Zwanger worden vanaf jan 2018

31-12-2017 00:50 913 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal, ik ben in dec 2017 gestopt met de pil omdat we een derde kindje willen.

Wie schrijft er mee? Eerste, tweede, derde, vierde kindje, iedereen welkom. Lijkt me leuk!

naamleeftijdkindje
Pippojaartweede
Mayajaarxxx
Lukajaarzwanger!
Lunijaarxxx
Pioenroosje25xxx
Travellerjaarxxx
anoniem_361287 wijzigde dit bericht op 10-05-2018 10:44
51.98% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat spannend Meral en Seagull!

Zullen we een overzichtje maken van wie er mee doet, leeftijd, 1e /2e/3e kindje?
(Ik weet niet hoe dat moet maar zag het in een ander topic)
Alle reacties Link kopieren
Spannend allemaal hoor!
Ik ben net ongesteld geweest, in hoeverre dat ‘echt’ is, gezien m’n spiraaltje net verwijderd is. Deze maand gaan we het gewoon normaal proberen. Mocht het de eerste maanden niet lukken, wil ik wel ovulatietesten gaan gebruiken. Ik heb namelijk nooit echt een regelmatige cyclus gehad.

Hoe gaan jullie het, als het kindje er is, doen met werken en/of studie/school?
Dit is iets waar ik namelijk best lang over heb nagedacht.

Zelf blijf ik full time werken. M’n vriend gaat van 36 naar 32 uren. Nu willen onze ouders heel graag oppassen (hebben ze al vaak aangegeven), dus we hebben een goed vangnet.
Opvang oid ben ik nog niet helemaal uit. Gastouder of kinderdagverblijf.
Alle reacties Link kopieren
Fala1989 In de praktijk houd dat vooral in dat ik enorme pijn heb rondom m’n menstruatie. Deze duurt ook heel lang. Ben een aantal keer weken lang ongesteld geweest. Dat leidde oa tot oververmoeidheid (te veel bloedverlies.
Er groeit bij mij een soort baarmoederslijmvlies buiten de baarmoederwand. Vandaar de pijn tijdens m’n menstruatie.

Toch word ik na het lezen wel wat positiever. Zelf ken ik alleen maar negatieve verhalen tot IVF aan toe.
We hebben geen haast, dus het hoeft niet de eerste maanden te lukken. Al zou dat natuurlijk wel leuk zijn!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen dames,

Ik wil graag met jullie meeschrijven. Begin december ben ik gestopt met de pil en wacht nu op mijn menstruatie. Geen idee hoelang mijn cyclus is omdat ik 7 jaar aan de pil heb gezeten.

Hoe snel was jullie cyclus normaal/stabiel na het stoppen met de anticonceptie?

Het is voor ons het 1e kindje, erg spannend allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Ik wil graag meeschrijven. Sinds eind november ben ik gestopt met de pil. Na 9 jaar vond ik het wel even spannend of alles op gang zou komen. Gelukkig kreeg kwam na 34 dagen mijn menstruatie. Nu aan het wachten op de tweede. Daarna gaan we er echt voor. Vriend twijfelde in eerste instantie nog wel omdat ons nieuwe huis nog in aanbouw is. Maar deze wordt waarschijnlijk binnnen nu en 3/4 maanden opgeleverd. Wij zijn beiden 25 jaar en dit zou dan ons eerste kindje worden.
anoniem_175484 wijzigde dit bericht op 05-01-2018 08:07
Reden: Aanvulling
7.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ahh nu snap ik het Seagull! Ik droeg maar 39+4 dus geen ervaring met zo lang moeten wachten.

Ik was er niet zoveel mee bezig, omdat ik geen herkenbare kwaaltjes had en ik bij beide vorige zwangerschappen te vroeg positief testten en nu negatief. Maar als je dan overtijd bent knaagt het toch! Gisteren ongesteld geworden dus opgelucht dat er duidelijkheid is en we nu verder kunnen.

Ik vind een overzichtje een goed idee! Dan kunnen we elkaar iets makkelijker volgen:

Ik ben 36, vriend 41. Ik heb een zoon geboren 8-2015. Mijn volgende nod ligt ongeveer rond 29 januari.

Hoe is het het verder met alle anderen? Ik merk wel dat ik nu nuchterder met zwanger worden om kan gaan dan bij de eerste. Al overweeg ik nu wel ovulatietesten, omdat ik geen eisprong meer voel en bij onze zoon wel. Ik gebruik een app: Maya. Die is wel ideaal wb vruchtbare dagen en je cyclus bijhouden.
Alle reacties Link kopieren
Oh Zonnebloem ik was bij onze zoon gestopt met de pil en na 1x ongesteld worden meteen zwanger. Dus bij mij duurde het niet lang!
Alle reacties Link kopieren
Ha allemaal,

Leuk zoveel ‘aanmeldingen’!

@cherryblossom lastige keuze inderdaad - eerst was ik ook erg van het goed uitrekenen en ‘komt het wel uit’, maar je kunt het niet volledig plannen (zwanger raken dan, het voorkomen uiteraard wel ;). Ik ben 3 maanden geleden een nieuwe baan gestart en dat had ik bijna niet gedaan ivm onze zwangerschapswensen, wij waren toen al een paar rondes bezig. Uiteindelijk toch job geswitcht en in de afgelopen maanden ook onbeschermde seks gehad - nog steeds geen positieve test gehad en uiteindelijk blij dat we de tijd niet hebben ‘verspild’. Als je het graag wilt en erop vertrouwt dat je het -hoe het ook uitpakt- kunt oplossen (en daarin ook een doorzetter en realistisch bent uiteraard), dan komt het wel goed! En als je nog een paar maanden wacht dan zou ik me in ieder geval op foliumzuur en eventuele extra vitamines en goede voeding ed concentreren, dan voelt het al een beetje dat je je ervoor aan het voorbereiden bent ;) :)

@traveler haha ja dat denk ik ook! Woon ook in het buitenland en reis graag regelmatig :)
Alle reacties Link kopieren
Welkom Zonnebloem1990 en Michelle93! Leuk dat jullie ook voor een eerste kindje gaan :-) Mijn cyclus was vrij snel na het stoppen met de pil weer normaal en regelmatig.

@Leja1984, het lijkt mij ook een goed idee om een tabel bij te houden van iedereen die mee schrijft. Dan blijft het een beetje overzichtelijk. Ik denk dat alleen de TO de tabel kan aanmaken in het eerste bericht?
anoniem_359700 wijzigde dit bericht op 05-01-2018 10:27
Reden: *
0.78% gewijzigd
TO moet tabel aanmaken inderdaad. Ik kwam er als tabelmaker achter dat dat alleen op de pc kan. Dan is het zo gepiept! Succes met zwanger worden meiden. Ik schrijf al elders mee ;) (35plus topic als je het leuk vindt @meral)
Alle reacties Link kopieren
@meral: dat is goed om te horen. Ik lees hier en daar dat t lichaam toch ook wel tijd nodig heeft om te 'ontpillen'.

@luni1: ik ben echt heel benieuwd wanneer mn eerste menstruatie doorzet. Verwacht dit weekend of begin volgende week.

Tabel lijkt me een goed idee, mooi overzichtelijk.
Alle reacties Link kopieren
Traveller79, lees je nog mee?
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste menstruatie na het stoppen met de pil is gisteravond begonnen.

Was het bij jullie ook meteen veel heftiger qua buik- en rugpijn?
Alle reacties Link kopieren
@Zonnebloem1990, fijn dat je ongesteld bent geworden! Hoeveel dagen duurde je cyclus nu? Mijn menstruatie is ook veel heftiger sinds ik gestopt ben met de pil. Het duurt ook zeker 5 dagen, terwijl het eerst maar max 3 dagen duurde. Mijn menstruatie begint dinsdag waarschijnlijk, dus daarna kunnen we ook beginnen met ronde 1 :)
Alle reacties Link kopieren
@Luni1, mijn cyclus was nu 30 dagen! Heel tevreden mee. Hopelijk is mn cyclus meteen normaal en regelmatig.

Hoelang is jou cyclus?
Alle reacties Link kopieren
@Zonnebloem1990, oh dat is netjes! Mijn cyclus duurt de laatste maanden steeds 28 dagen, dus gelukkig heel regelmatig :) Slik je al foliumzuur?
Alle reacties Link kopieren
Zonnebloem, Toen ik gestopt was met de pil had ik de eerste week hevige buikpijn. Ik liep echt krom. Dat heb ik normaal nooit. Verder vaak hoofdpijn. Maar na de eerste cyclus was het weer vrij normaal.
Alle reacties Link kopieren
Zonnebloem, mijn eerste menstruatie na het stoppen met de pil was ook veel heftiger dan ik gewend was. Veel hoofdpijn en buikpijn. Mijn eerste cyclus was 34 dagen, ik hoop dat het snel regelmatiger wordt.
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik zou ook graag mee willen schrijven!
Ik ben 24 (in april word ik 25) en m’n man is 27, dit word dan hopelijk ons eerste kindje.

Vorig jaar september getrouwd en 1 dec begonnen met foliumzuur.
Vorige week ongesteld geworden en ook gestopt met de pil, dit is dus ronde 1..

Vertellen jullie het vrienden/vriendinnen? Ik krijg de laatste tijd veel vragen, hier reageer ik dan maar op van niet; vind het fijner om dit met z’n 2en mee te maken zonder de vragen de hele tijd..
Alle reacties Link kopieren
Mmd93 welkom!
Ik heb het mijn vriendinnen wel verteld, althans diegene die er na vroegen. Mijn man en ik zijn er eigenlijk heel open over, misschien ook omdat er meer vrienden in dezelfde fase als ons zitten.
Alle reacties Link kopieren
Voor velen dus een heftigere menstruatie na t stoppen met de pil.

Na mijn laatste pil begin december ben ik gestart met foliumzuur.

@Michelle93; wanneer ben jij gestopt met de pil? Heb je al meerdere menstruaties gehad daarna? Vind t wel spannend of t meteen regelmatig zal zijn.

@Mmd93; welkom. Ik heb het nog niet verteld. We willen eerst zelf eens kijken hoe t allemaal loopt. Uit eindelijk zal ik t binnenkort mijn beste vriendinnen wel vertellen. We gaan in maart een nachtje weg met elkaar, en de kinderwens is een veel besproken onderwerp sinds een jaar.
Alle reacties Link kopieren
@michelle93; dat kan t inderdaad ook zijn, m’n vriendinnengroep is nog lang niet zo ver..

@zonnebloem1990: dat hebben we ook, het is natuurlijk altijd spannend en afwachten.

Ik had voor de pil wel heftige menstruaties, hoop dat dat straks enigszins mee gaat vallen maar dat is nog afwachten.

Nu we er mee bezig zijn ben ik er nog meer mee bezig dus dan is dit topic fijn :)
Alle reacties Link kopieren
Welkom Mmd93! Wij hebben het nog aan niemand verteld en dat gaan we voorlopig ook niet doen. We willen het graag voor ons zelf houden. Ons geheimpje :biggrin: Als iemand ernaar vraagt, dan draai ik er gewoon een beetje omheen. Daarom vind ik het zo fijn om er op het forum over te kunnen schrijven!
Alle reacties Link kopieren
@zonnebloem ik ben op 15 november gestopt. Toen eerst nog de ontrekkingsbloeding gehad van de pil. Op 22 december had ik mijn eerste echte menstruatie. Nu wachten op mijn tweede menstruatie hopelijk ergens half januari. Daarna gaan wij er echt voor. Ik vond vooral mijn eerste menstruatie heel erg spannend hoe lang dat zou duren. Ik hoop nu dat ik snel regelmatig ben, ben er ongemerkt toch wel veel mee bezig.
Alle reacties Link kopieren
Oh leuk wat een hoop berichten! Op mijn mobieltje bleef deze site hangen blijkbaar want bleef steken op elf berichtjes.

Welkom Seagull, Meral, JM en Fala!

Leja, ik houd wel rekening met mijn ovulatie, die voel ik meestal wel en zie ik ook (slijm is dat, sorry vies praatje maar wel handig om te weten!)

Fala, allebei de keren duurde het zes maanden voordat ik zwanger was.

haha dat uitkienen herken ik wel hoor! In September bevallen leek me eerst altijd zo praktisch maar dat is dus niet handig want dan zit je de hele warme zomer met een dikke buik en mogelijk zwangerschapsmasker. En twee kindjes in dezelfde maand jarig, ja uitkienen is lastig maar ik snap het helemaal! Niet handig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven