Zwanger worden vanaf juli 2020

11-07-2020 09:15 1609 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Gezellig kletsclubje voor dames die zwanger proberen te worden:) / of inmiddels al zwanger zijn :)
NaamLeeftijdKindje nr.NODUD
Nanku(runaisa)30/341 :cheer2: 28-1
Viviette27/351 :cheer2:-
Followthesun28/1 :cheer2: Meisje geboren
HoneyB199129/281 :cheer2: 23-01
Curlynan29/341 :cheer2: Jongetje geboren
Marhoo25/314:cheer2:Jongetje geboren
Onzekermeisje2534/331:cheer2:Meisje geboren
Lizzie8931/362:cheer2:Meisje geboren
nankurunaisa wijzigde dit bericht op 10-01-2022 12:43
87.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat is wel handig Curlynan.

Hoe zijn jullie partners eronder? Zijn ze er veel mee bezig of helemaal niet?
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn man is er wel wat minder mee bezig dan ik. Hij was tot voor kort nog niet toe aan kinderen, terwijl mijn eierstokken al een tijd aan het rammelen waren. Met Pinksteren begon hij er opeens zelf over, toen besloten om te stoppen met de pil. Dus voor hem is het meer 'vanaf nu kan het' en voor mij 'yesss eindelijk dus nu wil ik het ook z.s.m.' haha. Maar toch is hij er wel meer mee bezig dan ik had verwacht. Hij wil ook wel weten wanneer (waarschijnlijk) mijn vruchtbare dagen zijn.

En hoe is dat bij jou?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi! Ik schrijf graag mee 😊
Ik ben 28 jaar en woon in de provincie Gelderland. Heb eind mei mijn spiraal laten verwijderen en daarna eerst 1 menstruatie afgewacht. Vanaf deze maand 'begonnen'. Foliumzuur slik ik sinds begin mei.
Zondag 19 juli NOD, maar gezien de 1e poging wil ik niet te hoge verwachtingen hebben. We wachten rustig af 😊
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom Veronica.
Spannend al voor jou dan.
Zou fijn zijn als het meteen raak is.

Mijn man is een beetje hetzelfde verhaal als bij curly.
Ik wou het al langer en pas geleden was hij opeens ook om.
Voordeel was dat ik al gestopt was met de pil en we gewoon de condooms aan de kant kunnen laten liggen.
Hij is er niet zoveel mee bezig als ik, maar gisteren zat hij zich opeens wel druk te maken, wat als ik niet vruchtbaar ben.
Dus misschien is hij er meer mee bezig dan ik denk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom Veronica. Ik moet ook komend weekend weer ongesteld worden, maar liever niet natuurlijk ;-). Ben benieuwd.
Hoi allemaal,
Ik schrijf ook graag mee, al val ik misschien een beetje uit de toon, haha. Bij ons zou het nummer 4 worden. Ik ben 40, mijn man 44, best oud dus vind ik zelf. Ik woon in Brabant. Een paar weken geleden 'begonnen' nadat het ineens toch weer begon te kriebelen. Ik probeer er niet teveel mee bezig te zijn, maar dat blijft lastig!
Nod is 29 juli. Deze week goed ons best doen dus :-)
Mijn man is er ook wel mee bezig, maar toch nooit zoveel als wij vrouwen denk ik.
Groetjes,
Babynr3 (gebruikersnaam bij de vorige zwangerschap aangemaakt ;-))
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom Veronica, wat leuk dat je meeschrijft. Wel spannend hoor, maar zelf heb ik de eerste maand ook nog geen verwachtingen.

Babynr4 ;) ook welkom bij de club. Jeetje baby nummer 4.. Leuk zo een groot gezin. Mijn man zei "eerst eens kijken hoe eentje bevalt" haha.
Wel fijn dat er iemand met ervaring bij zit. Kunnen we jou lastig vallen met alle moeilijke vragen 😜. Veel plezier met de pogingen deze week hihi.


Mijn man is er verder niet veel mee bezig. Heeft niet gevraagd naar vruchtbare dagen. Als ik begin over nuttige spulletjes kopen of over het kamertje zegt hij ook steeds "eerst wachten totdat je daadwerkelijk zwanger bent". Dus ben toch wel ongeduldig hahaha. Maar wat babynr4 zegt, vrouwen zullen er altijd meer mee bezig zijn.
nankurunaisa wijzigde dit bericht op 13-07-2020 19:56
Reden: Typefout
1.33% gewijzigd
Welkom Veronica en babynr4! Gezellig dat jullie meeschrijven!

Dapper hoor, babynr4, dat jullie voor de 4e gaan! Kan me voorstellen dat het met al een heel gezin en jullie leeftijd weer heel anders voelt om die keuze te maken. Hoe oud zijn je andere kinderen?

Jouw NOD komt er al snel aan Veronica! Snap dat je niet te veel ervan wil verwachten, het is volgens mij echt bizar wat je jezelf allemaal in kan beelden, alleen omdat je iets echt heel graag wil.

Mijn vriend is er wel mee bezig, maar inderdaad wat meer op afstand. Ik heb in mn hoofd de babykamer al ingericht, maar hij is meer van de: eerst een positieve test en dan gaan we het ergens over hebben. Soms ook wel frustrerend vind ik dat, gelukkig kunnen we hier kletsen! En het is voor ons de 2e, in die zin is het allemaal niet meer zo nieuw als bij de eerste.

Over NOD's gesproken, die van mij was vandaag, maar niks... meestal begint het bij mij de avond van te voren al en breekt dan het s ochtends door, maar tot nu toe niks. Wij hebben het een halve maand onbeschermd gedaan, zij nog niet echt bezig met vruchtbare dagen enzo, dus we hebben er wel grapjes over gemaakt dat het wel bij ons zou passen om de maand voordat we er echt voor zouden gaan ineens zwanger te raken. Toen super grappig, maar nu ben ik dus niet ongesteld geworden. Heb verder ook niet echt klachten, behalve wat buikpijn en gevoelige borsten, maar dat past ook bij een naderende menstruatie. Ik kijk het nog even aan 😅
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh spannend Lizzie! Het is een kleine kans, maar de kans is er wel.
nankurunaisa wijzigde dit bericht op 27-07-2020 19:33
62.15% gewijzigd
Spannend Lizzie! Ik had mezelf vast niet kunnen bedwingen om niet alvast een test te doen 🤭
Nunka en Veronica, voor jullie komt de NOD dus ook al dichtbij, spannend hoor. En die laatste week kan dan zooooo lang duren...
Misschien een idee om in de tabel nog een kolom NOD (en straks hopelijk ook uitgerekende datum!) toe te voegen? Anders gaan we vast eea door elkaar halen vrees ik.

Ja tis nogal wat 4 kinderen. Maar ja, 3 kunnen we ook aan dus dan zou 4 ook moeten lukken, haha! Ben wel heel benieuwd naar reacties van mensen, die denken er ongetwijfeld iets van. Bij nr 3 vroegen ook al heel veel mensen of het een ongelukje was...
Mijn dochters zijn 14, 11 en 4. De oudste is al helemaal enthousiast bij het idee.

Mijn cyclus is nu best regelmatig, na de laatste geen hormonen meer gebruikt. Bij de eerste na lang pilgebruik duurde het heel lang voordat ik weer een beetje cyclus had. Maar goed, nu heb ik natuurlijk mijn leeftijd niet mee. Maar heb er eigenlijk best vertrouwen in. We zullen zien!

Wat betreft spulletjes. Heb me vorig weekend nog maar net bedwongen om niet alvast weer zo'n schattig rompertje te kopen. Na de 3e al het babyspul weer weggedaan. Na de 2e ook trouwens 🤭

En ervaring genoeg inderdaad, dus vraag maar raak, haha! Stuitbevalling, thuisbevalling, dysmatuur kindje, heb het allemaal al meegemaakt. Deze keer zou toch weer heel anders worden. Zou nu wel in het ziekenhuis willen bevallen. Nr 2 en 3 waren wel thuis. Maar goed, eerst maar weer eens zwanger worde !
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom babynr3! Inderdaad handig iemand met zoveel ervaring haha.

Spannend Lizzie, zou toch wat zijn zo snel. Ik hoop het voor je!

Ik vind het lastig wat nu bij een naderende menstruatie hoort en wat niet. Volgens de app zou ik aanstaande zondag ongesteld moeten worden. Nu al een toenemende last van gevoelige borsten, vorige keer had ik dat pas later volgens mij. Verder af en toe wat gekke steken / krampjes, vorige keer had ik dat niet. Pas de avond van te voren voelde het alsof ik ongesteld ging worden. Gisteren met sporten (op zolder hebben we een halve sportschool) voelde ik mij af en toe ook een beetje gek. Alsof ik duizelig werd ofzo. Ik had goed gegeten van te voren, dus dat kon het niet zijn. Maar goed, misschien voel ik wel van alles omdat ik er mee bezig ben en word ik gewoon ongesteld😂.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nankurunaisa schreef:
13-07-2020 19:24

Mijn man zei "eerst eens kijken hoe eentje bevalt" haha.
Haha herkenbaar!
Alle reacties Link kopieren Quote
Babynr3 dat mensen dat durven te vragen of het een ongelukje is?! Nou ik zou dat toch echt niet leuk gevonden hebben. Ik vind dat mensen zich sowieso veel bemoeien als het gaat om zwanger worden. Familieleden an man hebben er bij ons een paar jaar geleden een hele tijd over gevraagd. Heb ik nooit op gereageerd. Uiteindelijk zijn ze gestopt met vragen. Je zou al die tijd maar aan het proberen zijn en mensen blijven bezig. Kan echt vervelend aankomen. Zelf doe ik dat bewust nooit.

Wel leuk dat je oudste enthousiast is, ook dat heb ik bij anderen wel eens anders gezien!
Alle reacties Link kopieren Quote
Curlynan, haha vind het wel een beetje grappig wat je omschrijft. Hier gaat het namelijk precies zo. Opeens voel je vanalles. "Heb ik altijd zo een gevoelige borsten of is dat nieuw?" "Mijn buik voelt anders dan normaal.."
Haha allemaal gekmakerij denk ik. Maar hopelijk is het voor jou meer dan dat. Zou tof zijn als het meteen raak is ! :-D

Ik zal proberen de NOD toe te voegen aan de tabel. Moet ik op de pc doen, want lukt mij niet op de telefoon.
@Nanku, vervelend lijkt me dat, hopelijk krijg je snel wat zicht op je cyclus en verloopt deze regelmatig. Laat je trouwens weten als je hulp nodig hebt bij de tabel oid?

@babynr3, ik dacht dat ik nog een test had liggen, maar dat is niet het geval haha. Morgen even kopen!
Jij bent inderdaad echt van alle markten thuis zeg! Qua bevallingen en qua leeftijden van kinderen. Leuk dat de oudste zo enthousiast is!

@curlynan, zo herkenbaar! Echt bizar dat je dan toch ineens je lichaam niet zo goed kent, dat je bij alles twijfelt of het hoort en normaal is 😅
Alle reacties Link kopieren Quote
Haha fijn dat jullie het herkennen. Sowieso wel fijn om mijn lijf nu beter te leren kennen, ik ben op mijn 15e de pil gaan slikken en verder nooit echt over nagedacht. Ik ben benieuwd komend weekend, maar in 2 maanden zou wel heel snel zijn. Dus daar probeer ik maar niet teveel vanuit te gaan.
Herkenbaar dat je ineens vanalles voelt. Had ik ook. En toen ik echt zwanger was merkte ik echt niks de eerste weken 😅

Ik was ook wel verbaasd dat zoveel mensen vroegen of het wel gepland was. Dat ze het denken kan ik echt wel inkomen, gezien de leeftijd van de oudste, maar om het dan ook meteen als eerste reactie te vragen vond ik nogal wat. Maar goed, nu ben ik dus voorbereid 😊 Mijn beste vriendinnen weten trouwens al van onze plannen. Die reageerden juist heel leuk en waren ook helemaal niet verbaasd. Ben wel erg benieuwd wat onze ouders ervan zullen vinden.

Spannend hoor Lizzie, succes met testen, ik zal voor je duimen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom babynr3(4)
Fijn iemand met zoveel ervaring :)

Dat van alles voelen is herkenbaar.
Wij hadden vorige maand een “oefenmaand”, vooral voor mijn man om even aan het idee te wennen.
Voor het zingen de kerk uit.
En ik wist dat de kans echt enorm klein was om dan zwanger te raken.
En toch voelde ik die maand opeens van alles wat ik normaal niet voel.
Je kunt jezelf helemaal gek maken denk ik.

Lizzie, spannend hoor.
Ik ben erg benieuwd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Babynr3, fijn dat je beste vriendinnen leuk hebben gereageerd. Bijzonder dat mensen werkelijk vragen of het gepland was.

Bij ons weten ook wel een aantal het. In onze vriendengroep is er een ware babyboom aan de gang, dus er wordt ook veel over gepraat. Mijn beste vriendin en nog een andere vriendin weten het. En mijn schoonzus en zwager. Schoonzus is ook een goede vriendin van mij. Zij gaan nu voor een 2e, dus zou leuk zijn als we een beetje tegelijk zwanger zijn haha.
Alle reacties Link kopieren Quote
Curlynan is jouw NOD dan 18-07?
En onzekermeisje wat is die van jou?
Alle reacties Link kopieren Quote
Lizzie spannend zeg, ga je vandaag testen? Da duim ik mee!!
Alle reacties Link kopieren Quote
Die van mij duurt nog even.
29 juli.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nankurunaisa schreef:
14-07-2020 10:01
Curlynan is jouw NOD dan 18-07?
En onzekermeisje wat is die van jou?
Dat is de dag dat ik ongesteld zou moeten worden toch? Even wennen aan alle nieuwe termen haha. Maar dat is zondag 19 juli.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb de datums toegevoegd.

Curlynan dat is inderdaad de dag dat je ongesteld zou worden. NOD staat voor niet-ongesteldheidsdag.
Nog niet ongesteld, maar ook nog niet getest. Heb vandaag een belangrijk gesprek op mn werk en vermoed dat dat misschien wel de reden is dat het uitblijft. Heb verder ook nergens last van. Ga vanmiddag een test kopen en dan denk ik morgen of donderdag testen.

Leuk dat jullie het kunnen delen babynr3 en curlynan! Ik ben normaal echt een open boek, dus hopelijk kan ik dit voor me houden, vooral omdat ik inderdaad niet zit te wachten op alle vragen iedere maand 😅 probeer er echt wel relaxed in te staan en dat lukt voor mijn gevoel niet als iedereen ernaar vraagt.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven