Zwanger worden vanaf juni/juli 2019

30-04-2019 09:32 1331 berichten
Op naar een vruchtbare zomer! :love:

Zuid87 , Maída, Pebbles01, Miekejansje, Zellithyia, Drenthsmeisje88, Ficusje gezien jullie je of zijn afgemeld of al een tijd niet hebben gereageerd hebben we jullie uit het tabel gehaald. Hopelijk komen jullie nog eens kletsen!


Naam Leeftijd N.O.D./ :cheer2: Uitgerekende datum J/M/O :heart: Bijzonderheden
Elmen 28 22 januari 2e kindje
Fietje_ 28 9 september 1e kindje
Koekiemonster26 29 :cheer2: 3 maart M :heart: 2e kindje
Vanishing twin
Sinnieee 28 :cheer2: 3 Maart :heart: 2e kindje
Veyi 28 :cheer2: 17 Maart :heart: 1e kindje
Sophielagirafe 33 :cheer2: 27 maart 2e kindje
Lisanne22 29 :cheer2: eind maart 1e kindje
SannevanS87 32 :cheer2: eind maart begin april 1e kindje
Supersmoothie 26 :cheer2: 1 april :heart: 1e kindje
Bumpersticker 28 :cheer2: begin april 2e kindje
mindsey 33 :cheer2: 17 april 1e kindje
17 juni vroege miskraam
Valkgezicht 30 :cheer2: april 2e kindje
Sunshine1992 26 :cheer2: juli 1ste kindje
VietjeH 26 :cheer2: 26 augustus 1e kindje, 10-9 miskraam gehad.
Prettymama 31 :cheer2: 29 augustus :heart: 3de kindje, vmk okt'19
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:58
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
94.50% gewijzigd
elmen wat fijn! Lekker klussen dus deze dagen.
Hier vandaag op dag 11 en er is verandering te zien in de ovulatie test! Hij is duidelijk wat donkerder geworden dus hoop dat ik morgen een positieve test heb! :-D
Alle reacties Link kopieren
Yes! Fijn prettymama. Dan zitten we vanaf morgen gezellig samen op het wachtbankje :yes:
Alle reacties Link kopieren
Fijn Elmen en Prettymama!
Goed nieuws!

Ik zit sinds vandaag ineens niet meer op ‘t wachtbankje!

Had gisteravond ineens weer wat bloed aan ‘t wcpapiertje. Dus dacht meteen ‘oh neee, weer een nasleep van de miskraam..’. Maar vandaag heeft het bloeden doorgezet en ‘t lijkt en voelt toch echt als een menstruatie. Dus ik m’n cyclus even bekeken, ben ik exáct 28 dagen nadat de miskraam is begonnen weer ongesteld geworden! Er is dus niks veranderd aan m’n cyclus. Als ik nu terugreken naar m’n eisprong hebben we ook geen kans gemaakt deze maand, want toen hebben we helemaal geen seks gehad. Maar ik ben dus voor ‘t eerst blij met m’n menstruatie haha. Betekent dat alles nog werkt als vanouds. Heb alleen geeeen idee waarom ik dan een paar dagen geleden ineens een positieve ovulatietest had, maar goed. Nu ik m’n cyclus weer doorheb kunnen we deze maand ècht weer goed gaan mikken. Nog even geduld hebben dus....

Fijne zondag nog allemaal! :heart:

Ps: Mindsey, ik ben zo benieuwd hoe het met je gaat?
Alle reacties Link kopieren
He dat is opeens een verandering Vietje, maar ik kan me voorstellen dat het voor jezelf wel fijn is om te weten dat je nu echt weer op dag 1 van een cyclus is. Hopelijk klopt het inderdaad en heb is deze cyclus weer eentje van 28 dagen. Over 2 weken dus ongeveer je eisprong? :)

Ik moet ook vaak aan je denken Mindsey. Benieuwd hoe het met je gaat!
Alle reacties Link kopieren
Vietje wat bijzonder zeg! Fijn dat je cyclus weer normaal lijkt te zijn. Hopelijk mag snel weer duidelijkheid waar je eisprong is deze maand!

Mindsey :hug:
Alle reacties Link kopieren
Vietjeh Super dat je cyclus gelijk weer goed loopt! En ook wel fijn dat je cyclus 28 dagen is, lekker kort haha. Ga je deze ronde weer ovulatietesten doen?
En je vroeg of we al een naam hebben bedacht.. we hebben wel een naam die we allebei helemaal geweldig vinden, maar lijkt erg op die van een familielid waar we veel mee omgaan. Vriend vindt het totaal geen probleem, maar ik twijfel wel. Alle andere namen die ik voorstel vindt hij totaal niks.

Elmen Je houdt het spannend! Gelukkig is een eitje nog lekker gegroeid. Dus je hebt nu gister je ovulatie gehad en kan nu op t wachtbankje plaatsnemen? Gaan ze dan nog een keer kijken hoe het gaat of gewoon afwachten tot je mag testen?

Prettymama Ennn..?? Positieve ovulatie test gehad? Nu ook in wachtmodus?
Nou hehe een knaller van een ovulatie test in mijn handen. Test lijn is nog donkerder dan de controle lijn!! We hebben voor het laatst zondag avond seks gehad dus het zal der om spannen. Ik hoop dat het vanavond nog een keer lukt. En dan zitten we weer op het wachtbankje :)
Alle reacties Link kopieren
Fijn Prettymama en idd vanavond nog maar aan de klus.

Wij hebben net de 20 wekenecho gehad en alles zag er goed uit :love: toch weer een opluchting
koekiemonster26 toch altijd een spannend moment he! Fijn dat alles goed is met de kleine :-D
Alle reacties Link kopieren
@Elmen, inderdaad! Mijn eisprong verwacht ik op 19 oktober, precies tijdens een weekendje weg met vriendlief, dus dat moet goedkomen. ;)

@Veyi, yes! Een cyclus van 28 dagen is wat dat betreft wel heel erg fijn. Ik moet ook zeggen dat ik er momenteel niet zo heel erg mee bezig ben. Ik vergeet zelfs soms foliumzuur in te nemen... Het is ook druk op werk, dus dat scheelt. Denk dat daar straks op 't wachtbankje wel weer verandering in komt haha. En altijd balen hè, als je een megaleuke naam hebt gevonden, maar die wellicht te linken is aan een familielid. Mijn vriend zou daar ook totaal geen moeite mee hebben trouwens (wij hadden ook zo'n gevalletje haha).

@Prettymama, Yes! Je ei! :hyper: Succes op 't wachtbankje! :popcorn:

@Koekie, wat een mega goed nieuws dat de 20 weken echo goed was! Heeeeel fijn. Nu kun je met een gerust hart gaan shoppen! :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met de goede 20-weken echo Koekiemonster. Super fijn. Zijn jullie al druk met het kamertje enzo?
En wat fijn Prettymama dat je een positieve ovulatie test hebt gehad, nog een beetje gebruik van kunnen maken? ;-D

Spannend van de naam Veyi. Wij vonden het ook erg moeilijk bij zoon. Uiteindelijk pas in week 36 echt besloten dat de naam die we al in week 4 bedacht hadden het ging worden. :facepalm:

Hier op het wachtbankje, maandagavond voelde ik m'n eisprong. Merk dat ik er toch wel meer mee bezig ben dan zonder de medicatie. Vooral omdat ik een beetje bang ben dat de medicatie misschien nu z'n werk toch niet zo goed gaat doen als dat hij dat deed twee jaar geleden. Maar goed, we zitten hem maar rustig uit!
Alle reacties Link kopieren
Elmen we hebben met korting een simpele ledikant en een kleine commode gekocht, maar het kamertje zelf moet nog even op zich laten wachten. Wij gaan naar zolder verhuizen, dochter naar onze kamer en baby naar dochters kamer. Dus dat gaan we pas doen als de nachtelijke voedingen er af zijn, in eerste instantie komt ze dus op onze kamer!
Het wachtbankje is nu misschien wel extra spannend, ik duim voor jullie!

Wat een goede timing Vietje hopelijk is je ei er dan echt. :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Dat wordt nog een hele verhuizing @koekiemonster, maar fijn dat ze de eerste periode lekker bij jullie op de kamer blijft.

Hoe is het verder met alle (zwangere) dames?
Vietje jij eind deze week je eisprong ergens toch..? En hoe gaat het op het wachtbankje prettymama?
elmen gaat goed hiero! Ik voel eigenlijk vrij weinig. Sta er ook wat rustiger in, want vorige maand had ik in mijn hoofd al een positieve test dus dat was even een domper dat mijn lichaam mij zo voor de gek hield. Dus ik hou me nu niet zo bezig met eventuele symptomen. Ben benieuwd!! Nog 10 dagen wachten. En hoe is het bij jou op het wachtbankje?
Alle reacties Link kopieren
Elmen inderdaad heel fijn dat ze op onze slaapkamer kan, wij hebben een hele grote slaapkamer nu (bij het bouwen van het huis was het zelfs een optie er 2 van te maken, al zijn die best klein dan)

Wat spannend op het wachtbankje! Hopelijk gaat de tijd een beetje snel
Hi allemaal, sorryy ik was een lange tijd afwezig haha. Heerlijke vakantie gehad op Mallorca, heel rustig aan gedaan omdat mijn energie level niet 100% is natuurlijk :) Voor de vakantie hartje geluisterd en klonk allemaal goed, aanstaande vrijdag mag ik gelukkig weer! Buikje begint ook te groeien, ben nu 16 weken. Over 3 weken weten we eindelijk wat het wordt, zo benieuwd!

VietjeH fijn om te lezen dat het goed met je gaat en je cyclus weer goed op gang is! Hopelijk hebben jullie snel geluk en kom je weer lekker bij ons kletsen 😊
Prettymama ik duim voor je, hopelijk gaan de dagen snel :)
Alle reacties Link kopieren
Ha lieve meiden, ik kwam toch weer even buurten om te kijken hoe het gaat allemaal ;). Koekie wat fijn dat alles goed was met de 20-weken echo! En Vietje mooi dat alles weer goed op gang lijkt te komen :). Op naar de volgende kans voor jullie! :yes:

Hier gaat het wel goed :) het stof begint een beetje neer te dalen. Heb nog wel wat moeilijke momenten gehad maar dat mag er gewoon zijn.

Ik ben er nu rustig onder, misschien was het gewoon nog niet onze timing. Voel wel heel erg (in tegenstelling tot de vorige keer) dat ik nu even wil wachten met opnieuw proberen. Eerst omdat ik het benauwd kreeg bij het idee om weer zwanger te worden en in die rollercoaster te stappen :$ , nu meer omdat ik mezelf en mijn lichaam wat rust gun.

Over 2 maanden heb ik ook examen van mijn opleiding.. daarna voel ik wel weer wanneer het weer tijd is. Omdat ik 2x zo snel zwanger was, maak ik me over dat stuk ook wat minder zorgen.. denk dat het allerbelangrijkste is dat ik me sterk en goed in mijn vel voel. Ook bezig met wat alternatieve therapie dingen onder het mom van 'baat het niet dan schaadt het niet'. En in November een weekje yoga in Portugal geboekt.. ook niet slecht ;). Alle lieve aandacht voor mijn lichaam is welkom :heart:

Ik had vandaag pas voor het eerst weer een negatieve test.. en merk het verschil wel nu de hormonen uit mijn lijf zijn verdwenen. Meer mezelf, lichter.. ook weer gesport zelfs haha. Afgelopen weekend kreeg ik wel opeens meeeega buikpijn, zelfs het ziekenhuis nog even gebeld. Dat was waarschijnlijk m'n eerste eisprong weer :biggrin: mijn God zeg, je kan wel merken dat alles nog een beetje beurs is daar binnen ;). Maar geen gebruik van gemaakt dus :A: :A: :A:

Zal het zeker laten weten hoe het gaat en als we weer beginnen of het ooit weer raak mag zijn! :heart:

Heel veel liefs voor jullie allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Ha Mindsey wat fijn wat van je te horen! Het klinkt alsof je goed luistert naar wat jij en je lijf nu nodig hebben. Jeetje wat heftig dat die eisprong zo'n pijn heeft gedaan.
Ik hoop dat je goed je examens in gaat en enorm gaat genieten van je weekje weg in Portugal! Hopelijk horen we snel weer van je! :heart:
Alle reacties Link kopieren
@Elmen, en en en??? Oh ik hoop zoooo op een positieve test..... :heart:

@Prettymama, zit jouw lichaam je al weer gek te maken met symptomen?

@Supersmoothie, ah fijn zeg!! Zo spannend, over twee weken het geslacht. Gaat de tijd nog steeds langzaam? Of merk je dat het nu wel snel gaat, nu mensen er ook van op de hoogte zijn en zo?

@Mindsey, goed om weer van je te horen! :heart: En wat heeft het HCG dan nog lang in je lichaam gezeten zeg, kan me voorstellen dat je blij bent dat 't er nu volledig uit is (was ik ook...). Wat goed dat je goed voor jezelf zorgt nu, heel belangrijk! :hug:

Hier gaat 't goed!
Ik had afgelopen zaterdag (de 19e) mijn eisprong verwacht, maar ik heb 17/18/19/20 oktober negatieve ovulatietesten gehad. Deze liepen zelfs af. Ik heb dus het idee dat mijn eisprong (als ik er gewoon 1 gehad heb) rond de 16e al is geweest, wat ik niet verwacht had. We hebben op de 16e nog seks gehad, maar daarvoor 3 dagen niet. Ik hoop dus maar dat we een kans maken deze maand. Als mijn menstruatie uitblijft, wil ik volgende week vrijdag (1 november) samen met vriend gaan testen.

Hallo wachtbankje...
Alle reacties Link kopieren
Ik zit me nu ineens te bedenken..

Ik heb woensdagavond 16 oktober ineens zo'n last van mijn onderbuik gehad tijdens het wandelen met de hond. We hadden net daarvoor seks gehad, dus ik dacht dat het misschien daardoor kwam. Maar het was zo erg dat ik de wandelronde moest afbreken en met een kruik op de bank ben gaan liggen. Na Mindsey's verhaal vraag ik me af of ik toen niet mijn eisprong heb gevoeld. Lees nu namelijk op internet dat de eisprong na een miskraam vaak pijnlijk is. Zou een boel verklaren in ieder geval.

Zo, dat moest er even uit. Informatie waar jullie helemaal niets aan hebben. :rofl:
elmen jaaa ook heel benieuwd al getest?

vietjeh Qua symptomen valt mee probeer ze ook weg te zetten na de teleurstelling van vorige maand. Ik heb wel al vanaf zaterdag zeurende pijn in mijn onderrug en af en toe wat steekjes/krampjes in mijn baarmoeder dus weet niet zo goed wat ik ervan moet denken. Ik wacht rustig af.
Alle reacties Link kopieren
Mindsey, wat fijn om van je te horen zeg. Zoveel aan je gedacht. Wees maar lief voor jezelf en voor je lijf inderdaad, je hebt veel meegemaakt in een korte tijd. Voor nu heel veel succes met je examen. En als je er aan toe bent, dan hoop ik dat we weer wat meer van je mogen lezen en hopelijk snel weer (blijvend) mooi nieuws.

Dat kan heel goed dat dat je eisprong was Vietje! Dat betekent dat je nu toch alweer bijna een week op het wachtbankje zit. Vind je het spannend?
En Prettymama, ik snap na je teleurstelling van vorige maand dat je je probeert nu wat minder mee bezig te houden. Toch zit dit wachbankje voor jou er ook al bijna op. Weet je al wanneer je zou willen testen?

En ja, dan hoe het hier gaat he...nou niet zo heel goed eigenlijk. Al 2 dagen na de eisprong verloor ik bloed. Iets wat ik totaal niet had verwacht met de medicatie die ik nu gebruik en het hield ook echt vijf dagen aan. Ontzettend teleurgesteld daarin :-| Vervolgens in de tweede week gelukkig niets en toen voelde ik me opeens super zwanger. Dus toen kwam opeens toch de hoop terug dat het misschien wel goed zat (...zelfs gedacht, was het dan een hele vroege innesteling? Je kan jezelf gek maken he :facepalm: ).
Afgelopen dagen zwangerschapstesten gedaan, omdat ik benieuwd was naar de afbraak van de pregnyl en natuurlijk graag een oplopend streepje wilde zien. Maar helaas, vandaag is de test zo goed als wit en begin ik ongesteld te worden. Voor nu dus even heel verdrietig, maar ook weer even des te meer dankbaar voor zoonlief :heart:
Morgen weer een afspraak maken de kliniek, benieuwd wat ze met de medicatie willen na deze ronde. Sorry voor het lange verhaal.
elmen wat balen zeg :( ik ben benieuwd wat de kliniek gaat zeggen.

Hier vandaag op 12DPO en ik voelde me vanochtend zo zwanger. Echt zwanger heel anders dan die symptomen van vorige maand. Ik was zo misselijk en mijn borsten zijn zo zwaar en gevoelig dus heb ik getest! En tot mijn verbazing staat er gewoon een tuurstreepje!! Nog heel licht dus hopelijk loopt hij mooi op maar het begin is er!! Morgen weer testen :-D
anoniem_648cd0d673d02 wijzigde dit bericht op 22-10-2019 15:34
10.59% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Elmen, jeeeetje wat balen zeg!! Wat zou die bloeding 2 dagen na je eisprong dan kunnen zijn geweest? HELE dikke knuffel voor jou, dat moet niet makkelijk zijn. :( :hug: Hopelijk heeft de kliniek antwoorden voor je...

@Prettymama, voor jou daarentegen goed nieuws!! Gefeliciteerd!! Hopelijk lopen de testen de komende dagen mooi op, maar een streep is een streep! :cheer2: Wat fijn zeg!

Ik besef des te meer hoe bijzonder het is als je gezond zwanger bent.
Zit nu (als ik het goed heb) op 6DPO. Voel nog helemaal niets, maar dat is logisch natuurlijk. Ik zorg dat ik goed eet, goed rust, veel wandel en netjes mijn foliumzuur slik, en dan hopelijk goed nieuws over een aantal dagen... Vind het wel weer spannend ja. :-$

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven