Zwanger worden vanaf oktober 2019

01-10-2019 10:42 1127 berichten
Hallo allemaal,


Ik heb een zoontje van net 1 (september 1 jaar geworden) en we willen nu voor een tweede kindje gaan. Wie zit er in het zelfde schuitje en heeft zin om mee te schrijven? Zag dat er wel al een topic loopt, maar daar wordt al een tijd in geschreven, dus lijkt het me leuk om een nieuwe te maken.

Ben erg benieuwd hoe snel ik zwanger wordt, vind het wel weer spannend merk ik.
De tabel is VOL
NaamLeeftijdKind nummerNOD/ ZwangerBijzonderheden
Vlaca3017-12Geen
Beertje8831111-12Onregelmatige cyclus
D0ris29116-12Leeg vruchtzakje mei '19, sinds september pas HCG vrij
Koosmos33119-12Geen
Prettymama30321-12vmk okt'19
Wishfulthinking36123-12Geen
Mich-me32130-12Geen
Annemoon16292?Geen
Luca2017292?Miskraam november 2019
Saxje241?Geen
Blauweschijn281?Geen
Jasmijn-2019311?Onregelmatige cyclus
Pannenkoek3019301?Geen
Purrie87?1:cheer2:UD 10-07 // :heart:
Roze-roos281:cheer2:UD 15-07 // :heart:
Oktovrouw311:cheer2:Geen
Marry89291:cheer2:Geen
Viva---Suus281:cheer2:eerste echo 27-12
Noor226321:cheer2:Geen

Ik heb een aantal mensen uit de tabel gehaald Pip-321, Pigwidgeon_, BabyGroot, Brigittevb88 laten jullie het even weten wanneer je wil in de tabel wil?
[/quote]
anoniem_64425415d9cd5 wijzigde dit bericht op 10-12-2019 12:49
70.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Pip leuk om te horen dat je vakantie zo leuk is! En super dat je nog geen mug gespot hebt. Fijn om even de tijd te hebben hé om dat soort dingen te bespreken. Ook omdat je nu gericht een datum in je hoofd heb om te starten wordt het praten zo veel leuker. Dan komt het een soort van dichtbij.

Doris balen van je negatieve test. Je voorgevoel klopte dus. Ik had het je zo gegund, maar de volgende maand nog een kans :-) je lichaam kan dit! Maar misschien heeft het nog iets meer tijd nodig om te herstellen.

Marry lekker hé zo'n rustig weekend. Ik heb lekker van het mooie weer genoten en veel familie bezocht. Kan helemaal opgeladen de nieuwe week weer beginnen :-)

Purrie hi! Spannende tijd hé, blijft leuk om er over te schrijven :-)

Oktovrouw jammer dat je ongesteld bent geworden. Snap dat het een teleurstelling is. Het blijft een rollercoaster en het wachten is zo lang! Herken de ochtendmisselijkheid wel, raar hoe we onszelf zo gek kunnen maken.

Blauweschijn Balen dat je man op dag van ovulatie niet thuis is. De dagen ervoor wel? Een zaadcel zou het een dag of drie moeten kunnen overleven. Dus wie weet is jullie kans deze week nog niet verkeken ;-)

Pannekoek duim met je mee dat je snel ongesteld bent! Zou er ook eens kans kunnen zijn dat je al zwanger bent? Of wacht je op de eerste menstruatie om te starten?

Mich-me jee laatste pil :cheer: Ook ik vind het wel een beetje eng hoor, geen idee natuurlijk waar ik aan begin. Maar het is vooral leuk!
Ik vind je helemaal niet oud ;-)

Heel het zwanger worden is ook wel anders dan ik het verwacht. Omdat ik twaalf jaar lang de pil geslikt heb en altijd mijn best heb gedaan om geen pil te vergeten (want je weet maar nooit, wellicht word ik ongewenst zwanger). Had ik ook verwacht dat wanneer je stopt met de pil, je een soort van gelijk zwanger bent. Eigenlijk weet ik wel dat het niet zo werkt, maar het is toch anders dan verwacht :bonk: . Had de jaarlijkse wintersport (zuipvakantie) met vrienden op voorhand al afgezegd, want die vakantie trek ik nuchter echt niet. Maar nu het niet in een keer lukt begin ik al te twijfelen of ik het niet te voorbarig heb afgezegd :facepalm: helder nadenken lukt dus ook niet meer.

Hoop dat jullie allemaal een fijn weekend hebben gehad! :heart:
Ik ben ongesteld! :yes:

Vorige week kon ik niet wachten om ongesteld te worden en nu denk ik echt.. blegh nu weet ik weer waarom ik aan de pil ben gegaan en uiteindelijk spiraal.. :sick: voel me... beroerd, buikpijn, hoofdpijn, rugpijn, moe..
Maargoed we weten in ieder geval dat het allemaal werkt daarbinnen zullen we maar zeggen.

Sorry wilde even zeuren haha.

D0ris Balen, maar ik zou voor de zekerheid over een paar dagen nog een keer testen, want je hebt nu getest voor je NOD toch?

Oktovrouw Dat valt wel even tegen ja, ik had dat zelf ook. Denken dat ik last had van misselijkheid en heel erg moe zijn enzo, terwijl ik eigenlijk wist dat het niet kon. Maar doordat je zo graag wil gaat je lichaam dingen voelen die er niet zijn denk ik.. Positief blijven!

Blauweschijn wat de rest ook al zegt haha een zaadje kan een paar dagen overleven dus misschien toch een kans!

Mich-me Ik vind het ook wel eng hoor. Niet weten wat je te wachten staat en zo'n grote verandering in je leven. Maar wel positief eng/spannend en het lijkt me heel erg leuk en bijzonder!

roze-roos Als je dan eenmaal stopt wil je eigenlijk het liefste dat het ook direct raak is he! haha. Kun je misschien niet alsnog mee op wintersport? Zolang je geen positieve test in handen hebt zou ik niet teveel laten, want het kan nog lang duren en dan zou je voor een lange tijd leuke dingen moeten laten terwijl dat nog niet nodig is.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Plien,

Wat waren je bloeduitslagen dan? Neem aan dat je die hebt besproken met de dokter?
Ik kan helaas niet echt helpen met hetgeen je beschrijft, ik weet alleen wel dat elke maand je menstruatie kan verschillen qua heftigheid. Het zou ook zijn dat het een innesteling was (een late) en je misschien over een dag of twee wel positief test. Er zit niets anders op dan afwachten of je ongesteld wordt of niet. Succes
Alle reacties Link kopieren
Pip, ik ben zooooo jaloers. Ik en mijn vriend reizen ook mega veel. Maar nu qua carriere hebben we even geen mogelijkheden om lang weg te gaan en de boel de boel te laten. Geniet daar! En fijn dat je zulke gesprekken kunt voeren. Brengt nader tot elkaar :).

Rozeroos, ja ik baal wel. Het is gewoon die onzekerheid die je zo sloopt elke maand. Maar probeer me zelf ook wel te herpakken hoor. Ik ben zwanger geweest, dus de randvoorwaarden zijn er. Maar dan ga ik op consult bij dr. Google, en dan lees je op fora over vrouwen die na hun miskraam niet meer zwanger worden en/of pas laat met tig behandelingen.. Echt, ik wou dat gedurende 14 dagen mijn pc alles blokte op google wat te maken had met zwangerschap. :facepalm:
Haha en nee, je bent helaas na het stoppen met de pil niet direct zwanger ;), was het maar zo'n feest. Ik begrijp alleen wel wat je bedoelt. Je beseft je pas hoe killing en spannend het is op het moment dat je start met proberen. Ik zou als ik jou was alleen geen reisjes/uitjes jezelf ontzeggen op voorhand. Maar dat is persoonlijk. Ik zeg liever af, dan dat ik op voorhand niet ga en het niet nodig is.

Okto, balen van je menstruatie. Inmiddels voorbij? Vol goede moed door!

Blauweschijn, inderdaad sterke zaadjes kunnen lang overleven. Aan de andere kant.. Het is ook irritant om dan toch half te hopen, maar niet optimaal te benutten. Deze maand was mijn eisprong waarschijnlijk op de dag dat ik terugkwam van een reis, dus de periode ervoor niet kunnen benutten en toch ga je hopen. Achteraf gezien (maar dat is achteraf) had het gewoon beter geweest hem dan maar gewoon volledig te missen :bonk:.

Pannekoek, ik heb dezelfde vraag als rozeroos ;)

Sax, gefeliciteerd met dit memorabele moment :thumbsup:. Go for it!

Hier, saai. Voel niks, dus ik word lekker ongesteld overmorgen. Ik ga dus ook niet meer testen :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Wauw wat is er veel geschreven!

Balen Doris en Oktovrouw. Het was zo tof geweest als er al een eerste dame zwanger was geworden! Kan me voorstellen dat dat toch weer even een teleurstelling is. En nu weer op naar de volgende ronde!

Klinkt als een topreis Pip! Lekker van genieten samen en super leuk om al samen te fantaseren over jullie toekomst met een kleintje 😊

Blauweschijn, je hebt toch juist de dagen vlak voor je ovulatie ook heel veel kans? Ik zou er gewoon lekker voor gaan hoor! Hoewel ik het argument van Doris ook wel begrijp. Als de kans echt heel klein is, kan je jezelf ook de spanning en frustratie besparen. Maar ik zou het denk ik toch niet kunnen laten ;-) .

Grappig dat we nu in de fase zitten dat sommige meiden heel blij zijn dat ze ongesteld geworden zijn en andere dames juist niet ongesteld willen worden omdat ze hopen al zwanger te zijn.

Mich-me, spannend je laatste pil! Ga je nu eerst je eerste normale menstruatie afwachten? Ik ben ook 32 hoor, en we zijn helemaal niet oud 😃

Roze-Roos, zo herkenbaar wat jij schrijft! Je bent inderdaad altijd zo bezig geweest om elke dag netjes op het zelfde tijdstip de pil te nemen, want je zal maar per ongeluk zwanger worden! Dat als je stopt het voor je gevoel eigenlijk wel zo zou moeten lukken. Ik vind het ook wel lastig dat je daar zulke verschillende verhalen over hoort. Bij de één is het meteen raak en de ander doet er een jaar of nog veel langer over. Vind dat best een beetje eng. Wij hebben zo lang gewacht met proberen dat ik nu eigenlijk wel hoop dat het vrij snel raak is, maar zo werkt dat natuurlijk niet.

Vervelend Saxje, dat je zo last hebt van je menstruatie. Hopelijk voel je je snel weer wat beter!

Quote Doris: “Echt, ik wou dat gedurende 14 dagen mijn pc alles blokte op google wat te maken had met zwangerschap. ”
Precies dat haha! Man, ik kan mezelf helemaal gek maken met dat internet!

Ik zit nu toch ook wel met spanning te wachten. Ik zit vandaag op ongeveer 10 dpo en ik merk vrij weinig dus ik dacht eigenlijk dat het niet raak was. Maar nou had ik gister en eergister echt een hele lichte bloeding, en dan ga ik nu toch opeens hopen dat het misschien van het innestelen was. Ik probeer sterk te zijn en niet te testen tot 16 dpo (als ik dan niet al ongesteld ben geworden), maar man wat is dat lastig!

Ik ben trouwens ook bij de gyn. geweest. Die heeft me Clomid voorgeschreven om mijn cyclus korter en regelmatiger te maken (ik zit nu al in de 12e week van mijn huidige cyclus :bonk: ). Nu twijfel ik alleen een beetje of ik na het toch wel nare ontpillen zin heb om weer allerlei troep te slikken. Ik lees best veel over nare bijwerkingen en het is ook wel meteen een wat serieuzer traject met veel ziekenhuisbezoekjes. We zijn pas net deze maand echt begonnen en dan maken we er nu meteen al een groot, serieus ding van. Aan de andere kant, als ik nu weer 3 maanden moet wachten tot mijn volgende ovulatie dan wordt ik gek haha
Volgens mij schrijft er niemand mee die hier ervaring mee heeft of wel?

Mijn vriend en ik hebben nog niemand verteld dat we proberen een kindje te krijgen, dat wil hij liever niet. Ik merk dat ik het wel lastig vind dat ik niet echt iemand heb om dit soort keuzes mee te bespreken. Los van vriendlief zelf natuurlijk, maar die wordt al een klein beetje gek van me :rolling:
anoniem_391126 wijzigde dit bericht op 21-10-2019 15:36
Reden: typo
0.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
en sorry voor dit mega lange bericht :blabla: :-O$
Alle reacties Link kopieren
Pip wat gaaf, ik ben erg benieuwd hoe je de Machu Picchu vond en of dat nu echt het hoogtepunt was of dat je iets anders nog vetter vond! Mijn man en ik reizen ook graag, we zijn aan het begin van onze relatie ( 8jaar geleden) een half jaar samen naar Australië geweest en sindsdien zijn we reisfanaat haha! Azië trekt ons alleen niet :p Bedankt trouwens voor je tip over de Mariadistel ik ga het gewoon proberen!

Mich-me Ik vind het ook spannend hoor (met name ook het bevallen) maar ik heb er vooral ook gewoon erg veel zin in om zwanger te zijn. Het moet vast heel bijzonder zijn om een kleine in je te voelen groeien! (O en ik ben 30, bijna 31 dus ik vind je niet oud ;) )

Pliene ik hoop voor jou ook het beste en dat het toch raak is..

Roze-roos en Doris die gedachte van dat ik misschien zwanger zou zijn is ook door mijn hoofd gegaan. We zijn namelijk niet stil blijven zitten, haha. Vorige week een test gedaan; negatief. Maar goed dat zou dus nu betekenen dat ik elke keer een test moet blijven doen tot ik ongesteld word?

:rolling: Haha dat van die pil is zo herkenbaar.. 12 jaar lang elke dag geslikt (met uitzondering van de stopweken) ik was er altijd heel secuur mee en als de dood dat als ik er 1 zou vergeten, omdat ik dan direct zwanger zou kunnen zijn.

Saxje gefeliciteerd met je ongesteldheid :hyper: ik hoop dat je je gauw beter voelt!

O en DR. Google is echt vreselijk, ik zou ook een blokkering op termen met ‘zwanger’ willen hebben. Ik maak mezelf ook helemaaaaal gek!

Jasmijn dat is idd een moeilijke afweging, Ik ben benieuwd wat je besluit! Ik heb nog niet eerder van clomid gehoord. Ben jij bij de gynaecoloog via de huisarts beland vanwege je lange cyclus?

Ik vind het gezellig hier, interessant om elkaars ervaringen en meningen te horen.
Thanks! :bye:
Hoi
Alle reacties Link kopieren
Saxje Jee ongesteld! Worden een spannende maand hier, bijna iedereen is dezelfde week ongesteld. Hopen op veel positieve berichten komende maand :-)

Saxje en Doris ik heb lang niet alles afgezegd wat wij de komende maanden gaan doen. Ik ga wel op wintersport met mijn vriend en nog een keer op wintersport met familie. Ik heb dus mijn derde wintersport afgezegd. Zodra ik ergens ja op heb gezegd ga ik altijd, ben heel strikt in het nakomen van mijn afspraken. Ik weet dat wanneer ik nu de wintersport met vrienden zou plannen, ik het uiteindelijk niet meer af zou zeggen. En dan zit ik nuchter tussen die mafketels. Ik boek liever last minute bij mocht ik (hopelijk niet) toch mee kunnen.

Jasmijn ik duim met je mee dat het de eerste voortekenen van een zwangerschap zijn. Zou zo mooi zijn :heart:
Lijkt me ook een lastige beslissing met clomid. Ben er zelf helemaal niet bekend mee. Je zou kunnen kijken waarom het is voorgeschreven en of hier natuurlijke middelen voor zijn om dit eerst te proberen (zoals bijvoorbeeld tekort aan bepaalde hormonen en het slikken van bepaalde oliën)

Morgen is mijn ovulatie, dus vanavond woensdag mag ik mee op de wachtbank. :couple:
Alle reacties Link kopieren
Wow! Wat is er veel geschreven hier! Ik ga m'n best doen om op iedereen te reageren met twee schermen naast elkaar, hahaha.

roze-roos Hoop dat je je ovulatie inmiddels gevonden hebt! Ik gebruik trouwens ook Flo, vind het echt een superfijne app! Ohh dat van de pil had ik ook! Spaans benauwd kreeg ik het als ik erachter kwam dat ik een pil was vergeten. Wij zijn nu wel aan het twijfelen of we een wintersportvakantie willen boeken. Stel het lukt, dan weet ik niet of ik het wil riskeren dat ik zwanger op de piste sta/aan het apres skiën ben. Gevoelsmatig dingetje denk ik..

Doris Ja echt he! Ik heb nu voornamelijk dat ik heel veel dingen voel waarvan ik nu denk ja dat heb ik anders ook als ik ongesteld moet worden. Dus ga er maar vanuit dat ik volgende week ongesteld wordt.. Hoop dat je je vermaakt hebt bij de Joker! Was het wat?

Shit van die negatieve test, je hoopt zo dat er wat anders uitkomt.. Duimen voor de volgende ronde!

Pip Peru lijkt me ook echt een heel gaaf land! En inderdaad, je hebt nu echt zeeen van tijd om het over van alles en nog wat te hebben (en met name over baby's hahaha) Hoop dat je eerste menstruatie er snel aankomt, dan kunnen jullie ook van start! :D Fijne vakantie nog!!

Purry Ohh voor jou ook wachtbank, spannend!

Oktovrouw Ah shit nee! Hopelijk ben je er een beetje overheen gekomen. Knuffel voor jou!

Blauweschijn Dan maar de dagen voor de ovulatie heel veel plezier hebben? Zaad leeft vrij lang nog toch? Tenminste, ik heb iets gelezen over dat ze het langer kunnen overleven..

Pannenkoek Oh heerlijk, lekker vakantie! Snap dat je ongeduldig bent, heb precies hetzelfde en ik denk net als iedereen hier.. Ik zou eigenlijk gewoon een glazen bol willen hebben haha. Maakt het voor sommige dingen een stuk makkelijker..

Mich Als ik er soms over nadenk heb ik ook wel zoiets van hoe gaan we dit in hemelsnaam allemaal doen. Maar vriendinnen zeggen dat het bij hun ook goed is gegaan en dat je gewoon je gevoel moet volgen. En bevallen lijkt mij ook echt wel een ding hoor. Mocht het zover zijn hoop ik dat ik daar niet teveel bij stil ga staan en het maar over me heen laat komen.. Maarja dat zeg ik nu :P

Pliene Ohh nee geen ervaring mee..

Saxje Aan de ene kant blij dat je ongesteld bent, aan de andere kant snap ik dat je je er niet fijn bij voelt. Maar net wat je zegt, je lichaam werkt wel! En ik vind het geen zeuren hoor, gewoon lekker van je af schrijven!

Jasmijn Ik heb dezelfde spanning, hoewel ik gewoon nog steeds denk dat ik ongesteld wordt. Voel denk ik toch wel dezelfde krampjes als ik normaal ook heb als ik ongesteld moet worden. Wij hebben vrijdagavond nog een borrel en ik twijfel echt zo erg of ik al een vroege test moet doen ivm wel of geen alcohol. Maar alles in m'n hoofd zegt dat ik gewoon ongesteld ga worden, pff die gedachtes altijd. Ik heb geen ervaring met Clomid.. Je moet doen waar je je zelf goed bij voelt he!
Alle reacties Link kopieren
Wat is er veel geschreven hier! Ik ga het proberen bij te houden!

Net een heel verhaal getypt, is alles weg :facepalm: . Ik probeer het morgen weer :-D
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Ik ben even met pen en papier gaan zitten omdat er zoveel is geschreven. En dan kan het nog dat ik wat vergeet, sorry [ :hyper:

Wat fijn dat er al zoveel mensen ongesteld zijn! En wat grappig dat we er allemaal blij om worden. Wat vind ik het lastig, wachten tot deze onttrekkingsbloeding begonnen en voorbij is en ik eindelijk, in een jaar of 13, weer echt ongesteld ben. Wat ik me kan herinneren, werd ik er niet echt blij van vroeger… Maar nu is het voor een goed doel.

Ik voelde me toch weer een puber toen ik een doosje condooms ging halen (omdat we 1x echt ongesteld willen afwachten).

Het “moeilijk doen” met eten en drinken vind ik ook ingewikkeld. Ik drink niet veel, dus dat valt niet op. Al heb ik wel binnenkort een high wine gepland staan en een kaasproeverij met rauwmelkse kaas… En met kerst doe ik altijd wel vrolijk mee met het drinken. Maar we hebben al bedacht dat we dan niet met OV maar met de auto gaan zodat ik de bob kan zijn.

Bij ons vragen mensen wel steeds wanneer we aan kinderen gaan beginnen. Dat vind ik altijd zo pijnlijk; voor hetzelfde geld lukt het niet en zijn we al een jaar bezig. HOU OP. Ik snap ook niet waarom iedereen zich ermee bemoeit.

Het is wel allemaal spannend hoor
Alle reacties Link kopieren
Oeps dat is balen Purrie!

Pannenkoek, Ik ben inderdaad door de huisarts naar de gyn doorverwezen omdat ik na het stoppen met de pil (een half jaar geleden) erg lange en onregelmatige cycli heb (6 wk, 8 wk en nu dus al 12 wk).

Leuk Roze-Roos dat je ook weer op de wachtbank zit vanaf morgen. Super spannend om kans te maken!

Ik heb ook een wintersport afgezegd, omdat ik heel erg hoop dat ik dan al zwanger ben en niet iets wil moeten verbergen dan. Lijkt me in dit geval eigenlijk ook vrijwel onmogelijk om dat te verbergen, aangezien het meestal een behoorlijk zuipfestijn is.
Die high wine met kaasproeverij lijkt me ook een uitdaging Mich-me! Weet je al hoe je dat gaat aanpakken?

Ik heb van het weekend voor het eerst gelogen en gedaan alsof ik wel alcohol dronk (was 0,0 bier). En ik moet zeggen dat dat nog helemaal niet zo makkelijk was haha. Wel leuk om samen met mijn vriendje een geheimpje te hebben die avond en samen grapjes te maken hierover :heart:

Het zou inderdaad een stuk makkelijker zijn als mensen gewoon geen vragen zouden stellen als "wanneer willen jullie kinderen?" en ''zijn jullie al bezig?''!

Spannende tijd he Viva-Suus! Ik zou komend weekend ongeveer ongesteld moeten worden, dus we lopen redelijk gelijk op!
Ik had afgelopen al een test gedaan voor bovengenoemd feestje. Veeeeel te vroeg getest en dus sowieso negatief natuurlijk :rofl:
De vraag is een beetje wat het je oplevert om al eerder te testen. Als het dan negatief is, hoop je misschien toch dat het later alsnog positief wordt? Maar het blijft super persoonlijk. En afhankelijk van je zelfbeheersing haha.
Ik ben benieuwd hoe lang ik het nu volhoud om niet weer te testen.
Alle reacties Link kopieren
Hier lekker ongesteld geworden 😝, zelfs 2 dagen eerder dan verwacht. Cyclus was nu 26 dagen ipv 28 (LF van 12 of 13 ipv 14).

Ik reageer later uitgebreider op iedereen. 🥳
Wat een hoop geschreven weer! Ik vind het wel lastig om op iedereen te reageren, is flink wat terugscrollen!
@pip; geniet in Peru! Hoe lang blijven jullie nog daar?
@Purrie87; Spannend op de wachtbank. Wanneer is je NOD?
@Oktovrouw; balen dat je ongesteld bent geworden. Op naar de volgende ronde!
@ Pannenkoek3019; heerlijk he paardrijden! Ik rijd zelf ook, heb tot 25 weken nog gereden. Lekker om je hoofd leeg te maken. Heb je een eigen paard?
@ Pliene1989; Jullie zijn al lang bezig voor een kindje zeg. Al is een jaar heel normaal, maar gevoelsmatig lijkt het me toch pittig. Je hebt vroeg getest, sommige vrouwen testen pas een paar dagen na NOD positief. Ik duim voor je!
@ Saxje; fijn dat je ongesteld bent geworden, nu op naar de 1e ronde!
@Roze-roos; Jij ook op de wachtbank. Wanneer is jouw NOD?
@ Doris; Herkenbaar dat googlen. Ook al weet je dat je het beter niet kunt doen he? Balen dat je ongesteld bent geworden.
@Jasmijn2019; Ben je al gestart met Clomid? Een vriendin van mij heeft dit ook gebruikt en is hiermee heel snel zwanger geworden. Had een erg onregelmatige cyclus. 2e zwangerschap zelfs een tweeling gekregen haha!

Ik verwacht rond de 30e mijn ovulatie. Heb ook een andere app gedownload, omdat ik zag dat veel van jullie die gebruiken (FLo) maar volgens Flo zou ik over 4 dagen al mijn ovulatie krijgen, dat klopt volgens mij niet. Heb ook ovulatietesten gekocht (ik ben niet zo geduldig)

Bij mij vragen ook veel bekenden of we een 2e willen en wanneer we hiermee beginnen, lastig is dat he. Merk dat ik het zelf ook wel vraag aan mensen die dichtbij me staan.

Hoop dat ik op iedereen heb gereageerd, is inmiddels een erg grote groep geworden, gezellig!
Alle reacties Link kopieren
Ha allemaal!

Ik doe hier graag mee. We gaan na lang wachten vanwege van alles nu eindelijk proberen zwanger te worden. Heel erg leuk en spannend :cheer:. Tegelijkertijd ook nog echt onwerkelijk en een beetje niemandsland. Leuk om hier zoveel medestanders te vinden! Mijn ovulatie is 28 oktober en nod 13 november. Regelmatige cyclus van 33 dagen. Vond ik al aan de lange kant, maar van wat ik hier zo lees heb ik echt niks te klagen.
Alle reacties Link kopieren
roze-roos schreef:
14-10-2019 23:02
NaamLeeftijdKind nummerNODBijzonderheden
Luca201729213-11Geen
pip-321261?PCOS
Pigwidgeon_251?Onregelmatige cyclus
BabyGroot???Onregelmatige cyclus
D0ris29124/10Miskraam mei '19
Jasmijn-2019?1?Onregelmatige cyclus
roze-roos2816-11Geen
oktovrouw3120-10Geen
mich-me321?Geen
Blauweschijn281?Geen
Marry89291?Geen
Viva---Suus28128-10Geen
Saxje241?Geen
Pannenkoek3019301?Geen
Koosmos33115 novGeen
Gaat dit goed zo? :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Balen Doris :(
Ik ben vandaag ook ongesteld geworden. :nooo: Ook al na 11/12 dagen na mijn eisprong.
Zullen we zeggen volgende ronde beter? :high5:

Luca, fijn om te horen dat jij wel iemand kent met positieve ervaring met Clomid! Hoewel ik de verhoogde kans op een meerling wel een beetje als nadeel zie o_o
Ik mag nu eigenlijk op dag 3, dus overmorgen, beginnen. Alleen gaan we op vakantie en kan ik dus geen echo laten maken rond de eisprong. Dus misschien kan het deze ronde toch niet. Morgen even het ziekenhuis bellen.
Leuk dat jouw ovulatie er ook weer bij aan komt!
Alle reacties Link kopieren
Purrie 87; Welkom!
Oktovrouw; aah jammer... kan me de teleurstelling voorstellen. Op naar de volgende ronde.
Blauweschijn; aah dagen voor je ovulatie dan maar goed gebruiken?!
Pannenkoek; Ben je de hele week lekker vrij? Heerlijk! Hopelijk komt jouw menstruatie ook snel.
Mich; Ik herken het wel hoor, best een spannend traject. En mensen kunnen echt bot zijn als ze de vraag stellen; wanneer beginnen jullie. Net wat je zegt; kan hartstikke pijnlijk en confronterend zijn.
Pliene; Welkom! Jammer dat je een negatieve test had, heb je nogmaals getest?
Roze; hahaha, ik was dus ook iemand die dacht dat ik wel gelijk zwanger zou raken. Aah is het niet meer mogelijk om toch mee te gaan op wintersport?
Saxje; Yaay! Jaa je lichaam werkt. Verwen jezelf maar lekker met een kleedje, chocolade en misschien zelfs een lekker wijntje? Hopelijk heb je er snel minder last van.
Jasmijn; ooh spannend! Zou het heel knap vinden als je zo lang kunt wachten! Hou je ons op de hoogte hoe je dat afgaat? Ah, kom hier maar lekker van je afschrijven, al hoe wel ik het ook heel goed snap dat het fijner is om het met iemand in rl te kunnen delen.
ooh zie nu dat je toch ongesteld bent.... op naar de volgende ronde.
koosmos; Welkom!

Echt super leuk dat er zoveel geschreven wordt! Zit maar met telefoon en laptop om op iedereen te reageren haha. Hopelijk niemand vergeten.

Tot wanneer houden jullie je menstruatie bij? Ik zit nu zo'n beetje op, denk ik, mijn laatste dag. Verlies geen bloed meer, meer een klein beetje afscheiding. Registeren jullie dan nog als menstruatie?
Als dat zo is dan is mijn ovulatie 24 november en nod 9 december. hmmm, k snap het niet helemaal. Volgens mij houd flo het toch niet goed bij.. eens even goed naar kijken.
Alle reacties Link kopieren
Zo leuk dat het zo hard gaat hier! :-)

Lief dat jullie allemaal zo optimistisch zijn over dat we nog kans hebben ookal is mijn man waarschijnlijk rond mijn ovulatie weg. We gaan het gewoon zien! Mocht het niet lukken deze ronde dan is dat jammer, maar niets aan te doen. Daarnaast hoop ik nu eigenlijk stiekem op een iets langere cyclus nog zodat mijn ovulatie ook later is.

Roze-roos wat veel wintersportvakanties heb jij gepland zeg, leuk! Dan snap ik ook wel dat je nog even afwacht met die derde. En spannend nu op de wachtbank, ik duim!

Saxje fijn dat ook jij ongesteld ben geworden! Wel vervelend dat je je zo beroerd voelt - hoop voor je dat dit de laatste keer is! Heb je er nog veel last van?

Doris Ik snap helemaal wat je bedoelt, dat je toch blijft hopen ookal heb je je eisprong niet kunnen benutten. Denk dat ik daar ook last van ga hebben! En jammer dat je ongesteld ben geworden, maar op naar de nieuwe ronde nu! Op zich wel fijn met een korte cyclus, dan duurt het niet zo lang tot de volgende keer.


Jasmijn, wat goed dat je clomid hebt gekregen voor je cyclus, al snap ij dat je twijfelt. Ik heb helaas geen ervaring, maar doe vooral wat goed voelt. En nog niet ongesteld? Spannend!

Mich, ik vind het ook lastig qua eten en drinken. De auto nemen is wel een goed excuus, maar met kaas werkt dat natuurlijk niet.. ik probeer eigenlijk zoveel mogelijk te plannen in de weken voor mijn eisprong zodat ik zeker weet dat ik dan gewoon kan eten wat ik wil haha!

Jasmijn, lijkt me ook moeilijk met wachten met testen, zeker als je niet helemaal zeker bent van wanneer je ongesteld zou moeten worden. Sterkte met wachten tot het weekend! ;-)

Luca heb je wel de juiste lengte van je cyclus in Flo ingevuld? Je kan daar een beetje aan sleutelen. Ovulatietesten geven natuurlijk veel beter inzicht wel dan Flo!

Mij lukt het invullen/updaten van de tabel op mijn mobiel niet helaas. Ik probeer het later van de week op mijn laptop. Anders is het misschien een idee om een nieuw topic te openen met een algemeen account waarop iedereen kan inloggen en de openingspost zelf kan updaten?
Alle reacties Link kopieren
Blauweschijn, ja wellicht dat wel een goed idee, maar ik vind het zonder een tabel ook niet erg. Mijn nieuwe NOD is 18 november

@Marry ik heb hele lichte menstruaties, van max. 3 dagen beetje bloedverlies. Ik tel gewoon tot ik niks meer te bespeuren heb.

en welkom Koosmos
Alle reacties Link kopieren
Mij maakt een nieuw topic niet heel veel uit, ik weet niet wat Luca ervan vindt omdat zij iedere keer de tabel anders moet aanpassen?

Hier nog 5 dagen tot NOD! Maar ik probeer rustig af te wachten en in de tussentijd nog geen zwangerschapstest te kopen. Ik hoop dat ik het kan volhouden tot volgende week, haha. Maar nog steeds voel ik me niet heel anders als normaal, dus ik neig nog steeds naar gewoon ongesteld worden.

Shit dat jullie ongesteld zijn geworden Doris en Jasmijn! :hug:

Volgens mij moet je Flo ook langer gebruiken om echt tot een 'goede' voorspelling te komen, maar dat weet ik niet zeker. Ik tel m'n menstruatie inderdaad ook tot er niks meer is.

Leuk dat je meeschrijft Koosmos!

Ik was trouwens vandaag met een collega bij de Hema en ohhh wat een leuke babykleertjes!! Nu heb ik al rammelende eierstokken, maar na vandaag klapperen ze nog meer hahaha, zo schattig allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik ook Flo. In mijn ervaring gaat de app ook erg af op wat je in het begin opgeeft als je cycle length. Er staat wel dat predictions worden gebaseerd op de logged data, maar voor mij werd de voorspelling toch beter toen ik de lengte van m'n cyclus aanpaste met 2 dagen. Misschien handig voor diegenen die daar eigenlijk nooit meer naar hebben gekeken!
Alle reacties Link kopieren
Pip - klinkt als een heerlijke vakantie!

Saxje - fijn dat he ongesteld bent geworden! Prettig idee dat alles weer werkt he

Roze roos - nou inderdaad, altijd in paniek als je 1 pilletje vergat want dan was je meteen zwanger Haha. Spannend op de wachtbank!

Doris - balen dat je toch ongesteld geworden bent. Had zo mooi geweest na alle ellende. En Dr Google is vreselijk ja

Oktovrouw - jammer van je menstruatie. Er is toch een sprankje hoop, al is het heel normaal dat het de eerste maanden niet lukt.

Mich gaat het nu voor jou ook beginnen, spannend! Enne ik ben ook 32 dus voel je vooral niet oud( al voel ik me ook oud hoor Haha)

Jasmijn: spannend he?! Geen ervaring met clomid helaas. Dit forum is dan mega handig om er toch over te kletsen he, die mannen ervaren het hele zwanger worden gedoe toch anders :-D


Viva suus - het is net symptomen bingo he :facepalm: Hoe lang moet je nog op het wachtbankje zitten? Valt het erg op als je geen alcohol drinkt op de borrel?


Luca - mijn nod is 31 oktober. Ik heb ook Flo, vind hem vooral handig om kwaaltjes in te kunnen vullen. Qua ovulatie aangeven wordt hij nauwkeuriger naarmate je meer cyclussen in kan vullen. Spannend je ovulatie volgende week!

marry - Ik gebruik ook Flo. Maar de duur van je menstruatie verandert toch niks aan je ovulatie? Hij gaat tellen vanaf je eerste menstruatie dag ( de dag dat je echt rood bloed verliest) en houdt daarna de lengte van je cyclus aan.


Blauweschijn - je kan altijd een gokje wagen toch? Misschien mega zwemmers die het gewoon een paar dagen uithouden daar binnen :lol:

Zo ik hoop dat ik niemand vergeten ben! Ik zit op 6/7 dpo en ik voel van alles sinds vandaag :rofl: Ach we wachten rustig af.
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal,
Zo leuk dat iedereen zo lekker meeschrijft! Helaas is internet hier echt ruk, dus tussen meerdere pagina's wisselen en op iedereen reageren doe ik later, maar ik wilde toch even proberen een update te typen! Ik denk namelijk mijn eerste echte eisprong nu al gehad te hebben, eergisteren! Een paar dagen na m'n laatste ontrekkingsbloeding herkende ik alle symptomen van een eisprong en had ik inderdaad ook wat bloedverlies, wat bij een eisprong voor kan komen, schijnbaar. Grappig dat ik dat blijkbaar nog zo goed aan kon voelen 🙈 Maar dat zou dus heel bizar zijn gezien mijn cyclussen normaal zo'n 42 tot 90 dagen kunnen zijn door de pcos... En laten vriendlief en ik nou net niet mega voorzichtig geweest zijn (voor het zingen de kerk uit)..
Dus het voelt heel dubbel nu, wordt afwachten! Maar wel een klein wonder dat ik dus wel korte cyclussen kan hebben, dat is al bijzonder opzich.. Ik ga er niet vanuit dat het direct raak is, maar als dat wel zo is raak ik wel lichtelijk in paniek ivm zika. Zo stom dit 🙈
6 november komen we terug en zou dan ook mijn nod zijn... Nouja, afwachten maar!
D0ris ik denk dat we gewoon alles op google dat met zwangerschappen en alles eromheen te maken heeft moeten blokken op google.. je kunt jezelf er zo gek mee maken!

Jasmijn Nog een paar daagjes wachten en dan kun je gaan testen toch? En wat betreft je vriend die gek van je wordt, wij zijn niet zo snel gek te krijgen dus dan kom je maar lekker met ons kletsen hier!

Mich-me jij voelt je misschien oud, wat je helemaal niet bent! Ik voel me best jong in dit groepje haha, maar dat ben ik gewend (ben altijd overal de jongste haha)

Roze-roos alleen maar goed dat je niet alles af zegt! Ik weet natuurlijk niet wat jij allemaal op de planning hebt staan, maar als je dus wel alles zou missen omdat je aan het proberen bent om zwanger te raken dan had ik je er graag voor willen behoeden want daar wordt je zelf niet gelukkig van. Als je inderdaad al 2 keer op wintersport gaat kun je een derde keer wel missen denk ik haha.

Viva-Suus wanneer is je NOD? En ben je er al aan uit of je een vroege test gaat doen i.v.m. die borrel morgen? Ik duim voor je!
Marry89 ik zit nu op mijn laatste dag menstruatie denk ik.. nog heel lichtjes bloedverlies dus verwacht dat het morgen over is. Ik tel deze dag dan ook wel gewoon mee als menstruatie

Sorry als ik niet op iedereen heb gereageerd, maar afgelopen dagen stond mijn hoofd er niet zo naar en er wordt dan toch veel geschreven haha! Vanaf nu kan ik het weer wat beter bijhouden!
Zoals ik net al zei loopt mijn menstruatie op z’n einde en kan (hopelijk) vanaf morgen de chocola weer terug de kast in! Op naar de 1e ronde! Dingdingding hahahaha

Ik gebruik trouwens de app mijn kalender, die vind ik ook heel erg overzichtelijk, maar misschien dat ik flo ook ga downloaden omdat jullie die allemaal gebruiken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven