Zwanger worden vanaf januari 2021

17-12-2020 22:49 384 berichten
Misschien ben ik nog wat vroeg met het openen van dit topic, maar ik kan haast niet wachten tot het zover is! :)

Al zes jaar heb ik een enorme kinderwens en mijn geduld is de afgelopen jaren flink op de proef gesteld. Vanaf januari gaan wij proberen om zwanger te raken van ons eerste kindje en daar kijk ik ontzettend naar uit. Hopelijk gaat het lukken, heel spannend allemaal!

Ik zou het heel leuk vinden ervaringen te kunnen delen. Wie schrijft er mee? :)


Liefs, Avana


ElinRomee, eerste kindje,
Abeltje013, 26/35, eerste kindje, NOD 30 januari
MarieGristien, 30/34, eerste kindje, NOD eerste week februari
Femmy89, 31/32, eerste kindje, NOD 14 januari
Lentebloempje, 30/32, tweede kindje, NOD 28 januari
Wildflower188, 30/30, tweede kindje,
Ellie-Jane, 31/28, eerste kindje,
MikaPika, 25/29, eerste kindje, NOD 31 januari
Spiced, 30/32, tweede kindje, NOD 5 februari
Stormeo, 26/28, eerste kindje, NOD 12 januari
Avana, 30/29, eerste kindje, NOD 27 januari
Juleevi, 30/31, eerste kindje, NOD 4 januari
Limonades, 28/32, eerste kindje, NOD 26 januari
Kailua, eerste kindje, NOD 15 januari
Fotolijstjes, eerste kindje,
Jagersvrouw, 30, derde kindje
Lielili, 34/33, derde kindje, NOD 11 februari
Boterbloem30, 29/25, eerste kindje, NOD 13 januari
Poosje81, 39/37, vierde kindje, NOD 30 januari
Candy103, eerste kindje,
Koffiekopje222, eerste kindje
Roosjediedeldoosje, 37, derde kindje, NOD 5 februari
Rockchick007, 31/45, tweede kindje,
Badeendje27, 31/28, eerste kindje,


Zwanger :heart:
Dreamer93
Nisa1990
anoniem_647b62561f573 wijzigde dit bericht op 25-01-2021 22:07
52.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig nieuwjaar iedereen! Hopelijk wordt het een heel mooi 2021 voor iedereen! Dat we maar snel een positieve test in onze handen mogen hebben! :D

@Jagersvrouw @Fotolijstjes, wat vervelend en verdrietig om te lezen dat jullie een miskraam hebben gehad. Het komt toch nog best vaak voor :( Wat goed dat jullie met een positieve blik de toekomst ingaan!

@Juleevi, dat is wel lastig zeg een cylus van 56 dagen! ik ben ook na 15 jaar gestopt met de pil. Ik ben mij er om die reden ook wel van bewust dan het allemaal wat langer kan duren. Maar als je al een half jaar gestopt bent kan ik mij voorstellen dat je verwacht dat je nu wel weer up en running bent zegmaar.

Ik lees dat toch veel dames al eerder gestopt zijn met het ontpillen. Ik ben hier zelf nooit zo mee bezig geweest (beetje naïef, I know). Ik merk nu pas wat het met je lichaam doet. Ik heb allerlei rare krampen en mijn borsten doen ontzettend zeer. Er is natuurlijk altijd die inienieminie kans dat ik zwanger ben, maar ik geloof daar niet zo in. Alhoewel we rondom kerst en oud&nieuw het toch al gezellig hebben gehad ;) hebben jullie ook zoveel klachten gehad na het stoppen met de pil, of had je al redelijk snel weer een normale cyclus?

Wat betreft het ''gezellig zijn'' met je partner. Zijn jullie partners hier ook zo mee bezig? Als het steeds een moetje wordt vanwege mijn eisprong is ie er snel klaar mee denk ik :P Ik merk dat hij het nog erg spannend vind, ik wil hem daarom ook niet afschrikken met cyclus en eisprong verhalen, maar ik wil hem er wel in betrekken, hoe doen jullie dit?
Hoi Femmy,

Bij mijn eerste twee kinderen heb ik geen ovulatietesten gebruikt en zijn we zonder er mee bezig te zijn zwanger geraakt.

Bij deze derde zwangerschap gebruik ik wel ovulatietesten omdat mijn cyclus onregelmatig is sinds mijn bevallingen en omdat we met twee kleine kinderen wat minder seks hebben en de kans op een toevalstreffer dus kleiner is ;-)
Mijn man weet niet (bewust) dat ik mijn eisprong bij houdt dus voor hem is de seks gewoon spontaan. Hier kies ik bewust voor zodat het geen moetje wordt en het vooral leuk blijft tussen de lakens.
Alle reacties Link kopieren
Jagersvrouw schreef:
04-01-2021 11:13
Hoi Femmy,

Bij mijn eerste twee kinderen heb ik geen ovulatietesten gebruikt en zijn we zonder er mee bezig te zijn zwanger geraakt.

Bij deze derde zwangerschap gebruik ik wel ovulatietesten omdat mijn cyclus onregelmatig is sinds mijn bevallingen en omdat we met twee kleine kinderen wat minder seks hebben en de kans op een toevalstreffer dus kleiner is ;-)
Mijn man weet niet (bewust) dat ik mijn eisprong bij houdt dus voor hem is de seks gewoon spontaan. Hier kies ik bewust voor zodat het geen moetje wordt en het vooral leuk blijft tussen de lakens.
De eerste ronde nadat mijn spiraal was verwijderd heb ik ook ovulatietesten gebruikt van cb (die hele dure). Het gekke is dat mijn eisprong een week later was dan dat die CB had aangegeven! Wist ik omdat ik nadat die smiley vaststond ik pas 3,5 weken later ongesteld werd, heel gek. 2e ronde niks gebruikt en zwanger geworden waar ik nu dus een miskraam van heb.
Weet niet of ik nu ovulatietesten wil gebruiken, het is wel gemakkelijk maar bij mij dus niet 100% betrouwbaar, of het had nog met hormonen van die spiraal te maken oid ik weet het niet.
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik schrijf ook graag met jullie mee! Wij hebben ook besloten om voor een eerste kindje te gaan. Ik ben 29 en mijn vriend 25. Ik ben een paar maanden geleden gestopt met de pil na 14 jaar en ben eigenlijk meteen vrij regelmatig ongesteld geworden. Mijn cyclus was de eerste 2 maanden 28 dagen, daarna 31 dagen en de laatste 30 dagen. Ik gebruik nog geen ovulatietesten. We wilden er vanaf januari voor gaan, maar mijn eisprong was waarschijnlijk rond 30-12. Dus we hebben het toch al iets eerder geprobeerd. Nu op het wachtbankje. ;) NOD is waarschijnlijk rond 13-01.
De beste wensen allemaal voor dit nieuwe (hopelijk vruchtbare) jaar!

@fotolijstjes en @Jagersvrouw, wat verdrietig voor jullie. Hopelijk herstelt jullie lichaam vlot en kunnen jullie 2021 als een nieuwe start zien!

Ik ben eerder ongesteld geworden dan mijn app voorspelde. Enigszins gunstig omdat mijn cyclus hopelijk wat korter wordt. Ik sta nog niet op het punt om het met de huisarts te bespreken, omdat ik het nog wat tijd gun. De pil zou wel uit mijn lichaam moeten zijn nu, dus ik denk dat het iets hormonaal is wat niet helemaal lekker loopt. Ik let in elk geval goed op voeding en rust en dat soort dingen.

Mijn nieuwe voorspelde NOD is 23 februari. Ik ga wel ovulatietesten gebruiken deze ronde, omdat ik mijn cyclus niet heel goed ken en afgelopen cyclus heel anders verliep dan ik van te voren dacht. Hopelijk krijg ik zo meer inzicht.

@Femmy; om dan ook jouw vraag te beantwoorden: ik ken ook een paar verhalen van vriendinnen die na jarenlang de pil gelijk zwanger waren, dus het zegt ook weet niet alles. Ik had de eerste ronde in december wel mijn vriend erbij betrokken. Maar wie weet dat ik dat deze ronde niet ga doen want dat het een 'moetje' wordt is niet leuk natuurlijk. Zo is er tenminste nog 1 iemand spontaan ;-)
Welkom allemaal! Leuk dat er zoveel interesse is om mee te schrijven.
Ik zal het overzichtje van de week even bijwerken zodat deze weer actueel is.

Ondertussen zit ik ook samen met Spiced, Femmy en Lentebloempje in een Facebookgroep. Deze groep is privé en dus niet zichtbaar voor buitenstaanders. Voel je welkom om daar bij aan te sluiten. :)
Stuur gerust een pb’tje, dan voegen we je toe.

Liefs, Avana
Alle reacties Link kopieren
@femmy ik betrek mijn partner er wel in. Vindt hij ook leuk. Doe dus geen ovulatietesten, dus het is een beetje op de gok. Maar hij vraagt zelf ook al wanneer mijn vruchtbare periode is haha. Maar toch is het nog geen moetje. Gelukkig!
De beste wensen voor het nieuwe jaar! Op een vruchtbaar jaar voor ieder!
Het besef schoot bij mij weer even binnen toen ik mijn naam in de vastgezette post zag staan met daarachter "eerste kindje" :)

@juleevi

Wat balen dat je dan weer zo lang moet wachten. Kan me voorstellen dat dit veel vragen bij je oproept.

Ik ben maar 1,5/2 dagen echt ongesteld. Ik vraag me dan wel eens af of ik überhaupt wel vruchtbare of voldoende eicellen hebt. Je lichaam speelt echt een mentaal spelletje met je als je er op gaat letten!

@LenteBloempje90

Was er een reden waarom jouw cyclus steeds langer werd?
Deze maand niet gelukt. nu weer wachten tot eind van de maand.

@Fotolijstjes
wat een vervelende start van je nieuwe jaar. Hopelijk lukt het jullie snel weer en krijg je een gezond kindje!

@Jagersvrouw
Ik wens jij ook veel sterkte toe met het verlies en natuurlijk hoop ik snel voor je dat het weer mag lukken.
Avana_90 schreef:
04-01-2021 21:06
Welkom allemaal! Leuk dat er zoveel interesse is om mee te schrijven.
Ik zal het overzichtje van de week even bijwerken zodat deze weer actueel is.

Ondertussen zit ik ook samen met Spiced, Femmy en Lentebloempje in een Facebookgroep. Deze groep is privé en dus niet zichtbaar voor buitenstaanders. Voel je welkom om daar bij aan te sluiten. :)
Stuur gerust een pb’tje, dan voegen we je toe.

Liefs, Avana
Avana, dank voor het aanbod. Ik heb geen Facebook dus ik sla over 😉
Alle reacties Link kopieren
Limonades, wat balen dat het deze maand niet is gelukt. Nu op naar de volgende maand, hopelijk heb je dan meer geluk!
Ik heb geen idee waarom mijn cyclus steeds langer wordt. Wellicht dat het komt door stress op het werk? Voor mijn eerste zwangerschap had ik maar één cyclus en die was 33 dagen. Wellicht dat ik van nature een lange cyclus heb, maar dat dit pas de eerste keer is dat ik het opmerk. Ik heb geen idee!
We wachten nu maar gewoon af, eerst maar eens kijken wanneer de ovulatie er deze keer aan zit te komen. Mijn man weet wel ongeveer wanneer ik vruchtbaar ben. Dat is ook niet zo moeilijk, want dat merkt hij wel aan mij :lol:
Welkom aan alle nieuwe schrijvers!

@Fotolijstjes en @Jagersvrouw, wat verdrietig van jullie miskraam. Lijkt me zo heftig! Veel sterkte en hoop dat jullie snel weer een positieve test in handen mogen hebben.

@Juleevi, wat fijn dat deze cyclus wat korter duurde! Dat is hopelijk een goed teken. Ik kan me goed voorstellen dat het prettig is om wel een ovulatietest te doen om je cyclus wat beter te leren kennen.

@femmy89, ik ben ruim twee jaar geleden gestopt met de pil (om een andere reden dan zwanger worden), en mijn cyclus kwam direct weer op gang. Ik merkte verder niet echt iets aan mijn lichaam. Wel schommelt mijn cyclus tussen 28 en 34 dagen, maar dat is na twee jaar nog steeds het geval. Ben benieuwd of het bij jou symptomen zijn van ontpillen of toch een zwangerschap. Spannend!

Deze eerste ronde heb ik mijn partner wel verteld welke week mijn ovulatie is, maar het voelt gelukkig niet als een moetje. Volgens mij vindt hij het ook wel leuk en schrik ik hem er niet mee af. Misschien houd ik het de volgende ronde wel voor mezelf.

Bedankt voor jullie reacties over zwangerschapstesten. Ik heb net als Lentebloempje gekozen voor goedkope dipsticks van sensitest. Ik heb daarbij ook een clear blue met wekenindicator. Dan kan ik die nog doen als de dipstick een streepje weergeeft. Misschien dat ik in de toekomst ook nog wel die van Kruidvat haal.

Vandaag voelde ik volgens mij mijn eisprong, een paar uur lang een stekend gevoel rechtsonder. Zo gek, nooit eerder opgemerkt in mijn leven.. daarom vraag ik me ook wel af of het wel echt zo is?! Haha, ben er nu al teveel mee bezig. Als het zo is, dan is mijn eisprong wel eerder dan ik had verwacht. Zit nu op dag 13 en mijn cyclus is gemiddeld 31 dagen, maar schommelt wel. Gelukkig al wel de afgelopen dagen het gezellig gemaakt hier :)
Alle reacties Link kopieren
@dreamer93 herkenbaar! Bij elk krampje in je buik ga je je afvragen of je ongesteld wordt, of het je eisprong is, of het een innesteling is.. Ben benieuwd of het echt je eisprong was! Gelukkig hebben jullie het in elk geval gezellig gehad :)
Alle reacties Link kopieren
Meld zich ook heel voorzichtig, mede vanwege feit dat ik nog maar 6 weken (en 1 dag, vooruit) bevallen ben, maar besloten om meteen door te gaan voor hopelijk de volgende. BV wilde niet lukken bij deze baby dus cyclus is al weer op gang gekomen.

Kort samengevat; 39/37 (en ik de oudste van de 2), 4e kind, NOD 30 januari, eisprong moet nog komen.

Reden waarom we snel door wilden is dus mijn leeftijd, tussen nummer 2 en 3 zit ook ruim 4 jaar omdat ik 3x miskraam en 1x buitenbaarmoederlijke zwangerschap heb gehad in 2018, in 2019 niet zwanger geworden dus nummer 3 was eigenlijk verrassing.
Heb nog maar 1 eileider, dit keer pak ik dus wel ovulatietesten erbij ook.

Dan zal ik nu even alles doorlezen :)
Mijn eerste twee zwangerschappen ben ik zonder ovulatie testen erg vlot zwanger geworden. Toch zou ik bij het nu wel aanraden om na uitblijven van een zwangerschap je cyclus eens in kaart te brengen. Hier blijkt mijn eisprong bijvoorbeeld pas op dag 18 te zijn met een cyclus van 26 dagen. Dit betekend dat ik én mijn vruchtbare dagen op het begin gemist heb omdat ik uitging van eisprong op dag 13 en dat ik een korte lutaele fase heb van minder dan de gebruikelijke 14 dagen. Dit heeft mij veel inzicht gegeven en toen ik dit wist werd ik dan ook vrij vlot weer zwanger (wat zaterdag dus helaas is geëindigd in een miskraam).

Ik ben groot fan van zwangerschapstesten en ovulatietesten van de action en baal dat die dicht is haha!
Alle reacties Link kopieren
Jagersvrouw, idd de testen van Action zijn super én goedkoop!

(Hier wel open, in ander land , dus ga eind vd week shoppen)
Alle reacties Link kopieren
Welkom Poosje! Wat knap zeg, dat je na 6 weken alweer durft te gaan voor nog een kindje! Ik was er na 6 maanden 'pas' weer klaar voor en toen vonden mensen met wie ik dat voorzichtig deelde dat ik al weer 'vroeg' de wens voor nog een kindje had.
Hopelijk is het je weer snel gegund en heb je weinig fysiek ongemak van de snel opeenvolgende zwangerschappen!

Ik ben ook fan van testen Jagersvrouw, het geeft inderdaad echt een hoop inzicht! Hopelijk lukt het weer snel bij je!
Bij mijn eerste kindje was mijn cyclus zeer onregelmatig, in ronde 4 ook voor de ovulatietesten gegaan (de duidelijke van CB met smiley). Dure grap, met cyclus van meer dan 40 dagen toen, maar wel gelukt!

Na de bevalling heb ik nooit meer anticonceptie gebruikt voor mezelf, dus werd de cyclus weer normaal: 28 dagen.

Bij mijn tweede kindje was het meteen raak, zonder testen.

Nu zou ik wellicht ook volgende ronde testen om gewoon zeker te zijn dat ik het juist inschat.
Alle reacties Link kopieren
Denk dat ik toch ook weer aan de ovulatietesten ga beginnen. Man is veel weg deze maand en volgende maand dus helaas zijn onze momenten vrij schaars. Weet iemand wanneer je ongeveer kan beginnen met ovulatietesten na een miskraam ? Bloeden is nu zo goed als over. Dacht misschien is volgende week nog een beetje vroeg om te beginnen met testen
Alle reacties Link kopieren
Fotolijstjes schreef:
06-01-2021 08:55
Denk dat ik toch ook weer aan de ovulatietesten ga beginnen. Man is veel weg deze maand en volgende maand dus helaas zijn onze momenten vrij schaars. Weet iemand wanneer je ongeveer kan beginnen met ovulatietesten na een miskraam ? Bloeden is nu zo goed als over. Dacht misschien is volgende week nog een beetje vroeg om te beginnen met testen
Meestal heb je je ovulatie twee weken na je eerste dag van je menstruatie (bij een cyclus van 28 dagen). Misschien dat je cyclus nu wat in de war is, maar dat zou je als uitgangspunt kunnen nemen. Wanneer ben je gestart met bloeden?
Alle reacties Link kopieren
LenteBloempje90 schreef:
06-01-2021 10:05
Meestal heb je je ovulatie twee weken na je eerste dag van je menstruatie (bij een cyclus van 28 dagen). Misschien dat je cyclus nu wat in de war is, maar dat zou je als uitgangspunt kunnen nemen. Wanneer ben je gestart met bloeden?
Vorige week donderdag voor het eerst bloeding bij een miskraam van 5wkn. Het bloeden is nu gestopt. Probeer het goed te timen want volgens mij zitten er maar 7 sticks bij zo'n test ?
Alle reacties Link kopieren
Fotolijstjes schreef:
06-01-2021 10:39
Vorige week donderdag voor het eerst bloeding bij een miskraam van 5wkn. Het bloeden is nu gestopt. Probeer het goed te timen want volgens mij zitten er maar 7 sticks bij zo'n test ?
Het ligt er aan welke testen je koopt. Ik haal altijd tests van sensitest. Hoe meer je er dan koopt, hoe voordeliger ze zijn (per stuk). Al zijn ze al niet duur!
Ik zou denk ik volgende week woensdag starten met testen, tenzij je een kortere cyclus hebt dan 28 dagen. Maar als het voor jou goed voelt om nu al te starten met testen, dan moet je dat ook gewoon doen. Maar dan heb je kans dat je meer dan 10 tests nodig hebt.
Heel veel succes!
lentebloempje90 wijzigde dit bericht op 06-01-2021 11:28
Reden: Typefouten verbeterd
1.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
LenteBloempje90 schreef:
06-01-2021 11:11
Het ligt er aan welke testen je koopt. Ik haal altijd tests van sensitest. Hoe meer je er dan koopt, hoe voordeliger ze zijn (per stuk). Al zijn ze al niet duur!
Ik zou denk ik volgende week woensdag starten met testen, tenzij je een kortere cyclus hebt dan 28 dagen. Maar als het voor jou goed voelt om nu al te starten met testen, dan moet je dat ook gewoon doen. Maar dan heb je kans dat je meer dan 10 tests nodig hebt.
Heel veel succes!
Zat net nog een veeg bloed op t papier... Dus nog niet helemaal over helaas. Ik ga denk ik volgende week woensdag of donderdag beginnen inderdaad en dan zie ik het wel ! Bij die sticks zie je die streepjes ook oplopen toch ? Ik ben alleen CB gewend die geven alleen smileys aan..
Alle reacties Link kopieren
Fotolijstjes schreef:
06-01-2021 11:39
Zat net nog een veeg bloed op t papier... Dus nog niet helemaal over helaas. Ik ga denk ik volgende week woensdag of donderdag beginnen inderdaad en dan zie ik het wel ! Bij die sticks zie je die streepjes ook oplopen toch ? Ik ben alleen CB gewend die geven alleen smileys aan..
Ja, die dipsticks geven het aan met twee lijntjes en die lopen ook mooi op. Tot ze op een gegeven moment donkerder zijn dan de controle lijn. In de Facebook groep heb ik de foto van mijn testen gedeeld. Die kan ik hier helaas niet delen. Maar je ziet alle testen wel heel mooi oplopen en ook weer 'zakken'.
Alle reacties Link kopieren
LenteBloempje90 schreef:
06-01-2021 12:27
Ja, die dipsticks geven het aan met twee lijntjes en die lopen ook mooi op. Tot ze op een gegeven moment donkerder zijn dan de controle lijn. In de Facebook groep heb ik de foto van mijn testen gedeeld. Die kan ik hier helaas niet delen. Maar je ziet alle testen wel heel mooi oplopen en ook weer 'zakken'.
Misschien is dat dan zelfs beter dan CB die enkel de de vruchtbare dagen aangeven. Je hebt natuurlijk wel die knipperende maar die ging bij mij pas na dag 6 op vast
Alle reacties Link kopieren
Welkom Poosje! Spannend dat jullie er nu weer voor gaan! Hopelijk gaat het snel lukken. Ben je alweer goed hersteld van de bevalling? En hoe gaat het met de kleine? :)

Over de ovulatietesten. Het is inderdaad wel handig om inzage te krijgen in je cyclus. Als ik in maart nog niet zwanger ben denk ik dat ik er ook mee ga beginnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven