Zwanger worden vanaf januari 2021

17-12-2020 22:49 384 berichten
Misschien ben ik nog wat vroeg met het openen van dit topic, maar ik kan haast niet wachten tot het zover is! :)

Al zes jaar heb ik een enorme kinderwens en mijn geduld is de afgelopen jaren flink op de proef gesteld. Vanaf januari gaan wij proberen om zwanger te raken van ons eerste kindje en daar kijk ik ontzettend naar uit. Hopelijk gaat het lukken, heel spannend allemaal!

Ik zou het heel leuk vinden ervaringen te kunnen delen. Wie schrijft er mee? :)


Liefs, Avana


ElinRomee, eerste kindje,
Abeltje013, 26/35, eerste kindje, NOD 30 januari
MarieGristien, 30/34, eerste kindje, NOD eerste week februari
Femmy89, 31/32, eerste kindje, NOD 14 januari
Lentebloempje, 30/32, tweede kindje, NOD 28 januari
Wildflower188, 30/30, tweede kindje,
Ellie-Jane, 31/28, eerste kindje,
MikaPika, 25/29, eerste kindje, NOD 31 januari
Spiced, 30/32, tweede kindje, NOD 5 februari
Stormeo, 26/28, eerste kindje, NOD 12 januari
Avana, 30/29, eerste kindje, NOD 27 januari
Juleevi, 30/31, eerste kindje, NOD 4 januari
Limonades, 28/32, eerste kindje, NOD 26 januari
Kailua, eerste kindje, NOD 15 januari
Fotolijstjes, eerste kindje,
Jagersvrouw, 30, derde kindje
Lielili, 34/33, derde kindje, NOD 11 februari
Boterbloem30, 29/25, eerste kindje, NOD 13 januari
Poosje81, 39/37, vierde kindje, NOD 30 januari
Candy103, eerste kindje,
Koffiekopje222, eerste kindje
Roosjediedeldoosje, 37, derde kindje, NOD 5 februari
Rockchick007, 31/45, tweede kindje,
Badeendje27, 31/28, eerste kindje,


Zwanger :heart:
Dreamer93
Nisa1990
anoniem_647b62561f573 wijzigde dit bericht op 25-01-2021 22:07
52.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Avana_90 schreef:
18-12-2020 15:55
Welkom Femmy en Lentebloempje!

Ik herken wat je schrijft, Femmy, daar ben ik soms ook bang voor.. het is inderdaad niet vanzelfsprekend. Die gedachte/zorg maakte voor mij het wachten/geduld opbrengen soms extra lastig.

Wat mij betreft ben je van harte welkom om mee te schrijven Lentebloempje😊
Heel fijn dat jullie nu ook gaan beginnen Avana! Was je partner er eerder nog niet aan toe?

Wij hebben afgesproken om echt op 1 januari te beginnen, zodat we nog wel van de feestdagen kunnen genieten, en ik niet al bezig moet zijn met wat ik eet en drink en evt vruchtbare dagen. Ik merk dat ik dit nu al lastig vind en liefst gelijk begin :hyper: . 6 jaar wachten lijkt mij dan helemaal lastig!
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk, allemaal nieuwe schrijvers! Welkom allemaal! Ik vind het altijd zo onwijs spannend, als je dan besluit er voor te gaan en daadwerkelijk de knoop doorhakt!

Ik moet zeggen dat ik het overzicht nu al een beetje kwijt begin te raken 🤭.

Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik ook heel leuk met een aantal meiden van het Viva-forum geschreven. Echt heel waardevol om met elkaar mee te leven, tips te delen en ergens al je vragen te kunnen stellen.
Omdat het forum toen niet altijd mee hielp wat betreft overzichtelijkheid én omdat niet altijd alle berichtjes goed geplaatst werden, zijn we toen overgestapt op een anonieme Facebook groep. Dit is een groep die alleen de mensen die er lid van zijn kunnen zien. Anderen kunnen niet zien dat jij lid bent en zij kunnen ook niet zien wat jij in die groep plaatst.

Voelen jullie er wat voor om over te stappen naar zo'n Facebook groep? Persoonlijk vind ik dat prettiger dat via dit forum. Maar dan moet wel iedereen zich daar prettig bij voelen! De vorige keer was ook iemand eerst anoniem (met een nieuw profiel met deze nickname) in die Facebook groep begonnen om te kijken of het goed voelde. Zij is toen later met haar echte Facebook profiel aangesloten.

Ik hoor graag of jullie wat voelen voor een Facebook groepje!
Mocht je mee willen doen, stuur me dan even een PB.
lentebloempje90 wijzigde dit bericht op 21-12-2020 15:39
1.97% gewijzigd
@MikaPika, wat leuk! Ga jij het kind dragen of je partner? Wat superspannend, heel veel succes!

@Femmy: nu je het zo schrijft bedenk ik me dat ik er nog helemaal niet over heb nagedacht hoe en wat met eten en drank. Ik heb altijd aangenomen dat je tussen menstruatie en ovulatie gewoon alles kunt doen. Gaan jullie daarbuiten ook opletten?

Hier heeft partner deze week uitgesproken dat hij er echt voor wil gaan vanaf januari. Dat was natuurlijk wel al de afspraak maar zoals ik in mijn eerste post al schreef vond hij het wel heel spannend nu het dan echt zo dichtbij kwam.

Ik ben er ook al heel erg mee bezig in mijn hoofd, zeker als ik baby’s zie. Tegelijkertijd vind ik het wel heel spannend dat het zo’n drastische verandering gaat zijn in ons leven. Een hele nieuwe fase.
anoniem_6446683a7eeae wijzigde dit bericht op 21-12-2020 09:58
0.13% gewijzigd
@Lentebloempje: ik heb zelf geen Facebook (en ook niet de behoefte om een profiel aan te maken) maar voel jullie vooral vrij om een groep te beginnen buiten dit forum om :)
Alle reacties Link kopieren
MarieGristien schreef:
21-12-2020 09:55
@MikaPika, wat leuk! Ga jij het kind dragen of je partner? Wat superspannend, heel veel succes!

@Femmy: nu je het zo schrijft bedenk ik me dat ik er nog helemaal niet over heb nagedacht hoe en wat met eten en drank. Ik heb altijd aangenomen dat je tussen menstruatie en ovulatie gewoon alles kunt doen. Gaan jullie daarbuiten ook opletten?

Hier heeft partner deze week uitgesproken dat hij er echt voor wil gaan vanaf januari. Dat was natuurlijk wel al de afspraak maar zoals ik in mijn eerste post al schreef vond hij het wel heel spannend nu het dan echt zo dichtbij kwam.

Ik ben er ook al heel erg mee bezig in mijn hoofd, zeker als ik baby’s zie. Tegelijkertijd vind ik het wel heel spannend dat het zo’n drastische verandering gaat zijn in ons leven. Een hele nieuwe fase.
Ik mag eerst, omdat ik ouder ben haha! Erg spannend, ik heb er zin in!

Over eten en drank heb ik ook nog niet per se nagedacht! Ik dacht zo min mogelijk alcohol tussen inseminatie en ongesteld/zwangerschap in en als het echt zeker is, pas de rest van de eetrestricties. Zou dat al direct moeten? Vanavond gauw sushi bestellen dan :-D

Het is zo spannend als het echt dichtbij komt, in plaats van alleen maar erover praten!

Ik zag ergens ook iets over een facebookgroep, dat spreekt mij wel aan! Op het forum ben ik (nog) niet zo handig eigenlijk
Hoi iedereen, past er nog iemand bij :A:? Ik heb sinds mijn eerste zwangerschap af en toe meegelezen hier op het forum en heb nu toch maar een account aangemaakt om een keertje mee te schrijven. Mijn partner en ik gaan dus voor een tweede kindje, ik ben 30 jaar, hij 32.
Alle reacties Link kopieren
Mikapika schreef:
21-12-2020 12:19
Ik mag eerst, omdat ik ouder ben haha! Erg spannend, ik heb er zin in!

Over eten en drank heb ik ook nog niet per se nagedacht! Ik dacht zo min mogelijk alcohol tussen inseminatie en ongesteld/zwangerschap in en als het echt zeker is, pas de rest van de eetrestricties. Zou dat al direct moeten? Vanavond gauw sushi bestellen dan :-D

Het is zo spannend als het echt dichtbij komt, in plaats van alleen maar erover praten!

Ik zag ergens ook iets over een facebookgroep, dat spreekt mij wel aan! Op het forum ben ik (nog) niet zo handig eigenlijk
Wat betreft eetrestricties houd ik zelf aan dat ik de periode tussen de ovulatie en menstruatie geen alcohol drink. Ik blijf dan wel gewoon nog alles eten. Pas na een positieve test ga ik me houden aan alle dingen die je als zwangere beter niet kan eten en kan drinken.

Wat betreft de Facebookgroep. Als er meer mensen zijn die dat leuk vinden, dan zal ik er eentje aanmaken. 😊
Een besloten facebookgroepje lijkt mij trouwens ook prima! Ik ben normaal gesproken niet super actief op social media en ik weet nog niet hoeveel ik daadwerkelijk mee zal schrijven maar dat geldt ook voor dit forum. Ik hoor het wel!
Alle reacties Link kopieren
MarieGristien schreef:
21-12-2020 09:55
@MikaPika, wat leuk! Ga jij het kind dragen of je partner? Wat superspannend, heel veel succes!

@Femmy: nu je het zo schrijft bedenk ik me dat ik er nog helemaal niet over heb nagedacht hoe en wat met eten en drank. Ik heb altijd aangenomen dat je tussen menstruatie en ovulatie gewoon alles kunt doen. Gaan jullie daarbuiten ook opletten?

Hier heeft partner deze week uitgesproken dat hij er echt voor wil gaan vanaf januari. Dat was natuurlijk wel al de afspraak maar zoals ik in mijn eerste post al schreef vond hij het wel heel spannend nu het dan echt zo dichtbij kwam.

Ik ben er ook al heel erg mee bezig in mijn hoofd, zeker als ik baby’s zie. Tegelijkertijd vind ik het wel heel spannend dat het zo’n drastische verandering gaat zijn in ons leven. Een hele nieuwe fase.
Wat fijn dat je partner er vanaf nu ook volledig voor wil gaan. Soms heb ik het idee dat het bij mannen wat langer duurt, voordat ze echt aan het idee gewend zijn.
Prima dat je lekker op het forum wil blijven schrijven. Het was ook maar een voorstel/idee 😉.
Alle reacties Link kopieren
Spiced schreef:
21-12-2020 14:10
Een besloten facebookgroepje lijkt mij trouwens ook prima! Ik ben normaal gesproken niet super actief op social media en ik weet nog niet hoeveel ik daadwerkelijk mee zal schrijven maar dat geldt ook voor dit forum. Ik hoor het wel!
Oké, dat klinkt gezellig!
Stuur me even een PB. Dan ga ik voor de mensen die willen even een Facebook groepje aanmaken.
Alle reacties Link kopieren
Ik mag eerst, omdat ik ouder ben haha! Erg spannend, ik heb er zin in!
Mikapika schreef:
21-12-2020 12:19
Over eten en drank heb ik ook nog niet per se nagedacht! Ik dacht zo min mogelijk alcohol tussen inseminatie en ongesteld/zwangerschap in en als het echt zeker is, pas de rest van de eetrestricties. Zou dat al direct moeten? Vanavond gauw sushi bestellen dan :-D

Het is zo spannend als het echt dichtbij komt, in plaats van alleen maar erover praten!

Ik zag ergens ook iets over een facebookgroep, dat spreekt mij wel aan! Op het forum ben ik (nog) niet zo handig eigenlijk
Ik ben absoluut geen alcoholist maar vaak vanaf vrijdag t/m zondag drinken wij altijd wel en glaasje (of meer), kaasje (rauwe melk) erbij e.d. Ik denk dat ik hier wel wat bewuster mee om wil gaan en de hoeveelheid alcohol wat aanpas ;) Ik sport regelmatig dus opzich is er wel balans. Op internet lees ik dat het naast foliumzuur slikken, ook goed is om te minderen met alcohol en cafeïne. Ik was niet van plan om als een zwangere te gaan leven hoor, maar ik kan wel wat minderen met alles :-D
Alle reacties Link kopieren
LenteBloempje90 schreef:
21-12-2020 09:53
Wat leuk, allemaal nieuwe schrijvers! Welkom allemaal! Ik vind het altijd zo onwijs spannend, als je dan besluit er voor te gaan en daadwerkelijk de knoop doorhakt!

Ik moet zeggen dat ik het overzicht nu al een beetje kwijt begin te raken 🤭.

Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik ook heel leuk met een aantal meiden van het Viva-forum geschreven. Echt heel waardevol om met elkaar mee te leven, tips te delen en ergens al je vragen te kunnen stellen.
Omdat het forum toen niet altijd mee hielp wat betreft overzichtelijkheid én omdat niet altijd alle berichtjes goed geplaatst werden, zijn we toen overgestapt op een anonieme Facebook groep. Dit is een groep die alleen de mensen die er lid van zijn kunnen zien. Anderen kunnen niet zien dat jij lid bent en zij kunnen ook niet zien wat jij in die groep plaatst.

Voelen jullie er wat voor om over te stappen naar zo'n Facebook groep? Persoonlijk vind ik dat prettiger dat via dit forum. Maar dan moet wel iedereen zich daar prettig bij voelen! De vorige keer was ook iemand eerst anoniem (met een nieuw profiel met deze nickname) in die Facebook groep begonnen om te kijken of het goed voelde. Zij is toen later met haar echte Facebook profiel aangesloten.

Ik hoor graag of jullie wat voelen voor een Facebook groepje!
Ik vind het wel een leuk idee, ik zou zelf wel eerst anoniem willen aansluiten. FB is inderdaad iets gebruiksvriendelijker, maar hier blijf ik ook wel meelezen :)
Hi allemaal! Nooit eerder echt actief geweest op het Viva forum, maar ik kom graag met jullie mee kletsen. Ik word in januari 26 jaar en ben 5 jaar samen met mijn vriend (28). Ik heb altijd geroepen dat ik “vroeg” moeder wil worden en ik hoop dat het ons gegund is. Aanstaande woensdag gaat na 4 jaar mijn mirena spiraal eruit en we hebben besloten om “gewoon” te kijken wat er gebeurd.

Mijn vriend heeft een vast contract, ik heb tot september een contract (en als die wordt verlengd krijg ik een vast contract). Het is een risico, maar moet je voor je werk je wensen laten gaan? In het ergste geval kunnen we rondkomen van het salaris van mijn vriend, maar ik ga er vanuit dat ik gewoon mag blijven 🙂

Ik gebruik ook de app Flo sinds kort. Mijn menstruatie is lang uitgebleven door de mirena, maar de laatste 3 maanden brak die weer door. Ben benieuwd hoe mijn lijf reageert als de hormoonspiraal eruit is! Gebruiken jullie toevallig ook een app?
Ik drink ook niet veel en vaak alcohol maar omdat ik een jaar borstvoeding heb gegeven en daar nu net klaar mee ben drinken we nu toch wel bijna iedere avond een glaasje, daar heb ik nu dus ongeveer een maand de tijd voor :-D . Daarna denk ik dat ik alleen tijdens mn ongesteldheid alcohol zal drinken en dan natuurlijk niet te veel, maar dat doe ik eigenlijk nooit.

@stormeo, welkom! Het zal in ieder geval een geruststelling zijn dat jullie rond kunnen komen van het salaris van je vriend, ik zou er ook niet langer voor wachten hoor! Ik gebruik ook Flo sinds mijn spiraaltje eruit is gegaan voordat ik voor het eerst zwanger was.
anoniem_63e4a802b39e9 wijzigde dit bericht op 21-12-2020 20:11
Reden: Spelfout
0.79% gewijzigd
femmy89 schreef:
21-12-2020 09:08
Heel fijn dat jullie nu ook gaan beginnen Avana! Was je partner er eerder nog niet aan toe?

Wij hebben afgesproken om echt op 1 januari te beginnen, zodat we nog wel van de feestdagen kunnen genieten, en ik niet al bezig moet zijn met wat ik eet en drink en evt vruchtbare dagen. Ik merk dat ik dit nu al lastig vind en liefst gelijk begin :hyper: . 6 jaar wachten lijkt mij dan helemaal lastig!
Haha, ik begrijp je. Zelf merk ik dat ik er deze laatste maand wel een berusting in heb, omdat het nu bijna echt zo ver is.

Mijn kinderwens ontstond al in een eerdere (lange) relatie, die uiteindelijk misliep. Mijn huidige vriend (nu bijna 4,5 jaar) had inderdaad nog even de tijd nodig. Als het aan hem lag zouden we nog wat langer wachten, maar gelukkig hebben we deze compromis kunnen maken. :) :yes: Nog langer wachten lukt me namelijk gevoelsmatig echt niet meer! ;)
LenteBloempje90 schreef:
21-12-2020 14:24
Oké, dat klinkt gezellig!
Stuur me even een PB. Dan ga ik voor de mensen die willen even een Facebook groepje aanmaken.
Ik zou ook wel willen meedoen, twijfel alleen nog even of ik dat anoniem wil doen of niet.. :)
Alle reacties Link kopieren
@Avana en @Spices, leuk dat ik jullie toe kon voegen in de Facebook groep. Gezellig!

@stormeo, welkom! Wat leuk dat je er nu toch voor gaat! Ik kan me voorstellen dat het enorm spannend is, zeker als je gaat wisselen van baan. Maar ik zou om die reden een zwangerschap ook niet uit gaan stellen. Ik ga waarschijnlijk ook wisselen van baan, maar ik ga mijn kinderwens om die reden ook niet in de koelkast zetten. Wel fijn dat jullie ook van het salaris van je man rond kunnen komen. Dat is wel een fijn gevoel. :lol:

@avana, wat fijn dat jullie tot een compromis zijn gekomen! En wat heerlijk dat je nu niet meer hoeft te wachten! :yes:

@spiced, heel herkenbaar! Toen ik gestopt was met de borstvoeding wilde ik ook wel weer regelmatig een rosebiertje nemen. Nu drink ik ook regelmatig een biertje of een wijntje. Vanaf 2021 drink ik alleen nog tussen mijn menstruatie en eisprong. Want ik wil die lekkernijen nu nog even niet opgeven :yum:
Wat leuk dat er zoveel nieuwe schrijvers zijn! :) Welkom allemaal!

@Femmy89: dat gevoel dat je het liefst nu gelijk begint is heel herkenbaar! Maar het moment komt nu echt dichtbij gelukkig. En bijkomend voordeel dat we nu nog van de feestdagen en al het lekkers kunnen genieten qua eten en drinken :heart:

Normaal gesproken drink ik alleen in de weekenden wel een wijntje, maar ik wil dat in de periode tussen ovulatie en NOD/menstruatie niet doen. Met andere eetrestricties zal ik vanaf een zwangerschap rekening gaan houden.

@LenteBloempje90: ik gebruik zelf geen facebook en blijf liever alleen op het forum meeschrijven, maar wel leuk idee. Voor het overzicht hier op het forum zouden we misschien nog wel een tabel kunnen toevoegen in de openingspost. Of gewoon alle namen onder elkaar met bijvoorbeeld leeftijd, hoeveelste kindje en NOD. Wat vinden jullie fijn?

@MarieGristien: wat fijn dat je partner nu echt heeft uitgesproken ervoor te willen gaan! Herkenbaar inderdaad; ik ben er ook best veel mee bezig in mijn hoofd. Het lijkt wel alsof ik ineens overal mensen met baby’s zie, haha. En het is ook heel spannend! Het zal echt je leven veranderen.

@Stormeo: voor werk zou ik mijn kinderwens ook niet uitstellen.. hier ook een baanwissel (jaarcontract), maar daardoor stel ik mijn kinderwens zeker niet uit. De afgelopen jaren was er altijd wel iets niet ‘perfect’. Gelukkig bij ons ook het geval dat we in het ergste geval kunnen rondkomen van het salaris van mijn vriend. Hopelijk komt jouw cyclus snel op gang na de spiraal! Ik gebruik inderdaad ook de Flo app. Die gebruikte ik al meer dan een jaar om mijn menstruatie bij te houden, maar nu dus ook handig voor het inzicht in mijn cyclus :)
Hi Dreamer, ik ben het met je eens dat het fijn is om een overzichtje te hebben, dus ik heb er een proberen te maken. :) In een tabel lukte me nog niet, maar dit is in ieder geval een beginnetje haha
Avana_90 schreef:
22-12-2020 19:34
Hi Dreamer, ik ben het met je eens dat het fijn is om een overzichtje te hebben, dus ik heb er een proberen te maken. :) In een tabel lukte me nog niet, maar dit is in ieder geval een beginnetje haha
Ohh, wat super zeg! Dit helpt heel erg voor het overzicht, dank je wel! :)
Alle reacties Link kopieren
Avana, je mag mijn NOD aanpassen naar 28 januari. Ik bleek nu een hele lange cyclus te hebben van 36 dagen, dus schuift nu alles een paar dagen op.
Alle reacties Link kopieren
Leuk een overzichtje in de openingspost! Wij zijn 25 en 29, NOD plusminus 5 januari.
Mikapika schreef:
23-12-2020 13:59
Leuk een overzichtje in de openingspost! Wij zijn 25 en 29, NOD plusminus 5 januari.
Dan hebben wij dezelfde leeftijden!

Mijn mirena spiraal is vanochtend verwijderd. Viel inderdaad heel erg mee. Wel gek hoor om deze stappen te zetten. Ben benieuwd wat mijn cyclus doet. Ik verwacht rond 12 januari mijn menstruatie weer (maar ik heb het nog niet lang genoeg bijgehouden in de app om daar echt zeker van te zijn).
Alle reacties Link kopieren
@Avana handig zo'n overzichtje! ik ben 31 mijn partner 32.

Wat betreft die NOD kan je die eigenlijk al bepalen al je nog geen ''normale'' cyclus hebt? want ik heb geen idee nog.

Dan nog een ander suf maar wel belangrijk dingetje/tip. Ik werd vandaag gewezen op mijn zorgverzekering. Goed om even te kijken hoe het zit met bevallen in het ziekenhuis en vergoedingen kraamzorg en bijvoorbeeld een zwangerschapscursus. Je kunt tot 1 januari je verzekering er nog op aanpassen :nerd:
Alle reacties Link kopieren
femmy89 schreef:
23-12-2020 17:50
@Avana handig zo'n overzichtje! ik ben 31 mijn partner 32.

Wat betreft die NOD kan je die eigenlijk al bepalen al je nog geen ''normale'' cyclus hebt? want ik heb geen idee nog.

Dan nog een ander suf maar wel belangrijk dingetje/tip. Ik werd vandaag gewezen op mijn zorgverzekering. Goed om even te kijken hoe het zit met bevallen in het ziekenhuis en vergoedingen kraamzorg en bijvoorbeeld een zwangerschapscursus. Je kunt tot 1 januari je verzekering er nog op aanpassen :nerd:
Je kan wel een schatting maken van je NOD op basis van je 'normale' of huidige cyclus duur. Maar het kan dus zijn dat die nog verandert. Bij mij begon mijn natuurlijke cyclus op 28 dagen de eerste keer en het schoof daarna langzaam op naar de 36 dagen die het nu zijn.

Ik neem zelf persoonlijk gewoon een basisverzekering zonder aanvulling voor zwangerschap. Dit omdat de kans klein is dat ik in 2021 beval (dan zou ik binnen 3 maanden zwanger moeten raken).
De vorige keer werd mijn bevakling medisch en werd alles ook vergoed, dus bleven alleen de kosten voor een kolf en de eigen bijdrage van de kraamzorg over. Een vergoeding voor een kolf heb ik nu niet meer nodig. En aangezien ik de vorige keer HELLP had ontwikkeld, kan ik me voorstellen dat ik de volgende keer weer een medische indicatie krijg. Dus ik gok het er nu maar op zo.

Maar het is zeker een goede tip om over na te denken! Het kan je echt een hoop geld schelen. Bedankt! 😄

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven