Zwanger worden vanaf juni 2017

19-05-2017 16:14 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben nieuw op het forum maar heb dit topic nog niet voorbij zien komen.

Mijn vriend en ik willen vanaf juni proberen zwanger te worden van ons eerste kindje.

Ik ben 31, mijn vriend 34 en we zijn 2 jaar samen. 31 mei wordt mijn Mirena verwijderd.

Ik hook dat er nog meer meidentiteit zijn die ervaringen willen delen.
anoniem_190771 wijzigde dit bericht op 23-05-2017 08:34
3.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Duun88 ik zei bij de eerste zwangerschap ook dat ik er niet al te veel bij stil wil staan en de gedachten van 💭 we zien het wel! De werkelijkheid deed anders...
Komt misschien ook door het geen dat wij een miskraam hebben gehad en je dus zwanger bent geweest. Je had een datum waar jij naar uitkijkt en elke maand later lijkt dan zolang!
Het zwanger willen worden neemt dan de overhand.
Alle reacties Link kopieren
Thanks Duun! Wil er ook niet te veel mee bezig zijn, maar wil na dik 3 maanden niet ongesteld worden wel kijken of er überhaupt een ei is zegmaar. Zeker aangezien ik voor ik aan de pil begon ook behoorlijk onregelmatig was 6-8 weken. Als ik geen ei opmerk en na een week of 6 nog niet ongesteld ben moet ik bij de dokter terug komen.

Dokter stelde voor om te temperaturen maar dat vind ik zoveel gedoe (iedere dag zelfde tijd, ken mezelf dat ga ik vaak vergeten), ik gooi er wat testjes (sensitest) tegenaan. Ik hoop natuurlijk dat ik wel binnen 6 weken ongesteld ben en we de testjes verder voorlopig achterwege kunnen laten!
Alle reacties Link kopieren
Ahh Jinthe, snap dat het dan wel een stukje heftiger is. Bij hoeveel weken heb je een miskraam gehad?

@Jacky: oh dan laat jouw menstruatie je wel een beetje in de steek.. :( snap dat je dan wilt kijken of je een eisprong hebt! Wel moeilijk of niet? Je wilt eigenlijk heel graag beginnen maar het kan nog niet..

En dan zit ik te zeuren over m'n lange cyclus van +\- 40 dagen :facepalm: sorry girls!
Alle reacties Link kopieren
Hahaha dat geeft toch niet! We zouden allemaal wel een mooie cyclus van 28 dagen willen!

Vind het inderdaad wel lastig, maar ik had zo'n twee weken voor ik ongesteld werd wel het idee dat ik een eisprong opgemerkt had, ik heb er alleen niet echt bij stil gestaan! Wil het nu dus echt checken..

Wat naar Jinthe, ik begrijp ook wel dat je er dan nóg meer mee bezig bent!
Hai! Na een tijd op dit forum te hebben mee gelezen, lijkt het me leuk om in dit topic mee te schrijven.
Vriend en ik zijn beide 33 en bezig voor een eerste kindje. Ik heb een regelmatige cyclus maar zit toch alweer in ronde vijf. Heb wel veel stress gehad afgelopen maanden, dus kan me voorstellen dat dat niet mee helpt. Sinds een paar weken gelukkig meer rust en voor mijn gevoel doen onze pogingen er nu pas veel meer toe.
In mijn omgeving overigens al veel kinderen bij fam en vrienden :) maar ik heb eerder nooit een sterke kinderwens gehad.

Ik probeer er ook niet teveel mee bezig te zijn, maar elke keer is het toch weer spannend rond de periode van menstruatie ;)
Alle reacties Link kopieren
Welkom Moozzerd!
Ik wil ook wel meeschrijven. Ik ben ruim 8 maanden geleden bevallen van mijn dochtertje en we willen nu gaan proberen voor nummer 2. Mijn cyclus is net op gang, ben nu voor de tweede keer ongesteld sinds de bevalling. Geef ook nog borstvoeding. Maar had afgelopen cyclus wel het idee dat ik een eisprong had. Ben er nog niet erg mee bezig (als ik het vergelijk met de vorige keer), maar heb toen veel plezier gehad aan het vivaforum en nog steeds veel contact via Facebook. Ik ben 32 trouwens en in mijn omgeving is een heuse babyboom gaande.
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames! Ik sluit me ook bij jullie aan, want wij zouden graag een derde kindje willen.
Alle reacties Link kopieren
Zullen we een tabel maken?
Ik weet wel hoe het moet maar volgens mij kan alleen de persoon die het topic geopend heeft toch?
Alle reacties Link kopieren
4nn schreef:
28-05-2017 14:48
Hallo dames! Ik sluit me ook bij jullie aan, want wij zouden graag een derde kindje willen.
Welkom! Jullie derde. Wat leuk zeg.
Hoe oud zijn de kids?
Zijn jullie allemaal al lang bezig met plannen voor een kindje, of sinds kort besloten? Wij waren voor mijn dochter wel al jaren met het idee bezig en had toen in mei mijn spiraal laten verwijderen om in september te starten. Dus wel langer gepland. En jullie?
Alle reacties Link kopieren
Ja liesjej wij willen al een tijdje (1+ jaar) een kindje, alleen hebben door omstandigheden moeten wachten. Dus nu we er echt voor kunnen gaan is erg bijzonder 😊

Welkom 4nn!

Een tabel is een goed idee Jinthe. Zou de TO maken, maar nog niet gelukt zo te zien! We kunnen ook een topic maken met een nieuwe gezamenlijke TO zodat iedereen in kan loggen en de tabel kan aanpassen?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt! Ze zijn 2 en 3 jaar.
Alle reacties Link kopieren
Zo wij hadden wat drukke dagen dus vandaar dat ik nu pas reageer!
Welkom liesiej, 4nn en moozzerd!

Jinthe wat heftig, maar helaas herkenbaar. 😢 Heb jij daardoor ook dat je nu juist heel bewust je cyclus wilt leren kennen en bijhouden?

Jacky, Wat rot dat je cyclus zo lang/onregelmatig is. ik vond tempen eerst ook een gedoe maar ik heb m op mn nachtkastje liggen en doe het iedere morgen als ik wakker wordt. Scheelt echt want na een paar dagen zie je al wel wat 'normaal' is en toen ik dus een keer 37 had wist ik dat er iets was! Ik zou het eens proberen! Dit is de eerste maand dat ik het doe dus ben benieuwd na een paar maanden.

In onze omgeving nog niet veel kindjes. Ik heb een nichtje van 3 en in onze vrienden groepen is er 1 stel met kindje en nu 1 stel zwanger!

ik ben trouwens afgelopen vrijdag ongesteld geworden. 3 dagen vroeger dan ik had verwacht. Ik schommel altijd tussen de 25 en 29 dagen. hebben jullie dat ook?
Alle reacties Link kopieren
Hi meiden,
Ik had een tabel naar TO gestuurd, maar we kunnen inderdaad ook een nieuw topic maken met een gebruikersnaam en wachtwoord waarmee we de tabel allemaal kunnen aanpassen, vinden jullie dat wat?

Welkom Moozzerd, liesjej en 4N, wat leuk dat jullie (liesjej en 4N) al kindjes hebben!

Wij praten er over sinds januari (toen alvast met de pil gestopt) en een paar weken geleden besloten er voor te gaan :) Ik ben nu 27 en vind dat een mooie leeftijd. Wilde altijd jong moeder worden, maar de tijd gaat snel als je het naar je zin hebt..

Roola als ik mijn ei met ovu testen niet kan vinden ga ik toch ook maar eens temperaturen, in mijn gedachte maak ik er vast meer gedoe van dan dat het is..
In onze vriendenkring heeft nog niemand een kindje, al weet ik dat er wel een paar dit jaar willen beginnen. We hebben wel al 3 neefjes en een nichtje!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,

Ik ben normaal een stille lezer maar het lijkt me toch gezellig om mee te schrijven.

Ik ben 29 en man is 35. We gaan vanaf juni voor ons eerste kindje, maar helaas wordt het niet onze eerste zwangerschap. Afgelopen april hebben wij onze zwangerschap moeten afbreken wegens afwijkingen, die niet met het leven verenigbaar zijn. Pure pech volgens de artsen. Het was een heftige tijd maar na de eerste menstruatie van 20 mei gaan we er weer voor en hopen binnenkort weer zwanger te mogen zijn van een gezond kindje. De vorige x waren we in ronde 4 zwanger.

Het is een lang verhaal geworden en niet een leuke maar na wat twijfels wilde ik het toch delen. Onze kinderwens is enorm, en bijna iedereen om ons heen heeft al kinderen.

Ik hoop dat we allemaal in het voorjaar van 2018 mogen bevallen van prachtige maar vooral gezonde kindjes! Succes meiden!
Alle reacties Link kopieren
Welkom mama18! Wat verdrietig dat de zwangerschap afgebroken moest worden, dat lijkt me inderdaad erg heftig :redrose: . Heel veel succes, dat we inderdaad allemaal maar begin 2018 moeder mogen worden!
hai, hoe is het met jullie?

Mamma18; dat is zeker heel verdrietig. Dit heb ik meegemaakt bij mijn neefje en zijn vriendin. Een jaar later hadden ze een gezonde en prachtige dochter in hun armen..

Zelf ben ik vandaag helaas weer ongesteld geworden.. even verdrietig geweest, maar nu positief weer door naar de volgende ronde :)
Alle reacties Link kopieren
Het is hier wel stil zeg, is iedereen aan het klussen of zijn er ondertussen alweer een paar zwanger.

Dankje JackyM

@Moozzerd: wat fijn om te horen dat het bij je neefje goed is gekomen, we houden hoop! En balen dat je toch ongesteld bent geworden, altijd weer even een vervelend moment.

Ik ben ondertussen begonnen met ovulatietesten van de action. Afgelopen week had ik een opbouw in kleur met vrijdag de donkerste maar niet zo donker als de controlestreep. En za-zo en vandaag was ie alweer lichter. Volgens de beschrijving moeten beide strepen even donker zijn maarhetwas vrijdag wel donker maar niet even donker als de controlestreep. Pff twijfel nu of ik wel of geen eisprong heb gehad. We klussen zowiezo om de dag ongeveer dus dat moet wel goed gaan. NOD is denk ik 19-20 juni....

Nog meer meiden die in die week hun NOD hebben?
Alle reacties Link kopieren
Nou inderdaad, wij zijn letterlijk bezig met klussen, wij hebben vorige week de sleutel van ons huis gekregen 😂

Ik heb nog nooit een ovulatie test geprobeerd. ik doe nu alles met zo'n app, en tot nu toe klopt dat qua cyclus voorspelling aardig met hoe het is, soms een dag eerder of later ongesteld.
NOD is de dag dat je officieel ongesteld moet worden toch? (sorry ben nog niet helemaal thuis in die termen), dat is bij mij dezelfde week als jij mama18, ook 20e
Mama18 het zou goed kunnen dat je de LH-piek gemist hebt, die duurt vaak maar twaalf uur. 12-36 uur erna is je eisprong. Echter als je honderd procent zeker wilt zijn dat die eisprong ook geweest is, zul je moeten temperaturen. Er volgt namelijk niet altijd een eisprong op een LH-piek. De dag van je positieve test is de meest vruchtbare :)
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Lijkt mij leuk om mee te schrijven ook. Ik ben 29 en mijn vriend 32, we hebben een zoontje van 1 jaar.
We hebben besloten dat we voor een 2e willen gaan vanaf deze maand, al heb ik een kleine voorkeur pas volgende maand te starten.
Ik heb een regelmatige cyclus en voel meestal wel wanneer de eisprong is. Heb geen anticonceptie gebruikt na de bevalling dus heb het goed bij kunnen houden :)
Vorige zwangerschap was het de eerste ronde gelijk raak, al wist ik niet dat de ronde al was begonnen want ik had toen mirena spiraal en ben nooit ongesteld geworden toen die eruit was gehaald!
Wel weer spannend zeg!!!

Groetjes
anoniem_348742 wijzigde dit bericht op 12-06-2017 14:47
0.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gelijk maar een tabel gemaakt bij het lezen van alle berichten :) Hier een overzicht, als dingen niet kloppen etc laat het weten! Zal ik de tabelcode naar jou sturen centerfielder? Of wouden jullie een nieuw topic openen?
ForumnaamLeeftijd1e/2e/3e kindjeNODRondeAC gestopt
centerfielder8 31 + 341e 131 mei (Mirena)
Moanaa1e 117 mei (Mirena)
Kikker90 26 + 261e 1Januari (Pil)
Duun88 29 + 291e 22016
Farelly 1e Maart (Pil)
Jinthe2e
JackyM 27 + 271e Februari (Pil)
Roola 27 + 281e20 juniDecember 2016?
Moozzerd33 + 331e5
liesjej32 + ?2e
4nn3e
Mama181e19-20 juni1
Lanie 201829 + 322e10 juli1-
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden! Mag ik met jullie mee schrijven? Ik heb een kleine meid van 1 jaar rondlopen en we hebben afgelopen maand besloten dat we voor een tweede kindje willen gaan. (Helaas zit mijn menstruatie er momemteel aan te komen dus op naar ronde 2) Ik ben 29 en m'n vriend is 32. We zijn 6 jaar samen en sinds onze meid er is ben ik full time moeder. Ik dacht dat het niks voor mij zou zijn (project manager en workaholic) maar ik geniet er nog elke seconde van. De beslissing te gaan voor een tweede vind ik onwijs spannend. Bij de eerste heb ik volop gebruik gemaakt van ovulatie testen (geeft mij rust aangezien ik weet hoe en wat m'n lichaam doet) en dat ben aankomende maand weer van plan. Hopelijk voor iedereen spoedig het mooie nieuws van een positieve test! Liefs Mila
In 2016 is onze meid geboren. Elk moment kan haar broertje of zusje geboren worden!
Alle reacties Link kopieren
Hi iedereen, ik heb niet veel meegeschreven in dit forum, maar zie wel dat ik in de tabel sta. En.. ik ben zwanger..! Sinds do positief getest en kan er qua symptomen ook niet meer om heen :) We zijn nog in de fase van is het echt en hebben wat onzeker gevoel of alles goed is natuurlijk. Afwachten tot de 1e echo. Ik ga aankomende week de verloskundige bellen. Spannend! Hoe gaat het met de rest? Iedereen heel veel geluk! Ben benieuwd 🤗

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven