Zwanger worden vanaf oktober 2019

01-10-2019 10:42 1127 berichten
Hallo allemaal,


Ik heb een zoontje van net 1 (september 1 jaar geworden) en we willen nu voor een tweede kindje gaan. Wie zit er in het zelfde schuitje en heeft zin om mee te schrijven? Zag dat er wel al een topic loopt, maar daar wordt al een tijd in geschreven, dus lijkt het me leuk om een nieuwe te maken.

Ben erg benieuwd hoe snel ik zwanger wordt, vind het wel weer spannend merk ik.
De tabel is VOL
NaamLeeftijdKind nummerNOD/ ZwangerBijzonderheden
Vlaca3017-12Geen
Beertje8831111-12Onregelmatige cyclus
D0ris29116-12Leeg vruchtzakje mei '19, sinds september pas HCG vrij
Koosmos33119-12Geen
Prettymama30321-12vmk okt'19
Wishfulthinking36123-12Geen
Mich-me32130-12Geen
Annemoon16292?Geen
Luca2017292?Miskraam november 2019
Saxje241?Geen
Blauweschijn281?Geen
Jasmijn-2019311?Onregelmatige cyclus
Pannenkoek3019301?Geen
Purrie87?1:cheer2:UD 10-07 // :heart:
Roze-roos281:cheer2:UD 15-07 // :heart:
Oktovrouw311:cheer2:Geen
Marry89291:cheer2:Geen
Viva---Suus281:cheer2:eerste echo 27-12
Noor226321:cheer2:Geen

Ik heb een aantal mensen uit de tabel gehaald Pip-321, Pigwidgeon_, BabyGroot, Brigittevb88 laten jullie het even weten wanneer je wil in de tabel wil?
[/quote]
anoniem_64425415d9cd5 wijzigde dit bericht op 10-12-2019 12:49
70.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hey Luca,
Wij willen eind december of begin januari officieel pas voor een eerste kindje proberen, maar ik stop in oktober wel alvast met de pil. Even mijn cyclus monitoren omdat ik bekend ben met pcos. Wij mogen helaas nog niet eerder beginnen ivm een bezoekje aan een zika-land. Best frustrerend want ik ben er nu al zo erg mee bezig en heb er gewoon zoveel zin in!🙈
Maar we willen echt geen risico lopen natuurlijk.
Goed als ik wel alvast meeschrijf?
Liefs, pip
Leuk dat je meeschrijft Pip! Naar welk land gaan jullie op vakantie? Lekker nog een vakantie in het vooruitzicht.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Luca, wij zijn al begonnen in augustus. Goed als ik toch meeschrijf? Wat leuk dat jullie voor een 2e gaan en logisch dat het wat spannend blijft. Was je snel zwanger van je eerste?
Ik heb een lange, enigszins onregelmatige cyclus en probeer mijn vruchtbare dagen te vinden met ovulatietesten en dat lukt aardig. Hebben nu ronde 1 gehad maar helaas gisteren ongesteld geworden. Probeer me niet te laten ontmoedigen, het was maar ronde 1. Toch hoop je natuurlijk zo snel mogelijk op een positieve test ;-)
Harry stared at the word "Pig," and looked up at the tiny owl now fluttering around the light fixture on the ceiling. He had never seen anything that looked less like a pig.
Alle reacties Link kopieren
Hey beiden, wij gaan naar Peru. De kans op zika is klein hoor, maar toch.. :)

Kan me goed voorstellen dat je toch teleurgesteld bent, ook al weet je dat het best even kan duren, je hoopt ergens toch dat het meteen lukt 🙃

Is er een oorzaak voor jouw lange en onregelmatige cyclussen of ben je daar niet mee bezig geweest? En hoelang van te voren ben jij met anticonceptie gestopt?
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn vorige maand echt begonnen. Ik heb ook een onregelmatige cyclus. Volgens de doktersassistent mag ik nog net langskomen, want dat mag pas na een jaar stoppen met de pil. Ik ben in januari alvast gestopt, zodat we in september na de bruiloft konden beginnen. Sinds mijn laatste ontrekkingsbloeding in januari ben ik pas 4 keer ongesteld geweest. Nu was ik het vorige week gelukkig na 7 weken, dus er zit een vooruitgang in. Maar met lange cyclussen wordt het wel een stuk lastiger haha.
Aan ovulatietesten doen wij nog niet. We willen er eerst zo nuchter mogelijk mee omgaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf ook graag mee. Officieel wel wat eerder begonnen, maar in mei miskraam (leeg vruchtzakje) gehad. Zeer lange nasleep (loep me maar even indien je het hele verhaal wilt weten), sinds drie weken terug pas HCG vrij en afgelopen week voor het eerst een lichte menstruatie gehad (ik heb van mezelf redelijk dun baarmoederslijmvlies, uitkomst ziekenhuis, dus het is nooit veel). Emotioneel best een klap gehad, om van de lichamelijke klachten maar te zwijgen ;).

Deze maand gaan we er dus weer voor (vorige maand in principe ook, maar dat was de eerste ronde na de hysteroscopie om de restanten weg te halen, dus misschien geen eerlijke kans gehad). Helaas is deze maand niet optimaal te benutten want ik ben volgens mijn app nog net in het buitenland tijdens mijn eisprong. Maar goed, zeg nooit nooit ;).
Alle reacties Link kopieren
@ Pip, wat gaaf, Peru! Gaan jullie voor de eerste keer?
Er zijn nog geen redenen gevonden voor mijn afwijkende cyclus. Ik heb een keer een bloedonderzoek gedaan toen ik zelfs 3 maanden lang niet ongesteld werd. Toen keken ze of ik toch echt niet zwanger was, maar ook naar mijn schildklierwaarden, ontstekingsbeeld en meer van die ongein. Geen bijzonderheden kunnen vinden toen. Mijn huisarts vindt het nog niet nodig om me door te verwijzen voor verder onderzoek. We zijn jong, net begonnen en meer van die redeneringen. Hij vond het belangrijk dat ik eerst uitzocht of ik überhaupt een ovulatie had en wilde dat we het 3 maanden gingen proberen met behulp van ovulatietesten. Was erg opgelucht dat ik eindelijk een LH piek had gevonden. Qua anticonceptie gebruikten we sinds 2017 alleen condooms dus hoefde niet te "ontpillen".

@BabyGroot, herkenbaar die lange cyclus. Bij mij varieert het tussen de 48 en 60 dagen. Erg lastig inderdaad. Ben je nu een maand getrouwd? Gefeliciteerd!

@Doris, jeetje wat een verhaal. Kan me voorstellen dat dat een klap geweest moet zijn, emotioneel en fysiek. Lukt het een beetje om dat achter te laten en nu weer te proberen?
Harry stared at the word "Pig," and looked up at the tiny owl now fluttering around the light fixture on the ceiling. He had never seen anything that looked less like a pig.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, Ik schrijf ook graag mee. Wat een spannende tijd voor iedereen!
Wij willen waarschijnlijk in oktober of november beginnen met proberen voor ons eerste kindje. Ik begin het liefst vandaag al, maar mijn vriend heeft nog een piepklein beetje koudwatervrees.
Ik ben in april al wel alvast met de pil gestopt en heb helaas nog steeds een erg lange en onregelmatige cyclus. Mijn vorige cyclus duurde 8 weken en ik zit deze cyclus al in week 9 en nog gebeurt er niets . Sinds deze week ben ik met ovulatiestrips begonnen om iets beter te begrijpen hoe mijn cyclus zo'n beetje werkt. Ik maak me een beetje zorgen over hoe we straks zwanger kunnen worden merk ik.

Fijn (sorry, dat klinkt misschien onaardig) om te horen dat er meer vrouwen zijn die zo'n lange cyclus hebben.

@D0ris, wat een nare ervaring zeg. Ik kan me voorstellen dat dat een moeilijke periode is geweest. Ik hoop dat jullie snel mooier nieuws hebben.
Alle reacties Link kopieren
@ Pigwid, het is even wennen + ik maak me uiteraard overal zorgen om. Lichte menstruatie, dun slijmvlies, zit het daarbinnen wel goed, lukt het nog wel? Maar ik weet ook dat het gelukt is (na ongeveer 3 maanden). Beetje wisselend dus. Wel zijn mijn vriend en ik er alleen maar sterker uitgekomen. Er gaat geen dag voorbij dat ik niet besef wat voor een topvent ik heb die 6 maanden lang altijd aan mijn zijde stond. Is het toch nog ergens goed voor geweest ;)

Wel ontzettend naar dat je van die lange cyclussen hebt zeg. Ik begrijp de arts erg goed qua redenatie en in principe is het ook nog niets om je zorgen over te maken. Fijn dat je je ovulatie hebt kunnen vinden! Deze maand opnieuw proberen? Wellicht dat je dan wel je LF in de gaten kunt houden, hoelang was het deze ronde?

@Babygroot, ook een lange onregelmatige cyclus. Voel je wel je ovulatie? Of totaal geen idee.

@ Pip, leuke reis zeg. Goede redden om nog even te wachten.

@ Luca, spannend een tweede kindje!
Alle reacties Link kopieren
@Jasmijn, dankjewel. :)

Balen dat je cyclus nog steeds niet op gang is gekomen, of althans, niet zo regelmatig als dat je zou willen. Een tip, gebruik de ovulatietesten van 2besure. Deze zijn goedkoop, vooral handig als je veel moet testen. ze zijn een stuk goedkoper dan andere testen, + ze werken prima.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Jasmijn, ik herken je zorgen heel goed! Daarom vind ik het zo fijn om ervaringen te kunnen delen. Ik lees op Viva en ook op andere fora over vrouwen met een lange cyclus die zwanger zijn geworden en dat werkt geruststellend.

@Doris, wat fijn dat je vriend zo'n goede steun is geweest en dat jullie er sterker uit zijn gekomen. Zoals je zegt, dan heeft het toch iets positiefs meegebracht. Ik kan me voorstellen dat je je nu sneller zorgen maakt. Je gaat er toch minder onbevangen in dan in het begin denk ik. Ik hoop dat je snel goed nieuws mag hebben.

Over je vraag over mijn LF, die was 13 dagen. Ik weet niet of dat altijd zo is, ik ga deze maand (of de maand erop, ik weet het nooit) weer proberen mijn eisprong te vinden. Ik gebruik trouwens de ovulatietesten van Sensitest en ben daar erg tevreden over. Zijn ook niet heel erg duur.
Harry stared at the word "Pig," and looked up at the tiny owl now fluttering around the light fixture on the ceiling. He had never seen anything that looked less like a pig.
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal! Ik schrijf ook graag mee. Ben afgelopen maand gestopt met het slikken van de pil, in de hoop op ons eerste kindje. Heb nog geen idee wat mijn eigen cyclus is, heb 12 jaar lang de pil geslikt. Daarnaast in april een marathon gelopen, tijdens de training voor de marathon bleef mijn menstruatie helemaal weg. Inmiddels is de menstruatie bijna als normaal, dus hoop dat verder ook alles 'normaal werkt'.

Spannende tijd! Leuk om er hierover te schrijven.
Alle reacties Link kopieren
Spannend meiden! Welkom iedereen. Hebben er al een aantal zicht op hun NOD (om maar gelijk met de vaktermen te smijten :bonk: )
Alle reacties Link kopieren
Welkom Roze-Roos!

Mijn NOD is altijd een raadsel dus ik test twee weken na de ovulatie. Als ik tot mijn NOD moet wachten voor het testen dan duurt het me te lang. Heb sowieso weinig geduld en nu al helemaal :-D
Harry stared at the word "Pig," and looked up at the tiny owl now fluttering around the light fixture on the ceiling. He had never seen anything that looked less like a pig.
Alle reacties Link kopieren
roze-roos schreef:
02-10-2019 08:52
Hi allemaal! Ik schrijf ook graag mee. Ben afgelopen maand gestopt met het slikken van de pil, in de hoop op ons eerste kindje. Heb nog geen idee wat mijn eigen cyclus is, heb 12 jaar lang de pil geslikt. Daarnaast in april een marathon gelopen, tijdens de training voor de marathon bleef mijn menstruatie helemaal weg. Inmiddels is de menstruatie bijna als normaal, dus hoop dat verder ook alles 'normaal werkt'.

Spannende tijd! Leuk om er hierover te schrijven.
Hey, leuk dat je mee schrijft!
Fijn dat je menstruatie weer terug is. Heftig is dat toch wel voor je lichaam he, verre afstanden lopen?! Ik loop zelf halve marathons, nu al wel weer even geleden, maar heb er voor in mei weer 1 gepland. Mocht ik voor die tijd zwanger zijn maar even goed aan de verloskundige horen of het wel verstandig is. Zal ook afhangen van mijn conditie en het weer bijvoorbeeld, maar wel even gek dat je daar dan ineens over na moet gaan denken vind ik! Maakt het nu wel 'echt' ofzo..

Ergens wel fijn om te lezen dat er meerderen met een lange cyclus zijn. Bij mij is er soms echt geen peil op te trekken, zelfs aan de pil werd ik in de stopweek dan gewoon niet ongesteld.

Hier nog geen NOD (niet ongesteldheids dag toch?? 😜🤣) in zicht! Ik ben benieuwd bij wie wel!
Alle reacties Link kopieren
Pigwidgeon_ schreef:
01-10-2019 15:05
@ Pip, wat gaaf, Peru! Gaan jullie voor de eerste keer?
Er zijn nog geen redenen gevonden voor mijn afwijkende cyclus. Ik heb een keer een bloedonderzoek gedaan toen ik zelfs 3 maanden lang niet ongesteld werd. Toen keken ze of ik toch echt niet zwanger was, maar ook naar mijn schildklierwaarden, ontstekingsbeeld en meer van die ongein. Geen bijzonderheden kunnen vinden toen. Mijn huisarts vindt het nog niet nodig om me door te verwijzen voor verder onderzoek. We zijn jong, net begonnen en meer van die redeneringen. Hij vond het belangrijk dat ik eerst uitzocht of ik überhaupt een ovulatie had en wilde dat we het 3 maanden gingen proberen met behulp van ovulatietesten. Was erg opgelucht dat ik eindelijk een LH piek had gevonden. Qua anticonceptie gebruikten we sinds 2017 alleen condooms dus hoefde niet te "ontpillen".

@BabyGroot, herkenbaar die lange cyclus. Bij mij varieert het tussen de 48 en 60 dagen. Erg lastig inderdaad. Ben je nu een maand getrouwd? Gefeliciteerd!

@Doris, jeetje wat een verhaal. Kan me voorstellen dat dat een klap geweest moet zijn, emotioneel en fysiek. Lukt het een beetje om dat achter te laten en nu weer te proberen?
Ja het wordt de eerste keer naar Zuid-Amerika, verder op alle continenten al geweest dus toch ergens wel stoer dat we deze nu aan het lijstje toe kunnen voegen! Qua reizen merk ik wel dat ik een soort van 'verzadigd' ben, meer toe ben aan een eigen plekje creëren en bijvoorbeeld mooie plekjes in eigen land ontdekken. Gek hoe dat kan veranderen, als je me dit 3 jaar geleden had verteld... 😝

Fijn dat je wel een ovulatie piek kunt vinden dus, daar kun je weer mee verder lijkt mij. Ik snap het heel goed hoor dat je niet meteen de hele molen in hoeft. Eerst maar eens lekker zelf proberen. Lijkt me toch ook veel fijner dan wanneer het zo medisch wordt.. Ik hoop dat het ons ook gewoon zonder medische hulp gegund is!
Alle reacties Link kopieren
D0ris Mijn NOD is ook een raadsel. Dinsdag 8 oktober is twee weken na mijn ovulatie, dan ga ik maar een test proberen.

pip Leuk dat je ook lange afstanden loopt en de volgende halve in de planning hebt staan! Het is inderdaad een hele aanslag op het lichaam. Hoop ook tijdens mijn zwangerschap door te kunnen blijven lopen, maar ga de afstanden dan wel terugschroeven. Maar is inderdaad vreemd om over na te denken, dan is het ineens niet meer vanzelfsprekend en wordt het echt!

Grappig dat jij dat verzadigde gevoel qua reizen ook hebt. Ik was 3 weken terug in Indonesië. Hele mooie reis, prachtig. Maar merk dat het me niet zo veel meer doet als eerst. Merk nu dat ik van een weekje kamperen net zo veel kan genieten.
Alle reacties Link kopieren
@D0ris Bedankt voor de tip! Ik gebruik nu nog een ander merk, maar met zulke lange cycli (en weinig geduld) ga ik er nog heel wat nodig hebben denk ik :rolling:

@BabyGroot Vervelend dat het bij jou ook zo lang duurt voordat je weer een regelmatige en kortere cyclus hebt. Beetje een brutale vraag misschien maar hoe proberen jullie het als jullie geen ovulatietesten gebruiken? Ik zou het, als we gaan beginnen, ook graag een beetje natuurlijk willen doen, maar met een cyclus van 8 weken lijkt het timen me dan wel erg moeilijk.

@Roze-roos, Spannende tijd! Ik hoop voor je dat je snel ontpild bent en een normale menstruatie hebt 😊

@Pip, gaaf dat jullie weer zo’n mooie reis gaan maken. Ik herken me heel erg in wat je zegt. Mijn vriend en ik maken ook graag mooie/ langere reizen. Maar zeker bij de laatste reis dacht ik steeds: dit reizen is prachtig maar ik zou het in een seconde inruilen voor moeder mogen zijn.

@ Pigwidgeon_ Spannend dat jij al echt een NOD hebt om naar toe te leven! Ik ben benieuwd voor je!

Voor mij is het wachten dus nog steeds op vriendlief die het finale akkoord geeft (en een eisprong) :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Rozeroos, spannend! Zou wel fantastisch zijn zo snel.

Jasmijn, hopen dat je vriend dan maar snel akkoord geeft en hoppaa aan de gang met die testen ;).

Pip, wat knap zeg een halve marathon. Ondanks dat ik best wat sport, ben ik na 5 km echt compleet afgepeigerd haha. Je schrijft trouwens dat je menstruatie wegbleef tijdens je trainen en dat je bekend bent met pcos. Is die "diagnose" toen ook gesteld?

Pigwid, ik snap dat je zenuwachtig bent, wacht je je menstruatie af of test je voortijdig?

Babygroot, naast Jasmijn ben ik daar inderdaad ook benieuwd naar. Gewoon 3x p/w seksen schijnt ook prima te werken natuurlijk haha.

- Mijn NOD is als het goed is 24 oktober. Ovulatie rond 9 oktober, en ik hoop ook dat dat daadwerkelijk ook zo gaat zijn en echt niet eerder (zit soms 1-2 dagen verschil in), want dan ben ik nog in het buitenland. Duimen dus. :roll:
Sinds die lange nasleep van die miskraam kan het me niet snel genoeg gaan. Had ik eerlijk gezegd niet achter mezelf gezocht. :facepalm:
Zo dames, leuk dat er zoveel meeschrijven!
Veel meiden last van onregelmatige cyclus, wat vervelend!
Heftig zeg DOris een miskraam!
Ik heb een tabel gemaakt, hoop dat het klopt, mochten er dingen zijn die ik moet veranderen, dan hoor ik het graag.
Ik heb mijn NOD er nog niet in gezet, omdat ik er van uitga dat ik deze maand nog ongesteld ga worden, aangezien we in september er nog niet voor gegaan zijn. Van mijn zoontje was ik na 3 maanden zwanger, dus dat is vrij snel.

Ik wilde eigenlijk al iets eerder zwanger worden, maar mijn vriend wilde nog even wachten, omdat per juli 2019 de vaders 5 weken vaderschapsverlof krijgen tegen 70%. Op zich best een goede reden om nog even te wachten, al valt een zwangerschap natuurlijk nooit echt te plannen.

Misschien kunnen we trouwens onze leeftijden nog in de tabel zetten?
anoniem_64425415d9cd5 wijzigde dit bericht op 03-10-2019 19:45
Reden: ok
4.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dank voor het maken van de tabel Luca. Je hebt alleen mij en Jasmijn omgewisseld. Ik had dus de miskraam en Jasmijn de onregelmatige cyclus. ;)

Leeftijd is ook wel leuk wellicht, ik ben 29.

Benieuwd naar alle verhalen hier. Hopen op positieve berichten binnenkort.

En idd Luca, dat vaderschapsverlof is wel ideaal, dus ik snap je vriend wel ;). Dat het niet te plannen valt klopt, maar met sommige dingen rekening houden is niet erg.
Alle reacties Link kopieren
Dat over het vaderschapsverlof wist ik niet eens. Best iets om rekening mee te houden! Vooral omdat je als vrouw best veel vakantiedagen opbouwt (tijdens het verlof). Leuk om met zijn 3en nog wat tijd door te kunnen brengen.

Leuk idee van de tabel Luca! Ik ben 28.
roze-roos wijzigde dit bericht op 18-01-2020 11:26
Reden: Herkenbaarheid
4.68% gewijzigd
D0ris schreef:
03-10-2019 23:15
Dank voor het maken van de tabel Luca. Je hebt alleen mij en Jasmijn omgewisseld. Ik had dus de miskraam en Jasmijn de onregelmatige cyclus. ;)

Leeftijd is ook wel leuk wellicht, ik ben 29.

Benieuwd naar alle verhalen hier. Hopen op positieve berichten binnenkort.

En idd Luca, dat vaderschapsverlof is wel ideaal, dus ik snap je vriend wel ;). Dat het niet te plannen valt klopt, maar met sommige dingen rekening houden is niet erg.
ohh wat stom, sorry DOris! Ik heb de tabel later aangepast en toen is er wat misgegaan! Heb het aangepast!
Alle reacties Link kopieren
Haha geen probleem ;).
Ik zit echt te duimen dat mn eisprong zal plaatsvinden volgens de voorspelling. Het gaat er om hangen. Vandaag weg naar het buitenland, dinsdag pas terug. Woensdag eisprong volgens de app. 😂 gaat krap worden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven