Zwanger worden vanaf mei 2018

25-04-2018 21:05 587 berichten
Hi allemaal!

Wie gaat er ook vanaf mei (weer) proberen zwanger te worden? Schrijf je mee?



Naam
(leeftijd v/m)
Kindje NOD Ronde Bijzonderheden
Dookster
(28/31)
Tweede 29-6 2 Zwanger :heart:
AUTUMNGIRL93
(24/29)
Eerste 1 Zwanger :heart:
Happy-Life
(25/28)
Tweede 30-5 1 Zwanger :heart:
-Anna89-
(29/35)
Eerste ... ... Zwanger :heart:
CherryBlossom
(27/32)
Eerste 4-7 #zoveel
ag-s
(31/35)
Tweede 20/21-10 6 ronde 3 na miskraam in juli
Yenthe_87
(30/30)
Eerste 27-6 3
W002
(32/36)
Tweede 26/5 1
Koekiejj27
(28/29)
Tweede 28-05 1
Eef-1-9-8-8
(29/42)
Eerste 14-06 3
Sali1985
(32/34)
Eerste 13-05 1 Zwanger :heart:
ER_6_N
(28/31)
Eerste 06/06 1
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:01
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
86.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Was even naar action geweest. De early test gehaald.. maar ik zag niks. Iemand bekend met de action testen?
Zelf gebruik ik normaal van de Kruidvat 2v5 en heb nog 1 van de Etos liggen..
Op zich wel tevreden mee. Behalve die 2e streepje, die doet het nergens bij mij :hyper:
Bam!!!!
Alle reacties Link kopieren
Happylife, lekker dat jullie die mogelijkheid hebben! En probeer jezelf ook echt te houden aan je goede voornemens! Niks aan als je niet volop kunt genieten van je zwangerschap door erge pijn!

Ycjoo, ik denk dat we allemaal wel begrijpen hoe groot je verlangen is en dat het je daarom zo hoog zit is ook niet meer dan normaal! Ik hoop heel erg dat dat tweede streepje snel mag verschijnen voor je.
Ik heb die van de action nooit gebruikt. Wel die KV 2v5 gehad, die bleven bij mij (zelfs bij 8 weken zwangerschap) een heel licht tweede streepje aangeven terwijl ze behoorlijk gevoelig horen te zijn. Ik heb nu nog wat hele goedkope van de poundland uit Engeland liggen maar die werken bij mij dus echt super. Zijn er 3 voor 1 pond en is letterlijk gewoon een teststripje maar die werkte super goed!

Gisteren maar weer foliumzuur gekocht, is nu in de aanbieding bij de Etos :biggrin: Bij nummer 1 was ik overal zo goed op voorbereid, dacht ik werkelijk bij alles wat ik at, aanraakte of deed, na. Ik merk dat ik er nu zo veel relaxter in sta.
In the end we only regret the chances we didn't take.
Alle reacties Link kopieren
@HappyLife, echt vervelend dat je zoveel last/pijn hebt gehad bij de vorige zwangerschap. Misschien helpt het idd dat je nu 'voorbereid' bent en weet hoe je alles het beste kan doen.
Maar is het dan altijd zo dat als je de tweede keer ook weer bekkeninstabiliteit krijgt? Of hoeft dat niet perse, maar is de kans gewoon groter?

@Ycjoo, ik kan me inderdaad voorstellen dat je het wel aan mensen verteld als het langer duurt om zwanger te worden. Het lijkt me ook fijn als je dan toch wat steun kan krijgen van anderen. Het is natuurlijk niet niks.
Nog maar een paar dagen!
Ik heb geen ervaring met (vroege) testen van de action. Ik vind vroege testen sowieso maar stomme dingen haha, want als hij negatief is weet je niet of dat echt zo is of dat je gewoon te vroeg bent.
Ik heb alleen die van de kruidvat en etos een keer gebruikt. Maar dat was echt sporadisch, als ik angst had om zwanger te zijn terwijl dat nog niet de bedoeling was. Ik wist dan ook wel dat de kans bijna 0 was, maar het enige wat dan hielp was echt zien dat het niet zo was.
Maar binnenkort hoop ik toch wel een tweede streepje te zien :)

Soms zou ik het ook wel aan één iemand willen vertellen, maar de wens om het als een verrassing te brengen is toch nog groter haha. Ik kan me voorstellen als het langer duurt dat ik het dan wel zou vertellen.

Ik heb wel een app geïnstalleerd, maar kijk er nog niet zo vaak op. Sowieso omdat ik nog niet helemaal weet hoe mijn cyclus is, maar vooral omdat ik echt wil voorkomen dat ik er obsessief mee bezig ben. Dat lijkt me zo naar.
Ik ben best wel iemand van als ik iets wil, dat ik het dan meteen wil. Dus ik was echt bang dat het dit keer ook zo zou zijn, omdat ik echt heel graag wil. Maar tot nu toe sta ik er best relaxt in en vind dat eigenlijk wel prima. Dus ik wil er nog niet echt meer aandacht aan besteden dan 'moet'.
Alle reacties Link kopieren
Hoeft niet te betekenen dat ik er een 2e zwangerschap weer last van krijg, had ook lichamelijk zwaar werk en dat heb ik nu al dus niet meer... dus ik hoop de dans te ontspringen en zonder bekkenklachten kind 2 kan dragen!

@Ycjoo bij mijn vorige zwangerschap van de kruidvat 2v5 euro gebruikt en tevreden. Geloof niet echt in de earlytests... ookal wil je het natuurlijk zo snel mogelijk weten. Toch is het niet verstandig om voor je NOD te testen omdat de kans gewoon heel groot is op een false test....


@Dookster ben er ook iets minder mee bezig hoor, wel al sinds 1 april aan de foliumzuur en voor de rest zie ik t wel.


:yes: vandaag precies op de dag die ik dacht ongesteld geworden! Weer een cyclus van 28 dagen. Dit is de 4e cyclus van precies 28 dagen. Dus stiekem vind ik het wel een feestje dit keer want dat betekend ronde 1 gaat van start :hyper: zo spannend weer!!! #zinin hahaha

NOD staat op 30 mei!! :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Anna, geef je ook groot gelijk.

Happy life, wat regelmatig zeg. Nou wat fijn dat dit achter de rug is en dat je echt van start mag. Hoop voor je dat je snel die test in je handen hebt.
Bam!!!!
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het met jou Ycjoo morgen je NOD toch?

Ja deze cyclus is uit het boekje :lijstje: ...
Alle reacties Link kopieren
Happy, fijn dat je zo regelmatig bent. Zit je volgende NOD echt klaar met testen of wacht je een paar dagen af?

Ycjoo, ik ben ook benieuwd!
In the end we only regret the chances we didn't take.
Alle reacties Link kopieren
HappyLife, idd hopen dat het je deze keer bespaard blijft!
En fijn dat je zo regelmatig bent. Lijkt me toch handiger 'plannen'.

Ik vraag me eigenlijk iets af he.. Ik lees overal over 'vruchtbaar slijm' enzo. Maar ik denk dus, heb je dan een dag of meerdere dagen de hele tijd dat slijm? Want ik heb dat dus nooit, dat ik zeg maar elke keer als ik naar de wc ga dat merk..
Alle reacties Link kopieren
Heb ik ook niet hoor Anna. Ik heb meestal een of twee keer wat melkachtig slijm en verder niet. Iedereen is anders hoor dus hou je niet vast aan dat soort verhalen...
In the end we only regret the chances we didn't take.
Alle reacties Link kopieren
Dat is waar..
Ik denk dat ik dat gister en vandaag namelijk had/heb. Maar dit is voor het eerst dat ik me erin verdiep, dus ik heb er eigenlijk nog niet zoveel verstand van haha.
Maar het zou wel kunnen kloppen als de bloeding die ik had na het verwijderen van mijn spiraal een echte menstruatie was.
Voor de zekerheid zet ik mijn nod nu op 16/17 mei ipv 14 mei.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, ik wil ook graag meeschrijven. Ik heb al een zoontje. Nu net een miskraam achter de rug dus nu mogen we er weer voor gaan!
Alle reacties Link kopieren
Ha dames! ik wil denk ik ook meeschrijven. ik weet het nog niet helemaal zeker, haha. ik wil er liever niet teveel mee bezig zijn. Maar gezien het feit dat ik nu al een paar dagen weer op het forum aan het lezen ben geweest, kan ik net zo goed meeschrijven. haha.
ik herken dookster en happy-life nog van 2016/2017 toen ik ook meeschreef en vooral veel las op het viva-forum in de zwangerschappijler.
Ik ben in september bevallen van een geweldig prachtig mensje. En ik zou heel graag ook weer zwanger worden. Eigenlijk wilde ik dat al gelijk na mn bevalling weer, maar was natuurlijk niet erg realistisch ;-)
Ik heb het er al wel met mn man over gehad, maar er is nog geen definitieve go. Ik was na de bevalling niet met AC gestart, want we wisten al dat we niet heel lang wilden wachten. Dus nu seks met condoom. Maakt het wel heel makkelijk om te stoppen. En mijn cyclus hoeft niet weer te wennen.
Maar af en toe voelt het wel als heel snel als we nu weer willen starten. Heb eindelijk mn lijf weer een beetje terug. Niet qua uiterlijk, want ik was redelijk snel weer in shape. Maar meer het gevoel van binnen. Dat je bekkenbodem weer zit waar die moet zitten bijvoorbeeld. En dat jet niet meer (vaak) per ongeluk en scheetje laat. haha (herkennen degenen die al een kindje hebben dit?) Plus dat ik soms denk dat het niet mogelijk is om weer zo'n leuk kind te krijgen. Zou je zo'n geluk hebben dat je twee van die lieverds krijgt? :love:
Ik ben nu voor de 3e keer ongesteld na mn bevalling. Ik heb tot ong 6 maanden borstvoeding gegeven en werd toen niet ongesteld. Voor mn zwangerschap had ik een hele goeie stabiele cyclus van 27/28 dagen. Tussen 1e en 2e menstruatie na mn bevalling zat 31 dagen. Dus ik verwachtte dit weekend of na het weekend pas ongesteld te worden. Maar ben het net geworden. Ik zat toevallig net daarvoor hier op het forum te lezen. Toen ging ik naar de wc en was ik ongesteld. (Dus dat heeft volgens mij ook bepaald dat ik nu toch wat schrijf.) het betekent hopelijk dat mn cyclus weer oké is en dat we misschien deze maand kunnen beginnen. En dan krijg ik weer de kriebels en ga ik weer op forums lezen en wil ik de ervaringen van anderen lezen.
Ik ga nog maar eens met mn man bespreken of hij toch ook deze maand echt wil beginnen. Gek om weer die beslissing te nemen. :hyper:

Lang verhaal geworden. sorry :-$
Alle reacties Link kopieren
wat ontzettend naar om te horen w002. Hopelijk ben je helemaal schoon. En misschien ben je nu wel extra vruchtbaar en ben je gelijk weer zwanger. Hoop het voor je!!

en nogmaals sorry dat ik zo'n vreselijk lang verhaal heb, terwijl het ook zo lekker kort kan als jij doet :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Welkom w002 en AG-s

Heftig van de miskraam w002, hopelijk ben je gauw weer zwanger en mag het goed gaan! Hoe oud is je zoontje?

AG-S wat leuk jou weer te treffen!!! Fijn dat alles goed gaat, en je weer hersteld bent! Ik ben in de tussentijd ook niet aan de AC geweest, wij hadden ook condooms. Moet wel zeggen we werden er weel steeds slordiger in en m'n man is heel blij dat hij ze nu niet meer hoeft te gebruiken!

@Anna ik heb wel slijm rond mn eisprong, merk het meestal bij het afvegen... Maar ieder lichaam is anders! Soms voel ik m'n eisprong ook net boven m'n lies. Maar ook niet altijd hoor. Afgelopen maand niks gevoeld, ook geen slijm.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje wordt van de zomer 3 ,baal nu wel een beetje van t leeftijdsverschil, maar ja het is niet anders.

Hier goed herstelt, viel me erg mee ,zag er erg tegenop met de medicatie, miskraam kwam niet vanzelf. Bijna 10 weken was ik terwijl t met 6 weken al gestopt was.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken jou inderdaad ook nog AG-S, wat leuk dat jullie inmiddels ook een kindje hebben en voor de tweede willen gaan. Zaten wij samen in de ‘wachten’ of in de ‘2017’ topic? Ik weet het niet meer precies, hang hier nou alweer een tijdje rond :bonk:
Ik werd wel gewoon ongesteld tijdens de bv periode en mijn lichaam was met 10 dagen eigenlijk alweer normaal (aan de buitenkant dan :facepalm: ). Heb meer last gehad met plassen en met niezen of hoesten moet ik nog steeds m’n benen kruizen wil er niet stiekem wat ontsnappen. Maar had bij de bevalling behoorlijk wat complicaties achteraf m.n. op dat gebied. Gaat dus al wel veel beter maar wordt nooit meer zoals het was vrees ik.

W002, heftig een miskraam en dat het dan niet zelf op gang komt. Fijn te horen dat je goed bent hersteld. Leuk dat je mee komt schrijven!
In the end we only regret the chances we didn't take.
Alle reacties Link kopieren
hmmm.... ik weet t niet dookster. ik ken happylife van 'zwanger worden van de eerste'. maar ik zie jou niet in die tabel staan. misschien ken ik jou omdat ik ook wel met andere topics had meegelezen, maar niet had meegeschreven. maar dat zou dan niet verklaren dat jij mij ook herkent. haha. of misschien had jij ook met ons topic meegelezen en niet geschreven.

ben je al wel eens bij een bekkentherapeut geweest dookster? misschien dat het niet helemaal wordt zoals het was, maar ze kunnen vaak meer voor je doen dan je denkt. als je nu weer zwanger raakt dan kunnen ze wel minder voor je doen. want het is dan bv niet aan te raden om veel oefeningen te doen, omdat je dan weer te strakke spieren kunt krijgen. maar nu kun je vaak toch nog best wat doen.

bij mij gaat het al weer mis met het 'er niet teveel mee bezig zijn'. ik ben nu ongesteld, dus verwacht mijn eisprong over ong 2 weken. maar ben dan voor mn werk 2 nachten weg van huis. Dus ben nu al aan het denken hoe we dat dan zouden moeten doen.... :facepalm: moet mezelf echt even streng toespreken en zeggen dat het geen probleem is om deze maand gewoon aan te kijken. seksen wanneer we zin hebben. en dan kijken we in juni wel weer... haha.

ik heb trouwens ook meestal rond mn eisprong meer slijm. ik weet niet precies wanneer mn eisprong is. nog nooit getest. maar op de helft van mn cyclus heb ik altijd wat meer slijm (gewoon bij het afvegen). dus heb geconcludeerd dat dat wel rond mn eisprong zal zijn.
maar ik moet wel zeggen dat mn lijf wat anders lijkt te zijn sinds mn zwangerschap. heb me bijv van woensdag op donderdagnacht helemaal de rambam gezweet. en werd dus gister ongesteld. dus denk dat dat iets nieuws is (een paar weken na mn bevalling dreef ik s nachts ook zowat mn bed uit). en heb geen gevoelige borsten meer vlak voor menstruatie. had ik voor mn zwangerschap wel, nadat mn spiraal eruit was gehaald. Dus ik moet ff opnieuw mn lichaam en symptomen van menstruatie leren kennen geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
Welkom dames,
Leuk dat jullie ook mee schrijven. W002 wat erg voor jullie zeg. Hoop dat het gauw lukt. AG-S, dat wordt weer even zoeken naar he nieuwe symptomen. Ik moest net een beetje lachen. Ik las je NAAM en ik maakte er van AG, doet wat hij belooft :facepalm: sorry haha.

Nou gisteren was mijn nod. Maar helaas nog niks. Test in de middag gedaan (daarvoor 2uur niet gedronken) en negatief. Dus ik verwacht hem wel. Nergens last van. Alleen wat kleine puistjes in gezicht en rode vlekken. Mijn schoonmoeder zei gisteren of ik weer ongesteld moest worden. Kan ze altijd zien in mijn gezicht. (Zegt/vraagt ze niet vaak hoor)

Ik wacht er een beetje op want ik heb een thermometer gekocht en nieuwe ovulatie testen. Goed ingelezen, dus laat het maar bloeden.
Bam!!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mezelf even toegevoegd in de tabel..
Mijn vriend en ik zijn allebei 30, wonen al enkele jaren samen en zijn 8 jaar samen.
We denken dat we klaar zijn voor een kindje, dus willen de stap serieus gaan nemen. Ben pas 2 maanden gestopt met de pil, dus ik verwacht dat mijn lichaam nog even moet 'ontpillen'..
We wachten geduldig af en zien wel wanneer het komt. Op dit moment nog niet zo bezig met de vruchtbare dagen enzo, maar merk wel dat het steeds meer begint te kriebelen om me er meer in te verdiepen. Vandaar dat ik me hier ook in de groep gooi, zodat ik alles van jullie kan lezen en mijn onzekere vragen kan stellen ;)
Alle reacties Link kopieren
YcJoo... hahaha. grappig hoe die associaties werken in je hoofd...
ik weet niet hoe jouw band met je schoonmoeder is, maar als mijn schoonmoeder dat aan me zou vragen zou ik toch wel vreemd opkijken... :woa: hahaha. in principe vind ik dat we niet zo spannend moeten doen over menstruatie en ik vind dat je er gewoon over moet kunnen praten. Maar als mn schoonmoeder er over zou beginnen dan zou ik dat toch wel weer raar vinden. :lol:
Ik hoop dat je in je volgende cyclus goed kan achterhalen wanneer je eisprong is. geeft toch wel een goed gevoel als je weet dat je em überhaupt hebt.

wat fijn trouwens happylife dat jij zo'n regelmatige cyclus hebt!! ga je er dan vanuit dat je eisprong op dag 14 is? of heb je ook al eens getest met ovulatietesten? Ik had voor mn zwangerschap nl ook cyclus van 27/28 dagen en ging dan ook uit van precies op de helft eisprong. maar weet eigenlijk helemaal niet zeker of dat zo was...
Alle reacties Link kopieren
Welkom iedereen!
Leuk dat er weer wat bij zijn gekomen!

Woo2, heftig zeg, een miskraam!
Zijn jullie er mentaal weer bovenop (voor zover dat kan)?

AG-S, zou leuk zijn als jullie ook deze maand kunnen beginnen, als je weer zo graag wilt! Ben benieuwd wat je man erover denkt..
Ik moest trouwens wel een beetje lachen dat je nu al nadenkt over hoe dat moet als je straks je eisprong hebt. Ik had van de week namelijk precies hetzelfde haha. Dacht dat ik mijn eisprong had, maar had 2 late diensten. Wat op zich niet zo'n ramp was, want als het echt waar is dat zaadcellen 3-4 dagen kunnen blijven leven, was het alsnog prima. En eigenlijk was deze maand voor ons ook een 'oefenronde', dus het zou echt niet erg zijn als het deze maand niet gelukt is (ik ga er sowieso niet vanuit dat het meteen zo is).
Maar je hebt het in ieder geval nu al gelijk door en kan je jezelf toespreken haha.

Ycjoo, oh wat jammer!
Ga je nu voor het eerst temperaturen?

Yenthe, leuk dat je ook meeschrijft!

HappyLife, ik denk ook dat ik mijn eisprong soms voel.. Toen ik net mijn spiraal had (overgestapt van de nuvaring) had ik de eerste paar maanden elke vier weken zo'n stekende pijn onderin mijn buik.
Nu dacht ik dat dus woensdagmiddag weer te voelen (en had ook beetje kramp ofzo woensdag en donderdag), maar dat duurde maar een paar minuten. Op internet las ik dat die pijn een paar uur kan aanhouden.. Maar idd, iedereen is anders.
Het zou wel cool zijn als ik over twee weken ongesteld word, dan weet ik bijna zeker dat dat is wat ik voel. Is toch handig voor de volgende maanden :)
Alle reacties Link kopieren
Wil iemand mij in de tabel zetten, het lukt niet...

Leeftijd 32/36
tweede kindje

Welkom yenthe!
@anna , ik moet zeggen dat t mr mentaal goed vergaat, ik kan goed relativeren dat t met amper 6 weken echt niet veel is, amper iets te zien op de echo. Het is meer schakelen in m'n hoofd weer opnieuw te beginnen en dat nu t leeftijdsverschil weer wat groter wordt er n daar baal ik van. Het scheelt ook heel erg denk ik dat ik al n kind heb en dat troost en baal hierdoor verder niet van mijn lichaam, ik weet dat t allemaal kan en werkt.
Alle reacties Link kopieren
Nou, hier is ronde 1 is begonnen. Ik ben 4 dagen ‘te vroeg’ ongesteld geworden. Voelt nu toch wel even spannend en ik vroeg nog even aan man of hij het echt zeker wist dat hij nu wilde beginnen. Gek wat 4 dagen dan doen :facepalm:
Maar man is wel zeker dat hij er voor wil gaan, dus dat gaf mij ook weer die zekerheid. En naast wat onzekerheid vind ik het toch vooral leuk-spannend :)

Ycjoo, balen dat het waarschijnlijk niet is gelukt... Hopen dat het dan maar doorzet, dan kun je deze ronde beginnen met tempen en testen.

AG-S ik heb een enkele keer meegeschreven in het begin van m’n zwangerschap ik dat topic. Maar ik werd toen zo misselijk dat ik helemaal geen zin meer had om te schrijven, hopen dat het deze keer een beetje anders gaat.
Ik ben bij de therapeut geweest, dat heeft het echt veel beter gemaakt hoor maar denk niet dat het mooier wordt dan dit jammer genoeg.

Welkom Yenthe! En wij hebben ook niet alle antwoorden hoor :-P)

Anna, ik hield ook altijd alles enorm bij en kon er ook van balen als we het niet op de juiste dag konden ‘mikken’. Ik heb ook geen idee hoe ik deze maand ga reageren, ik ben nu echt rustig eronder (beetje in shock nog dat deze ronde 4 dagen eerder begint dan ik dacht) ik hoop dat ik mezelf kalm kan houden.
In the end we only regret the chances we didn't take.
Alle reacties Link kopieren
@AG-s & @dookster wij zaten met z’n 3e jn het ‘zwanger worden van een eerste’ topic! Heb even terug gekeken! Herkende jou nick ook dookster maar kon het nog niet echt plaatsen. Dat is beetje stil geworden daar en zijn met een paar meiden nog wel actief op facebook! Wel leuk jullie hier dan te treffen nu we voor een 2e willen gaan!

@dookster bekkentherapeut heeft mij ook enorm geholpen na de bevalling ivm de ‘oeps’ momentjes en nu eigenlijk helemaal geen klachten van. Tenzij mn blaas overvol is allang naar de wc moest en dan ga niesen...
fijn dat je man instemt! Hier vinden we het ook weer spannend, leuk spannend indd!

Heb wel een ander gevoel dan bij zwanger worden van onze dochter.. toen stonden we er echt in van we zien wel hoelang het gaat duren en hoe het gaat lopen... en nu hebben we echt zowiets van hopelijk lukt het nu weer en mag het weer allemaal goed gaan.
Herkennen de dames dit die voor een 2e gaan?

@AG-s heb ongeveer wel op dag 14 m’n eisprong, doe geen ovulatie testen maar voel het wel in mn lies en merk het aan de afscheiding... wel afgelopen maand helemaal niks gemerkt.... dus hopelijk deze maand er wel meer duidelijkheid in.

Ergste dagen van menstruatie inc migraine achter de rug! Hopelijk was dit de laatste menstruatie voorlopig xD heel optimistisch maar zou kunnen! Op naar de eisprong 💪🏼
Alle reacties Link kopieren
Ja tempen is echt helemaal nieuw voor me. Nu weer een dag voorbij..
Kan eigenlijk niet wachten om verder te ontdekken.. normaal voel ik alles, eisprong, menstruatie maar de laatste paar keren.
AG, ik kan bijna beter met mijn schoonmoeder dan met mijn eigen moeder haha maar ik begrijp je wel.

Welkom yenthe:)
Bam!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven