Zwanger worden vanaf juni/juli 2019

30-04-2019 09:32 1331 berichten
Op naar een vruchtbare zomer! :love:

Zuid87 , Maída, Pebbles01, Miekejansje, Zellithyia, Drenthsmeisje88, Ficusje gezien jullie je of zijn afgemeld of al een tijd niet hebben gereageerd hebben we jullie uit het tabel gehaald. Hopelijk komen jullie nog eens kletsen!


Naam Leeftijd N.O.D./ :cheer2: Uitgerekende datum J/M/O :heart: Bijzonderheden
Elmen 28 22 januari 2e kindje
Fietje_ 28 9 september 1e kindje
Koekiemonster26 29 :cheer2: 3 maart M :heart: 2e kindje
Vanishing twin
Sinnieee 28 :cheer2: 3 Maart :heart: 2e kindje
Veyi 28 :cheer2: 17 Maart :heart: 1e kindje
Sophielagirafe 33 :cheer2: 27 maart 2e kindje
Lisanne22 29 :cheer2: eind maart 1e kindje
SannevanS87 32 :cheer2: eind maart begin april 1e kindje
Supersmoothie 26 :cheer2: 1 april :heart: 1e kindje
Bumpersticker 28 :cheer2: begin april 2e kindje
mindsey 33 :cheer2: 17 april 1e kindje
17 juni vroege miskraam
Valkgezicht 30 :cheer2: april 2e kindje
Sunshine1992 26 :cheer2: juli 1ste kindje
VietjeH 26 :cheer2: 26 augustus 1e kindje, 10-9 miskraam gehad.
Prettymama 31 :cheer2: 29 augustus :heart: 3de kindje, vmk okt'19
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:58
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
94.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@pebbles & Sanne: ik heb ook hardgelopen voor mijn 1e zwangerschap en tijdens de zwangerschap nog even, daarna ook gaan zwangergymen in een groepje. Daar deden we ook krachttraining en oefeningen op een soort skippybal. Sporten voor en tijdens de zwangerschap kan prima zolang je bewust bent van je grenzen, ik moest wat eerder stoppen dan pebbles maar ken er genoeg die tot (echt een paar uur) voor de bevalling door gingen en zich daar prima bij voelden.

Ennee mijn man was er toch niet zo op tegen, ik heb de afspraak vervroegd naar volgende week :hyper: hopelijk een beetje zicht op mijn cyclus voor we in juni starten! De tijd gaat snel zo!!!! :jump:
Bedankt allemaal voor jullie welkom :)

@VietjeH wat grappig. Ik wil mijn vriend ook verassen (ik zit dus al helemaal te verzinnen hoe haha) en wij willen als we een dochter krijgen willen we haar ook de naam van mijn oma geven al 2de naam!
@Koekiemonster26 wat leuk dat hij je toen ten huwelijk vroeg wauw! Inmiddels al getrouwd? (wellicht heb je het al verteld maar heb ik er overheen gelezen). Mijn vriend dacht ook, je stopt met de pil en binnen 2 weken ben je zwanger haha. Dat heb ik gelukkig snel uit zijn hoofd gekregen. Maar ik lees net dat je al een afspraak hebt gemaakt. Spannend, leuk! Zelfs ik word er blij van.

Nou jullie raden het nooit, zaterdag was ik ineens ongesteld. Ik ben volgens mij nog nooit zo blij geweest daarmee haha. Toch een fijn idee dat na 12 jaar de pil gebruiken het ‘werkt’.
Ergens heb ik zoiets van; we beginnen gewoon nu, waarom nog uitstellen? Straks duurt het een jaar. Maar straks gaat het heel snel en moet ik de hele zomer smoesjes verzinnen waarom ik ineens niet drink, en dat gaat opvallen.

Gaan jullie de komende tijd anders leven als in minder drinken/gezonder eten etc.? Ik vind het wel lastig, ik leef verder heel gezond en sport veel. Maar ga je dingen aanpassen als je er echt voor gaat?
Ik wil als ik zwanger ben absoluut blijven sporten en als ik wat verder ben zwangerschap gym. Lijkt me ook fijn om andere te ontmoeten omdat niemand in onze omgeving bezig is met kinderen. Daarom vind ik het ook fijn dat ik hier kan schrijven.
Alle reacties Link kopieren
@supersmoothie ik kan niet vinden waar ik vertel dat hij me ten huwelijk heeft gevraagd haha, wij zijn getrouwd toen ik al zwanger was dus ruim 2 jaar geleden :)

Enne waarom niet beginnen? Je kunt dit echt niet plannen hoor en die paar weken maken het verschil dan echt niet. Als je gevoel goed is en je er beide achter staat, dan kun je het beste elke ronde benutten :) en die smoesjes verzinnen, nou dat is als je zwanger bent ineens niet meer zo erg hoor! Dan doe je dat met liefde :) als je er een paar wil lenen die wij gebruikten weet ik zeker dat naast mijn smoesjes de andere dames er ook nog wel wat weten haha.
Ik leef al erg gezond, rook niet, drink amper en ga wel als ik weet dat ik mijn eisprong heb gehad iets meer opletten wat ik eet. Maar het is juist beter als je al gezond eet niet ineens radicaal alles te veranderen. Foliumzuur slikken, niet teveel koffie drinken, blijven bewegen en gezond eten :) en genieten van die carpaccio en dat glaasje wijn nu het mag ;-)

Mijn doktersafspraak is MORGEN! Dan gaat de mirena er uit. Hopelijk dan snel weer een cyclus en beginnen :hyper:
@Koekiemonster Sorry verkeerd gelezen. Je zei dat je het bijzonderder vond toen je vriend aangaf kinderen te willen dan toen je ten huwelijk werd gevraagd :)

Ergens wil ik nog onbezorgd van deze zomer genieten. We varen vaak met vrienden, zitten op het terras. We houden allemaal wel van een borrel, dus het lijkt me lastig om het zolang verborgen te houden. Maar inderdaad, ergens denk ik; ik moet elke ronde benutten.
Ik ga er nog even over na denken, we doen het op dit moment ook niet veilig. Voor het zingen de kerk uit haha, als het gebeurt dan gebeurt het.
Zal volgend weekend alvast foliumzuur halen!

Ahh spannend morgen al! Het komt ineens allemaal zo dichtbij :cheer:
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_385731 wijzigde dit bericht op 08-11-2019 12:28
99.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ahhh dat is het! Hahaha dat klopt hihi, misschien niet zo duidelijk. Ik vond trouwen ook bijzonder hoor, maar dat hij met mij een kindje wilde had zoveel meer impact.

Of je de ronde gaat benutten is aan jullie! Ben benieuwd wat jullie gaan doen. Heb je al een idee van wanneer je eisprong ongeveer is? Weet je wat misschien nog wel belangrijker is dan zelf gezond eten.. zorgen dat die mannen gezond eten haha. Koffie is juist goed, in tegenstelling tot voor ons vrouwen. Best interessant om eens wat over te lezen.

Wij gaan zodra mijn cyclus weer terug is starten. Ik hoop dat dit snel is, maar hoorde van een vriendin dat ze nu al bijna 2 maanden niet meer ongesteld is geworden na het verwijderen van de mirena. Dat maakt me wel wat zenuwachtig (en blij dat de afspraak is vervroegd)

Wat sportief Sanne! Ik zou willen dat ik zo sportief was haha, maar eerlijk gezegd vind ik sporten niet zo leuk. Ik probeer fit te blijven, want wil graag zonder buiten adem te raken flink kunnen stoeien en rennen met mijn dochter haha. Mijn man vindt het echt leuk, die doet teamsport en met plezier, het liefst zou hij nog wel meer willen sporten.

Ohh zoooo leuk die ideeën op Pinterest. Ik wil graag mijn dochter betrekken, dan zit je al snel aan een T-shirt met ik word grote zus bijvoorbeeld. Kan niet wachten!
Alle reacties Link kopieren
Komt vast helemaal goed Koekiemonster. Toen ik mijn spiraal liet verwijderen, inmiddels een tijdje geleden, werd ik direct ongesteld!
Alle reacties Link kopieren
@Supersmoothie, ha ha dat is toevallig!! Wat betreft het verrassen van vriend heb ik 't al helemaal uitgedacht! Ik denk namelijk dat wanneer ik met een grote doos of een ingepakt cadeautje aankom rond die tijd, hij het misschien wel ziet aankomen. Dusss... wil ik hem op de betreffende dag verrassen met een ontbijtje. Dan haal ik de bestekla eruit en leg ik daar de zwangerschapstest, een rompertje of iets en een bordje met 'Hoi papa' in. Als hij dan beneden komt vraag ik heel droog 'Oh wil je nog even twee messen meenemen!'. En tadaaaaaa. Ziet ie natuurlijk nóóit aankomen ha ha, kan niet wachten.

Ik ben niet heel erg sportief... Probeer wel volgens de schijf-van-vijf te eten en wandel veel met onze hond. Daarnaast gemiddeld 1x in de week hardlopen (3km, ik blijf oefenen...) en 1x krachttraining, maar die wordt ook heel vaak overgeslagen... Maak sinds kort wel een lunchtrommel voor mijn vriend! Die sport namelijk veel, maar eet helemaal niet gezond. Hij krijgt amper vitamines binnen, dus daar help ik 'm maar een beetje bij ha ha. Het werkt wel!

@Pebbles, aaaah zo! Oké dan snap ik 't. Fijn dat je half mei in ieder geval terecht kan! Dan weet je vast meer.

En gelukkig ben ik niet de enige die heel internet en al afstruint om dingen over zwangerschap etc. op te zoeken. :rofl:

Ik ben in augustus 2017 gestopt met de pil. Was er he-le-maal klaar mee. We hebben toen afgesproken alleen 'voor het zingen de kerk uit' te doen. Als het dan toch zou gebeuren, is het hartstikke welkom. Maar tot op heden niks aan 't handje! Onze methode werkt dus goed, óf ik ben knetter onvruchtbaar natuurlijk, maar daar ga ik voor nu maar gewoon niet vanuit (gaat soms wel door m'n hoofd).

@Koekiemonster, fijn dat je mirena eruit wordt gehaald morgen!! Stap 1! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Ahh dankjewel Sanne voor de geruststellende woorden. Stom hè dat je daar dan zo ongerust over kunt zijn.

@vietje mijn man wist wanneer ik mocht testen. Hij kwam dan de badkamer in, veels te nieuwsgierig.
Ik wandel ook veel, maar dan met de kat. Wij hebben een beetje een rare kat :cat: die gaat echt mee op visite als het op loopafstand is en we wandelen zo een uur inclusief kat. Dus ik denk in een vorig leven een hond? Ze kan ook zit en high five..

Ik herken het niet de pil meer willen slikken, dat voelde toen zo tegenstrijdig met mijn wens. Mijn man was er toen nog niet klaar voor, dus heeft hij toen aangeboden condooms te gebruiken of voor het zingen de kerk uit en te zorgen dat ik niet zwanger werd tot hij er klaar voor was :hihi: gelukkig had hij daar veel begrip voor. Heeft nog wel even geduurd voor hij er klaar voor was hoor en ik wilde ook niet zwanger worden voor hij daar aan toe was.

Ik heb nu ook een opgelucht gevoel wetende dat de mirena er uit gaat. Heel benieuwd wanneer ik dan weer ongesteld mag worden en we echt beginnen! We gaan nog wel voor het zingen de kerk uit tot juni, moet nog even mensen voor de gek houden op de verjaardag van mijn dochter :cheers: :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Supersmoothie wat goed! Haga inderdaad blij dat je ongesteld bent. Als je mij dat op mn 16e had gevraagd had ik je voor gek verklaard, maar ik heb dus precies het zelfde! Heb sinds mn mirena eruit is een menstruatiecup. Dat is een geweldige uitvinding waardoor ik ook een beetje enthousiaster wordt die tijd van de maand.

Koekiemonster bij mij kwam het net als bij Sanne snel op gang. De mirena verwijderen viel mij overigens alles mee. Ik vond laten zetten echt vreselijk. Succes morgen, of veel plezier agh.... je snapt ‘m!

Mn man eet helaas niet gezond en die is ook heel eigenwijs. Een lunchbox is handig maar die heeft hij niet dus ik zit nog een beetje te broeden op een list.

Bij het testen was mijn man werken en duurde het nog 3 weken tot ik m zag. Was tot die tijd mijn geheimpje :A:. Ik drink al een tijdje bijna geen alcohol ter voorbereiding. Zodoende valt t niet zo op dat ik eens oversla.
Hoi allemaal,

Mag ik ook met jullie meeschrijven?

Ik ben Mieke, 29. Vriend is 32 en we hebben afgelopen week de knoop nu echt doorgehakt: we gaan voor ons eerste kindje :heart: En ook gelijk maar het foliumzuur in huis gehaald. Maakt het gelijk wel heel erg 'echt' allemaal.

We hebben het er al een tijd over, maar hebben een nieuw huis gekocht en ik ben ook aan het solliciteren. Nu afgelopen weekend toch besloten (voorlopig) eerst voor een kindje te gaan en daarna pas weer verder te solliciteren.

Ik ben al twee jaar van mijn spiraaltje af, nadat hij twee keer werd 'afgestoten' was ik er wel een beetje klaar mee. Ik hou dus al een hele tijd mijn cyclus bij in een app en gebruiken alleen tijdens vruchtbare dagen een condoom.

Probeer er niet te veel mee bezig te zijn (zeker ook omdat we ook nog een verhuizing voor de boeg hebben) maar merk dat ik er wel met 'iemand' over wil praten. Dus vandaar dat het me ook leuk lijkt mee te schrijven.
Alle reacties Link kopieren
Pebbles: ahh er is dus hoop dat ik ook in juni kan starten :) ik heb gehoord over die cups, kan me er nog niks bij voorstellen. Maar ongesteld worden dat had ik ook niet gemist.... (En nu kan ik niet wachten haha)
Ik heb eerder een mirena gehad, het eruit halen is inderdaad heel anders dan het plaatsen. Ik vond het plaatsen NA baby wel minder erg dan toen ik nog geen kindje had.. maar nog steeds verschrikkelijk. Gelukkig hoef ik daar nu een hele poos niet mee bezig te zijn.

@Mieke welkom! Leuk dat je mee komt schrijven en spannend dat jullie de stap hebben genomen! Zal ik je in het tabel zetten?
Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis, verhuizen jullie binnenkort al?

@allemaal: lukt het jullie denk je straks je NOD bijvoorbeeld in het tabel te zetten? :Hihi:
@ SannevanS ik denk echt vanaf juli. Heb gezegd op mijn verjaardag beginnen we haha! Jij sport ook veel zeg, super goed. Doe je dat voor een doel of gewoon omdat je het lekker vind?
@ Koekiemonster Ik vermoed dus juli! Ik heb nog geen idee wanneer ik mijn eiersprong zou ‘moeten’ hebben, maar verwacht dat ik daar komende maand wel achter ga komen als ik weer netjes over 3 weken mijn menstruatie krijg (hoop ik). Gelukkig eet mijn vriend wel gezond. Drink wel regelmatig, maar we hebben al besproken als we er echt voor gaan we beide gezonder gaan leven. Is koffie wel goed dan voor mannen? Grappig, nooit geweten. Toch maar weer google afstruinen. Hoop dat bij jou alles snel op gang komt, was dat de vorige keer wel zo? Ik moest heel hard lachen om je kat, wat geweldig. :hyper: Ik zal mijn NOD er proberen in te zetten! Goh, nu moet ik ook al die termen gaan leren (ja ik heb NOD moeten googlen haha)
@Vietje Ahh dat is echt een leuk idee! Tot in zoverre heb ik het nog niet uitgedacht haha. Maar inderdaad, als ik ineens met een cadeau aankom weet hij het direct. Je brengt me op ideeën.
@Pebbles is je man vaak lang weg voor werk? Lijkt me lastig zeg dat je 3 weken moest wachten. Wel leuks nieuws voor hem toen hij terug kwam
@Miekejansje welkom! Wat spannend he nu het bijna echt gaat beginnen. Moet er veel in jullie nieuwe huis gedaan worden?

Ik krijg dus heel vaak te horen ‘jullie zijn nog veel te jong, ga genieten’ ‘ja Supersmoothie is er nog lang niet aan toe, nog zo jong’. Hebben jullie dat ook te horen gekregen?
Ik ben ook nog vrij jong, maar ik heb helemaal geen behoefte meer aan reizen en feesten. Wat dat betreft ben ik ook een heel rustig persoon, vrijdagavond op de bank netflix kijken? Check.
@koekie, bedankt voor het toevoegen in de tabel! Ik vind het toch wel erg spannend om mijn naam er in te zien staan! Maakt het opeens zo echt ofzo.

Leuk dat onze kindjes even oud zijn. Ik word af en toe gek van de vraag wanneer de volgende komt, deze vraag kwam vanaf zoon één jaar moest worden. Ik twijfelde erg of we een tweede wilden, dus beantwoord ik de vraag maar, dat we dat niet willen. Lijkt me erg vervelend als mensen namelijk gaan vragen, en ben je al zwanger?!

@pebbles,ik ben na mijn intrekkingsbloeding nog één keer ongesteld geweest en daarna was het bingo, zwanger!

Welkom Mieke!

Ik heb het de eerste keer aan mijn vriend verteld met een romper. Ik heb deze gekocht op de dag dat ik ontdekte zwanger te zijn. Deze savonds als cadeautje gegeven. Vriend was met stomheid geslagen, Nu al?! De schrik heeft er nog een dag of tien in gezeten ;-D
Hij is nu de leukste betrokken papa die ik me maar kan wensen :flirting:
Alle reacties Link kopieren
supersmoothie ik was 26 toen ik zwanger werd, laat ze lekker kletsen! Niks mis mee, het is gewoon de trend om langer te wachten. De gemiddelde leeftijd wordt steeds hoger en daarmee het aantal mensen dat hulp nodig heeft zwanger te worden ook. Ik had overigens precies hetzelfde (feesten hoeft niet zo, uit eten kan kind wel mee of een keer oppas en vakantie kan prima met!), maar doordat het lang duurde bij mijn zusje wilde ik ook niet te lang wachten.

bumpersticker ahh wat fijn! Mijn man heeft me alleen met een testen even geplaagd maar is echt heeeel gek met onze dochter. Super fijn zo'n betrokken papa. Zij is zijn wereld, ik sta echt op nummer 2 haha.

En... Het spiraaltje is er uit :yes: :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Gezellig Mieke dat je ook mee schrijft! Spannend hoor een nieuw huis! Moeten jullie nog veel verbouwen of is het nieuwbouw?

Supersmoothie dat is een mooie dag om te starten! Dat is vast al een onwijs positieve dag dus een fijne postieve start! Ik sport zoveel omdat ik het lekker vind :hyper: , maar het is meer vier dan vijf keer hoor! En voor wat betreft het jong beginnen, jullie voelen zelf het best wanneer je er klaar voor bent.
Ik zit juist weer aan de andere kant. Ik voel mezelf absoluut niet oud en mijn man ook niet maar we krijgen geregeld (sinds ik boven de 30 ben) de vraag wanneer we aan kids beginnen.

En Koekiemonster wat geweldig je kat!! :cat: en is je Mirena er inmiddels uit?

Even wat anders meiden. De wet WIEG is op 1 januari 2019 ingegaan. Partners hebben nu recht op 5 dagen verlof. Vanaf 1 juli 2020 wordt dit maar liefst 5 weken..
Zouden jullie hierop wachten? Ik ben van mening dat je nooit weet hoe het loopt. Gemiddeld duurt het een jaar voor je zwanger bent..
Alle reacties Link kopieren
sanne wat betreft de wet WIEG en wachten... Wij hebben het even overwogen te wachten, maar uiteindelijk kost het ook best wat geld (30% loon inleveren). Dus mocht het langer duren zwanger te worden dan kunnen we daar over nadenken, maar we gaan er niet op wachten :)

En JAAAA :cheer2: de mirena is er uit, was echt zo gedaan. Heel benieuwd hoe snel mijn cyclus er weer is
Alle reacties Link kopieren
Jeeej koekiemonster! Het kan gaan beginnen!
Best spannend.

Om mij heen zie ik verschillende gezinnen due hun eerste kindje begin 20 kregen. Wat mij opvalt is dat als er bewust gekozen is voor een kindje dat hele: je moet nog reizen, gek doen en feesten ed niet opgaat. Waar het een oepsie betrof zie ik wel regelmatig volwassenen die wat is de knoop zitten met wat ze hebben gemist. Mijn dochter gaat makkelijk mee op reis, uit eten of naar de oppas dus ik vind persoonlijk eigenlijk dat het leven er veel leuker op geworden is. Ik vind leeftijd dan ook niet echt belangrijk. Te jong is in jullie geval dus onzin!

Bumpersticker dat was snel raak! Hopelijk gaat het nu weer zo snel.

Mijn man is altijd zeven weken weg en zeven weken thuis. Met pech missen we dus twee rondes, met geluk kunnen we er twee benutten :-D . Zoals het er nu uitziet, en mn cyclus blijft regelmatig, zit dat voor juli en aug goed.

Ik vind het idee van de test in de bestekla echt geweldig! Moet er duidelijk nog even op broeden
Alle reacties Link kopieren
pebbles ohh dat geloof ik meteen. Leeftijd is niet relevant, maar hoe je in het leven staat en of je er klaar voor bent wel. Mijn dochter gaat ook makkelijk mee, ik hoop dat dit ook een stukje opvoeding/gewenning is :hihi:
Dat is best even plannen dan met 7 weken of en af. Zou fijn zijn als je de eerste 2 keer mee kunt pakken voor hij weer weg moet (of aan een genoeg hebt ;-) )
Alle reacties Link kopieren
@Koekiemonster, yessss! Stap 1 voltooid ha ha! Hopen dat 't nu snel op gang komt, maar dat komt vast goed.

@Pebbles, knap dat je 't 3 weken geheim kon houden zeg! Zal voor mij moeilijk worden schat ik :rofl:

@Miekejansje, leuk dat je meeschrijft! Ga je snel verhuizen? Of duurt dit nog even?
Ik heb momenteel helaas ook geen baan waar ik mezelf jaren zie zitten (wel vast contract), dus zit ook altijd wel een beetje met dat solliciteren. Nu snel nog doen, of toch wachten tot ik zwanger ben etc. Wil ook niet ergens nieuw beginnen en meteen zwanger zijn zeg maar.. Blijft lastig.

@Supersmoothie, ik heb die opmerking ook wel eens gehad. Maar niet van mensen uit mijn directe omgeving, want die weten dat ik dit graag wil, dus dat vind ik het belangrijkst. Mijn moeder kent mij namelijk door-en-door, als zij nou zou zeggen dat ze denkt dat ik er niet klaar voor ben, dan vind ik dat heel wat anders. Voor alle andere mensen met deze opmerking: :puh:

Wat betreft de wet WIEG, hier gaan wij niet op wachten. Ook al zou dit best fijn uitkomen in de vorm van vaderschapsverlof (1 middag in de twee weken bijvoorbeeld, dan is het qua kosten ook nog te dekken)... We kunnen gewoon simpelweg niet meer wachten. :)
Alle reacties Link kopieren
@ koekiemonster wat fijn dat je spiraal er uit is! Is dat vervelend of pijnlijk of valt het mee? Zetten vond ik namelijk echt geen pretje dus zie er wel een beetje tegenop.

@supersmoothie wat fijn dat je je eerste menstruatie weer op gang is!

@ VietjeH wat een leuk idee om hem zo te verrassen dat gaat hij niet zien aankomen denk ik zo.

@ Mieke welkom! Leuk dat je komt meeschrijven. Fijn he om de knoop te hebben doorgehakt.

Hier van het weekend nog een goed gesprek samen gehad. Over ongeveer 1 maand willen we de spiraal laten verwijderen en dan meteen beginnen. Dit weekend wil ik dus gaan starten met foliumzuur. We hebben ook besloten om dan met ovulatietesten te beginnen om een beetje inzicht te gaan krijgen in mijn cyclus na ruim 11 jaar anticonceptie. Maar als of het zo moet zijn had ik vorige maand een heel klein beetje bruinig bloederige afscheiding en nu precies 29 dagen later lijk ik een lichte menstruatie te hebben voor het eerst sinds plaatsing van het spiraal. Ik heb dus de stille hoop dat er dus toch een regelmatige cyclus lijkt te zijn.

Wat betreft de nieuwe wet is het natuurlijk al heel fijn dat de man 5 dagen verlof krijgt. We gaan niet wachten op de nieuwe regeling en als het langer zou duren weet ik ook niet goed of we hier gebruik van zouden maken. Dat zien we wel tegen die tijd mocht het uitkomen met de uitgerekende datum.

Hebben jullie al nagedacht over eventuele namen? Wij al wel een beetje over gehad maar we vinden het nog best lastig.
Alle reacties Link kopieren
sunshine het stelt echt niets voor. Kun je niet vergelijken met het laten zetten. Een keer hoesten en hij was er uit, voelde er niks van. Na de tijd wel wat mestruatie-achtige kramp en een klein beetje bloedverlies. Niet meteen een rondje blok willen rennen en je zit wel goed hihi.

Wat fijn dat je al iets van een cyclus hebt ontdekt en wat leuk dat de knoop om zodra de mirena er uit is meteen te starten is doorgehakt. Wij nemen dus een rondje om even mijn cyclus te vinden, geeft mij veel rust merk ik dat ik weet dat de volgende menstruatie een "echte" is en dit als startschot kan gelden. Ik zou dus ook als tip geven dat als je denkt dat je een cyclus hebt gevonden je iets voor de menstruatie het spiraal er uit laat halen. Dan zit je wat minder te wachten op hoe je cyclus in elkaar steekt en of/wanneer deze komt. Al kun je de mirena er op elk moment uit halen en ben je in theorie meteen vruchtbaar.
Ik heb de vorige keer wel ovulatie testen gebruikt, maar ontdekte toen vooral dat ik heel regelmatig ben. Dit keer wil ik het proberen wat meer op z'n beloop te laten. Of ik (enorme controlfreak) dat ook kan is natuurlijk nog wel even de vraag haha.

Namen poeeehhh ik heb een hele lijst jongens en meisjesnamen, maar nog niet DE naam. Een naam bedenken vond ik de eerste keer al heel erg moeilijk, maar ik vind nu voor een tweede nog moeilijker. Het moet een beetje klinken maar niet teveel lijken op de naam van mijn dochter. Meisjesnamen zijn al helemaal moeilijk, mijn dochter heeft al de mooiste die wij konden bedenken hoe evenaar je dat?
Alle reacties Link kopieren
Wat wordt er veel geschreven zeg, gezellig! @ Mieke: Welkom. Wat spannend dat jullie ook gaan beginnen. Wanneer gaan jullie verhuizen?

@Koekiemonster: Als jij laat zien waar de NOD moet staan, dan denk ik dat ik het tegen die tijd best wel zelf kan uitvogelen!
En wat spannend dat je spiraaltje er nu uit is zeg. Dat maakt het wel heel echt! :hyper:

@VietjH, wat een ontzettend leuk idee heb je al om het je vriend te vertellen. @Bumpersticker, die romper is ook heel leuk. Misschien dat ik bij een eventuele zwangerschap zoonlief wel met een shirt met ' grote broer ' erop laat lopen en gewoon ga afwachten wanneer man erachter komt. :lol:

Hier ook met ovulatie testen al begonnen. 2,5 week geleden had ik al wel een eisprong volgens de testen. Maar nu dus nog niet ongesteld geworden, waarschijnlijk nog door de borstvoeding (en nee ik ben niet zwanger haha). Dus ik ben heel benieuwd of ik nu over ongeveer 2 weken toch weer een eisprong ga hebben.
Alle reacties Link kopieren
Elmen dat komt goed dat laat ik je wel even zien! Ik hoop ook voor jullie dat jouw cyclus weer een beetje vorm begint te krijgen.

Wij hadden ook bedacht een shirtje te kopen met grote zus en dan op visite te gaan bij familie en wachten tot ze het zien 😂 Ik wil nog wel op zoek naar een origineler idee. De vorige keer hebben we het meteen verteld, nu willen we eigenlijk even wachten tot na de vitaliteitsecho.
Mijn man verrassen gaat echt niet lukken, die weet het als ik ga testen haha. Hij is minstens zo enthousiast als ik :hihi:
Ahh dus eigenlijk is iedereen al wat bezig met ovulatie testen. Ik heb ze zelf niet in huis, heb het even overwogen om ze te halen maar ga voor nu even geduld hebben.
@BumperSticker Vind het ook raar dat mensen vragen ‘wanneer komt de volgende’. Misschien willen jullie wel niet, misschien lukt het niet. Goed dat je er gewoon duidelijk op reageert!
@Koekiemonster Ik denk ook altijd ‘jullie weten helemaal niet waar ik al maanden over na denk’ haha. Fijn om te horen dat jullie gewoon nog dingen doen. Dat maakt iedereen mij ook wijs; als je kinderen hebt kun je helemaal niks meer. Lijkt me altijd zo een onzin. Je vrijheid wordt absoluut beperkt, maar het is ook maar net hoe je ermee omgaat toch. Wanneer willen jullie echt beginnen?
@SannevanS Vier keer is ook hartstikke goed toch! Niemand in onze omgeving is bezig met kinderen, dus wij zullen echt de eerste zijn. Maar iemand moet dat zijn toch!
De nieuwe wet WIEG heeft op mijn vriend geen betrekking, hij is zzp-er.
@Sunshine spannend. Zodra je gaat starten met foliumzuur lijkt het helemaal echt. Ik hoop dat je een regelmatige cyclus hebt 😊

Wij hebben wel al een meisjes naam, de tweede naam van mijn moeder. Altijd al geweten dat ik mijn dochter zo zou willen noemen en gelukkig vind mijn vriend het ook een mooie naam (wel belangrijk haha). Ik heb de app van zwitsal een soort tinder voor babynamen :worship: . Dan merk je pas hoeveel mensen je niet mag...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven