Zwanger worden vanaf januari 2020

26-12-2019 00:16 751 berichten
Lieve meiden,

Volgens mij is er nog geen nieuw topic aangemaakt voor de dames die zwanger willen worden vanaf januari 2020.

Is er animo om een nieuw topic aan te maken? Ik zag dat er al wel topics lopen, met mensen die elkaar inmiddels al wel even kennen, misschien is een nieuw topic voor de nieuwelingen fijn?

Oh ja, voelt iemand zich geroepen dit topic over te nemen? Ik heb helaas niet de tijd om de topic te leiden.

Hierbij de tabel, met dank aan Blue :)
viewtopic.php?f=28&t=454808&p=30781872&start=#p30781872
anoniem_64d290b28d595 wijzigde dit bericht op 30-12-2019 16:24
13.32% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik schrijf ook graag mee! Wij willen vanaf januari 2020 ook voor ons eerste kindje gaan! Ik gebruik al lang geen anticonceptie meer maar een tijd alleen condoom gebruikt en temperatuur getrackt (voorheen koperspiraal). Ik ben erg regelmatig ongesteld dus weet precies wanneer mijn vruchtbare dagen zouden moeten zijn. Ben benieuwd hoe snel het lukt!
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Alle reacties Link kopieren Quote
Alles een beetje bijgelezen. Voor iedereen heel veel succes!
Ook welkom aan de nieuwelingen :)

Fijn dat we met een aantal zijn. Zullen we het hierbij houden qua aantal mensen? Zo ja, hoe communiceren we dit naar anderen die hier gaan reageren?

Wil iemand trouwens een tabel maken? Ik weet niet hoe dit moet.
Alle reacties Link kopieren Quote
]
NaamLeeftijdKindjeNODBijzonderheden
Ab9326Eerste2-FebPCOS
gioia8235TweedeWachten op 1e menstruatie
Friction-9029Eerste5-Feb
RegendansEersteTijdelijke stop
Tortie30Eerste
Nb1990Eerste
Love2001Eerste
BloemmetjeDerdejuni2x miskraam
:cheer2: Zwanger! :cheer2:

NaamKindjeUD
AnanasbabyTweede11-Sep
Pip-321Eerste12-Sep
BlueitisEerste12-Okt
Ooievaartje32Derde
Ollie-ollieEerste2e helft Okt
TealeyEerste02-Nov
Mila1Tweede19-Nov
NM1717Tweede
AndijviestamppotEerste



Zo dames, de tabel! We zijn nu met 15 dames! Zullen we het hierbij laten? Het lijkt me handig om de tabel in de 1e post te hebben, dus ik kan hem naar je PBen LiefKleinMuisje, dan kan je hem er zo inplakken.
Maar voor ik dat doe, willen jullie misschien nog wat aanvullen dit weekend? Kan je dat dan vet gedrukt in je post zetten (ook als ik iets verkeerd heb overgenomen o_o )? Dan pas ik de tabel nog aan.

Nu inhoudelijk! Wij zijn voorlopig niet van plan om te starten met ovulatietesten, we kijken het eerst maar eens aan. We hebben sinds het stoppen van de anticonceptie wel gevreeen, maar niet met een condoom. Theoretisch kan het dus alle kanten op!

Ik hou wel mijn cyclus bij in een app, maar ja daar heb ik nog niet veel aan, aangezien mijn eerste echte menstruatie nog moet komen. Ik heb wel wat klachten van het ontpillen, darmkrampen gehad en nu gevoelige tepels. Er gebeurt in ieder geval iets!
blueitis wijzigde dit bericht op 29-01-2021 10:21
39.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat fijn een tabel!nog extra info, ik ben 32
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wil wel gelijk met ovulatie testen beginnen in feb. Wil de kans gelijk zo groot mogelijk maken, iets met rammelende eierstokken denk haha.
Welke ovulatie testen raden jullie aan?
Alle reacties Link kopieren Quote
Handig zo'n tabel. Ik ben 32. Wanneer mijn nod is weet ik niet zo goed. De ene maand zit er 28 dagen tussen mijn menstruaties en de andere maand 33 of 34. Het verschilt elke keer. Ik denk dat mijn ovulatie deze maand rond de 26e was (niets van gemerkt), maar ik kan er helemaal naast zitten. Ik wil dan ook vanaf januari wel beginnen met ovulatietesten, dan kan ik ook beter berekenen wat mijn nod is. Als ik uit ga van de 26e dan moet ik ongesteld worden op 9 januari en is 25 Januari mijn eisprong, dus 8 februari mijn nod. Gaat iemand van jullie ook ovulatietesten gebruiken? Weten jullie goedkope goede testen? Ik zit zelf te denken aan die van de Action, maar zie online ook goedkopere alleen daar heb ik geen ervaring mee. Ik bedacht mij gisteren pas dat foliumzuur nu al belangrijk is om te gaan slikken, dus ik heb gauw 2 potjes besteld gisteren. Jullie daar ook al mee begonnen?
anoniem_393982 wijzigde dit bericht op 27-12-2019 21:38
Reden: Url ipv dikgedrukte tekst
0.44% gewijzigd
Ooievaartje, foliumzuur... schoot me vandaag ook ineens te binnen, morgen gelijk even halen.
Gek, we hebben het al een keer mee gemaakt, maar het voelt toch weer een soort van spannend en nieuw om er weer voor te gaan.

Ik ben trouwens 35...
Alle reacties Link kopieren Quote
Mila1, nou mij schoot het inderdaad ook ineens te binnen, dus ik dacht ik zal het hier even delen. Mijn jongste dochter is al een aantal maanden 5 jaar, dus het is voor mij ook al heel wat jaartjes geleden dat ik zwanger ben geweest. Mijn eerste zwangerschap was best heftig, de tweede veel relaxter dus ik vind het vooral ook spannend of alles goed zal gaan. Daarom zit tussen mijn eerste en tweede kind ook 5 jaar. Hoe oud is jou eerste kindje?
Alle reacties Link kopieren Quote
ik ben 28
Dag dames!

Ik schrijf heeeeel graag mee 😊😊 ik hoop dat jullie me nog willen toevoegen!
Bij de eerste zwangerschap heb ik ook meegeschreven op een forum en daar lieve vriendinnetjes aan overgehouden.

Ik ben al mama van een lieve tweeling van 20 maanden en we willen gaan voor ons derde kindje. Zelf ben ik 31 jaar en mijn man is 32.
Super spannend allemaal omdat ik tijdens de eerste zwangerschap een zwangerschapsvergiftiging heb gehad.

Rond 21 januari mijn vruchtbare dagen volgens de app... En dan mijn NOD rond 4 februari. ik heb een regelmatige cyclus vooralsnog.

Meiden ik hoop op een heel vruchtbare groep! Met veel goede zwangerschappen en gezonde kindjes 🥰🥰
Ik ben 31 jaar. Hier al gelijk begonnen met foliumzuur toen ik stopte met de pil. Ik nam toen dagelijks de multivitamine voor vrouwen van Lucovitaal, maar daar zit dus weer een variant vitamine A in die je niet (teveel) binnen mag krijgen als je zwanger bent, dus inmiddels overgestapt naar de mama en baby variant.
Ja altijd fijn een tabel! En misschien eronder gewoon zetten dat de groep vol zit dan? Mijn ervaring is wel dat er gaandeweg wat mensen afvallen.

Ik ben 33 jaar!

En foliumzuur wel begonnen, maar ik vergeet het soms nog.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tabel aangepast! Ik wil hem wel bijhouden, maar kan dat alleen vanaf mijn laptop. Meestal forum ik mobiel, dus jullie zullen niet altijd updates zien als ik een bericht heb gepost.

Ik ben met foliumzuur begonnen 2 weken voor ik met de pil stopte. Gaat nu automatisch ipv de pil, slik ik nu gewoon elke ochtend foliumzuur + vitamine d.

Ik vind het wel fijn om hier anoniem mijn verhaal te delen. Een vriendin van me is ook bezig met zwanger worden van haar derde en heeft eind november een een miskraam gehad. Ze mag er nu weer voor gaan (heel fijn voor haar!), maar ik merk dat ik mijn/onze wens nog niet met familie en vrienden wil delen. Nog even ons geheimpje en wellicht duurt het wel een hele tijd voor we resultaat bereiken. Ik heb niet z'on zin in vragen of het al gelukt is, denk ik.
Bovendien merk ik dat ik er meer mee bezig ben dan mijn man. We willen het allebei graag, maar ik kan niet wachten op mijn menstruatie nu. Laat ik daar normaal nou nooit last van hebben! Eigenlijk wil ik gewoon weten of het allemaal naar behoren werkt. Beetje controlfreak dus. Nou ja, ik zie het maar als extra lessen in geduld. Kan ik hopelijk straks ook goed gebruiken!

@mijntje1987: Je kunt ovulatietesten kopen bij de Action. Die lijken op zwangerschapstesten en zijn niet duur. Ik heb ze niet gekocht, maar wel alvast een pakje zwangerschapstesten. Ik weet hoe ik ben. Heel nuchter, 'nee, ik heb nergens last van, dat kan nu toch nog niet'. Maar als ik het ineens in mijn hoofd haal dat ik weleens zwanger zou kunnen zijn, weet ik dat ik ervan baal als het zondag is en ik niet kan testen. (Nee ik woon in een regio waar op zondag echt alle winkels dicht zijn :) )

@Bloemmetje2: Welkom! Ik heb je toegevoegd in de tabel als lijstduwer :mrgreen:
Een tweeling! Lijkt me heel leuk, maar ook heeeeel overweldigend. Zwangerschapsvergiftiging lijkt me ook heel heftig, hopen dat je deze keer snel zwanger bent en er zo doorheen fietst!
blueitis wijzigde dit bericht op 28-12-2019 09:57
Reden: Toevoeging
27.37% gewijzigd
Oja ik had eerst ook een implanon, ging prima maar na het eruit halen duurde het wel even bij mij voordat mijn menstruatie op gang kwam: wat ik me herinner iets van 6 weken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat goed dat er een tabel is! Ik ben 35 jaar. Ik slik nu een paar weken foliumzuur, ik slik davitamon multivitamine voor kinderwens/zwanger zijn, dat heb ik de vorige keer ook gedaan. En dan nog algencapsules als alternatief voor vis (ik eet vegetarisch).

Volgens mij heb ik nog ergens een ovulatietest liggen, die wilde ik de vorige keer gebruiken maar toen was ik al zwanger geworden. Aangezien ik nu echt geen idee heb van mijn cyclus is dat misschien wel handig. Maar eerst maar eens ongesteld worden, hopelijk duurt dat niet te lang meer!
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ter aanvulling voor de tabel: Ik ben 29 jaar.We hebben het voor de huidge ei-sprong ook al 2 keer gedaan, maar nu ik terugkijk niet op de meest vruchtbare dagen, dus de kans is erg klein denk ik. Mijn eerst NOD zou zijn op 11 januari. De volgende NOD zou dan zijn op 7 februari.
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Alle reacties Link kopieren Quote
@allemaal, wat betreft foliumzuur, ik heb zelf besloten dit niet te gaan nemen, omdat teveel ervan krijgen ook niet goed is (zeker niet als je mogelijk een (licht) b12 tekort hebt). Ik heb mijn B12 (plus functionele markers hiervan) en mijn foliumzuur laten prikken en van beiden heb ik geen tekort, sterker nog mijn foliumzuur is al erg hoog > 54nmol/l. Ik eet ook dan wel weer een vrij gezond dieet (daarin ben ik denk ik een outlier) met heel veel groenten die al foliumzuur bevatten. Daarom denk ik niet dat het nodig is voor mij om bij te slikken. Ik ga het wel herhaardelijk blijven meten in mijn bloed om de waarde in de gaten te houden!
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Ovulatietesten heb ik wel gebruikt afgelopen eisprong; 3 dagen op een rij. Ik had de 1e 2 dagen een licht streepje, en de 3e dag niet meer. Ik weet dan niet zo goed welke dag mijn eisprong was, of misschien zelfs al de dag voordat ik ging testen?
Ik ga het volgende ronde weer proberen mocht het nodig zijn, en dan al paar dagen eerder elke dag, hopelijk geeft dat nog meer inzicht.
Ik heb een zak vol bij Bol.com besteld haha, weet dus nog niet of ik er echt tevreden over ben; vond ze dus wat onduidelijk maar misschien is dat altijd wel zo bij ovulatietesten? Anderen hier ervaring mee?
Ladiesss, dankjewel voor het toevoegen! 😊😊 Super fijn die tabel! 😁

@blueitis heel herkenbaar! Vind het ook fijn om het anoniem te kunnen bespreken met dames die beetje in dezelfde positie zitten. Wat verdrietig dat je vriendin een miskraam heeft gehad...
Wij werden zwanger van onze tweeling in de derde ronde 'proberen'... De ronde ervoor kreeg ik ook een miskraam (een hele vroege miskraam welliswaar) maar toch, het was niet leuk) de ronde erop testte ik positief... En wat bleek? Bij de eerste echo... Niet één kloppend hartje, maar twee ❤❤... Zelf moest ik heel even van de schrik bekomen maar manlief was meteen dolblij. Al heel snel aan het idee gewend, en nu niet meer weg te denken uit ons leven.
Gelukkig was onze wens altijd om een groot gezin te mogen hebben. Het was idd een zware zwangerschap, maar het was het allemaal waard.

Hier ook met foliumzuur begonnen al een poosje geleden. Na de geboorte van de tweeling ben ik ook niet meer aan de pil gegaan. Heb vooralsnog een regelmatige cyclus.
Ben ook niet direct van plan om met ovulatietesten te beginnen. Eens even kijken hoe het zal gaan de komende maanden.
Welkom nieuwelingen:)

@Blue, superlief dat je een tabel hebt gemaakt. Ik zal 'm toevoegen aan het eerste bericht, zodra ik op de laptop zit.

Fijn dat er ook leeftijdsgenoten tussen zitten!! Verder, ik probeer later (komende week?) op jullie te reageren. Ik zit met een koortsige baby :(
Ah ik vind het nu al gezellig! Echt fijn om hier de spanning een beetje te kunnen delen. Ik heb het gevoel al een paar jaar te moeten wachten terwijl ik wel graag wilde, dus ben nu best ongeduldig nu het eindelijk kan ;) Vandaar ook direct de poging met de ovulatietesten.

@Blueitis Dat ik er meer mee bezig ben dan mijn man herken ik dus ook. Hij wil wel graag hoor! Maar hij weet niet precies wanneer mijn ovulatie is of wanneer mijn NOD is bijvoorbeeld.

Mijn beste vriendinnetje probeert ook zwanger te worden dus met haar deel ik het meest: helaas had zij ook vorige maand een hele vroege miskraam.

@ooievaartje Heftig dat je eerste zwangerschap zo lastig was! Snap best dat je daarna wilde wachten. Hoe is dat nu met dat leeftijdsverschil? Onze dochter is net 4 dus zal ook (bijna) 5 zijn als wij nog een kindje krijgen.

@Bloemmetje Een groot gezin is ook stiekem echt mijn wens. Een tweeling zou hier dan ook zeer welkom zijn!

@Friction Interessant dat teveel foliumzuur dus ook niet goed is. Voel me meteen iets beter over het feit dat ik het best nog vaak vergeet ;)

@Gioia Ja dat wachten ben ik dus ook nooit goed in, ongeduldig :yes:

Mijn eerste was ongepland: ik kwam erachter doordat ik tijdens een fitnessoefening in de sportschool niet meer op mijn buik kon liggen omdat mijn borsten zo gevoelig waren; een vriendin met wie ik aan het sporten was grapte dat ik zwanger was, en tot mijn verbazing was dat ook zo (in de weken ervoor 1x pil vergeten). Ik was toen ik erachter kwam pas 4 weken, dus had het wel heel vroeg door.
Maar daardoor ben ik nu steeds al heel bewust aan het kijken of mijn borsten misschien al gevoelig zijn haha!

Voor degenen die al een kindje hebben; hadden jullie al vroeg symptomen waaraan je merkte dat je zwanger was?
Alle reacties Link kopieren Quote
@friction: hoe heb je laten testen of je tekorten had? Ik heb eerder last gehad van een b12 tekort dus het zou me niet verbazen als ik daar een licht tekort van had. Ik heb weleens bij de huisarts gevraagd om mijn waarden te laten testen maar zij vond dat toen niet nodig.

@bloemetje: lijkt me wel heftig maar ook heel leuk, een tweeling! Zitten er veel tweelingen in jouw familie?

@ananas: bij mijn eerste was ik al een paar dagen voor mijn NOD misselijk. Ik weet nog goed dat mijn NOD woensdag was, en de vrijdag ervoor had ik een etentje en werd ik ineens misselijk. Dus toen heb ik toch maar geen wijntje bij het eten genomen, ondanks dat de kans heel klein was dat ik zwanger was (alleen 1 keer 4 dagen voor mijn eisprong seks gehad). Ik heb echt een week lang in de ontkenning gezeten maar ik werd maar misselijker en misselijker, maar het voelde ook alsof ik ongesteld zou worden met krampen en zo. Uiteindelijk getest en hartstikke zwanger! Overigens heb ik uiteindelijk helemaal niet zoveel last gehad van misselijkheid, ik was vooral heel moe. Aan mijn borsten merkte ik ook niks, daar heb ik nooit echt last van gehad zelfs niet in de kraamweek met de stuwing.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
@ananasbaby
Jaaa een tweeling is soms best druk, maar als ik ze zo samen zie spelen, samen in hun bedjes zie liggen dan ben ik blij dat ze met zn tweetjes zijn. Je merkt nu al dat ze een soort band met elkaar hebben. Er is altijd leven in huis, dat is waar ik zelf heel erg van hou!
De wens voor een derde kindje was er al heel gauw... Alleen had ik mezelf wel ten doel gesteld om eerst goed fit te worden, ik doe minimaal 3x per week krachttraining in de fitnesschool en wandel veel, met de kleintjes en de hond.
Dat doel is inmiddels behaald dus nu kunnen we er ook met een gerust hart aan beginnen. En dan duimen dat ik niet weer een zwangerechapsvergiftiging krijg. 🙏🙏

Wat een verhaal zeg, één keer de pil vergeten en dan zwanger worden! Wauw!! Wat een cadeautje. Schrok je er niet van?
Ik had inderdaad al heel vroeg symptomen. Ik testte 23 dagen na mijn hele vroege miskraam positief. Door de tweeling zal ik wel iets mee hcG in mijn bloed hebben gehad.
Maar de eerste symptomen waren; extreem gevoelige borsten en een neus als een speurhond. 😂😂

@gioia82 een tweeling zit niet in de familie.... Dus ik had het vantevoren ook niet verwacht... Omdat ik zo snel positief testte dacht ik wel.... Hmmm het zou me niks verbazen.
Toen we naar de verloskundige dingen zei ik nog; let op, het is een tweeling! 😄😄 en ja hoor!
Hebben jullie al een jongen of een meisje? Als je het liever niet wilt zeggen, begrijp ik hè! 😉😉 Wij hebben een jongen en een meisje.

Welke dames zitten er nu op het wachtbankje?
Alle reacties Link kopieren Quote
gioia82 schreef:
29-12-2019 10:39
@friction: hoe heb je laten testen of je tekorten had? Ik heb eerder last gehad van een b12 tekort dus het zou me niet verbazen als ik daar een licht tekort van had. Ik heb weleens bij de huisarts gevraagd om mijn waarden te laten testen maar zij vond dat toen niet nodig.
B12 tekort is heel moeilijk vast te stellen, maar de beste manier om het te doen is om (en dit kan alleen als je op dit moment minimaal 2 weken geen b12, foliumzuur, en b6 supplementen gebruikt!) je b12, homocysteine, en MMA (methylmalonzuur) te laten testen. Deze moet je nuchter laten prikken; 12 uur ervoor niets eten. Dat is de meest betrouwbare methode. Zo heb ik het zelf ook laten doen, en de waarden waren bij mij allemaal goed. Nuja, b12 was bij mij te hoog zelfs (zonder supplementen) maar dat komt omdat ik een FUT2 nonsecretor mutatie heb, dat is dan normaal (meer inactief b12 in mijn bloed waardoor bloedwaarde hoger is).
Verder foliumzuur laten testen in het bloed om je foliumzuur te laten bepalen en in hoeverre deze binnen of zelfs boven de referentiewaarden ligt (in mijn geval dus ver erboven!).
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven