Zwanger worden vanaf juni 2020 (Tabel)

13-06-2020 13:09 437 berichten
Vervolg op
‘ Zwanger worden vanaf juni 2020’, met tabel.

Voor allen die willen aansluiten!
NaamLftKindRondeNOD/echo datum/ud Bijzonderheden
NWell 25/3015 30 december pcos, clomid50mg werkt niet, nu clomid 100mg
Mms25 27/311e:hug: 18 januari mk
Lize129/332e 1 jaar:hug: 22 december mk nov
Sali1985 34/372e 19mnd:flirting: ud half augustus
maMarjan leeftijd3e 6jr/2jr:flirting: :heart: ud 2 juni, 17/12 echo mk april ‘19
September10 30/351e :flirting: :heart: ud 25/2
Adventkalender 311:flirting:ud 19/3 mk mei
Zwartgroen (leeftijd)2:flirting: :heart: ud eind maart
Lalameme 25/28 2e 21mnd:flirting: :heart: 15 april UDguos vanwege groei dochter
pinguin00 262e 8mnd :flirting:Ud 2/5 mk aug '18. 18-06 opnieuw intake icsi
Kristie1988 31/322e 18mnd:flirting: :heart:u/d 3 mei1e kindje prematuur
anoniem_63ad9d62633bc wijzigde dit bericht op 23-12-2020 18:46
87.35% gewijzigd
Jaa september wat super! Duidelijker kan idd niet!

Lalameme: hier nog niet door gebroken. Ik wacht het weekend nog af en anders na het weekend nog maar een testje doen.. Ik denk dat het nog niet helemaal op regel is na de geboorte van mijn dochter.
Alle reacties Link kopieren
Lalameme,
Dochter drinkt voor en na nacht slaap en indien ik thuis ben (4dgn) ook voor middagslaap.
Dus 2a3 momenten per dag.
De oudste heeft gedronken tot vorige zwangerschap, maar ik had geen zin in 3 aan de borst, dus haar toen laten stoppen, na miskraam met 15wkn minder/niet drinken was haar techniek weg. Dus zij heeft 4,5 jaar gedronken, maar dat was aan het einde 2x per week (en als het aan haar lag alleen voor het slapen gaan, maar wel iedere dag).

Jongste heeft vanmorgen niet gedronken en weigert as we speak nu ook voor haar slaapje. (Onee, ze wordt groot :yes: )
Alle reacties Link kopieren
@September:
Woehoee dat is een hele duidelijk YES! Op naar je eerste echo over een paar weekjes!

@Lize:
Spannend! Maar inderdaad na de geboorte van je dochter kan het onregelmatig zijn. Ervaar ik nu ook voor het eerst in m’n leven helaas. Zit nu op dag 42 en ein-de-lijk wat bruin verlies dus hoop dat het nu gaat doorzetten!

Ik heb net bij de Action maar wat ovulatietesten ingeslagen want vorige maand na 31 dagen ongesteld en nu dus na 42 of 43 of 44 wie zal het zeggen wanneer het doorzet...
Dus moeilijk te peilen wanneer mijn volgende NOD is.

Wat is slim? Starten op dag 14 of 15 met ovulatie testen? Kans is dus dat ik dan lang moet testen (kost geen drol bij de Action maar of ik er blij van wordt al die testjes..) tenzij volgende maand mijn menstruatie weer netjes rond de 31 dagen komt, maar durf ik niet vanuit te gaan.
Ik vind het maar lastig hoor, zo weet ik dus ook nooit wanneer ik zwangerschapstest moet doen als het onregelmatig is.
Tips zijn welkom haha!

@mamarjan & Lalameme:
En dames jeeetje wat knap zo lang borstvoeding, respect voor jullie! Ik heb het maar 6 weken gegeven, mijn mannetje bleef afvallen en helaas bleek ik vooral dunne voeding (dorstvoeding) te hebben en weinig vette/ dikke voeding. Hier kwamen we toen pas achter omdat ik het ben gaan kolven om te checken.
Alle reacties Link kopieren
Sali, 6 weken is dan voor jou toch een een prestatie om trots op te zijn.
Zou je na de volgende zwangerschap toch weer met borstvoeding willen starten of ben je gedemotiveerd geraakt?

(Bij de eerste 3 maanden wezen tobben en bij tweede het hele eerste jaar.
Eerste groeide fantastisch maar ik had veel pijn. toen het eenmaal beter ging was ik daar zo blij en trots mee, dat ik steeds gevoel had, dit is nog maar het begin ik zie wel wanneer een van ons niet meer wil.
De tweede weigerde alle voeding maar borst het minst, dus ja dan ga je door en toen ze eenmaal goed at en dronk voelde het vanzelfsprekend om er steeds weer dag aan vast te plakken)
Alle reacties Link kopieren
Oh wat knap mamarjan ik was nooit voornemens om persee lang te voeden maar het sluipt er zo lekker makkelijk bij in he! Waarom stoppen als ze het nog zo fijn vind. Wat knap dat je jongste nu zo natuurlijk aan het afbouwen is, dat lijkt mij de fijnste manier. Is dat tandum voeden een beetje te doen? Ik wilde eindelijk wel afgebouwd zijn als dochter 2 is. Maar ben door de vorige zwangerschap heel bang dat de bv voor nog meer harde buiken zal zorgen met een vroeggeboorte als gevolg.. of is dat een beetje een fabeltje. Naja eerst maar zwanger worden haha.

Sali elke mama is knap! 6 weken, 1 dag, 6 jaar of helemaal niet iedereen probeerd de beste keus te maken, voorzichzelf en de baby, de beste manier is voor iedereen anders maar allemaal net zo goed! Ik zelf start als ik niet weet hoe mijn cyclus werkt zo ongeveer op dat 11/12 hooguit 13. Elke dag om dezelfde tijd, om te zien hoe het steepje oploopt. Zelf bestel ik losse dipstics en plak ik dan onder elkaar met plakband. Als je je cyclus straks wat beter kent en hij misschien iets regelmatiger word weer je hem vaak makkelijk te vinden. Later testte ik maar 3 dagen en had hem altijd te pakken. Ik doe dit wel icm temperaturen. Al hoop ik voor je dat dit allemaal gewoon lekker niet nodig zal zijn!

Sorry allinclusief ik had je gemist! Welkom. Het lijkt mij enorm heftig, een miskraam. Spannend ook om weer verder te gaan denk ik. Je dochter is net zo oud ongeveer als mijn dochter! Leuke fase nu he? Lekker kletsen, ik blijf mij verbazen hoe veel ze al weten op deze leeftijd!

Ah spannend lize ik heb er altijd een enorme hekel aan als mn lichaam niet meewerkt.. laat het maar doorzetten na die witte streep dan he. Hopelijk kleurd er dit weekend toch nog een mooi lijntje roze.

Hier liep de borstvoeding ook niet makkelijk. Productie is nooit denderend geweest en ook vrij dun denk ik. Ook mijn dochter is enorm licht. (1.5 en nog geen 10 kg) maar ze weigerd de fles. Toevallig nam ze laatst een slokje uit de fles van een ander kindje en zelfs nu was het weer kokhalsen. Gelukkig heb ik altijd live kunnen voeden! Tongriem is gekliefd en heftige reflux gehad. Dochter heeft prelogopedie nodig gehad door de te strakke tongriem en een aantal antibiotica kuren verder voor de borstontstekingen. Maar we zijn die maanden doorgekomen en ik vond het het meer dan waard, ik zou het bij een 2e weer zo doen. Alleen wel eerder een flesje aanbieden. En een speen. Mn vinger is veranderd in een oma vinger en wel mega fijn om af en toe de deur uit te kunnen denk ik! Al heb ik niets tegen kunstvoeding, als het bij de 2e niet lukt is dat ook oke! Dan gaan we flesjes geven met net zoveel liefde! :)
Alle reacties Link kopieren
September10 wat een mooie duidelijke test! Ik wens je een fijne em goede zwangerschap!

Salie85 vervelend dat je een onregelmatige cyclus hebt. Ik weet er helaas alles van. Ik hoop voor je dat je cyclus gauw weer op de rit is!

Lize1 spannend hoor! Hou je ons op de hoogte?

Hier nog steeds niet ongesteld, ook geen kramp of buikklachten. Ik geloof niet dat het deze ronde raak is en ik hoop dat mijn menstruatie snel komt. Of waren de dagen dat ik bruine afscheiding had met af en toe wat bloed mijn menstruatie?... het is wel verwarrend zo.
Ik heb alweer ovulatietesten van sensitest besteld voor de volgende ronde. Hopelijk kan ik ze snel gebruiken. 😊
Lalameme, vanochtend gebeld maar helaas de voicemail. Heb daarna een contact formulier ingevuld dus ik neem aan dat ik dan terug gebeld wordt. Ik ben blij dat ik jullie ervarings verhalen kan lezen over de vorige zwangerschappen. Borstvoeding daar lijk ik echt niet de persoon voor.. hoe lang geef je borstvoeding ‘normaal gesproken’?

Lize: wat verschrikkelijk he dat wachten! Hier nog steeds ‘menstruatie klachten’. Dus ik heb ook nog hoop voor jou

Mamarjan: haha weigert te slapen, kleine meisjes worden groot. Ga je dr middagslaapjes missen?

Sali: ik zou gewoon op je gevoel af gaan, het zou zonde zijn als je je piek mist. Maar zou het soieso veel gezellig in de slaapkamer maken met je man dan heb je veel kans.
Alle reacties Link kopieren
Had je wel getest nwell? Dat ben ik even kwijt. Ik had toen ik zwanger bleek te zijn een hele milde menstruatie, zonder kramp. Als je nog niet getest hebt zou ik een testje wagen.

Borstvoeding geef je zolang je je er goed bij voelt september. Vooral de eerste voedingen schijnen belangrijk te zijn of de eerste maand. Ik stond er destijds open in. Ik dacht ik wil wel heel graag na de bevalling aanleggen en het ervaren maar ik hoef verder niet persee borstvoeding te geven flesjes leken mij ook prima, kolven zag ik mijzelf zeker niet doen. Wat ook prima is uiteraard. Maar ik vond de borstvoeding meevallen en juist heel mooi! Dat had ik dus ook totaal niet verwacht. Gewoon doen waar jij je goed bij voelt. Ik denk dat dat hoe dan ook het belangrijkste is.
Alle reacties Link kopieren
@mamarjan:
Nee een volgende zwangerschap kies ik voor de fles. Ik heb zoveel stress erom gehad, me zo “gefaald” gevoeld toen mijn borstvoeding niet goed bleek (al riep ik vantevoren heel hard: “als het niet lukt, stap ik gewoon over op de fles geen probleem” maar dat was mentaal toch wel even een dingetje. En als ik nu al met zoveel stress begin dan gaat het sowieso niet lukken.

@lalameme:
Precies, altijd ook zo gevonden hoor. Iedere mama doet het goed, want iedere mama wil het beste voor haar kindje!

@september en Lize:
Bij mijn eerste zwangerschap had ik ook menstruatie klachten en lange tijd steken in baarmoeder maar die gezonde zoon is toch echt al 17mnd en ik was hartstikke zwanger.
Maar Lize het kan dus ook “vals alarm” zijn, je weet het nooit.

Bij mij zet het maar niet door, heb nu niks meer ook geen bruin verlies zeg maar pfff..snap er niks van. Dat ik nog niet zwanger ben is prima, zelfs gepland haha maar ik wil wel gewoon een eisprong en menstruatie hebben zodat we vanaf deze maand kunnen starten.
Frustreeeeerend!!

@Nwell:
Hoop dat je ook gauw zekerheid krijgt!

Dankje voor jullie antwoorden dames.
Ik heb nog nooit ovulatietesten gebruikt, had ze vorige zwangerschap niet nodig. Bovendien dacht ik toen vooral; als je het vaak genoeg “gezellig” hebt dan mis je geen eisprong. Maargoed, toen ging ik er nog vanuit dat ik regelmatig was (wat toen ook zo bleek), dat blijkt nu niet zo te zijn haha dus ben benieuwd.
Soms kan ik het goed loslaten, soms onzeker of ik wel een eisprong heb etc
Hoi dames, ik hoop dat ik nog kan aansluiten? Wij zijn bezig met ronde 1. Ik heb al een kindje en was bij de eerste zwangerschap vlot zwanger. Ben benieuwd hoe snel het nu gaat. Ovulatietesten enzo gebruik ik nog niet maar mijn cyclus varieert nog wel eens in lengte, wel binnen de normale marges overigens. Ik weet m'n NOD daarom ook niet exact maar de vorige keer voelde ik het al meteen toen ik zwanger was. Ik vind het een spannende en leuke periode in elk geval :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Welkom zwartgroen.

@ groot gelijk dat je weer/ nu direct voor de voeding kiest die jullie zoveel rust gaf.
Poeh ja, die voeding. Daar heb ik me bij de eerste flink op verkeken.. Het leek me een kwestie van aan de borst leggen en klaar is kees, maar dat was een koude kermis.

September, hartelijk gefeliciteerd! Wat tof dat het zo snel is gegaan. Een hele voorspoedige zwangerschap toegewenst :cheer2:
Welkom zwartgoen, zeker een spannende periode maar ook een leuke periode.

Mijn eerste afspraak met echo staat op 14 juli
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen dames,

Hebben jullie nog plek voor 1 extra?

In mei een miskraam gehad en nu weer aan het proberen en merk dat ik wel wat afleiding kan gebruiken tijdens het wachtbankje. #duurtlang

Groetjes! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Welkom adventkalender.
Ook jullie miskraam achter de rug, wat jammer/verdrietig (denk ik).
Duurde het even voordat jullie zwanger waren? Hopelijk ben je snel weer zwanger.
Alle reacties Link kopieren
Phoe wat een warmte
Ik merk geen behoefte te hebben aan lichaamscontact, maar wel handig bij kinderwens 🤣
Gelukkig morgen flink kouder
mamarjan schreef:
26-06-2020 16:19
Phoe wat een warmte
Ik merk geen behoefte te hebben aan lichaamscontact, maar wel handig bij kinderwens 🤣
Gelukkig morgen flink kouder
Na vandaag is het hopelijk een stuk minder plakkerig weer :D
Alle reacties Link kopieren
mamarjan schreef:
26-06-2020 16:19
Phoe wat een warmte
Ik merk geen behoefte te hebben aan lichaamscontact, maar wel handig bij kinderwens 🤣
Gelukkig morgen flink kouder
Hahaha nee is niet heel fijn als je nu je eisprong hebt.
Ik moet woensdag ongesteld worden, of niet natuurlijk. Kan me niet voorstellen dat het in 1x raak is maar je weet maar nooit. Kijk maar naar september 😄
Hallo!

Wat een drukke dagen, en kan zo ontzettend slecht zijn met reageren haha. Voor iedereen die interesse hebben getoont. Ik ben nog niet ongesteld. Maar ook niet zwanger test bleek nogmaals negatief te zijn. Dus ik wacht het wel gewoon af en zie ik het wel wanneer ik heb weer word..

Mamarjan: oh echt he. Ik vind ook vreselijl nu contact te hebben samen. Plakkerig, moe, warm, alles behalve fijn haha.

Adventkalender: wat gezellig dat je mee komt kletsen, maar wat verdrietig van je miskraam, hoe ver was je zwanger? En duurde het lang bij de eerste?

Sali: klopt had ik ook ongesteldheidkrampen bij de eerste, was er van overtuigd dat ik ongesteld zou worden toen, tot iemand in de familie aankondigde zwanger te zijn en wij op de motor terug reden en plots sterk het gevoel kreeg het is raak bij ons. Dus thuis test gedaan en ja hoor hartstikke zwanger.
Ik kon de klok erop zetten wanneer ik ongesteld moest worden. Dus erg makkelijk ook voor een eisprong. Dus dat het nu zo in de war is moet ik wel even aan wennen.

September: borstvoeding geven zit geen tijd op vind ik. Iedereen wil het beste voor hun kind is het borst of fles beide is prima..
Ik was er zeker van dat ik tot minimaal 1 jaar borstvoeding wou geven. Nou ik heb het 10 weken vol gehouden, mega overproductie, ik kon mij wel 4x op een dag verschonen, mijn dochter verslikte haar steeds, ik mocht niet kolfen anders maakte ik nog meer aan dus alle voedingen kwamen op mij aan. Ook al ben ik thuis mama voor de kinderen dochter en bonusdochter brak het mij erg op want ik moest omdat ze zo klein bleef om 2.5 uur voeden. dochter bleef erg slank en klein eenmaal over de fles groeide ze als kool en na 10 weken maatje 50 kon ze in 3 weken tijd naar maat 62 door de fles. Dus ja ik vind dat er geen tijd aan hoort te zitten en je eigen hart en gevoel moet volgen met dat soort dingen..
Alle reacties Link kopieren
Welkom nieuwe dames!
Spannend zwartgroen, ook wij gaan voor een tweede kindje.
Adventkalender jeetje wat naar een miskraam, hoop dat je je beetje oké eronder voelt.

Nou dames,
Eindelijk na 44 dagen ongesteld geworden!
Ook ik had vroeger een erg regelmatige cyclus dus dit is even nieuw, maar nu ik heb ben is het prima en zien we wel wat mijn lichaam volgende maand doet.
We zijn namelijk ook iets eerder gestopt met de pil met in ons achterhoofd “het zal echt niet weer de 1e maand raak zijn, dus stoppen wat eerder en zien het wel” dus zolang ik iedere maand mijn menstruatie heb en dus een eisprong heb, is het prima.
(Roep ik nu wacht maar totdat het een paar maanden duurt haha)
Op naar een regelmatige cyclus!

@Lize: Ja herkenbaar, afwachten dus op je menstruatie en op naar een nieuwe ronde!
Alle reacties Link kopieren
Lalameme Ja ik heb een test gedaan en deze was negatief. Misschien waren die dagen toch mijn menstruatie maar dan erg licht? Ik ben nooit heel erg ongesteld. Ik heb het ingevuld via de app op mijn telefoon en als dat wel mijn menstruatie is geweest dan is mijn nieuwe nod op 25 juli.
Ik heb weer ovulatie testen in huis dus ik hoop dat ik daar over een paar weken mijn ovulatie mee kan spotten.


Adventkalender Welkom! wat verdrietig dat jullie een miskraam hebben gehad. Hopelijk is het gauw weer raak.

Lize1 Vervelend dat wachten tot je menstruatie. Hopelijk komt het snel op gang!

Salie1985 Oh wat fijn dat je dan na 44 dagen je menstruatie hebt. Hopelijk word je cyclus wat korter en minder onregelmatig.
Alle reacties Link kopieren
@mamarjan @lize1

Ik ben er best goed onder. Alleen baby nieuws van anderen is slikken. Maar dat had ik daarvoor ook al wel. Ik was 10 weken en het is natuurlijk afgekomen. Wel een goede echo met hartslag gehad met 6 weken, maar helaas niet blijven zitten. Als ik terug denk/lees heb ik ooit nooit het vertrouwen gehad dat het goed zat. En die intuïtie bleek helaas goed te zijn. Wel was ik binnen 3 maanden zwanger dus dat is positief. Hopelijk nu weer en blijft het zitten!
Ik ga heel hard voor je duimen Adventkalender! :heart:
Adventkalender: je klinkt als een sterke vrouw, ik wens jullie veel geluk toe.

Mamarjan: echt verschrikkelijk dat hete weer in de periode van je eisprong. Onder de douche misschien een idee? Haha

Sali: fijn dat het eindelijk doorgekomen is, het echte werk kan beginnen :)

Hier inmiddels aangekomen op week 6, volgens de app. Al kan ik nog niet echt genieten.. veelste bang dat het mis gaat en het is nog eventjes wachten op de eerste echo, voel ook niet heel erg veel meer... pfff die onzekereheid steekt de kop op
Wat lief dat iemand de tabel heeft aangepast voor me met dat lieve poppetje :flirting:

Kan ik toch een klein beetje blij zijn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven