Zwanger worden vanaf juni 2017

19-05-2017 16:14 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben nieuw op het forum maar heb dit topic nog niet voorbij zien komen.

Mijn vriend en ik willen vanaf juni proberen zwanger te worden van ons eerste kindje.

Ik ben 31, mijn vriend 34 en we zijn 2 jaar samen. 31 mei wordt mijn Mirena verwijderd.

Ik hook dat er nog meer meidentiteit zijn die ervaringen willen delen.
anoniem_190771 wijzigde dit bericht op 23-05-2017 08:34
3.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wauw gefeliciteerd! Hoe voel je je?
Geniet van je zwangerschap

Wat fijn dat er een schema is. Hopelijk komt het kletsen ook nog een beetje opgang.

Mijn vriend en ik zijn beide 27 (voor in de tabel)
Wij beginnen vanaf volgende maand. Ben nu vruchtbaar maar hebben Kermis weekend met heel veel drankjes. Dus wij slaan nog een keertje over.

Vrienden van ons hebben gisteren bekend gemaakt dat ze in januari een kleintje verwachten. Ze hebben er 2 jaar over gedaan. Dus wij zijn ontzettend blij voor ze en geeft mij ook een fijner gevoel wanneer wij er weer voor gaan.

Fijn weekend allemaal
Alle reacties Link kopieren
Farelly gefeliciteerd met je zwangerschap! Super leuk!

Ik ben een tijdje niet actief geweest op het forum, ontzettend druk gehad de afgelopen tijd. Volgens mijn app is donderdag mijn eisprong dus we gaan komende week goed ons best doen :-P Heel optimistisch hopen we dan ook dat de eerste ronde ook direct onze laatste ronde zal zijn, maar we zullen zien :lol:

Hoe gaat het verder met iedereen?
Alle reacties Link kopieren
Hey Dames,

Ben van nature niet echt een schrijfster maar ik zou het fijn vinden om met jullie mee te mogen schrijven. Zeker omdat we het in onze familie en vrienden kring het voorlopig nog niet willen delen.

Zelf ben ik 28 en mijn man 31, al een aantal jaar een kinderwens maar steeds kwam er iets tussen. Sinds deze maand besloten om er vol voor te gaan :)

Als mijn gevoel klopt had ik de 19e mijn eisprong (nog geen ovulatie testen) en netjes geklust ;) en zou mijn nod 4 juli moeten zijn. Redelijke cyclus gelukkig.

Merk dat ik er best veel mee bezig bent, hoezeer ik mezelf ook vertel dat ik het wel afwacht!

Farelly van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Hoop dat je je goed voel?
Alle reacties Link kopieren
Spannend mila! Wat heerlijk dat je hebt besloten fulltime moeder te zijn :) ik werkte voor onze eerst ook veel (ben arts), maar ben nu sinds 2 jaar aan het promoveren en werk daarbij parttime (4 dagen). Heerlijk om het wat rustiger aan te doen met O een kleintje om je heen. We hopen dan ook dat een 2e ons gegund is tijdens mijn promotie. Daarna wil ik weer in het ziekenhuis gaan werken, toch de baan waar ik het meeste van geniet!! Dat kan ook eventueel parttime, alleen niet de diensten en wel langere dagen:)

Wat een mooi nieuws Farelly!! Gelijk in de eerste ronde raak dus? Spannend. Je bent nu dan bijna 5 weken? Hou je ons op de hoogte wanneer je de eerste echo krijgt? Bij mij was dat met 10 weken.. En dat is erg lang wachten!! Dus wij hadden eerder al stiekem echo's gemaakt haha (voordeel van mijn beroep). Nadeel is dan weer dat je pas na 6 weken het hartje ziet kloppen dus het kan je ook weer onzeker maken. Ik zou de volgende zwangerschap willen wachten met die eerste echo.

Mijn eisprong was afgelopen weekend :) zijn ook aan het klussen geweest dus NOD over 2 weken.. Het zou rond 11 juli moeten zijn. Ik zal van de week de tabel weer aanpassen. Ik probeer niet te vaak op het forum te zijn om het toch wat 'los' te laten, maar wel zeker eens per week even langs komen.
Alle reacties Link kopieren
Wat lief, Thanks allemaal 😊

Ik voel me heeeeel onzeker.. durf nog altijd niet echt blij te zijn. Dit komt voornamelijk omdat ik soms nog steeds wel eens heel waterige, bruine afscheiding/oud verdund bloed heb bij het afvegen. Verder voel ik me wel echt heeel zwanger met heel moe zijn, super verstrooid en gekke darmen. Ik wilde vandaag de verloskundige bellen voor afspraak en omdat ik het niet vertrouw maar had niet goed gekeken, dacht ze ook avonds bereikbaar waren, dus kan ze nu morgenvroeg bellen. Spannend!

@Lanie ik zal jullie op de hoogte houden. Ik zou willen dat ik ook al naar binnen kon spieken of het er 'goed' uitziet!
Dit was niet mijn 1e rond maar ben 2x ongesteld geweest na het stoppen met de pil.

Veel succes en geluk iedereen 😃
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Farelly! Hier op naar de tweede ronde.
Alle reacties Link kopieren
ForumnaamLeeftijd1e/2e/3e kindjeNODRondeAC gestopt
centerfielder8 31 + 341e 131 mei (Mirena)
Moanaa1e 117 mei (Mirena)
Kikker90 26 + 261e 1Januari (Pil)
Duun88 29 + 291e 22016
Farelly 1e Zwanger :heart:2Maart (Pil)
Jinthe27 + 272e 1
JackyM 27 + 271e Februari (Pil)
Roola 27 + 281e20 juniDecember 2016?
Moozzerd33 + 331e5
liesjej32 + ?2e
4nn3e2
Mama181e19-20 juni1
Lanie201829 + 322e10 juli1-
mila00729 + 322e2-
Mypi28 + 311e4 juli-

Hierbij de nieuwe tabel :) kan hem niet bovenin plaatsen helaas, dat kan alleen Centerfielder.
Farelly heb je de VK al gebeld? wanneer is je afspraak?
Hoe gaat het verder met iedereen? Mijn NOD is volgende week alweer, toch wel spannend. Eerste ronde.
Mocht het raak zijn dan is de uitgerekende maand dezelfde als van mijn zoontje.. Zou daarom toch geen teleurstelleing zijn als het nog even op zich laten wachten, en anders hebben we in maart voortaan groot feest :cheer2: :cheer2:
Volgende week nog snel een sushi date gepland met een vriendin, elke maand tot een positieve test ;) steeds met het idee: dit kan voorlopig de laatste keer sushi zijn :lol:
Alle reacties Link kopieren
Hallo!
@Lanie2018, Ja ik had vorige week di de vk gebeld. Ik heb 17 juli de eerste afspraak staan. Zooo spannend of alles oké is.
Heerlijk sushi...! Hier nog maar ff niet!

@4nn dankjewel!
Alle reacties Link kopieren
Lanie2018, zeker genieten van je sushi hoor haha, is ook wel een van de weinige dingen die ik echt zal gaan missen ;)

Farelly, spannend zeg. Dagen gaan zeker best langzaam?

Vandaag mijn nod, vanmorgen negatief getest en zojuist ongesteld geworden. Ik mag door naar ronde twee. Ergens baal ik best hard want had goede hoop. Maar dat is ook een mindfuck van je(me)zelf.

Hoe is het verder met iedereen?
Alle reacties Link kopieren
Hi! @Mypi ja mega langzaam.. onzekerheid blijft, duurt lang!
Alle reacties Link kopieren
Balen Mypi :( op naar de volgende ronde inderdaad! Hopelijk succes! Ik snap je teleurstelling wel hoor, je hebt toch hoop dat jij de lucky one bent waarbij het gelijk lukt.

Mijn NOD zou vandaag ongeveer zijn volgens mij berekeningen. Heb wel een soort van zeurderige buikpijn/gevoel dat menstruatie er aan komt, maar nog niets gezien. Al varieert mijn cyclus van 28-31 dagen (nu dag 29, en dat is gemiddelde duur). Kan ook spanning zijn, merk toch dat ik er veel mee bezig ben. Bij de eerste zwangerschap had ik dat een stuk minder. Misschien omdat het allemaal onbekend was?
Hoop dat deze week snel voorbij is :facepalm: en durf niet na te denken over testen trouwens haha, wat zijn jullie ideeen daarover? Al testen voor de NOD of wachten jullie geduldig een aantal dagen na NOD af? Ik zou in theorie vandaag dus een test kunnen doen

Spannend Farelly! Heb je dan ook gelijk de echo? Je bent dan bijna 8 weken toch? :)
Hoe voel je je verder?
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Graag zou ik mee willen schrijven. Ik en mijn man zijn nu de 1e ronde bezig om proberen een kindje te krijgen. Ik moet aanstaande vrijdag ongesteld worden, dus ik ben erg benieuwd. Kan bijna niet wachten! Haha! We gebruiken gaan ovulatie test, wil proberen er niet TE gestresst mee om te gaan.. 😉
Alle reacties Link kopieren
@Lanie2018 oh spannend! Nog altijd niets gezien? Ik zou zelf niet voor nod testen, maar ik dacht dat ik te vroeg ongesteld was geworden wat waarschijnlijk de innesteling was.
Idd volgende week direct een echo en dan bijna 8 weken op 2 dagen na!
Voel me verder best goed. Totaal niet misselijk, wel erg moe en soms wat buikpijn, opgezette buik, beetje gevoelige borsten en mega kort lontje 🙈 en veel onzekerheid of alles goed is en we echt blij mogen zijn maar daar komt volgende week ma verandering in. Hebben we meer duidelijk!
Alle reacties Link kopieren
Heb toch een test gedaan... 's avonds nog wel.. en hij was knallend positief!!! :cheer: :cheer: :cheer: het moet nog even landen Haha.

Wij hebben ook geen ovulatietesten gedaan Sylvia, maar ik heb altijd wel door wanneer de eisprong ongeveer is (symptomen van heel gevoelige buik etc). Succes ook!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd allen die zwanger zijn! Geniet ervan!👍🏻😘
Alle reacties Link kopieren
@Lanie2018 gefeliciteerd!! 🎉😀 wauw!!!
Alle reacties Link kopieren
Hoera! Ik dacht gisteren dat ik wat vroeger ongesteld was geworden. Maar vandaag was het opeens gestopt. Test gedaan, 4 dagen voor NOD en... zwanger! Bij mijn vorige zwangerschappen nooit een innestelingsbloeding gehad, maar nu dus wel.
Alle reacties Link kopieren
Hallo, hier een verdrietige update, ik ben zondag al naar de echo geweest ivm aanhouden buikpijn en bloedingen. Helaas op inwendige echo bijna niets meer te zien. Het was met 5 weken al gestopt met ontwikkelen. Heel klote, maar fijn duidelijkheid te hebben. Wat een onzekerheid. Mijn baarmoeder was al bijna schoon dus zal niet heel veel meer buikpijn en bloedverlies moeten krijgen dan nu. Pffff, dat doet toch wel wat met je.. 😢
Alle reacties Link kopieren
Ohh nee arme Farelly! Ik snap dat het wat met je doet :( vervelend. Gelukkig was je baarmoeder wel bijna schoon al dan.. Veel sterkte :rose:
Alle reacties Link kopieren
Sterkte gewenst, Farelly!
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

Sorry voor mijn late reactie. Elke keer wilde ik weer wat schijven maar kwam het er niet van :whut:

@Farelly Wat verschrikkelijk sorry meis :rose: Dikke knuffel voor jou. Ik wens je veel sterkte toe, hopelijk kun je het spoedig een plekje geven.

@Jinthe, 2 jaar wauw, dat heeft even geduurd dus. Inderdaad fijn om te zien dat het uiteindelijk toch gelukt is. Is het allemaal via de natuurlijke weg gegaan (als ik dat mag vragen)? Ik hoor om mij heen tegenwoordig alleen maar verhalen van trajecten en sommigen zitten er midden in. Maakt mij soms toch een beetje angstig.

@Kikker, hoe is het afgelopen afgelopen maand? Heb je al uitsluitsel gehad of ga je weer op naar de volgende ronde?

& @Mypi, balen van de ongi. Maakt niet uit in welke ronde je zit het blijft een teleurstelling. Ik roep ook altijd er niet zo veel mee bezig te (willen) zijn, maar onbewust is dat toch een hele opgave he. Als je hartje iets begeert kun je het lastig negeren :heart:

@Lanie Gefeliciteerd! :cheer2: Wat een mooi nieuws! Is het al een beetje ingedaald? Hoe oud is je eerste nu eigelijk? Fijn hoor om iets minder te kunnen werken. Ja in het ziekenhuis zijn de diensten niet even regelmatig maar als je doet wat je leuk vindt scheelt dat een hoop. Ik zweer trouwens bij alle testen die er bestaan haha. Sowieso test ik al ver voor NOD. Ik ben heel slecht in wachten en meestal kun je al wel iets heel lichts zien mocht er wat HCG in je lichaam zitten dus ik probeer het gewoon. Baat het niet schaad het niet zeg ik dan maar.

@4nn ook gefeliciteerd! :cheer2:

@Sylvia Welkom! Hoe is het afgelopen bij jou?

Ik heb de afgelopen week in een rollercoaster gezeten :bonk: Ik gebruik altijd de zwangerschaps testen van de Action. Nu heb ik al de hele week een heel dun lijntje wat een zwangerschap zou kunnen betekenen. Uiteindelijk heb ik een digitale test gedaan maar die zei niet zwanger. Dit had ik al verwacht aangezien ik bij m'n eerste 3 dagen voor mijn NOD een dikke vette lijn had. Bovendien was ik van de week echt heel misselijk maar dat is nu weggezakt en nu heb ik licht bruinverlies. Ik denk dat de innesteling is mislukt. Mijn familie is het daarbij per ongeluk te weten gekomen dat wij weer aan het proberen zijn en daar baal ik echt van (eigen fout). Hopelijk gaan ze mij niet op de huid zitten de aankomende tijd. Op de een of andere manier ben ik zo bang dat het een tweede keer niet gaat lukken. Pff.. iets met los laten was het toch? :-P) Op naar de vierde ronde!

P.s. Als ik een suggestie mag doen @Centerfielder, is om de tabel in je originele openingspost te zetten. Dan is dat het eerste wat we allemaal kunnen zien. Nu valt het nog mee met zoeken maar over een paar maanden is het wat lastiger. En aangezien er al enkelen zwanger zijn zou dat ook in de tabel toegevoegd kunnen worden? "Zwanger ja/nee" Voor de info: Ik ben 29 en mijn vriend 32 jaar. We hebben al 1 kindje. Mijn nieuwe NOD zal rond 18 augustus zijn en wij gaan nu ronde 4 in. Ik gebruik al sinds 2010 geen hormonale AC meer :-D

Tot snel allemaal en alvast een fijn weekend!
anoniem_207153 wijzigde dit bericht op 21-07-2017 14:15
Reden: Ik weet niet of iemand mijn originele post heeft gezien, ik zag de reacties in eerste instantie maar t/m juni. Ik zie dat het een en ander al is veranderd dus ik heb mijn post aangepast.
24.54% gewijzigd
In 2016 is onze meid geboren. Elk moment kan haar broertje of zusje geboren worden!
Alle reacties Link kopieren
Zo alweer een tijdje niet op het forum geweest, ontzettend druk geweest in en om het huis en net begonnen met een nieuwe baan. Afgelopen ronde hebben wij elkaar in de vruchtbare periode weinig gezien, en dus ook helaas nog geen zwangerschap.

@Farelly heel veel sterkte gewenst! :hug:

Lanie2018 & 4nn Gefeliciteerd dames! Geniet van jullie zwangerschap :daisy:

voor de tabel; mijn NOD voor ronde 2 is rond 18 augustus
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden, even een update van hier: vandaag eerste echo gehad en bleek allemaal goed! Mooi kloppend hartje en nu 8 weken precies, klopte dus met mijn berekening. We zijn erg blij en nu we het gezien hebben kunnen we ook echt gaan genieten :) ons zoontje is nu bijna 1,5. Hij zal net 2 jaar zijn als ik ga bevallen.

@mila007: Haha ik dacht al wat vreemd allemaal wat je hebt geschreven! Ik had t al gelezen maar niet op gereageerd omdat ik zag dat je nog niet up to date was.
Ik kan de tabel wel bijwerken, maar centerfielder heeft nooit meer gereageerd dus kunnen de tabel niet boven in plaatsen. Dat is wel onhandig helaas.
Wat ontzettend balen dat de innesteling niet heeft doorgezet. Dat is misschien wel weer het nadeel van te vroeg testen hè :( hoe is je familie er achter gekomen?
Hoe oud is jullie eerste kindje? Veel succes komende ronde!!!

Jammer kikker90, hopelijk volgende ronde meer tijd voor elkaar :)
Alle reacties Link kopieren
]
ForumnaamLeeftijd1e/2e/3e kindjeNODRondeAC gestoptZwanger
centerfielder8 31 + 341e 131 mei (Mirena) Nee
Moanaa1e 117 mei (Mirena) Nee
Kikker90 26 + 261e 18 augustus2Januari (Pil) Nee
Duun88 29 + 291e 22016 Nee
Farelly 1e 2Maart (Pil) MK juli ‘17
Jinthe27 + 272e 1 Nee
JackyM 27 + 271e Februari (Pil)Nee
Roola 27 + 281e20 juniDecember 2016? Nee
Moozzerd33 + 331e5 Nee
liesjej32 + ?2e Nee
4nn3e2 Ja
Mama181e19-20 juni1 Nee
Lanie201829 + 322e10 juli1- Ja :heart:
mila00729 + 322e18 augustus4AC gestopt in 2010 Nee
Mypi28 + 311e- Nee
sylviaavdb1e 14 juli 1 Nee
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal! Hoe gaat het met iedereen? Onze topic is een beetje stil wat jammer, iedereen zal het wel heel druk hebben!

@Lanie wat fijn dat de echo goed was! Een kloppend hartje zien betekend zo veel voor je eigen gemoedsrust (althans bij mij Haha) Wanneer is je oudste geboren? Mijn dochter is van 5 juni 2016 volgens mij zijn ze bijna even oud! Heb je het je familie al verteld?

Mn familie kwam er achter doordat ik de negatieve zwangerschapstest in plaats van naar mn vriend naar mijn familie stuurde. Zo ontzettend stom en ook wel weer komisch achteraf. MAAR nu ben ik ook zwanger! Joepie! Bijna 6 weken inmiddels dus ze zullen precies een jaar en 11 maanden schelen straks. Over 3 weken staat de eerste afspraak bij de vk ook met echo. Mijn eerste zwangerschap ging gepaard met veel bloedverlies tot 16 weken en nu heb ik weer bruine afscheiding dus ben stiekem wel weer nerveus hoor. Maar goed we zien wel!
In 2016 is onze meid geboren. Elk moment kan haar broertje of zusje geboren worden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven