Zwanger worden vanaf juni/juli 2019

30-04-2019 09:32 1331 berichten
Op naar een vruchtbare zomer! :love:

Zuid87 , Maída, Pebbles01, Miekejansje, Zellithyia, Drenthsmeisje88, Ficusje gezien jullie je of zijn afgemeld of al een tijd niet hebben gereageerd hebben we jullie uit het tabel gehaald. Hopelijk komen jullie nog eens kletsen!


Naam Leeftijd N.O.D./ :cheer2: Uitgerekende datum J/M/O :heart: Bijzonderheden
Elmen 28 22 januari 2e kindje
Fietje_ 28 9 september 1e kindje
Koekiemonster26 29 :cheer2: 3 maart M :heart: 2e kindje
Vanishing twin
Sinnieee 28 :cheer2: 3 Maart :heart: 2e kindje
Veyi 28 :cheer2: 17 Maart :heart: 1e kindje
Sophielagirafe 33 :cheer2: 27 maart 2e kindje
Lisanne22 29 :cheer2: eind maart 1e kindje
SannevanS87 32 :cheer2: eind maart begin april 1e kindje
Supersmoothie 26 :cheer2: 1 april :heart: 1e kindje
Bumpersticker 28 :cheer2: begin april 2e kindje
mindsey 33 :cheer2: 17 april 1e kindje
17 juni vroege miskraam
Valkgezicht 30 :cheer2: april 2e kindje
Sunshine1992 26 :cheer2: juli 1ste kindje
VietjeH 26 :cheer2: 26 augustus 1e kindje, 10-9 miskraam gehad.
Prettymama 31 :cheer2: 29 augustus :heart: 3de kindje, vmk okt'19
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:58
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
94.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@ Elmen: Wat leuk! Lijkt mij ook weer zo anders dan een meisje.

In het groepje waar ik in mee kletste bij mijn eerste zwangerschap werden uiteindelijk alleen maar meiden geboren en een jongen. Ik heb met een aantal nog steeds contact en daarmee doen we ongeveer een keer per jaar een baby.. of eigenlijk inmiddels peutermeet :)

@ Pebbles: het is zeker een heel bijzonder verhaal dat de verwachting was dat je niet zwanger zou kunnen worden. Ik hoop enorm dat het je nog een keer is gegund. Ik snap dat je extra dankbaar bent.
Alle reacties Link kopieren
Ik enthousiast inloggen om de tabel aan te passen: sta ik er al in :hello: Dankje! Ik was er niet uitgekomen denk ik.

Leuk een zoon Elmen! Is je cyclus nog niet regelmatig na je bevalling? Geef je nog bv?

@koekiemonster wat grappig dat onze meiden bijna even oud zijn. Vind dit weer een heerlijke leeftijd met dat geklessebes.

Vraag aan jullie allemaal... kijken jullie ook een beetje op tegen het zwanger zijn. Los dat het mooi is dat het lukt, kan, mag en er een kindje komt natuurlijk?
Alle reacties Link kopieren
Thanks voor de foliumzuur-tips! :)

@Elmen, gelukkig zie je heel vaak dat de boel op gang komt na een eerste zwangerschap/bevalling, dus hopelijk bij jullie ook deze tweede keer! 3 jaar lijkt me zó slopend lang...

@Pebbles, Fijn dat je cyclus al weer zo snel regelmatig is! ik heb nogal een geromantiseerd beeld van zwanger zijn denk ik... Dus tot nu toe kijk ik er vooral naar uit. Maar ik ben wel bang voor alle mogelijke kwalen die er vaak ook bijhoren... bijvoorbeeld héél veel misselijk zijn, pigmentvlekken, bekkeninstabiliteit waardoor je plat moet en ga zo maar even door. Heb wat verhalen gehoord.... en dan vind ik 't toch wel erg spannend!

Zo jammer dat je niet weet wanneer je zwanger zal worden. Mijn oma heeft er 10 jaar over gedaan, mijn moeder 7 jaar (uiteindelijk via IVF zwanger geworden). Mijn zusje weet nu al dat ze ooit met medicatie zwanger zal moeten worden. Aan de kant van mijn vriend hebben de vrouwen er ook veel moeite mee gehad. Maar uiteindelijk is iedereen gelukkig zwanger geworden. Toch ben ik dan bang dat 't bij ons dan ook zo moeizaam zal verlopen, maar dat weet je natuurlijk niet. Ik heb gelukkig een hele regelmatige cyclus, dus dat is (hopelijk) een goed begin! Maar goed, als ik wist dat 't zeker 3 jaar zou duren, dan was ik 2 jaar geleden al begonnen, maar goed, dat heeft natuurlijk iedereen. 'T blijft iets bijzonders.
Alle reacties Link kopieren
@ pebbles: ik kijk er toch wel een beetje tegenop, maar dat is natuurlijk omdat ik een van die vervelende verhalen met bekkeninstabiliteit en plat liggen zelf heb mogen ervaren. Ik kijk meer uit naar nog een kindje, dan naar zwanger zijn.

@vietje: wat veel mensen in je directe omgeving die hulp nodig hebben gehad en er langer over hebben gedaan. Ik grapte altijd naar vriendinnen dat het heel fijn zou zijn als je gewoon meteen wist dat je zwanger was. Die wachtweken zijn echt lang en vroeg testen helpt echt niet haha .. ik had uiteindelijk 3 dagen na mijn NOD pas een hele lichte positieve test en 39 weken later toch echt een meisje van ruim 4 kilo en 55 centimeter ;-)
Alle reacties Link kopieren
@pebbles: jaaa ik vind dat geklets zo gezellig! Ook al wil ik haar zo nu en dan echt even achter het behang plakken. Die ik ben twee en ik zeg nee fase :'(
Ze is echt al bijna jarig en ik vind dat gewoon weer echt een dingetje. 2 jaar en al echt een mini-mensje. Het gaat zo ontzettend snel
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_385731 wijzigde dit bericht op 08-11-2019 12:25
99.59% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hey Sanne, wat leuk dat je ook mee komt schrijven! Bijzonder is dat moment hè, dat je beiden beseft er klaar voor te zijn.

Ik was gisteren uit eten bij de Griek met mijn schoonouders en de schoonzus en zwager die al een hele tijd aan het proberen zijn. Hoe vervelend ik het zelf ook zou vinden... Je let dan toch op of ze de ouzo accepteert :sherlock: helaas deed ze dat wel :(

Ik vroeg mijn dochter of ze straks liever een broertje of een zusje zou willen hebben, ze snapt er toch nog niks van haha. Zegt ze... "Boertje.. buurrrp" :rofl:
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_385731 wijzigde dit bericht op 08-11-2019 12:25
99.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hihi SannevanS87! Ik heb je toegevoegd in het tabel :) we kunnen allemaal aanpassen het wachtwoord staat erbij!
Enne voorbereidingen, ik ben wat afgevallen... De extra kilo's van de vorige zwangerschap wilde ik er toch graag af... Stiekem al even ingevuld wat de uitgerekende datum zou zijn mocht ik meteen zwanger raken :cencored:
Oh en ik hou mijn cyclus bij in een app, maar dat doe ik eigenlijk al een hele tijd. Vooral nu ik niet echt ongesteld word met het spiraaltje, het is wel fijn te weten waarom ik toch ineens zo'n trek heb ik ongezond eten en wat emotioneler ben ;-) nu bloedverlies geen indicatie geeft. Dan kijk ik op de app: ahhh ik ben "ongesteld"... Figures...
Heb wel echt weer zenuwen, vind het weer reuze spannend! Zit ook wel stiekem een beetje af te tellen tot het spiraaltje er uit gaat en dit weekend start in met foliumzuur (dat er dan op de verpakking staat: voor vrouwen die zwanger willen worden is toch weer een soort bevestiging van dat het echt zo is!)
Ik ben blij dat ik mijn ei hier een beetje kwijt kan, aan de buitenwereld merk ik dat ik juist heel erg probeer uit te stralen dat het nog niet zover is. Misschien wel teveel waardoor ze het al doorhebben :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Hoi Sanne welkom! Wat leuk dat je erbij bent. Mag ik vragen waar de reis naartoe gaat?

Heerlijk een romantisch beeld VietjeH, hou dat vast, het was in mijn geval ook geweldig. Alleen dat grote lijf :facepalm: zie wel een beetje op tegen dat groeien :-] en niet kunnen slapen of normaal kunnen zitten.
Maar eerst nog het leukste deel: een kindje maken! Vind ik iig :lol: .

Koekiemonster mijn dochter is ook zooo eigenwijs maar ik durf dat soort vragen niet te stellen. Pas zat ik tegen een vriendin iets te vertellen over een nicht van mij en s’avonds bij mn ouders thuis vloog die naam continu over tafel. Ik begin dus maar niet over broertjes/zusjes.

Ik heb een chronische kwaal waardoor ik eerst akkoord moet hebben van de dokter. Nu ben ik eigenwijs want als t aan mn arts ligt gebeurt er niks maar ik zorg natuurlijk wel dat ik zo gezond mogelijk ben. De hele zwangerschap lang is dat ware topsport. Maar alles voor een gezond kindje natuurlijk!

Mn cyclus houd ik bij in Flo. Fijne app is dat!
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_385731 wijzigde dit bericht op 08-11-2019 12:26
99.76% gewijzigd
Hallo!

Als het nog kan zou ik hier ook graag meeschrijven.
Ik zal mij eerst even voorstellen, mijn naam is bumpersticker en ben 28,mijn vriend is 32. We hebben al een zoon die deze zomer 2 jaar word.

Ik gebruik al maanden geen anticonceptie meer, dit in verband met heftige reactie op mijn stemming na de geboorte van onze zoon.
De laatste tijd gebeurd het wel eens dat we onbeschermd sex hebben whoops.
Mijn cyclus is de laatste tijd flink van slag geweest en heb een aantal weken gevloeid. Goedgekeurd door de gynaecoloog, niks aan de hand gelukkig! We zouden vanaf juni actief willen beginnen aan kinderwens nummer twee.

Bij de vorige zwangerschap heb ik foliumzuur gebruikt en op den duur overgestapt op mama compleet.

Groetjes bumpersticker!
Hi,

Ik zou ook graag willen meeschrijven. Ik lees al een tijd mee met verschillende topics, maar nu kan ik eindelijk ook mee schrijven! Ik ben 25 (als we echt gaan starten 26 haha) en mijn vriend is 28. Zijn al ruim 5 jaar samen en wonen 3 jaar samen.

Ik heb altijd een grote kinderwens gehad en wist dat ik het redelijk 'vroeg' wilde. Mijn vriend was er nog niet aan toe, tot dat hij op vakantie in december aangaf er wel klaar voor te zijn. Jullie snappen dat ik op een roze wolk zat op vakantie :yes:

Ik ben sinds begin april gestopt met de pil, tot nu toe nog niet ongesteld geworden wat ook wel logisch is. Hopelijk komt het snel op gang. Wij willen rond juli starten omdat ik nog een beetje van de zomer wil genieten haha. Een aantal vrienden weten wel dat we gaan beginnen omdat ik het niet meer voor me kon houden. Maar als het zover is wil ik het eigenlijk wel voor onszelf houden, kijken of dat lukt.

Zou iemand mij in de tabel kunnen zetten? Ik zit niet zo vaak op het forum, voordat ik het helemaal verpest :roll:
Alle reacties Link kopieren
Pebbles: ik was redelijk veilig, mijn zusje krijgt volgende week een zoon. Dus kon hem mooi wegmoffelen daaronder.... Neefje krijgt een broertje ;-) herken het wel hoor alles wordt herhaald.

Sanne: wat heftig van je zusje, ik snap dat je dan al dankbaar bent. :(

Bumpersticker en supersmoothie welkom! Ik voeg jullie zo na het eten even toe en reageer wat uitgebreider! Gezellig dat jullie mee komen kletsen!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Sanne, Bumpersticker en Supersmoothie (zo grappig om jullie aan te spreken met forumnamen :-P ), maar leuk dat jullie meeschrijven!

@Sanne, wat gaaf dat jullie nog zo'n mooie reis gaan maken! Hopelijk blijf je je goed voelen, mocht je snel zwanger raken. Ik ben echt zo'n freak die momenteel bijna dagelijks wel IETS over zwangerschap/moeder worden etc. leest of kijkt. Als het geen 'vier handen op 1 buik/teen mom/i didn't know I was pregnant' programma's of iets zijn, dan wel een forum of Youtube video's met leuke 'pregnancy reveals' haha. Please zeg me dat ik niet de enige ben? :rofl:

@Koekie, spannend joh! Dit weekend al beginnen met foliumzuur! :hyper: Nog 1 maand en dan beginnen!

@Pebbles, ja een 'schattig' zwangerschapsbuikje lijkt me prachtig. Maar mijn moeder was echt een zeekoe toen ze zwanger was van mij.... Die is nu slanker dan ooit, maar heeft daar veel moeite voor moeten doen. Pff. Ze heeft dan ook 5 kinderen, dus ja.... XD Hopen dat 't met de eerste nog meevalt! Wil nog wel wat afvallen trouwens. Zeker 5 kilo... Moet jij akkoord hebben van de dokter om zwanger te mogen worden? Wat als je die niet krijgt? Hoe zit dat dan? :O

@Supersmoothie, hopelijk komt je menstruatie snel op gang! Dat zou fijn zijn. En inderdaad, dat moment dat je vriend aangeeft graag kinderen met je te willen. Zó fijn. :heart:

Ik kijk naar heel veel dingen uit (en naar sommige dingen ook niet...), maar ik kijk qua zwangerschap 't meeste uit naar het verrassen van mijn vriend (ben van plan niet samen met hem te testen, maar het hem op een leuke manier te vertellen) en het vertellen aan mijn ouders/broertjes/zusjes. Lijkt me echt geweldig!
Ook weten wij al ruim 2 jaar de naam van onze eerste zoon of dochter. Als we een dochter krijgen, willen we de naam van mijn oma als tweede naam gebruiken, om haar een soort van te 'eren'. Ik weet zeker dat dit mijn moeder ontzéttend zal ontroeren, dus ik kan ook niet wachten op dat moment.

En gewoon een baby... zo'n kleine baby van jou en je vriend. Oh, lijkt me zo bijzonder. :loveys:
Alle reacties Link kopieren
@bumpersticker wat leuk dat jouw zoon ook ongeveer even oud is! Ik kreeg helemaal door alle vragen om ons heen het idee dat we "laat" zijn met starten voor een tweede :hihi: nou dat valt dus wel mee zo te zien!
Ik was ook niet te genieten aan de pil haha, vandaar het spiraaltje. Zonder was ik toch te bang dat de whoops zou resulteren in een baby voor we er klaar voor waren :hihi:

@supersmoothie: ahhh wat geweldig dat jouw vriend er klaar voor is. Ik vond dat ook zo bijzonder de eerste keer, nog veel bijzonderder dan toen hij me ten huwelijk vroeg. (Nu de tweede keer weer heel bijzonder, dus ik herken je roze wolk)
Ik was ook 26 toen ik zwanger raakte van mijn dochter, mooie leeftijd toch ;-)
Alle reacties Link kopieren
@vietjeh: ik had je berichtje over het hoofd gezien .. schaamschaam! 5 kinderen poeh! Ik moet eerlijk zeggen, ik was ook wel formaatje zeekoe toen ik zwanger was van mijn dochter. Die was ook flink aan de maat. Dus dat heb ik af moeten straffen met een "zacht buikje" en de verdiende tijgerstrepen (striae) maar.... Het kan me eigenlijk niets schelen :)
Mijn buik was enorm, maar ik vond hem prachtig! Droeg helemaal naar voren dus van achteren zag je bijna niets, maar van voren oefff daar zat een buik die de opmerking:"weet je zeker dat het er een is" vaak heeft gekregen.
Alle reacties Link kopieren
@ VietjeH jeetje dat zijn wel veel mensen in je omgeving met problemen om zwanger te worden. Hopelijk gaat het voor jullie wel vlot.

@Sanne welkom! Leuk he om samen te beslissen er voor te gaan en ook wel spannend. Wat leuk dat je nog naar Canada gaat!

@koekiemonster ik vind het ook allemaal heel spannend en echt heel fijn om hier een beetje van me af te schrijven! Welke app gebruik je voor je cyclus

@ bumpersticker welkom!

@ supersmoothie welkom! Wat fijn dat je vriend er nu ook aan toe is!

Ik kijk ontzettend uit naar de eerste weken van de zwangerschap en het echt als ons geheimpje te hebben. Lijkt me fantastisch. En dan inderdaad het vertellen aan naasten. Lijkt me ook heel leuk om op een gegeven moment de baby te voelen. En natuurlijk als je de kleine in je armen hebt na 9 maanden.
Alle reacties Link kopieren
@sunshine ik houd het bij in de menstruatietracker (met een roze bloemetje) werkt prima en kun je omzetten naar zwangerschapsapp geloof ik.

Bij mijn dochter testte ik positief op de dag dat we de verjaardag van mijn man vierden. (Na een negatieve test op NOD 3 dagen daarvoor) De hele dag vrienden en familie over de vloer. Toen hebben we besloten het de directe familie te vertellen en s'avonds kwamen de belangrijkste vrienden, die hebben we het toen ook verteld ook omdat we niet wisten wanneer we ze weer allemaal tegelijk zouden zien. Wij waren de eersten dus het was een flinke shock, we hebben toen heel erg getwijfeld even te wachten omdat de eerste weken toch wel heel spannend zijn. Uiteindelijk besloten dat je als het mis gaat ook de steun van je vrienden wilt hebben.

Nu wil ik proberen het iets langer voor me te houden :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Welkom aan alle nieuwe dames! Gezellig dat jullie ook mee gaan schrijven! :lol:

@Pebbles. Ik ben een kleine maand geleden inderdaad gestopt met borstvoeding, vandaar dat m'n cyclus ook nog niet op gang is. Ik lees dat dit gemiddeld zo'n 2/3 maanden duurt. Dus ik ben benieuwd.

@VietjeH. Phoe wat hebben de vrouwen in jou omgeving er lang over gedaan zeg. Maar wat je zegt een regelmatige cyclus is echt al een mooi begin. Is er ook een verklaring waarom het zo lang bij hen duurde?
Oh en internet afstruinen en ALLES willen weten over zwanger worden/zwanger zijn/ tekenen van een eventuele zwangerschap...super herkenbaar haha. Ik geloof dat ik in die 3 jaar elk forum en topic wel voorbij heb zien komen. Misschien wel vaker als 1 keer :hihi:

Hier weet ik nog niet of ik weer uit kijk naar het zwanger zijn. Ik was enorm trots op m'n buik en had redelijk weinig kwaaltjes. Ik vond het alleen geestelijk heel zwaar, erg bang dat er iets mis zou zijn met de baby of dat ik iets verkeerds zou doen waardoor ik de baby 'ziek' zou maken. Gelukkig had ik een hele lieve verloskundige die daar goed mee om ging. Maar dat geestelijke vond ik tegen het einde echt heel zwaar. Hopelijk sta ik er een eventuele tweede keer wat meer nuchter in.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat je zo'n lieve verloskundige had! Dat kan je zwangerschap zoveel leuker en dragelijker maken. Ik moet zeggen dat ik het geestelijk ook lastig vond, maar.. ik heb het geluk dat mijn moeder echo's maakt. Dus als ik heel erg onzeker was, dan kon ik even (laten) spieken. Dat hielp mij heel erg om "nuchter" te blijven. (Niet dat ik dagelijks op de bank lag, we wonen niet om de hoek :hihi: ) Die hormonen ook he, versterken toch echt alles.

Ik hoop dat de dames die voor een eerste gaan het romantische beeld kunnen vasthouden. Ik hoop zelf ook heel erg dit keer een andere zwangerschap te hebben en mee te maken hoe dat is :)
Alle reacties Link kopieren
Hallo! Wat wordt het hier gezellig!

Sanne Canada wat gaaf! Ik heb daar een penvriendin lijkt mij prachtig. Gaan jullie reizen met een camper? Daar kun je zwanger ook prima naartoe. Alleen beetje jammer als je niet fit bent.

Ik had een mooi buikje tot 34 weken, toen werd het warmer en hield ik vocht vast. Wat er daarna gebeurde.... ik dacht het makkelijk uit te zingen tot 40 weken maar wat was ik blij dat ze kwam.. en na twee dagen mn enkels terug had.

Heb ook alles over zwanger worden zijn en bevallen gelezen. Met mn dikke pens op de zo’n yogabal call the midwife gekeken in de hoop zelf te mogen bellen ofzo :-D Maar paa nadat ik zwanger was, ik ben er nu meer mee bezig merk ik. Maar je bent zeker niet alleen VietjeH.

@Supersmoothie dat is inderdaad moeilijk te voorspellen natuurlijk. Wel jammer als je voor nummer twee wilt. Kun je dingen doen om je menstruatie op gang te helpen nu je gestopt bent?

Wat als de dokter geen akkoord geeft? Zij (in dit geval) staat er niet naast als er een kind gemaakt wordt dus de go ‘besluit’ ik zelf maar slechte waardes zijn niet goed voor de baby. Ik moet dus zelf bepalen wat goed genoeg is. Daar zijn gelukkig hulpmiddelen voor dus daar ga ik half mei voor langs t ziekenhuis. Gelukkig ben ik er redelijk nuchter onder. Bij mn dochter was t ook echt niet perfect maar als ze niet zo klem had gezeten was ze er puntgaaf uitgekomen. Ben ook redelijk nuchter dus ik leg dat, behalve dat ik echt mn uiterste best doe, makkelijk naast mij neer. De angst om de gezondheid van je kindje begrijp ik heel goed maar geef het ook makkelijk over. M’n man heeft er echter meer last van en kijkt daar echt tegenop. Ik ben in vergelijking met veel vriendinnen ook wat makkelijker met de ‘(eet)regels’.

Kindjes van (bijna) twee! Blijkbaar toch het moment dat je denkt: we gaan er weer voor. Ik vind er naar vragen altijd wel een dingetje ook (bijna) niemand doet dat bij mij. Ben zelf, door verhalen uit mn omgeving, ook altijd bang iemand pijn te doen.

Ik denk dat mn menstruatie iets later gaat zijn omdat ik voor mn gevoel nu mn eisprong heb. Drie dagen later dan verwacht. Ik ben benieuwd of deze observatie klopt...
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_385731 wijzigde dit bericht op 08-11-2019 12:27
99.59% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@ pebbles het was ook wel heel erg heet die zomer, ik ben bevallen midden in de hittegolf. Geloof dat het die week 37 graden was.. enkels? Welke enkels? Mijn onderbenen gingen zo over in voeten :hihi: en al die leuke kleertjes die ik had gekocht... Meer dan een romper mocht/kon ze niet aan.
Het zou fijn zijn als de dokter een go geeft, maar snap dat dit jullie eigen keuze is. Snap wel dat dit (jouw man) extra spanning geeft.

Ik werd gisteren ongesteld ondanks de mirena, na maanden van geen bloedverlies. Ik dacht dus dat ik eisprong had, maar heb kennelijk ergens verkeerd iets opgeschreven. Maar eens zien hoe dat is straks zonder mirena. Ik zou hem graag eerder er uit halen, gewoon om te weten hoe mijn cyclus is. Maar ik krijg mijn man niet zover, die is er van overtuigd dat ik in no time zwanger ben denk ik.....

Ik ben ook wel weer bezig met alles wat met baby's te maken heeft, kraamcadeau kopen is nu echt een feestje. Binnenkort mag ik ook een babyshower organiseren voor een vriendin. Dus ik heb zelfs een excuus waarom er allemaal tabs met babyspul open staat op mijn telefoon. Heerlijk!

@sanne: de eerste maand was mijn cyclus compleet van de leg, daarna regelde dat zichzelf weer. Je moet toch even "ontpillen" en bent hormonaal even wat aan het schommelen.
Sporten voor zwanger worden, waarom niet? Je merkt als je zwanger bent vanzelf wat wel en niet meer gaat. Gezond leven is nooit verkeerd toch!
Ik sport nu niet echt, op lange wandelingen na en het tillen van en spelen met mijn dochter van (gok ik) zo'n 14 kilo.
Alle reacties Link kopieren
@sanne ik loop twee keer in de week hard. Niet lang ongeveer 5k hard (vaak in 30/40 min) en dan wandel ik het uur vol. Tijdens zwangerschap 1 heb ik van week 6 tot 12 bijna alleen maar geslapen maar heb ik van week 12 tot 21 hardgelopen. Toen begon mn buik pas een beetje te groeien. Tot haar geboorte ben ik iedere week gaan zwangergymnen. Dat is joggen/wandelen, gewichten en andere krachttraining. Deed ik iedere week een avond tot geboorte. Echt snel ging t aan het einde niet meer maar de laatste weken nog wel veel gelopen en gefietst.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven