Zwanger worden vanaf mei 2018

25-04-2018 21:05 587 berichten
Hi allemaal!

Wie gaat er ook vanaf mei (weer) proberen zwanger te worden? Schrijf je mee?



Naam
(leeftijd v/m)
Kindje NOD Ronde Bijzonderheden
Dookster
(28/31)
Tweede 29-6 2 Zwanger :heart:
AUTUMNGIRL93
(24/29)
Eerste 1 Zwanger :heart:
Happy-Life
(25/28)
Tweede 30-5 1 Zwanger :heart:
-Anna89-
(29/35)
Eerste ... ... Zwanger :heart:
CherryBlossom
(27/32)
Eerste 4-7 #zoveel
ag-s
(31/35)
Tweede 20/21-10 6 ronde 3 na miskraam in juli
Yenthe_87
(30/30)
Eerste 27-6 3
W002
(32/36)
Tweede 26/5 1
Koekiejj27
(28/29)
Tweede 28-05 1
Eef-1-9-8-8
(29/42)
Eerste 14-06 3
Sali1985
(32/34)
Eerste 13-05 1 Zwanger :heart:
ER_6_N
(28/31)
Eerste 06/06 1
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:01
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
86.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jaaaa!! Geweldig Anna!! Wat een mooi nieuws zeg!! Weet je zeker dat ie eisprong later was? Anders ben je nu al wel 5 weken of zo...
Hoe voel je je?
Alle reacties Link kopieren
Thanks, lief!
Ik ben zeker wel blij, maar nog wel erg voorzichtig. Eerst maar bij de echo zien of het echt goed is. Maar ik probeer wel echt positief te zijn, het moet toch een keer goed gaan, denk ik dan. En 85% kans dat het goed is, dus dat is best veel toch.
Ik weet niet heel zeker wanneer mijn eisprong was. Maar ik zal dan ergens tussen de 4 en 5 weken zijn. De test van zaterdag was dus pas na afleestijd positief, dus was er maar vanuit gegaan dat het negatief was. Maar misschien was hij dus toch licht positief, toen al.
Ik hoop dat ik zo snel als kan en echo mag (maar liever ook niet te vroeg) en dat alles goed is. Zou zo leuk zijn om rond de kerst leuk nieuws aan familie te kunnen vertellen!
Alle reacties Link kopieren
wat fijn dat je toch positief bent Anna. Dat is een goed voornemen. Hopelijk wordt je positiviteit beloond over een week of 2,5/3 met een mooie echo. Heb je al gebeld om een afspraak te maken voor een echo?

Ik ben mezelf een beetje gek aan het maken. Waarschijnlijk is het wishful thinking, na jullie positieve berichten hier, maar ik denk dat ik ook zwanger ben. Zelfs ondanks de negatieve test van vanmorgen. hahaha. Als ik dit typ besef ik me hoe dommig dat is.
Ik heb de hele week al weer dat gevoel, nergens op gebaseerd, maar ik denk het gewoon. Vandaag is dag 28 van mn cyclus, dus verwacht morgen mijn menstruatie. Dat is gebaseerd op hoe mijn cyclus eerst was voor de miskramen, en het feit dat ik denk ik 2 weken geleden op dinsdag mn eisprong had (gebaseerd op vruchtbaar slijm). Nu heb ik al weer een aantal dagen last van mn onderrug/zeurend gevoel. En gisteravond had ik bij het afvegen wat oudbloed (bruin), Dus eerst dacht ik: oh, dan komt mn menstruatie een dag eerder dan verwacht....stom.... Maar omdat het daarna niet meer was, en ik vandaag ook nog niet ongesteld ben geworden, ging ik ineens denken dat het wel eens wat innestelingsbloed kon zijn. Vanmorgen gelijk getest, want heb het geduld van een fruitvlieg.... maar negatief. Dus of toch niet zwanger (heeeel waarschijnlijk), of te vroeg getest. Want als ik gister innestelingsbloed had, dat kan natuurlijk wel een dag of paar dagen oud zijn, maar dan heb ik nu misschien nog niet genoeg HCG aangemaakt. Dus nog een paar dagen geduld hebben dan maar. Ik denk dat als ik donderdag nog niet ongesteld ben, dat ik dan vrijdagochtend weer ga testen. Of misschien beter zaterdag, dat ik niet daarna naar mn werk hoef.... Of als ik dat niet red met mn ongeduld, dan woensdag testen.
lang verhaal weer..... zit mezelf dus gek te maken zoals jullie merken... haha
Alle reacties Link kopieren
zul je trouwens zien dat als ik zo naar de wc ga, dat ik dan ongesteld ben.... :facepalm:
een ander symptoom trouwens waardoor ik mezelf zo gek maak.... ik had bij de zwangerschap van mijn dochter ineens een uitslag onder mn oksel. Huisarts dacht ringworm (schimmel), maar later bekeken door een dermatoloog en die zei dat het granuloma annulare was. Was na de zwangerschap ineens weg. In juni toen ik zwanger was weer terug. Na miskraam weer weg. In oktober weer terug, na miskraam weer weg. En nu heb ik het weer..... dus tsja.... is dat een soort zwangerschapstest voor mij?? haha :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Haha wel een originele zwangerschapstest dan :)
Maar lastig weer, dat afwachten heel de tijd! Stel dat het innestellingsbloed was, dan kan het idd zijn dat je nog niet genoeg hcg in je bloed heb om op te pikken door de test. De eerste dag dat ik (achteraf gezien) innestellingsbloed had, testte ik ook negatief.
Aan de andere kant wil ik je geen valse hoop geven, want je lichaam kan ook nog wel even van slag zijn na een miskraam.
Er zit helaas niks anders op dan afwachten of je ongesteld word de komende dagen of dat je nog kan testen.

Ja, ik heb de 28e intake en echo. Dan ben ik volgens hen 8+2, maar ik denk zelf rond de 7,5 week dan. Maar ook dan moet er te zien kunnen zijn of het goed is of niet.
Ik was afgelopen dagen redelijk rustig, schiet ik vanmiddag ineens compleet in paniek, omdat het leek alsof mijn borsten minder pijn doen. En echt OVERAL lees ik dat dat niks zegt een dat IEDEREEN wisselende symptomen heeft een dat het NIKS zegt over hoe de zwangerschap loopt. Maar toch maak ik me druk... Ik ben blij als het de 28e is...
Alle reacties Link kopieren
wat fijn dat je dit jaar nog mag. Hoop enorm hard op goed nieuws voor je!!
en ja, die wisselende symptomen. Irritant he?! je wordt er zo onzeker van. Ik denk dat het alleen helpt om afleiding te zoeken. Want er niet aan denken is gewoonweg niet mogelijk....

Ik heb nu weer de hele tijd krampen in mn onderrug. En terwijl ik dat afgelopen dagen zag als eventueel teken van een zwangerschap, ben ik op dit moment ineens overtuigd dat het betekent dat ik morgen ongesteld word.
Haha, hoe bedoel je rollercoaster van gevoelens.
Afwachten inderdaad maar.
Alle reacties Link kopieren
Haha idd!
Je kan jezelf daar zo gek mee maken he! Ik hoop in ieder geval dat je gevoel klopt en dat je eind van de week toch positief test.
Maar je zal het morgen zien dan ;)

Ja klopt, ik hoop erop dat de tijd wat sneller gaat door de feestdagen die er nog tussen zitten. Vriend is het weekend na de 28e jarig en zou zo leuk zijn als we het dan aan familie kunnen vertellen!
Alle reacties Link kopieren
Je zei dat je ook negatief testte de eerste dag dat je innestellingsbloeding had. Welke dag testte je wel positief?

Hoop voor jou ook dat het lijkt of de dagen wat sneller gaan, met die feestdagen. Zou wel echt een mooi verjaardagscadeau zijn!!
Alle reacties Link kopieren
Ik testte 6 dagen later positief. Maar ik denk dat ik eerder ook wel positief had getest als ik dat had gedaan, want het was al best een duidelijke streep. Maar ik durfde eerder niet haha.
Alle reacties Link kopieren
ah ja....snap ik. Maar je weet dan ook niet precies wanneer je je menstruatie moest verwachten?
Ik zit vandaag op dag 29. Ik had volgens mij 2 weken geleden de piek met vruchtbaar slijm. Op woensdag was het in ieder geval weer heel veel minder. Ik dacht altijd dat je dan één van die dagen ook je eisprong hebt, Maar ik las ergens op het forum dat iemand een positieve ovulatietest had na het vruchtbaar slijm. Dus als dat bij mij ook zo was deze ronde, dan kan mn menstruatie dus nog wel 2-3 dagen op zich laten wachten denk ik.
Op basis van een cyclus van 28 dagen zou ik in ieder geval vandaag ongesteld moeten worden. Maar morgen of donderdag kan ook nog wel. 29 of 30 dagen is niet gek als je nog maar net een miskraam hebt gehad. Dus ik denk dat ik sowieso morgen nog afwacht. Maar ik weet niet zeker of ik het red met testen tot het weekend. :bonk: Ik ben bang dat als ik morgen niet ongesteld ben ik dan donderdagochtend ga testen. Wil het liever niet, want vind die negatieve testen ook echt niet leuk, maar stel hij is wel positief, dan is dat wel super leuk.... :hihi:
De kans dat ik zwanger ben is trouwens niet eens echt groot, want we hebben op maandag en dinsdag 2 weken geleden geen seks gehad. Op woensdag pas. Dus kan zijn dat we mn piek gemist hebben.

Ik zal vandaag wel gewoon ongesteld worden. Moet mezelf niet zo lopen opjutten. Bereik er helemaal niets mee. **Mezelf even streng toespreken ** :blabla:
Alle reacties Link kopieren
Haha, ik vind het echt grappig hoe je je gedachten opschrijft! Zo herkenbaar ook ;)
Ik dacht wel altijd dat je vruchtbaar slijm pas stopt na je eisprong. Maar ik denk dat je het nooit zeker weet.
Soms kan testen ook helpen om even uit je hoofd te komen, ook al is het zeker rot om een witte test te zien.

Nou, ik had een week vruchtbaar slijm, waardoor ik niet precies wist wanneer mijn eisprong was en wanneer ik ongesteld moest worden. Blijkbaar was hij dus ook later, want testte eerst nog negatief.
Ik weet nu ook niet precies vanaf wanneer ik moet rekenen. Ik had van woensdag tot woensdag vruchtbaar slijm, dus ik ga nu maar uit van zondag als gemiddelde. Dan klopt het toch dat ik as zondag 6 weken ben?
Alle reacties Link kopieren
Net op de wc wat rozig slijm bij het afvegen. Dus menstruatie zal wel gaan doorzetten nu. Zo....kunnen we weer verder zonder dit gestress. Misschien maar eens een maandje overslaan om ditzelfde over 4 weken in ieder geval niet te hebben.... gekkigheid.... :roll:
Alle reacties Link kopieren
Balen joh! Ja al dat gestress elke keer. Je elke keer voornemen om dat volgende maand niet te doen, dat volhouden tot een week voor nod en dan begint alles weer opnieuw..
Maar je weet zeker dat het menstruatie is? Het is te laat voor innesteling? Dan heb ik dus altijd roze slijm, blijkt achteraf.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet even iets delen!
Ik had gister een beetje stress. Ga ik vanochtend testen, heb ik twee knalstrepen! Dat heb ik nog nooit gehad. Ze zijn zelfs donkerder dan de controlestrepen! Dat is een goed teken toch?
Alle reacties Link kopieren
Bedoel je naast de controlestreep 2 teststrepen? Ik denk dat dat officieel niet kan. Maar het lijkt me geen slecht teken. Misschien heb je een tweeling :rofl:

Menstruatie heeft hier toch doorgezet. Vanmorgen helder rood bloed. Had het wel verwacht, toch wel klein btje teleurgesteld. En wat ik wel echt balen vind is dat ik nu al 2 cycli op rij al 5 dagen voor mn menstruatie veel last heb van mn buik en onderrug. Had ik voorheen maar 1 dag voor menstruatie. Dus die miskramen doen mn PMS geen goed :-?
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend dat de menstruatie heeft doorgezet AG-S.. Jammer ook dat je vooraf al zoveel last hebt van je buik!

En Anna.. Wat is het nou? Mogen we je feliciteren of ga je dingen zien die je wil zien?
Ik zou zeggen dat 2 strepen hartstikke zwanger betekend, maar wie ben ik nou? Jij hebt het gezien!

Hier is het rustig (nouja rustig....) afwachten tot 20 december, dan heb ik mijn eerste afspraak bij de verloskundige.. Ik hoop zo dat alles goed is en dat ik het misschien met kerst tegen de familie mag vertellen!
Alle reacties Link kopieren
Haha nee ik had twee verschillende testen gedaan en op allebei had ik een knalstreep naast de controlestrepen :D
Alle reacties Link kopieren
Yenthe, duurt lang he, dat wachten tot de eerste echo! Hoe voel je je?
Ik weet dus wel zeker dat ik zwanger ben na alle testen die ik heb gedaan, ik verwoordde het een beetje onhandig.

Jammer AG! Ik herken dat wel hoor, ik had na de miskraam ineens elke keer 4 dagen bruin bloed voordat ik ongesteld werd. Doet blijkbaar rare dingen met je lichaam. Hopelijk volgende maand helemaal geen bloed ;)
Alle reacties Link kopieren
Ooow. Hahaha. 2 testen dikke streep. Nou...dan ben je zeker hartstikke zwanger!! Geweldig Anna!! Zo blij voor je :heart:

Bloed is tot nu toe nog helemaal niet veel. Dus dan begin ik gelijk weer te denken dat het misschien dan geen menstruatie is. Maar dat is gewoon wishful thinking. Maar omdat ik 3 maanden terug ook dacht dat ik ongesteld was en daarna positieve test had, ga je allerlei gekke dingen denken. Krijg een btje het gevoel dat ik niet meer helemaal op de signalen van mn lichaam kan vertrouwen. Dus als bloed zo weinig blijft, dan ga ik nog wel even testen. Want wil zeker weten dat als ik misschien een wijntje drink dit weekend, dat ik dan niet toch zwanger ben.
Normaal bloed ik eerste 3 dagen vd menstruatie veel. Dus als het dan anders is (wat natuurlijk niet raar is na zo’n hormonenrollercoaster) dan ga je twijfelen.

Maar Anna,bij jou geen twijfel. Echt te gek!!

Spannend Yenthe!! Hoop heel erg met je mee dat je een mooie echo hebt. Die weken wachten tot je NOD duren lang, maar wachten tot je eerste echo is eigenlijk nog veel beroerder he?! Jullie kunnen vast met Kerst mooi nieuws brengen.
Alle reacties Link kopieren
En weer licht bloedverlies.... Vk gebeld en die zegt dat ik me nog geen zorgen moet maken, dat het waarschijnlijk een bloedvaatje is. Maar ik heb er natuurlijk geen goed gevoel over. Ik voel me zo gefaald....
Alle reacties Link kopieren
Och Anna. Wat naar. Zou je iets eerder mogen komen voor een echo of moet je wachten tot de 28e? Zet em op meis!! Hopelijk is het gewoon goed en stopt het bloeden zodat ie weer btje vertrouwen krijgt. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Ze zeggen dat ze nu nog niks konden zien, dus dat een echo nog geen zin had. Wat best wel onzin is, want vorige keren was ik even ver een mocht ik wel komen. Ik ga morgen weer bellen en wat meer aandringen om langs te komen, want ik ga stuk van de stress.

Het is echt niet veel. Vandaag vanaf 14.00 3x een beetje bloed gehad op papier (1x nadat ik met mijn vinger van binnen had gevoeld) en verder lijkt het rustig.
Maar mijn eerste miskraam begon ook zo, dus hoewel er nog niks aan de hand hoeft te zijn, maak ik me onwijs zorgen. Ze zeggen dat je je geen zorgen hoeft te maken zolang het er niet uit loopt en je geen inlegkruisje in hoeft. Maar dat doe je natuurlijk wel...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb toch goed nieuws!!
Na een bijna slapeloze nacht, vk gebeld en gezegd dat ik op was van de stress. Na wat aandringen mocht ik komen voor een echo.
En alles zag er heel goed uit! We zagen zelfs een hartje kloppen!! Alles klopt met een termijn van 5+3.
Het blijft nog even spannend tot de echo over twee weken, maar voor nu onwijs goed nieuws!! Ik geloof het nog niet helemaal haha
Alle reacties Link kopieren
Kom je even paar dagen niet op het forum zie je toch een mooi berichtje bij het openen!

Gefeliciteerd Anna! Kan me voorstellen dat je super onzeker bent wat een spannende weken zullen het zijn! Hoop zo voor je dat het een dikke vette plakkerd blijft :heart:
Alle reacties Link kopieren
Yenthe en Anna, gefeliciteerd!!!!
Het is jullie gegund.

Hier nog hetzelfde. Druk,druk met alles en verder alles op een laag pitje. Ik hou mijn cyclus wel in de gaten maar dat gaat ook op automatisch piloot.
Vanmiddag kwam schoonouders wat brengen wat bij de kinderwagen hoort die we paar mnd geleden kregen van de broer van mijn vriend. (Zolder opgeruimd, was of voor ons of weg) en dan denk je: zucht- ja geef maar, bedankt.
Niet ondankbaar gemeend maar merk wel dat ik niet zo'n behoefte heb om lang erover te praten.. als het aan komt op zwanger worden en ons.
Hoeft gelukkig ook niet.
Hoe is het met de rest?
Yenthe hoe was je echo?

Fijne feestdagen alvast :heart:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven