Zwanger worden vanaf januari 2021

17-12-2020 22:49 384 berichten
Misschien ben ik nog wat vroeg met het openen van dit topic, maar ik kan haast niet wachten tot het zover is! :)

Al zes jaar heb ik een enorme kinderwens en mijn geduld is de afgelopen jaren flink op de proef gesteld. Vanaf januari gaan wij proberen om zwanger te raken van ons eerste kindje en daar kijk ik ontzettend naar uit. Hopelijk gaat het lukken, heel spannend allemaal!

Ik zou het heel leuk vinden ervaringen te kunnen delen. Wie schrijft er mee? :)


Liefs, Avana


ElinRomee, eerste kindje,
Abeltje013, 26/35, eerste kindje, NOD 30 januari
MarieGristien, 30/34, eerste kindje, NOD eerste week februari
Femmy89, 31/32, eerste kindje, NOD 14 januari
Lentebloempje, 30/32, tweede kindje, NOD 28 januari
Wildflower188, 30/30, tweede kindje,
Ellie-Jane, 31/28, eerste kindje,
MikaPika, 25/29, eerste kindje, NOD 31 januari
Spiced, 30/32, tweede kindje, NOD 5 februari
Stormeo, 26/28, eerste kindje, NOD 12 januari
Avana, 30/29, eerste kindje, NOD 27 januari
Juleevi, 30/31, eerste kindje, NOD 4 januari
Limonades, 28/32, eerste kindje, NOD 26 januari
Kailua, eerste kindje, NOD 15 januari
Fotolijstjes, eerste kindje,
Jagersvrouw, 30, derde kindje
Lielili, 34/33, derde kindje, NOD 11 februari
Boterbloem30, 29/25, eerste kindje, NOD 13 januari
Poosje81, 39/37, vierde kindje, NOD 30 januari
Candy103, eerste kindje,
Koffiekopje222, eerste kindje
Roosjediedeldoosje, 37, derde kindje, NOD 5 februari
Rockchick007, 31/45, tweede kindje,
Badeendje27, 31/28, eerste kindje,


Zwanger :heart:
Dreamer93
Nisa1990
anoniem_647b62561f573 wijzigde dit bericht op 25-01-2021 22:07
52.44% gewijzigd
@avana, handig overzicht idd! Zou je mn naam kunnen aanpassen (er staat nu sliced)? NOD schat ik nu rond 5 februari maar kan nog wel wat veranderen. Wat fijn dat jullie een compromis konden sluiten :) Veel mensen zullen zich er nooit helemaal klaar voor voelen dus soms is dat ook gewoon nodig ;)

@lentebloempje, wat naar dat je de vorige keer HELLP hebt ontwikkeld. Wanneer begon dat? Ik weet er niet zo veel over, hoe groot is de kans dat zoiets weer gebeurd?
Spiced schreef:
24-12-2020 01:02
@avana, handig overzicht idd! Zou je mn naam kunnen aanpassen (er staat nu sliced)? NOD schat ik nu rond 5 februari maar kan nog wel wat veranderen. Wat fijn dat jullie een compromis konden sluiten :) Veel mensen zullen zich er nooit helemaal klaar voor voelen dus soms is dat ook gewoon nodig ;)

@lentebloempje, wat naar dat je de vorige keer HELLP hebt ontwikkeld. Wanneer begon dat? Ik weet er niet zo veel over, hoe groot is de kans dat zoiets weer gebeurd?
Oeps! Dat doet mijn autocorrect. Ik ga het gelijk aanpasssen. ;-)
Fijne kerst gewenst allemaal!

Vinden jullie het ook zo’n gek idee dat je kerst 2021 misschien wel met een buik, of in de luiers zit? :cheer2:

Ik ben daar wel veel mee bezig merk ik. Hoopvol overpeinzen hoe anders alles straks is. “als we de baby hebben dan... (vul maar in)”.

Mijn zorgverzekering ga ik niet aanpassen. Het aanvullende pakket wat ik momenteel heb dekt ook de tandarts, die ik helaas wel echt nodig heb. Dus die wil ik houden. Het pakket waar zwangerschapsdingen en bevalling in zit is veel duurder per maand. Ik neem het risico dan wel. In het geval dat we veel zelf moeten betalen hebben we het geld en de kans dat ik binnen de eerste drie maanden zwanger ben is natuurlijk aanwezig maar de kans is er ook dat je dan 2021 betaalt voor niks.
Alle reacties Link kopieren
@Spiced. Ik kreeg HELLP met 39 weken zwangerschap. De pre-eclampsie (zwangerschapsvergiftiging, wat daar vaak dus aan vooraf gaat) had ik waarschijnlijk al vanaf 37/38 weken, maar ik ben daar met 38,5 weken pas voor opgenomen in het ziekenhuis. Dat komt vooral omdat ik niet eerder aan de bel had getrokken. Ik dacht dat het normale verschijnselen waren en dat het normaal was dat je de laatste maand vrijwel niet sliep en dat je buikpijn had bovenin je buik.
Omdat het voor mij niet meer veilig was om de zwangerschap verder voort te zetten, ben ik met kerst ingeleid. Het is voor mij dus ook een hele bijzondere kerst dit jaar. Onze kleine meid is gewoon 1 jaar. Geen baby meer, maar een dreumes. :heart:
De kans op herhaling is wel aanwezig, maar meestal start het dan een maand later. Dus hopelijk ben ik tegen die tijd al lang bevallen!

@MarieChristien, ik heb dezelfde ideeën over de zorgverzekering inderdaad. Het blijft een beetje gokken, maar dat heb je bij een kinderwens. Een baby is helaas niet te plannen. Ja, je kan plannen wanneer het niet komt, maar je kan helaas niet precies plannen wanneer de baby wel komt. ;-))
En dat bedenken hoe het volgend jaar zou zijn, dat heb ik ook hoor! Omdat ik het al een keer heb meegemaakt (en ook nog eens een kerstkindje kreeg), vind ik het idee om daarover na te denken niet zo gek. Maar ik denk wel steeds 'Zouden we nog aan het proberen zijn? Of zou ik dan net pril zwanger zijn en is het ons geheimpje? Of zou ik weer met een (hele) dikke buik lopen? Of zouden we dan misschien al kunnen genieten van een klein wondertje?'. Ik vind het niet gek dat je er aan denkt hoor. Je verheugt je er op, je rondt nu een jaar af en je blikt alvast vooruit.
Hopelijk is het je heel snel gegund. Een mooier pakje onder de boom kan je je niet wensen toch? :gift:
@MarieChristien: ja, ik heb daar wel over nagedacht de laatste dagen. Zo gek dat er volgend jaar misschien wel een wondertje is of er hopelijk een wondertje om in je buik groeit...

Zit nu rond mijn eisprong dus we hebben het de afgelopen dagen gezellig gemaakt. Ik vind het lastig om er niet teveel mee bezig te zijn en vooral ook dat ik het er eigenlijk met niemand over wil/kan hebben. 1 vriendin is wel op de hoogte, zij is zelf zwanger op het moment. Dat is wel fijn, maar vind het ook lastig om het er niet de hele tijd over te hebben haha.

Hoe gaan jullie daarmee om? Hebben jullie mensen in de omgeving die op de hoogte zijn van jullie wens (in de zin van dat jullie het gaan proberen) of houden jullie het stil zodat het, mocht het lukken, echt een verrassing is?

Herkennen jullie je eisprong duidelijk? Ik vind het wat vroeg om al met ovulatie testen aan de slag te gaan hoor. Maar ik had gister (sorry voor de details haha) erg slijmerige afscheiding, dus ik verwacht dat mijn eisprong ergens morgen plaatsvindt. Mijn verwachte NOD is 12 januari dus we gaan duimen draaien (en het nog een paar keer gezellig maken :))
Hoi allemaal,

Ik wil ook graag meeschrijven in dit topic! Mijn vriend (31) en ik (30) zitten nu midden in onze 1e ronde voor een eerste kind. Mijn NOD is 4 januari. Avana, zou je mij in het lijstje willen toevoegen?

Ik had na mijn ovulatie vage klachten zoals misselijkheid, steken, bloedverlies. Maar nu nergens meer last van. Dus weet niet zo goed wat ik kan verwachten van deze ronde. Laat het maar even over mij heen komen :)

Qua zorgverzekering ben ik nog heel erg aan het twijfelen, mogelijk gewoon basis verzekering met iets extra fysio en de sparen wat je normaal zou betalen bij een aanvullende verzekering.
Juleevi: gezellig dat je mee komt kletsen! Had jij rond je ovulatie bloedverlies?

Ik heb opeens sinds vanmiddag (na mij vorige post) helder roze/rood bloedverlies. Komt het omdat mijn spiraal er woensdag uit is gegaan? Is het van mijn eisprong? Ik heb geen idee. Heb nu ook wel wat steken in mijn buik (maar misschien focus ik me er teveel op, dan voel je altijd iets natuurlijk).
Alle reacties Link kopieren
@Juleevi, leuk dat je mee komt kletsen! Fijn dat je het even op zijn beloop laat. Wel spannend hoor!

@stormeo, fijn dat je je eisprong zo goed hebt kunnen benutten. Wie weet hebben jullie dan al in december raak geschoten. Even afwachten!
Wat betreft die roze afscheiding weet ik dat je dat kan hebben na een innesteling van een bevruchte eicel. Maar dat is op zijn vroegst pas een week na je ovulatie. Dus dat zal het denk ik niet zijn. Het kan wel zijn dat er bij het verwijderen van je spiraaltje iets is geraakt en dat dat een kleine bloeding heeft veroorzaakt.. Dus dat zou misschien wel kunnen, dat dit bloed nog daarvan komt. Ik heb zelf nooit een bloeding bij mijn eisprong, maar ik voel hem wel regelmatig. Dan heb ik een dag van tevoren al lage buikpijn (lichte kramp) en net voor mijn eisprong voel ik ook wat steken in mijn buik.
Ik denk dat er bij ons wel veel mensen weten dat we graag een tweede kindje willen. En ik denk ook dat mensen nu wel verwachten dat we het weer gaan proberen, nu ons meisje alweer 1 geworden is. Dus echt een verrassing zal het voor veel mensen niet gaan zijn. Maar we gaan onze wens niet actief met mensen bespreken. Dat blijft lekker tussen ons. Vandaar dat ik een forum of een besloten facebookgroep ook zo fijn vind. Dan kan je daar toch lekker je ei kwijt.
Wij willen ook zwanger worden.
Ik ben 28, hij is 32. Hij is er sinds kort, een soort van, klaar voor. Wanneer ben je dat nou eigenlijk echt?!
Mijn NOD is 28-12 of 25-01

Ik heb 15 jaar lang een spiraal gehad. Deze is er sinds april uit. Sindsdien gebruiken we de Ladycomp en de flo app.
Die laatste meer om mn gevoelens op te schrijven. Ik ben gestopt met anticonceptie om er achter te komen hoe ik me zou voelen zonder hormomen.

Ik weet nu alleen echt niet wat ik moet doen met verzekeren. Je weet natuurlijk nooit of het al lukt en je de zorg in 2021 nodig hebt.

Hoe doen jullie dat?

Ik ben wel geïnteresseerd in de fb groep.
anoniem_6468abb677787 wijzigde dit bericht op 27-12-2020 21:29
Reden: Extra info
54.20% gewijzigd
Stormeo, ja maar niet goed verklaarbaar. Sommige mensen zeggen innesteling maar dat kan nog helemaal niet. Ik denk dat ik 3 a 4 dagen bloed (lichtrood en roze) verloor rond de ovulatie /na de seks en daarna even niet en gisteren bruin. Ik las vandaag dat je baarmoedermond gevoeliger is tijdens je ovulatie dus daardoor sneller kan bloeden tijdens seks. Ik denk dus dat dit aan de hand was? Zeker weten doe ik het niet natuurlijk.

Een innestelingsbloeding vindt gemiddeld op 9 DPO plaats en dat is voor mij de 30e pas.
Alle reacties Link kopieren
@Limonades,gezellig dat je mee wilt schrijven. Welkom! Spannend hè, als je er dan toch echt besluit om ervoor te gaan!
Als je deel wil nemen aan de facebookgroepje, dan kan je me even een persoonlijke berichtje (DM) sturen!
lentebloempje90 wijzigde dit bericht op 28-12-2020 12:16
0.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Avana voor het lijstje: Mijn NOD is volgens een normale cyclus 14 januari, maar ik verwacht dat 12 februari realistischer is.

@LenteBloepje Gefeliciteerd met jullie kleine meid! :-D Wat leuk dat jullie voor een broertje of zusje gaan!

@Juleevi Ik heb zelf een aanvullend pakket met fysio, dit heb ik ook nodig. In dit pakket zitten ook alle vergoedingen m.b.t. kraamzorg, cursus en vergoeding eigen bijdrage kraamzorg. Ik vind het zelf een fijn idee om toch die vergoedingen te hebben. Ik kan ook goed begrijpen dat sommigen er niet voor kiezen, de maandelijkse kosten zijn vrij hoog. Zodra je situatie medisch noodzakelijk wordt, wordt sowieso alle noodzakelijke zorg vergoed.

@MarieGristien ik vind het het echt een heel gek idee! En ook zo spannend!

@Stormeo ik heb het zelf wel met een vriendin gedeeld, ik kon het gewoon niet voor me houden! Ik merk ook wel dat ik er veel aan denk en er mee bezig ben. En wat betreft de eisprong, deze week rommelde het wel wat in mijn buik..maar dat kan ook komen door vele (vr)eten tijdens kerst ;) . Ik heb zelf nog niet nagedacht over ovulatietesten. Ik wil ook niet op basis van een test intiem zijn. Ik kan mij voorstellen dat je dit wel gaat gebruiken naar mate je enkele maanden verder bent. Wij gaan eerst maar gewoon wat aanrommelen denk ik, we vinden het al spannend genoeg :P
@Stormeo wat fijn dat je spiraal eruit is en jullie er nu echt voor gaan! Spannend, ik duim met je mee! Kan me voorstellen dat het lastig is om er niet teveel mee bezig te zijn. Zelf ben ik elke dag wel aan het fantaseren hoe het zou zijn, en dat laat ik ook lekker toe. Ik praat er regelmatig met mijn vriend over, maar die is er minder mee bezig. Voor anderen houden we het geheim omdat we het leuk vinden om als verrassing te houden :)

Ik ben benieuwd of ik het tussen ovulatie en menstruatie een beetje los kan laten, want die periode van 'wachten' lijkt me het spannendst. Ik heb ook besloten om geen ovulatietesten te doen. Anders denk ik dat ik er alleen nog maar meer mee bezig ben in mijn hoofd en het spontane er ook een beetje af gaat. Na een aantal maanden zou ik ovulatietesten wel overwegen.

Tot nu toe heb ik mijn eisprong nog niet eerder gevoeld denk ik, of althans, nooit bewust mee bezig geweest.

@LenteBloempje90 nog gefeliciteerd met jullie kleine meid! Dan was het wel een hele bijzondere Kerst voor jullie! Volgens mij gaat dat eerste jaar echt heel snel voorbij! Hoe heb jij dat ervaren?

@Juleevi Welkom! Leuk dat je mee komt schrijven. Nog een week tot jouw NOD, spannend! Ik duim ook voor jou :)

@Limonades Welkom! Zijn jullie in december van start gegaan? Spannend dat jouw NOD dan vandaag is!

Wat betreft zorgverzekering hebben wij gekozen voor een aanvullend pakket via een collectief met 20% korting. We hebben het voor onszelf uitgerekend (ik ben chronisch ziek en heb elk jaar zorgkosten) en kwamen op deze optie uit. Maar elke situatie is anders en het blijft een persoonlijke keuze. Ik vind het een fijn idee dat de vergoedingen erin zitten, maar kan me ook goed voorstellen dat anderen er niet voor kiezen!

Ik merk nu wel ineens dat ik me focus op gezonder leven, vandaag al een berg groenten en fruit in huis gehaald en een uitgebreide wandeling gemaakt. Of dat nu komt doordat ik zo gezond mogelijk wil zijn voor een zwangerschap of even wil compenseren van al het eten tijdens Kerst weet ik niet zo goed, haha! Hebben jullie dat ook?
Hoi allemaal!

Wij hebben dit weekend besloten om toch nog een paar maanden te wachten met te beginnen proberen. Vriend vind het nu nog te snel gaan. Daarom ga ik niet meer meeschrijven in dit topic.

Ik wens jullie allemaal veel succes en plezier toe! :-)
Dreamer, ik heb al wel een hele hoop groente in huis gehaald maar eet over het algemeen behoorlijk gezond en beweeg veel. Soms denk ik juist dat ik minder moet sporten (hardlopen en krachttraining). De afgelopen dagen inclusief vandaag waren minder gezond haha... Maar dit van jou klinkt super goed! Het is een heel mooi concreet doel!

Marie-Gristien, hoe is dat voor jou? Hopelijk zijn jullie er over een paar maanden beide klaar voor!
Juleevi schreef:
28-12-2020 22:21

(..)

Marie-Gristien, hoe is dat voor jou? Hopelijk zijn jullie er over een paar maanden beide klaar voor!
Wat lief dat je dat vraagt. Ik wil jullie topic en het onderwerp ook verder niet verstoren, dus probeer het kort te houden :)

Het is heel dubbel. Hij is juist degene die al onze hele relatie al roept er klaar voor te zijn.

De laatste maanden ben ik echter actief bezig geweest met de praktische kant. Verzekeringen, opvang, kosten daarvan, ouderschapsverlof etc. Ik heb er hierdoor echt naartoe geleefd en de bevindingen ook met hem gedeeld. Hij is wat vrijer hiermee en ziet vaak wel wat er komen gaat. Daarom wilde ik het ook juist besproken hebben voordat we zouden beginnen. Denk aan, hoe gaan we de opvang regelen, etc.

Hij is geschrokken van de realiteit en alles wat er bij komt kijken en het is hem wat overvallen.

Het klinkt allemaal wat heftiger dan het daadwerkelijk is maar ik wil wel dat we er allebei 100% voor gaan en die afwachtende houding kan ik hier echt niet bij gebruiken. Dus voordat we concrete ideeën en afspraken met elkaar hebben gemaakt is het ook niet verstandig om te beginnen.
Alle reacties Link kopieren
@dreamer, het eerste jaar vliegt inderdaad voorbij. Ik besef me ook nog niet volledig dat ik nu geen baby meer heb, maar een dreumes! Ik kijk er echt naar uit om dit alles nog eens mee te maken :love:.

@MarieGristien, wat jammer dat je deze keuze nu hebt moeten maken. Het lijkt me erg lastig, zeker als je je er zo op heb verheugd! Maar ik snap je keuze volledig. Eens je begint (en het is raak), is er geen weg meer terug. Dus goed dat je wacht op een moment dat jullie er allebei 100% klaar voor zijn. Hoe moeilijk die keuze ook moet zijn. Hopelijk kan je snel weer aansluiten!
LenteBloempje90 schreef:
23-12-2020 18:15


Ik neem zelf persoonlijk gewoon een basisverzekering zonder aanvulling voor zwangerschap. Dit omdat de kans klein is dat ik in 2021 beval (dan zou ik binnen 3 maanden zwanger moeten raken).
De vorige keer werd mijn bevakling medisch en werd alles ook vergoed, dus bleven alleen de kosten voor een kolf en de eigen bijdrage van de kraamzorg over. Een vergoeding voor een kolf heb ik nu niet meer nodig. En aangezien ik de vorige keer HELLP had ontwikkeld, kan ik me voorstellen dat ik de volgende keer weer een medische indicatie krijg. Dus ik gok het er nu maar op zo.

Maar het is zeker een goede tip om over na te denken! Het kan je echt een hoop geld schelen. Bedankt! 😄
Ik heb hier een topic voor geopend, want dat is inderdaad ook de vraag die ik heb!
zwanger/wanneer-verzekeren-voor-zwanger ... #p32329554
Dreamer93 schreef:
28-12-2020 17:25

@Limonades Welkom! Zijn jullie in december van start gegaan? Spannend dat jouw NOD dan vandaag is!

Wat betreft zorgverzekering hebben wij gekozen voor een aanvullend pakket via een collectief met 20% korting. We hebben het voor onszelf uitgerekend (ik ben chronisch ziek en heb elk jaar zorgkosten) en kwamen op deze optie uit. Maar elke situatie is anders en het blijft een persoonlijke keuze. Ik vind het een fijn idee dat de vergoedingen erin zitten, maar kan me ook goed voorstellen dat anderen er niet voor kiezen!
Klopt. In november al een soort van foutje gemaakt. en in december de knoop door gehakt. Tot nu toe blijft mijn NOD uit. Ik twijfel of ik een test doe voor de 31e ivm verzekering. haha ben er nu al teveel mee bezig!

Ik denk toch dat ik de verzekering gwn op basis laat staan en het wel zie hoe alles loopt. En dan sparen natuurlijk!
LenteBloempje90 schreef:
26-12-2020 09:47
@Spiced. Ik kreeg HELLP met 39 weken zwangerschap. De pre-eclampsie (zwangerschapsvergiftiging, wat daar vaak dus aan vooraf gaat) had ik waarschijnlijk al vanaf 37/38 weken, maar ik ben daar met 38,5 weken pas voor opgenomen in het ziekenhuis. Dat komt vooral omdat ik niet eerder aan de bel had getrokken. Ik dacht dat het normale verschijnselen waren en dat het normaal was dat je de laatste maand vrijwel niet sliep en dat je buikpijn had bovenin je buik.
Omdat het voor mij niet meer veilig was om de zwangerschap verder voort te zetten, ben ik met kerst ingeleid. Het is voor mij dus ook een hele bijzondere kerst dit jaar. Onze kleine meid is gewoon 1 jaar. Geen baby meer, maar een dreumes. :heart:
De kans op herhaling is wel aanwezig, maar meestal start het dan een maand later. Dus hopelijk ben ik tegen die tijd al lang bevallen!

@MarieChristien, ik heb dezelfde ideeën over de zorgverzekering inderdaad. Het blijft een beetje gokken, maar dat heb je bij een kinderwens. Een baby is helaas niet te plannen. Ja, je kan plannen wanneer het niet komt, maar je kan helaas niet precies plannen wanneer de baby wel komt. ;-))
En dat bedenken hoe het volgend jaar zou zijn, dat heb ik ook hoor! Omdat ik het al een keer heb meegemaakt (en ook nog eens een kerstkindje kreeg), vind ik het idee om daarover na te denken niet zo gek. Maar ik denk wel steeds 'Zouden we nog aan het proberen zijn? Of zou ik dan net pril zwanger zijn en is het ons geheimpje? Of zou ik weer met een (hele) dikke buik lopen? Of zouden we dan misschien al kunnen genieten van een klein wondertje?'. Ik vind het niet gek dat je er aan denkt hoor. Je verheugt je er op, je rondt nu een jaar af en je blikt alvast vooruit.
Hopelijk is het je heel snel gegund. Een mooier pakje onder de boom kan je je niet wensen toch? :gift:
Vervelend dat je HELLP hebt ontwikkeld tijdens je vorige zwangerschap. Ervaar je spanning vanwege het feit dat er kans op herhaling is? En is pijn in de bovenbuik het enige symptoom of zijn er meer dingen om alert op te zijn?
anoniem_647b62561f573 wijzigde dit bericht op 29-12-2020 21:58
0.12% gewijzigd
Welkom Juleevi en Limonades, ik ga jullie toevoegen in het overzicht!

@MarieGristien, ik kan me voorstellen dat het heel dubbel voelt en dat je er de afgelopen periode naar toe hebt geleefd. Lijkt me best lastig om de keuze te moeten maken om nog even te wachten. Maar heel begrijpelijk dat je er samen voor 100% voor wil gaan. Hopelijk is het gauw zo ver.
Marie-Gristien, hoe jammer ook ik snap wel jullie keuze. Het vraagt denk ik ontzettend veel van je relatie en je zit niet te wachten op een uitspraak als: 'ik was er eigenlijk nog niet klaar voor'. Dan is wachten en daarna wel echt samen klaar ervoor zijn een betere oplossing :)

Limonades, wanneer is/was je NOD? Heb je nog niet getest? Zo nee, wat houd je tegen?

Ik ben ook al veel meer ermee bezig dan ik zit willen of had bedacht. Maar ik denk ook dat het de nieuwigheid is. Eerste ronde is super spannend natuurlijk.
@MarieGristien heel begrijpelijk dat je er samen voor 100% voor wil gaan en het nu nog even uitstelt, hoe jammer het ook is, want je leeft er toch naar toe. Ik hoop dat het snel zo ver mag zijn voor jullie. Alle goeds gewenst en wie weet haak je over een tijdje weer aan bij het forum :)
Bedankt allemaal voor de lieve reacties en wie weet tot over een paar maandjes.

Liefs! :daisy:
Alle reacties Link kopieren
Avana_90 schreef:
29-12-2020 19:12
Vervelend dat je HELLP hebt ontwikkeld tijdens je vorige zwangerschap. Ervaar je spanning vanwege het feit dat er kans op herhaling is? En is pijn in de bovenbouw het enige symptoom of zijn er meer dingen om alert op te zijn?
De kans op herhaling is 20%. Dus dat valt eigenlijk nog reuze mee. Maar toch ben ik er een beetje huiverig voor. Ik zou graag een zorgeloos eind van mijn zwangerschap ervaren.

Hier heel veel informatie, ook over de symptomen waar je op kan letten:
https://www.isala.nl/patientenfolders/5 ... -syndroom/
En
https://www.hellp.nl/wat-is-hellppe/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven