Zwanger worden vanaf oktober 2019

01-10-2019 10:42 1127 berichten
Hallo allemaal,


Ik heb een zoontje van net 1 (september 1 jaar geworden) en we willen nu voor een tweede kindje gaan. Wie zit er in het zelfde schuitje en heeft zin om mee te schrijven? Zag dat er wel al een topic loopt, maar daar wordt al een tijd in geschreven, dus lijkt het me leuk om een nieuwe te maken.

Ben erg benieuwd hoe snel ik zwanger wordt, vind het wel weer spannend merk ik.
De tabel is VOL
NaamLeeftijdKind nummerNOD/ ZwangerBijzonderheden
Vlaca3017-12Geen
Beertje8831111-12Onregelmatige cyclus
D0ris29116-12Leeg vruchtzakje mei '19, sinds september pas HCG vrij
Koosmos33119-12Geen
Prettymama30321-12vmk okt'19
Wishfulthinking36123-12Geen
Mich-me32130-12Geen
Annemoon16292?Geen
Luca2017292?Miskraam november 2019
Saxje241?Geen
Blauweschijn281?Geen
Jasmijn-2019311?Onregelmatige cyclus
Pannenkoek3019301?Geen
Purrie87?1:cheer2:UD 10-07 // :heart:
Roze-roos281:cheer2:UD 15-07 // :heart:
Oktovrouw311:cheer2:Geen
Marry89291:cheer2:Geen
Viva---Suus281:cheer2:eerste echo 27-12
Noor226321:cheer2:Geen

Ik heb een aantal mensen uit de tabel gehaald Pip-321, Pigwidgeon_, BabyGroot, Brigittevb88 laten jullie het even weten wanneer je wil in de tabel wil?
[/quote]
anoniem_64425415d9cd5 wijzigde dit bericht op 10-12-2019 12:49
70.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Blauweschijn Ik denk dat ik de pil zo'n tien jaar heb geslikt ofzo. Maar ben al wel eerder gestopt. Ik las ergens verhalen over ontpillen en aangezien we toch middenin de stress van de verhuizing zaten dacht ik, ik stop er nu gewoon mee en dan zien we daarna wel verder. Ben trouwens wel netjes volgens m'n cyclus daarna ongesteld geworden. Ik gebruik trouwens ook Flo!

Jasmijn Over eten en drinken, als ik ongesteld ben geworden drink ik wel weer gewoon een (speciaal)biertje of wijntje. Maar zodra ik denk dat m'n eisprong is geweest stop ik er weer mee en wacht ik af of ik dan ongesteld wordt ofniet haha. Het is niet dat ik alles ontzeg, maar probeer er wel een beetje rekening mee te houden. Sushi en filet americain vind ik daarnaast nog veelte lekker hahaha.

Oh en ik slik al wel foliumzuur, hoewel ik die ook al een paar keer vergeten ben :-$ Slikken jullie dat ook al?

Doris Ohh fijn dat je dromen minder zijn! Inderdaad hopen op een vruchtbaar forum hier! :D
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat we een groot groepje hebben!
Hebben de nieuwe meiden überhaupt al zicht op hun NOD?

Viva suus, prima toch, iedereen moet vooral doen waar hij/zij zich goed bij voelt. Ik slik ook foliumzuur, maar vergeet het ook wel eens. Heb aan de gyn in het ziekenhuis het wel eens gevraagd en zij zegt dat als je gewoon normaal eet en gezond dat je het in principe al gewoon (genoeg) binnenkrijgt. Maar omdat het een kleine moeite is raden ze het extra slikken aan (+ een deel van de NLse vrouwen eet immers niet zo evenwichtig).

Luca, hoe is het met jou!?
Ik vind het ook heel lastig qua eten en drinken. We waren afgelopen weekend met mijn schoonouders uit eten en ik ben echt dol op gerookte zalm en een lekker stukje bief.. Naderhand zei ik tegen mijn vriend oh daar moet ik dan wel echt bewust bij stil gaan staan als het zover is.

Ik drink al bijna nooit dus daar heb ik niet zo'n moeite mee, maar ik rook wel.. En daar stop ik denk ik pas mee als ik een positieve test in handen heb.

@Luca, Ik duim voor je! Ik gebruik trouwens de app van mijn kalender, daar kun je de duur van je cyclus ook aanpassen. Weet niet of dat ook kan bij de app die je nu hebt? Maar laten we hopen dat je die app voor nu niet meer nodig gaat hebben!!

@Viva-Suus, ik voel mijn ovulatie ook niet en wij willen ook nog niet gelijk met ovulatietesten beginnen. Eerst kijken hoe het zo loopt inderdaad.

Zou ik ook in de tabel mogen? :A:
Ik ben 24 en mijn vriend is 27 en we gaan voor ons eerste kindje :flirting:
Lastig inderdaad, dat eten en drinken. Ik wil er ook niet té panisch over doen, maar stiekem doe ik dat toch haha. Mijn NOD is volgende week en ik probeer er nu wel rekening mee te houden. Geen alcohol, geen sigaretje in het weekend.. het is alleen erg opvallend ben ik bang, ik sla nooit een biertje over. Ik drink normaal gesproken véél koffie en ben sinds vandaag overgestapt op water, dit wordt een zware dag haha. Foliumzuur slik ik nu sinds 3 weken. Ik heb nog wel een medium biefstukje gehad vorige week, vanaf deze week ga ik er echt op letten.
De afgelopen week maakte ik mezelf helemaal gek. Met m'n verstand weet ik dat het heus niet in 1x raak kan zijn, maar m'n gevoel is helemaal op hol geslagen, niet voor rede vatbaar :shame:
Alle reacties Link kopieren
Doris Ja ik vind het groepje nu al leuk haha! Als het goed is heb ik de 28e m’n NOD. Ik heb nu ook zo’n melding in m’n telefoon staan zodat ik weet dat ik die pil moet slikken :bonk:

Saxje Gerookte zalm is ook heerlijk ja! Ik denk dat ik, mocht het zover zijn, ook maar een app moet aanschaffen over wat ik wel en niet meer mag eten.. Tot die tijd nog maar heerlijk genieten van alles.

Ik merk trouwens echt dat ik maar aan een ding kan denken op het werk haha. Best slecht voor m’n concentratie als er iedere keer babygedachten door je hoofd spoken.
oktovrouw Bij mij valt dat biertje/wijntje/borreltje dat ik minder pak gelukkig niet zo op en ik drink ook geen koffie. Maar ik snap dat je bang bent dat dat op gaat vallen. Dat heb ik met roken. Ik zou er wel een beetje rekening mee houden, maar niet helemaal mee stoppen zolang je niet zeker weet of het raak is.

viva-suus dat concentratieprobleem ken ik ja.. haha ik wordt op het werk ook telkens afgeleid door mijn eigen gedachten. Helemaal omdat er momenteel zoveel bij ons speelt (babywens, hypotheekgesprekken gehad)
@Saxje, sorry, ik had je helemaal over het hoofd gezien! Welkom! Ik gebruik idd ook de app van Mijn Kalender en heb idd mijn cyclus aangepast.

Weet iemand hoe je de tabel voor iedereen toegankelijk maakt? Kan iedereen ff zelf de NOD erin zetten. Want ik kan het allemaal niet meer bijhouden:P Zullen we de tabel verder ook sluiten? Anders wordt het een beetje onoverzichtelijk.
Alle reacties Link kopieren
Luca nog getest?

Enige manier is quoten in je bericht, zoals onder.
NaamLeeftijdKind nummerNODBijzonderheden
Luca201729213-11Geen
pip-321261?PCOS
Pigwidgeon_251?Onregelmatige cyclus
BabyGroot???Onregelmatige cyclus
D0ris29124/10Miskraam mei '19
Jasmijn-2019?1?Onregelmatige cyclus
roze-roos2816-11Onregelmatige cyclus
mich-me321?Geen
Blauweschijn281?Geen
Marry89291?Geen
Viva---Suus28128-10Geen
Saxje241?Geen
[/quote]
Hé je hebt me eruit gevist Luca :P
Wat zegt je app nu?

Oh dat scheelt Saxje, als alcohol en koffie niet zoveel opvalt! Al valt roken voor mijn gevoel ook snel op. Gelukkig is stoptober nu nog als smoes bruikbaar.
Luca kan gebeuren! ik vind mijn kalender wel een overzichtelijke app, al kan ik er nu nog niet zoveel mee omdat ik geen idee heb hoe mijn cyclus loopt haha.

oktovrouw Als ik stop met roken valt het zeker op! ik heb het mezelf een beetje lastig gemaakt daarin door te zeggen dat ik pas stop als ik zwanger ben haha. maar binnen de vriendengroep hebben we het er nu over om met z'n allen te stoppen dus dat zou helemaal mooi zijn!

Zijn jullie ook zo ongeduldig?
mijn spiraal is er nu twee weken uit, maar ik kan niet wachten tot het zover is...
Alle reacties Link kopieren
Luca; Ik zou niet weten hoe het werkt met die tabel... maar mag ik er nog in voor we ‘m sluiten? Ik ben 30 en mijn man 33. Mijn Nod weet ik niet.... ik ben aan het wachten op mijn eerste menstruatie vanaf het stoppen met de pil. Verder geen bijzonderheden waar ik nu vanaf weet...

Saxje; ik ben ook heel ongeduldig, zeg ook maar steeds tegen mezelf, dat dat niks helpt :nooo:

oktovrouw; ik rook niet, maar als ik geen drankje neem op een feestje of verjaardig gaat dat sowieso opvallen, ik doe dat dus nu nog wel gewoon, maar ik zuip mezelf niet helemaal klem haha

viva-suus ik slik ook foliumzuur, ben het nog niet vergeten, zit nog wel in mijn systeem om een pil te slikken. Ook slik ik extra vitamine c. Ik heb sins donderdag een flinke verkoudheid te pakken... tja, herfst... :cry:
Hoi
Haha Saxje, dat heb ik ook jarenlang gezegd! Wacht je nog op je menstruatie na de verwijdering?

Beterschap Pannenkoek!

Hier ook ernstig ongeduldig hoor. We tellen hier echt de dagen af tot we mogen testen.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Viva-Suus, Saxje en Pannenkoek! Leuk dat jullie meeschrijven.

Luca inderdaad goed om vanaf nu te sluiten, dan blijft het nog een beetje overzichtelijk.
Wij kunnen helaas de tabel niet aanpassen omdat je het onder eigen account geplaatst hebt. Wat we wel kunnen doen is zelf de tabel updaten (in een apart bericht).

Als we dan allemaal de laatste tabel uit het topic aanpassen, hoeft Luca alleen de laatste versie in de OP te zetten. :-)

Dat eten/drinken is inderdaad best een dingetje. Ik ben twee maanden geleden gestopte met koffie drinken (was best even afkicken). Gelukkig eet ik altijd wel gezond en veel vegetarisch. Alleen alcohol is verrekte lastig, :rolling: . Probeer nu al wel te minderen. Ik heb al zo vaak gedacht dat ik minder moet drinken, maar zelfs de dag voor de marathon kon mij nog in de kroeg vinden :bonk: . Dat ik helemaal met alcohol ga stoppen gaat zo erg opvallen.
Foliumzuur heb ik vervangen voor de pil, die slikte ik ook netjes 3 weken op rij, dus het foliumzuur gaat ook goed. Heb op die verpakking ook maandag, dinsdag, woensdag etc gezet, ander vergeet ik steeds of ik al geslikt heb :facepalm:

Luca Spannend. Hoe gaat he?t nu bij jou? Nog een test gedaan

Oktovrouw en hoe is je koffie vrije dag gegaan?

Saxje ik ben ook zo ongeduldig! Wachten duurt lang. Ik vind het wachten tot 6 november, mijn volgende NOD ook nog zo ver weg.

Suus Vervelend dat je verkouden bent, beterschap!
roze-roos wijzigde dit bericht op 14-10-2019 23:05
0.72% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdKind nummerNODBijzonderheden
Luca201729213-11Geen
pip-321261?PCOS
Pigwidgeon_251?Onregelmatige cyclus
BabyGroot???Onregelmatige cyclus
D0ris29124/10Miskraam mei '19
Jasmijn-2019?1?Onregelmatige cyclus
roze-roos2816-11Geen
oktovrouw3120-10Geen
mich-me321?Geen
Blauweschijn281?Geen
Marry89291?Geen
Viva---Suus28128-10Geen
Saxje241?Geen
Pannenkoek3019301?Geen
Alle reacties Link kopieren
Mooie groep meiden zo! En inderdaad hopen dat het een vruchtbaar forum wordt :)

Ik ben ook super ongeduldig hoor en ben er zo erg mee bezig! Mijn vriend heeft iets minder haast en is er zogenaamd minder mee bezig maar vraagt ook drie keer per dag (soort van voor de grap) of ik nu zwanger ben.
Morgen naar de gynaecoloog. Ben benieuwd!

Bij mij gaat het ook enorm opvallen als ik niet of veel minder drink. Ik heb de komende twee weekenden feestjes waarbij ik echt nog niet weet hoe ik ga uitleggen dat ik maar twee biertjes drink. :-$ Voor mijn gevoel heeft iedereen dan meteen door wat er aan de hand is.

@ Luca, ik ben ook benieuwd of er nog nieuws is aan jouw kant.
Alle reacties Link kopieren
Saxje Ik ben ook mega ongeduldig haha. Zeker nu m’n eisprong als het goed is geweest is. Blijft toch door je hoofd malen ‘wat als het raak is’. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat het in 1x lukt, maarja je wil zo graag haha.

rozeroos wow, de marathon, superknap! Ik heb laatst het hardlopen ook weer opgepakt maar kom nog niet verder dan 5 kilometer. Maar ik ben weer begonnen en dat voelt op zich best wel goed. Vroeger liep ik zo 10 a 15 km, maar voor ik daar weer ben.. Ik denk trouwens dat je mij hebt verward met Pannenkoek, ik heb (nog) geen last van verkoudheid ;-)

Jasmijn Spannend! Laat je weten hoe het ging? Dat drinken vind ik dus ook echt nog een dingetje. Ik sla eigenlijk nooit een wijntje of iets af, dus moet echt gaan bedenken welke smoes ik ga ophangen. Nu kan ik sowieso heel moeilijk liegen, iedereen heeft het altijd direct door, dus ben benieuwd of het me gaat lukken..

Luca Je houdt ons inderdaad in spanning haha!

Ik typ nu op m’n telefoon maar pff best een dingetje om weer terug te scrollen en te reageren. Hoop dat ik niemand vergeten ben o_o
Alle reacties Link kopieren
Hier valt het ook direct op dat ik minder drink. Ik sla ook nooit iets af.. ;)
Dus ja het is lastig, maar agh dan vermoeden mensen het maar.

Opmerkingen tijdens mijn wachtweken van de miskraam (ik wist pas met 9,5 week dat het echt 100% niet goed was, heb daar 5,5 week op moeten wachten) zijn er inderdaad ook al geweest: "haha ben je zwanger ofzo?", "jaja buikpijn zeker?", "volgens mij ben je gewoon zwanger". Nee mensen, ik heb een niet levensvatbaar embryo in mijn buik, moet alleen wachten tot de gyneacologen met 100% zekerheid kunnen zeggen dat er echt niks meer gaat komen, maar indd ben zo misselijk als een hond dus daarom drink ik niet. Misschien had ik die er in moeten gooien, was ik er wel vanaf geweest. :puh:

Goed zoals jullie merken, niet echt in mijn sas. Ik blijf rare dromen houden en mijn werk is ook niet afleidend genoeg. Net als jullie ben ik er uiteraard ook mee bezig, maar voor mij is het helaas niet nieuw en leuk, maar herinnert deze fase me aan de afgelopen periode die ik liever niet had meegemaakt. Gelukkig ben ik ook een groot gedeelte van de tijd niet zo donker en chagerijnig hoor (ik ben best een positief persoon ;) ). Blame it on the progesteron :bonk:

Tot zover, ik post volgende keer blijer ;)
Alle reacties Link kopieren
Suus sorry! Bij mij is het terug scrollen ook een dingetje :-$
Leuk dat je ook hardloopt! Hardlopen is hardlopen, afstand maakt niets uit. Bij mij gaat het ook met ups en downs. Maar het is zo'n fijne sport, hoop dat ik het nog een tijdje vol kan houden.

Jasmijn leuk dat je vriend nu toch ook wel heel nieuwsgierig is. Spannend! Echt even de dagen aftellen nu!

Ik ben zelf overal heen gegaan met de auto zodat ik kon zeggen dat ik nog moet terug rijden. Heb ook gemerkt dat mensen het helemaal niet door hebben hoe snel je drinkt (met wijn). Kan prima hetzelfde wijntje de hele avond voor me hebben staan, af en toe even in de hand houden en niemand die het door heeft. Zelfs de mensen die altijd vragen of ik nou al baby's wil of checken of ik nog wel alcohol drink.
Daarnaast is alcohol vrij bier of radler ook wel een uitkomst (wel goed naar de labels kijken of het wel echt alcohol vrij is).
Ik heb geen nieuws, heb geen test meer gedaan, maar ben nog gewoon ongesteld dus daar ga ik maar van uit. Volgende maand beter!

@D0ris wat een pijnlijke opmerkingen zeg! Snap dat het voor jou nog spannende en ook niet onbezorgd is na je miskraam.

Als iedereen nog ff zijn NOD wil doorgeven, kan ik dit ook in de tabel verwerken en dan zijn we compleet. Ik zie in andere topics dat sommigen daar een code hebben, waardoor je zelf steeds de tabel kunt veranderen..maar geen idee hoe dit moet.
Alle reacties Link kopieren
@ Luca, ze maken dan een nieuw account aan met wachtwoord. Iedereen kan dan inloggen.
Alle reacties Link kopieren
Doris kan me heel goed voorstellen dat je aan deze fase vervelende herinneringen hebt. Blijft een spannende tijd die je nu heel anders beleefd.

Luca in de topics waar een code aan hangt hebben mensen een extra account gemaakt speciaal voor de OP. Iedereen kan dan op dat account inloggen en de gegevens aanpassen. Ik denk dat je niet wil dat wij allemaal je wachtwoord hebben...
Als iedereen netjes zijn gegevens in de laatste versie van de tabel zet zou het goed moeten gaan. En heb jij er hopelijk niet zo veel werk aan.
Alle reacties Link kopieren
Zo iedereen is lekker aan het mee schrijven, leuk!

Welkom nieuwe mensen :)

Ik hou nog geen rekening met eet en drink gewoontes. Drink niet iedere dag, eet gezond, rook ook. Besloten dat ik ook stop als ik een positieve zwangerschap test in handen heb.

Pip; Fijne vakantie!
Doris; wat rot zo'n vervelende droom, en kan me ergens voorstellen dat het voor jou zo'n rete spannende periode is, die je idd veel herinnert aan de vorige keer.. Hopelijk helpt het je om hier van je af te schrijven :redrose:

Pannenkoek; hahaha zo herkenbaar, het googlen naar symptomen etc. Ik had mezelf ook wijs gemaakt dat 'k toch echt alle symptomen kon aanvinken :facepalm: Beterschap!

Vivasuus; ik vergeet gewoon iedere keer om foiliumzuur te slikken, het zit nog niet in mijn ritme! En heel herkenbaar dat je er zo mee bezig bent, hier idem.

Hier nog steeds geen menstruatie. Van gekkigheid net een ovulatie test gedaan om gewoon eens ff te kijken en die was heel licht. Eigenlijk wil ik nog helemaal niet van die testen doen , zit mezelf gewoon een beetje gek te maken.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Doris wat heftig. Wat lullig eigenlijk dat iedereen maar denkt opmerkingen te kunnen maken als 'ben je zwanger ofzo', alsof dat dan mega grappig is.
Snap best wel dat dat tot vervelende situaties kan leiden. Hopelijk ben je snel weer in een betere bui. Maar een slechte moet ook kunnen af en toe :)

Alcoholvrij bier vind ik ook wel een goeie inderdaad Roze Roos! En dan zelf maar veel rondjes halen zodat ik zelf kan bestellen.

Jammer Luca, maar volgende ronde nieuwe kansen :cheer2:

Marry, Ik snap helemaal hoe je dan gek van jezelf kan worden! Ik had dat ook heel erg omdat mijn cyclus zo lang duurt en ik op een gegeven moment het gevoel kreeg dat het allemaal misschien niet eens werkte. Of ik in ieder geval geen idee had hoe. Het heeft mijn gemoedsrust wel geholpen om ovulatietesten te gebruiken. Maar dit heeft natuurlijk alleen zin als je het netjes elke dag doet. En eerlijk is eerlijk, als je elke dag aan het testen bent is het helemaal moeilijk om er niet te veel mee bezig te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Gezellig hier en leuk om herkenbare dingen terug te lezen...

Doris wat moet dat een rot periode geweest zijn... brutaal eigenlijk, hoe mensen soms opmerkingen kunnen maken. Ik snap dat alle dingen dan weer terugkomen! Daar mag je best je ei over kwijt hier. : :thumbsup:
Jammer dat je werk niet afleidend genoeg is, ik merk dat ik op mijn werkdagen er veel minder mee bezig ben. Dat vind ik wel prettig, want ik merk dat ik mezelf helemaal gek kan maken met van alles en nog wat.

Luca duimen voor de nieuwe ronde dan maar weer!

Marry ik zit een beetje in hetzelfde schuitje, ook te wachten op de menstruatie... maar ik heb me nog niet verdiept in ovulatie testen.
T schijnt dat het wel even kan duren voor je voor ‘t eerst na ontpillen en ontspiralen kan duren voor je weer ongesteld wordt? (Google wijsheid voor mij hoor) :-D
Ik weet mijn NOD dus niet.

Jasmijn spannend, ik ben ook benieuwd hoe het bij de gynaecoloog was!

thanks voor alle beterschapswensen

Wat ik mij afvroeg, aan de rokers onder ons, denken jullie dat stoppen lastig is?
Ik rook niet, maar ben nieuwsgierig!
Hoi
Alle reacties Link kopieren
Het gaat hard hier! :-)

Viva-Suus - Ik slik ook al een tijdje foliumzuur. Ik heb het onderdeel van mijn routine gemaakt, net als de pil eerst. Een paar keer vergeten maakt ook vast niet uit!

Doris - wat vervelend dan al die opmerkingen over het niet drinken tijdens je miskraam zeg! Ik vind het nu al lastig (en best wel onbeleefd dat mensen gelijk vragen of je zwanger bent als je niet drinkt, want het kan inderdaad net zo zijn dat je net een miskraam hebt gehad of dat het moeilijk is). Hoop dat de rest van de dag iets beter was vandaag.

Marry - Spannend zeg! Het kan inderdaad zo lang duren - ovulatietesten kunnen wel wat duidelijkheid geven maar het lijkt mij wel intens om elke dag te doen ook. Lastig!

Mijn NOD is nog even afwachten. Ik verwacht morgen of overmorgen ongesteld te worden en op basis daarvan kan ik mijn volgende NOD inschatten. Ik weet nog niet hoe lang mijn cyclus nu is dus het zal een beetje een gok worden nog!
Saxje - Ik begin nu ook ongeduldig te worden! Ik wil gewoon ongesteld worden zodat we "echt" kunnen gaan beginnen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven