de kaas wel terecht, en is het raak. In ieder geval, succes met het wachten!

Het internet kan inderdaad een fijne oplossing bieden sneeuwitje. Het is denk ik gewoon belangrijk om er niet in door te slaan. Alhoewel dat denk ik makkelijker gezegd is dan gedaan!

Fijn Fitze, dat jou man geen last heeft van prestatiedruk. Leuk hoe je het omschrijft: 'we gaan dat vrouwtje eens zwanger maken'! :rofl:

Oef Elisabert, wat moet dat zwaar zijn geweest! Wel mooi om te lezen dat jullie wens voor nog een kindje, groter is dan de angst!

Leuk Wishfulthinking, dat je vriend zo goed met je meedenkt. Het is denk ik alleen maar leuk als je partner zichzelf erbij betrekt. Dat lees/zie je helaas niet overal! En ja, van je afschrijven dat moet ook kunnen. Zoals Fitze zegt: gewoon doen!

Welkom BabyGroot, en nog sterkte met het verlies van jullie naaste. Vervelend, dat je nog geen regelmatige cyclus hebt. Als dit langer blijft aanhouden, ga je dan wel over tot ovulatietesten?

Spannend Zebraman, laten we hopen dat het tuur lijntje, het lijntje van een zwangerschap is!

Vonkster, als ik mij niet vergis hebben we al een tijdje niks van je gehoord. Zijn jullie nog steeds aan het bekomen van het goede nieuws?

Hier, volgens mijn app zijn mijn vruchtbare - of ja, gemiddelde kans op zwangerschap- dagen begonnen. Komende week heb ik volgens mijn app de meeste kans om zwanger te kunnen raken. Omdat ik niet specifiek van de app wil uitgaan, aangezien ik vorige keer een cyclus van 34 dagen had - normaal 28-, gaan we het de komende dagen maar gezellig maken. Ondanks dat mijn man lichtelijk prestatiedruk heeft, vindt hij het ook geen enkel probleem om het om de dag te doen!
Hoi allemaal,

Ik zie dat jullie al een aantal pagina's vol hebben geschreven, mag ik me nog bij jullie voegen? (:
Mijn man en ik willen proberen of een tweede kindje ons gegund is. Ons eerste kind wordt in januari 2, en zit nu in een 'heerlijke' fase waarin alles "Nee!" is, inclusief huilen en drama.

24/11 was ik voor het laatst ongesteld, ik hoop dat ik dat over een paar weken nog steeds kan zeggen!

Weet familie bij jullie het? Ivm kerstdiner weet bij ons een iemand het, daar ga ik waarschijnlijk dagen boodschappen mee doen. Qua alcohol zorg ik dat ik de bob ben denk ik.
Hoi dames, mag ik hier meeschrijven? Ik lees al een tijdje mee. Maar ik schrijf in het zwanger worden in november topic. Maar mis daar de connectie en het loopt daar niet echt.

Maar het lokt me hier alleen al aan dat 'klussen' hier ook naar wordt gevonden.

Enniewee, ik ben leolux. 27 jaar en mijn man is 31 jaar. We hebben een zoon die in januari 3 jaar wordt.
Ik ben onregelmatig mét een lange cyclus ongesteld. Dat is op zich best vervelend, vooral omdat mijn man op de binnenvaart zit en steeds 2 weken thuis is en we niet elke ronde kunnen benutten.
We zitten nu in ronde 2 en mijn nod zal rond 15 januari liggen.
Wauw zebraman, een voorzichtige felicitatie. :heart:
Even kort berichtje, ik ben vanochtend ongesteld geworden.

Voor in de tabel NOD is 12 januari
Ow zebraman dat klinkt wel als zwanger! Hopelijk snel een duidelijkere streep!

Welkom iedereen die nieuw is! Gezellig :-D

Balen sneeuwwitje! 2020 wordt dan vast het jaar!

Elisabert wat heftig! Logisch ook dat jullie dan even een stapje terug gedaan hebben. Hopelijk snel een voorspoedige zwangerschap met een gezonde baby.

Hier nog steeds niet ongesteld. Mijn gevoel zegt dat ik niet zwanger ben en de menstruatie later komt. Ik twijfel wel of ik als ik morgen nog niet ongesteld ben een test ga doen of echt gewoon tot zondag of dinsdag ofzo wacht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven