Zwanger worden vanaf februari 2018

31-01-2018 11:24 834 berichten
Wie schrijft er mee?

Maakt niet uit of het je eerste of zoveelste is. Iedereen is welkom!

Hier is de pil al een paar maanden de deur uit en vanaf nu gaan we er voor. Het wordt de eerste poging dus het kan nog wel even duren voor ik daadwerkelijk zwanger ben. Ben benieuwd naar de verhalen van anderen.
Naam Hoeveelste Zwanger? Uitgerekend Bijzonderheden
Marte007 1e
Vera99 1e
Gioia82 1e JA! 27 november 2018
Yourlocalhero 3e JA! 18 januari 2019 endometriose/adenomyose en pcs
Pingewingel 1e
Ladyjaney 3e
Daanstje 1e JA! 9 november 2018?
Cin88 1e
Mariahhh ?
Kokettekatinka 1e
Piepp 2e
Quarzorossa 1e?
Elisabeth 1e
Sandragon 1e JA! 3 november 2018
anoniem_63c6c986449ae wijzigde dit bericht op 12-05-2018 12:55
94.09% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
yourlocalhero schreef:
05-12-2018 10:30
@daanstje pfft gezeur zeg :-/ altijd proberen naar jezelf te luisteren hoor.
Moet zeggen dat ik blij ben zonder flessengedoe :shame:
Kreeg hij veel krampen e.d.?
En hoe dan ook hier een inleiding en dat geeft rust..mocht het eerder gebeuren ook geen ramp. Dan is het nodig en beter voor haar. Maar inderdaad beter tot ergens week 38 :-)
Naar mezelf luisteren probeer ik zeker wel. Maar das niet altijd makkelijk, ondanks dat de afgelopen weken mijn gevoel vaker klopte dan de adviezen vanuit protocollen ed.

Het liefst had ik ook bv gegeven, maar dat deed zoveel pijn, met naweeën erbij en binnen 24 uur al kapotte tepels dat ik er tegen op zag om m'n kind vast te houden. En dat laatste vond ik toch iets belangrijker dan koste wat het kost bv doorzetten..
Gelukkig genieten we ook heel erg van de flesmomentjes, en manlief ook. Dus daar heb ik me nu wel bij neergelegd.

Ik kan me ook ergens zeker wel voorstellen dat inleiden rust geeft! Ik vond het wel een gek & bijzonder idee toen we thuis relaxed weg gingen voor de inleiding, dat we terug zouden komen met baby en dat alles daarna 100% anders zou worden.
Alle reacties Link kopieren
Daanstje schreef:
05-12-2018 15:35
Naar mezelf luisteren probeer ik zeker wel. Maar das niet altijd makkelijk, ondanks dat de afgelopen weken mijn gevoel vaker klopte dan de adviezen vanuit protocollen ed.

Het liefst had ik ook bv gegeven, maar dat deed zoveel pijn, met naweeën erbij en binnen 24 uur al kapotte tepels dat ik er tegen op zag om m'n kind vast te houden. En dat laatste vond ik toch iets belangrijker dan koste wat het kost bv doorzetten..
Gelukkig genieten we ook heel erg van de flesmomentjes, en manlief ook. Dus daar heb ik me nu wel bij neergelegd.

Ik kan me ook ergens zeker wel voorstellen dat inleiden rust geeft! Ik vond het wel een gek & bijzonder idee toen we thuis relaxed weg gingen voor de inleiding, dat we terug zouden komen met baby en dat alles daarna 100% anders zou worden.
Agh jeetje dat is tien keer niets, maar zoals ik het lees meer op je gevoel dan protocol vertrouwen?
En ja mannen genieten ook van de flesmomentjes...(daarom ga ik kolven mag manlief mij rust gunnen snachts haha)

Ik ben zo benieuwd hoe twee vd drie beesten reageren tegen die tijd. En de oudste twee offcourse :-)
Maar inderdaad qua planning rust door die inleiding.
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het inleiden jou bevallen Daanstje? Ik zie er erg tegenop eerlijk gezegd, ik ben bang voor een weeenstorm. Het lijkt me zo ontzettend naar om de weeen niet op te kunnen vangen, dan heb ik liever een lange maar minder heftige bevalling.

En verstandig dat je geswitcht bent naar flesvoeding! Ik ben van plan om borstvoeding te geven, maar heb ook een flesje met flesvoeding in huis, zodat we alsnog fv kunnen geven als de borstvoeding niet lukt. Ik wil het ook niet koste wat het kost doorzetten.

Spannend, weer een groeiecho maandag YLH! Hopelijk is ze goed gegroeid zodat ze nog iets langer kan blijven zitten. En onze kindjes schelen dan inderdaad niet veel met elkaar!

Nou, een sinterklaasbaby lijkt het dus niet te worden voor mij, dan maar morgen!
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
gioia82 schreef:
05-12-2018 20:43
Hoe is het inleiden jou bevallen Daanstje? Ik zie er erg tegenop eerlijk gezegd, ik ben bang voor een weeenstorm. Het lijkt me zo ontzettend naar om de weeen niet op te kunnen vangen, dan heb ik liever een lange maar minder heftige bevalling.
Ik vond de eerste 5 uur prima te doen. Na de 2e dosis capsules om de bmm te verweken ben ik wel in een weeenstorm gekomen.. Die was pittig, daarom een ruggenprik gehad. Die is tot het persen aan blijven staan.. Daarmee vond ik het prima te doen.
Er is nog discussie of die capsules nu wel of niet voor die weeenstorm hebben gezorgd. De een zegt dat t wel zo is, de andere niet omdat dat daarmee andere hormonen worden toegediend dan oxytocine..

Maar ook een natuurlijke bevalling is geen garantie om geen weeenstorm te krijgen. En een inleiding wil niet perse een korte bevalling betekenen.. Ik ben met inleiden ook nog 16 uur bezig geweest.

Kortom, er is geen peil op te trekken.. Het enige wat vast staat is dat die baby eruit moet en dat dat sowieso minder plezierig is dan hoe die er in kwam

Wat mij wel heel erg geholpen heeft is om al m'n angsten en zorgen rondom medische dingen goed te vertellen bij de opname en in m'n bevallingsplan te zetten. Doordat elke verpleegkundige en verloskundige daar rekening mee gehouden heeft voelde ik me in ieder geval heel erg gezien en serieus genomen. Het gaf nog een beetje gevoel van controle, ook toen alles anders dan gehoopt ging.
1x dreigde de vk over mijn grenzen te gaan en heeft mijn man het voor me opgenomen. Ook heel fijn! Dus ook met elkaar goede afspraken maken helpt als je zelf even niet meer je grenzen aan kunt geven.

T komt vast allemaal goed meid! Volgende week om deze tijd heb je hoe dan ook die kleine in je armen! :flirting:
Alle reacties Link kopieren
gioia82 schreef:
05-12-2018 20:43
Hoe is het inleiden jou bevallen Daanstje? Ik zie er erg tegenop eerlijk gezegd, ik ben bang voor een weeenstorm. Het lijkt me zo ontzettend naar om de weeen niet op te kunnen vangen, dan heb ik liever een lange maar minder heftige bevalling.

En verstandig dat je geswitcht bent naar flesvoeding! Ik ben van plan om borstvoeding te geven, maar heb ook een flesje met flesvoeding in huis, zodat we alsnog fv kunnen geven als de borstvoeding niet lukt. Ik wil het ook niet koste wat het kost doorzetten.

Spannend, weer een groeiecho maandag YLH! Hopelijk is ze goed gegroeid zodat ze nog iets langer kan blijven zitten. En onze kindjes schelen dan inderdaad niet veel met elkaar!

Nou, een sinterklaasbaby lijkt het dus niet te worden voor mij, dan maar morgen!
Ik snap je angst voor een storm..maar die had ik dus juist niet bij de inleiding.

En inderdaad het zou fijn zijn.
Hoe dan ook uiterlijk 11 januari zal ze er wezen en ik vind het spannend! :-)
En Gioia zeg nooit nooit alles kan nog het is pas geen 5 december meer als de klok 0.00 slaat ;-)
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel allebei! Het stelt me wel gerust, vind het ook fijn om jouw uitgebreide verhaal te lezen Daanstje! En het scheelt natuurlijk wel dat je al in het ziekenhuis bent dus sneller een ruggenprik of andere pijnstilling kunt krijgen.
Ik heb het vanmiddag ook uitgebreid gesproken met de gynaecoloog en zij heeft me ook gerustgesteld. En inderdaad, een natuurlijke bevalling is ook geen garantie op geen weeenstorm. Ik had een bepaald beeld van mijn bevalling, maar ik moet dat wel loslaten want ik weet toch niet hoe het gaat zijn.

Maar..... ik had vanmiddag ineens ruim 2 cm ontsluiting :cheer2: Zonder dat ik iets gevoeld heb ben ik in een paar dagen van potdicht naar 2 cm gegaan! Dus ze heeft kunnen strippen en de kans is ineens een stuk groter dat ik toch niet ingeleid hoef te worden! Sowieso heb ik geen ballonnetje en zo meer nodig, dat vind ik wel een fijn idee. Ik vind het een prettig idee dat de bevalling uit zichzelf ook al een beetje begonnen is en we niet de baby veel te vroeg eruit dwingen als ik maandag ingeleid zou worden. Verder was alles helemaal goed, de baby doet het goed en met mij is ook alles goed. Dus goed nieuws, nou hopen dat het doorzet de komende dagen! :cheer:
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
@gioia Als het strippen helpt heb je binnen 24u effect. Ik hoop zo voor je dat het doorzet lieverd :heart:
Maar wat goed inene 2cm!!! Yaaaay.

Ik ben zo benieuwd naar de groeiecho maandag vanuit daar wordt hier verder geplanned.
Maximaal nog 4.5 week hier :yes:
Alle reacties Link kopieren
Spannend YLH en Gioia!
Hopelijk snel een baby voor Gioia en mooi nieuws maandag voor jou YLH!!

Hoe gaat het met de rest?
Hier komen we steeds meer in een ritme, heerlijk! En vanacht ook echt goed geslapen, het was de 3e nacht op z'n eigen kamertje, dus ik word niet meer wakker van z'n gesnurk en gekreun. Want wat kan er een hoop herrie uit zo'n baby komen zeg!
Alle reacties Link kopieren
Daanstje schreef:
07-12-2018 09:55
Spannend YLH en Gioia!
Hopelijk snel een baby voor Gioia en mooi nieuws maandag voor jou YLH!!

Hoe gaat het met de rest?
Hier komen we steeds meer in een ritme, heerlijk! En vanacht ook echt goed geslapen, het was de 3e nacht op z'n eigen kamertje, dus ik word niet meer wakker van z'n gesnurk en gekreun. Want wat kan er een hoop herrie uit zo'n baby komen zeg!
Ik hoop het zo maar buik is weer gegroeit en gezakt ik neem aan dat zij dan ook is meegegroeit.

Gioia is er al babynieuws ;)
Alle reacties Link kopieren
Ben ook heel benieuwd of de baby van Gioia er al is. Zo niet, succes nog met de laatste loodjes.

Voor jou komt het ook heel dichtbij nu YLH. Fijn dat het einde in zicht is en hopelijk heb je een goede groei echo maandag.

Daanstje; fijn dat het goed gaat. Ik sliep ook een stuk beter toen kind op zijn eigen kamer lag. Al die geluidjes, ik lag er de hele nacht wakker van.

Ik durf het bijna nog niet zwart op wit te typen, maar ik denk dat ik zwanger ben. Heb deze week ietsje pietsje roze afscheiding / bloedverlies gehad en nu niks meer. Dit was zeker geen gewone menstruatie. Heb vanmiddag getest en binnen de tijd afgelezen en er stond een streepje. Niet zo duidelijk als de controletest maar een streepje is een streep toch? Ga nu even de digitale clear blue bestellen en dit weekend nogmaals testen.
Heel bizar als het écht zo is, want volgende week staat de eerste afspraak bij de gyn en krijgen we uitslag van mans zaad. Stel dat ik echt zwanger ben, moet ik dan de gyn vooraf nog bellen, of de afspraak door moet gaan? Wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
Afspraak kan je altijd tot 24u vtv cancellen dus wachten tot je echt zeker weet Piepp maar wat spannend. Ik duim hard voor je!!!

En ja het komt dichtbij. Spannend maar tegelijkertijd zooo fijn.
Alle reacties Link kopieren
@Piepp, wat spannend! Ik zou zondag nogmaals testen, als het goed is is je hcg dan weer verdubbeld. Ik duim voor je dat je de hele medische molen niet in hoeft! Ik heb geen digitale test gedaan, na twee keer een knalstreep op 1dag na NOD was het wel duidelijk genoeg ;).

@daanstje, fijn dat jullie een ritme krijgen!

@gioia Zet m op met de laatste loodjes en geniet ervan!

@YLH, ik duim voor een goede echo maandag!

Hier alles goed, geen misselijkheid en geen extreme vermoeidheid, maar wel groeiende en gevoelige borsten en ‘s avonds een behoorlijk opgezette buik. Darmen en stoelgang zijn duidelijk aan het veranderen haha. Komende dinsdag eerste afspraak bij vk en echo, ben dan 8wk4d ongeveer. Ben ook heel benieuwd of het dan wat werkelijker wordt. Maar eerst lekker weekend vieren!
Alle reacties Link kopieren
Oooh spannend zeg Piep!
Streep is streep zeggen ze idd, én je hebt smiddags getest, dus niet met ochtendurine. Gewoon rustig nog n x testen morgen en daarna even overleggen met het zkh of je wel of niet naar de gynaecoloog gaat. Misschien wil je sowieso wel weten wat er uit de testen van je man is gekomen?
Ik hoop zo voor jullie dat het raak is!!

Fijn dat jij je nog zo goed voelt Vera! Hopelijk blijft dat zo! Wel heerlijk dat je van de week een echo krijgt! Geniet echt van die momenten. Ik kan me nauwelijks meer voorstellen dat wij 7 maanden geleden de eerste echo hadden.. Het idee dat dat garnaaltje wat we toen zagen, nu het kindje is wat ons op dit prachtige tijdstip wakker heeft gemaakt is zo bijzonder!

Gioia, al een baby? Ik ben zo nieuwsgierig!!
Alle reacties Link kopieren
Spannend piepp, heb je alweer getest?

En verder een egopost want ik schrijf dit met een meisje tegen mij aan, onze prachtige dochter is gisteravond om 10 uur geboren! Het is super goed gegaan, al 's ochtends vroeg rommelde het, om een uur of 10 werden het lichte weeën en om 14 uur toch maar de verloskundige gebeld. Ik had veel maar korte weeën en in het begin schoot het niet echt op. Ik vond het toen al echt tegenvallen omdat ze flink pijn deden maar geen effect leken te hebben en de vk bereidde ons voor op een lange bevalling. Om 19.30 uur toch 5 cm ontsluiting en afgesproken dat de verloskundige om 22 uur weer terug zou komen maar om 20.45 kreeg ik al persweeen en snel de vk gebeld. Zij was er gelukkig super snel en ik had al volledige ontsluiting dus nadat zij snel kraamzorg had gebeld en alles klaar had gezet mocht ik na een half uur persweeen eindelijk persen. Toen was onze mooie dochter er zo uit, helemaal gezond gelukkig! Met mij is ook alles goed, vrijwel ongeschonden uit de strijd gekomen en mijn vriend heeft me echt geweldig door de heftige weeen heen gecoacht, ben zo trots op ons drietjes :heart:
Achteraf ook heerlijk om lekker thuis bevallen te zijn, onze dochter heeft meteen na de bevalling al 2 (!) uur aan de borst gelegen en ook zo fijn dat de kraamzorg haar nog net geboren heeft zien worden en alle tijd voor ons nam.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
Jaaaaa gefeliciteerd Gioia geniet van jullie meisje :heart: :heart:
Egoposten mogen altijd hahah
Klinkt als een fijne bevalling :heart:


Hier is het flink aan het rommelen...niet leuk want ik wil mijn huishouden doen.
Maarja kan niet alles hebben haha.
Gefeliciteerd Gioia met de kleine meid! Fijn dat alles zo voorspoedig is verlopen. Lekker genieten nu samen 😊.

Gefeliciteerd Piep! Een streep is inderdaad een streep. Ik hoop op een knaller op het scherm morgen, maar dat zal vast goed komen! 😊.

Fijn dat je nog geen klachten hebt Vera. Inderdaad lekker genieten van het weekend.

Ik duim ook voor een goede echo YLH.

Haha dat is inderdaad een mooi tijdstip Daanstje! Maar helemaal waard lijkt mij ook zo 😊

Hoe gaat het pingewingel? Beetje bijgekomen van alles?

Hier nog alles vrij rustig behalve de nodige kopzorgen over koop/verkoop huis. Omdat ik volgende week naar de fertiliteitsarts ga voor controle hou ik nu weer even mijn cyclus bij met ovutests. Gisteren had ik een knal ovulatietest in handen met de dagen daarvoor een duidelijke opbouw in het LH hormoon. Voor mij dus een geruststelling dat alles naar alle waarschijnlijk gewoon goed gaat. Ik hoop dat ik na februari snel aantel, kunnen we met verhuizen ook meteen de babykamer in orde maken 😊.
Alle reacties Link kopieren
Wauw! Gefeliciteerd Gioia, super fijn dat alles zelf op gang is gekomen en dat je heerlijk thuis mocht blijven!
Genieten en bijkomen nu! Laat je maar lekker verwennen en alles over je heen komen de eerste dagen :heart:

@Cin, die nachtvoedingen zijn stiekem ook hele fijne momentjes idd. En het helemaal waard, gek genoeg wen ik er ook best aan om niet door te slapen.
Ik hoop dat jullie ook snel aan de babykamer kunnen gaan klussen!

@YLH, haha, herkenbaar. Nog niet eens geboren en beslist nu al wat je wel en niet kunt doen ;-)
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Gioia! Wat fijn dat ze er is. En ook fijn dat het goed verlopen is en je zelf redelijk ongeschonden eruit bent gekomen.
En hele mooie fijne kraamtijd gewenst en lekker genieten met jullie drietjes.

Heb nog niet weer getest. Wou het met ochtendurine doen maar ben vannacht rond 4/5 uur uit bed geweest om te plassen. En toen twijfelde ik vanochtend of mijn ochtendurine wel goed genoeg was voor een test. Morgen ga ik een nieuwe poging doen. Spannend...
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd gioia, en wat fijn dat jullie lekker thuis zijn gebleven! Nu lekker genieten met zijn drieën. :heart:

Pieep, heb je nog getest?
Alle reacties Link kopieren
Ja, claerblue digitaal zegt 1-2 wk zwanger! :cheer: Dus dan moet ik het maar geloven. Het voelt nog een beetje onwerkelijk.
Voor manlief ook, die had zich al helemaal ingesteld op de medische molen. Maar dat lijkt dus niet nodig te zijn.
Morgen zal ik de gyn bellen om te vragen wat we met de afspraak doen.
Alle reacties Link kopieren
Supergefeliciteerd Piepp :heart:
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Piepp! En YLH veel succes morgen, ik duim voor je dat alles goed is met jullie meisje!

Hier genieten we nog volop, het is zo'n mooi en lief kindje :love: Vannacht was ze iets minder lief, ze weigerde in haar wiegje te liggen en wilde alleen maar bij ons liggen dus we hebben weer geen oog dicht gedaan. De kraamzorg heeft ons goede tips gegeven dus hopelijk gaat het vannacht wat beter, we kunnen wel een paar uurtjes slaap gebruiken...
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
Jaa gefeliciteerd piepp! Zo fijn voor jullie! Geniet ervan!
Alle reacties Link kopieren
Waaauww, gefeliciteerd Piep! Super mooi nieuws!

Haha, herkenbaar Gioia! Die van ons wilde de eerste dagen ook heel veel bij mij liggen. Uiteindelijk was het voor ons het rustigste om dat maar gewoon te accepteren, dus ik lag gestut met kussens in bed met zoonlief op mijn buik en zo sliepen we. Na 4-5 dagen ging het slapen in z'n wiegje veel beter!
Het is ook best een overgang voor zo'n kleintje. En stiekem moest ik ook wennen aan een lege buik :)
Hopelijk werken de tips van de kraamzorg voor jullie!

Succes morgen YLH!!
Alle reacties Link kopieren
@YLH hoe was de echo?

En @gioia gaat alles goed met jullie drietjes?

Wij hebben gisteren de eerste echo gehad en het hartje gehoord! Ook de termijn kwam goed overeen met mijn berekening. Ik zit nu op ongeveer 8w4d! Begin januari de termijnecho :) . Voel me nog steeds goed en heb weinig kwaaltjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven