Zwanger worden vanaf mei 2018

25-04-2018 21:05 587 berichten
Hi allemaal!

Wie gaat er ook vanaf mei (weer) proberen zwanger te worden? Schrijf je mee?



Naam
(leeftijd v/m)
Kindje NOD Ronde Bijzonderheden
Dookster
(28/31)
Tweede 29-6 2 Zwanger :heart:
AUTUMNGIRL93
(24/29)
Eerste 1 Zwanger :heart:
Happy-Life
(25/28)
Tweede 30-5 1 Zwanger :heart:
-Anna89-
(29/35)
Eerste ... ... Zwanger :heart:
CherryBlossom
(27/32)
Eerste 4-7 #zoveel
ag-s
(31/35)
Tweede 20/21-10 6 ronde 3 na miskraam in juli
Yenthe_87
(30/30)
Eerste 27-6 3
W002
(32/36)
Tweede 26/5 1
Koekiejj27
(28/29)
Tweede 28-05 1
Eef-1-9-8-8
(29/42)
Eerste 14-06 3
Sali1985
(32/34)
Eerste 13-05 1 Zwanger :heart:
ER_6_N
(28/31)
Eerste 06/06 1
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:01
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
86.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ohh spannend he AG-S! Het is ook zo wisselend, Je wilt er niet mee bezig zijn maar onbewust gaat dat toch vaak door de verandering in je lichaam etc (tenminste als je stopt met anticonceptie).
Hopelijk helpt moeder natuur een handje😉 en is het niet nodig er teveel/ te lang mee mee bezig te zijn om zwanger te worden!

Leuk dat jullie gelijk op gaan Dookster!

Ik heb zowel gisteren als vandaag in de namiddag geslapen na mijn werk zó moe en vandaag erg misselijk. Ik ga er maar niet vanuit dat dit iets betekent, want ik heb mijn NOD pas over 6 tot 8 dagen.
Ik had 2 weken vakantie (werk in het onderwijs) dus misschien weer even wennen aan het ritme en de misselijkheid tja geen idee, misschien nog ontpillen?

Ik las ook dat een cyclus in het begin nogal kan verschillen? Ik had mijn eerste natuurlijk cyclus na 30 dagen en de volgende moet dus nog komen (of niet😉) maar klopt het dat dit niet betekent dat deze nu ook rond de 28-30 dagen komt maar ook kan uitblijven en alsnog onregelmatig kan zijn zo in het begin?
Wij vertrekken morgen naar Barcelona voor 6 dagen en komen maandagavond terug (dag 29)maar testen ga ik hoe dan ook niet als de menstruatie er nog niet is,bang voor teleurstelling daar. Snappen jullie dat of zijn er die al vroege testen doen? Hoor zo vaak dat ze negatief geven en uiteindelijk paar dagen later toch positief zijn..

Benieuwd naar jullie ervaringen!😇
Alle reacties Link kopieren
Hoi Sali,

Ik ga wel vroeg testen ja. Als hij negatief is dan wacht ik gewoon weer een paar dagen en probeer ik het nog eens. Voor hetzelfde geld is hij wel positief denk ik altijd maar... ;-)
Alle reacties Link kopieren
Hay Eef,

Daar heb je ook een punt ja!
Spannend is het toch wel he met of zonder test.
Ben je al langer bezig en voel je iets van symptomen?
Ik ben benieuwd!!

ps. Ik heb mezelf geprobeerd in de tabel erbij te zetten, zoals jullie zien is dit grandioos mislukt :biggrin:
Zou iemand mij erin willen zetten?
Leeftijd 32/34 - NOD 13-05 - ronde 1
Dankjewel alvast!

En nu koffertje inpakken en VAMOSSSS naar Barcelona!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Sali,

Dit is voor ons de tweede ronde, hoewel we tussen oktober 2016 en juni 2017 ook wel af en toe hebben geprobeerd. Maar uiteindelijk was het voor ons toen niet de goede tijd en hebben we het even in de wacht gezet. Moeilijk!! Maar nu mogen we dus weer en hoop ik dat het zo snel mogelijk lukt, net als iedereen ;-).

Ik voel elke keer van alles, maar ik probeer het een beetje los te laten. Ik ga zondag testen, op Moederdag ;-). Dan zit ik 3 of 2 dagen voor m’n nod. We zijn nu nog op vakantie, dus nog even genieten en relaxen.

Ik werk trouwens ook in het onderwijs, leuk! Ik heb de tabel voor je aangepast, ik had hetzelfde toen ik mezelf erin zette, dus ik wist hoe het verholpen moest worden ;-)!
Alle reacties Link kopieren
Welkom Sali!
Volgens mij kan je nog tot een half jaar onregelmatig ongesteld zijn na het stoppen met de pil. Maar het lijkt mij wel dat als het snel weer regelmatig is, dit wel zo blijft (maar dat weet ik niet zeker). Ik heb er ook niet echt ervaring mee, want ik heb nooit de pil geslikt. Had een spiraal en dat is toch weer anders dan met de pil, van wat ik mij heb laten vertellen.
Fijne vakantie! Probeer het allemaal een beetje los te laten en geniet van de vakantie!

Zou wel symbolisch zijn als je positieve test hebt op Moederdag, Eef!
Knap dat jullie de wens hebben uitgesteld, omdat het toch niet het moment was. Zal toch wel moeilijk zijn geweest, ook al stond je er wel achter..

Oeh spannend AG-S, om nu 'echt' te beginnen!
Was/ben je onregelmatig ongesteld dat je niet wist/weet wanneer je eisprong is?

Nou tot zover het 'er niet teveel mee bezig zijn en het allemaal wel zien' hier. Gister er echt teveel mee bezig geweest in mijn hoofd. En normaal kan mijn vriend me hier wel in afremmen, maar hij was niet thuis dus dat werd lastig haha.
Ik merk dat ik aan de ene kant hoop al zwanger te zijn, terwijl de kans zo klein is in de eerste ronde. En ik denk (zoals iedereen) dingetjes te voelen, terwijl ik me zo had voorgenomen om me daar niet door te laten leiden. Ik heb vorige week twee dagen een beetje kramp gehad en ik denk dat ik toen mijn eisprong had, ik had ook zo'n stekende pijn linksonder bij mijn lies. Maar sinds een paar dagen heb ik weer zoiets, niet echt pijn, maar meer een trekkend gevoel onderin mijn buik. En het lijkt net of ik de aders op mijn borsten duidelijker zie. Maar ik weet zeker dat ik me dat inbeeld en ga daar ook echt vanuit. Sowieso is het nog veel te vroeg om dingen te voelen/ te zien. Stel dat ik echt 7 dagen geleden mijn eisprong had, zit ik nog 7 dagen voor mijn nod. En dat is toch echt veel te vroeg om wat te kunnen merken?
Aan de andere kant was ik me ook heel erg aan het druk maken over 'wat als het nooit lukt'. Wat natuurlijk helemaal nergens op slaat, omdat dit de eerste maand is dat we het proberen... Maar ik weet wel waar de angst vandaan komt. Vroeger veel ziek geweest en ook medicatie geslikt die menstruatiestoornissen konden veroorzaken. Het was wel toevallig dat ik elke keer als ik weer beter kon eten en weer aankwam, ik meteen weer ongesteld werd. Ik denk dus zelf dat het te maken had met tekort aan voedingsstoffen/vitaminen (behalve natuurlijk de bijwerkingen van de medicatie). Maar ik ben echt als de dood dat ik volgende week niet ongesteld word en het hele halfjaar daarna ook niet. En het een heel moeilijk iets gaat worden.
Nu slik ik de medicatie al jaren niet meer en gaat het fysiek ook al heel lang goed. Mijn arts heeft mij groen licht gegeven om zwanger te worden en heeft ook gezegd dat mijn gezondheidsprobleempjes geen reden zijn om niet of minder vruchtbaar te zijn. En dat wil ik ook echt graag geloven en op af gaan, maar ergens zit die angst toch of zo..

Wow sorry voor dit lange verhaal....
Nu hou ik op haha en ga ik nog genieten van deze mooie dag & vanavond sushi eten :)
Alle reacties Link kopieren
Even snel: Ik ben gisteren ongesteld geworden. Gelijk vanochtend begonnen met tempen. Eindelijk haha..

Mijn cyclus was gelijk regelmatig. Dit was 2e x dat lang was.
Bam!!!!
Alle reacties Link kopieren
Ycjoo, eindelijk geen onzekerheid meer. Knap van je dat je zo positief blijft! Hopelijk helpt het tempen wat!

Anna, lastig is dat he als je er zo mee bezig bent de hele tijd. Ik hoop dat dat mij deze keer bespaard blijft maar dat had ik ook bij dochter hoor!

Zouden inderdaad wel heel vroeg symptomen zijn Sali, maar wie weet! Duimen dat het zo is :)
In the end we only regret the chances we didn't take.
Alle reacties Link kopieren
Anna, ik herken het wel hoor. Ook ik ben bang dat we niet zwanger kunnen worden en het heel lang gaat duren of een traject nodig hebben.
De reden is dat ik 1. Drie jaar geleden al eens zwanger ben geweest heel spontaan en totaal niet gepland (na de schrik wel heel erg gewenst maar dit is mis gegaan en die relatie ook dus dat heeft me wel rust gegeven).
En 2. Mijn beste vriendin is al 4 jaar aan het proberen om zwanger te worden en zowel zij als haar vriend zijn beide gezond en ze vinden niet waarom het niet lukt (gaan nu een 2e traject in) waardoor ik erg meeleef en haar verdriet ook voel.
Er is geen enkele reden waarom dit bij ons ook zou zijn, maar toch spookt het in mijn achterhoofd. Ergens is iedereen die stopt met anticonceptie hier bang voor en bezig met alle symptomen, heb ik zo het idee en vind ik ook niet gek. Het is ook niet zomaar iets wat we willen he.
Maar we blijven positief en op naar een positieve test binnen een niet al te lange tijd, let’s do this!💪🏼😇

Ycjoo, fijn dat deze heeft doorgezet nu!!

Dookster, nee hoor bij mij zijn het niet de symptomen van zwangerschap hoor. Eerder wat ziekjes en gaat nu weer veel beter gelukkig! De misselijkheid is er soms maar heeft met mijn darmen te maken denk ik.
Tijdens de pil had ik vaak ergere symptomen zoals enorm pijnlijke borsten richting menstruatie, dus dat hoort er gewoon bij iedere maand ben ik bang en helaas!
Waar ik heel blij mee ben is dat ik geen hoofdpijn meer heb sinds ik gestopt ben met de pil, jeetje wat had ik daar last van alllltijd. Dus doeiiii pil-hormonen blij dat jullie weg zijn haha!

Eef, dankjewel voor het bijwerken in de tabel! En houd ons op de hoogte he, spannende dagen! We lopen beetje gelijk met onze cyclus haha grappig.

Fijn lang weekend allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Welkom sali, fijne vakantie! Komt vast goed met zwanger worden , het is al eerder gelukt dus dat is positief!

Anna, hopelijk kun je toch wat rust vinden!
Het is wat hè met die mogelijke symptomen!

Eef spannend hoor, ben benieuwd!

Hier wat lastig in te schatten waar ik ben qua cyclus na de miskraam. Nu 2 weken verder dus mogelijk in de vruchtbare periode.
Je leest vaak dat men vaak toch snel zwanger is na n miskraam, ik hoop t 🤣
Alle reacties Link kopieren
Sali, hier ook altijd erge hoofdpijn gehad bij pilgebruik. Heb toen een spiraal gekregen en dan had ik alleen (net als zonder AC) de avond voor m’n menstruatie hoofdpijn.
Wat erg voor je vriendin die al zo lang proberen, lijkt me echt vreselijk.

w002, ik was ook gelijk na de miskraam in verwachting van dochter. Voelt je lichaam al wel helemaal ‘opgeknapt’?

Ik ben niet meer ongesteld, dus op naar de vruchtbare dagen :)
In the end we only regret the chances we didn't take.
Alle reacties Link kopieren
Rookster, ja ik ben helemaal hersteld!
Een dag of 10 tot t bloedverlies volledig over was, was al vrij snel niet veel meer maar hield wel ruim n week aan .

Ik ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
@sali welkom, zelf had ik bij de pil ook veel hoofdpijn en migraine daarom over gestapt naar spiraal. Heb nu een tijdje niks gebruikt en is het rond de menstruatie raak met migraine... heb nu wel pillen gekregen als ik een aanval voel opkomen maar als ik ooit mag zijn bevallen van ons 2e kindje gaat er zeker weer een spiraal in!

Spannend he dames, een aantal Nod’s halverwege mei en een aantal eind mei! Hopelijk zijn er positieve testen eind vd maand!
Hier bijna.... de vruchtbare dagen. Gaan we eens goed gebruik van maken! Man heeft er ook zin in :P maar vooral zin in een 2e zwangerschap! Wat ik vooral respecteer want ik was bij de vorige zwangerschap de eerste weken niet te genieten :devil:
Alle reacties Link kopieren
Ohh toch meer mensen met hoofdpijn dus,fijn om niet de enige te zijn. Al gun in het niemand natuurlijk! Ook hier een spiraaltje hoor mochten we ooit een kindje mogen krijgen.

Fijn dat je hersteld bent na de mk W002, is niet niks en toch fijn dat ons lichaam zich dan weer zo goed kan herstellen he. Powerrr hebben wij als vrouwen 😉

Ook een aantal met vruchtbare dagen dus spannend en aan de slag haha :-P

Hier wat krampen en steken in borsten, zelf het idee van een naderende menstruatie. We zullen het zien. Ik heb liever eerder een menstruatie dan een negatieve test en dan menstruatie die later is door nog geen regelmatige cyclus. En als ik toch ongesteld word, dan maar liever zsm zodat mijn vruchtbare dagen ook eerder zijn weer :-D haha positive thinking!
Alle reacties Link kopieren
Ycjoo, klinkt alsof je er positief mee aan de slag gaat, knap van je!
Hopelijk geeft het tempen wat meer duidelijkheid.

Sali, heftig verhaal van je vriendin.. Lijkt me zo verdrietig en frustrerend, 4 jaar is dan ook zo lang. Snap helemaal dat je haar verdriet ook voelt.
Heftig ook dat je al eens zwanger bent geweest, maar dat het helaas mis is gegaan. Het 'positieve' hieraan is misschien wel dat je weet dat je dus wel zwanger kan worden. Maar ik snap je angst alsnog helemaal.
Nog een paar dagen spannend voor jou dan!

Grappig dat we allemaal zo dicht bij elkaar liggen met NOD (ik vind dit nog steeds een rare afkorting, maar weet ook niet hoe ik het anders moet zeggen haha).

Hier gaat het wel weer wat beter qua er teveel mee bezig zijn. Ik ben erachter gekomen dat ik niet perse nu zwanger wil zijn of enorm teleurgesteld ben als dat niet zo is. Maar ik ben vooral heel bang dat ik niet ongesteld ga worden...
Maar ik heb daar helemaal geen reden voor, want toen ik een spiraal kreeg (overgestapt van de nuvaring) werd ik na 6 weken alweer ongesteld. En sinds die keer elke maand bloedverlies gehad, ook echt op de dag gelijk.
Ik ga er dus vanuit dat ik gewoon een eisprong had en mijn eigen cyclus gewoon weer snel op gang was. Anders word ik toch ook niet ongesteld? Of is dit nou heel stom gedacht?
Alle reacties Link kopieren
W002, fijn dat je helemaal hersteld bent. Hoop dat je gauw een positieve test mag vasthouden en dan hopen op een plakker.

Happy, hier ook hetzelfde plan qua spiraal! Vond het ideaal en had totaal geen last ervan terwijl ik met de pil elke dag door de grond ging van de koppijn.

Sali, inmiddels al ongesteld geworden? Of blijft het toch uit?

Anna, dat soort ideeën gaan soms zo in je hoofd zitten he. Ik weet niet precies hoe dat zit met een spiraal. Ik weet dat je met de pil een ‘nep’ menstruatie hebt maar weet eigenlijk niet of dat ook met een spiraal zo is.
In the end we only regret the chances we didn't take.
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn jullie allemaal actief in dit topic! Ik zal proberen een beetje bij te blijven!
Helaas ben ik 4 dagen geleden ongesteld geworden en gaan we dus naar ronde 2. Het voelt allemaal nog wel prima, omdat we pas zo kort aan het proberen zijn, al moet ik wel zeggen dat het steeds meer begint te kriebelen.

@Autumngirl: Gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!

Ik nog altijd niet ongesteld. Volgens de “planning” zou ik morgen/maandag ongesteld moeten worden en anders uiterlijk woensdag dus ben benieuwd! We hebben wel besloten dat mocht ik het dan nog niet zijn we tot het weekend wachten met testen. Ben de eerste keer na 30 dagen ongesteld geworden en in mijn achterhoofd zegt een stemmetje dat het dan ook nog later kan door het op gang komen van de cyclus dus we zullen het zien.
Al voel ik helemaal niks meer buiten af en toe steken in mijn rechterborst.

Yenthe, jammer maar inderdaad pas de eerste ronde dus op naar maand 2! Als 70% van de stellen binnen 6 maanden zwanger is zoals ik las dan hebben we toch grote kans he.
Alle reacties Link kopieren
Spannend hoor Sali! Ik heb gisteren al een vroege test gedaan, nog niks te zien uiteraard. Morgen gaan we het nog een keer proberen. Ik heb echt veel krampen/steken onderin, net alsof ik ongesteld moet worden. Maar dat heb ik altijd pas een uur voordat het komt ongeveer. En niet drie of vier dagen. Het straalt helemaal uit naar m’n lies. En m’n borsten zijn gevoelig, maar weet niet of het nu anders voelt dan normaal. Verder ook geen andere symptomen.
Nog even geduld dus!
Alle reacties Link kopieren
Ah meiden wat spannend! De duimen draaien!
In the end we only regret the chances we didn't take.
Alle reacties Link kopieren
Yenthe, jammer, maar inderdaad geen ramp als het nog maar de eerste ronde was. Op naar de volgende!

Sali, hoe bevalt je vakantie?
Knap dat je nog even wacht met testen als je niet gelijk ongesteld word. Dat plan heb ik ook, maar kan me voorstellen als het zover is dat je toch erg benieuwd ben haha.

Eef, blijft nog even spannend dan!
Was jij niet ook op vakantie? Hoe bevalt het?

Dookster, een spiraal heeft geen effect op je eisprong en je eigen cyclus. De hormonen die erin zitten zijn vooral om je baarmoeder 'ongeschikt' te maken voor een innesteling en maakt zaadcellen minder beweeglijk. Sommige vrouwen hebben ook geen eisprong en worden dus niet ongesteld, maar dat kan wel gewoon.
Het is niet zoals bij de pil en de nuvaring dat je geen eisprong hebt en dus nep ongesteld word. Daarom denk ik dus, als ik gewoon ongesteld werd met de spiraal moet ik wel een eisprong hebben. Anders word ik niet ongesteld lijkt me...?

Ik moet ergens tussen maandag en woensdag ongesteld worden, als alles 'volgens het boekje' gaat. Ik heb het idee dat ik sinds vanochtend kramp begin te krijgen, dus dat zou precies kloppen.
Mocht ik niet ongesteld worden, ga ik ook meteen niet testen. Dan wacht ik ook zeker tot het weekend en misschien nog wel langer. Vooral omdat de kans veel groter is dat mijn cyclus langer duurt (na verwijderen spiraal) dan dat ik zwanger ben. En ik test liever als we samen thuis zijn en ik niet daarna gehaast naar mijn werk moet en zo..
Alle reacties Link kopieren
Haha! Een vriendin van mij gaat volgende maand proberen zwanger te worden en ze vertelde dat ze perse wil dat haar vriend niet meer gaat stappen en niet meer drinkt als zij zwanger is, omdat zij dat dan ook niet mag/kan.
Toen ik dat tegen mijn vriend vertelde was het wel duidelijk dat hij dit niet van plan is haha.
Natuurlijk zou ik het niet leuk vinden als hij elk weekend stappen en mij alleen laat zitten, maar dat zal sowieso niet gebeuren, want dat is nu ook niet zo. Maar het maakt me echt geen moer uit of hij wel of niet drinkt.

En ik vroeg me ineens af, hoe staan jullie hierin?
Alle reacties Link kopieren
@Anna wat een bazige vriendin... xD je kan het ook leuk hebben zonder alcohol. Wij waren/zijn allebei geen stappers. Maar helemaal verbieden lijkt me niks, maar zou wel meer willen dat hij dan zou zijn. Je hebt straks ook een verantwoording over je kind dan kan je ook niet meer iedere week stappen en laveloos thuis komen vind ik... Kan je er maar beter aan gewend zijn!
Hoi allemaal,

Mag ik nog meeschrijven? Ik schrijf ook mee in ander topic, maar ik zie dat hier meer van jullie voor een eerste gaan en dat vind ik juist wel leuk!

Ik ben 28 jr, vriend is 32 jr. Vanaf dec. 2016 gestopt met de pil. Vriendlief was klaar met de stemmingswisselingen (waar ik overigens meer last van kreeg na overstap op een ander merk), ik wilde mijn cyclus wel "alvast voor later" leren kennen. Dat is voor nu ook een groot voordeel. Vanaf begin dit jaar is het serieus gaan kriebelen (gek is dat hè, dat dat ineens kan ontstaan?) en we willen vanaf deze maand beginnen met proberen. Momenteel ben ik ongesteld, mijn NOD staat op 6 juni.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Er6N!

Eef ja heel spannend voor ons allemaal he. Al heb ik wel het idee dat ik ongesteld ga worden.
Net zoals Anna beschrijft heb ik die krampen gehad en denk ik het gewoon dus dan laat het maar meteen doorzetten zodat we snel naar ronde 2 kunnen ;-)

Haha Anna nee dat ga ik mijn vriend ook niet verbieden. Wij gaan niet echt meer opstap, houden meer van avondje uiteten of terrasje en doe ik nu ook vaker zonder alcohol. Dat hij maar lekker van een speciaal biertje geniet, laveloos drinkt hij zich toch niet en meestal wilt hij eerder naar huis dan ik haha😇 dus dat zit wel goed!
Ik zou meer moeite hebben met het niet eten van biefstuk,carpaccio etc dan alcohol maar heb het er zeker voor over dus dat doet me allemaal niks eigenlijk.
Eerst maar eens het geluk hebben om zwanger te zijn he!
Alle reacties Link kopieren
Welkom er 6 n

Spannend al in afwachting voor sommige! Leuk hoor!

Misschien t groepje zo wel groot genoeg om t n beetje bij te kunnen houden, wat denken jullie?

Gezien de steekjes die ik vandaag en gister toch denk ik in m'n eierstok denk te voelen, zou ik weer mooi op schema liggen na de miskraam , nu 2.5e week geleden. Dat zou fijn zijn!

Dus over 2 weken mijn nod denk ik

Wat betreft streng zijn dat ben ik niet voor mijn partner, wat ik niet mag , mag bij gerust. Maar veel uitgaan zit er hier ook niet in ivm dat we al een kleine hebben. Wij ontnemen elkaar niets iig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven