Zwanger worden vanaf januari 2018!

26-06-2017 20:32 1365 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij worden zwanger vanaf +/- januari 2018.

Zin om mee te schrijven, wees welkom!
Naam Leeftijd Wanneer voor het echt? Wanneer uitgerekend? Bijzonderheden
Suze210 onbekend Zwanger :hello: medio mei 2018
S17 25/27 december 2017 2e kindje
Twingo1981 36-37 januari 2018 4e kindje
Kleuterjufke 23/26 okt/nov 2017
Thisisit leeftijd Januari 2018 2e kindje
Springtouw 26-27 januari 2018
Alfagirl 35-38 januari 2018 2e kindje
Roos7 28-30 oktober 2017
PDS91 26-25 Zwanger :hello:
Flowerpower 24/26
Mijntje1987 30-31 dec 2017
MQ11 25-25 januari 2018
Zonnetje16 25-32 dec 2017
Lyn2018 29-38 februari 2018
suze210 wijzigde dit bericht op 20-11-2017 16:19
95.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, lekker lang verlof heb je s17. Is dat ook allemaal doorbetaald?

Over de huidige maatschappij.. dit herken ik ook zeker. Hoewel ik hoor nu bij Rtl Late Night dat de mug onze grootste bedreiging is. En dan maak ik me zorgen over de digitalisering onder de jeugd, pest gedrag, terroristische aanslagen haha. Beetje zonde van de energie als we toch over 10 jaar lek geprikt worden met enge ziektes 😉. Interessant, maar ook weer bangmakerij.
Alle reacties Link kopieren
Hi meiden,
Suze210: financieel gezien zijn kids idd best prijzig maar we hebben het gelukkig goed, werken beiden, kunnen sparen voor zowel de kids als onszelf en ondernemen ook wel echt uitstapjes maar @zomerjas vakanties naar t buitenland zit er voor ons voorlopig niet in...het is prioriteiten stellen! We kunnen niet én én.....

Ik was 28 toen de 1e kwam, heb het jaar ervoor heel bewust nog 'gekke'dingen gedaan ;) lange vakantie naar Thailand, wiet gerookt en flink op stap geweest...echt wel een beetje afscheid genomen van een 'zorgenloos' leven en heel bewust gekozen om te gaan voor kinderen, toch na de 1e 4 jaar gewacht om voor de 2e te gaan, vond het absoluut pittig in het begin...kort na de 2e koos mijn ex voor een ander en zie hier...nooit gedacht inmiddels 3 prachtige kids (en wie weet in de toekomst 4) en ben zo blij en gelukkig met mijn rijkdom

S17: borstvoedingsverlof, heerlijk!! Had ik dat hier maar....hoewel nu alweer 5 maanden onderweg ;) Hof van Saksen nog nooit geweest maar ff gegoogled ziet er leuk uit. Wij gaan naar Hellendoorn dit jaar (Landal)

Wij werken 3 dagen om 4 dagen dus allebei ook thuis voor de kindjes.

Tja de toekomst, blijft spannend natuurlijk....anderzijds zijn onze kindjes ook de toekomst...
Alle reacties Link kopieren
Suze210: idd ik ervaar het nu wel anders als toen (qua leeftijd dan) sterker nog..ben nu veel fitter en actiever (en 10 kg lichter)
Alle reacties Link kopieren
Twingo; ik merk dat ook wel, dingen doen 'nu het nog kan'. Natuurlijk stopt je leven niet met kinderen maar zal toch anders zijn. En het leven met kinderen is je toch goed bevallen!

Even offtopic; staat bij jullie dit topic wel bij gereageerd? Bij mij namelijk niet, en ook bij favorieten wil hij niet komen te staan. Heel irritant.
Alle reacties Link kopieren
Verlof na de geboorte vond ik zalig! Standaard is het 9weken.. maar dan was E. in mijn ogen nog veel te klein om een hele dag bij vreemde te zijn zodat ik kon gaan werken.. was heeel erg blij met het borstvoedingsverlof. Ik werd betaald door het ziekenfonds. Aan 60% van mijn basis nettoloon dacht ik.

Zomerjas: is je vriend er echt van overtuigd dat het met zijn werk niet kan? Of ziet hij het niet zitten om een hele dag op een baby te letten?
Ik werk 3dagen per week en het ene weekend wel het andere niet steeds afwisselend.
Hier vind vriend gaan werken veel minder intensief dan een hele dag met onze dochter. Hij zou dan ook nooit minder gaan werken ondanks dat hij immens veel van haar houdt.

Nog niets gezien over de mug. Ach sinds ik m'n dochter heb leef ik van dag tot dag en geniet ik van elk moment met haar :heart:

Twingo: je werkt best nog veel! Je bent super in organiseren vermoed ik!
Al 5 maand bv! Super! Ik heb elke dag m'n best moeten doen om bv te geven.. heel weinig productie. Dochter die heel veel moeite moest doen en constant in slaap viel. Heb het zo lang mogelijk proberen volhouden maar moest steeds en bv en kolven en flesjes geven. Werd me echt teveel. Ik hoop dat als ik ooit een 2de kindje mag krijgen dit iets vlotter verloopt!

Hellendoorn even opgezocht! Lijkt me wel een beetje op hof van saksen, maar het zijn beide delen van landal dus zal wel vergelijkbaar zijn. Wanneer vertrekken jullie?

Zomerjas: bij mij staat het topic gewoon bij gereageerd. Inderdaad wel heel erg onhandig voor jou!
What's meant to be will always find its way. ❤️
Alle reacties Link kopieren
Idd zomerjas je leven veranderd maar uiteindelijk verrijkt het en wordt je ook een ander mens... met soms nog wel gekke uitspattingen hihi...
Ik heb dit topic ook bij actief staan.

S17: Haha lief van je, ik heb standaard 2 agenda's eentje in de keuken en die in mijn telefoon, t werkt ! Mijn oudste dochter heeft de fles gekregen helemaal niets mis mee, de middelste heb ik een jaar zelf gevoed maar nu... ik geef t toe ben ik wel aan t afbouwen, ik heb ook minder melk mede doordat het gewoon druk is hier, meisje is vaak onrustig aan de borst en ik vind het wel welletjes nu. Maarre hallo zeg jij hebt het zeker zo goed gedaan! Weet je hoeveel het er na een week al opgeven? Jij hebt er alles uitgehaald dat pakken ze jullie niet meer af! Het is pittig, vergt veel van je lichaam. Wie weet gaat het bij je volgende idd wel makkelijker maar ik vind flesjes absoluut geen schande!

Wij gaan 24 juli die kant op, jullie?
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk Twingo dat jullie nog wat leuke dingen gedaan hebben voor de zwangerschap.
suze210 wijzigde dit bericht op 20-11-2017 16:20
78.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
S17; 9 weken is inderdaad snel om zo'n kleintje achter te laten. In Nederland is het volgens mij langer.
Ik denk dat het ook een beetje de angst is hoor om niet minder te willen werken. Hij vindt babies eigenlijk niet echt leuk, pas als kinderen beginnen te praten wordt het wat. Maar ja, die babytijd moet je toch door. Het zal gerust anders zijn als het je eigen kind is maar dat is lastig voor te stellen. En daarnaast is het ook niet echt gebruikelijk in zijn sector, al zijn collega's werken fulltime en dan zal hij niet snel de eerste zijn die daarvan afwijkt.

Twingo; Dat het een verrijking van je leven zal zijn geloof ik graag! Heb ook altijd wel kinderen gewild 'als ik later groot ben'. Alleen wanneer ben je groot genoeg.. ;)

Suze; Bij mij weten vrienden en familie wel dat wij op termijn kinderen willen. Maar welk termijn is niet gezegd. Ik had het er toevallig laatst ook over met een collega die zwanger is, toen ook wel benoemd dat we nog wat dingen willen doen samen voor er kinderen komen. Dat dat geen jaren meer zal duren. Ik heb ook wel het idee dat, zeker bij familie, het niet als een verrassing zal komen als ik op een gegeven moment wel zwanger ben.
Foutje!
Alle reacties Link kopieren
Zomerjas; idd dat riep ik vroeger ook als ik later groot ben... en ineens voel je je dan 'groot' genoeg.
Suze210; idd nog even onbezorgd weg met zn tweeen lekker doen hoor, het is hoe dan ook anders met kids erbij. Wij blijven ook echt wel dingen doen zonder kids, avondje op stap met vrienden, samen uit eten en 2x per jaar een nachtje luxe in een hotel en toevallig is dat aankomend weekend, dag sauna dan de stad in lekker eten, wijntje drinken en dan de kamer met bubbelbad in heerlijk!! Kids zijn in goede handen die genieten er op hun manier ook van ;)
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Ik zou ook graag mee willen schrijven. Wij hebben al een dochtertje dat in oktober alweer 2 jaar word.
Vanaf volgend jaar willen wij weer gaan beginnen voor een tweede!
Alle reacties Link kopieren
Welkom ;)
Alle reacties Link kopieren
Twingo: nee met flessen helemaal niets mis. Worden ze ook groot mee! Maar ik vond het erg jammer dat het nooit super is gegaan. Had er ook een beeld van dat het niet kon mislukken door een infosessie van een vroedvrouw. Maar het zijn wel intens mooie momenten he! (Als je er de pijn en het bloed van kloven weg denkt)
Maar idd op een gegeven moment is het genoeg geweest!
Geniet van jullie weekendje!! Doen wij iets te weinig.. zou graag terug een date met vriend plannen!


Wij vertrekken maandag! Ik werk het weekend nog dus vriendlief zal alles moeten inpakken! (Al benieuwd wat we allemaal zullen vergeten zijn :hihi: )

Suze: welke reis willen jullie nog doen?
Wij hebben onze wens nooit uitgesproken omdat we niet wouden dat er vragen werden gesteld! Bij ons waren er trouwens weinig die het verwacht hadden! Leuk als je het dan kan aankondigen!

Zomerjas: ik zou hem dan toch niet ompraten om minder te werken.. ik ben ook alleen minder gaan werken. Gwn omdat ik weet dat het niets voor m'n vriend is! En ik geniet er ook wel van om minder te werken en meer tijd met dochter te spenderen! Maar nog tijd genoeg om te bespreken met je man!

LaNucia: welkom! Fijne vooruitzichten! Vorige zwangerschap en bevalling goed verlopen?
What's meant to be will always find its way. ❤️
Alle reacties Link kopieren
S17, fijne vakantie alvast gewenst 😁!!
Het lijkt me inderdaad echt heel leuk als niemand het weet, zodat het echt als verrassing komt. Bij ons zal ook niemand het verwachten gok ik.
suze210 wijzigde dit bericht op 20-11-2017 16:20
62.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Suze: bedankt! Nog 2dagen werken!! Ik tel echt af!!
Het is echt super als niemand het verwacht.. die reacties.. hopelijk heb je binnenkort het verrassing effect!

Ooh Amerika! Geniet!! Het uitstippelen van de reis is vast al geweldig!
Ik hoop ook voor jou dat het je laatste verre reis is omdat je volgende zomer een buikje hebt! :hihi:

Januari is ook niet heel erg lang meer! Aftellen mag zeker al.. doe ik ook wel!
Ik vind dat nov, dec gerust kan.. je leeft niet om te werken, we werken om te leven!

Plots staat dit topic ook niet meer bij gereageerd of mijn favorieten :(
What's meant to be will always find its way. ❤️
Alle reacties Link kopieren
Jaaa een hebben er echt zin in. Nog even lekker samen op avontuur. Heerlijk!

Gelukkig is januari al snel inderdaad. Beginnen jullie ook januari of ergens in 2018?

Bij mij staat het topic gelukkig wel nog bij favorieten. Vervelend! Zou het komen omdat het nog zo klein is? Ik vind nog steeds het nieuwe forum niet fijn.

Lekker weekend gewenst!!
Alle reacties Link kopieren
Dank je!

Vorige zwangerschap was prima verlopen; nergens last van gehad. Bevalling duurde wel erg lang en mijn dochtertje was voor 40 weken heel klein (2720gr) dat was even schrikken!

S17 geniet van jullie vakantie!

Suze wat gaaf naar Amerika. Gaan jullie dan ook van motel naar motel?
Alle reacties Link kopieren
Suze: idd avontuur! Ik ben voorlopig nog aan de pil. Stop na m'n verlof ermee. Nog even handig om menstruatie te regelen!
En in december hebben we voorlopig afgesproken om te starten! Dan is ons dochtertje 1jaar!

Bij mij stond het topic bij gereageerd en favorieten. Nu nergens meer..

LaNucia: idd hele kleine meid met die termijn! Nog steeds een fijntje?
What's meant to be will always find its way. ❤️
Alle reacties Link kopieren
Suze; wat gaaf Amerika en zeker om nu te doen de ideale 'afsluiter'
S17; jullie treffen het met het weer heerlijk dat zonnetje ;)

Wij net terug van een super nachtje weg saampjes! Kunnen we r ff tegen aan ;)

Vergeet ook elkaar niet he, juist met kids zo belangrijk ...
Jeetje ik ben al zo'n tijd aan t neuzen en in de gaten houden en dankzij t "fijne" nieuwe forum nog dit topic gemist!

Ik (26) en vriend (27) willen in januari beginnen met proberen ons eerste kindje te krijgen. Mag ik met jullie meeschrijven? Ik vind het wel fijn om over dingetjes te kunnen praten zonder dat mijn omgeving weet dat we proberen. Weet jullie omgeving van de kinderwensen af?

Ik ga nu even het topic verder doorlezen hahaha..
Alle reacties Link kopieren
Hi springtouw welkom,

Mijn omgeving weet van niets, we zullen ze denk ik enorm verrassen dat vind ik juist zo leuk, ben alleen bang als t zover is dat ze t snel doorhebben, ze kennen mij te goed.
Spannend jullie 1e zijn jullie er klaar voor?
Vooral vriend vind het heel spannend. Ook wat vrienden en familie ervan zouden denken. We zijn pas 2 jaar samen dus het is ook vrij snel. Soms denk ik wel dat we nog langer zouden kunnen wachten, maar mn eierstokken rammelen zo hard dat is niet normaal. En tja wat hebben anderen er van te vinden hehe :p

Wij gaan geen grote reis maken voor januari. We vinden reizen in Europa ook fijn. In september gaan we een weekje naar België.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Springtouw, leuk dat je mee schrijft! Inderdaad nog niet zolang samen maar als het goed voelt is het goed toch? Hoe zitten jullie met werk/samenwonen?

Twingo! Lekker een nachtje weg. En wat heb je het getroffen met het weer ook.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Springtouw en spannend voor de eerste gaan, leuk!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me helemaal niet echt voorgesteld bedenk ik me net. Ik (25) en vriend (32) zijn al bijna 6 jaar samen. En wij hebben al een heerlijk kind wat dus alweer bijna 2 jaar wordt. (Tijd gaat veeeel te snel, zo cliché maar waar!)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven