Zwanger worden vanaf februari 2018

31-01-2018 11:24 834 berichten
Wie schrijft er mee?

Maakt niet uit of het je eerste of zoveelste is. Iedereen is welkom!

Hier is de pil al een paar maanden de deur uit en vanaf nu gaan we er voor. Het wordt de eerste poging dus het kan nog wel even duren voor ik daadwerkelijk zwanger ben. Ben benieuwd naar de verhalen van anderen.
Naam Hoeveelste Zwanger? Uitgerekend Bijzonderheden
Marte007 1e
Vera99 1e
Gioia82 1e JA! 27 november 2018
Yourlocalhero 3e JA! 18 januari 2019 endometriose/adenomyose en pcs
Pingewingel 1e
Ladyjaney 3e
Daanstje 1e JA! 9 november 2018?
Cin88 1e
Mariahhh ?
Kokettekatinka 1e
Piepp 2e
Quarzorossa 1e?
Elisabeth 1e
Sandragon 1e JA! 3 november 2018
anoniem_63c6c986449ae wijzigde dit bericht op 12-05-2018 12:55
94.09% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@daanstje agut meis ;-( lekker tukkie extra inlassen wanneer het kan?? :-)
yourlocalhero schreef:
15-03-2018 12:51
@sandragon misschien mog een tabelletje voor NOD en bijzonderheden erbij?

Bijzonderheden moet wel lukken. NOD lijkt mij wel heel veel werk. Dat moet dan iedere maand voor iedereen gewijzigd worden.
Alle reacties Link kopieren
Goed punt :-)
Alle reacties Link kopieren
Voor de tabel: het wordt voor ons de eerste :)
Alle reacties Link kopieren
Sandragon schreef:
15-03-2018 14:54
Bijzonderheden moet wel lukken. NOD lijkt mij wel heel veel werk. Dat moet dan iedere maand voor iedereen gewijzigd worden.
Uitgerekende datum zodra je hem weet nog als extra?
Kokettekatinka schreef:
15-03-2018 03:54
@marte, dat zou best kunnen, als het zo anders voelt dit keer. Maar maak je daar maar geen zorgen over. Het gebeurt vaker dat een vruchtje zich niet innestelt, dan wel (maar dat wist je waarschijnlijk al).
Mag ik je leeftijd vragen of zeg je dat liever niet?
Ik weet het hoor, ik voel me verder ook niet verdrietig ofzo! Maar wel erg beurs! Ik ben 33 en we zijn nu bezig met ons eerste kindje! Alles nieuw, alles spannend natuurlijk 😊

We hebben eerst bijna twee jaar lang een huis verbouwd en nu wonen we er net een paar maanden. Dus we hebben alles op de rit en besloten als we samen een verbouwing van bijna twee jaar aankunnen, we ook een gezin aan durven met z’n tweeën!

En nee, geen stolsels en geen oud bloed. Echt helderrood en vrij heftig toch nog, ook vandaag.
Alle reacties Link kopieren
Heh balen Marte..en yay een leeftijdsgenootje :-)

@ladyjaney maybe had ik het al gevraagd hoe oud zijn jou kinderen?
gioia82 schreef:
15-03-2018 10:33
Je menstruatie begon toch een paar dagen voor je NOD Marte? Dat was bij mij namelijk ook het geval vorige maand, 4 dagen eerder terwijl ik heel regelmatig menstrueer. En bij mij duurde het ook korter dan normaal. Al waren het bij mij juist wel echt stolsels.

Misschien was het toch een vruchtje, misschien ook niet, je weet het niet! Hopelijk voel je je snel weer normaal en kun je op naar de volgende ronde!
Ja, een of twee dagen te vroeg! En ik had tot nu toe steeds elke fase exact op tijd! Op 1 februari eisprong en op 15 februari ongesteld. Op 1 maart eisprong en nu ineens de 14e zo gruwelijk pijnlijk ongesteld. Ach.. ik zit ook nog maar in de opstart. Vorige menstruatie was een lachertje dus misschien was dat een voorzichtige voorbereiding op deze 😉

@Lisa; hartstikke welkom! Spijtig van je miskraam, zeker na een jaar proberen zeg.. dat moet wel een tik geweest zijn! Maar jullie zijn allebei vruchtbaar en dus duim ik voor een plakkertje de volgende keer!!

@San; bedankt voor de tabel!! Misschien kunnen de leeftijden van schrijfsters en/of partners er nog bij? Maar ik snap het als je daar ff geen zin meer in hebt hoor!

Aan alle dames die al een of meerdere kindjes hebben of nu zwanger zijn: hoe lang duurde het voordat het tweede streepje tevoorschijn kwam? Direct of misschien toch na een paar minuten? Ik gooi hem steeds na een minuut al weg omdat ik dan denk; als ik zwanger zou zijn dan was hij wel begonnen met kleuren.. klopt dat? Of duurt het soms wel echt een paar minuten voordat de streep tevoorschijn komt?
Alle reacties Link kopieren
@Marte, de eerste 2 testen duurde t echt 3 minuten.. Volgens mij moet je tussen de 3 en 5 minuten aflezen!
Dinsdag met de test van mvm stond de test streep er eerder dan de controle streep. Maar ben nu 6 weken, dus das wel logisch dan denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Voor in de tabel: wij gaan voor ons 2e kindje
Alle reacties Link kopieren
@marte meteen nadar de test ging lopen bij beiden..maar dat was na de nod
@marte ik moest echt de volle vijf minuten wachten; zelfs een week na NOD.
Alle reacties Link kopieren
Zo, weer helemaal bij gelezen :)
Hier is mijn ongesteldheid weer voorbij, heb wel aardig wat pijn gehad dus hopelijk is het straks gelijk raak ;-D

Weet niet hoe lang mijn cyclus duurt, dus vanaf gisteren aan het testen met ovulatietesten. Via de app Flo ziet het er naar uit dat ik volgende week rond donderdag de meeste kans heb om zwanger te raken.

Om eerlijk te zijn ben ik er nog niet zó erg mee bezig.. komt denk ik nog :hihi:
Dat zijn dan een spannende 5 minuten!!

Nu weet ik dat ik echt de gehele tijd af moet wachten. Dat ga ik dan de volgende ronde ook doen 😊
Alle reacties Link kopieren
@pingelwingel die gebruik ik ook :-) vind het een fijne app!
Wat stom dat je zoveel pijn hebt gehad :-?

@marte tegen die tijd gewoon neerleggen en bv even snel de was ophangen.
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend ongesteld geworden! Altijd balen...Maar ik voelde ook helemaal niets dus verwachtte het wel een beetje.
Kan nu in ieder geval twee weekjes even op andere dingen focussen, heb ik ook wel even nodig.

@Marte, jij nog ongesteld, of ben je er nu lekker vanaf?
@YLH; jij ook 33?? Mooie leeftijd, hè!

@KK; ja hoor, loopt nog fors door, mag ik wel zeggen 😑
Wij lopen behoorlijk gelijk op dus! Cyclus ook rond de 28 dagen?

@PW; ik was er ook niet nee bezig totdat ik ineens een LH-piek zag.. vervolgens moest ik 2 weken wachten en in die twee weken ging ik ineens overal op letten!! Zo stom!

Zoals @KK zei; kan ik me even op andere dingen focussen! Gewoon even niet denken aan een beebje en rosbief en filet american eten!! Jeeeej!
Alle reacties Link kopieren
Hahaha echt heh Marte prima leeftijd :-)

Duimen op de volgende ronde @Kokettekatinka!

@Sandragon mooi tabelletje zo.
Hoe voelen jij en @Daanstje je nu?

Ik merk dat ik nu het wachtbankje best spannend vind vandaag op 8dpo (days past ovulation) en had eergisteren en gistermorgen best flinke steken onderin..en nu eigenlink wat menstruatieachtig krampjes...temperatuur is verhoogt en nog steeds afscheiding..eigenlijk verder best moe maar niet heel anders dan normaal..soms wat gevoeligere borsten maar niet extreem verder eigenlijk vrij weinig andere dingen..dus hoop dat het al goede voortekenen zijn :shame:

Voor iedereen een mooi weekend toegewenst.
Alle reacties Link kopieren
Balen Kokettekatinka en Marte! Jezelf maar even lekker laten verwennen! Op naar de volgende ronde!

Spannend yourlocalhero!! Ik duim voor je!

Wacht maar af Pingewingel, iedereen zit niet voor niks zo ongeduldig op het wachtbankje :hihi:

Ik ben vooral heel moe, emotioneel en mn borsten doen behoorlijk pijn. Best vervelend, maar ook geruststellend :-]
Gisteren waren we bij vrienden en toen vertelde die man dat een van z'n collega's bij 12 weken een mk had gehad.. En dat verhaal raakte me zó, ik heb echt de hele terugweg zitten janken in de auto.. Ik werk in de jeugdzorg dus ben wel wat narigheid gewend en mijn reactie overviel me dus echt enorm..
Vandaag dus maar even een relax dagje ingelast en een beetje lief voor mezelf geweest, beetje huiswerk gedaan, bijgeslapen en op de bank gehangen.

Hoe is het met de andere dames?
Alle reacties Link kopieren
@daanstje dat soort dingen grijpen mij ook altijd hoor :-( goed dat je lief voor jezelf bent.
@yourlocalhero ga je pas op je NOD testen of al eerder?

Vandaag 7 weken, maar merk zelf nog steeds nauwelijks iets. Enkel hele zere borsten, meer niet. Hoor om heen echt hele andere verhalen.

Over twee weken naar de verloskundig en 21 april de eerste echo ... ben zo benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
@sandragon heb mij voorgenomen om niet eerder dan de NOD te testen..tenzij de menstruatie begint uiteraard.
Alle reacties Link kopieren
@Daanstje, ik neem aan dat die vriend niet wist dat je zwanger bent? Anders is het natuurlijk niet echt een tactisch goed gekozen anekdote! Aan de andere kant hoorde ik van vriendinnen dat tijdens hun zwangerschap zelfs het omstoten van een glas al voor diepe bedroefdheid kon zorgen , dus zet je maar schrap ;). Hoop dat je in ieder geval een beetje bijgekomen bent!!

@Marte, ik heb inderdaad ook een cyclus van 28/29 dagen. Leuk dat ik met iemand gelijk opga!!

Het valt me wel op dat ik de laatste jaren erg licht en kort ongesteld ben (vandaag dag 3 en al bijna niets meer). Nu de kinderwens er is (en ik 37 ben), popt de vraag op: zegt dit iets over je vruchtbaarheid? Mijn dokter zei alleen 'Twee dagen maar?!' en ik durfde niet door te vragen (mijn probleem is een beetje dat ik mijn dokter niet wil lastigvallen met paniekachtige vragen). Een rondje google zegt dat de duur van je menstruatie niets zegt over je vruchtbaarheid maar feit is toch dat vrouwen naarmate ze ouder worden minder heftig ongesteld worden en ook minder vruchtbaar, dus daar zit toch logischerwijs wel een verband tussen lijkt me...

Tot zover mijn spoken.
Is iedereen klaar voor de nieuwe werkweek??
Alle reacties Link kopieren
@Katinka de lengte vd menstruatie zegt inderdaad weinig de lengte vd cyclus wel daarintegen.
Is deze nog normaal?
En je mag altijd de dokter bellen bij twijfel.
@katinka mijn menstruatie bestond uit twee dagen spotting en een dag echt ongesteld en vervolgens twee dagen nauwelijks wat. Dus eigenlijk ook maar drie dagen. Denk dat het dus weinig zegt over je vruchtbaarheid.

Zat net trouwens te kokhalsen in de auto van de gierlucht. Misschien komen de kwaaltjes nu toch ... Vraag me op zo’n moment echt af waarom ik in het buitengebied woon ...
anoniem_63c6c986449ae wijzigde dit bericht op 19-03-2018 11:29
1.16% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven