Zwanger worden vanaf oktober 2019

01-10-2019 10:42 1127 berichten
Hallo allemaal,


Ik heb een zoontje van net 1 (september 1 jaar geworden) en we willen nu voor een tweede kindje gaan. Wie zit er in het zelfde schuitje en heeft zin om mee te schrijven? Zag dat er wel al een topic loopt, maar daar wordt al een tijd in geschreven, dus lijkt het me leuk om een nieuwe te maken.

Ben erg benieuwd hoe snel ik zwanger wordt, vind het wel weer spannend merk ik.
De tabel is VOL
NaamLeeftijdKind nummerNOD/ ZwangerBijzonderheden
Vlaca3017-12Geen
Beertje8831111-12Onregelmatige cyclus
D0ris29116-12Leeg vruchtzakje mei '19, sinds september pas HCG vrij
Koosmos33119-12Geen
Prettymama30321-12vmk okt'19
Wishfulthinking36123-12Geen
Mich-me32130-12Geen
Annemoon16292?Geen
Luca2017292?Miskraam november 2019
Saxje241?Geen
Blauweschijn281?Geen
Jasmijn-2019311?Onregelmatige cyclus
Pannenkoek3019301?Geen
Purrie87?1:cheer2:UD 10-07 // :heart:
Roze-roos281:cheer2:UD 15-07 // :heart:
Oktovrouw311:cheer2:Geen
Marry89291:cheer2:Geen
Viva---Suus281:cheer2:eerste echo 27-12
Noor226321:cheer2:Geen

Ik heb een aantal mensen uit de tabel gehaald Pip-321, Pigwidgeon_, BabyGroot, Brigittevb88 laten jullie het even weten wanneer je wil in de tabel wil?
[/quote]
anoniem_64425415d9cd5 wijzigde dit bericht op 10-12-2019 12:49
70.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Luca en nog een test gedaan? Loopt de hg mooi op?

annemoon balen de onzekerheid, maar wel heel fijn dat de verloskundige het direct zo serieus neemt! Het zal wel een lang weekend wachten zijn...

saxje balen! Lastig he om het testen uit te stellen!

koosmos jammer! Maar geniet van het weekend :cheers: en op naar een beter benutte ronde!

Beertje kan me voorstellen dat je er van baalt. Is ook helemaal niet leuk. Zou ook echt iets voor mij zijn, heb ik de test gehaald, begint dan die #@/ ongesteldheid. Geniet van je wijntje, op naar de volgende ronde.

Doris beterschap! Is vervelend om zo ziek te zijn.

Dames, hebben jullie nog leuke weekend plannen?

Ik ga zo eten bij mijn ouders. Die drinken echt iedere avond alcohol en gaan mij dus ook weer van alles aansmeren en mijn moeder gaat me 3 keer vragen of ik zwanger ben omdat ik niet drink :steam:
Schatten van mensen, maar word er zo moe van :facepalm: zie er ook wel een beetje tegenop.
roze-roos hier wel een druk weekend. Morgen tegels uitzoeken voor onze nieuwe woning en daarna met de kinderen naar de intocht van sinterklaas! Zondag gaan we naar ouwehands dierenpark daar komt dan ook weer sinterklaas dus super leuk. Qua vragen lijkt me idd vervelend ik zelf ben heel open dus mijn naasten weten ook dat we weer bezig zijn voor een 3de kindje en zodra ik zwanger ben vertel ik dat direct. Toen ik vorige maand die miskraam kreeg was ik toch echt wel blij dat een aantal mensen het wisten en ik zo toch steun had!
Ooh Annemoon wat spannend! Fijn dat de verloskundige het serieus neemt en je snel terecht kan. Hopelijk loopt het streepje de komende dagen gewoon op!

Vlaca ik heb de afgelopen twee weken wel eens een biertje gehad, maar geen rauwe zuivel/vlees. En de laatste dagen heb ik de biertjes laten staan. Koffie ben ik wel gaan minderen, bij de vorige ronde viel het me echt tegen hoe verslaafd ik daaraan ben.

Saxje jammer! Op naar de volgende ronde maar wel balen! :hug:

Doris voor jou ook spannende dagen, al verwacht je het zelf niet.. Hopelijk trekt de hoofdpijn snel weg. Nog geen klachten voor menstruatie?

Koosmos en Beertje wat jammer! Dit weekend maar met een wijntje/biertje verwerken, over 2 weken begint het weer.. Maar voor nu gewoon kut :hug:

RozeRoos kon je bij je ouders nog een beetje gemakkelijk onder een drankje uit komen?

Prettymama Druk weekend! Veel plezier!

Ik ben sinds dinsdag misselijk, en dat wordt steeds erger. Borsten zijn ook vreselijk pijnlijk. Maar heb ook rugpijn en ben moe, dat zijn meestal voortekenen van m'n menstruatie.. Nog een nachtje wachten, morgenochtend gaan we testen. M'n vriend is al helemaal overtuigd, ik probeer nog 1 dag enigzins normaal te doen :$
oktovrouw spannend! Het kunnen idd tekenen zijn van een menstruatie maar ook van een zwangerschap. Wel goed dat je echt wacht tot je NOD! Ik wil dat ook echt proberen dit keer maar gaat wel heel moeilijk worden hahaha. Ik zit op 6 DPO vandaag dus nog 8 dagen te gaan voor mij.
Alle reacties Link kopieren
roze-roos altijd lastig als ze blijven aandringen met alcohol! Eigenlijk zou Je voor de gein dan gewoon moeten zeggen ja ik ben zwanger inderdaad en dan kijken hoe ze reageren :facepalm:

oktovrouw morgen ga je testen?? Spannend hoor! Het klinkt positief!

Hier gaan we de intocht op tv kijken, mijn dochter is altijd erg snel onder de indruk van alle drukte en spanning dus vind dit jaar thuis nog wel even prima!
Morgen gaan we bij mijn nichtje op bezoek die heeft een kleine van 3 maanden, altijd leuk! En daarna misschien nog even lekker door het bos lopen.

Verder word mijn gevoel met de dag sterker dat het fout zit. En ik baal eigenlijk vooral omdat ik gewoon verder wil. Ik bloed nog steeds en de testen lopen niet op. We wachten dinsdag maar even af

Fijn weekend allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Ah arme Roze roos, hopelijk was het etentje nog wel geslaagd? Veel vragen gehad? Klote is dat. Mond kunnen houden? En hoe voel je je verder :)?
En Purrie hoe voel jij je?

Sax, ga nog een keer testen?

Prettymamma, Ah zo leuk de intocht. Zijn je kids al helemaal hyper?

Spannend okto, morgen dus de dag! Misselijk klinkt goed. De rest van de kwalen kan uiteraard op onze bingo editie, maar dat kan altijd alle kanten op. Wat voor gevoel heb je zelf?

Annemoon, wat ontzettend rot dit zeg. Wat een klote weekend. Ik snap dat dit niet meer goed voelt. Kun je afleiding vinden of valt dat tegen? Heel veel sterkte, digitale knuffel vanaf hier.

Hier voel ik me gelukkig weer wat beter. Hoofdpijn nog niet helemaal weg. Tekenen van menstruatie heb ik eigenlijk nooit echt; ja op de dag zelf en dan is het ook binnen een uurtje zover. Dus zegt ook niks. Daarnaast heb ik altijd buikpijn (darmen) dus dat ligt zo dicht bij elkaar dat ik soms niet weet wat ik nu voel.
Gisteren was ik wel misselijk, nu niet.
Alle reacties Link kopieren
annemoon jeetje wat een onzekerheid! Hoop dat je dinsdag duidelijkheid krijgt. En dat je een beetje afleiding hebt komende dagen💕

luca hoe is het bij jou? Test al opgelopen?

koosmos beertje balen van de menstruatie! Op naar de volgende ronde!

doris spannend zeg! Ik had ook zo’n hoofdpijn, dus het kan zo maar! Ik voel me redelijk, erg moe en als ik niet op tijd eet echt kotsmisselijk. Hoort erbij haha

oktovrouw jij maakt het ook spannend! Wat goed dat je nog kan wachten met testen!

rozeroos hoe ging het etentje? Ik had gister dus een borrel :facepalm: Volgens mij geloofde ze helemaal niks van mijn smoes :rofl:

Ik ga vanmiddag even opzoek naar een nieuwe broek, die van mij zitten met name s avonds echt niet meer lekker :roll:
@ Beertje en Kosmos, balen dat jullie ongesteld zijn geworden! Nu lekker aan de sushi en wijn en op naar de volgende ronde!

@ Annemoon,klote he die onzekerheid! hopelijk dinsdag goed nieuws! Duim voor je!
@oktovrouw, ik hoop dat jij morgen ook goed nieuws krijgt! Hoever na je NOD ben je dan?

Ik heb gisterochtend weer een test gedaan, maar was niet echt donkerder...dus ik voel me hier ook onzeker over. Of ik maak niet zo snel HCG aan, of het gaat fout..Nou heeft mijn vriend vandaag nieuwe testen gekocht (ander merk dan waarmee ik getest heb) maar hij heeft ipv die van kruidvat 2 voor 5 euro heeft hij kruidvat early testen gehaald. Hier heb ik geen ervaring mee, jullie wel?
Ben van plan om morgen of maandagochtend weer opnieuw te testen. Ik denk steeds, zo lang ik niet bloed is er nog niks aan de hand, maar toch durf ik niet echt te vieren dat ik zwanger ben..
Alle reacties Link kopieren
Poging om vaker te reageren: mislukt haha. Hier weer op het wachtbankje. Zodra het gebeurt ben ik er 100x zoveel meer mee bezig als de dagen net na m'n ongesteldheid. Zo frustrerend maar goed, kan toch niets anders doen dan wachten.

Annemoon, oh nee meis! Wat supernaar dit. het maakt je zo onzeker, niet leuk gewoon :( Wel goed van je dat je de vk hebt gebeld, hopelijk krijg je dinsdag meer duidelijkheid met de uitslag! Dat je zolang al bloed lijkt me niet een heel goed teken eigenlijk :( Heel veel sterkte voor jou en ik hoop nog steeds op goed nieuws hoor. :hug: :hug:

Purrie, fijn dat je weer bent opgeknapt! Al bijgekomen van het superleuke nieuws? Zal denk ik nog steeds onwerkelijk zijn of niet? Goed dat je aan moeders voor moeders meedoet! Mocht het ooit zover komen dan wil ik dat ook gaan doen. Heb je een leuk cadeautje gehad? :D Veel plezier met shoppen!

Doris, pff jij hebt ook wat meegemaakt zeg :( Je gevoel kan inderdaad zoveel zeggen! Zolang wachten lijkt me echt killing, volgens mij maak je jezelf helemaal gek. Ga je nu maandag testen als je nog niet ongesteld bent geworden? Die kwaaltjes kunnen je zo gek maken joh!

Vlaca, ik eet en drink alles nog gewoon. Merk dat ik na de eisprong wel iets beter erop let, dus 1 dag in het weekend een wijntje ipv meerdere dagen enzo. Maar verder probeer ik mezelf nog niet teveel te ontzeggen, zou helemaal gek worden op die manier. Na een positieve test wordt het wel anders natuurlijk.

Oh nee wat shit Saxje! Maar je hebt natuurlijk nu wel een vroege test gedaan, ga je zondag nog testen als je niet ongesteld bent geworden?

Koosmos en beertje, he wat jammer meiden! helemaal inderdaad een domper als je net een zwangerschapstest hebt gehaald en vervolgens ongesteld wordt.

Rozeroos, ohhh wat irritant! Nu heb je al bij je ouders gegeten, maar kon je anders niet een keer zelf drinken halen? Dat je gewoon dubbelfriss in een wijnglas doet ofzo? :P

Prettymama, ja die redenering om het te vertellen snap ik wel. Wij hebben hier besloten om het in eerste instantie nog gewoon een geheim tussen ons twee te houden en als het volgend jaar nog steeds niet gelukt is, om dan misschien wel daar iets over los te laten. Het lijkt me zo leuk om de sinterklaastijd met kinderen te hebben! Allemaal van die gespannen koppies haha. Ik heb vroeger in een speelgoedwinkel gewerkt en het was altijd zo mooi om te zien hoe al die kinderen altijd enthousiast waren haha :D

Okto, ohh die symptomen klinken allemaal wel heel zwangerschapsgerelateerd hoor! Succes met wachten, ik ga voor je duimen!

Mijn vriend mag voor zijn werk een andere lease-auto uitzoeken en laatst zei hij ineens, ja we moeten dan wel een auto hebben met veel ruimte achterin, anders kan de kinderwagen niet mee. Ik moest zo lachen haha. Zo lief hoe hij er toch mee bezig is. Verder vandaag weinig op de planning, morgen een verjaardag en dan weer aan het werk :cry:
viva一suus wijzigde dit bericht op 16-11-2019 11:28
0.45% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
prettymama kan het me voorstellen dat het fijn is om te delen met de mensen die je dierbaar zijn. En fijn om te horen dat ze je zo goed hebben geholpen :-) leuk dat jullie de Sint welkom gaan heten. Spannende weken voor je kinderen, leuk!

oktovrouw super spannend. Laat je het ons morgen weken? Je lijkt een volle bingo kaart te hebben :idee:

Ik kon redelijk onder de wijntjes uit komen en toen kwam er een kaasplank op tafel :-? Ik als een malle op het toilet alle kaassoorten googlen. Maar bizar genoeg heeft mijn moeder dit keer niet een keer gevraagd of ik zwanger ben :roll: of ik ben de laatste keer goed duidelijk geweest óf ze heeft door dat het nu zover is en wacht ze tot ik het zelf vertel...

Annemoon balen dat je gevoel zegt dat het niet goed zit. :hug:
Klinkt in ieder geval alsof je genoeg afleiding hebt dit weekend. Allemaal leuke dingen op de planning staan!

Doris fijn dat je je inmiddels al wat beter voelt. Ik ken het probleem met de darmen, daardoor voel ik van alles in mijn buik. En er drukt van alles tegen elkaar aan, dan heb je geen idee meer of het nou darm/baarmoeder/blaas is. Ga je maandag testen of wacht je nog even?
Hoe ik me voel; zwangerschapsdementie, moe en een opgeblazen buik. Verder heb ik nog steeds die fantasie misselijkheid :facepalm:

Purrie goed geprobeerd met je smoes :mrgreen: succes met je zoektocht naar een nieuwe broek. Hier gaat thuis gelijk de trainingsbroek aan en er zijn twee spijkerbroeken die ik niet meer pas. Ik heb er gelukkig nog twee van vanilia die erg elastisch zijn en nu goed mee rekken. Wat moet het met ons worden over 6 maanden :popcorn:
Alle reacties Link kopieren
Luca, ik heb wel ervaring met die testen. Of naja ik heb ze gebruikt bij mn zwangerschap. Ze zijn minder gevoelig dan de Kruidvat 2v5. Dus als je hier morgen "lichter" mee test is dat niet zo gek. Ik snap je onzekerheid, maar is er helemaal geen sprake van oploop of gewoon niet zoveel? Ik duim voor je dat het goed zit, probeer er op te vertrouwen, maar snap dat dat moeilijk is.

Suus, ik ga inderdaad wachten tot dinsdag (maandag is NOD), als ik nog niet ongesteld ben geworden. Vorige maand werd ik twee dagen eerder ongesteld dan normaal. Normaal zit er altijd 14 dagen tussen mijn eisprong en menstruatie, vorige maand 12. Klopt wel een beetje dat al die "ziektekwalen" me gek maken, je hoopt het natuurlijk stiekem toch. Vanmorgen dacht ik: mm zou het dan misschien toch, ik was tenslotte even misselijk? En nu denk ik weer, omdat ik niet meer misselijk ben en ik wat kramp/buikpijn heb, nehhh :frusty: . Maar een test durf ik niet te doen, soort fobie voor gekregen. Ik wilde de afgelopen maanden na mijn miskraam niets anders dan een negatieve test zien, maar die bleef tot bijna 4 maanden positief. En nu wil ik weer een positieve test. :worship: Wat een gedoe! :puh:

Purrie, haha ja borrels zijn zoo kut. Wat had je voor smoes? :roll:
d0ris ja vooral mijn dochter dit is het eerste jaar dat ze het echt bewust meemaakt en het begrijpt. Ze stond zo lief net haar kleine jutte zakje pepernoten te vragen aan de zwarte pieten. Wel even een emo momentje hahaha.

luca2017 ik zou geen early test doen deze hebben veel minder HCG nodig dan de normale testen dus de kans dat je daar wel een knaller op krijgt is veel groter dan als je weer met een gewone test test. Hoeveel dagen zit je nu over je NOD? En lopen de testen wel iets op of helemaal niet? Wat kan dat stress geven he als de testen niet oplopen maar idd geen bloed is goed. En je kan altijd even bellen naar je verloskundige als je erg onzeker bent.

viva-suus ja het is zo mooi sinterklaas vieren met je kinderen. Die blije koppies zo heerlijk! En welkom op het wachtbankje :p
Alle reacties Link kopieren
Nou ik moest net spugen en toen dacht ik oké, fuck it, maar helaas een negatieve test (met avondurine) op 13 dpo, wel na veel thee overdag, maar goed dan nog. Ziet er niet rooskleurig uit :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
luca je eerste test was voor NOD toch? En de tweede was 2 dagen na NOD? Ik zou over een paar dagen nog een keer testen en kijken of die oploopt. Maar geen bloed is goed!! En inderdaad als je onzeker blijft kun je altijd even contact opnemen met de verloskundige. Onzekerheid is niet fijn!je wil gewoon een knalstreep zien!

viva suus succes op het wachtbankje! wat duren die dagen dan ineens lang he!

pretty mama nog een week wachten toch tot je NOD spannend!!! En sinterklaas met de kinderen is leuk!! Hier ook even naar de Sint geweest en als je ze dan ziet genieten heerlijk is dat!

Bedankt meiden voor de lieve en steunende woorden! vandaag toch maar weer een test gedaan en deze bleef wit. Was er nu 1 van de action maar goed dat hoeft niet uit te maken als je zwanger bent. Mijn gevoel heeft het dus goed gehad. Ik neem aan dat ik ook geen of nog maar zeer weinig hcg heb en we dus snel weer verder kunnen! Ik moet eerlijk zeggen dat ik opgelucht ben. Maandag voor de zekerheid nog wel bloed laten prikken.
annemoon ergens ga je er al vanuit dat het niet goed is met niet oplopende testen maar je wilt toch hoop blijven houden he. Jammer dat het waarschijnlijk niet goed zit maar wel fijn dat je nu duidelijkheid hebt. Ben wel benieuwd naar de bloeduitslagen! En ja nog een weekje tot mijn NOD ik vind het weer super spannend en hoop dat ik dit keer netjes kan wachten met testen tot mijn NOD haha

Wat was het een heerlijke dag vandaag! echt zo'n dag die omvliegt omdat je zoveel plezier hebt. Eigenlijk zou je 14 van die dagen moeten hebben op het wachtbankje haha! De schoentjes zijn gevuld hier, ik kan niet wachten morgen hun koppies te zien :-D
Annemoon wat gek dat het hcg zo snel weer is afgebouwd. Fijn dat het in ieder geval niet dagenlang meer onzekerheid geeft. Hopelijk geeft de bloedtest nog meer duidelijkheid. Je gevoel had het in ieder geval juist, voor nu eerst een dikke digitale knuffel :hug:

Prettymama en VivaSuus op het wachtbankje, spannend! Herkenbaar ook dat je er steeds meer mee bezig bent als de NOD nadert.

Heerlijk die Sinterklaas zenuwen bij die kleintjes he Prettymama :love:

Purrie gelukt met de broek? Jij ook veel last van symptomen?

En RozeRoos moest toch even lachen om kaasjes googelen, dan ben je jezelf aan het voorbereiden op wijntjes weigeren, komt er ineens kaas aan.. Hopelijk blijft het je de komende weken bespaard!

Luca wat jammer die onzekerheid rondom die testen.. Hoop dat je snel een dikke knaller te pakken hebt, dat geeft vast rust en ruimte voor echte blijdschap.
Ik heb morgen m'n NOD, of vandaag, m'n cyclus twijfelt altijd tussen 28-29 dagen.

Doris wat jammer van je test! Ook al had je niet 'het' gevoel, je had er toch een aantal van de bingokaart.. Hopelijk ben je in ieder geval snel van die klachten af :hug:

Ik wilde stiekem woensdag al testen, maar vriend kwam vandaag weer thuis dus morgenochtend onze eerste kans om samen te testen. Ik durfde niet alleen te testen, ik heb zelf wel het gevoel dat het 'raak' is. Nog maar een paar uurtjes wachten, maar nu kan ik natuurlijk niet slapen :-[
Alle reacties Link kopieren
Hier in de ochtend ook negatief. Toch jammer! Okto hopelijk jij meer geluk!!!
oktovrouw dat klinkt veelbelovend!! Hebben jullie al getest?

d0ris oh wat balen. Kan je eisprong niet later geweest zijn? Of ben je inmiddels al ongesteld geworden?
Wat balen Doris! :hug:

Beetje raar om er zo achteraan te zetten, maar hier vanmorgen twee streepjes.
Alle reacties Link kopieren
Ah okto wat goed! Gefeliciteerd! :hyper: het is je hartstikke gegund.

Ja ik baal wel, derde ronde na miskraam en met lege handen, maakt me erg onzeker na al die maanden ellende. Maar we doen er helaas niets aan!
Oktovrouw Gefeliciteerd, wat super !! :cheer2:

d0ris Wat balen.. :( Snap dat het je onzeker maakt. Hopelijk de volgende ronde positief nieuws. Is zo vervelend om een negatieve test in handen te hebben als je zo graag het tegenovergestelde wilt zien!

Rozeroos Hahaha ik zie het al voor me.. ging het je relatief makkelijk af m.b.t. de wijntjes komt het kaasplankje tevoorschijn :wtf:

Annemoon Wat een vervelende situatie zeg :hug: elke keer in die onzekerheid blijven omdat de testen niet oplopen.. Snap dat je nu enigszins opgelucht bent omdat je duidelijkheid hebt.

Purrie87 Nog leuke nieuwe broeken gevonden? :cheer:

viva-suus Snap jou helemaal. Zodra je tussen de eisprong en naderende NOD zit dan ben je er bijna de hele tijd mee bezig. Nu ben ik er ook een stuk minder mee bezig omdat je weet dat je eerst weer moet 'wachten'.
oktovrouw ja wat goed! Gefeliciteerd :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
oktovrouw gefeliciteerd :cheer2: super leuk! Fijn ook dat je gevoel klopt. Leuk om samen te testen? Knap dat je het al die dagen heb kunnen volhouden.

Doris balen dat het ook deze maand niet zo mag zijn. Een dikke digitale knuffel :hug: ik snap dat het je onzeker maakt, en het is ook helemaal niet leuk. Daar mag je best een dag van balen. Duim met je mee dat je heel snel wel twee streepjes ziet.

Annemoon jammer! Dan klopte je gevoel dus toch. Heel erg vervelend. Had een andere afloop gehoopt.

Prettywoman en hoe vonden ze de gevulde schoen? :-D
Alle reacties Link kopieren
Ik zie dat zaterdag ochtend onze berichten zich gekruist hebben, iedereen druk aan het typen op de zaterdag ochtend.

Luca balen dat de test niet oploopt. Hoe voel je je? Ook geen zwangerschaps kwaaltjes?

Suus leuk dat je vriend er ook zo mee bezig is. Leuk dat je er dan helemaal voor kan gaan.
Herken het wel dat je er de ene week veel meer mee bezig bent dan de ander. Twee weken lang proberen een knop om te zetten om ook met andere dingen bezig te zijn en twee weken hopen op het beste.

Ik zal vanavond de tabel updaten. Dan hebben we de NODs voor komende week weer mooi op een rijtje staan. Spannend!
Als er mensen de nieuwe NOD in de tabel willen hebben, laat maar weten :-)
Volgens de kalender is mijn agenda NOD 11 december. Heb niet een hele regelmatige cyclus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven