Zwanger worden vanaf februari 2018

woensdag 31 januari 2018 om 11:24
Wie schrijft er mee?
Maakt niet uit of het je eerste of zoveelste is. Iedereen is welkom!
Hier is de pil al een paar maanden de deur uit en vanaf nu gaan we er voor. Het wordt de eerste poging dus het kan nog wel even duren voor ik daadwerkelijk zwanger ben. Ben benieuwd naar de verhalen van anderen.
Maakt niet uit of het je eerste of zoveelste is. Iedereen is welkom!
Hier is de pil al een paar maanden de deur uit en vanaf nu gaan we er voor. Het wordt de eerste poging dus het kan nog wel even duren voor ik daadwerkelijk zwanger ben. Ben benieuwd naar de verhalen van anderen.
Naam | Hoeveelste | Zwanger? | Uitgerekend | Bijzonderheden |
---|---|---|---|---|
Marte007 | 1e | |||
Vera99 | 1e | |||
Gioia82 | 1e | JA! | 27 november 2018 | |
Yourlocalhero | 3e | JA! | 18 januari 2019 | endometriose/adenomyose en pcs |
Pingewingel | 1e | |||
Ladyjaney | 3e | |||
Daanstje | 1e | JA! | 9 november 2018? | |
Cin88 | 1e | |||
Mariahhh | ? | |||
Kokettekatinka | 1e | |||
Piepp | 2e | |||
Quarzorossa | 1e? | |||
Elisabeth | 1e | |||
Sandragon | 1e | JA! | 3 november 2018 |
anoniem_63c6c986449ae wijzigde dit bericht op 12-05-2018 12:55
94.09% gewijzigd
vrijdag 9 november 2018 om 22:23
Even ego post
Inleiding doet z'n werk. Alleen tabletten nodig gehad. Maar mennnn wat is bevallen heftig. Wellicht heftiger door de inleiding dan wanneer het normaal op gang komt. Dus uiteindelijk na 4 uur heftige weeën in hoog tempo weg puffen met als resultaat 3 cm ontsluiting een ruggenprik en dat is echt zaaalig. Ik lig nu gewoon door de weeën heen dit berichtje te typen
Baby doet t fantastisch gelukkig
en manlief is blij dat ie niet met een bevallen vrouw in de auto hoefde.
Hopelijk vanacht of morgen ochtend vroeg onze zoon in handen.. Het is nog wat onwerkelijk hihi

Inleiding doet z'n werk. Alleen tabletten nodig gehad. Maar mennnn wat is bevallen heftig. Wellicht heftiger door de inleiding dan wanneer het normaal op gang komt. Dus uiteindelijk na 4 uur heftige weeën in hoog tempo weg puffen met als resultaat 3 cm ontsluiting een ruggenprik en dat is echt zaaalig. Ik lig nu gewoon door de weeën heen dit berichtje te typen

Baby doet t fantastisch gelukkig

Hopelijk vanacht of morgen ochtend vroeg onze zoon in handen.. Het is nog wat onwerkelijk hihi
zaterdag 10 november 2018 om 06:51
Oh Daan heb je jullie zoon al in handen? En ik vond juist de niet ingeleide bevalling heftiger (wellicht omdat het direct van begin tot eind weeenstorm was toen haha)Daanstje schreef: ↑09-11-2018 22:23Even ego post![]()
Inleiding doet z'n werk. Alleen tabletten nodig gehad. Maar mennnn wat is bevallen heftig. Wellicht heftiger door de inleiding dan wanneer het normaal op gang komt. Dus uiteindelijk na 4 uur heftige weeën in hoog tempo weg puffen met als resultaat 3 cm ontsluiting een ruggenprik en dat is echt zaaalig. Ik lig nu gewoon door de weeën heen dit berichtje te typen![]()
Baby doet t fantastisch gelukkigen manlief is blij dat ie niet met een bevallen vrouw in de auto hoefde.
Maar ik hoop dat jullie inmiddels aan het genieten zijn

zaterdag 10 november 2018 om 09:30
zaterdag 10 november 2018 om 09:32
Ik word geopereerd omdat de artsen vermoeden dat m'n eileieders niet in orde zijn (door de endometriose). Ze gaan tuba testen uitvoeren en waar nodig m'n eileiders verwijderen (zeer waarschijnlijk 1, mogelijk dus 2) en waar het vruchtbaarheidbevorderend is, gaan ze ook de endospots aanpakken en verklevingen loshalen. Spannend hoe ik wakker ga worden, het kan alle kanten op. Ook wat voor operatie (kijk- of open buik) het uiteindelijk wordt, is pas tijdens de operatie te bepalen.. heel veel onzekerheid dus op het moment. En nu weer ongesteld, dus weer fijn een endoweekend bah.
zaterdag 10 november 2018 om 09:33
Volgens mij betekent het dat je zwanger bent! Gefeliciteerd meis!!!!Vera99 schreef: ↑10-11-2018 09:30Omdat de krampen toch aanhielden en vaag en zeurderig bleven, vanmorgen een test (dipstick) eraan gewaagd.
Teststreep bijna net zo dik als controle streep. Op 1dag na NOD / 14 DPO.
Ik kan het nog niet helemaal bevatten... vanmiddag maar even nog een paar testen halen.
zaterdag 10 november 2018 om 10:28
Oh Veraaaa gefeliciteerddddVera99 schreef: ↑10-11-2018 09:30Omdat de krampen toch aanhielden en vaag en zeurderig bleven, vanmorgen een test (dipstick) eraan gewaagd.
Teststreep bijna net zo dik als controle streep. Op 1dag na NOD / 14 DPO.
Ik kan het nog niet helemaal bevatten... vanmiddag maar even nog een paar testen halen.
zaterdag 10 november 2018 om 10:29
Oh bah meid wat klinkt dat naarPingewingel schreef: ↑10-11-2018 09:32Ik word geopereerd omdat de artsen vermoeden dat m'n eileieders niet in orde zijn (door de endometriose). Ze gaan tuba testen uitvoeren en waar nodig m'n eileiders verwijderen (zeer waarschijnlijk 1, mogelijk dus 2) en waar het vruchtbaarheidbevorderend is, gaan ze ook de endospots aanpakken en verklevingen loshalen. Spannend hoe ik wakker ga worden, het kan alle kanten op. Ook wat voor operatie (kijk- of open buik) het uiteindelijk wordt, is pas tijdens de operatie te bepalen.. heel veel onzekerheid dus op het moment. En nu weer ongesteld, dus weer fijn een endoweekend bah.

zaterdag 10 november 2018 om 11:43
Die Daanstje, gewoon tijdens de bevalling nog posten haha! Ik hoop dat de baby er inmiddels is!
Jaaaaaa Vera gefeliciteerd
Wat een leuk nieuws! De test liegt niet hoor! Geniet ervan!
Oh wat een heftige operatie pingewingel! Het lijkt me vooral heel lastig dat je niet van tevoren weet wat ze gaan doen. Sterkte, ik hoop echt voor je dat het meevalt.
Jaaaaaa Vera gefeliciteerd

Oh wat een heftige operatie pingewingel! Het lijkt me vooral heel lastig dat je niet van tevoren weet wat ze gaan doen. Sterkte, ik hoop echt voor je dat het meevalt.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
zaterdag 10 november 2018 om 14:10
Wauw! Gefeliciteerd Vera! Super tof!
En jij sterkte Pingewingel, klinkt spannend en heftig!
Vanmorgen om rond 6 uur is onze zoon geboren! Het was mega heftig tot de ruggenprik en het persen vond ik nog veel heftiger (toen moest de ruggenprik weer uit)... Mennnn, ik moet er even niet aan denken hoe naar dat was. Maar wat hebben we er een mooie kleine man voor terug gekregen zeg!
Hij doet het super, is wel misselijk en spuugt veel maar we zijn super trots.
Ik voel me redelijk prima, ben moe en heb last van de knip. Maar verder mag ik niet klagen.
Nu duik ik weer even onder in onze blauwe bubbel!
En jij sterkte Pingewingel, klinkt spannend en heftig!
Vanmorgen om rond 6 uur is onze zoon geboren! Het was mega heftig tot de ruggenprik en het persen vond ik nog veel heftiger (toen moest de ruggenprik weer uit)... Mennnn, ik moet er even niet aan denken hoe naar dat was. Maar wat hebben we er een mooie kleine man voor terug gekregen zeg!
Hij doet het super, is wel misselijk en spuugt veel maar we zijn super trots.
Ik voel me redelijk prima, ben moe en heb last van de knip. Maar verder mag ik niet klagen.
Nu duik ik weer even onder in onze blauwe bubbel!
zaterdag 10 november 2018 om 17:09
Komt goed

Ik kijk er sinds mijn laatste emdr behandeling naar uit. Eindelijk een klein meisje vasthouden

Come to think.
Hoe heet jullie wonder Daanstje?
maandag 12 november 2018 om 16:19
Tweede test zaterdagmiddag was ook knalpositief, we kunnen er nu echt niet meer om heen!
Vooral zaterdag wat krampen gehad, vandaag bij vlagen. Ook vandaag gelijk maar contact met VK gezocht, afspraak +echo is pas over een maand, duurt lang...
We willen het ook pas na de eerste echo echt vertellen aan familie, het lijkt me wel leuk om zo het kerstdiner op te laten “schrikken”, haha! Maar ik denk dat mensen in mijn omgeving het eigenlijk snel gaat opvallen nu ik geen koffie en wijn meer drink
. Hoe was dat bij jullie? En hoe hebben jullie de zwangerschap bij de familie aangekondigd?

woensdag 14 november 2018 om 07:29
Koffie mag hehVera99 schreef: ↑12-11-2018 16:19Tweede test zaterdagmiddag was ook knalpositief, we kunnen er nu echt niet meer om heen!Vooral zaterdag wat krampen gehad, vandaag bij vlagen. Ook vandaag gelijk maar contact met VK gezocht, afspraak +echo is pas over een maand, duurt lang...
We willen het ook pas na de eerste echo echt vertellen aan familie, het lijkt me wel leuk om zo het kerstdiner op te laten “schrikken”, haha! Maar ik denk dat mensen in mijn omgeving het eigenlijk snel gaat opvallen nu ik geen koffie en wijn meer drink
. Hoe was dat bij jullie? En hoe hebben jullie de zwangerschap bij de familie aangekondigd?

En ik heb het met een filmpje gedaan op moederdag!!

En reuzegefeliciteerd nu echt!
woensdag 14 november 2018 om 19:03
Pff heftige kraamdagen hier...
Door de hormonen vlieg ik alle kanten op in m'n emotie. Maar de kleine doet het super (ik post liever geen naam ivm herkenbaarheid).
Het is snachts wel pittig maar t gaat steeds ietsje beter. Vooral omdat man en ik wat meer op elkaar ingespeeld raken.
Wij hebben een lijstje aan de opa's en oma's gegeven met het gedichtje
Je kunt me nog niet horen
Je kunt me nog niet zien
Maar als ik in november word geboren
Mag ik dan in dit lijstje misschien?
En mijn broertje hebben we een ijstaart gegeven met in de bovenkant van de doos een foto met de tekst, eet maar op, anders is mijn mama straks de enige met een dikke buik!
En tsja, wachten op die eerste echo duurt lang.. Maar achteraf gezien is de tijd echt voorbij gevlogen!
YLH, hoe voel jij je?
En Gioia, hoe gaat het met jou?
Door de hormonen vlieg ik alle kanten op in m'n emotie. Maar de kleine doet het super (ik post liever geen naam ivm herkenbaarheid).
Het is snachts wel pittig maar t gaat steeds ietsje beter. Vooral omdat man en ik wat meer op elkaar ingespeeld raken.
Wij hebben een lijstje aan de opa's en oma's gegeven met het gedichtje
Je kunt me nog niet horen
Je kunt me nog niet zien
Maar als ik in november word geboren
Mag ik dan in dit lijstje misschien?
En mijn broertje hebben we een ijstaart gegeven met in de bovenkant van de doos een foto met de tekst, eet maar op, anders is mijn mama straks de enige met een dikke buik!
En tsja, wachten op die eerste echo duurt lang.. Maar achteraf gezien is de tijd echt voorbij gevlogen!
YLH, hoe voel jij je?
En Gioia, hoe gaat het met jou?
woensdag 14 november 2018 om 19:18

vrijdag 16 november 2018 om 13:31
@Vera: Het vertellen aan familie en vrienden vond ik zoooo leuk
Mijn ouders en zus hebben we het al na 6 weken verteld, ze kwamen toevallig op visite en zo vaak zijn we niet met z'n allen bij elkaar dus ik heb het maar gewoon gezegd. Toevallig ging het gesprek over zwangerschappen in de familie, dus ik kon heel mooi een bruggetje maken... De reacties waren zo mooi!
De schoonfamilie hebben we het pas met 13 weken verteld, we gingen toen met z'n allen eten en wij hadden voor het toetje gezorgd. Ik had cupcakes met blauwe en roze voetjes gemaakt, ze waren heel leuk geworden!
Geen alcohol drinken vond ik ook lastig trouwens. Ik ben een paar keer met de auto naar een feestje gegaan, om maar een smoesje te hebben om niet te drinken. En ik heb een paar keer gedaan alsof ik mee dronk, en dan de wijn stiekem aan mijn zus of vriend gegeven. Met uit eten gaan vond ik het ook weleens lastig qua rauwmelkse kazen en zo, dan belde ik het restaurant van tevoren op om het te vragen.
Op mijn werk had ik cafeïnevrije koffiecupjes gekocht, die wisselde ik af met gewone cupjes zodat ik toch gewoon koffie kon blijven drinken. Mijn collega heeft dus 2 maanden lang cafeïnevrije koffie gedronken en niks gemerkt
@Daanstje: lijkt me heftig hoor, die eerste dagen! Maar het schijnt vanzelf te wennen... Is je vriend lang vrij of moet hij binnenkort weer aan het werk?
@YLH: Ik ben ook zo benieuwd naar ons meisje! Hoe ze eruit ziet, hoe ze is, en hoe het straks is met z'n drietjes! Ik ben zelfs wel nieuwsgierig naar de bevalling, al krijg ik daar tijdens de bevalling vast spijt van.
@Cin: Vervelend dat je nog zo lang moet wachten!
Ik voel me hier nog prima, ik kan eigenlijk nog alles doen en had gedacht dat het zwaarder zou zijn nu. Nog 9 dagen tot de uitgerekende datum, maar in onze familie is nog geen baby na de uitgerekende datum geboren dus ik verwacht eigenlijk dat de baby eerder komt. Maar tegelijkertijd is er geen enkel teken dat de bevalling binnenkort gaat beginnen dus misschien wacht ze nog een paar weken.... Ik kan niet veel meer doen dan wachten!

De schoonfamilie hebben we het pas met 13 weken verteld, we gingen toen met z'n allen eten en wij hadden voor het toetje gezorgd. Ik had cupcakes met blauwe en roze voetjes gemaakt, ze waren heel leuk geworden!
Geen alcohol drinken vond ik ook lastig trouwens. Ik ben een paar keer met de auto naar een feestje gegaan, om maar een smoesje te hebben om niet te drinken. En ik heb een paar keer gedaan alsof ik mee dronk, en dan de wijn stiekem aan mijn zus of vriend gegeven. Met uit eten gaan vond ik het ook weleens lastig qua rauwmelkse kazen en zo, dan belde ik het restaurant van tevoren op om het te vragen.
Op mijn werk had ik cafeïnevrije koffiecupjes gekocht, die wisselde ik af met gewone cupjes zodat ik toch gewoon koffie kon blijven drinken. Mijn collega heeft dus 2 maanden lang cafeïnevrije koffie gedronken en niks gemerkt

@Daanstje: lijkt me heftig hoor, die eerste dagen! Maar het schijnt vanzelf te wennen... Is je vriend lang vrij of moet hij binnenkort weer aan het werk?
@YLH: Ik ben ook zo benieuwd naar ons meisje! Hoe ze eruit ziet, hoe ze is, en hoe het straks is met z'n drietjes! Ik ben zelfs wel nieuwsgierig naar de bevalling, al krijg ik daar tijdens de bevalling vast spijt van.
@Cin: Vervelend dat je nog zo lang moet wachten!
Ik voel me hier nog prima, ik kan eigenlijk nog alles doen en had gedacht dat het zwaarder zou zijn nu. Nog 9 dagen tot de uitgerekende datum, maar in onze familie is nog geen baby na de uitgerekende datum geboren dus ik verwacht eigenlijk dat de baby eerder komt. Maar tegelijkertijd is er geen enkel teken dat de bevalling binnenkort gaat beginnen dus misschien wacht ze nog een paar weken.... Ik kan niet veel meer doen dan wachten!
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
maandag 19 november 2018 om 17:17
@gioia ik weet niet of ik zozeer uit kijk naar de bevalling maar hoop wel dat ik met de emdr er ook echt klaar voor ben. Ik ben wel rustiger en minder gespannen.
Ik besef dat het gewoon gaat gebeuren.
Hier gok ik ook dat ik niet overtijd ga...maarja dat kunnen we niet met zekerheid zeggen. Mijn oudste kwam met 39+2 mijn jongste met 39+5...dus als ik er 3 dagen bij optel zou het 40+1 worden haha.
Zelf eerder sterk het gevoel van begin januari maar we gaan het zien.
Ben je al helemaal klaar ervoor/ermee?
@daanstje hoe is het met jullie wolk?
Ik besef dat het gewoon gaat gebeuren.
Hier gok ik ook dat ik niet overtijd ga...maarja dat kunnen we niet met zekerheid zeggen. Mijn oudste kwam met 39+2 mijn jongste met 39+5...dus als ik er 3 dagen bij optel zou het 40+1 worden haha.
Zelf eerder sterk het gevoel van begin januari maar we gaan het zien.
Ben je al helemaal klaar ervoor/ermee?
@daanstje hoe is het met jullie wolk?

maandag 19 november 2018 om 20:45
Gefeliciteerd Vera!
Gioia; succes met de laatste loodjes en zet ‘m op als het zo ver is.
YLH, fijn dat je baat hebt bij de EMDR.
Daanstje, hoe is het nu bij jullie?
Zelf ben ik inmiddels bij de ha geweest ivm lange onregelmatige cyclus. Verwijzing voor gyn gekregen. Man mag binnenkort zijn zaad inleveren en aantal weken later hebben we dan samen de afspraak en is als het goed is de uitslag van zijn zaad binnen.
Vond dit best een vreemde werkwijze eigenlijk, want het vermoeden is dat ‘het probleem’ bij mij ligt, dus waarom man eerst door de molen moet voordat ze überhaupt mij gezien hebben, vond ik ietwat apart.
Ik merk dat ik het best spannend vind wat er straks uit komt. Stiekem hoop ik nog snel even op een eisprong binnenkort en dat we die goed benutten en dan de afspr in zkh kunnen afzeggen. Ik vind het maar niks om alles daar open en bloot (letterlijk en figuurlijk) op tafel te leggen.
Gioia; succes met de laatste loodjes en zet ‘m op als het zo ver is.
YLH, fijn dat je baat hebt bij de EMDR.
Daanstje, hoe is het nu bij jullie?
Zelf ben ik inmiddels bij de ha geweest ivm lange onregelmatige cyclus. Verwijzing voor gyn gekregen. Man mag binnenkort zijn zaad inleveren en aantal weken later hebben we dan samen de afspraak en is als het goed is de uitslag van zijn zaad binnen.
Vond dit best een vreemde werkwijze eigenlijk, want het vermoeden is dat ‘het probleem’ bij mij ligt, dus waarom man eerst door de molen moet voordat ze überhaupt mij gezien hebben, vond ik ietwat apart.
Ik merk dat ik het best spannend vind wat er straks uit komt. Stiekem hoop ik nog snel even op een eisprong binnenkort en dat we die goed benutten en dan de afspr in zkh kunnen afzeggen. Ik vind het maar niks om alles daar open en bloot (letterlijk en figuurlijk) op tafel te leggen.