Zwanger worden vanaf juni/juli 2019

30-04-2019 09:32 1331 berichten
Op naar een vruchtbare zomer! :love:

Zuid87 , Maída, Pebbles01, Miekejansje, Zellithyia, Drenthsmeisje88, Ficusje gezien jullie je of zijn afgemeld of al een tijd niet hebben gereageerd hebben we jullie uit het tabel gehaald. Hopelijk komen jullie nog eens kletsen!


Naam Leeftijd N.O.D./ :cheer2: Uitgerekende datum J/M/O :heart: Bijzonderheden
Elmen 28 22 januari 2e kindje
Fietje_ 28 9 september 1e kindje
Koekiemonster26 29 :cheer2: 3 maart M :heart: 2e kindje
Vanishing twin
Sinnieee 28 :cheer2: 3 Maart :heart: 2e kindje
Veyi 28 :cheer2: 17 Maart :heart: 1e kindje
Sophielagirafe 33 :cheer2: 27 maart 2e kindje
Lisanne22 29 :cheer2: eind maart 1e kindje
SannevanS87 32 :cheer2: eind maart begin april 1e kindje
Supersmoothie 26 :cheer2: 1 april :heart: 1e kindje
Bumpersticker 28 :cheer2: begin april 2e kindje
mindsey 33 :cheer2: 17 april 1e kindje
17 juni vroege miskraam
Valkgezicht 30 :cheer2: april 2e kindje
Sunshine1992 26 :cheer2: juli 1ste kindje
VietjeH 26 :cheer2: 26 augustus 1e kindje, 10-9 miskraam gehad.
Prettymama 31 :cheer2: 29 augustus :heart: 3de kindje, vmk okt'19
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:58
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
94.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lieve vietje, heel erg veel sterkte en goed voor je zelf zorgen. Geef het eerst een plekje. Heel veel succes!

Sanne voor jou super blij dat het zo'n goed nieuws was!!!

Hier maandag ook heel fijn nieuws gehad. Ik was toen 7+3 en heb veel hartactie gezien. Maarja tot aan de 12 weken ben je toch nog niet helemaal gerust natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel meiden, erg lief.
Ik ben nog steeds aan het bloeden (echt veel, ongelooflijk en ook wel confronterend) en heb nog last van buikkrampen en rugpijn, maar het lijkt er wel op dat mijn lichaam alles snel zelfstandig ‘opruimt’ wat dan wel fijn is.
Ik denk dat we het al een beetje een plekje hebben kunnen geven, en we willen graag gewoon door, maar het is lastig om zo ineens van mindset te veranderen. Eerst zwanger, nu niet meer. Heel apart gevoel..
Dus ik ga deze week extra genieten van alles wat je als zwangere niet kunt doen (zonnebanken, wijn drinken, carpaccio eten etc) en dan sluiten we deze week af.

@Valkgezicht, bij jou gaat het vast helemaal goedkomen. Wij zagen niet veel hartactie op de eerste echo, maar een heel klein beetje. Dus dat is wel een goed teken voor jullie! :heart:

@Mindsey, ik ben zo benieuwd hoe het met jou is. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Oh lieve :Vietje: ik hoop dat je de tijd neemt om te herstellen. Fijn dat lijkt alsof je lichaam het zelf aan het opruimen is, als je het gevoel hebt dat het te lang duurt of teveel is bel dan de huisarts of verloskundige nog even. Heb je een afspraak überhaupt om te controleren of alles weg is?

Geniet van alles wat wij niet mogen :cheers: ik hoop dat jullie snel weer door kunnen en een goede zwangerschap mogen hebben :bigkiss:
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames, hoe gaat het hier met iedereen?
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat ‘t wel goed!
De bloeding is sinds vandaag eindelijk wat minder, dus hopelijk op z’n eind. Ook niet meer zo veel last van krampen, dus dat is fijn. Gaan weer met goede moed verder. De verloskundige zou mij volgende week bellen om te evalueren. Misschien komt er dan nog een controle echo, weet ik zo niet eigenlijk.

Het is rustig op ‘t forum, ik mis de app ook wel. Was wel gezellig ha ha. Maar denk dat het beter is dat ik pas weer aansluit als het zover is.

Hoe gaat het met jullie allemaal??
Hoi Dames!

Ik heb lange tijd niet van mij laten horen. Ik heb inmiddels een controle uitstrijkje gehad en de uitslag was goed! Ik heb dus ook groen licht gekregen van de gyneacoloog om zwanger te worden. Dit is de eerste keer dat ik geen ovulatie testen gebruik dus ben benieuwd hoe het gaat lopen. Ik zit nu rond mijn eisprong want ik herken dat altijd en wij hebben ook onveilig seks gehad dus ben heel benieuwd over 2 weken of we goed gemikt hebben :hihi:

Ik zag dat ik uit het tabel gehaald ben en dat snap ik. Ik heb het te druk om hier steeds te kijken dus dan geef ik de plek graag af aan een ander.

Zie dat er ook al veel zwanger zijn nu! Wat mooi dat het bij veel zo snel gegaan is. Geniet allemaal van jullie zwangerschap en straks van jullie kleine wolkjes :heart:

Veel liefs!
Alle reacties Link kopieren
Vietje wat fijn dat de bloedingen inmiddels minder zijn. Ik zou een controle echo wel fijn vinden, gewoon om te weten dat alles weer schoon is.
Snap dat je de app mist! Wij hopen ook dat je snel weer komt kletsen :bigkiss:

Prettymama wat fijn dat de uitslag goed is en je mag starten! We hadden al een hele tijd niets van je gehoord, dus wisten niet of je nog mee wilde kletsen. Het werd dan wat onoverzichtelijk, maar je bent welkom om weer in het tabel te komen hoor!
Koekiemonster26 ja dat snap ik helemaal hoor! Als jullie het leuk vinden dan schrijf ik graag weer mee :) mijn eisprong is inmiddels geweest dus ik gok dat mijn N.O.D 27 september is.
Alle reacties Link kopieren
Prettymama spannend! Hopelijk werkt de vruchtbaarheid van dit topic ook aanstekelijk voor jou :love:
Alle reacties Link kopieren
@Prettymama, wat een goed nieuws! En spannend! Ik ga voor je meeduimen. Hopelijk over twee weken een positieve test in handen! :heart:

@Koekie, wil je eens in de app vragen of ik iemand blij kan maken met twee tickets voor het In de Wolken festival?
Alle reacties Link kopieren
Vietje doe ik! :bigkiss:
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het nu met je? We missen je wel hoor in de app :(
Jeetje Vietje wat een verdrietig nieuws, heftig!
Veel sterkte met dit verlies.
Alle reacties Link kopieren
Lieve Vietje wat verdrietig dat je een miskraam hebt, heel veel sterkte! Gelukkig is het bloeden nu wat aan het stoppen. Ik leef me je mee :heart: .

Koekie gefeliciteerd met jullie meisje! Heel mooi om te lezen.

Pfff meiden! Vind het aan de ene kant zo fijn om alles bij te lezen en hoe het met jullie gaat. Sanne, hoe fijn dat het nu goed gaat na alle zorgen! :rose: En tegelijkertijd vind ik het ook heel moeilijk om te lezen, en vooral om weer wat te schrijven. Confronterend. Het zijn zulke rare rollercoaster maanden.

De schok van zo snel zwanger zijn, de blijdschap, de spanning, toen de miskraam en het verwerken.. het delen, ook op werk. En toen zó snel weer zwanger, wat een mazzel, wat een geluk! Helaas de pech dat het weer niet goed zat en deze miskraam ook nog anders verloopt. :(
Het is zeker allemaal vol te houden. We doen het dag voor dag en er zijn genoeg mooie momenten. Maar als ik dan hier kom, of ik zie in mijn omgeving meiden die 'gelijk' lopen met een van die twee zwangerschappen.. dan is het toch wel slikken.

Maandag hebben we de bevestiging gekregen dat het inderdaad niet goed was: op de echo was heel duidelijk alleen een lege vruchtzak te zien. Dat gaf me ergens ook rust. Ik vond die 10 dagen onzekerheid (en hoop nog) moeilijker als ik eerlijk ben. Donderdag mocht ik terugkomen voor een gesprek met de gynaecoloog. Nog meer afwachten, pillen of curettage om de zwangerschap af te breken.

Ik zag enorm op tegen die pillen, had er best wel helse verhalen over gelezen online. Maar zomaar kíezen voor curettage voelde ook raar: er zitten toch wat (kleine) risico's aan voor een volgende zwangerschap. Toch maar voor die pillen gekozen, die konden we meteen meenemen. Ik wilde het vooral graag achter de rug hebben allemaal, mijn lijf 'terug' en verder kunnen. Maar na 2 dagen die pillen (vaginaal) innemen, wel wat buikpijn en heel minimaal bloedverlies.. gebeurt er verder niets.

Mijn vriend heeft een weekje vakantie met vrienden en ik wilde graag dat hij gewoon zou gaan. - Eén van de redenen om het graag met die pillen achter de rug te willen hebben. Maar alles loopt weer anders dan verwacht ;). Nu moet ik morgen naar de spoedpolikliniek voor een echo en "vervolgbeleid", wat waarschijnlijk alsnog een curettage wordt.

Ben er zo klaar mee :(.

Aan de ene kant verlang ik zo naar de blijdschap en hoop van verder gaan, aan de andere kant durf ik niet te denken aan de onzekerheid die ermee gepaard kan gaan als we ons er weer voor open stellen. Het is nu 2x achter elkaar mis gegaan.. wat als er iets bij mij is? Wat als het de volgende keer weer niet goed gaat? Nou ja, dat dus..

Wilde jullie toch even een update geven. Ben deze groep zo enorm gaan waarderen de afgelopen maanden! Wil niet zomaar 'verdwijnen'. En tegelijkertijd kies ik er op dit moment voor om me niet al te veel te willen omringen met zwangerschap/baby etc.

Ik wens jullie allemaal ZO veel liefs en een hele mooie zwangerschap en de allerliefste babies! :D Kom zeker weer kijken over een tijdje. Nu eerst zorgen dat dit achter de rug is allemaal. En dan kom ik zeker wat goede moed en wijsheid lenen hier ;).
Alle reacties Link kopieren
Mindsey ohh wat ontzettend verdrietig dat het ook nu niet goed was :hug: ik had het je zo ontzettend gegund. Zeker na al die onzekerheid en dan nu ook nog waarschijnlijk een curettage.
Wat stuur je toch altijd lieve berichtjes, zelfs als je zelf zoveel pijn en verdriet hebt.
Ik heb enorm veel respect voor je keuze een stap terug te nemen, ik hoop enorm dat je in de toekomst mooi nieuws kunt en komt delen met ons.

Heel erg veel sterkte :hug:
Alle reacties Link kopieren
Lieve Mindsey,

Wat een verdrietig bericht en wat een klap wederom voor jullie. Ik heb aan je gedacht en gehoopt dat alles goed zou zijn. Ik hoop dat jullie de kracht vinden om ook dit verlies een plekje te geven. Ik denk aan jullie :hug: .

En lieve Vietje gelukkig dat het bloeden nu lijkt te stoppen. Ik hoop dat je je gauw beter voelt. :idee:

Wat fijn Prettymama, dan kunnen jullie met een gerust hart beginnen. Ik duim voor je voor een positieve test!
Lieve Vietjeh wij missen je ook in de app, ik hoop dat je je snel weer beter voelt. Ga inderdaad genieten van de dingen die wij niet kunnen doen en hopelijk is het jullie snel gegund :hug:

Lieve Mindsey wat ontzettend heftig, heb net je bericht gelezen met een brok in mijn keel. Ik gun het jou ook zo, zoals je inderdaad aangeeft echt een rollercoaster aan emoties. Ik begrijp dat je onze positieve verhalen af en toe heel lastig vind. Een hele dikke virtuele knuffel :hug:

Hoe is het met de rest van de dames? Ik heb woensdag bloed laten prikken voor de nipt test, probeer er niet te veel aan te denken. Hopelijk heb ik gewoon ineens een mail en is alles goed :)
Alle reacties Link kopieren
och lieve Mindsey, ik kan het me zo voorstellen...
ik weet niet waar ik mentaal zou staan als het twee keer achter elkaar mis zou gaan..
ik vond 1 keer al vrij heftig, qua emotie. En dan misschien ook nog een curettage, vreselijk. Ik hoop dat je het snel achter de rug hebt allemaal, en je je dan ook beter zal gaan voelen. Dikke knuffel voor jou :hug:

@Supersmoothie, oh wat spannend, de nipt al! Ik ga met je meeduimen voor een email of telefoontje met goed nieuws!! Hou me op de hoogte! :heart:
Bij de eerste de beste positieve test (hopelijk duurt dat niet al te lang... :-? ) sluit ik me direct weer aan bij de appgroep, want wat is dat een steun in die eerste onzekere weken zeg!

Gisteren ben ik samen met mijn vriend uiteten geweest van de baby spaarrekening, om deze week zo positief mogelijk af te sluiten. Ik heb lekker carpaccio, zalm en biefstuk gegeten, en genoten van een drankje. We hebben er goed over gepraat, en dat helpt zo veel! We beseffen meer dan ooit dat we zeker weten samen een kindje willen, en dat geeft een heel goed gevoel.
Dus vandaag is het maandag, een nieuwe week, waarin ik uitkijk naar de toekomst. :hyper:

Fietje, Elmen en Sunshine, hoe gaat het met jullie?
Alle reacties Link kopieren
Mindsey Jeetje, wat een gigantische rollercoaster. Ik kan me wel voorstellen dat 10 dagen in onzekerheid zitten echt vervelend is en dat, ondank dat je dan niet het nieuws krijgt dat je wilt horen, het wel fijn is dat je nu duidelijkheid hebt. Volgens mij zijn jij en jouw vriend wel echt een topteam samen.

Vietje ik hoop zo dat je weer snel een positieve test hebt en lekker komt meeschrijven! Tot die tijd lekker genieten van de wijn en carpaccio! Is het bloeden nu helemaal gestopt? Volgens mij heb jij ook echt een super lieve vriend!

Prettymama leuk dat jullie zijn begonnen en je weer meeschrijft! Hopelijk is het snel raak :D en voel je vrij om jezelf weer in de tabel toe te voegen.

Hier gaat alles een beetje z’n gangetje. Gister de laatste oma verteld dat we een kindje krijgen, dus nu weet iedereen het die ik het persoonlijk wilde vertellen. Wel handig, geen geheim gedoe meer. Ik ben de dagen aan het aftellen tot de 27ste. Dan hebben we de geslachtsbepalingsecho en kan ik eindelijk los met shoppen!
Alle reacties Link kopieren
Vietje je bent weer enorm welkom! Hopelijk mogen jullie snel weer een positieve test in handen hebben :love:
Wat leuk dat jullie een app groep gemaakt hebben! Praat toch altijd fijner dan zo'n forum he. Zitten daar alleen meiden in die al zwanger zijn?
Alle reacties Link kopieren
Oh wat een verdrietige berichten hier zeg :-[ @ Mindsey dat dit nu voor jullie twee keer zo snel achter elkaar gebeurt en dan waarschijnlijk ook nog een curettage. Echt ontzettend veel sterkte voor jullie. Kan me niet voorstellen hoe zwaar deze dagen/weken voor jullie moeten zijn. Hele dikke knuffel! En ook voor jou natuurlijk Vietje. Wat fijn dat jullie gisteren uit eten zijn gegaan en mooi dat je schrijft dat deze maandag weer een begin is van een nieuwe toekomst. Ik hoop echt oprecht dat als jullie er weer aan toe zijn, jullie allebei een gezonde zwangerschap krijgen! :redrose:

Hier alles rustig. Nog op het wachtbankje, welke deze keer traag voorbij gaat. Enerzijds omdat ik graag een echte poging wil in de kliniek, anderzijds omdat ik stiekem toch hoop dat we helemaal niet naar de kliniek hoeven en het nu gewoon raak is haha. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Prettymama alleen zwangeren hebben zich aangemeld :)

Elmen het is ook altijd spannend, ook als je de kans heel klein acht. Ik zal toch ook even mee duimen, het zou toch wel heel fijn zijn als medicatie en de kliniek niet nodig zijn.
Elmen: Ik heb het waarschijnlijk gemist. Zoveel berichten terug lezen was geen doen. Zijn jullie allang bezig dat je naar een kliniek wilt?
Alle reacties Link kopieren
@Koekiemonster: Dankjewel voor het duimen!
@Prettymama: Wij zijn nu 5 rondes bezig, nog niet zo heel lang dus. Maar over ons eerste kindje hebben we 2,5 jaar gedaan en zijn we zwanger geworden door hulp van de fertiliteitskliniek. Een van de redenen dat zwanger worden toen niet lukte was omdat mijn LF erg kort was. Dat merk ik nu weer. Vandaar dat we nu al weer naar kliniek zijn gestapt voor hulp, zodat het hopelijk deze keer allemaal een stuk vlotter gaat :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven