Zwanger worden vanaf oktober 2019

01-10-2019 10:42 1127 berichten
Hallo allemaal,


Ik heb een zoontje van net 1 (september 1 jaar geworden) en we willen nu voor een tweede kindje gaan. Wie zit er in het zelfde schuitje en heeft zin om mee te schrijven? Zag dat er wel al een topic loopt, maar daar wordt al een tijd in geschreven, dus lijkt het me leuk om een nieuwe te maken.

Ben erg benieuwd hoe snel ik zwanger wordt, vind het wel weer spannend merk ik.
De tabel is VOL
NaamLeeftijdKind nummerNOD/ ZwangerBijzonderheden
Vlaca3017-12Geen
Beertje8831111-12Onregelmatige cyclus
D0ris29116-12Leeg vruchtzakje mei '19, sinds september pas HCG vrij
Koosmos33119-12Geen
Prettymama30321-12vmk okt'19
Wishfulthinking36123-12Geen
Mich-me32130-12Geen
Annemoon16292?Geen
Luca2017292?Miskraam november 2019
Saxje241?Geen
Blauweschijn281?Geen
Jasmijn-2019311?Onregelmatige cyclus
Pannenkoek3019301?Geen
Purrie87?1:cheer2:UD 10-07 // :heart:
Roze-roos281:cheer2:UD 15-07 // :heart:
Oktovrouw311:cheer2:Geen
Marry89291:cheer2:Geen
Viva---Suus281:cheer2:eerste echo 27-12
Noor226321:cheer2:Geen

Ik heb een aantal mensen uit de tabel gehaald Pip-321, Pigwidgeon_, BabyGroot, Brigittevb88 laten jullie het even weten wanneer je wil in de tabel wil?
[/quote]
anoniem_64425415d9cd5 wijzigde dit bericht op 10-12-2019 12:49
70.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
D0ris, :hug:
Alle reacties Link kopieren
mich_me schreef:
08-07-2020 12:35
D0ris, :hug:
Lief. Hoe gaat het met jou? Weet jij jezelf nog steeds telkens te herpakken? :heart:
Alle reacties Link kopieren
Dames ik ben niet zo actief de laatste tijd.. Ik merk dat ik wat afstand wil nemen van dit forum. Sorry.

Loop nu al een week bij de gynea omdat ze mijn cyclus willen volgen. Provera kuur gehad, geen menstruatie, maar het eiblaasje was wel weg? Weer een echo en daar was een nieuwe follikel op te zien. Maar dit follikel blijft hangen op 13 mm.. en er kwamen meerdere bij, dus nu is er een eerste vermoeden van pcos. Ik blijf dus nog onder controle en ga dus zo'n 3x in de week naar het ZH. Ik merk aan mezelf dat ik denk dat het nog een lange weg gaat worden voor ons. Ooit komt het goed. Daar houd ik me aan vast.

Lang verhaal kort: ik wens alle zwangeren een fijn verlof toe en geniet van jullie baby's straks!

Voor de overige dames :rose:
Ik duim voor jullie!
Alle reacties Link kopieren
Doris kan me heel goed voorstellen dat je het wachten zat ben :hug:
Maar het verhaal van de gyn klinkt optimistisch! Heb je verder nog afspraken gepland staan? Of is het nu afwachten?

Pannenkoek vervelend al die ziekenhuisbezoeken :-(
maar wel goed dat ze je zo actief helpen en dat er zo snel al naar oorzaken gezocht wordt. Je hoeft in ieder geval niet eerst een jaar te wachten tot je de doorverwijzing van de dokter krijgt.
Knap dat je zo positief kan blijven, hoop dat je snel duidelijkheid krijgt!
Alle reacties Link kopieren
doris knuffel voor jou, 1,5 bezig zijn is niet niks nee! En al kan de gyn nu positief zijn, kan mij ook indenken dat je het zelf anders ziet. Maar wat roze roos ook zegt het verhaal van de gyn klinkt optimistisch en laten we hopen dat het voor jou ook gewoon heel snel raak mag zijn.

pannenkoek wat een onzekerheid, en drie keer per week naar het ziekenhuis is ook intensief! Hoop dat er voor jou ook snel duidelijkheid komt zodat jij ook snel zwanger kan worden!

artemiz wanneer heb je nu weer de controle? Wat fijn dat alles er zo op de eerste echo goed uit zag. Hoe voel je je verder??

pretty mama wat heftig m.b.t. corona en je werk. Werk zelf ook in de zorg maar heb het gelukkig in mindere mate meegemaakt op mijn werk. Geniet van je verlof!

roze roos hoe gaat het met jou? Hoeveel weken ben je nu? Vermaak je jezelf een beetje in je verlof?

hier nu 25 weken zwanger. Nog maar paar weken werken en dan ga ik al met verlof. Had al vakantie ervoor gepland en nu dus aansluitend verlof. Mijn uitgerekende datum is trouwens 21 oktober en we krijgen weer een meid!
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdKind nummerNOD/ ZwangerBijzonderheden
D0ris291?Leeg vruchtzakje mei '19, syndroom van Asherman
Mich-me321?Geen
Pannenkoek3019301?Geen
Purrie87?1:cheer2:UD 10-07 M // :duckie:
Roze-roos281:cheer2:UD 15-07 M // :duckie:
Viva---Suus281:cheer2:UD 03-08 M // :duckie:
Luca2017292:cheer2:UD 24-8 M // :duckie:
Prettymama313:cheer2:UD 28-8 J // :duckie:
Beertje88311:cheer2:UD 19-09 J // :duckie:
Annemoon16292:cheer2:UD 21-10 M // :duckie:
Artemiz261:cheer2::heart:
Jasmijn-2019311:cheer2:Onregelmatige cyclus

NOD = niet ongesteldheids dag
UD = uitgerekende datum
:heart: = goede eerste echo
:duckie: = goede 20 weken echo
M = Meisje
J = Jongen
O = Onbekend

Na 4 weken niet reageren, word je uit de tabel gehaald zodat het hier gewoon gezellig en actief blijft.
Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid even laat weten!

Ik heb een aantal mensen uit de tabel gehaald Brigittevb88 (11-03) Wishfulthinking (27-02), Noor226 (07-02), Oktovrouw (28-01), Vlaca (14-01), Pip-321, Pigwidgeon_, BabyGroot, Saxje, Marry89, Blauweschijn, Koosmos laten jullie het even weten wanneer je weer in de tabel wil?
roze-roos wijzigde dit bericht op 14-07-2020 18:26
Reden: Toevoegen hart Artemiz
0.81% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Annemoon ook alweer 25 weken! Lekker dat je al bijna met verlof gaat, nog even aftellen :-)
Hoop meisjes hier in de oktober groep :cheer2:

Met mij gaat het heel goed. Bijna 40 weken zwanger, vermaak me nog prima. Maar ben wel heel ongeduldig aan het wachten op haar komst. Alles is er klaar voor, dus laat maar komen :hyper:

Artemiz heb jij inmiddels je echo gehad?

Jasmijn al een afspraak bij de verloskundige gemaakt?
Alle reacties Link kopieren
Roze-roos wat spannend! Ik duim voor je dat alles goed gaat.

Pannenkoek sterkte en inderdaad, ooit komt het goed en dan ben je dit alles vergeten.

Gisteren weer een echo gehad, nu 7 weken zwanger en het hartje klopte! Ik heb er nu alle vertrouwen in. Nu alleen mijn vriend nog, die is wat meer een piekeraar en blijft zich veel zorgen maken.

Ik heb ook wat vervelende kwaaltjes: mijn ogen doen zo'n pijn dat ik mijn lenzen niet meer in krijg en ik heb elke dag lange bloedneuzen die meestal anderhalf tot twee uur duren. Maar no way dat ik daarover ga klagen, ik heb al zo'n geluk dat ik nu zwanger ben.

Hoe is het met de rest?
Alle reacties Link kopieren
:heart: wat fijn!
Alle reacties Link kopieren
Artemiz super leuk dat je het hartje gehoord hebt! Bijzonder hé?
Snap dat je vriend nog wat gereserveerd is. De eerste maandjes zijn ook spannend. Maar iedere volgende controle zorgt er weer voor dat jullie je zekerder voelen :-)
Dat zijn vervelende kwaaltjes! Die hadden we nog niet in de bingo... kan me voorstellen dat dat wel echt heel vervelend kan zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat het goed gaat met alle zwangeren! Artemiz, wat raar van die bloedneuzen, lijkt me wel heel vervelend!

@pannenkoek, klinkt als een intensief traject. Kunnen ze binnenkort al meer duidelijkheid geven over of het pcos is?

@mich_me, hoe gaat het bij jou deze ronde?

Mijn nod was (dacht ik) afgelopen vrijdag of zaterdag, maar ben nog niet ongesteld en test ook negatief. Heb vanmorgen weer een test gedaan, zit nu op dag 40. Ik heb dit nog niet eerder gehad, mijn langste cyclus tot nu toe was 35 dagen.
Alle reacties Link kopieren
Hier nog afgelopen donderdag nog niet ongesteld, nog niet getest. Ik wacht nog maar even af.
Alle reacties Link kopieren
Lieve dames,

Ik ben inmiddels bevallen van een perfect mooi meisje. Het gaat goed met de kleine dame en mij.
In verband met herkenbaar plaats ik hier geen foto of naam, maar mocht je nieuwsgierig zijn, stuur gerust een privé berichtje ;-)
Alle reacties Link kopieren
mich_me schreef:
16-07-2020 15:11
Hier nog afgelopen donderdag nog niet ongesteld, nog niet getest. Ik wacht nog maar even af.
Mich en? Heeft het afwachten nog resultaat gehad?
Alle reacties Link kopieren
Hi,
Gefeliciteerd!!!!! :heart: :heart:

Hier nog steeds niet ongesteld, maar wel negatieve test. Snap er geen fluit van.
Alle reacties Link kopieren
Roze-roos van harte gefeliciteerd!!! Bevalling ook goed gegaan? En bestaat de roze wolk voor jou? ;-)

Mich_me pfff, balen zeg.
Alle reacties Link kopieren
Roze roos van harte met de geboorte van jullie meid! Hoe gaat het met jullie??

Mich me wat frustrerend! Hoop dat er snel duidelijkheid komt.

Artemiz wat fijn dat de echo goed was en jullie het hartje gehoord hebben!

Pretty mama hoe is het bij jou??

Hier nu 27 weken. Vandaag een pretecho laten maken maar de kleine meid ligt in stuit helaas. Mijn dochtertje lag dit ook Rond dit termijn en is niet meer gedraaid, ik ben nu bang dat het ook weer zo eindigd, maar goed het kan nog alle kanten op inprincipe!
Alle reacties Link kopieren
Beste dames,

Het is hier absoluut niet de bedoeling om een besloten groepje te creëeren met een maximaal aantal deelneemsters in het topic en/of de tabel in de OP. Dit is een openbaar forum en voor iedereen toegankelijk. Ik zou daarom graag zien dat de OP wordt aangepast om verwarring hierover te voorkomen.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Gefeliciteerd roze-roos hoe is je kraamtijd tot zover? :-)

annemoon16 hier 32 weken en bij 30 weken lag de baby ook nog in de stuitligging.. hopelijk draait ie nog.. :worship:

Super artemiz dat jullie het hartje hebben gehoord!! :heart:
Alle reacties Link kopieren
I.v.m. mijn eerdere miskramen mochten wij vandaag weer een echo en het zag er perfect uit! Zo blij mee. We dachten precies op 9 weken te zitten, en klopte volgens de echo ook. De gynaecoloog draagt ons nu over naar de verloskundige en hoopt ons nooit meer te zien. :bye:

Bij thuiskomst wilden we ‘voorzichtig oriënteren’ op wat we allebei leuke namen vonden, en toen bleek dat we bij zowel onze meisjesnamen als bij de jongensnamen dezelfde naam in onze top 3 hadden staan. Dus dat is ook binnen vijf minuten geregeld. :biggrin:

Erg opgelucht en gelukkig nu!
roze-roos gefeliciteerd met jullie dochter! Gaat het goed met jullie?

Artemiz wat fijn dat alles goed gaat bij jou nu! Geniet ervan

Ik ben vandaag 36 weken dus het begint nu ook echt op te schieten. 2 weken geleden even een dag in het ziekenhuis gelegen omdat ik veel pijnlijke regelmatige krampen had en ik ze echt moest wegpuffen. Dacht echt oh nee niet nu al. Verloskundige was gekomen maar had gelukkig geen ontsluiting maar toch vertrouwde ze het niet helemaal vanwege de lisexcisie die ik gehad heb en het verleden met me andere kindjes die eerder zijn gekomen dan 40 weken. In het ziekenhuis aan de ctg gelegen en ze hebben mijn baarmoederhals opgemeten. Op de ctg was weeën activiteit te zien maar de gyn zei dat dit gelukkig voorwerk was. Baarmoederhals was gelukkig nog mooi lang. De week erna gingen we nog een week op vakantie dus dat was wel even fijn om te weten. Nu echt aftellen vanaf volgende week mag hij komen! Ben zo benieuwd wanneer de kleine man zich aandiend.
Alle reacties Link kopieren
Even een kort bericht: ik heb hier in het begin ook een tijd meegeschreven en lees nog steeds jullie updates mee. Vorige week is onze dochter geboren, helaas een heftige start met een week ziekenhuisopname, maar we zijn nu thuis en het gaat goed.

Succes allemaal met jullie weg naar het moederschap, ik hoop dat de wens snel in vervulling gaat.
Alle reacties Link kopieren
Lieve meiden!
Ik heb vanmorgen positief getest :)

https://www.mupload.nl/img/18ug4qyw1ne.jpeg

Ik heb mn verhaal gepost in het 12+ topic omdat ik daar actiever ben (dus je kunt het even loepen). Nu hopen dat het deze keer allemaal goed blijft gaan.
Alle reacties Link kopieren
Doris Gefeliciteerd!!! :cheer2: :cheer2: :cheer2:

Noor
ook gefeliciteerd, geniet van jullie dochter!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd! :heart:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven