Zwanger worden vanaf juni 2018

28-05-2018 11:00 635 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nieuw op het forum, lees al wel langer mee, maar nog nooit geschreven.


Vandaag stop ik met de pil en ben benieuwd of er meer vrouwen hier zijn die nu gaan proberen. Ben zelf 32 jaar, man is 39 en we gaan voor de 1e!

Er zijn al diverse topics gestart maar die zijn al redelijk vol dus leek mij leuk om een nieuwe te beginnen! Wie wil er mee schrijven?

Nu met tabel:
NaamLeeftijd/Leeftijd partnerBegonnen 1e/2e/3e/bijzonderheden
Beje190133/34juni 20182egeen
Alskar29/32juni 20181egeen
Beluga25/33juni 20181egeen
Zegeens27/34mei 20181eZwanger!
Maan1232/33juni 20181egeen
Pandi28/28mei 20182ePCOS
Choco_Pie30/34juni 20181e geen
Pocassie 31/33mei 20182egeen
Leeuw3232/39juni 20181ehormonale migraine
Nijn533/33juni 20181e
Maris8632juni 20181esingle, IUI
Illyen25/28juni 20181e
leeuw32 wijzigde dit bericht op 18-06-2018 09:42
76.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi Leeuw,
als het goed is wil ik wel meeschrijven. Er zijn inderdaad al net wat topics, en veel van de dames die meeschrijven gaan ook in juni beginnen heb ik al gelezen. Ben benieuwd of er nog dames zouden meeschrijven hier.

Ik ben ongeveer een maand geleden gestopt met de nuvaring, en als ik een normale cyclus zou hebben zou ik deze week mijn eerste natuurlijke menstruatie krijgen. Ik ben erg benieuwd.
We wachten dan nog tot over twee weken zodat ik al zeker 1 maand foliumzuur slik voor we eraan beginnen. (We hadden eerst beslist om te wachten op een regelmatige cyclus, maar toch afgestapt van het idee na twee weken. Niet geschoten is altijd mis natuurlijk :-) )

Ik ben 25 en vriend is 33, het zou ook de eerste zijn voor ons. Ik vind het allemaal erg spannend.

Hopelijk krijg je binnenkort niet te veel last van kwaaltjes na het stoppen met de pil!
Alle reacties Link kopieren
Leuk Beluga! Waar zou je last van kunnen krijgen? Ik slik al zo lang de pil dat ik niet meer weet hoe het zonder is.

Loopt verder niet echt storm dus misschien moet ik me ergens aansluiten...
Alle reacties Link kopieren
Er zullen ongetwijfeld nog topics voorbij komen voor komende maand vermoed ik, en anders genoeg bestaande om al uit te kiezen :-D

Goh, er kunnen wel wat 'ontwenningsverschijnselen’ zijn denk ik, maar wilt niet zeggen dat jij er gaat hebben uiteraard. Meer last van pms, bijvoorbeeld :p dat valt allemaal af te wachten. Ik ben ook nog aan het afwachten wat er kan veranderen zonder die extra hormonen, heb er toch 10 jaar aan geweest. Tot nu toe een rustige maand ;-)
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Lijkt me leuk om mee te schrijven! Ik schrijf ook mee in een ander groepje, ben namelijk eigenlijk vanaf mei begonnen.
Maar vind het leuk om meer te lezen :)
Bovendien ben ik bijna 32, net als jij Leeuw, dat schept toch een band ;)
Veel meiden op het forum zijn wat jonger.. en vind het zelf een beetje spannender door mijn leeftijd.

Ik ben dus bijna 32, man 30.
Gestopt met koperspiraal, hopende op 1e kindje
Alle reacties Link kopieren
Ha Caatje,

Gezellig! Ja die leeftijd is wel een dingetje hè? Merk ook dat er daardoor meer druk op ligt...

Geen idee wat mij wat te wachten staat ben al 5 jaar niet meer ongesteld geweest en ruim 15 jaar onafgebroken aan de anticonceptie geweest...
Alle reacties Link kopieren
Zal wel meevallen toch, wat je te wachten staat. Ongesteld zijn geeft mij vaak ook wel een soort goed gevoel van vrouw zijn..
Maar ik lees wel altijd over 'ontpillen'.

Ja en die leeftijd, ook geen probleem volgens mij. Dacht dat na 35 pas lastiger wordt, maar ja elk lichaam is anders natuurlijk.
Gezien ik altijd graag meerdere kinderen heb gewild, mag ik wel gaan aanpoten ;)
Alle reacties Link kopieren
Ha meiden, ik wil ook graag meeschrijven hier. Wij gaan voor ons tweede kindje en ben sinds twee weken gestopt met de pil.
We willen er niet te veel mee bezig zijn en vooral voor mijn vriend mag het nog wel even duren maar ik ben er al wel klaar voor. Spannend weer. Haha en natuurlijk ben ik er wél veel mee bezig anders zou ik hier niet schrijven ;)

Leuk om elkaar op de hoogte te houden en met elkaar mee te leven.

Ik ben 31 en mijn vriend 33. Onze dochter is 2 jaar.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Zou ik ook mogen meeschrijven? Ik zit ook in een ander topic, maar daar is het zo druk dat het lastig is om alles bij te houden en iedereen te herkennen. Ik ben wel een maand eerder begonnen trouwens.
Mijn man is 34 en ik ben 27 jaar, wij gaan voor een 1e kindje.

Ik heb mijn laatste pil 7 weken geleden geslikt. Qua bijwerkingen had ik eigenlijk alleen last van hoofdpijn. Voor de rest wel wat gerommel/krampen in mijn buik en gevoelige borsten gehad, maar die klachten heb ik deze cyclus weer op ongeveer dezelfde dagen, dus dat zal wel iedere cyclus terugkomen.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat er toch nog wat dames aansluiten! Leuk dat jullie meeschrijven. :bye:

Caatje en Leeuw, ik vind 32 voor een eerste kindje ook nog een mooie leeftijd hoor. Je hebt al meer ervaringen in het leven, vrouwen zijn rond die leeftijd vaak rustiger in het moederschap heb ik al gemerkt.

Zegeens, ik herken die bijwerkingen die je opsomt wel. Alleen had ik die in mijn laatste maand dat ik de nuvaring nog had, samen met opflakkeringen van misselijkheid. Gek hé? Deze maand heb ik er helemaal niets meer van gemerkt, enkel twee dagen dat ik het gevoel had dat ik wat uit mijn doen was.
Ik ben nu ongeduldig aan het wachten om ongesteld te worden, om zeker te zijn dat het toch nog werkt :lol:
Ik ben erg benieuwd wat voor "klachten" ik ga krijgen zonder anticonceptie, had vroeger erg last van migraine-achtige hoofdpijn het weekend ervoor. Hopelijk is dat nu minder/weg.
Alle reacties Link kopieren
Pocassie schreef:
29-05-2018 13:19
We willen er niet te veel mee bezig zijn en vooral voor mijn vriend mag het nog wel even duren maar ik ben er al wel klaar voor. Spannend weer.
Haha! Ik moet wel lachen om die mannen, heel vaak hoor ik dat de man niet zo'n haast voelt.
Mijn vriend had dat ook heel lang, eerst wilde hij eerst nieuw werk, toen weer eerst de klussen in het huis afmaken, toen....
Tot een vriend van hem zei 'maar ALS het al meteen raak is, duurt het nóg 9 maanden voordat er een baby is hè!'

Dat heeft volgens mij geholpen :)
En nu kan hij niet wachten! :facepalm:

Hoe zijn jullie mannen/vriendjes er mee bezig?
Alle reacties Link kopieren
Haha die uitspraak dat het nog 9 maand duurt heeft mij persoonlijk ook veel rust gegeven, is nog ruim genoeg tijd om nog extra voor te bereiden

Mijn vriend gaat er echt super mee om, sinds we besloten hebben dat we er voor gaan is hij nog liever en zorgzamer geworden. Smelt er helemaal van, wat een lieverd :flirting:

In het begin was hij terughoudender, vond het geen goede wereld en nog wat. Maar steeds meer ging hij toch van het idee houden. Denk dat mijn schattig neefje er ook een aandeel in heeft gehad, haha.
Alle reacties Link kopieren
Haha ja die mannen...pff. Voor mijn vorige zwangerschap heb ik ook flink mijn best moeten doen om hem zover te krijgen máár...het lijkt nu wel of hij, sinds hij er akkoord mee is dat ik gestopt ben met anticonceptie, het geaccepteerd heeft en er ook helemaal weer zin in heeft. Soms Vaak hebben ze gewoon een duwtje nodig.

Nou moet ik zeggen dat ik het zelf ook geen megagroot probleem vind als het nog even op zich laat wachten hoor want we hebben het megafijn nu met z'n drietjes en met een baby erbij wordt alles toch weer een stukje minder makkelijk dus we zien het wel. Scheelt natuurlijk ook qua relaxedheid dat ik al een keer zwanger ben geweest dus dat ik het vertrouwen in mijn lichaam heb dat ik het nog een keer kan (al wil dat natuurlijk niks zeggen).

Qua afkickverschijnselen van de anticonceptie had ik vorige week echt megahoofdpijn en verder wat gevoeligere borsten maar verder niet echt iets geks. Oh jawel trouwens, honger! Ik ben onverzadigbaar joh. Niet ok want vooral suiker natuurlijk. Hopelijk krijg ik er snel grip op. Toevallig herkenbaar voor iemand?
Alle reacties Link kopieren
Beluga schreef:
29-05-2018 20:23
Haha die uitspraak dat het nog 9 maand duurt heeft mij persoonlijk ook veel rust gegeven, is nog ruim genoeg tijd om nog extra voor te bereiden

Mijn vriend gaat er echt super mee om, sinds we besloten hebben dat we er voor gaan is hij nog liever en zorgzamer geworden. Smelt er helemaal van, wat een lieverd :flirting:

In het begin was hij terughoudender, vond het geen goede wereld en nog wat. Maar steeds meer ging hij toch van het idee houden. Denk dat mijn schattig neefje er ook een aandeel in heeft gehad, haha.

Ja voor mij ook hoor, betekent ook 9 nog maanden om te bedenken hoe je dit met werk (en evt opvang) gaat regelen etc.
Natuurlijk al veel over nagedacht, maar mijn intuitie gaat pas echt werken als de feiten er zijn..

Ook dat zorgzame herken ik, was mijn vriend altijd al, maar nu extra :heart: Fijn he?
Haai!

Ik wil ook graag meeschrijven! Lijkt me fijn om wat ervaringen te delen, maar wil er eigenlijk niet al te erg mee bezig zijn omdat ik het ook wel een beetje spannend vind.

Man is 34, ik ben 30 en we willen graag een eerste kindje. Hij wilde al heel lang, maar ik was nog bezig met afstuderen en m’n plek vinden qua werk. Over twee maanden verruilen we ons studentikoze appartementje voor een ‘echt’ huis en sinds de koop daarvan is de nesteldrang wel serieus geworden... Haha :)

Ben vorig jaar al met de pil gestopt omdat ik zoveel bijwerkingen had. Heeft wel echt een maand of 8-9 geduurd voor mijn lichaam een eigen cyclus had gevonden. Leek nu regelmatig maar de laatste was plots weer langer. Wordt dus een beetje gokken, maar we willen er wel echt voor gaan.

Leuk om jullie verhalen te lezen!
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat er meer dames zijn!

Welkom Choco_Pie, Caatje, Zegeens en Pocassie :)

Chocopie, wij krijgen over 1,5 maand de sleutel van ons huis. Werd hoog tijd dat we een "echt" huis krijgen, wonen eigenlijk al veel te lang in zijn appartement. Maar ja we hadden hoop dat de huizenmarkt zou kalmeren. Nu wel ons droomhuis gevonden, omdat we door een onverwachte promotie opeens een stuk ruimer budget hadden.

Ik heb geen idee hoelang het gaat duren voordat ik weer een cyclus heb, moet eerst maar weer eens gewoon ongesteld worden in de stopweek. Joh ik weet niet eens meer hoe dat is, ik heb de pil eigenlijk gewoon 5 jaar fulltime doorgeslikt.

Mijn man staat er ambivalent in, we zouden pas na onze laatste grote reis in oktober beginnen, maar ik ben nu wel klaar met de pil een beetje. Wat hem betreft hadden we ook nog prima 3 jaar kunnen wachten hij voelt geen druk of rammelende eierstokken. Maar hij vindt het verder prima.... Voor hem gaat het pas leven als ik echt zwanger ben :-D
Alle reacties Link kopieren
Mijn man staat er ongeveer hetzelfde in Leeuw. Waar gaan jullie heen op reis?

Leuk dat jullie bijna gaan verhuizen Choco-Pie en Leeuw, wij zijn vorig jaar verhuisd. Het is zo fijn om meer ruimte en een tuin te hebben. Hiervoor woonden we in een klein twee-kamer appartementje.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan waarschijnlijk naar Japan, moeten nog boeken.

Ik wil al bijna weer beginnen met de pil, jeetje wat een ellende :facepalm: Het begint met vreetbruien en buikkrampen, dus over een paar uur die heerlijke hoofdpijn/migraine.
Alle reacties Link kopieren
Wauw.. Japan, schijnt erg bijzonder te zijn om daar eens naar toe te gaan en mooie natuur. Leuk vooruitzicht!

Ugh, wat een kwaaltjes Leeuw! Maar houdt in gedachte dat het zonder hormonale anticonceptie nog kan veranderen, wie weet heb je volgende keer geen hoofdpijn of buikkrampen. Hopelijk verlicht dat de ergernis een beetje.

Gaan de andere dames nog eerst een (grote) reis maken, of hechten jullie daar geen belang aan voor het beginnen proberen?
Bij ons is het een autovakantie naar Duitsland. Ik was helemaal blij dat er dit jaar geen vliegen aan te pas komt want daar ben ik geen held in, maar dit weekend hebben we toch besloten om een weekend naar Engeland te vliegen om vrienden te bezoeken. Ach.. nu het nog allemaal eenvoudig kan, moeten we er van genieten natuurlijk. :-)

Wij wouden eerst ook een huisje kopen voordat we zouden starten, maar aangezien vriend 'al' 33 is wou hij er niet te lang op wachten. We kunnen normaal ook een huis kopen als er een kindje (op komst) zou zijn, dus dat zou geen al te groot probleem mogen geven. Hooguit wat aanpassen en wennen aan de nieuwe situatie, maar dat is met een kind/huis alleen ook natuurlijk.
Voorlopig zitten we nog redelijk ruim in ons appartement, met een terras dat uitkijkt op alpaca's/koeien en een pony. Is ook nog gezellig voor een kindje eigenlijk.
Thanks Leeuw32! Wij hoopten ook op een rustigere markt, maar wachtten al zo lang en toen vonden we precies wat we wilden en binnen het budget...

Hou vol zonder die pil! Gaat echt over/wordt minder... Het is voor de goede zaak ;)

Wij zouden nog wel weg willen Beluga, maar nu met het nieuwe huis in het vooruitzicht moeten we even zien hoe het loopt. Nu we in onze omgeving best wat mensen hebben die heel lang hebben moeten proberen zwanger te worden, zien we wel hoe het loopt. Duurt het bij ons ook even, zouden we zomaar nog op avontuur kunnen gaan. Zuid-Amerika staat hoog op de wish-list... Gaat het sneller, wachten we even en trekken we er met een klein ukkie over wat langere tijd wel weer ver weg op uit :)
Alle reacties Link kopieren
Oh wat heerlijk Leeuw.
Japan lijkt me ook te gek. Wij zijn voor de geboorte van onze dochter nog even snel naar Bali geweest maar dat was met 30 weken zwangerschap toch best pittig. We zouden nu ook nog heel graag met haar op reis gaan voor baby 2 maar hebben ook nog een verbouwing op de planning staan. Daarnaast blijft er met het oog op het Zikavirus niet heel veel keus over. Mocht je naar Zuid Amerika gaan Choco pie dan zou ik me daar wel even goed in verdiepen. Helemaal eigen keus verder natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Leuk Japan!

Helaas geen grote reis voor ons. Na het kopen van ons huis en vanwege onze kinderwens hebben we nu het geld hiervoor niet. We zijn niet van plan om de hele baby-uitzet nieuw te kopen, maar alsnog kom je aan een behoorlijk bedrag.
Alle reacties Link kopieren
Best wel zin in ja, we gaan waarschijnlijk een maand dus heerlijk dat nog een keertje kan :).

Baby-uitzet hebben we al: schoonzus deed alles weg en het ziet er nog prima uit. Ook van vrienden hebben we al veel gekregen, eigenlijk hoeven we ook niks te kopen :shame: . Echt superlief van iedereen.

Zuid-Amerika doen wij niet vanwege zika. Het viel ons enorm tegen waar we nog heen konden op reis: alles waar zika en malaria heerst valt af en dan blijft er niet veel over.

Gebruiken jullie meteen ovulatietesten?
leeuw32 wijzigde dit bericht op 30-05-2018 15:45
4.45% gewijzigd
Ja, Zika is nog wel een dingetje... Aantal landen in Zuid-Amerika is weer veiliger dan andere. Daar zou ik me zeker in moeten verdiepen, mochten we echt willen gaan.

Weekendje Texel is anders ook prima. En ik heb straks voor het eerst in twaalf jaar een tuin! Genoeg te genieten, haha :)
Alle reacties Link kopieren
Leeuw32 schreef:
30-05-2018 14:25

Gebruiken jullie meteen ovulatietesten?
Heel toevallig vandaag gekocht en met gelijk een gedaan omdat ik gewoon nieuwsgierig was. Nergens een streep te bekennen in het testvenster. Haha, gaat verder helemaal lekker hier met het 'we zien het wel'. :facepalm:

Vorige zwangerschap was het trouwens wel gelijk raak toen ik ze ging gebruiken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven