Zwanger worden vanaf januari 2020

26-12-2019 00:16 751 berichten
Lieve meiden,

Volgens mij is er nog geen nieuw topic aangemaakt voor de dames die zwanger willen worden vanaf januari 2020.

Is er animo om een nieuw topic aan te maken? Ik zag dat er al wel topics lopen, met mensen die elkaar inmiddels al wel even kennen, misschien is een nieuw topic voor de nieuwelingen fijn?

Oh ja, voelt iemand zich geroepen dit topic over te nemen? Ik heb helaas niet de tijd om de topic te leiden.

Hierbij de tabel, met dank aan Blue :)
viewtopic.php?f=28&t=454808&p=30781872&start=#p30781872
anoniem_64d290b28d595 wijzigde dit bericht op 30-12-2019 16:24
13.32% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ooievaartje32 schreef:
29-12-2019 23:38
Hebben jullie je zorgverzekering aangepast? Ik heb heel erg getwijfeld, maar beide zwangerschappen zijn bij mij heel snel medisch geworden (werd vergoed) en de kans dat dat weer gebeurt is vrij groot. Ik ga mezelf morgen nog even verdiepen om te kijken wat vergoed wordt uit de basisverzekering en wat dan voor eigen rekening komt. Bij wie zijn jullie verzekerd?
Ik heb Zilveren Kruis met de 2-sterren aanvullende verzekering. Voornamelijk voor de vergoedingen voor fysiotherapie en alternatieve geneeswijzen. Alternatief wil ik sowieso gebruiken en fysio leek me ook handig met oog op evt zwangerschap en wie weet rug- of bekkenklachten.

In die aanvullende verzekering wordt ook de eigen bijdrage voor kraamzorg, ziekenhuisbevalling op eigen verzoek en een deel van een zwangerschapscursus vergoed dus dat is mooi meegenomen. Maar alleen daarvoor zou ik het pakket niet hebben afgesloten, het is puur mooi mee genomen dat het erbij zit mocht het zo ver komen dit jaar.
@ blueitis oh dat is wel vervelend zeg. Gelukkig dat de pijn ondertussen verdwenen is. Hopen dat dat zo blijft en dat je pijnvrij door de zwangerschap gaat! Het geeft denk ik wel enige geruststelling te weten dat er geen verhoogd risico voor de pijnklachten is.

Grappig is dat, eerst geen kinderen willen en dan 180 graden kunnen draaien. Ik ken het hier ook. Vriend heeft in het begin steeds gezegd er geen meer te willen. Hij heeft er al een uit een eerdere relatie en dat is nogal een gedoe geweest met moeder, en nog steeds helaas wel eens. Ik merkte dat sinds wij samen zijn mijn kinderwens enorm is gaan groeien, terwijl mijn kinderwens eerst niet zo groot was. Iets met de juiste tegenkomen denk ik :-) Gelukkig wilt hij toch samen voor een kindje gaan.

@pip heb je al getest ondertussen? Ik hoop op goed nieuws voor je!

@ ooievaartje ik ben wel overgestapt van verzekering, van DSW naar VGZ via UC, 3 sterren. Zekerheid voor alles maar. Ik hoef nu sowieso nergens naar om te kijken en hij komt uiteindelijk niet veel duurder uit dan DSW.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het moet nog even bezinken maar mijn test vanmorgen was positief!! Echt een duidelijke streep al. :cheer2: :cheer2:
Ik voel me ook zo zwanger, mijn vriend denkt dat het tweeling wordt :nut:
Alle reacties Link kopieren Quote
:yes:

Gefeliciteerd, Pip!!!

Welkom alle nieuwe dames.

@Ollie: Mijn pijn had zeker invloed op onze kinderwens. Het was voor mij (mijn gevoel) geen optie om zwanger te worden. We hebben beide geen uitgesproken keiharde kinderwens. Als het niet gebeurt, worden we zeker ook heel gelukkig samen. Dus in die periode was de wens eigenlijk niet bestaand. We hebben afgelopen jaar de wens wel veel besproken en nu besloten er toch wel voor te gaan, zonder haast en extra rompslomp. Ik hoop dat jouw ziekte ook stabiel blijft, mocht je zwanger worden!

@Tealey: Wij zijn beide 180 graden gedraaid. Heeft zeker te maken met de juiste partner. Grappig he!

Ik moet eigenlijk minder cafeïne drinken, ik drink op het werk namelijk de hele dag thee. Ik moet nog een thee vinden die ik lekker vind en geen cafeïne bevat. Rooibos word ik misselijk van, niet handig nu :)

Ik heb ook mijn verzekering aangepast. Ik had alleen een basisverzekering en wilde graag wel fysio. Nu VGZ met 2 sterren. Met name voor fysio, maar daar zit ook vergoeding voor kraamzorg in, ziekenhuisbevalling (die ik eigenlijk niet wil als ik niet medisch word), lactatiedeskundige, kolfapparaat en een bril (heel handig voor mij, aangezien ik een nieuwe moet)

Ik heb de tabel geupdate! Hierbij de link naar de tabel: viewtopic.php?f=28&t=454808&p=30781872&start=#p30781872
@LiefKleinMuisje: Misschien is het handig om deze link in de eerste post te zetten? Dan kan ik de tabel blijven updaten.
blueitis wijzigde dit bericht op 30-12-2019 09:46
Reden: Link naar tabel
92.71% gewijzigd
Wow Pip, wat fijn! Gefeliciteerd!!

Ik kom net terug van de huisarts, spiraal is eruit. Dus we kunnen ook aan de slag...
Pip van harte gefeliciteerd!!!
Wow gefeliciteerd Pip!!
Woooow pip!! Gefeliciteerd wat een geweldig nieuws zeg! De eerste zwangere is een feit! 😊😊😊😊

Pip; Wat is ongeveer je uitgerekende datum? Welke test had je gebruikt? Met een wekenindicator? 😁
Alle reacties Link kopieren Quote
Dankjulliewel allemaal, ik ben zo blij en kan het tegelijkertijd nog niet geloven! De alcohol vrije wijn voor morgen avond is ingeslagen, ik hoop dat ik het goed verborgen kan houden!

bloemetje2 als ik mijn laatste menstruatie aanhoud dan ben ik 12 september uitgerekend, maar ik vermoed dat mijn eisprong deze keer vroeg is geweest aangezien we 5 dagen voor mijn eisprong (zoals de app dat aangaf) voor het laatst seks hadden gehad en daarna een week niet meer.
Ik heb een vroege test van 2-besure.nl gebruikt. Die kun je 6 dagen voor NOD gebruiken. Geen weken indicator. Dus het is natuurlijk nog wel even spannend tot 5 januari, mijn NOD. 5 of 6 januari ga ik een clear blue test doen denk ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
:cheer2: gefeliciteerd Pip! Leuk nieuws zo op het einde van 2019!
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren Quote
@Pip wauw, gefeliciteerd!! En het is nog niet eens januari, haha. Hebben jullie morgen stiekem iets om op te proosten :heart: Ik hoop voor jullie dat alles goed blijft gaan.

@Blueitis dankje. Fijn dat jij en je vriend redelijk gelijk op gaan wbt kinderwens!

Ik ben wel benieuwd hoe dat met anderen hier is wbt kinderwens van jezelf en je partner. Lijken die op elkaar of niet? Bij mij was de wens er lange tijd niet echt. Mijn vriend wist altijd al zeker dat hij ooit een kind zou willen. Dat is dus een tijdje wel lastig geweest in onze relatie. Uiteindelijk heeft de duidelijke wens van mijn vriend me juist geholpen. Ik zie hem 100% voor me als vader. Hij is ook heel erg zorgzaam, als ik ziek ben doet hij als vanzelfsprekend alles voor mij. Dus als ik het met iemand zou aandurven dan wel met hem.

Rond de omslag van mijn kinderwens droomde ik een paar keer dat ik een heeeeeeel lief babytje kreeg. Die ik trouwens zonder problemen mee kon nemen naar een Justin Timberlake concert (hahaha in mijn dromen dus). En na die dromen miste ik opeens het kind dat ik niet had. Zo vreemd.
Alle reacties Link kopieren Quote
@Pip, Gefeliciteerd wat een enorm goed nieuws :cheer2: !

@Ooievaartje, ik moet nog een last minute beslissing gaan nemen wat betreft zorgverzekering. Maar ik denk dat ik alleen voor fysio aanvullend ga (9 behandelingen) en dan bij OHRA. Waarschijnljik gewoon wel maximaal eigen risico, want dat kunnen we toch goed betalen als het nodig is. Ik had in het andere topic over zorgverzekeringen nog gevraagd hoe het zat met betalen van echo's maar het lijkt erop dat je die sowieso wel vergoed krijgt (8 weken en liggingsecho). De liggingsecho lijkt me ook redelijk noodzakelijk als dat nodig is om te bepalen of je thuis of in het ziekenhuis wilt bevallen. Ik wil zelf het liefst thuis bevallen, maar lees ook dat veel thuisbevallers alsnog in het ziekenhuis eindigen, helaas.

@Ollie, hier wel beiden een kinderwens, maar mijn vriend wil het liefst maar een kind. Ikzelf laat het vooral afhangen van hoe zwaar ik het zwanger-zijn en bevalling ga vinden, en de periode daarna. Maar meer dan twee wil ik er zowieso niet ;-)
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
pip-321 schreef:
30-12-2019 11:52
Dankjulliewel allemaal, ik ben zo blij en kan het tegelijkertijd nog niet geloven! De alcohol vrije wijn voor morgen avond is ingeslagen, ik hoop dat ik het goed verborgen kan houden!

bloemetje2 als ik mijn laatste menstruatie aanhoud dan ben ik 12 september uitgerekend, maar ik vermoed dat mijn eisprong deze keer vroeg is geweest aangezien we 5 dagen voor mijn eisprong (zoals de app dat aangaf) voor het laatst seks hadden gehad en daarna een week niet meer.
Ik heb een vroege test van 2-besure.nl gebruikt. Die kun je 6 dagen voor NOD gebruiken. Geen weken indicator. Dus het is natuurlijk nog wel even spannend tot 5 januari, mijn NOD. 5 of 6 januari ga ik een clear blue test doen denk ik.
Jaaa begrijpelijk! Het is jullie eerste kindje he? Heel spannend allemaal... Ooh ik ken de test van w-besure.nl niet... Maar wel fijn dat je die al 6 dagen vantevoren kan doen!
Dan kun je binnenkort met de verloskundige gaan bellen voor de eerste echo he?! Zo leuk!!
Alle reacties Link kopieren Quote
@friction: hier geen liggingsecho gehad en toch thuis bevallen, de verloskundige kan dat over het algemeen wel gewoon voelen hoor! En de noodzakelijke echo's (termijn en 20-weken echo, eventueel groeiecho's) worden gewoon vergoed inderdaad dus daarvoor hoef je geen lager eigen risico of aanvullend pakket te kiezen. Ik heb gekozen voor fbto met fysio en maximaal eigen risico.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren Quote
@gioia: Ohh wat fijn thuis bevallen! Ja dat is dus ook echt wat ik zou willen, ik hoor alleen zo veel verhalen van situaties waarmee je alsnog naar het ziekenhuis moet, bv vliezen breken maar geen weeen, in het vruchtwater poepen, of pijn die toch te erg wordt voor/tijdens de bevalling. Ik wil echt proberen me van de pijn niks aan te trekken, maar ik had in mijn pubertijd altijd vreselijke menstruatiepijnen (inmiddels al ruim 10 jaar geen last meer van gelukkig!). Maar dat werd dus na een uur of 3 zo erg (en vermoeiend vooral) dat ik de pijn niet meer aankon en maar hopeloos in bed ging liggen wachten tot het wegging omdat ik me geen houding meer wist aan te geven die minder pijn deed. Nu was die pijn wel continue al die uren aanwezig, dat schijnt met bevallingspijn dan toch anders te zijn, of in ieder geval dat je tussen de weeen in nog wat op adem kan komen (althans aan het einde niet meer natuurijk). Maarja ik zal het moeten zien, ik hoop dat het allemaal meevalt!
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wow wat word er veel geschreven dames, ik probeer het allemaal een beetje bij te houden maar forum vooral op mijn telefoon dus vind het lastig om op iedereen te reageren.

Iemand vroeg iets over kwaaltjes bij eerdere zwangerschap; ik ben mijn vorige zwangerschap de eerste 4 maanden bijna constant misselijk geweest. Gelukkig zonder overgeven, maar het was alsnog heel vervelend! Heb van alles geprobeerd om de misselijkheid te verhelpen maar niks hielp 🤦

Ik ben nu weer ongeveer een maand foliumzuur aan het slikken, en heb het aanvullende pakket van mijn zorgverzekering iets omhoog geschroefd. Met name omdat ik bekken klachten verwacht, hier heb ik na mijn vorige bevalling last van gekregen en zal waarschijnlijk nu tijdens de zwangerschap terug komen.

Ik herken jullie verhalen wel dat mannen er toch minder mee bezig zijn dan wij vrouwen. Sinds wij weer besloten hebben er voor te gaan kan ik echt niet meer wachten, terwijl mijn man er juist heel nuchter in staat en echt zoiets heeft van "het komt wanneer het komt".

Hopelijk heb ik nu een beetje op alles gereageerd 😬

Pip gefeliciteerd met je zwangerschap!♥️
Pip, WAT FIJN!!! GEFELICITEERD 😍😍😍😍😍

Blue, ik zie je PM. Zal ik de tabel aan de beginpost toevoegen of zal ik jouw link toevoegen? Wat is het handigst? Helaas zal ik niet heel vaak online kunnen zijn ivm (heftige) familie omstandigheden.

@ iedereen: excuses voor het weinige reageren. Er speelt nu van alles in de familie. Hierdoor ben ik niet altijd online.
@liefkleinmuisje; Jaaa handig on de tabel bovenaan de pagina te plaatsen. Hebben we een goed overzichtje 😊😊

@kikker90 hoe oud is jouw eerste kindje nu? Hier zijn ze nu 20 maanden. Ze kunnen steeds meer en zelfstandiger. Heel fijn, en zeker nu we willen gaan voor een derde kindje.

Hier wilt manlief al een aantal maanden ervoor gaan. Ik zelf wilde nog wachten tot nu... Dat vond hij geen probleem. Ik vind het soms wel heftig met twee peutertjes van 20 maanden en daarnaast dan zwanger zijn lijkt me een opgave! Maar ook iets ontzettends mooi.
Gelukkig heb ik veel hulp van ouders en vriendinnen. Heeeel erg fijn!
Alle reacties Link kopieren Quote
@ LiefKleinMuisje: O, wat naar! Ik hoop dat het snel ten goede omslaat!
Wil je de link toevoegen? Dan update ik gewoon steeds die tabel. Scheelt jou een hoop kopiëren.
Blueitis schreef:
30-12-2019 16:07
@ LiefKleinMuisje: O, wat naar! Ik hoop dat het snel ten goede omslaat!
Wil je de link toevoegen? Dan update ik gewoon steeds die tabel. Scheelt jou een hoop kopiëren.
Dank je. De link staat in mijn eerste post :)
Ik vind het toch wel fijn om mee te schrijven en ergens ook wel fijn om ergens andere mee bezig te zijn.

Ik herken veel in jullie verhalen. Ook ik ben er veel meer mee bezig dan mijn man. Een tweede is welkom maar er mee bezig zijn, nee dat niet.

Overigens is volgens de app donderdag mijn ovulatie dag en 16 jan mijn nod. We gaan het zien :)
Alle reacties Link kopieren Quote
@Pip: Van harte gefeliciteerd! :cheer2:

Wat leuk dat het topic zo goed loopt! Ik ben een paar dagen bij familie geweest voor de feestdagen en meteen al vier pagina's, super! :)

Hier gaat alles z'n gangetje, ik slik braaf mijn foliumzuur, en probeer niet te erg bezig te zijn met "wat voel ik nu? is dit normaal? zou het?" We gaan er voorlopig heel luchtig mee om, manlief stak daarstraks lachend zijn hoofd onder mijn trui en riep "HALLOOO, IS DAAR IEMAND?" :rofl:

Wat extra info voor mijn tabelrijtje:
Leeftijd: 29 Ronde: 1 NOD: 6 januari
Hahaha Regendans :rofl:
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij waren er dit weekend even tussenuit dus heb zoveel mogelijk proberen terug te lezen!

Pip, van harte gefeliciteerd!

Ik heb tijdens de eerste zwangerschap bijna geen kwaaltjes gehad. Ben in het begin 2 weken niet helemaal lekker geweest, niet eens misselijk maar had gewoon een vieze smaak in mijn mond en bijna niks smaakte mij goed. Ik heb echt dozen met perenijsjes weggegeten toen.
Alleen de laatste 4 maanden heel veel vocht vastgehouden. Ik was 25 kilo aangekomen, kindje woog nog geen 3 kilo en ik was het met een paar weken ook weer kwijt. Gewoon alles was opgevuld met vocht haha.

Hier hebben we altijd gezegd dat we een tweede wilden. Eerst met meer tijd ertussen maar omdat het de eerste keer zo lang heeft geduurd wilden we er allebei eerder weer voor gaan. Liever 2 jaar ertussen dan 6 jaar. Maar dat is voor iedereen persoonlijk en ik geloof dat allebei zn voor en nadelen heeft.

Ik heb zelf altijd in het ziekenhuis willen bevallen, wilde ik bij de eerste al. Dat is uiteindelijk een geplande keizersnede geworden dus bij de tweede ben ik sowieso medisch en moet ik wel naar het ziekenhuis.
@regendans, je vriend leeft lekker mee dus😂

@friction: ik was dus zo’n geval.... wilde perse thuis bevallen, en dat is ook gebeurd. Was heel fijn, lekker eigen douche, wc, bed enz, maar toen de baby er was kwam de placenta niet, en moest ik dus alsnog met loeiende sirenes afgevoerd worden om geopereerd te worden. Was een hele toestand en best traumatisch, ook voor mijn vriend, die moest met een vers geboren baby in zijn auto achter de ambulance aanrijden en wist niet wat hem overkwam.

Maar toch... zou ik het de volgende keer weer thuis willen doen als dat zou mogen, helaas ben je na zo’n bevalling medisch en zal het de volgende keer in het ziekenhuis moeten.
Het ging vrij snel, vanaf de eerste wee totdat de kleine er was zat 4 uur tussen, Het schijnt bij een volgende sneller te gaan dus ik zie er nu al tegenop om met weeen in de auto te stappen...
Maar goed, dat is van latere zorg, eerst maar eens kijken of het lukt!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven