Zwanger worden vanaf juli 2020

11-07-2020 09:15 1609 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Gezellig kletsclubje voor dames die zwanger proberen te worden:) / of inmiddels al zwanger zijn :)
NaamLeeftijdKindje nr.NODUD
Nanku(runaisa)30/341 :cheer2: 28-1
Viviette27/351 :cheer2:-
Followthesun28/1 :cheer2: Meisje geboren
HoneyB199129/281 :cheer2: 23-01
Curlynan29/341 :cheer2: Jongetje geboren
Marhoo25/314:cheer2:Jongetje geboren
Onzekermeisje2534/331:cheer2:Meisje geboren
Lizzie8931/362:cheer2:Meisje geboren
nankurunaisa wijzigde dit bericht op 10-01-2022 12:43
87.51% gewijzigd
Klinkt inderdaad spannend Nanku! Van wie heb je dat gehoord? Had je het bij huisarts of verloskundige gevraagd? Succes in ieder geval! Had de ongesteldheid nog doorgezet? Je NOD was al geweest toch?

Gek hè Lizzie als het eenmaal zover is. Ik vind het nu al onwerkelijk dat we het weer gaan proberen, laat staan dat het straks dan ook echt zover is. Ik zie wel weer overal baby's en zwangere vrouwen, haha! Jaren niet op gelet en nu lopen ze me bijna omver 😅
He Nanku, kan me voorstellen dat het stress oplevert. Wil je vertellen waarom je in een risicoklasse valt? Hopelijk kan je snel terecht!

Ik heb het inmiddels ook aan mijn beste vriendin verteld. Zij probeert al een tijdje zwanger te worden en zag er eerlijk best tegenop om het haar te vertellen. Ze vond het logischerwijs lastig, al is ze ook heel blij voor ons. Ik moest enorm huilen. Hallo hormonen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Babynr3 dat zei de gynaecoloog waarbij in onder behandeling ben voor endometriose. Ik had toevallig een afspraak vandaag ivm check-up dus toen kon ik meteen aangeven dat ik gestopt ben met de pil. Toen vertelde zij me dat ik beter op gesprek kan komen. Ik heb een aantal chronische ziektes waaronder een hartafwijking.

Ben inderdaad gewoon ongesteld geworden. Dubbel balen (Ik heb altijd veel pijn en stiekem heb je toch ergens hoop). Na deze week maar flink aan de slag ;) dat zal man vast niet erg vinden 🤪
nankurunaisa wijzigde dit bericht op 16-07-2020 22:38
23.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Lastig voor je beste vriendin Lizzie, maar dat mag jouw geluk niet in de weg staan!

Hebben jullie het nog op een bepaalde manier gevierd ?
Spannend Nunka, maar wel verstandig dan om je goed voor te laten lichten. Weet je al wanneer je terecht kan?

Gelukkig dat je man welwillend is om aan de slag te gaan 😁 Die van mij heeft er ook geen problemen mee. Hij is wel eens verbaasd haha, maar heb hem al verteld dat hij volgende week weer pauze mag houden 🤭 Maar dat vindt ie nou ook weer niet nodig natuurlijk.

Aj Lizzie, dat is pijnlijk ja voor je vriendin. Ik heb ook een vriendin die het ongewild bij 1 kind heeft moeten laten. Als het bij ons lukt zie ik er ook wel tegenop om dan vrolijk te verkondigen dat wij de 4e krijgen...
Curly en Veronica, jullie al voortekenen van naderende ongesteldheid? Zenuwslopend hè, die laatste dagen. Succes!
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee nog geen voortekenen. Vorige keer kwam dat de avond ervoor, dus ben benieuwd morgenavond. Verder al sinds zondag last van gevoelige borsten en wat krampjes/steken. Soms wel een beetje kramp alsof ik ongesteld moet worden. Het komt en het gaat. Maar best vervelend als ik dit elke maand een week heb. Die pil was toch zo gek nog niet :facepalm:

Vandaag lijkt dat allemaal opeens een stuk minder. Terwijl ik normaal juist vlak voor mijn menstruatie last krijg van mijn buik, onderrug en gevoelige borsten. Maar misschien neemt het morgen weer toe. Na zolang de pil slikken moet ik mijn lijf weer een beetje opnieuw leren kennen. Vorige maand had ik er niet zoveel last van, maar misschien was de pil toen nog niet helemaal uit mijn lijf ofzo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi babynr3,
De hele week voel ik al wel wat rondom mijn baarmoeder/ darmen: ik vind het alleen soms lastig te onderscheiden waar het nou vandaan komt en of het voelt als menstruatie krampjes of niet. Mijn borsten zijn sinds een week echt gevoelig en lijken iedere dag 'zwaarder' te worden. Na een hele week geen afscheiding gehad te hebben, had ik gisteren een klein beetje.
Ik weet het dus echt niet..
Spannend Veronica en Curlynan! Ik hoop het voor jullie!

@Nanku, wel goed dat ze jullie meteen gaan begeleiden, maar kan me voorstellen dat je van het bericht geschrokken bent. Weet je al wanneer je terecht kan? Hebben ze aangeraden om in de tussentijd te wachten met zwanger worden?

@babynr3, lastige dingen zijn dat. Het staat natuurlijk los van elkaar, maar dat voelt niet altijd zo. Bij ons ook iemand in de kennissenkring die ongewenst kinderloos is. Toen ik zwanger was van ons zoontje was zij ook degene die tegen mij zei: jullie hebben zeker nog nooit van anticonceptie gehoord?! Ik snapte haar frustratie wel, maar vond het tegelijk ook pijnlijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jeetje Lizzie, wat een opmerking zeg. Soms kan je dingen ook gewoon alleen denken ipv zeggen🙄. Wel fijn dat je vriendin wel blij voor jullie is, begrijpelijk dat ze het ook lastig vindt.

Mijn schoonzus appte net dat ze vannacht heeft gedroomd dat ik zwanger was. Nou ik hoop dat zij voorspellende dromen heeft haha.
Alle reacties Link kopieren Quote
Beetje een ondoordachte opmerking ja. Maar ja ik kan me voorstellen als het lastig is, het soms moeilijk is om blij te zijn voor andere mensen. Maar om dat dan zo te uiten.. Dan ga je je al bijna schuldig voelen omdat je zwanger bent. Wat natuurlijk niet de bedoeling is.

Nog niets gehoord. Zal wel weer een paar weken duren voordat ik terecht kan. Mijn hartafwijking is een "schoonheidsfoutje" en niet erfelijk dus daar ben ik superblij mee. Dat ik dat al niet kan doorgeven, maar wist niet dat het verder eventueel problemen kan opleveren had ik niet verwacht. Ik denk dat ik verplicht in het ziekenhuis moet bevallen dan met cardioloog aanwezig. (Scheelt alweer een keuze die ik moet maken haha)
Alle reacties Link kopieren Quote
Veronica en Curlynan echt spannend nu die paar dagen he ! Ik duim voor jullie mee !!
Hopelijk mag het al zo snel zo zijn. 🤞
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh curlynan wat bijzonder dat je schoonzus dat droomde!

Ik droomde in februari dat mijn schoonzus lag te bevallen en ja hoor; Ik werd wakker en kreeg direct het berichtje binnen dat mijn neefje net geboren was! Was echt heel bijzonder.
Alle reacties Link kopieren Quote
Haha inderdaad. Maar ze wil ook graag weer tante worden en zij gaan nu voor een 2e, dus misschien droomde ze het gewoon omdat ze het graag wil ;-).

Bijzonder Veronica dat die nacht ook echt je neefje is geboren!
Spannend Veronica en curlynan! Je kan er helaas nog niets over zeggen als je pas net van de pil af bent, maar wie weet! Sommigen zijn meteen weer regelmatig, bij anderen duurt het heel lang. Bij mijn eerste keer had ik na het stoppen met de pil waarschijnlijk een tijd lang geen eisprong. Was maar heel licht ongesteld, niet regelmatig en toen ik ovulatietesten ging gebruiken had ik ook nooit een positieve test ertussen. Na 10 maanden toen alsnog gelukt. Toen was ik net begonnen met Maca-pillen. Maar dat kan ook toeval zijn natuurlijk. Nu gooi ik wel weer een schepje maca poeder door mijn smoothies, just to be sure. Dat zou oa zorgen voor meer energie, libido en vruchtbaarheid. Altijd goed dus 😊
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja inderdaad, verschilt ook heel erg per vrouw als ik het om mij heen hoor. Mijn eerste menstruatie na de pil was wel heel keurig op tijd, cyclus was 24 dagen. En was ook wel heftig, dus geen lichte menstruatie. De eerste dag ook flink last gehad van mijn buik en onderrug. Ik herkende ook wel gelijk bepaalde dingen uit de app, bijv afscheiding/slijm. Grappig ook om opeens nieuwe dingen te ervaren enzo. Het voelt alsof mijn lijf het weer oke doet na de pil, maar geen idee of dat echt zo is natuurlijk. Even afwachten dit weekend :-).

Vandaag zijn de krampjes/steken weg opeens. Geen gevoel van bijna ongesteld worden (dit had ik afgelopen dagen wel soms). Alleen nog gevoelige borsten en heel moe vandaag. Maar ook niet zo goed geslapen afgelopen dagen, dus komt vast daardoor. Laat het maar snel zondag zijn haha.

Nog nooit van gehoord trouwens maca poeder, ik ga eens googlen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik had ook nog nooit van Maca gehoord en heb ook even gegoogeld, maar denk dat ik er maar beter van af kan blijven.

"Maca kan als een oestrogeen werken in het lichaam. Mensen met een geschiedenis van hormoonafhankelijke kanker (borstkanker, baarmoederhalskanker, enometriosis) dienen voorzichtig te zijn met het gebruik van Maca."

Wel weer wat geleerd 😉
Maca, daar heb ik ook nog nooit van gehoord. Volgens mij heb je wel meer natuurproducten waarvan ze zeggen dat het je vruchtbaarheid vergroot.

Hoe is jullie weekend dames? Hier gisteren sushi gegeten met twee onwetende vriendinnen, volgens mij hadden ze niet door dat ik alleen sushi at zonder rauwe vis haha!
Alle reacties Link kopieren Quote
Gezellig Lizzie! Haha fijn dat ze het niet door hadden. Lijkt mij toch een beetje lastig als ze ernaar gaan vragen ofzo.

Vandaag kwam mijn beste vriendin lunchen met vriend en zoontje, hij is nu bijna 2 weken oud:heart: . Verder een rustig weekend voor ons doen. Vanavond nog wel spontaan film kijken bij vrienden in het dorp. Wel fijn wat afleiding, dan ben ik minder bezig met of ik ongesteld ga worden. Tot nu toe nog helemaal niks in ieder geval.
Knap Lizzie, om sushi te eten zonder dat ze het merkten 😅

Spannend curly, fijn dat je nog geen voortekenen van ongesteldheid hebt. Ga je morgenochtend meteen testen?
En jij Veronica?

Hier rustig weekend. Als t goed is vanaf nu niet meer vruchtbaar dus na een laatste rondje vanochtend even pauze haha. Op een gegeven moment wordt het dan een verplicht nummer, is ook niks. Manlief kreeg er een beetje prestatiedruk/angst van 🙄 Maar nu begint dan het lange lange wachten, pfffff. Mijn voornemen om er niet zo mee bezig te zijn mislukt in ieder geval enorm 🤭
Alle reacties Link kopieren Quote
Babynr3, als ik morgenochtend nog niet ongesteld ben en ook geen kramp heb ofzo ga ik wel testen denk ik ja.

Haha ja lastig is dat je, er niet zo mee bezig zijn. Inderdaad niet de bedoeling dat het een verplichting wordt en dat man angstig wordt haha.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gezellig weekend zo te horen Lizzie en Curlynan. En babynr3 jij ook gezellig zo te horen 😉 maar nee idd het moet geen verplicht nummer worden.

Curlynan en Veronica4 ik duim morgen voor jullie!!

Mijn ongesteldheid lijkt qua vloei een pauze ingelast te hebben.. cyclus loopt dus toch nog niet helemaal. Ik merk dat ik er helemaal niet mee bezig ben (ook doordat ik ongesteld ben) maar dat ik er wel vanuit ga dat ik volgende maand zwanger raak. Zo simpel is dat natuurlijk niet, dus denk dat ik over 4 weken flink teleurgesteld zal zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ven een update vanaf hier, helaas gisteren bloedverlies hoopte nog op een innesteling maar helaas het zet door....
Mijn menstruatie hoorde pas woensdag te komen dus Alles is duidelijk nog van slag door de bavalling. Hopen op de nieuwe ronde.....
Succes voor de testers morgen, hopelijk zit het jullie mee!
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh Marhoo 😔😘 hopelijk de volgende keer beter!
Ha allemaal,

Het lijkt mij leuk om ook mee te schrijven! Ik ben 31 jaar en mijn vriend 32, en wij zijn net weer begonnen met proberen voor ons 1e kindje. Eerder dit jaar heb ik helaas een miskraam gehad na 8 weken zwanger te zijn geweest. Ondanks het verdrietige einde vond ik zwanger zijn ontzettend leuk en fijn en ik hoop dat dan ook snel weer te mogen ervaren! :heart:

Vermoedelijk is mijn NOD volgend weekend, maar mijn menstruatie is na de miskraam nog niet zo regelmatig geweest waardoor ik er niet volledig zeker van ben. En wij wonen trouwens in Zuid-Holland.

Leuk om al jullie ontwikkelingen te lezen! Ik duim mee met degenen die dit weekend testen!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven